Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet začal šlapat na paty Českým drahám, poprvé vyjel s pasažéry

Soukromý železniční dopravce RegioJet, který patří do skupiny podnikatele Radima Jančury Student Agency, v pondělí poprvé vyjel s cestujícími. První spoj z Havířova do Prahy vezl zhruba 200 lidí, převážně studentů. Byl mezi nimi i televizní štáb iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chose01

To je super.

Opět začínám uvažovat o jízdě vlakem, místo aoutomobilem.

Ale už ne u ČD. Tak hrozné zkušenosti jaké s nimi mám, už nikdy víc.

+2/0
22.10.2011 8:55

potooczech

Hmm

Ono vše má své pro i proti. ČD jezdí dá se řící všude, tedy nejen lukrativní trasy s jistým ziskem, ale i spoje "Horní-Dolní" kde zase prodělává. Čili jezdí tak, že někde je v plusu a tím dotuje trasy, kde je v mínusu.

Pan Vančura s jeho žlutými vlaky ale i autobusy ze sebe děla strašného manažera jen proto, že si vybere nejlukrativnější trasy, kde je zisk zaručen a tam vítězoslavně napálí cenu pod cenou ČD a je machr. Jiné by to bylo, kdyby místo jedné trasy musel zároveň pokrýt celou oblast včetně vesnic a podobně.

Na druhou stranu ale, pokud já chci jet třeba z Prahy z Ostravy, tak proč bych měl svojí cestou dotovat provoz lokálky někde jinde. Chci si zaplatit cenu pouze mé cesty a ne dotovat někoho dalšího, čili vítám Regiojet.

Je třeba si uvědomit, že pokud chceme železnici v každé pr*eli, tak je nutné to zaplatit. Platit to ale musí ti, co tu trať využívají a ne cestující, kteří ani netuší, že ona trať existuje.

Principů solidarity je v tomhle státě myslím už dost.

0/0
17.10.2011 7:14

smartynaf

Re: Hmm

....jen nechápu co má společného Spirituál Kvintet s vlaky RegioJet. Ať je to jakkoli, třeba mi to časem dojde, pan Jančura ze sebe "dělá managera" asi tak jako každý druhý Franta Voháňka z té Hiorní Dolní kde mu DAŇOVÝ POPLATNÍK dotuje cestu na šichtu. Proč ze sebe neděláte taky menežra? (pozor ale jen na lukrativních tratích!!) :-)[>-]Rv

+1/0
20.10.2011 12:37

KarelF

Na čas???

Dnes jsem vypravoval přítelkyni do Olomouce vlakem SC Pendolíno za příjemných 333 Kč IN50 1třída včetně místenky. V ceně je svačinka v hodnotě cca 60-100 Kč na kterékoliv jízdné 1 třídou. Při každo týdenním ježdění se na Junior In Kartu investice do INKarty 50 vrátí za cca 2 měsíce. Takže RJ u přítelkyně asi ne. U mne určitě ne 2 důvody cena a čas jízda trvá o 31 minut déle než Pendolinu do Olomouce a 1 hodinu déle do Ostravy. Takže to jen tak o cenách, rychlosti a službách. Pendolino přistaveno o 20 minut dříve uklizeno sice zběžně na nástupišti, ale uklizeno pečlivě a pěkně. Personál ochotný a slušný nelze nic vytknout.

+2/0
29.9.2011 2:16

katla

Re: Na čas???

Ale to je všechno super, Pendolino, trať Ostrava - Praha. I vlaky EC, IC, pokud můžu, jezdím jen tou nejlepší možnou kategorií. Jenže bohužel na většině tratí (nemusí to být ani nějaké regionální, stačí např trať Brno - Ostrava) jezdí vlaky mnohem horší kvality, sic možná načas. Brno-Přerov-Ostrava, tam to končí R, a bodejť by ne, když je tam tak neuvěřitelně zastaralá trať po Přerov.

A jak jsem již psala dříve, slevy ČD jsou prostě nepřehledné.

