Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slováci vylepší Českým drahám vlaky za jeden a půl miliardy

České dráhy uzavřely další velkou soutěž na modernizaci svých vlaků pro rychlíky a expresy, které mají zlepšit komfort cestování po české železnici. Zakázku za jeden a půl miliardy představující modernizaci 64 vozů získala slovenská společnost ŽOS Trnava, která už pro dráhy modernizovala více než stovku vagonů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lucky_24

To co je na obrázku

je ovšem krásnej vagon. A dát takový sedačky do 810, Regionova by mohla jít do ...

0/0
28.9.2011 21:34

Bery

Re: To co je na obrázku

Ty sedacky se ale do 810 nevejdou. ;-)

0/0
28.9.2011 21:52

lucky_24

Re: To co je na obrázku

Pokud budou jen 3 v řadě tak se tam nevejdou?

0/0
28.9.2011 22:12

Bery

Re: To co je na obrázku

Nejen v rade, ale i ve sloupci (pokud to vezmu jako tabulku) by jich muselo byt mene. Znacne by to zmensilo kapacitu vozu.

0/0
28.9.2011 23:05

daddy1

Asi nevybrali najlepšie, viz článok

http://scepko.blog.sme.sk/c/202438/Navod-ako-cestovat-klimatizovanymi-voznami-ZSSK.html

0/0
27.9.2011 20:00

Premiant

aaaaa-ha :-D

jancura bude mit vagony o dva miliony drahsi ale zato na 200 km/hod,ja budu mit zase iphone 3 z číny za 3000 kč a nekdo ma iphone 2 za 10000 Kč ;-D;-D;-D

0/0
27.9.2011 17:33

Rebby

Re: aaaaa-ha :-D

On kupuje nove vagony. Drahy budou mit vagony stare 30 let... Nove lino a sedacky na tom mnoho nezmeni. Co se uvedeni do provozu tyka, Jancurovy vlaky museji splnovat normy dle data vyroby - tedy prisnejsi, nez ony rekonstruovane.

0/0
27.9.2011 19:16

Santa1

Re: aaaaa-ha :-D

V tomto případě je možná lepší, že si ČD počkají na referenci od Jančury. Papír snese všechno, normy, parametry...

0/0
27.9.2011 20:17

Vocko_tr

Re: aaaaa-ha :-D

Taktéž souhlasím, panu Jančurovi se může stát, že po pár desítkách tisíc ujetých kilometrů se mu začnou zanášet ložiska, praskat podvozky a podobné věci. U vlaků které 30 let jezdí hrozí spíše poruchy pramenící z životnosti, ale to už je na technicích drah, aby posoudili, kolik toho ještě podvozky snesou a zdali se vyplatí na nich stavět nový vagón.

0/0
28.9.2011 10:42

lucky_24

Re: aaaaa-ha :-D

Což se ČD může stát u RailJatů taky, že ano. S těma dlouhodobé zkušenosti nikdo nemá a i Siemens má občas problémy. A vagony od Astry, jelikož ta firma už nějakou dobu existuje jistě někde jezdí a někdo s nima má zkušenosti. A pokud to financuje ING Leas spolu se Société Générale, tak pochybuju, že by šli do toho financovat šmejd, kterýho by se v případě neúspěch RJ nezbavili.

0/0
28.9.2011 21:32

aldik7

Re: aaaaa-ha :-D

nojo, ale Jančura šetří hlavně na tom, že se ty vagony vyrábějí v Rumunsku, a tam je velice levná pracovní síla.. a jaká bude kvalita, to se uvidí .. třeba ty vagony bude taky po 5ti letech posílat na východ jako svoje busy a kupovat zas nové, protože mu nic nevydrží ;-D

0/0
28.9.2011 23:37

2secure

Slováci

dost dobře nechápu proč dáváme práci slovákům??????????????? máme snad doma přezaměstnanost?

[>-]

myslím že máme nejen kapacitu ale že to umíme tak 10x líp než oni !!

0/0
27.9.2011 17:27

Premiant

Re: Slováci

tak se zeptejte jancury proc kupuje vagony z rumunska a ne z čr?

