Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mohou nakoupit railjety za miliardy, rozhodl definitivně úřad

Škoda Transportation prohrála svůj boj o pět miliard, které chtějí České dráhy utratit za nákup nových vlaků od společnosti Siemens. Antimonopolní úřad s konečnou platností zrušil předběžné opatření, které zakazovalo drahám uzavřít smlouvu na nákup 16 souprav Railjet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xnude

Skodovka

Konkurence je zdrava vec. Skodovce drzim palec, ale tady ma hold smulu.

+1/0
25.9.2011 14:46

PIsa.lek

Re: Skodovka

A proč ji za tu smůlu chválíš?

0/0
25.9.2011 18:34

wolf80

Re: Skodovka

Skodovce fandim, ale taky si myslim, ze konkurenci potrebuje jako sul, protoze usina na vavrinech. Snad zainvestuje vice do vyvoje, aby uspela na ceskem trhu a treba ji nove vyvinute modely zvysi sance i v zahranici a nakonec na tom tedy vydela. :)

0/0
25.9.2011 18:45

kocourek25

Rakušané kde mohou tam....

nám škodí ale mi jim nepřestanem lézt do análního otvoru. Inu čecháčci jsou ubožáčci. Na místo aby zaměstnali naše lidi tak podporují zaměstnanost  mimo hranice. Je to ubohé a potom pláčem nad rozlitém mléce.;-O;-O;-O;-O

0/0
24.9.2011 18:08

0608

Re: Rakušané kde mohou tam....

pokud by Škoda měla v nabídce vysokorychlostní jednotku pro ČD, tak neřeknu ani popel a Škodu podpořím. Bohužel v tomto případě tak trochu Škoda zaspala, navíc jednotku kterou nabídla je příměstská jednotka, což je trochu jiná kategorie. No ne trochu, ale o dost jiná. City elefanty a nové jednotky jsou určitě dobré vlaky, ale jen pro příměstskou dopravu. To že České dráhy posílaly City Elefanty jako rychlíkovou jednotku z Prahy do Ostravy bylo zajímavé, jelikož elefanty trasu bez problémů zvládly, avšak z dlouhodobého hlediska by bylo pro oba lepší kdyby škoda vyvinula něco nového.

+1/0
24.9.2011 18:53

Bery

Re: Rakušané kde mohou tam....

Elefant jako rychlikova jednotka byl spise takovy pokus. V tomto pripade se vsak nejedna o nakup rychliku, ale vozu vyssi kategorie (EC) pro nasazeni na mezinarodni spoje. Tam Skoda nebude mit v nabidce jeste dlouho nic. Tedy nic z vlastni konstrukce. Pokud nakoupi licence, tak casem mozna, ale schvalovaci rizeni se obvykle docela tahnou...

+1/0
24.9.2011 21:31

0608

Re: Rakušané kde mohou tam....

Jasně že to (elefanty) byl jen pokus. Chtěl jsem jen kolegu trochu umravnit, že ne vše co nabízí Škoda je super a hodí se do koncepce ČD R^

0/0
25.9.2011 18:05

xnude

Re: Rakušané kde mohou tam....

Ne vzdy se vyplati davat prednost domaci produkci. V Jaroslavli by o letadlech ruske produkce typu JAK-42 mohli vypravet. Skodovka neprodukuje spatne vlaky, ale je v nekterych typech vlaku ponekud pozadu.

0/0
25.9.2011 14:47

tarten

Re: Rakušané kde mohou tam....

Dá se to říct i jinak: Škodovka nemůže vyrábět celý sortiment železničních vozidel. To by se utopila v nákladech na vývoj těžko prodejných mikrosérií.

0/0
26.9.2011 9:31

ddtx

Re: Rakušané kde mohou tam....

lezadlo za to nemohlo :-(

0/0
26.9.2011 18:28

PIsa.lek

Re: Rakušané kde mohou tam....

