Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První dojmy z RegioJetu: Hrající toalety a náladová wi-fi

Není ani rychlejší než pendolino, ani nejezdí tak často. Přesto mají České dráhy důvod obávat se vstupu Radima Jančury a jeho firmy RegioJet na linku mezi Prahou a Ostravou. Za méně peněz nabízejí žluté vlaky širší služby. Ale třeba slibovaný internet v nich nefunguje stoprocentně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

talpa

jsem skromny

jinak jsem skromny, uz jen pocit z toho ze se nebudu bat vykadit na zachode diky vrstvam spine co jsou uz na klice, a ze mi drza pruvodci nevynada do volu, kdyz budu mit zmackany listek ci me nenarkne ze urcite utikam pred pruvodcim kdyz nevydrzim nekontrolovany hic v kupecku a budu na chodbicce (to se mi vse stalo), me naplnuje vetsi radosti z cestovani. Rikejte si chcete.

On tu kazdy resi kraviny, ale kolik z Vas padlo anginou jen protoze se ve vlacich netopilo a nebo bylo tak pretopeno, ze by clovek musel sedet nahej aby tu teplotu zvladl bez opoceneho ohanbi?

0/0
2.12.2011 11:37

honzik_janulik

wow...

Ježura vypravil první vlak a už je king největší... počkejme si radši na problémy, které přijdou, jak se budou řešit apod.

0/0
28.9.2011 20:38

turista-

Re: wow...

Oni už přišly.

V Lipníku přece projel červenou, zničil výhybku a vjel do cesty blížícímu se EC 102 Polonia. Kdyby výpravčí nebyl dost pohotový a nezmáčknul okamžitě generální stop (to zastaví všechny vlaky na trati), byli bychom v rubrice Černá kronika místo Ekonomika ...

A v Hranicích, už s cestujícíma, zase přejel perón a musel do něj zacouvat (což je taky průser, protože to ukazuje, že jeho strojvůdci možná mají papíry, ale nemají praxi). Příště nestihnou dobrzdit třeba před nárazníkama na slepý koleji.

Hlavně že se podává kafe. Připomíná mi to Titanik. Tam se taky na palubě hrála hudba až do konce ...

+2/0
28.9.2011 21:07

honzik_janulik

Re: wow...

Jj, tohle už je známý... Přijdou i poruchy, topit to nebude, zpoždění, taky by mě zajímalo, jak se budou řešit přípoje mezi vlaky různých dopravců při zpoždění...

0/0
28.9.2011 21:32

turista-

Re: wow...

Mezi vlaky různých dopravců se řešit nebudou, o tom žádná.

Ale co přípoje od Jančury na Jančuru? On chce mít peřstup v Olomoci z vlaku na bus a opačně. Bude čekat vlak na bus? Když vlak počká, tak bude čekat 200 lidí kvůli 40 lidem? A když vlak nepočká, ujede a další jede za 6 hodin, rozdá Jančura lidem jízdenky na vlak ČD?

Asi ne. A to je jenom jeden z mála problémů, které nastanou. Měli bychom se poučit ve Švýcarsku, kde jezdí všechny busy i vlaky v zemi za jeden tarif (i když je provozují různí dopravci).

0/0
28.9.2011 21:57

zuzkadost

Re: wow...

:-D, jste nějakej informovanej ftipálek, ještě nestahl sběrač myslím :-D ... ( v Dluho? ) snad se to zlepší jinak nevím

0/0
29.9.2011 7:21

talpa

Re: wow...

i s problemama bude asi lepsi nez CD, promin, ale student agency v busech byla mala revoluce v pristupu ke klientovi. Hodne to zvedlo dopravu i u ostatnich dopravcu, cekam to same i u CD. Kdyz uz nic jineho. Kazdopadne mu fandim. Je to pan podnikatel.

0/0
2.12.2011 11:24

Dex04

No myslím,

že dokonce roku to bude vypadat jak vagony 5.třídy. Co se bude dát odšroubovat to se ukradne.

