Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy výrazně zlevnily, srovnaly ceny s RegioJetem

Konkurenční boj o cestující na trati mezi Prahou a Ostravou přinutil České dráhy zlevnit své jízdenky. Od pondělí sníží cenu jízdenek mezi Prahou a Ostravou až o třetinu, stejně tak zlevní i jízdenky mezi Prahou a dalšími městy. Dráhy v nové akční nabídce srovnaly ceny s konkurenčním RegioJetem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pattyp

Nechci ČD

a kdyby zlevnili na půlku, tak jedu radši RegioJetem! Nenávídm ČD!!!! ČD = Rv

0/0
3.10.2011 15:51

vandycz

Pravda nebo fikce?

Tabulky jsou sice krásná věc, ale realita je poněkud odlišná. Pravidelně jezdím na trase Pardubice hl.n. - Brno hl.n. a žádná sleva nenastala :) Takže, kde je pravda? :) Za cestu bez jakýchkoliv slev zaplatíte při obyčejném jízdném 192kč tak jako předtím. Kde je tedy avizovaná sleva? :) děkuji za odpověď :-)

0/0
3.10.2011 11:37

Bery

Re: Pravda nebo fikce?

Jestli se jedna o tuto akci:

http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-11620/

tak ta plati pouze pri odjezdu z Prahy a ne z Pardubic...

0/0
3.10.2011 12:33

odsjezlo

Jančura je podvodník a lhář,na

Trati Praha Ostrava ČD dávno jezdí bez dotací, ty jsou používány na málo vytížené tratě. Však taky ty svoje poruchové vlaky co nebrzdí a jezdí na červenou nasadil na nejlukrativnější trať v ČR.:-P

+1/0
1.10.2011 2:34

Tydyn

Re: Jančura je podvodník a lhář,na

Ale no tak, nejlukrativnější tratě jsou ty, které jsou dotovány až do výše přiměřeného zisku. Na vašem místě bych asi o podvodnících a lhářích pomlčel.

+1/0
1.10.2011 9:37

Bery

Re: Jančura je podvodník a lhář,na

Dorovnava se jen prokazatelna ztrata s tim, ze pripadny zisk nesmi byt vyssi nez 5%. Castka se stanovuje za prumer z predchoziho obdobi. Takze pak staci odliv cestujicich (napr. v lokalite krachne nejaky mensi podnik) a trat bude ztratovou i s tou dotaci.

Lukrativni je trat, ktera je sama o sobe ziskova, PHA-OVA by mohla mit ziskovost i 50-70%, proto se tam uzivi i predrazena pendolina, ktera jinde znamenaji znacnou ztratu... ale lukrativni je jen do doby nez tam prijde konkurence. ;-)

+1/0
1.10.2011 12:32

doktor_chocholousek

Re: Jančura je podvodník a lhář,na

Koukám, někdo z ČD, kdo nemůže zkousnout, že je konkurence kvalitnější  a hlavně levnější ;-D.. Asi taky proto, že v kancelářích nesedí stovky zbytečných ouřadů, co berou astronomický platy za nic.;-€

+2/0
1.10.2011 20:20

PIsa.lek

Re: Jančura je podvodník a lhář,na

Řekl bych, že pouze účelově kecáš - řekl bych, že ČD stále předkládájaí PRŮMĚRNÉ náklady na osobokilometr (úžasný údaj) na jednotlivé typy vlaků, nikoliv na konkrétně trasu a už vůbec ne na konkrétní vlak.

0/0
2.10.2011 19:43

doktor_chocholousek

Re: Jančura je podvodník a lhář,na

ČD zaslouží zrušit. Totálně. A místo nich soukromí dopravci. ČD jen vysává daňové poplatníky, jenže ty peníze nekončí ve prospěch cestujících, ale na výplatních páskách a odměnách neschopného managementu.

0/0
3.10.2011 6:20

Ig-n-or

hmmm, akční nabídka :-/

do češtiny přeloženo jde jen o dočasnou akci kterou si pak dají do ztrát a ty my pak zase všichni zaplatíme z daní v dotacích. Když spočítám dumpingovou cenu plus peníze které dojí stát, tak ani tak mě lístek u ČD nestojí méně než u konkurence :-/

+1/0
30.9.2011 13:20

hrcprcsalala2

Re: hmmm, akční nabídka :-/

Proč by ta cena ČD měla být dumpingová? 8-o Je teď +- stejná jako u Jančury, který za tytéž peníze navíc nabízí víc muziky a ještě na tom vydělává.