0/0
27.9.2011 17:31

JK75

Re: Slováci

jasně vyhrála cena,a so jsem viděl z Pars tak děkuji,stačí Rigionovy,bohatě. A pokud to výjde levněji a stejně kvalitně nevidím důvod vyhazovat peníze na velké marže Škodovky

0/0
27.9.2011 17:37

hombre_

Re: Slováci

ach ten cesky nacionalizmus ;-D

0/0
27.9.2011 20:12

Santa1

Re: Slováci

Přesně tak, je to sprosté a ubohé. Slováci kupují naše cityelefanty a lokomotivy, pokud nabídli lepší cenu, není co řešit.

0/0
27.9.2011 20:18

Typhoon

Re: Slováci

Zatím co slovenský,maďarský,německý .......neexistuje co?;-D

0/0
28.9.2011 12:46

syn.temp

Re: Slováci

Existuje, nicméně tu růžky nevystrčil, tak není co kritizovat, to je asi jednoduché...

0/0
29.9.2011 10:09

papuanec23

Re: Slováci

asi preto ze na taku zakazku musi byt tender.A zadavatel nemoze uprednostnit domacu firmu pred inou firmou z EU.

0/0
27.9.2011 23:27

Henri

Re: Slováci

No a 2secure má mozgovú kapacitu až 20x väčšiu než obvyklá populácia :-)

0/0
28.9.2011 14:34

jannes

Re: Slováci

...možná obvyklá populace prvoků...

0/0
28.9.2011 15:00

Bad Ass

Enem hľadal som tie vagóny

na Slovači a po nich ani chýru. Asi ich ŽSR schovali do depa, aby sa hneď nezničili.

0/0
27.9.2011 14:54

daddy1

Re: Enem hľadal som tie vagóny

Vozne na Slovensku prevádzkuje ZSSK.

0/0
27.9.2011 15:31

hombre_

Re: Enem hľadal som tie vagóny

no ja ti neviem... ale ked sa veziem rychlikom tak takmer vzdy vo vynovenych vagonoch

0/0
27.9.2011 20:14

chruyeager

Re: Enem hľadal som tie vagóny

Tak tos hledal špatně. Dokonce jich jezdí spousta i v ČR. Jsou bílo - červené, čisté, klimatizované... Pokud jezdíš z Prahy východním směrem, dost možná si s nima jel aniž by jsi o tom vědel.:-P

0/0
28.9.2011 14:20

PepaK

Jančura

Jančura vozy za 25 mega chtěl, za kolik je ale skutečně nakupuje už neřekl. Navíc jeho vozy nebudou moci 200 km/h jezdit. Mají sice podvozky (Alstom) na 200 km/h (ostatně tolik můžou i podvozky pod těmi vozy, co ČD nyní posílají na rekonstrukci), ale budou v netlakotěsném provedení, což je u nových vozů podmínka nutná pro schválení pro provoz rychlostí nad 160 km/h...

+3/0
27.9.2011 14:20

B-25

Re: Jančura

A hlavně má stará ESA, ty můžou maximálku kolik?

0/0
27.9.2011 14:23

houba_

Re: Jančura

140

0/0
27.9.2011 14:38

tarten

Re: Jančura

Jančura nemá žádná stará dvousystémová Esa (řada 363 nebo 362, trakce 25 kV~ nebo 3 kV=), to by mohl i do Brna, Plzně, Chebu, Karlových Varů, Českých Budějovic, Jihlavy a Břeclavi. Má jen staré jednosystémové Peršinky (řada 162, trakce 3 kV=). S těmi může může jen po severnější části republiky - Praha, Beroun, Benešov, Ústí n.L, Chomutov, Děčín, Kolín, Olomouc, Ostravsko. Zatím.

0/0
27.9.2011 16:47

wrah

Re: Jančura

Ostatně ona ta trať Praha-Ústí je též docela lukrativní. A to jak v případě rychlíků, tak couráku. Obojí jezdí dost narvané. Nový spoj by se podle mě vešel a určitě i uživil.

0/0
27.9.2011 18:39

Typhoon

Re: Jančura

Když už tak peršingy.

0/0
28.9.2011 12:47

Hekynen druhý

Re: Jančura

A kam by s těmi vagony na 200 Km/h JanČura jezdil? Zatím nemá dostatek vozů ani na vnitrodopravu, natož aby se mu vagony potulovaly někde po Německu...