+1/0
29.9.2011 12:32

badodmrtvereky

Čistota ve vlacích

U starých vozů ČD je to špatné,ale v rámci spojů EC-IC je čistota taková,jakou si cestující během cesty vytvoří.Během jízdy zvláště v kupé asi těžko lze zajistit úklid tak jako z výchozí stanice.Hodnotit čistotu a poskytované služby po prvním dnu provozu a v nových vozech je předčasné.Nehledě na to,že ČD nejezdí jen na této trase,ale i všude jinde.Pan Jančura také do TN sdělil,že vlakem jelo i dost cestujících,kteří měli zakoupeni jízdenku pro jízdu ČD ,to poněkud kulhá za tím,jak pracovnice u vchodu do vlaků prohlížely jízdenky a ptali se zda chce cestující usadit,tudíž měli cestující upozornit hned při nástupu.

Problémem u ČD a krajů,které objednávají u ČD spoje v rámci přím. dopravy je návaznost na přípoj příslušného spoje IC-EC a rychlíků v přest. stanicích.

V rámci Středočeského kraje v Kolíně přijede rychlík 9 min po odjezdu Os.vlaku do Prahy a tento vlak čeká v zastávce Velim až ho tanto rychlík předjede.Cestující musí poté čekat v Kolíně 1hodinu na další spoj na Prahu.

0/0
28.9.2011 19:22

Gróf

Tak jsem tu cestu absolvoval.

Byl jsem spíše zklamán. Průvodčí byla spíše vlezlá. Nic se nemá přehánět.

0/0
28.9.2011 18:59

B-25

Káva zdarma??

Pouze pro cestující z Phy nebo Ostravy....:-P, ostatní mají smůlu.

0/0
27.9.2011 13:12

riso1

na co jezdit RJ?

A ted jeste realne ceny CD. Praha hl.n.- Ostrava hl.n.

plne 438,-; sporotiket pres internet (do7 dnu/do3dnu/do24hod predem) - 310/350/390,- ; In25 (990,- za 3 roky) 329,-; sporotiket pres internet s in25 (do7 dnu/do3dnu/do24hod predem) - 230/260/300,- ; IN50 (8490,- za 3 roky) 219,-

Chci videt, jak casto budou ty jizdenky za 230,- u RJ, vetsinou budou volne jen ty za 295,-a draz ...Pak je sporotiket s in25 levnejsi skoro porad... Ano, je bez mistenky, ale to nekomu vadi? Kdo chce misto, tak si ho najde. Ve stylu MF kdo chce pracovat, misto si najde, ze?(i kdyz zrovna na Morave ci v Sev.Cechach je to hodne iluzorni). Me treba pripoj CD prijede 4 minuty po odjezdu RJ z OV a odjizdi 3 minuty pred prijezdem RJ do OV...

Kdo chce jet jen do/z Ostravy, proc ne. Kdo chce jet dal, ma smulu, CD blokuji sve pripoje, neda se na RJ smysluplne presedat (hodinu cekat na pripoj je kravina). Kdo jezdi vlakem, IN kartu davno ma.

0/0
27.9.2011 11:06

katla

Re: na co jezdit RJ?

Jenomže než se vyznám ve slevách ČD, tak mi vlak i ujede...

+5/0
28.9.2011 19:09

Spit_MkI

Re: na co jezdit RJ?

Přesně tak, pokud jezdím každý den/týden, má smysl mít inkartu a další věci, ale pokud chci prostě jednou za čas jet do Ostravy, nebo jinam, jdu a koupím si levnější jízdenku se zajištěnými službami. Jestli RJ zprovozní internet, je to jasná volba. Vlak je na práci ideální.

0/0
6.10.2011 1:39

milda_plzen

trasa

Je to umění začít jezdit Praha - Ostrava, proč nezačal jezdit na nějaké lokálce, kde jede pár lidí za den k doktoru.Rv

0/0
27.9.2011 10:17

pettyo

Re: trasa

Zeptej se svého hejtmana.

