Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura Dobešovi: Vyhoďte ČD, my budeme pro stát jezdit bez dotací

Společnost RegioJet Radima Jančury přišla s nezvyklou nabídkou pro ministerstvo dopravy. Ministra Pavla Dobeše firma vyzvala, aby přestali objednávat dálkové spoje Českých drah a dotovat jejich provoz na několika tratích a místo nich nechali na trati zadarmo jezdit žluté vlaky RegioJetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Socca

EC,IC,Ex

Nj na dobrych linkach umi jezdit kazdy, dejte mu par regionalnich trati, at se ukaze tam, ne mu davat linky ktere vydelavaji na to aby se vubec nekdo dostal z horni dolni nekam do vetsiho mesta.

0/0
6.10.2011 12:07

jirka m

No to né,

občané radši zadotují ztrátový byznys, který zajišťuje výborné zisky lidem, kteří podnikají za peníze daňových poplatníků, než aby jsme podporovali tržní prostředí. Jak říkal Ronald Reagan: „Vládní pohled na ekonomiku lze shrnout následovně: Pokud se to hýbe, zdaňme to. Pokud se to stále ještě hýbe, regulujme to. Pokud se to přestane hýbat, dotujme to.“

0/0
6.10.2011 9:34

jardahol

student agency

Myslíte, že Vančura bude provozovat regionální tratě   ????????

Stačí se podívat, jaké linky provozuje v autobusové dopravě. Jen mezi velkoměsty.

0/0
4.10.2011 21:25

strasnej.prujem

Re: student agency

hlavne si vsimni, kdy zacal vykrikovat o prevzezi IC/EC/Ex. Cele 3 dny po zacatku provozu z toho 3. den byl svatek ;-D

0/0
5.10.2011 8:44

braka

Vyhodit ČD ???

Co by potom dělali odboráři a úředníci ????

0/0
4.10.2011 9:06

expat47

Re: Vyhodit ČD ???

........dělali?????????;-D

0/0
5.10.2011 9:52

ProMoDro

Re: Vyhodit ČD ???

.. třeba by se dál dohadovali o tom kde je bezpečné ohnout se pro spadlou tužku ;-)

0/0
5.10.2011 22:43

denydeny

Klikači Ceskych drah

Evidentne nejen politicke strany si plati partu brigadniku co se na diskusich bezhlave bijou za Ceske drahy a snazi se z blata zvednout nulovou reputaci CD.

+1/0
3.10.2011 15:24

wercza

Re: Klikači Ceskych drah

Ještěže tihle užvanění neználci jako vy to dělají zadarmo jako projev dobré vůle pomoci dopravě v tomto státu... Většina diskutérů, o kterých tvrdíte, že se bijou za ČD, se snaží jenom mírnit bezbřehý optimismus zastánců p. Ježury a RJ, že jim bude všechno jezdit jen včas a bez problémů, a že svými třemi páry vlaků, nebo kolik jich po pěti letech slibů vypustil, položí ČD,  jelikož o provozování drážní dopravy něco ví....

+2/0
5.10.2011 9:28

ProMoDro

Re: Klikači Ceskych drah

R^ .. za ČD se bijí ti zoufalci kterým vyhovuje komfort kovbojáků a přístup řeznických psů ..

0/0
5.10.2011 22:42

denydeny

nojo

takove metro v Madridu couvalo kazdou chvili....

0/0
3.10.2011 15:18

falda

Všichni mu fanděte!

