Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy nakupují vlaky za miliardy, jejich zadluženost přitom roste

České dráhy dokončují nákup šestnácti jednotek Viaggio Comfort, přezdívaných Railjet, od společnosti Siemens. Nákup za necelých pět miliard však vyvolává otázky. Třeba kde ČD peníze vezmou, nebo jestli bude pro vlaky využití.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

RadekKKKKKKK

žlutá vede

Je až k podivení, že soukromá firma, mezi jejichž zákazníky patří cca 15-20% obyvatel, může mít lepší vlaky a o 1000000% lepší služby, než stát, jehož jsme "zákazníci" všichni, protože platíme daně. Pane Jančuro, v dopravě Vám fandím, protože mizerné autobusy a vlaky státních podniků jsou k pláči, vaše služby jsou OK, a rád je využívám za rozumnou cenu, kterou mi státní podniky, i mnou dotované, mnohdy neposkytují.

0/0
1.10.2011 0:56

teseth1

jak

může stát přispívat na vlaky mezi Břeclaví a Prahou??? To jsou snad jedny z nejvytíženějších vlaků co znám. V každém spoji je problém si najít místo na sezení a mnohdy jsou uličky tak zarvané, že i průvodčí to vzdává a nekontroluje lístky. Pokud začne Vančura provozovat na téhle lince vlakové spojení tak jsem okamžitě jeho stálej zákazník.

+1/0
30.9.2011 12:57

JK75

Re: jak

no to nevím, když jeho 4 vozy po 48 lidech vozí, to se  vás tam moc nevleze a ještě aby ostatní přesedali,neboť neznám vlaky Břeclav - Praha,ale všechny jsou ze zahraničí, a už vidím jak se mění vozy a lidé přesedají. Ani teď nemá kapacitu a vozy na provoz v plné míře, kde je chce vzít potom? Zase něco předělá jako teď nebo že by už konečně ty nově jednotky co slibuje léta vyjely?

+3/0
30.9.2011 13:18

examinor1

názorný příklad

mezi socialisticky řízeným monopolem a tržním prostředím s konkurencí..

kéž by toto platilo i na trhu s energií...

+1/0
30.9.2011 12:43

dan1

Tak k něčemu je ten Jančurův RegioJet dobrý

Jak je vidět, tak přece jenom se ukázalo, že konkurence je k něčemu dobrá. RegioJet nejezdí ani týden a ČD najednou už slevňují jízné na trase Praha-Ostrava. Najednou to jde??? Takže jen tak dál, třeba za deset let budeme jezdit ve stejném komfortu jako Rakušáci. Třeba bych raději jezdil za dosavadní jízdné ČD (před zdražením), ale trochu kulturně, protože jízda Praha-Ostrava na chodbičce vlaku v pátek odpoledně (docela častý stav) je opravdu zoufalost.

+1/0
30.9.2011 11:52

dan1

Re: Tak k něčemu je ten Jančurův RegioJet dobrý

oprava (před chystaným slevněním)

0/0
30.9.2011 11:53

loogieboy

Re: Tak k něčemu je ten Jančurův RegioJet dobrý

patrne myslite "zlevneni" ;-)

0/0
30.9.2011 12:41

TigerM

Re: Tak k něčemu je ten Jančurův RegioJet dobrý

ja teda nevim, ale sporotiket stoji stejne, takze zadny zlevneni se nekona... :-/

0/0
2.10.2011 23:48

nesnašimlobisty

však koncem

roku to všechno doplatíme v dotacich z naších daní a zaměstnanci zas budou říkat že za to může žlutý vlak a nekalá soutěž není nad moloch ČD  a jejich manageri;-D

+1/0
30.9.2011 11:38

Ruler

no co by

pokud nebudou ČD mít na splácení závazků, zacvaká to stát, tedy my všichni... na to spoléhají, to se vsadím

+1/0
30.9.2011 11:08

vransen

Vančura dokázal,

že i s malým kašpárkem jde zahrát velké divadlo. Chce to jen chtít. Je pochopitelné, že ČD chtějí mít nejmodernější vozový park, ale je otázka, jestli na to mají. Ty Railjety jsou rentabilní při západních cenách jízdenek, což u nás nehrozí.