+2/0
27.9.2011 13:29

Bob-an

Re: trasa

Ale..... trasa ostrava praha je pro CD ztratova a musi ji zatahnou z vydelku z lokalek - tzn jancura si v zasade vybral velmi nelukrativni trat :-D

+1/0
27.9.2011 23:25

osk

No ta cenba je lákavá

za 221 s RJ při daném komfortu a službách je to milejší než za 327 pendolinem, ted ještě uvivíme o kolik zrychlí SC od prosince

0/0
27.9.2011 8:36

bubenikp

Hned první den RegioJetu na IC 1016

Hned první den RegioJetu na IC 1016 umřela v Řečanech lokomotiva, zpoždění na Prahu rázem 30 min. nahradila ji lokomotiva na postrku.( asi nevěří Škodováckým strojům, proto jezdí 2 v soupravě ) na stránkách RegioJET se ke zpoždění nepřiznali, stále tam psali 0 min. zpoždění .....

+6/0
26.9.2011 23:58

Bery

Re: Hned první den RegioJetu na IC 1016

Tak proto mu dnes jezdi masina v italskych barvach. ;-)

0/0
27.9.2011 9:55

Leinad

Re: Hned první den RegioJetu na IC 1016

Vraceli jízdné, jako u busů? :-)

0/0
4.10.2011 21:44

19patrik19

cistota ve vlaku

je nesmysl chlubit se cistotou ve vlaku kdyz to byla prvni jizda.Pockejte si tak tyden - dva a realita bude jina az se s nimi par cestujicich projede

+3/0
26.9.2011 22:11

7650

Re: cistota ve vlaku

K určitému opotřebení určitě dojde, ale vzhledem k tomu, že vlak je přísně místenkový a na každý vagon je jedna stewardka, ty by si měly pořádek a čistotu sociálního zařízení udržet a navíc bude daleko jednodušší odhalit případné poškozovatele a vyžadovat po nich náhradu případné škody.

0/0
27.9.2011 9:16

MattyCZ

Re: cistota ve vlaku

Myslím si, že firma s tím udržováním čistoty, tříděním odpadu atd už nějaké zkušenosti má, takže o vlaky se jistě dokáže postarat také. Navíc bych řekl, že úklid vagónu je jednodušší než úklid autobusu....no uvidíme ale, necháme se překvapit.

0/0
18.10.2011 9:03

kolos.veliky

Na paty začne šlapat ČD

až v okamžiku, kdy těch vlaků bude výrazně víc a bude se snažit přilákat i pravidelné cestující, kteří jezdí denně do práce. Na to jsem se těšil. Zatím to je tak maximálně konkurence pro pendolino, které stejně jezdí poloprázdné.

+1/0
26.9.2011 21:02

Leinad

Re: Na paty začne šlapat ČD

Konkurence pro IC/EC, nikoli pro SC.

Sledujte ceny, typ vagonů, služby a výbavu. Káva, čaj, internet, ... patří do IC, nikoli pouze do ztrátového SC.

0/0
26.9.2011 21:22

aldik7

Re: Na paty začne šlapat ČD

denně do práce ICečkem? to chci vidět někoho takového ;-D

0/0
26.9.2011 22:37

Bery

Re: Na paty začne šlapat ČD

A proc ne ? Dost lidi dojizdi denne napr. na trati Pardubice - Praha. ;-)

0/0
27.9.2011 10:58

Pundit

Problém bude kapacita

v exponovaných časech. Spekulanti budou rezervovat měsíce dopředu...

0/0
26.9.2011 19:58

aldik7

Re: Problém bude kapacita

a pak to prodávat předraženě jako domény ;-D

0/0
26.9.2011 22:38

Gróf

Re: Problém bude kapacita

Rezervace jsou na obtíž. Nikdy nenaplánujete, jak dlouho bude trvat například jednání. Spíše uvítám jízdenku bez místenky, a vybrat si z vlaků, co jezdí každou hodinu.

0/0
28.9.2011 19:05

Leinad

Re: Problém bude kapacita

Mno u busů mají něco jako jízdenku s možností výběru spoje, snad to zavedou i u vlaků. ;-D

Faktem je, že bez místenek nelze garantovat luxus(jízda na stojáka,...) a konkurence dává na výběr.