ČD aspoň zajišťují dopravní obslužnost celé ČR, a to i v době mimo největší frekvenci. Zkuste se např. dnes, po ovládnutí autobusové linky Liberec - Praha Jančurou, dostat z Liberce do Prahy po 20. hodině! To už by asi neměl obsazený autobus, takže proč by jezdil. A tak to dopadne i v celé železniční síti. Jančura bude provozovat nejvýnosnější spoje a ty zbylé, které možná zůstanou zbídačenému státnímu dopravci a jejichž ztráty již nebude z čeho dotovat, se zruší. A cestující bude doplácet na to, že nepotřebuje jet z Prahy do Ostravy, kde se to bude třpytit luxusem, ale třeba z Plzně do Brna, kde nepojede buď nic nebo skoro nic. Nebo se v té Ostravě zdrží o hodinu déle oproti plánu a zase už mu nepojede nic. Budete mít, co jste chtěli, vážení občané! A pokud by jednou náhodou i on provozoval podobnou síť jako ČD, jistě by se bez dotací taky neobešel. Jen toho nebudou plné noviny jako v případě ČD a nebudete živit papaláše z ČD, ale možná úplně stejné ksichty ve žlutých barvách!

+3/0
3.10.2011 15:04

computer

Re: Všichni mu fanděte!

Já mu nefandím. Jako řidiče autobusů má slováky.Stačí se podívat, jak tihle čobolové jezdí po dálnicích s kamiony. A o strojvůdcích si také moc iluzí nedělám. Za tak krátkoiu dobu už dva průšvihy o nečem vypovídá.

0/0
3.10.2011 15:20

Bob-an

Re: Všichni mu fanděte!

CD neprovozuje dopravni obsluznost z dobre vule, ale protoze na kazdou ztratovou trat odstava tucne dostace od statu(kraje), jancura chtel jezdit tyhle ztratove trate, ale stat je priklapl na 10 let ceskym draham.....

+1/0
4.10.2011 13:02

wercza

Re: Všichni mu fanděte!

Ve 13.00 a už v lihu? Nebo jenom neumíte česky? A kde berete ty informace o tučných dotacích? Už asi milionkrát bylo řečeno, že žádné dotace od krajů neexistují, existuje dopravní obslužnost, kterou provádí dopravci včetně ČD a za tuto kraje platí. Ježura se sice kdesi hlásil do konkurzu, ale jenom s plnou hubou keců a bez jediného vlaku, takže sám vycouval. Myslíte, že kraj někomu přiklepne provozování nějaké trati, aby pak dva měsíce před novým jízdním řádem zjistil, že ten dopravce nemá vlaky?

+1/0
5.10.2011 9:23

yalma

Re: Všichni mu fanděte!

blablabla.....;-D

0/0
4.10.2011 18:16

ProMoDro

Re: Všichni mu fanděte!

budu fandit každému , kdo bude konkurovat korupčním ČD , které jsou dotované z našich daní. A  k zákazníkům se chovají jako by to byl dobytek !! Vřím tomu že kdyby , ho pustili tak bude Jančura jezdit i regionální tratě ..

0/0
5.10.2011 22:37

Chanuka

Jančurovi fandím

jen tu košili má opravdu zvláštní.........:-)

0/0
3.10.2011 13:46

Bery

Re: Jančurovi fandím

Teto mode nerozumim, takze to radeji nekomentuju. ;-)

0/0
3.10.2011 14:04

Rosomak

Re: Jančurovi fandím

skrytá reklama na http://www.t-mobile.cz ;-)

0/0
3.10.2011 14:36

kdysi cvaklistek

Nesmysly a nesmysly...

Libi se mi některe nesmysly co tady lidi řeší. Např . jestli nejaky novinář který se nevyzná v železniční terminologii napíše : "Lokomotiva projela na červenou a podobné nesmysly, dále že Vančurovi nefungoval net na 100 procent atd. Vzpomeňte si na to jak ČD před několika lety přišly se slavnými pendolíny a jaka byla jejich bilance uspešnosti..... Pokud vím Vančurovy vlaky dojely všechny, když mu nahodou klekne lokomotiva tak ma hned záložní , takže eleminuje zpoždění. A to je si myslím pro cestujícího to nejdůležitější , stejne jako čiste záchody , vozy a hlavně příjemny přistup ze strany vlakového personálu . V tomto ČD dosti zaostává a zaostávat dlouho bude . Když se jako zakaznik podivam čím mám cestovat tak si zhodnotim pomer kvalita / cena !!!!!! ČD ma velkou chybu a to je , že zamestnává strašně moc "kvalitních manažerů" za ne zrovna nízké platy , místo toho aby investovali do kvality vozového parku. A to je ste pobírají dotace .... Kazdopadně fandim kazde konkurenci ČD