+1/0
30.9.2011 10:31

Posel z Liptákova V.

Re: Vančura dokázal,

Já teda Vančuru nikdy nečetl rád, přišlo mi to takové těžko stravitelné čtení. Co od něj máte nejraději? ;-)

0/0
30.9.2011 10:47

Typhoon

Re: Vančura dokázal,

Já mám rád filmovou adaptaci Rozmarného léta-jen přemýšlím kdo je oním malým kašpárkem jenž hraje velké divadlo?Že by sen všech vran:-P

0/0
30.9.2011 11:02

Frollik

Re: Vančura dokázal,

No možná Jančura;-D

0/0
30.9.2011 12:53

AAA2

Re: Vančura dokázal,

mozna by se mohl RJ inspirovat, treba takove

IC 1003 Markéta Lazarová ;-D

0/0
30.9.2011 11:04

brezinka1

Re: Vančura dokázal,

;-DR^

0/0
30.9.2011 17:46

Bery

Re: Vančura dokázal,

;-D

0/0
30.9.2011 17:58

tajny agent

Re: Vančura dokázal,

A jake nove vlaky jsou rentabilni u ceskych cen? Vyrobene v Cine?

0/0
30.9.2011 11:14

Brainwashington.

Žádná změna!

Stejně tak ubožáci z Českých Drah! V roce 1936 jezdila Slovenská strela z Prahy do Bratislavy rychleji, než dnes jezí Piňďolíno. Z jednoho podniku jsou podniky 4 Od správy dopravní cesty až po ČD Cargo. A, zároveň tedy i 4 tlupy vyžírků - ředitelství a manažéři( pozor, nemají nic společného se slovem manager, jedná se o spojení 2-ou českých slov - mana a žer, čili charakterizuje to jejich bohulibou činost - žrát manu). Sko to vypadá, že někde existuje i podnik Sdružené Drážní Lampárny! Celá "transformace" po 22 letech dokázala jen jediné - větší dotace! Chtějí "soutěžit" s RegioJetem? Proč né, ale za svý! Jestli vydělám 1,5 milijardy na jízdným, ale provoz mě stojí 8 milijard z dotacích, nezlobtese namě, ale to znamená, že mám díru v kapse o velikosti 6,5 milijardy! A, to taky znamená vyrazit všechny ty manažery a bez odstupnýho co to tunelují a vedou to do ... ! :-(

+3/0
30.9.2011 9:59

matysek-k

Re: Žádná změna!

souhlas R^. Snad jen malá poznámka, jde o miliardy Jardo:-P

0/0
30.9.2011 10:17

REMET

Re: Žádná změna!

Me se zrovny ty milijardi libi :-) Kam se hrabe minijarda.

0/0
30.9.2011 12:52

Jóžin

Re: Žádná změna!

Opravdu byla tehdá Slovenská strela rychlejsi? Pokud vim, jezdila to asi za 4.15, dnes Pendolino za 3.45. Ale pendolino by to zvladlo klidne za 2 hodiny. To neni problem vlaku nebo ČD, ale problém infrastruktury a investic do ní.

0/0
30.9.2011 10:27

vransen

Re: Žádná změna!

Na ideální trati by pára byla s elektrikou srovnatelná. Musíte vycházet z toho, co je ;-)

0/0
30.9.2011 10:29

Posel z Liptákova V.

Re: Žádná změna!

Dobový citát: "Na trati Praha - Bratislava (397 km) jezdí od července dva nové motorové vozy, které dosahují největší dosud rychlosti na československých drahách. Nejrychlejší parní vlak (balkánský rychlík) projede tuto trať průměrně v čase 351 minut (346 tam a 357 zpět), čemuž odpovídá cestovní rychlost 68 km/hod, zastavuje třikrát. Slovenská strela jezdí trať za 260,5 minuty, tedy cestovní rychlostí 91 km/hod, zastavuje jednou v Brně (postavební úpravě trati bude možno zkrátit jízdní dobu až na 240 minut, čímž cestovní rychlost dostoupí 100 km/hod) Při zkušební jízdě (3.června 1936) dosáhl jeden z motorových vozů rychlosti 148 km/hod na dráze 500 m dlouhé, při střední jízdní rychlosti 110 km/hod na trati Přerov - Česká Třebová s dvěma zastávkami. Uvedená maximální rychlost je na československých drahách maximální."

