Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda nasypala další čtvrt miliardu na lepší dálnici D1

Výstavba nových dálnic a silnic opět zpomalí. I když ministr dopravy Pavel Dobeš získal čtyři miliardy navíc do Státního fondu dopravní infrastruktury, SFDI, peněz na stavbu nových silnic je ale stále méně, než Dobeš požadoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kotec

D3 Borek - Úsilné??

Co to je za kec? Tenhle úsek nemá ani územní souhlas, protože se obce hádají o zapuštěnou versus nezapuštěnou variantu...

0/0
10.10.2011 22:17

krakra

Vždyť

Vždyť do D1 se investovalo přece nedávno !!

0/0
29.9.2011 7:52

Šulivajda

Vláda nasypala další čtvrt miliardu

Měla i zdělit komu ty peníze skončí v kapse Rv

0/0
28.9.2011 18:39

chemba

co se za těch 250 milionů dá postavit?

Pár cedulí.

0/0
28.9.2011 11:14

mak1_re

A co kdyby si při snížení peněz

snížili i úplatky ?

0/0
28.9.2011 10:40

chemba

Re: A co kdyby si při snížení peněz

taxy jsou pevně dané. s tím nepohneš.

0/0
28.9.2011 11:15

swiss114-3

to musi byt velka dira

sype se sype se a drca to a drca to --

0/0
28.9.2011 10:33

Libra

asi tak

Vzhledem k tomu, že jsme na důvěryhodném serveru, chci se zeptat, kam vláda ty peníze "nasypala", že bych třeba si došel něco posbírat. ;-D

Tento termín v tomto významu nepatří do seriózní žurnalistiky ... Rv

0/0
28.9.2011 9:44

PIsa.lek

Re: asi tak

> Tento termín v tomto významu nepatří do seriózní žurnalistiky ... Rv

Omyl, je to naprosto v pořádku. Naopak v žurnalistice (zejména pak v titulku) je vhodné užívat i ne zcela oficiální obraty.

Vřele doporučuji přečíst si alespoň základy stylistiky.

0/0
28.9.2011 21:55

medved.m

Autore, myslel jsi čtvrtmiliardu nebo spíše čtvrt miliardy?

(Dnes nemohu napsat, že "korektor ještě chrápe" - za což mě mimochodem minule nějakej chytrolín smazal - takže zjevně "už zase spí". Otázka zní: je vůbec někdy vzhůru?;-))

0/0
28.9.2011 0:58

Logic

Jsem asi blazen

ale ve dvou odstavcich clanku je stejna veta, ale s diametralne rozdilnymi cisly:

předposlední odstavec: "Vláda příští rok počítá s výdaji na dopravní stavby ve výši 66 miliard korun, což je o 5 miliard korun více než letos. "

a poslední odstavec: "Vláda příští rok počítá s výdaji na dopravní stavby ve výši 41 miliard korun, což je o dvacet miliard méně než letos."

Tak co je z toho pravda vlastne ??? Jsem zvedav na co se to opravi... :)

0/0
28.9.2011 0:55

medved.m

Zřetelně to konverguje

k 53.5 miliardám, což je... moment... o sedm a půl méně než letos ;-D

To musíš vzít tak ňák politicky!

0/0
28.9.2011 1:03

doktor_bota

Re: Jsem asi blazen

Počítalo se s navýšením o 5 mld na 66, bude to méně o 20 mld na 41. Mám rád tyhle křišťálové výpotky, člověk si před spaním ještě trochu procvičí mozek...:-)

0/0
28.9.2011 1:04

chemba

Re: Jsem asi blazen

takové šťouraly mám nejraději. A kolik dávali soc dem vlády na dálnice?

0/0
28.9.2011 8:25

a8nn

Re: Jsem asi blazen

Chyba je v tom druhém, má tam být "což je o osm miliard více než letos.". To první jsou celkové výdaje SFDI, to druhé částka ze státního rozpočtu určená pro SFDI.

0/0
29.9.2011 23:51

Hrada01

A pozná to nějak obyčejný český řidič?

Moravský spíš ne páč co jsem pochopil z článku tak se všechny projekty na Moravě asi pozastaví... No tyhle peníze nebudou stačit ani na údržbu baráků majitelů stavebních firem.... Ale tak aspoň víme kde zmizí peníze z našich daní...

0/0
27.9.2011 22:50

p_n_2

Re: A pozná to nějak obyčejný český řidič?