+4/0
3.10.2011 12:32

LiborAxel

Konkurence

je potřeba,ČD každý rok ruší další a další spoje ale dotace zůstávají, o platech vedení nemluvě.Na tom že ČD proti sobě mají konečně soupeře můžou vydělat cestující.

0/0
2.10.2011 9:57

ElLoco

Re: Konkurence

ČD samozřejmě nic neruší, a dotace také nedostávají - dostávají zaplaceno za to, co si stát nebo kraje objednají. A na tom, že stát nechá Jančuru vyzobávat rozinky, cestující v konenčném důsledku nevydělá, právě naopak.

0/0
2.10.2011 11:12

Bob-an

Re: Konkurence

Zadne rozinky neexistujou, protoze kazda trat se "objednava individualne". Tzn vydelecne trate se nedotujou, ty kde by byla bez dotaci ztrata se dotujou +- podle vyse ocekavane ztraty. Navic co se tyce tech "rozinek" tak CD vykazuji i trat Praha-Ostrava jako prodelecnou a pobiraji na ni kompenzace (od prosince uz nastesti ne), pripadne jsou na ni tezce v minusu v pirpade pendolina. Takze v zasade CD musi zatahovat ztratu na lince Praha-Ostrava z toho co vydelaji na regionalkach, rozhodne to neni naopak.

0/0
2.10.2011 13:10

ddtx

Re: Konkurence

CD porad vse vykazuje jako prodelecne, jestlize vykazuje 5mld ztraty, takze jakekoli prachy od statu jsou dotace. Presto za to nejsou schopni ani umejt vagony, ba dokonce uhlidat koleje. Docela mne pobavilo (uz je to dele) jak zjistili, ze jim nekdo ukradl kojeje i s nadrazim. To svedci o tom jak se staraji. kolikrat jak b.l.b zastavim na stopce pred prejedm, abych vzapeti zjistil, ze tam mezi kolejema roste vzrostly strom, Proc se zrusily lokalky? aby to kamaradi mohli za trojanasobne naklady objizdet autobusama.

0/0
3.10.2011 9:53

Bery

Re: Konkurence

Az na to, ze ty koleje patri SZDC a ne CD. Jinak za zrusenim lokalek stoji kraje a jejich kamaradi s autobusama. Opet to neni vina CD. Nekde to bylo na kraji dohodnute predem... autobusovy dopravce si pry nakupoval na danou trasu autobusy jiz pul roku pred tim, nez padlo rozhodnuti o zruseni vlaku... :-/

0/0
3.10.2011 10:01

Bery

Re: Konkurence

Dotace tam byly zruseny uz v prubehu tohoto roku. Nevim tedy presne od ktereho data a nechce se mi ted prohrabavat dobovy tisk... Od prosince tam ty vlaky ministerstvo nebude uz ani objednavat. Jinak za ztratovost pendolina nemohou ani tak CD, jako spis tehdejsi politici...

0/0
3.10.2011 9:55

jirka m

Re: Konkurence

a Vás platí přímo 6aluda, předpokládám...:-)

0/0
6.10.2011 9:36

ElLoco

Od Jančury skvělý plán

Jančura bude mít ty nejvýdělešnější rychlíkové trasy a ČD mu budou provozováním málo výdělečných lokálních tratí svážet do přestupních stanic cestující, kde on si je přebere a patřičně zkasíruje. Rv

Pokud na ministerstvu dopravy nejsou padlí na hlavu, tak na toto samozřejmě nikdy nepřistoupí.