0/0
27.9.2011 15:32

djbeat

Re: No myslím,

Co můžeš urvi, co nemůžeš zk.rvi - děděné z otců na synyRv

0/0
28.9.2011 19:39

Morta

ČD profi personál, haha

No že by personál ČD při mimořádné události zrovna někomu pomohl?...z vlastní zkušenosti příhoda.....vlak zastaví kousek za stanicí Ústí nad Orlicí, půl hodiny se nic neděje, pak ohlásí, že si mají všichni vystoupit a jít nastoupit do vlaku, který stojí někde támhle.....všichni se valí tím směrem a jen co nás strojvůdce zbystří, začne hulákat, že tímhle nepojedeme. Nakonec všichni stojí na kolejích a čekají až se personál obou vlaků dohodne....nakonec se vracíme do vlaku původního, aby nás potom zase nechali všichni vystoupit a čekat na vlak, který "za chvíli" přijede.....když k tomu připočtu pravidelné stání-sezení-ležení v uličce, tak tohle by určitě zadarmo být mělo!

+1/0
27.9.2011 8:33

Morta

Re: ČD profi personál, haha

...a k tomu zážitek z Regio Jetu:)....pohodlnější a větší sedačky jsem zatím nepotkala ani v letadle či jiném dopravním prostředku....zaznamenala jsem jen nějaký problém několika lidí co kvůli chybě rezervačního systému neměli místa, ale palubní personál vše řešil.....už to, že jsem si po hodně dlouhé době na trase Olomouc-Praha, který jede v nedělní podvečer, sedla (aniž bych připlácela cokoliv) mě přinutilo se snad poprvé v životě na jízdu vlakem těšit.....a bylo to žůžo:D:-P

0/0
11.10.2011 13:31

mobilemikedotorg

inet

no wifi signal mit bude asi furt, ale internet ktery ma sirit uz nebude vzdy k mani....trate jsou na 98% kryty neprimo z BTS stavenych primarne pro kryti obydlenych mist, nikoliv trati. Zazitek je treba trasa brno-zdar, prvnich 30km ok a pak prichazi katastrofa...modem ma 3-5dilku signalu,akceptuji zabrzdenost EDGE, ale ono to ale vubec nejede :-P, prijde mi ze nekdo ten signal jen nakreslil...volat se da ale jen kdyz se jede kolem obci,kde se da cekat pokryti.

Stabilni net ve vlaku nikdy nebude existovat, pokud se cilene nepokryji cele useky. Hypoteticke zlepseni prijde s LTE, ale jen ve fazi teorie a nez se nase trojka vyprdeli, tak 2018 cca.

0/0
26.9.2011 22:04

Yarda.

Čest a s,líva mu.

0/0
26.9.2011 21:04

Yarda.

Čest a sláva mu.

Ale soukromí podnikatelé budou jezdit akorát na tratích, kde se jim to vyplatí. Například Student Agency jezdí na lince Praha - Karlovy Vary. Onehdy jsem jim napsal, že by nebylo špatné, kdyby alespoň nějaký spoj jezdil přes Jáchymov, tam je spojení do Prahy dost mizerné, jen dvakrát denně a pro ty co jedou do lázní nebo se vracejí dost časově nevhodné. Odpověděli mi něco v tom smyslu, že nemají v úmyslu linky rozšiřovat. Tak musíme spoléhat na jiné dopravce.

0/0
26.9.2011 21:09

Jana11

Re: Čest a sláva mu.

Ale proč ne? Tam, kde je to ziskové, budou jezdit soukromí dopravci, kde je to ztrátové, dotované České dráhy. Ale proč bychom měli Českým drahám dotovat trasy, které mohou být ziskové, jen trošku chtít (jako se dotuje Praha - Ostrava)?