0/0
4.10.2011 21:48

ucetni54

je tady zase spousta odborníků na železnici

snad víc než na fotbal :-) To nevidíte, že si Jančura platí píar, protože tady je již dlouho řada dopravců. kteří vesele jezdí a neuplácejí si novináře? Mezi námi, novináři jsou levný, za kafe a chlebíčky Vám otisknou cokoliv

0/0
26.9.2011 19:54

PIsa.lek

Re: je tady zase spousta odborníků na železnici

Máš pravdu, ael jen částečně - jiní soukromí železniční dopravci tady sice jsou už dávno a je jich už docela dost, ale na tak významnou trať se dosud nikdo z nich v osobce nedostal (když to DÚ poněkud účelovně zavařil před pár léty Šimralovi).

+2/0
26.9.2011 19:59

sovjetskij sjekundomjer

Vypadá to sice super

Denní tisk, káva, dokonce i croissant  :-), místenka v zákl. ceně, tj. žádné vbíhání typu kdo dřív a následné mačkání se v dobytčáku (a kdo občas rezervuje ve vlacích ČD, tak ví, že ani s tím konkrétním místem to není úplně jisté, ale opravdu je možné to dlouhodobě takovýmto způsobem provozovat za tuto zaváděcí cenu?

+1/0
26.9.2011 18:09

Leinad

Re: Vypadá to sice super

Pokud by to možné nebylo, už by to řešil UOOS. http://www.studentagency.cz/pro-media/tiskove-zpravy/zneuziti-monopolniho-postaveni.html + http://www.studentagency.cz/pro-media/tiskove-zpravy/UOHS-vydal-nesmyslne-rozhodnuti.html ČD má právníků dost.

Otázkou je, jestli k této ceně je nějaká motivace - pouze dvě firmy provozující lukrativní spoje, jedna z nich jezdí "dotované spoje" (zdroje nemalých příjmů) bez konkurzu za tleskání voličů hejtmanů... to má ke konkurenci daleko.

0/0
26.9.2011 21:38

veskawesi

doufam,

ze je jasne videt, jak moc je konurence prospesna. najednou to jde co? stevardy ve vagonech CD, noviny, lepsi vlaky lepsi vybaveni...ze to neslo az do ted?

to je kapitalismus. takhle to funguje. zacnes delat neco, co uz treba funguje, ale ty to udelas lip. a lidi utraceji penize u tebe.

to je kapitalismus, o kterem si mnoho lidi mysli, ze je to "system" jako treba komunismus. ee. kapitalismus je jen slovo pro neco, co lide delaji instiktivne uz tsisce let.

a naopak, vsehcny system, keter se ho pokusilsi zmenit jsou umele a jdou proti prirozenosti. proto take vetsinou konci,

0/0
26.9.2011 16:56

JK75

Re: doufam,

jen aby jim to vydrželo dlouho, ta čistota, záchody. jenže nové je všechno pěkné. Čisté. To i vozy ČD  po rekonstrukcích vypadají stejně po stránce čistoty. A  že to tam pak vypadá jak popisují někteří je vina CESTUJÍCÍCH. Nikoli personálu. Jen aby se chovali tito cestující jinak pak v dalších vlacích,jenže tam to bere spousta lidí jako erár. což je bohužel myšlení spousty lidí. Ono požadavky SA na zaměstance je zajímavá - věk do 35let. Aby měli novináři co fotit. Ubohost SA.Ale až budou vozit stovky vlaků tak už nebudou mít tolik mladých lidí

+3/0
26.9.2011 18:30

PIsa.lek

Re: doufam,

>A  že to tam pak vypadá jak popisují někteří je vina CESTUJÍCÍCH

A že tak řada vagónů jezdí i několik dní (se stejnými odpadky, stejnými závadami, pro které by měl být vůz při nejbližší možné příležitosti vyřazen z oběhu) atd., je taky vina CESTUJÍCÍCH??

> Ono požadavky SA na zaměstance je zajímavá - věk do 35let. Aby měli novináři co fotit. Ubohost SA

Pouze tvoje - ten důvod je samozřejmě úplně jiný.