+3/0
30.9.2011 13:54

martas_1.8T

Re: hmmm, akční nabídka :-/

Protoze ty dotace platime my vsichni. Proto.

 

CD vykazuji ztratu a nechavaji si dotovat i trat, na ktere RJ zacal jezdit s nizsimi cenami a nesrovnatelne kvalitnejsimi sluzbami a nechteji od statu ani korunu. Suma sumarum, az zas jednou za deset let pojedu vlakem, tak budu preferovat prave RJ, pripadne jineho soukromeho dopravce, pokud v te dobe bude dalsi, protoze si dokazu spocitat, ze cena jizdenky + dotace z dani = o mnoho, mnoho vice, nez nabizi v soucasne dobe RJ.

+1/0
30.9.2011 16:01

hrcprcsalala2

Re: hmmm, akční nabídka :-/

Aha, ty nevíš, co znamená slovo "dumpingový". Tak tos mohl říct rovnou. ;-D

+1/0
30.9.2011 16:18

Bery

Re: hmmm, akční nabídka :-/

Az na to, ze na te trati uz na vlaky kategorie IC/EC nemaji dotace ani CD... ;-)

0/0
30.9.2011 16:49

Strasak

Re: hmmm, akční nabídka :-/

To sice ne, ale když ČD prodělá, tak potom dostane šušníky od státu.

0/0
6.10.2011 10:29

Bery

Re: hmmm, akční nabídka :-/

To uz prave neplati... byla by to nepovolena dotace.

0/0
6.10.2011 15:49

Tydyn

Re: hmmm, akční nabídka :-/

Pokud na jiných trasách budou jezdit za normální ceny, tak je velmi silně dumpingová.8-o

0/0
1.10.2011 12:14

Bery

Re: hmmm, akční nabídka :-/

Neni... pocitaji se naklady a trzby na jednotlivou trat... Pokud by tedy mela byt cena CD silne dumpingova (pritom je jen nepatrne nizsi nez je u RJ), tak ma i RJ silne dumpingovou cenu, protoze na te konkretni trati ma mnohem vyssi naklady nez CD.

0/0
1.10.2011 12:24

ja nic

Ještě

tak přijít na trh s elektřinou a prodávat ji za pár kaček, tak Čez může jit do (_,_).Rv

0/0
30.9.2011 11:47

novakjara

Re: Ještě

na trhu s el. je dnes kdekdo a žádná sláva. Buďme rádi za ČEZ.

0/0
30.9.2011 11:58

Vhelsing3

Re: Ještě

Jo a budete ji posilat postou ze???

Zapominate, ze nejvetsi polozkou ceny elektriny pro spotrebitele neni samotna elektrina...ale prenosova sit....Ktera upravovala, upravuje a bude upravovat ceny elektriny dokud se nevymysli nova technologie....

Takze to co pisete je utopie.

0/0
30.9.2011 12:03

Viktor N.

Dostane Jančura také dotace od státu, jako ČD?

Dostane Jančura také dotace od státu, jako ČD? Aby mohl za peníze daňových poplatníků také nabídnout akční a konkurenceschopnou slevu, stejně jako ČD?!

Doufám, že Jančurův právník již sepisuje žalobu na ČD a stížnost na úřad pro kontrolu hospodářské soutěže…

+1/0
30.9.2011 11:46

hrcprcsalala2

Re: Dostane Jančura také dotace od státu, jako ČD?

Za to, co sám vesele dělá na autobusových tratích? ;-D

0/0
30.9.2011 12:22

Tydyn

Re: Dostane Jančura také dotace od státu, jako ČD?

On snad na autobusových trasách dostává dotace?

+1/0
1.10.2011 9:35

Bery

Re: Dostane Jančura také dotace od státu, jako ČD?

Vlaky IC/EC na te trati jiz nejakou chvili jezdi bez dotaci a na zalobu neni zadny duvod, jelikoz ta cena CD zdaleka neni dumpingova... ;-)

0/0
30.9.2011 16:52

JayVandermark

No vida

Všechno jde, když se chce.

+1/0
30.9.2011 11:21

novakjara

Re: No vida

Samozřejmě to vůbec nesouvisí s Regiojetem;-D

+2/0
30.9.2011 11:24

tarten

Re: No vida

Proč ne?