Navíc slavné vyškovské schody na D1 asi zůstanou na věky...

0/0
27.9.2011 23:00

Clar

Re: A pozná to nějak obyčejný český řidič?

Na Š120 a Š Favorit stačí v pohodě to, co je teď...

0/0
27.9.2011 23:46

PKB2008

Sranda

Opravovat D1 bez rozšíření na tři pruhy v jednom směru nebo dokončení dálnice přes Hradec na OL jsou vyhozené peníze. To už je radši nasypte do obchvatů měst nebo dokončení tunelů v Brně. Tam se na rozdíl od Blanky zatím nenašel další tunel, který stál 6mld. navíc. Stačilo nestavět protihlukové bariéry tak blízko D1 a bylo pár set melounů k dispozici. Teď pokud se přijde s rozšířením, tak se budou bourat a posouvat a bude nás to stát opět pár desítek mld. navíc ;-O

0/0
27.9.2011 22:27

Nahlas se ti směju 2

Re: Sranda

Naopak, vyhození peněz by bylo rozšiřovat D na 3 pruhy. Čeští joudové na takových úsecích stejně jedou ve dvou.

0/0
28.9.2011 6:46

Suché z nosu

Utratit není problém

To že se do více utratí ještě neznamená, že se více nebo kvalitněji postaví!!

0/0
27.9.2011 22:20

King_Feanor

hma kdy už odstraní ty bilboardy?

na to by mohlo 250 mil stačit...:-P

0/0
27.9.2011 21:56

tomasz.

Všimné

Takže všimné máme zaplacené, a teď kolik dají na stavbu?

0/0
27.9.2011 21:48

wraith.d

...

to je v ČR tak na jeden, možná dva kilometry ne? ;-D

0/0
27.9.2011 19:50

Nahlas se ti směju 2

Problém D1

Z mého pohledu velmi častého uživatele D1 a daších českých dálnic, jsou největším problémem čeští řidiči, kteří neznají základní pravidla jízdy po pozemních komunikacích. Konkrétně pravidlo, že mimo obec se jezdí VPRAVO vyjma doby nezbytně nutné k předjetí nebo objetí. Dodržování tohoto jednoduchého pravidla by zvýšilo kapacitu dálnice o desítky procent.

A je velkou vinou české policie, že ne těch dálnicích prostě není a nedělá to, co by měla - dohlížet, případně vymáhat dodržování společností stanovených pravidel.

.

Fyzickému stavu dálnice by tohle nepomohlo, vím.

+3/0
27.9.2011 19:33

Suché z nosu

Re: Problém D1

Největším problémem je nevyhovující infrastruktura, která neumožňuje řidičům pravidla smysluplně dodržovat. A propos, na nedodržování jízdy vpravo si nejvíce stěžují ti, kteří sami pravý pruh nepoužívají.

0/0
27.9.2011 22:19

PKB2008

Re: Problém D1

Sice si tady moc nestěžuji, ale taky mě t o štve. Snažím se většinou vrátit do levého, když to jde pustit rychlejšího, abych se stihl vrátit, když potřebuji předjet sám, ale když za sebou vidím vláček 20-30 aut nalepených na sebe s vidinou, že mě už nikdo zpět nepustí, tak tam prostě taky zůstanu, 10km za náklaďákem se mi zůstavat nechce. Problém jsou řidiči, kteří tu kolonu vedou v rychlosti 125km/h, protože na tachecu mají 130 a nehuhnou ani o chlup,protože potřebují přejet celou kolonu kamionů, na kterou vidí. :-/

0/0
27.9.2011 22:32

Suché z nosu

Re: Problém D1

Fór je v tom, že podle tohoto výkladu se každý v této zmíněné koloně jedoucí v levém pruhu dopouští zmíněného přestupku ;-D  Což ovšem neplatí, je-li tento pruh používán k objíždění překážky na silnici, jakými jsou panelové schody ;-)

0/0
27.9.2011 22:42

flames828

Re: Problém D1

Pokud jedeš v koloně, tak se samo přestupku nedopouštíš.