0/0
26.9.2011 18:35

JK75

Re: doufam,

jaký? že by mladí více lákaly úchyly? No a pokud já jezdím tak vidím, že vozy uklízí denně externí firma. Vlak dojede do stanice a už tam stojí s kýbly a smetáky a uklízí,nevím kde jezdíte vy, ale tady to tak funguje (ostravsko).A pokud cestující udělá bordel tak je to snad stále jeho vina, když někdo neumí vyhodit předmět do koše a hodí to na zem tak asi bude chyba jinde obecně. A my se známe že mi týkáte??

0/0
26.9.2011 18:40

PIsa.lek

Re: doufam,

Máš-li problém s tykáním na internetu, tak sem raději vůbec nelez. Tykání na internetu totiž kdysi bylo jediným způsobem komunikace, teprve tím, že sem začli lézt i různí "entelygenti", tak se to poněkud zalžilo.

Mladí jsou především dynamičtější, dokážou se lépe přizpůsobit a víc na takovýchto místech zvládnou (říkám jako člověk, který ten Jančurův limit nesplňuje už pěkně dlouho). Na ćhyl y může myslet většinou zase jen úchyl.

> A pokud cestující udělá bordel tak je to snad stále jeho vina

Někteří (lidé) dělají bordel prakticky všude - na úřadech, v prostorách pro veřejnost různých firem, v hospodách atd. - zajímavé ovšem je, že heslo "cestující si to zašpinili, ukradli, tak mají smůlu" zní už hezkých pár let jen od ČD.

0/0
26.9.2011 18:52

JK75

Re: doufam,

tak to vysvětluje vše, když je vám tolik, neboť pouze komunisti a Topolánek hned každému tykali. Takže buď jste komunista nebo přívrženec Topolánka,nevím co je horší,není v tom asi rozdíl. A jsou i diskuze kde si lidé normálně vykají,je to slušnost,ale to vy nevíte o čem píší. Tak nic. Jestli se mladí přizpůsobí?? No a po pár letech  jim řeknou jako v Teletubies Pápá. Pěkná vyhlídka.

Nevím jak by vás bavilo pořád něco dokola opravovat když to někdo ničí. Zaměstnanci nemohou být stále všude a další cestující dělají že nic nevidí. Neznám lidi co tráví na úřadech několik desítek minut a nebo hodin jako ve vlaku a vozili si jídlo na úřad a tam jedli kde co. Ono ani hospody nemají čisto že by se dalo jíst ze země v průběhu otvíračky

0/0
26.9.2011 18:59

PIsa.lek

Re: doufam,

> Takže buď jste komunista nebo přívrženec Topolánka,nevím co je horší,není v tom asi rozdíl.

Fajn, takže od faktu, že se dřív na internetu v diskusích tykalo zcela běžně a nikdo v to m nic nehledal (o čemž evidentně nic nevíš, protože tehdy jsi zřejmě ani netušil, že nějaký internet existuje - mmch. ti, co se na internetu pohybují pravidellně a nejen v župoidních diskusích na zpravodjaských webech to dodržují dodnes), jsi rovnou nakročit k dementním urážkám.

Takže nyní už ti budu tykat nikoliv proto, že se to na internetu dělá, ale protože rozhodně nevidím důvod, proč vykat tupému burnaovi jako jsi ty.

> Ono ani hospody nemají čisto že by se dalo jíst ze země v průběhu otvíračky

Bohužel v řadě vozů ČD (neříkám, že ve všech) se dnes nedá jíst ani ze stolečků, a to ani ve výchozí stanici.

0/0
26.9.2011 20:04

Bery

Re: doufam,

Na netu se ale fakt na zacatku prakticky pouze tykalo a nemelo to vubec nic spoleckeho s komousema. Vykani do diskusi zanesla az laicka verejnost. Pred tim bylo vykani brano spise za urazku a odtazitost od oponenta. bylo to i v prvnich pravidlech netikety (internetove etikety). Nekdo tu zasadu proste dodrzuje dodnes. I ja tedy tykani preferuji, ale pokud nekdo pozaduje vykat, tak to respektuji. Pro zmenu ale zase pisu zasadne bez diakritiky a taky to uz nezmenim... ;-)

Neni proto nutne sklouzavat k invektivam. Internet je (prozatim) svobodne medium a jako takove ho berme. Nezalezi ani tak na forme, jako spise na obsahu sdeleni. Ale hlavne to berme s nadhledem. ;-)

0/0
26.9.2011 20:34

Bery

Re: doufam,

Tedy nekoukal jsem jak to maji napsane, ale neni u nas nahodou vekova diskriminace nepripustna ? ;-)

+1/0
26.9.2011 20:12

PIsa.lek

Re: doufam,

To neřeším - pouze předřečník má asi problém pochopit (kromě spousty dalších věcí), že preference mladých nemusí být pouze kvůli vizuálnímu efektu.