0/0
30.9.2011 13:35

saldo

Zaplať pánbůh za Jančuru.

Nebýt jeho, tahaly by ČD z lidí pěkné peníze. Měl by dostat medajli s nápisem "Ať žije konkurence".

+1/0
30.9.2011 10:21

ja nic

Re: Zaplať pánbůh za Jančuru.

to víš, zaplatit celému generalisimu měsíčně 500 tisíc něco stojí.Rv

0/0
30.9.2011 11:45

ndorfin

Monopol

Tohle je naprosto jasny pripad zneuziti vicemene monopolniho postaveni, s vyjimkou nekolika regionalnich trati, k vytlaceni konkurence. Za tohle CD potazmo my zaplatime Jancurovi peknou sumicku, protoze kazdy soud musi uznat ze v dobe kdy CD kazdorocne zvysuji jizdne o nekolik procent a na jedine trati s konkurenci najednou zlevni o 30procent je jen snaha nekala vysachovat konkurenci fungujici bez dotaci. Nejenom ze je to krajne nefer ale i hodne hloupe coz dosti vypovida o kvalite managementu CD se zcela neodpovidajicimi vysokymi platy ziskanymi za velice spatne hospodareni a zakulisni podrazackou politiku (viz smlouvy s kraji na provoz regionalnich trati na 10 let). Myslim ze CD brzy skonci jako regionalni dopravce s dotacemi od statu a na vydelecnych tratich spojujici krajska mesta bude spousta soukromych dopravcu s neporovnatelne vyssi kvalitou cestovani. Uz aby to bylo!

+3/0
30.9.2011 10:17

hrcprcsalala2

Re: Monopol

Ještě tak něco vědět o právu a soudech, že? ;-DRv

0/0
30.9.2011 11:23

Bery

Re: Monopol

Jizdne uz se nezvysovalo asi 4 roky... Dokonce ani po zvyseni DPH z 9% na 10%.

Jinak na te trati se nejedna o trvale snizeni ceny, ale o docasnou akcni cenu...

0/0
30.9.2011 11:26

Tajemný muž

Re: Monopol

Která ale vůbec nesouvisí s RegioJetem... ;-D

0/0
30.9.2011 13:09

tarten

Re: Monopol

Proč ne?

0/0
30.9.2011 13:31

martas_1.8T

Re: Monopol

Tak nevim, rozumite ironii? :o) Samozrejme ze souvisi, jen CD to stale popiraji...

0/0
30.9.2011 16:03

hrcprcsalala2

Re: Monopol

A znáš někoho, kdo by to v jejich situaci nepopíral? 8-o To je snad jeden z elementárních základů marketingu, že až na naprosto specifické výjimky nelze nikdy přiznat, že je něco reakce na konkurenci! Ikdyž to všichni vědí.

0/0
30.9.2011 16:17

ndorfin

Monopol

0/0
30.9.2011 10:05

gumidos

Je třeba vzít v úvahu 2 aspekty

Prvním aspektem je tristní úroveň ČD ve všech směrech - hrozné vlaky, hrozná obsluha, zpoždění, šílené občerstvení atd. atd. Tím si ČD koledují o pořádný kopanec.  Druhým aspektem je ovšem postup pana Jančury - tedy vybrat si zásadně ziskové tratě a na nich dát zajímavou cenu. Pan Jančura ovšem neprovozuje a nikdy provozovat neude žádnou lokální trať, kterou musí provozovat ČD a kterou dotuje z vyššího jízdného na tratích výnosných. Takže pan Jančura pro mě začne být podnikatel tehdy, až začne provozovat také tyto méně výnosné lokálky a regionální spoje a udrží jízdné ve výši ČD. Jinak si je potřeba uvědomit, že ČD budou a) buď požadovat vyšší dotace na regionální tratě nebo b) zruší velké množství těchto regionálních tratí a začnou řvát obyvatelé vzdálených obcí a měst.  Nebo si snad někdo vážně myslí, že jízdenla zaplatí cenu rozjezdu vlaku ze stanice, kdy vystoupil jeden místní pytlík? A že takových zastávek je.....

+1/0
30.9.2011 9:40

Mychal.B.

Re: Je třeba vzít v úvahu 2 aspekty

Když je ta trať zisková, proč na ni ČD pobírají dotace? A zřejmě natolik zajímavé, že před lety zrušily příplatky na EC/IC aby mohly pobírat dotace i na tyto spoje?