0/0
27.9.2011 22:54

medved.m

Re: Problém D1

Tos vyčetl kde? V Dikobrazu? ;-D

0/0
28.9.2011 0:49

Suché z nosu

Re: Problém D1

Jen pokud by byly kolony ve všech souběžných pruzích, pochopitelně. Předpokládám spíše, že v tomto případě mají ostatní na mysli případ vlevo plno, vpravo nikdo. Opravdu si uvědomte, že v tu chvíli  páchají přestupek všichni této koloně, nikoli jen "ten první" ;-)

0/0
28.9.2011 1:08

starej_vul

Re: Problém D1

V USA platí pokutu jen ten první z kolony. Taky se na dálnici může jet v kterémkoliv pruhu.

P.S. Kolik dálnic v USA má JEN 2 pruhy?

0/0
28.9.2011 1:29

Nahlas se ti směju 2

Re: Problém D1

No, v celkovém součtu km to bude většina. Více pruhů tam mají dálnice v okolí měst a v aglomeracích. Běžná dálnice volně v krajině má pruhy.

0/0
28.9.2011 6:44

Suché z nosu

Re: Problém D1

V USA mají taky D1? :-)

0/0
28.9.2011 8:55

Nahlas se ti směju 2

Re: Problém D1

Pokud je v pravém pruhu místo pro zařazení zpět, pak se porušení pravidel pochopitelně dopouštíš.

0/0
28.9.2011 6:43

macarát

Re: Problém D1

Proč problém? Víc než 130 km/h jet nesmíš a rozdíl 130 a 125 je dost malý.

0/0
28.9.2011 5:47

Nahlas se ti směju 2

Re: Problém D1

Starej se sám o sebe, tedy o to, jestli svou jízdou neporušuješ předpisy. Starost o ostatní přenech těm, komu to náleží, tedy Policii.

0/0
28.9.2011 6:48

Suché z nosu

Re: Problém D1

A ty si nepleť pojmy maximální a minimální rychlost! Nad nedodržováním předpisů ostatními vždycky vřeští ti, co je sami nedodržují. Doprava bude plynulá až předpisy budou dodržovat všichni, ne jen ti "slabší" ;-)

0/0
28.9.2011 8:56

Nahlas se ti směju 2

Re: Problém D1

Proč si myslíš, že si pletu pojmy maximální a minimální rychlost?

S poslední větou souhlasím. Jen je potřeba si uvědomit, že ti "silnější", jak se snažíš lidi separovat do škatulek, provoz většinou nebrzdí. Nestává se mi často, že by v levém pruhu ve stoupání jel někdo se 120+ kW autem 110 km/h, zatímco před ním je volno a pravý pruh je prázdný. Zato u Thalií, Felicií, Fabií je to běžné, bohužel.

0/0
29.9.2011 8:12

Suché z nosu

Re: Problém D1

Takže budeme škatulkovat podle značek a levý pruh je jen pro koncern VW, viď. Jak často jezdíš v pravém pruhu ty? Ani se tam pro svou rychlost nestihneš zařadit, viď ;-)

0/0
29.9.2011 8:38

Nahlas se ti směju 2

Re: Problém D1

Uf, ty jsi mimoň. To byla reakce na tvůj výmysl, že k dodržování předpisů nabádám jen "slabší". V praxi ale bohužel ti "slabší" zdržují provoz řádově častěji než ti "silnější".

Mě je úplně jedno, v čem kdo jede, jak je zřejmé z mých příspěvků.

Já v pravém pruhu jezdím vždy, když nepředjíždím. Snad vyjma tříproudých úseků našich dálnic, na kterých se se železnou pravidelností pomalejší řidiči skálopevně drží prostředního pruhu, když mají pravý volný. Rozum zůstává stát.

0/0
29.9.2011 8:49

Suché z nosu

Re: Problém D1

A ty nikdy nejsi pomalejší, nemýlím-li se? Kdo je pomalejší? Kdo jede pod 150?

0/0
29.9.2011 8:54

Nahlas se ti směju 2

Re: Problém D1

Mýlíš se. Jsem pomalejší častokrát. A co?

0/0
29.9.2011 8:55

Suché z nosu

Re: Problém D1

Tohle mi nedá, cituji:"Starej se sám o sebe, tedy o to, jestli svou jízdou neporušuješ

předpisy. Starost o ostatní přenech těm, komu to náleží, tedy Policii." ;-D

0/0
29.9.2011 8:58

Nahlas se ti směju 2

Re: Problém D1

Hm a co ;-D? Vždyť to je pravda.

