Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hotovo: České dráhy nakoupí 16 railjetů, smlouva je kompletní

Rakouský železniční dopravce ÖBB stvrdil smlouvu mezi společností Siemens a Českými drahami o nákupu 16 vlakových souprav Railjet. České dráhy za jednotky zaplatí téměř 5 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

legnaw

češtin

"v hodnotě 200,5 milionů Euro"............. euro (měna): střední rod, vzor město.... 200,5 milionů eur (taky nepíšete 200 milionů Koruna)

0/0
3.10.2011 12:10

yalma

44,7 mil Kč za jeden vagón.

Je to moc,nebo málo ?

0/0
3.10.2011 9:03

Bery

Re: 44,7 mil Kč za jeden vagón.

S jakym kurzem to pocitate ? Me to vyslo pod 44.

Jinak vzhledem k predchozim nakupum vozu Siemens v cene 50 mil. za kus u klasickych vozu (bistro a ridici vuz jsou drazsi) je to relativne malo.

0/0
3.10.2011 9:08

yalma

Re: 44,7 mil Kč za jeden vagón.

1 € =25 Kč cca

0/0
3.10.2011 9:34

tarten

Re: 44,7 mil Kč za jeden vagón.

Už uteklo hodně vody, co se dal brát průměr za nějakou rozumnou dobu 25 Kč. Ve věštírně to spíš vypadá, že v době dodávky to bude 23 Kč, jestli ne dokonce 22 Kč..

0/0
3.10.2011 20:28

yalma

Re: 44,7 mil Kč za jeden vagón.

dík za informaci

0/0
3.10.2011 9:34

mfVčera

BOHUŽEL

Ani tenhle nákup vlakovou přepravu v ČR nespasí. Já bych sem pustil Japonce. Mám stále pocit, že přešlapujeme někde v

začátcích devadesátých let. V Číně díky japonské technologii jezdí

rychlovlaky 350km/h. Díky nasazení této technologie by u nás nemuselo

jezdit dalších 50% souprav, které jezdí hluboko pod 200km/h.

0/0
2.10.2011 22:25

109e

Re: BOHUŽEL

VRT je jiná záležitost. Dříve nebo později rychlovlaky propojí celou Evropu, klasické tratě budou mít nadále opodstatnění. Tento nákup jednotek je naprosto správný, je třeba začít konat.

0/0
2.10.2011 22:36

tarten

Re: BOHUŽEL

Ono je to spíš díky německé technologii než japonské. Co nemáme je spíš ochota stavět moderní koleje, než nakupovat vysokorychlostní vlaky.

0/0
3.10.2011 20:30

Pajus

Pěkný

Ale cestování s těmito vlaky se vyplatí snad jen na dlouhý štreky. Radši bych uvítal levnější jízdenky...klidně bych třeba dvě hodiny ve špíně přetrpěl :-)

+1/0
1.10.2011 16:26

janduben

Re: Pěkný

zkus se na nadrazi zeptat jestli by te nevzali za petku dobytcakem

+4/0
1.10.2011 18:48

Stoura

Re: Pěkný

Zkušení hoboes doporučovali také položení  prkna na dolní výztuhy rámu vagónů. Cestování tam je dokonce zadarmo, když Vás nechytí. I další metody lze nalézt. Doporučuji knihu Zdeňka Matěje Kuděje "Sid", kde jsou způsoby levného cestování dobře popsány.

+1/0
1.10.2011 19:46

Astaroth

Re: Pěkný

Ono se u nas hodi taky znalost grafikonu nakladu, aby clovek netrcel den nekde na ranziru a pak nejel uplne jinam, nez chtel ;-D

0/0
3.10.2011 9:35

Bery

Re: Pěkný

;-DR^

0/0
3.10.2011 10:28

danny47

Re: Pěkný

R^ :-)

0/0
1.10.2011 21:10

J.Švec

cena jizdenek

hlavnim problemem CD je cena jizdenek, 370Kč za necelý 4 hodiny v přeplněným vlaku, kde se mačkám v kupéčku s pěti lidma a asi deseti kuframa a ta krava co tam roznasi předražený jídlo na nás a na lidi v uličce řve, že je kupéčko pro šest lidí ... tak to sorry, ale nezda se Vám to předražený?? já bych jel samozřejmě autobusem, ale už prostě nebylo místo ... jo a těch 370 je bez místenky ... tak ať jdou celý CD do háje

0/0
1.10.2011 13:01

aldik7

Re: cena jizdenek

Chm, tak to by mě zajímalo co by si říkal an ceny jizdenek třeba v Německu nebo Rakousku;-D:-P

P.S. Když si neumíš koupit místenku, tak neremcej.:-)

+7/0
1.10.2011 14:06

sparťanský virtuos

Re: cena jizdenek

R^

0/0
1.10.2011 14:38

danny47

Re: cena jizdenek

Doplním Švýcarsko: Zürich - Bern (cca 120 km) 2. třída - 47 CHF .... ;-)

0/0
1.10.2011 21:05

MFD to hraje s náma

Re: cena jizdenek

Vídeň - Břeclav (cca 80 km) -> 16 €.