>  Inu čecháčci jsou ubožáčci

Pokud mluvíš za sebe, tak máš jistě pravdu. Asi by ti bylo milejší opět postavit železnou oponu (alespoň ekonomickou), a za každou cenu vyvíjet už jinde vyvinuté. To, že by se s tím Škodovka uplatnila maximálně na domácím trhu a s ohledem na velmi malý počet kusů by cena za jednotku byla výrazně dražší, ti zjevně uniká (o dalších souvislostech nemluvě).

0/0
25.9.2011 18:37

tarten

Re: Rakušané kde mohou tam....

Rakušáci s tím až tak moc společného nemají, kocourku. Siemens je evropský, když tak německý. Rakouské dráhy jsou jen jejich mírně problematický zákazník. Sice si přeji, aby se vagonářský a lokomotivní průmysl u n ás co nejvíce rozvíjel a trochu vyrovnal příliš nabobtnalý automobilový, ale přestože Škodě nic nebrání vyvinout podobně dobrý vlak,  zatím se jí to jaksi nepodařilo, nebo se jí při jejích "jistotách" prostě nechtělo.

0/0
26.9.2011 9:23

papazian

Zdravý rozum vítězí? Na jak dlouho?

Uvidíme!

0/0
24.9.2011 11:35

bezdukátů

Re: Zdravý rozum vítězí? Na jak dlouho?

s odchodem pana Romana z ČEZu a jeho ztráty ovlivňovat politiky ohledně Škody snad na dlouho

0/0
24.9.2011 15:46

123fila

Zodpovědnost

Rád bych věděl konkrétního úředníka, který se pod tento nestandatní obchod podepíše a kdy na plno využije vlastností vlaku, který teď zrovna musí koupit. A také jeho provizi za sprostředkování. Doufám, že jel alespoň jednou za život vlakem. A těch zbytečných 230km/h si asi může naspat do zadnice, pokud se mu to tam vejde, pač už tam má spostu nevyužitejch šmejdů z minulosti. PS. Daňový poplatník R^

0/0
24.9.2011 7:49

ptc

Re: Zodpovědnost

Zese jeden uvědomělej, co neví vubec o čem je řeč, ale pouští se do debaty o věcech o kterých ví prd.. ;-D

+7/0
24.9.2011 8:05

Majkyho_pupik

Re: Zodpovědnost

co presne je na tom obchode nestandardniho?:-)

+6/0
24.9.2011 8:49

FrantaKibyc

Re: Zodpovědnost

Je vůbec možné být tak kolosálně blbej? Jaký má ta nejvyšší rychlost vliv na cenu? A kolik procent všech těch prastarých béček, co měly z výroby nejvyšší rychlost 140, ji kdy využilo?

+7/0
24.9.2011 9:12

nic.ole_modrobolsev vadi..

Re: Zodpovědnost

ty mas auto, ketere jede vic jak 130? Proooc? :-)EURv

+4/0
24.9.2011 10:22

turista-

Re: Zodpovědnost

230 se využije. V Německu, kam by podle plánů měly soupravy jezdit. A i kdyby ne, ve 160 je jízdní komfort ve voze na 230 vyšší než ve voze, který to má jako maximálku.

Nákup to výhodný je, dokonce i konkurent Jančura to v jednom rozhovoru řekl.

+5/0
24.9.2011 11:08

Grossak

Re: Zodpovědnost

Udělal bych hitparádu největších pitomostí napsaných na tomto fóru. ;-D

+1/0
24.9.2011 12:03

Jablkon

Re: Zodpovědnost

nejde tolik o to, jestli ty vagony maji maximalku 160 nebo 230. podstatne je, ze jsou levnejsi, nez ty standardni na 160 - aneb proc si nekoupit neco lepsiho, kdyz to stoji mene. jediny problem bych videl v tom, ze jde o pevne soupravy (pridat nebo ubrat nejaky ten vagon asi bude obtizne az nemozne) a je otazka, jestli CD opravdu 16 dalkovych 7vozovych souprav naplno vyuziji.