+2/0
30.9.2011 9:43

Mychal.B.

Re: Je třeba vzít v úvahu 2 aspekty

Mimochodem, myslím, že používat výnosy ze státem objednané a dotované rychlíkové dopravy na úhradu ztrát regionální dopravy objedané a dotované kraji je nelegální.

Když tedy pomineme tu skutečnost, že úhrada za objednaný objem osobní přepravy od krajů je v té výši, aby ta regionální doprava pro dopravce nebyla ztrátová, ale výdělečná (i když ne možná moc).

+1/0
30.9.2011 9:45

yalma

Re: Je třeba vzít v úvahu 2 aspekty

Proboha,kdy už něktří diskutující pochopí, že Jančura provozuje dálkové spoje BEZ DOTACÍ !!!!!!!!!!!!  Vedlejší tratě jsou tratě s dotací,dotuje je kraj, Jančura měl o ně  zájem také, ale krajští hejtmani podepsali 10leté smlouvy  pouze s ČD. Odmítli Jančuru.Chápete to ?Proto Jančura nejezdí na lokálních tratích !!!!!!!!!! Tak už přestaňte tady donekonečna omílat ty vaše polopravdy a lži........;-O

+3/0
30.9.2011 9:47

Wilhelm_Afrikaans_De_Joburg

Re: Je třeba vzít v úvahu 2 aspekty

Modrogumidos? Zpíváte píseň o vyzobávání rozinek, jak vám uložil přednosta stanice? (Nebo ti už jsou u SŽDC?)

Tak po 465-té: typická sprostá lež. Lokálky a regionálky jsou mocně dosypávány z krajského rozpočtu a jde o provoz, kde máte zajištěn malý, ale setrvalý zisk. Podnikatelské riziko z jejich provozu je 0. Každý podnikatel by se podělal blahem za takovou možnost.

Proto taky oranžoví hejtmani bez výběrového řízení přidělili tyto lukrativní zakázky svým odborovým bratrům z ČD na 10 let dopředu.

+5/0
30.9.2011 9:48

yalma

Re: Je třeba vzít v úvahu 2 aspekty

Přesně tak.Píši o tom v mém příspěvku,jenže některým  lidem, s klapkami na očích, to nelze vysvětlit(protože o to ani nestojí).A mnozí přispěvatelé jsou placenými zaměstnanci ČD s cílem pomlouvat a dehonestovat konkurenci:Až začne jezdit Leo Express,případně Veolia, Alex i na jiných tratích, to bude palba.....

0/0
30.9.2011 9:52

schima

Re: Je třeba vzít v úvahu 2 aspekty

Jako podnikatel musím uznat, že bych se opravdu podělal blahem za takové podmínky u jakéhokoliv klienta R^

0/0
30.9.2011 11:11

LUCKA.KOBRA

Re: Je třeba vzít v úvahu 2 aspekty

takže vy když si otevřete např. pekařství, tak nejlépe někde v osadě, kde jsou tři domy, abyste nevypadal jako hyena, že chcete ze svého podnikání zisky???

A navíc, jak již psali ostatní, regionální tratě dotují ČD kraje. To jste si mohl zjistit i sám, ale proč byste to dělal, že ano.....:-/

+1/0
30.9.2011 10:13

Tajemný muž

Re: Je třeba vzít v úvahu 2 aspekty

On to sice ví, ale odmítá to přiznat. To socialisti nedělají, přiznávat pravdu, to se nenosí. Politicky, soudruhu, politicky!!! Rv

0/0
30.9.2011 13:15

__XXXX___

Re: Je třeba vzít v úvahu 2 aspekty

Proč by lidé jezdící Praha - Ostrava, měli doplácet na jiné lidi, co jezdí z Horní do Dolní? Podle mě na nevýdělečné tratě dává dotaci kraj..

+1/0
30.9.2011 10:50

svita

Zlevnily pro cestující a

teď budou požadovat vyšší dotace :-)

0/0
30.9.2011 9:19

stefi_ul

Re: Zlevnily pro cestující a

no ty 4mld, co dostavaji na tyto expresni trate nejsou tak uplne malo... Je to jenakych 10 melounu denne a za to se da uz nejaky ten vlak vypravit.

0/0
30.9.2011 9:57







Najdete na iDNES.cz