0/0
26.9.2011 20:25

Leinad

Re: doufam,

Pokud mám na výběr dva vlaky a jeden z nich je čistější, všimnu si toho. Můžeš říkat, že za to můžou mimozemšťané nebo konjunkce Saturna s Jupiterem. :-/

Mimochodem, proč jsou WC ve stanici metra za 5 Kč celkem špinavé, zatímco v nedalekém OC jsou bezplatné a lepší. To není jenom uživateli, ale i provozovatelem a placením ochranky i frekvencí návštěv uklízečky.

0/0
26.9.2011 21:52

rlpcr

Samá chvála, uvidíme časem.

Argumentovat čistotou vlaku při první jízdě je dost směšné. Ať to zkusí porovnat třeba za 2 měsíce. Ony i ty vlaky ČD byly jednou nové a čisté.

Argumentovat stáním ve vlaku ČD je také úsměvné, když si nekoupím  místenku.

+1/0
26.9.2011 16:46

nesvazak2

Re: Samá chvála, uvidíme časem.

Obcas jezdim smer Budapest a stoji tolik lidi ze se nedostanete ulickami k toaletam a to z Prahy az na slovensko! Vlak ceskych drah byl bohuzel cisty jen prvni tyden po porizeni, pak se na to zamestnanci statniho podniku vykaslali.

0/0
26.9.2011 16:55

rlpcr

Re: Samá chvála, uvidíme časem.

Jo, já neříkám, že to tak není a nebude. Ale nemůžu tak soudit první den provozu.

Těma EC jezdím taky, ale vždycky jsem si normálně sedl. I když bylo dost plno.

0/0
26.9.2011 17:56

badodmrtvereky

Re: Samá chvála, uvidíme časem.

A jsou cestující,kteří si kupé pletou s lůžkovým vozem,anebo dávají nohy na protější sedadlo a myslí si,že přijde nějaký čistič bot a tyto jim vyčistí.

Tak až pan Jančura odveze pár fotbalových fanoušků a tolik cestujících co ČD pak ať s redaktory našich televizí,které jsou také bez vady a dávají pořady na které se dá" dívat" opět zhodnotí za provozu čistotu ve vlaku.

0/0
28.9.2011 19:31

JK75

Re: Samá chvála, uvidíme časem.

úklid nědělají zaměstnaci státního podniku ale díky outsourcingu to dělají externí firmy, vozy se uklízí minimálně 1x denně. Ale bohužel špiní vozy cestující,ne zaměstnanci.Na druhou stranu když by byly místenky do všech jako u SA tak se odveze polovina lidí,ale takto máte možnost si koupit lístek a jet kdykoli v den platnosti jízdenky, ne jako u SA konkrétním vlakem a pak nic. Takže když mi ,ať už kvůli čemukoli, vlak ujede tak jsem v pr.... a doufat že  v dalším bude místo. Tak nic moc,pokud se potřebuji někam dostat tak i postojím,nemám-li jinou možnost. aNe vždy je možné vzít kdekoli další vozy a přidat. To zase nepochopí lidi co nedělají v oboru

+5/0
26.9.2011 18:36

nesvazak2

Re: Samá chvála, uvidíme časem.

Nemusim byt z oboru abych vedel co je dobry odhad a planovani kapacit dle realnych potreb. To je rozdil mezi socialistickym a kapitalistickym pristupem. Naposled co jsem jel busem SA, byla jizdenka platna i pro dalsi spoje pokud jste z nejakeho duvodu nejel tim kterym jste jet chtel. Ruka trhu to doladi.

0/0
26.9.2011 19:25







Najdete na iDNES.cz