0/0
30.9.2011 10:40

vransen

Re: Žádná změna!

Tak nevím, jaké parní lokomotivy měli, ale podle mě bylo možné tenhle čas dosáhnout i s párou.

0/0
30.9.2011 11:00

dan1

Re: Žádná změna!

Slovenská strela byl motorový vlak, poháněný vzduchem chlazeným motorem tatra, kdo ho chce vidět, stačí si zajet do Kopřivnice do TATRA muzea, je tam venku tento vláček vystavený. Jo a pro Pražáky - kde je Kopřivnice - to je ve východní gubernii, kousek od Ostravy - jezdí tam taky RegioJet;-D

0/0
30.9.2011 11:55

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: Žádná změna!

http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_M_290.0

0/0
30.9.2011 14:04

TigerM

Re: Žádná změna!

;-D;-D

0/0
2.10.2011 23:53

pandrysek

Re: Žádná změna!

Dívám se na jízdní řád Vlaků z PRahy do Bratislavy a nevidím, že by se tam dalo jet pendolinem ...

0/0
30.9.2011 13:13

pandrysek

Re: Žádná změna!

uz to vidim, ono se to nejmenuje SC Pendolino, ale SC Slovenska strela :)

0/0
30.9.2011 13:16

Posel z Liptákova V.

Re: Žádná změna!

nemáte pravdu. Slovenská strela jezdila trať Praha-Bratislava pomaleji, než dnešní EC, ale je pravda, že to bylo jen o pár minut.

0/0
30.9.2011 10:28

nemereth

Re: Žádná změna!

Slovenská strela v roce 1936 jezdila z Prahy do Bratislavy skoro 5 hodin, z toho byla 35 minut přestávka v Brně. Bez ní by cesta Pha-Bla byla za 4 hodiny a 16 minut. Pendolino jezdí z Prahy do Bratislavy necelé 4 hodiny. Slovenská strela byla sólo motorák s velmi omezenou kapacitou, pendolino je ucelená souprava s násobně větší kapacitou.

0/0
30.9.2011 10:34

vransen

Re: Žádná změna!

Ta kapacita asi odpovídala poptávce. Není snad problém za sebe spřáhnout víc motoráků.

0/0
30.9.2011 11:01

radegast_premium

Re: Žádná změna!

Nešlo, M290 - Slovenská strela neměla spřáhla.

0/0
30.9.2011 17:42

honzik_janulik

Re: Žádná změna!

Ježíš, ty jsi tááák vtipný.... To jsi vymyslel úplně sám, nebo ti pomáhal Sůra? Spíš to vypadá, že ty už máš ten brainwashing za sebou...

0/0
30.9.2011 14:15

gyul

pisálci

milí pisálci, když konečně čd udělají ekonomický krok, tak prskáte. když čd nakupovaly regionohy nebo elefanty ze škody plzeň, tak jste tleskali. že pro ně nebude využití? na rychlících jezdí hnusná koženka. do 10 let by nebylo s čím jezdit na trasách mezi pha-čv, pha-plzeň, brno-ova, brno-ol, které budou zkoridorizované až na rychlost 200 km/h (brno-ova/ol)

0/0
30.9.2011 9:58

AAA2

Re: pisálci

takze dneska kupujeme neco, co je jiz ted nekolik let stare, abychom to vyuzili za 10 let?

0/0
30.9.2011 10:00

fsp

Re: pisálci

Ty Railjety jsou nové, pravděpodobně ještě ani nedokončené

0/0
30.9.2011 10:20

AAA2

Re: pisálci

to jo, ale vyrabi se uz nekolik let, takze zadna novinka...