0/0
27.9.2011 9:37

roenick

Re: Čest a sláva mu.

ano to byl argument ČSAD, že SA jezdí na lukrativních trasách typu Praha - Liberec, Praha - Brno atd... a oni musí obrážet ty nejmenší vesničky...proto taky mají dotace. Ale pokud to sleduješ, tak Jančura chtěl jezdit na jihomoravských regionálních tratích (však taky RegioJet) a ten rudej klaun Hašek z KSČSSD mu to zatrhl... takže tak

+5/0
27.9.2011 9:53

mfdnes-bulvar

Re: Čest a sláva mu.

no to je mi tedy objev, ze principem podnikani je tvorit zisk, z cehoz jasen vyplyva, ze nerentabilni trate asi tezko nekdo bez dotaci obslouzi.... vtip je v tom, ze je tady konecne nekdo, kdo tem ajznbonackym odborarum ukaze, co znamena "nas zakaznik, nas pan". Jancuro, moc ti fandim!!!

0/0
27.9.2011 13:27

Hiisi

Levnější?

Proč se neustále tvrdí, že Regiojet je levnější? Jistě, pro některé skupiny je, ale například v případě studentského jízdného to pravda není... :-)

+1/0
26.9.2011 18:14

ydrhsamot

Re: Levnější?

Taky není levnější pro režijkáře ;-)

+2/0
27.9.2011 12:09

turista-

Re: Levnější?

Nebo pro důchodce, pro děti, atd. ...

Pro majitele IN100 nebo IN50 taky není levnější - nemá prostě žádné nabídky pro pendlery a věrné zákazníky.

0/0
28.9.2011 21:10

wogoo

Já bych do toho nenasedl ani zadarmo!!!

Už samo o sobě, že v Lipníku projeli na stůj začíná vypovídat o kvalitě personálu. Ty holky při mimořádné události omdlí a nikdo nikomu nepomůže. Že mají čisté toalety? Zatím-než to cestující po... Je to neprofesionální. Konkurenci určitě ČD přeji, ale toto opravdu ne.

+1/0
26.9.2011 13:13

roenick

Re: Já bych do toho nenasedl ani zadarmo!!!

jsi vtipný... jakákoli konkurence ČD je pozitivní, ať si šmejdi nemyslej, že můžou vše...a že můžou kašlat na lidi

+3/0
27.9.2011 9:58

mfdnes-bulvar

Re: Já bych do toho nenasedl ani zadarmo!!!

nejaky prilis dlouhy pobyt na slunicku nebo co???

0/0
27.9.2011 13:29

talpa

Re: Já bych do toho nenasedl ani zadarmo!!!

pri mimoradne udalosti budes rad ze tam ty holky nejsou a neprekazi ti. Az budes vyskakovat okenkem, ono ani neni jejich ucelem ti tlacit prdel z vozu az se neco stane. Je prokazany a nekolikrat otestovany, ze neco jako Stevard superman co zachrani cestujici je iluze. Urcite budou mit kurz prvni pomoci. Nic vic bych o nich taky nechtel. Tj. az omdli nejaka babka co to prezene s kafem zadara, tak aby se o ni postarali nez dojede zachranka.

0/0
2.12.2011 11:30

Prophet

Prostě dobrý

My chcem tady taky, my chcem takýýýýýýýýý. Ještě by bylo strašně príma, kdyby někoho napadlo udělat přímý spoj z Liberce do Vídně, ale to už chci asi moc. Pěkný vláčky. Já si vzpomínám na svou cestu do SSSR ruským vlakem za komančů a už tehdy nám nabízel východní personál čaj v takových pestře zdobených šálcích, kafe, cukry navíc, garjáčije sosíski (horké párky) s chlebem. Jen to WC budilo noční můry. A pásový opar na nohou z jejich ložního prádla. Bylo to velké dobrodružství. V jednom z jejich místních vlaků pak tak neskonale páchla rybina, že jsme byli načichlí. A to jsme v něm jeli sami, přesto, že v předprodeji tvrdila baba, že je obsazen. Stačila hrst žvýkaček na úplatu a hned jsme měli biljét. Každopádně vždycky budí blažené pocity, když se o nás někdo stará, jsou tam nějaké služby navíc a hostesky příjemně rozmazlují....Jsou prostě dobrý.