0/0
1.10.2011 16:58

Bob-an

Re: Od Jančury skvělý plán

Chtelo by to napred trochu pochopit jak funguje zeleznicni doprava ze...... kazda trat se v podstate individualne posuzuje co se tyce dotaci, tzn treba na trat Praha-Ostrava by dotace nemela byt zadna (i kdyz CD ji presto vykazujou jako ztratovou a do prosince na ni jeste pobiraji dotace) zatimco nejaka lokalka pro par mistnich ma dotaci skoro ve vysi nakladu, protoze na listcich se moc nevybere. Tzn rozhodne nefugnuje nic takoveho, ze by drahy z "vydelecnych" trati zatahly provoz na "nevydelecnych". Spis naopak, drahy zatahuji ztratu na lince Praha-Ostrava z toho co vydelaji na lokalkach. Tzn kdyby jancura prebral nektere rychliky bez dotaci, tak stat usetri kopec penez, a CD muzou dal jezdit lokalky se stejnou dotaci a vydelavat na nich.

0/0
2.10.2011 13:16

Bery

Re: Od Jančury skvělý plán

On nechce rychliky, ale dalkove a mezinarodni vlaky. Tyto vlaky obvykle provozuje narodni dopravce, takze by bylo docela ostudou pro stat, kdyby to mel provozovat neznamy soukromnik... ;-)

0/0
3.10.2011 9:15

nesvazak2

Re: Od Jančury skvělý plán

On je neznamy??8-o8-o Panove a damy z ceskych drah, trochu soudnosti bych prosil.

0/0
3.10.2011 9:18

Bery

Re: Od Jančury skvělý plán

A kdo je asi v mezinarodnim meritku znamy ? Narodni dopravce jako CD, DB, OBB, nebo tyden jezdici Regiojet, ktery zatim ani neuznama mezinarodni jizdni doklady ?

0/0
3.10.2011 10:05

denydeny

Re: Od Jančury skvělý plán

Myslite ty Ceske drahy, o ktersych nedavno psal rakousky tisk? ;-D   Doporucuji vam cestu do ostravy Zlutym vlakem, mozna pak prozrete.

0/0
3.10.2011 15:20

Bery

Re: Od Jančury skvělý plán

Tak letos tim smerem mit cestu uz asi nebudu, ale treba nekdy zkusim. ;-)

0/0
3.10.2011 18:03

yalma

Re: Od Jančury skvělý plán

a proč by je měl uznávat ? Smlouva mezi RJ a UIC (případně ČD) zatím nebyla podepsána.....Takže ČD shrábne tržbu zamezinárodníí jízdenku, ale pasažére odveze RJ. Tedy tohle je padlé na hlavu.....

0/0
4.10.2011 18:20

Bob-an

Re: Od Jančury skvělý plán

No jako po vcerejsi skusenosti s regiojetem, je pro stat mnohem vetsi ostuda, kdyz takovou linku budou provozovat CD, nez kdyz ji bude porvozovat regiojet.... ani tem olítaným vagonům z rakouska nemuze nic od CD co do pohodli konkurovat a o servisu ani nemluve...

0/0
4.10.2011 13:06

Bery

Re: Od Jančury skvělý plán

Ani Railjet, nebo nove luxusni soupravy Leo Expresu, ktery ma zacit jezdit take velmi brzy ? ;-) Jinak, se zrusenim dotaci na IC/EC se pocita tak jako tak a to i na jine trasy nez je Pha-Ova. Takze si myslim, ze je zcela zrejme, proc se Jancura snazi uvrtat ministerstvo ted. Po nastupu dalsi konkurence a nakupu Railjetu u CD si totiz uz moc neskrtne a vi to moc dobre i on. Proto potrebuje uvrtat ministerstvo do smlouvy na 10 let... a to nejlepe hned. ;-)