0/0
2.10.2011 23:04

Leinad

Re: cena jizdenek

Cena místenka + jízdenka je u ČD dražší, než jízdenka s místenkou u regiojet. ;-D Místenka v přeplněném vlaku negarantuje, za jak dlouho od nástupu budu na svém sedadle - třeba také nikdy, když je chodba zablokovaná nebo když se mi nepodaří nastoupit. :-P

0/0
1.10.2011 22:48

Bery

Re: cena jizdenek

Jeste se mi nestalo, ze by se mi nepovedlo nastoupit. Naopak do vlaku (pokud neni pouze mistenkovy a muze byt tedy vyprodany) se da nastoupit vzdy. ;-)

+2/0
2.10.2011 0:12

J.Švec

Re: cena jizdenek

ale prosím tě, co s tím má co společnýho cena jízdenek v rakousku či německu? porovnávám komfort a cenu cestování v rámci české republiky ... a za místenku se mi vážně nechce připlácet, protože to už bych opravdu mohl jet autem a vyšlo by mě to nastejno ... nu což, prostě tento pátek vyzkouším Jančuru a uvidím, myslím však, že budu spokojen :) dobrou noc všem, bo je pozdě na takovéto diskuze :)

0/0
1.10.2011 23:48

Primitiv Varel Frištenský

Re: cena jizdenek

Hlavně, aby ses do toho jeho 4vozového vlaku vůbec dostal. ;-D

+2/0
2.10.2011 7:07

tarten

Re: cena jizdenek

Ještě omrkněte, jak to s tou cenou místenky je doopravdy. Třeba zjistíte, že kvůli konkurenci s Jančurou je za 0 Kč i u ČD.

0/0
3.10.2011 20:35

žepré

Re: cena jizdenek

Ha - neználek ve slunečním městě. To je potřeba si pořídit in-kartu nebo jiné slevové systém, a najednó je Jančura drahé jak kafe z fusek na Staromáku!!! O osobním automobilu ani nemluvě. A kromě toho: když člověk jezdí často vlakem, tak si dovede vybrat ten pohodlné. Takže Váš příspěvek: od neználka.

0/0
1.10.2011 23:29

J.Švec

Re: cena jizdenek

přiznávám, ale to jsou vlaky jen pro ty co jezdí často? Já se po pravdě potřebuji přepravit párkát do roka, ale pokud se mi náhodou stane, že už nechytnu autobus a musím využít služeb ČD, tak jsem povětšinou šokován jak cenou tak komfortem, ale tím zase samozřejmě neříkám, že už to nemůže být horší, to určitě ano. Pěknou dobrou noc přeji

+1/0
1.10.2011 23:52

žepré

Re: cena jizdenek

Tak jo, já už nebudu prskat, ať chutná snídaně... Ale opravdu, politika všech dopravců hromané dopravy směřuje k tomu, aby si na sebe uvázali věrné klienty. Takže když - smím přece tykat, když se nehádáme - jsi opravdu vzácným návštěvníkem nádraží, tož, co do takovýho majó vrážat za nekonečný love? Buď častým a fakt poznáš rozdíl. Víš, já jezdím vlakem rád a každé ajznboňák to vidí na první pohled. Já si ve vlakách libuju - a to se netýče jenom ČD...

0/0
2.10.2011 0:35

tx999

Re: cena jizdenek

Ja treba vlaky jezdim rad, ale jen v ramci PID. Jinak bych je nejcasteji vyuzival pri cestach na jih Cech a tam je to proste hruza. Jeden cas tam mel uroven alespon ten expres, co jezdil na Slovinsko, ale ted je to des bes. To davam pokud mozno prednost autobusu (kdyz uz nejedu rovnou autem).

0/0
2.10.2011 10:19

danny47

Re: cena jizdenek

Tak proč v tom případě řešíš dvacetikorunu v ceně jízdenky ?

0/0
2.10.2011 10:48

Menetekel

Ty ovšem na českých "kolejích" nikdy nedosáhnou

maximální rychlosti. Takže zbytečně vyhozené peníze.