0/0
30.9.2011 10:24

fsp

Re: pisálci

U DB v provozu dva roky, takže o state of the art jde. Na železnici je životnost v desetiletích, u ČD pomalu století ;-D

0/0
30.9.2011 10:28

bijec8

Kun ODS ZAluda

nastupoval v roce 2008 do CD s cilem pozvednout je na evroskou uroven. ZA 3 roky jsem si nevsiml nejakeho zlepseni, jenom Zaluda bere 2 mil. mesicne a koupil si dalsi 4 Porsche do sveho vozoveho parku...Je to Rebickovo jednovajecne dvojce - prisavka.

0/0
30.9.2011 9:55

vransen

A další desítky milionů na propojení s 109e

Jak kdyby jim to těžce ztrátové Pendolíno nestačilo. Teď zas vyhodí další desítky milionů na propojení s lokomotivou Škoda 109e, takže v konečném důsledku to vyjde dráž, jako Taurus...

0/0
30.9.2011 9:52

matysek-k

Re: A další desítky milionů na propojení s 109e

já nevím proč Škoda neučí ty mašiny rovnou německy, dodatečně je to asi o dost dražší

0/0
30.9.2011 10:19

AAA2

Re: A další desítky milionů na propojení s 109e

109e neni dostatecne nemecky nazev? :)))

0/0
30.9.2011 10:25

ejb

Doporučil bych

Doporučil bych některých místním proštudovat trošku ekonomie - konkurenci, oligopoly, monopolistickou konkurenci, tržní prostředí, socialistické plánování, consumers and producers surplus (přebytek spotřebitele). Je to AŽ k pláči, jak někteří neumětelové a rádoby ekonomičtí odborníci vůbec neví, která bije. Pro vás také doporučuji knihu Ekonomie v jedné lekci od Hazzlita, což je asi nejlepší knížka pro pochopení základních principů v ekonomice a ekonomii. Do té doby prosím přestaňte svými vtipnými příspěvky dráždit moji bránici a pak také slzné ústrojí.

Nevolím ODS, jsem liberál.

+1/0
30.9.2011 9:47

Posel z Liptákova V.

Re: Doporučil bych

to jste nám to nandal, úplně jste nás zesměšnil svou velikostí, vrozenou inteligencí a prvotřídním vzděláním :-P

0/0
30.9.2011 9:56

ejb

Re: Doporučil bych

Vy už jste svoji barvu ukázal, s hloupými a jednostraně smýšlejícími lidmi se nebavím :)

0/0
30.9.2011 10:06

Posel z Liptákova V.

Re: Doporučil bych

pán je tak trošku náfuka s nosánkem nahoru... ;-)

0/0
30.9.2011 10:19

Frollik

Přesto je přečtení Ekonomie od novináře

Henryho Hazzlita dobré doporučení a není se třeba urážet. Je totiž vyjimečně dobře napsaná jinak nezáživná látka. Managoři z ČD by to měli mít jako povinou četbu.:-P

0/0
30.9.2011 13:07

Brainwashington.

Žádná změna!

Po 22 letech "budování kapitalismu" jsou tu socialistické a komunistické molochy stále! České dráhy neustále dotované! Telekomunikace monopolní a kartelové, akorát že se jmenují jinak! Česká televize - dosud nerozprášená bašta komunistů! Ba přibývají nové - Paňďury, Kapsch atd!

Pro srovnání:

I.republika netrvala ani tak dlouho! Během necelých 10-ti let se zpustošená válečná ekonomika transformovala ne jednu z nejvýkonějších na světě - psal se rok 1928!! A po 22 letech?? To už tady byla 2 roky okupace, 2 roky tu loupili Němčouři, kteří, když to tady okupovali, nevycházeli z ůdivu nad množstvím kvalitního spotřebního zboží a potravin !! Stanoveným kursem marka - koruna 1 : 10 nás ihned okradli, žrali v cukrárnách šlehačkové dorty až se pos.rali, vykupovali kvalitní látky a konfekci, o kterých se jim v Německu ani nesnilo! Ale přesto, I.republika dokázala, že to jde!

Zato tato 5.republika nedokázale nic jiného, než trvalý maxitunel a břídilství pseudopolitiků!

0/0
30.9.2011 9:40







Najdete na iDNES.cz