0/0
24.9.2011 19:05

Bery

Re: Zodpovědnost

Bohuzel jsem take jen danovy poplatnik, ale k tomuto obchodu bych pripojil svuj podpis s klidnym svedomim a to bez jakekoliv provize. ;-)

+2/0
24.9.2011 21:26

tarten

Re: Zodpovědnost

Leckdo tu adoruje firmu RegioJet. Kdo ale z nich ví, že koupili částečně vagony na 200 km/h a chtějí je tahat lokomotivami na 140 km/h? Hlavně, že se tu kritizuje "příliš vysoká" rychlost railjetů, která se ale dost možná na rozdíl od těch RegioJetích vagonů skutečně využije.

0/0
26.9.2011 9:28

Zla Lopata

Ne, ne, ne.

Vsechno spatne. At uz CD nic nekupuji, protoze se to kupuje ze statniho, to se to kupuje. At stat co nejdrive na drahu pusti konkurenci, zprivatizuje CD, a pak at uz si CD kupuji co chteji. V soucasne dobe jsou CD stejnou pritezi statniho rozpoctu stejne jako cirkve a CEska posta.

0/0
24.9.2011 1:36

ElLoco

Re: Ne, ne, ne.

Plantáte páté přes deváté, vůbec netušíte jak jsou ČD financovány, srovnáváte nesrovnatelné (ČD vs. ČP). Proč se vůbec do těch diskusí pouštíte?

+4/0
24.9.2011 2:18

Bery

Re: Ne, ne, ne.

Pousti se do toho, protoze si rad nabiha. Jinak neni mozne neco takoveho napsat. ;-D

0/0
24.9.2011 21:32

109e

Re: Ne, ne, ne.

ČD alespoň vozí lidi, kdežto církev je oblbuje. A to je rozdíl. Zprivatizujte si církev.

+1/0
24.9.2011 6:11

turista-

Re: Ne, ne, ne.

Česká pošta nic z rozpočtu nebere, je zisková.

A tohle nekupují ze státního, Railjety půjdou s největší pravděpodobností na EC, která už do budoucna nebudou dotovaná a nákup je financován komerčním úvěrem.

+1/0
24.9.2011 11:11

tarten

Re: Ne, ne, ne.

Kod o tom nic neví, netuší, že railjety se vůbec nekupují z rozpočtu. Jde o "nedotované" vlaky.

0/0
26.9.2011 9:33

danny47

Konkurenční Regio Jet

No, nevím, jak JančuraBojz uspějí se svými dvěma soupravami na mezinárodních vlacích do Německa

0/0
23.9.2011 19:07

duchodkyne

Re: Konkurenční Regio Jet

I kdyby neuspěl, tak bychom mu měli být celkem vděční. V r. 2009 prohlásil Žaluda, že(cituji "... žádné žluté vlaky nikdy neuvidím..." A dneska se dráhy můžou přetrhnout., Dokonce asi po pěti letech, co je to v jízdním řádu, KONEČNĚ dokázali dát na vlaku do Ostravy dohromady nependolinoidní soupravu, která - neuvěřitelné - je schopna rychlosti jízdy 160km/h... Takže Jančura provětral nábřeží celkem dost a já doufám, že to větrání ještě neskončilo.

Btw si myslím, že nebýt reálné konkurence, tak by dráhy nikdy ani po nějakých Railjetech nehlesly...

+6/0
23.9.2011 19:25

tajny agent

Re: Konkurenční Regio Jet

Tak hlavne aby nejezdil na cervenou

0/0
23.9.2011 21:54

Mr_Hankee

Re: Konkurenční Regio Jet

To víš, fíra si neuvědomil, že už dělá u soukromníka a ne u státního ... ehm ... nevěstince.

Kdejakej fíra (od ČD, těch ostatních ještě ani moc není) ti klidně potvrdí, že zvlášť při nočních vlacích na koridoru si běžně dávají šlofíka. Ještě že takovej nejel 8.8.08 přes Studénku,sice to bylo ve dne, ale s takovým přístupem, kdo ví, jestli by si zrovna nečet noviny.