0/0
27.9.2011 14:43

B-25

Re: Jančura

Hlavně že má dvě mašiny na jednom vlaku...:-P

0/0
27.9.2011 14:45

Bery

Re: Jančura

Protoze se boji aby mu jedna nezdechla, coz se vcera nakonec skutecne stalo a proto dnes jezdila jedna loko v puvodnich italskych barvach...

+2/0
27.9.2011 17:17

PepaK

Re: Jančura

Tady nejde kam by jezdil, tady jde o výkřiky typu "já mám vozy na dvěstě." Ano, podvoozky má na dvěstě, ale vozy mohou jen 160. S takovou by mohly Čd začít vykřikovat, že mají railjety na 280 km/h, což je rychlost, na jakou mají certifikaci podvozky Siemens SF400...

0/0
27.9.2011 14:47

tarten

Re: Jančura

Tyhle vozy ČD a RJ se moc neliší. Obojí mají podvozky na 200 km/h, ale vozy na to papíry nemají. Vozy ČD získají magnetickou brzdu, která významně zkracuje brzdnou dráhu, takže si vlaky mohou dovolit brzdit později, jezdit leckde rychleji a zkrátit jízdní dobu. Také railjety ji mají. Mají mít magnetickou brzdu i Jančurovi rumuni?

0/0
27.9.2011 16:51

tarten

Re: Jančura

"což je u nových vozů podmínka nutná pro schválení pro provoz rychlostí nad 160 km/h"

Je to opravdu nutná podmínka i pro schválení na 189 km/h? Já mám takový dojem, že asi ne.

0/0
27.9.2011 17:00

slatin

Re: Jančura

Jančura má na všechno poradce.Kdopak mu asi poradil,jaké vagóny ma nakoupit z Rumunska ?

0/0
28.9.2011 15:20

DukatovyDuben

Supr

bude hodokvas.

0/0
27.9.2011 14:13

Hekynen druhý

Na ty klimatizované toalety se teším!

Cit: "

Vozy projdou kompletní rekonstrukcí, dostanou nový interiér, klimatizaci toalety i plošiny pro bezbariérový přístup.Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/slovaci-vylepsi-ceskym-draham-vlaky-za-jeden-a-pul-miliardy-p41-/eko-doprava.aspx?c=A110927_133213_eko-doprava_spi

Doufám, že klimatizované budou nejenom toalety, ale a hlavně prostor pro cestující... :-)

+1/0
27.9.2011 13:54

Bery

Re: Na ty klimatizované toalety se teším!

Uz tam tu carku doplnili. ;-D

0/0
27.9.2011 14:07

zeto

Re: Na ty klimatizované toalety se teším!

Cestující mohou přece cestovat i na toaletách, ne? Poměrně často zjišťuji, že tam minimálně 2-3 cestující opravdu jsou. ;-)

0/0
27.9.2011 14:26

Hekynen druhý

Re: Na ty klimatizované toalety se teším!

Chtělo se mi napsat "černí", ale nevím, zda je to vlastně ještě vůbec přípustné... :-)

+1/0
27.9.2011 14:39

JK75

Re: Na ty klimatizované toalety se teším!

někdy nejen černí pasazéři ale i smardlaví kuříci tam lozí a kouří :-/

0/0
27.9.2011 17:41

houba_

Re: Na ty klimatizované toalety se teším!

nevim jak jini, ale ja se pri tom vzdy radne zapotim

+1/0
27.9.2011 14:39

B-25

Re: Na ty klimatizované toalety se teším!

U Jančury se můžeš potit se stewardkou...;-D;-D

0/0
27.9.2011 14:47

TigerM

Re: Na ty klimatizované toalety se teším!

...a muzete si tam pustit hudbu... ;-D

0/0
27.9.2011 17:01

JK75

Re: Na ty klimatizované toalety se teším!

a za tu hudbu platí OSE??? Nebo to má něco bez práv?

0/0
27.9.2011 17:41

TigerM

Re: Na ty klimatizované toalety se teším!

ja nevim, treba je tam kasicka na drobny,...

+1/0
28.9.2011 0:27

Vocko_tr

Re: Na ty klimatizované toalety se teším!

Nebo jukebox na pětikoruny ;-)

0/0
28.9.2011 10:48







Najdete na iDNES.cz