0/0
4.10.2011 15:50

Bob-an

Re: Od Jančury skvělý plán

Srovnavejte aktualni vozovy park ;-), az drahy budou mit railjet, tak Jancura bude mit (a to mnohem driv) taky nove vagony, ktere sice mozna nebudou tak vyspele, ale vybava a sluzby budou nejspis porad lepsi... jinak i ty olitany vozy jsou fakt v pohode, nevim o co lepsi bude treba railjet - max muze jeste trosku mene hazet, vetsi sedacky a vic prostoru mit urcite nebude

0/0
4.10.2011 16:04

Bery

Re: Od Jančury skvělý plán

Ty z Rumunska ? Inu... uvidime. Jinak srovnavat (jak sam pisete) po dojmu z jedne jizdy ? Chapu prvotni nadseni, ale... no nevim ;-) Je to vyhled dlouhodoby a tohle se neda srovnavat jen z pohledu vozoveho parku... pokud chce na EC, tak by mel uznavat i mezinarodni jizdni doklady a take by mel byt schopen tyto doklady vystavit. S kolika staty ma smlouvu ? Tech kriterii, ktere zatim nesplnuje tam bude vic... Chtel by, po sotva tydnu jezdeni, do prvni ligy... pritom jeho personal se teprve uci davat odjezd vlaku... :-)

0/0
4.10.2011 16:50

Bery

Re: Od Jančury skvělý plán

Jinak k tomu servisu... byl jsem uz svedkem i vystupu velmi nespokojene zakaznice. Objednala si obcerstveni za 39 Kc a do doby nez z vlaku vystoupila se ho nedockala. Nebylo to doreseno ve vlaku, protoze by vlak mel zpozdeni, proto ji byla slibena kompenzace na prodejnim miste na nadrazi... kde pak ale nedostala nic. Se slovy jiz nikdy vice odchazela z nadrazi...

Jasne, jsou to zacatky a ono se to doladi. Prozatim ale taky nejsou bez chyby...

0/0
4.10.2011 17:02

yalma

Re: Od Jančury skvělý plán

Praha-Mnichov jezdí ALEX, střídá se s ČD

0/0
4.10.2011 18:19

Gróf

Jak snadnou cestou se vydává pan Jančura.

Rád by převzal zavedené trasy. Jenže České dráhy to něco stálo, než prověřily frekvenci cestujících, a naučily cestující vlak využívat. Podle mého názoru Jančura nemá ani majetek, prostudoval jsem si jeho rozvahu, a je to provozované na vodě. Stát by měl požadovat, aby Jančura prokázal, že je dostatečně kapitálově silný, a že vagóny způsobilé pro EC/IC opravdu vlastní.

+3/0
1.10.2011 15:23

yalma

Re: Jak snadnou cestou se vydává pan Jančura.

Pokud to bude ke prospěchu cestujícího, tak jsem PRO ....!!!!!!! Vaše názory jsou podivné......Pokud Jančura skončí, ČD jsou schopny okamžitě vyplnit mezery, tak o co vám jde ?

0/0
1.10.2011 15:35

Gróf

Re: Jak snadnou cestou se vydává pan Jančura.

Pro stát není Jančurovo počínání výhodné. Pořizování dopravní techniky v tak masivním množství, ke kterému by Jančura musel přistoupit, je tzv. čistý import. Pronájmy dopravní techniky ze zahraničí jsou z hlediska zahr. obchodní bilance státu ještě méně výhodné. Tím spíše, že ČD jsou státem vlastněné, a jejich majetek by se naopak mohl vlamováním dalšího dopravce znehodnotit. Jistě by z hlediska pořizování nové dopravní techniky bylo něco jiného, kdyby na české drážní síti chtěl působit zavedený dopravce, např. DB, který už vagony vlastní. Notabene, Jančura přichází na koleje s několik desítek let starými vraky.

0/0
1.10.2011 15:44

Bob-an

Re: Jak snadnou cestou se vydává pan Jančura.