0/0
26.9.2011 9:54

djbeat

Re: Prostě dobrý

Dáte si steak nebo dva steaky ??

0/0
28.9.2011 19:41

Wis

Jidlo

Jako hodne casto cestujici jedinec hojne vyuzivam sluzeb jidelnich vlaku. Mohu rict, ze kvalita jidla, servis i ceny v jidelnich vozech obsluhovanch JLV jsou vynikajici a porce vice nez dostacujici (kupr. ragu na hribkach ci polevka s jatrovymi knedlicky byly na velmi vysokem standardu) ...

nehlede na skutecnost, ze na trati Praha - Ostrava jezdi velmi dobre vlaky s vysokym standardem i normalne... v poronani s jinymi regionalnimi tratemi... ale ty halt nejsou tak lukrativni....

0/0
24.9.2011 19:31

turista-

Re: Jidlo

Ano, JLV jsou dobří. Lze tam (na lince do Norimberka) dostat výborný řízek přes celý talíř s bramborovým salátem za 120 Kč, což není špatná cena. Bohužel na jiných linkách, především Berlín-Vídeň, je cena trochu jinde ...

0/0
24.9.2011 20:20

ufoun

Re: Jidlo

bohuzel to je mozna tim, ze jidelni vuz neprovozuje JLV... 

take znam spoj, kde kdyz kolem mne jede vozicek s cernou tekutinou (mysli si kavou) za 80, rikam si, ze zapomnel, ze prejel hranice a uz neni v domovskem Hamburku :-D)

0/0
24.9.2011 23:11

TigerM

Re: Jidlo

no to nesouhlasim, je to JLV a jidlo nejen, ze je drahy, ale nekdy se to neda jist... trasa Brno-Praha, nebyt happy-hours tak bych s jidlem pockal na nejakou restauraci... pouze me mile prekvapil EC F.Schubert, jidlo bylo dobre, ale to se stalo jen jednou za 3 mesice!

0/0
25.9.2011 1:09

mysak_25

Vyborne!!!

Super vlak,konecne!!!! Venujte,ci levne prodejte cd komukoliv,kdo s nimy udela toto.. Nejdriv bude nutne bolsevicke cd ocistit od lemplu,parazitu a nemakacenku.. Takze odejde tak 90% "zamestnancu"...

0/0
24.9.2011 12:59

saho1

Re: Vyborne!!!

pan asi žije v Uzbekistánu. Odejde 90% zaměstnanců. Už teď tam nikdo není navíc.Rv

0/0
24.9.2011 13:23

beeeeeeet

Re: Vyborne!!!

Ale on přeci nepsal, že je tam někdo navíc! POuze zmínil fakt, že Ti "potřební" jedinci, jsou vesměs líní flákači... :-)

0/0
29.9.2011 13:37

cz73

Bude to ještě divoké

Ve čtvrtek 22. jsem narazil na odjezd toho slavnostního vlaku z Olomouce. Dechovka, parádičky... Ale když zmizel, z dopravní kanceláře vylezlo pár nádražáků, co ještě asi nerozdejchali přesun z Českých drah do nezávislé Správy železniční dopravní cesty a jejich komentáře nechtějte slyšet.

0/0
24.9.2011 10:47

mysak_25

Re: Bude to ještě divoké

Chci je slyset,povidej..

0/0
24.9.2011 13:00

Bery

Re: Bude to ještě divoké

Nevim co si rikali nadrazaci, ale ja tu ctvrtecni jizdu videl. Pripadlo mi to jako kdyz prijel cirkus. Mozna jsem konzervativni, ale timto na mne fakt nezapusobili. Jinak musim uznat, ze vagony jsou fakt slusny. Jasne, uvedomuji si, ze tak pusobi prave diky cerstve udelanemu interieru a novemu laku... ale vypada to dobre. ;-)

0/0
24.9.2011 21:52

turista-

Re: Bude to ještě divoké

Každý vlak v novém laku vypadá dobře. I ten modrý "Najbrt" od ČD. Bohužel u ČD jsou vozy tak nějak náhodně zamíchané, ty co mají už Najbrt a ty zelené či červené. To ten dojem poněkud kazí.