0/0
23.9.2011 22:11

turista-

Re: Konkurenční Regio Jet

Jo jasně, a živák mu mačká skleněnej čáp jako Homeru Simpsonovi ...;-D

+2/0
23.9.2011 22:20

Mr_Hankee

Re: Konkurenční Regio Jet

Když tomu věříš...

Nevím, jak to dělají nebo jestli to tlačítko mají od jisté doby. Ale popravdě řečeno, sledovat při tom něco jiného nebo klimbat myslím člověk zvládne.

0/0
23.9.2011 23:21

Mr_Hankee

Re: Konkurenční Regio Jet

http://www.k-report.net/discus/archiv2008/28/174-archiv-20.html

0/0
23.9.2011 23:52

PIsa.lek

Re: Konkurenční Regio Jet

No, dávat jako důkaz ke klimbání fírů zrovna nehodu v Moravanech může jen naprostý ...

0/0
25.9.2011 18:48

Duke._._Nukem

Re: Konkurenční Regio Jet

vyhledej psychiatra,urychlene...;-D

+1/0
23.9.2011 22:52

Mr_Hankee

Re: Konkurenční Regio Jet

Vyhledej ho sám. A on ti řekne, co všechno se dá zvládnout v (polo)spánku. Ale neboj, vlakem jezdí klidně dál. Ten má aspoň koleje. Zato na silnici...

0/0
23.9.2011 23:33

bezdukátů

Re: Konkurenční Regio Jet

ČD se rychle přizpůsobují, už včera hlásili na nádraží v Olomouci že přijede vlak XXX společnosti České dráhy ( asi  připrava na to že přijede vlak i někoho jiného )

0/0
24.9.2011 15:51

Bery

Re: Konkurenční Regio Jet

To se na nekterych nadrazich hlasi uz hooodne dlouho. ;-)

0/0
24.9.2011 21:38

turista-

Re: Konkurenční Regio Jet

Ano, na všech, kde jezdí víc dopravců, např. Liberec. Nebo Sokolov.

0/0
24.9.2011 22:51

Bery

Re: Konkurenční Regio Jet

Nijak... tuto cast clanku jsem popravde receno moc nepochopil, protoze Jancura ma v planu spolupracovat s DB na AUTOBUSOVEM spoji. ;-)

0/0
24.9.2011 21:35

danny47

Re: Konkurenční Regio Jet

Ale no tak.. chtěloby to taky číst víc než jen titulek.... DB a Jančura (ovšem jeho STUDENT AGENCY) spolupracují na autobusovém spoji Praha - Mnichov.... Tady se píše o spolupráci DB + RegioJet, který je konkurencí ČD... ;-)

0/0
25.9.2011 10:55

Bery

Re: Konkurenční Regio Jet

OK, moje chyba...

0/0
25.9.2011 11:56

PepaK

Dnes si dám dobře vychlazenou Plzeň. :-D

Myslím že v Plzni dnes brečí na dvou místech. Za zdí ve Fabrice a na Právech. ;-D

0/0
23.9.2011 18:08

tarten

Re: Dnes si dám dobře vychlazenou Plzeň. :-D

Měli by teď točit jen černé. ;-)

+1/0
23.9.2011 20:00

Mr_Hankee

Re: Dnes si dám dobře vychlazenou Plzeň. :-D

Praha kvůli závadě stáhla z provozu ForCity.No,měli by se chlapci "ze z plzně" zamyslet...

0/0
23.9.2011 22:13

Xladi

Re: Dnes si dám dobře vychlazenou Plzeň. :-D

Kdyby měli alternativu tak by mi to možná bylo i líto, ale blokovat nákup a chlubit se jen projektem který je na papíře ani ve stádiu prototypu tomu se říká sebevědomí.

0/0
23.9.2011 22:16







Najdete na iDNES.cz