S nekolik destiek let starymi vraky, ktere jsou jsou daleko luxusnejsi nez cokoli co mohou nabidnou CD. Vcera jsem s regiojetem jel, a prekonalo to vsechna moje ocekavani.....

0/0
4.10.2011 13:08

Bery

Re: Jak snadnou cestou se vydává pan Jančura.

Neexistuje neco jako "okamzite vyplnit mezery"... To je s prominutim pitomost. Nebo si snad myslite, ze CD budou na kazdou trat drzet zalohu pro pripad, ze tam Jancura skonci ? To ani nahodou. Pro CD by to znamenalo znovu prijmout pro nadbytecnost propustene zamestnance, pripadne prijmout nove a to vcetne zaskoleni a odbornych zkousek. Toted by bylo s redislokaci vozoveho parku a pripadnem dokoupeni noveho, sestaveni novych turnusu a obehu. Takze neco by nouzove asi jezdit mohlo, ale na plnou nahradu bych to odhadnul tak za 3 mesice...

0/0
3.10.2011 9:40

E55PROSTITUTE

PO ČESKÝCH KOLEJÍCH SE ŠÍŘÍ HEPATITIDA

Mediální infekce, která odstartovala pandemii všeobecné nenávisti vůči ČD a.s. nabírá na obrátkách a šílený dav cestujících už přestává rozlišovat mezi úlohou a možnostmi národního dopravce a dopravce žlutého. Po prvních mediálních odezvách zcela poblouznělí cestující nekriticky vzhlížejí ke žlutému spasiteli na hlavním koridoru v domnění, že nabízený nedotovaný komfort je ekonomicky dlouhodobě udržitelný a hlavně volně šiřitelný prostorem.

Možná právě jen na tomto lukrativním úseku s relativně nízkými provozními náklady + nízké amortizaci. A tratě regionální, kde vícenáklady tvoří nejen neustálé odstraňování škod po vandalech, které neuhlídá žádná fešná stewardka?

Modrá bude ještě dlouho dobrá pro ty, kteří cestují v brzkých ranních hodinách do práce, nebo pozdě v noci zpět, ačkoliv dopravce jeho cestu v onu dobu těžce dotuje právě ze zisku z přepravy na koridorových tratích.

Může se také naplno projevit ( nedejbože )kvalita strojvůdců RJ, o jejichž profesionalitě začínám pochybovat.

+7/0
1.10.2011 13:32

Gróf

Re: PO ČESKÝCH KOLEJÍCH SE ŠÍŘÍ HEPATITIDA

Nespatřuji v tom, že se tady začíná roztahovat další dopravce se 40 let starými lokomotivami a stejně starými vagóny žádnou výhodu. Nyní stačí koupit si jednu jízdenku z Opavy třeba do Domažlic. Pokud ale cestující použije mezi Ostravou a Prahou dva dopravce, už bude potřebovat jízdenky nejméně tři. Jednu z Opavy do Ostravy, další z Ostravy do Prahy, a nakonec z Prahy do Domažlic. Bude čubrnět, jak pěkně se mu to tedy prodraží. Nehledě k tomu, že se jedná o spojení pomalejší (v podstatě spěšný vlak, který zastavuje u každé vrby).

0/0
1.10.2011 15:31

Bob-an

Re: PO ČESKÝCH KOLEJÍCH SE ŠÍŘÍ HEPATITIDA

CD v zadnem pripade NEDOTUJI regionalky z vynosu na provozu koridorovych trati, potencialni ztratu z lokalek jim kompenzuje kraj. Ty dotace v ramci CD funguji spise naopak - to co vydelaji diky dotacim na lokalkach cpou na kompenzaci ztraty na lince Praha-Ostrava (pendolina ktere zde jezdi, jsou tezce ztratova, a na ICcka zde doted drahy pobiraly dotaci na kompenzaci ztraty a kdyz o ni prisly a jeste zavadeji slevy, tak i ty budou dost v minusu).

0/0
4.10.2011 13:12







Najdete na iDNES.cz