0/0
24.9.2011 22:53

Bery

Re: Bude to ještě divoké

To je tim, ze na "Najbrt" se prechazi postupne. Pak jede strakata souprava a dojem to skutecne kazi. Jinak najbrt je takova nevyrazna a studena kombinace barev, coz osobne nepovazuji za prilis stastnou volbu.

0/0
25.9.2011 12:15

Crowax

Zasuvky do vlaku CD dorazily?

Autor jezdi jinymi CD nez ceskymi? Jezdim po cele republice, ne malo... jediny typ EC ma skutecne dostupne zasuvky... Jinak si nechte zdat. Takze pokud mi nekdo nabidne i tu blbou elektrinu, jsem stastny a rad si priplatim... tady je to i levneji.

+1/0
23.9.2011 20:19

ufoun

Re: Zasuvky do vlaku CD dorazily?

a komu myslis ze ten RJ konkuruje? stejnym jako na te trati provozuji CD - se zasuvkama. To ze nema zasuvku rychliknekde v regionu v tuto chvili neni relevantni. Rj je tam taky nemaji (nemaji tam vlak)

0/0
24.9.2011 23:14

TigerM

Re: Zasuvky do vlaku CD dorazily?

jezdim velmi casto a temer vzdy je v EC zasuvka, ... 8-o

0/0
25.9.2011 1:11

karelsantora

za 220 kč do Olomouce z Prahy

to jde v porovnání s ČD 310 kč či 233 kč s IN25:-)R^

0/0
23.9.2011 12:08

turista-

Re: za 220 kč do Olomouce z Prahy

SporoTiket od ČD je od 160 Kč (s inkartou) resp. 220 Kč (bez inkarty). On Jančura ty ceny nestanovil náhodně ...

0/0
23.9.2011 12:10

karelsantora

Re: za 220 kč do Olomouce z Prahy

Na tem jsem zapomněl :-),ale pro člověka který moc často nejezdí vlakem a nemá přehled o slevách bude třebe i toto rozhodující s čím pojede :-)

0/0
23.9.2011 12:25

turista-

Re: za 220 kč do Olomouce z Prahy

Proto taky ČD upgradujou eShop, který konečně i ten SporoTiket aktivně nabídne. Předtím bylo nutné ho vybrat z menu ručně.

Starý: https://www.cd.cz/eshop/

Nový: https://www.cd.cz/eshop2g/

0/0
23.9.2011 12:29

pufina

Re: za 220 kč do Olomouce z Prahy

no jo dráhy se teď přetrhnou

0/0
23.9.2011 14:40

turista-

Re: za 220 kč do Olomouce z Prahy

Ano, proč ne?

Nabídka SporoTiket tu je už dlouho, pdomínky se nemění, v eShopu taky byla. Ten kdo potřeboval (pravidelný cestující), si ji v menu eShopu zvolil a už na ní dávno jezdí.

Tohle je akorát zjednodušení eShopu pro hloupé. Protože v dnešním kapitalismu si nehledá a nevybírá zboží spotřebitel - naopak zboží je mu vnucováno. Tak se tomu ČD holt musejí přizpůsobit.

0/0
23.9.2011 15:28

tarten

Re: za 220 kč do Olomouce z Prahy

"Tohle je akorát zjednodušení eShopu pro hloupé."

To je ale naprosto zásadní. K čemu je lákací cena, kterou tají pod nějakou x-tou volbou čehosi nepřehledného a o které tedy neví skoro nikdo?

0/0
23.9.2011 19:40

turista-

Re: za 220 kč do Olomouce z Prahy

Ono se tak chová hodně firem. Třeba nabídky mobilní operátorů (ač nemají monopol) aby jeden analyzoval v Excelu.

0/0
23.9.2011 22:23

ddtx

Re: za 220 kč do Olomouce z Prahy

ze by mely i ciste zachody?

0/0
23.9.2011 17:22







Najdete na iDNES.cz