0/0
29.9.2011 9:04

Suché z nosu

Re: Problém D1

No já jen, že se zabýváš tím  kde, proč a v čem jezdí ostatní...;-)  Že je D1 "bezpečně sjízdná" je dobře vidět např. zde: http://praha.idnes.cz/schod-na-d1-ukazal-na-mizerny-stav-nejdulezitejsi-ceske-dalnice-p74-/praha-zpravy.aspx?c=A110624_1608660_praha-zpravy_sfo

Chtělo by to se trošku seznámit s realitou ;-)

0/0
29.9.2011 9:13

Nahlas se ti směju 2

Re: Problém D1

Ano, zabývám. Protože díky těm, o kterých píši, jsou české dálnice mnohem méně propustné než by mohly být, kdyby lidé jako ty dodržovali platné zákony. O tom je totiž tohle vlákno a to je z mého pohledu zásadnějším problémem, než pár drncajících úseků. Ostatně stačí si přečíst (a udržet v hlavě) první příspěvek vlákna).

.

Faktický stav D1 je jiné téma, o tom nepíšu a s tématem, o kterém píšu, nijak nesouvisí. Brzdy jedoucí kolem 100 km/h v levém pruhu přičemž pravý je volný jsou často k vidění i na nejnovějších částech dálnice s perfektním povrchem ve všech pruzích. To je ta realita.

0/0
29.9.2011 9:25

Suché z nosu

Re: Problém D1

Souhlasím, že propustnost dálnic je daleko menší, než by mohla být. Ale k tomu je mít v první řadě vyhovující stav silnice. Jestliže je dálnice v havarijním stavu, musím tomu přizpůsobit i svou jízdu a své chování na ní, vše v zájmu bezpečnosti! Tady nejde o pouhé "drncání", na téhle "dálnici" draze placené námi všemi řada lidí prorazila olejovou vanu, pneumatiky a rozbila disky!!! Jak můžete říci, že je v pohodě sjízdná? Proto také téma jízdy po dálnici a její stav nelze oddělit, zvláště pojednává-li článek o její opravě, což by také nebylo od věci udržet v hlavě. ;-)

Dalším důvodem nízké průjezdnosti je malá plynulost, jejíž zvýšení nedocílíme zvýšenou rychlostí a agresivitou v levém pruhu, ale snížením rozdílu rychlostí. Pokud jeden pruh jede 150km/h a druhý 90km/h, vzniká tady značný nesoulad, a silnice nefunguje jako víceproudá dálnice, ale jako dvě různé silnice náhodou vedoucí spolu.

0/0
29.9.2011 9:44

Nahlas se ti směju 2

Re: Problém D1

K prvnímu odstavci: souhlasil bych, pokud by se problém, na který poukazuju, týkal výhradně úseků, kde je pravý pruh ve špatném technickém stavu. On se ale týká všech úseků všech dálnic bez výjimky. Proto špatný stav pravého pruhu v několika úsecích není příčinou toho, o čem píšu. Snad už to pochopíš, když to píšu asi potřetí...

K proražené olejové vaně: nevím, co dotyčný dělal, v jakém stavu auto měl, jak byl naložený, jak rychle jel. D1 jsem ryze v pravém pruhu projel bezpočtukrát (když bych zkombinoval všechny jízdy) a olejovou vanu přesto proraženou nemám, ani zničené pneumatiky ani disky. Čím to?

S plynulostí dopravy naprosto souhlasím. Ostatně je to krásně vidět v západních zemích tam, kde mají fungující dynamické řízení dopravy. Snížení rychlosti třeba na 80 km/h v době silného provozu zabrání tvorbě brzdících vln, kdy malé přibrždění jednoho auta vepředu vede až k úplnému zastavení auta o 2 km dále.

0/0
29.9.2011 9:54

Suché z nosu

Re: Problém D1

Nesouhlasím. Na nových úsecích D1 za Olomoucí, na dálnici do Ústí ani do Hradce jsem se žádným problémem neprůjezdnosti a s žádnými "brzdiči" nesetkal. Naopak se neustále setkávám s teplouši, co jedou vysoko přes limit a lepením se na zadek ostatních si bezdůvodně vynucují právo přednostní jízdy.

Jestliže na havarijní stav D1 (rozpad podloží a nefunkční odvodnění) poukazují profesoři z dopravních fakult, dopravní policie, ministerstvo dopravy a koneckonců i ŘSD, jsou svědectví lidí i zprávy v novinách, pak nevím, jak jinak bych mohl přesvědčit ignoranta... Rv

0/0
29.9.2011 10:59







Najdete na iDNES.cz