+1/0
1.10.2011 11:54

Bery

Re: Ty ovšem na českých

V cem vyhozene penize, kdyz jsou levnejsi nez jine vozy Siemens, ktere CD kupovaly pro rychlost na 200 km/h ? ;-)

+4/0
1.10.2011 12:04

Typhoon

Re: Ty ovšem na českých

Vážený,mé auto také umí celkem bez problémů 220km/h, nicméně ofiko mohu po dálnici130km/h a mino 90km/h, přesto investici do auta nepovažuji za zbytečně vyhozené peníze.Víte ono se  vždy  (a v případě railjetů to platí dvojnásob) při koupi jakéhokoliv dopravního prostředku kouká na více hledisek ,než jen na to zda využiji max.rychlost.

+4/0
1.10.2011 12:48

Santa1

Re: Ty ovšem na českých

To je vaše soukromé rozhodnutí, proč si kupujete zbytečně rychlé a tím pádem i zbytečně drahé auto, ale tady jde o nákup na dluh z veřejných prostředků, tady by měla každému nákupu předcházet důkladná rozvaha, analýza a zdůvodnění, proč připlácet za ty a ty vlastnosti, aby se neopakovaly chyby, které se staly například při nákupech pendolin, které se občas projedou 160km/h.

0/0
1.10.2011 17:01

janduben

Re: Ty ovšem na českých

v podstate kazde auto umi jet dnes vice nez 130, je tedy kazde auto zbytecne rychle?

+2/0
1.10.2011 18:50

janduben

Re: Ty ovšem na českých

dodam ze za zadne vlastnosti jako rychlost se nepriplaci, proste tak a tak jsou ty vozy postavena a ty je ber nebo nech bejt, to je nabidka rakousky drah, zadna jina levnejsi nabidka na pomalejsi vozy neni

0/0
1.10.2011 18:51

Typhoon

Re: Ty ovšem na českých

Vážený pane, pokud nemáte žádné informace o způsobu financování" railjetů"tak si je prosím na netu zjistěte.Rozhodně se nejedná o nákup na dluh z veřejných prostředků a pokud by jste se o nákup vlaků Viaggio Comfort trošku zajímal, než planě plkal v diskuzích, určitě by jste věděl,že" důkladná rozvaha"předcházela.

 p.s.-prosím nehodnoťte zda si já kupuji auto "zbytečně rychlé" či"zbytečně drahé" a pokud možno nehodnoťte raději nic o čem nemáte páru-vypadá to směšně!

+2/0
2.10.2011 18:49

tarten

Re: Ty ovšem na českých

Je Fabia zbytečně rychlé a zbytečně drahé auto? Jede 160 km/h.

0/0
3.10.2011 20:50

danny47

Re: Ty ovšem na českých

Si asi neuvědomuješ, že když pojedou nižší rychlostí než maximálkou, tak pojedou velmi potichu a komfortně...

+1/0
1.10.2011 21:08

Leinad

Re: Ty ovšem na českých

Je pravda, že ČD nemusely provokovat Škodovku, mohly vyhlásit normální konkurz, kde by Siemens normálně vyhrál a Škoda by nemoha nic říct. ;-D

Nicméně konkurzy se nedávají s podmínkou "maximální rychlost přesně X," ale "maximální rychlost aspoň X." Hromadná výroba může být levnější, než pár kusu vyrobených na 160km/h, které nikdo jiný v Evropě nechce.

A mimochodem další výhody vyšší rychlosti: 1) jízda souprav na mezinárodních spojích, které za hranicemi pojedou rychleji. 2) Při "menších" rychlostech je jízda pohodlnější a tišší(zkuste si jet 140km/h ve Škodě 105). 3) Připravenost do budoucna - jelikož životnost kolejových vozidel je pár desítek let, lze očekávat, že railjety někdy při dosluhování narazí na rekonstruované koleje s povolenou rychlostí>160.

+2/0
1.10.2011 22:57

Bery

Re: Ty ovšem na českých

Jasne, kdyby byl konkurz, tak by Skoda asi nemohla nic rict, ale zase by nebyla sance dostat se na tak dobrou cenu. Se zbytkem celkem souhlas.

0/0
2.10.2011 0:17

tarten

Re: Ty ovšem na českých

Tak to je rozhodně lepší, když je cena nízká, i když Škoda může něco "říct", že ano.

0/0
3.10.2011 20:52

Bery

Re: Ty ovšem na českých

Jasne, vsak at si Skoda placa co chce. ;-D

0/0
3.10.2011 23:51

Qesospi Cobigan

"Němci sobě"

;-) Ale musíme to Mocnářství občas ještě trochu podpořit. Česká spořitelna nestačí.

0/0
1.10.2011 10:21

sparťanský virtuos

Re:

Lepší německý než rumunský nebo italský.

+2/0
1.10.2011 10:26

sanvean

jel jsem s tím v Rakousku

...a je to moc pěkná souprava včetně jídelního vozu a dvěma prvními třídami. S těmi jsem zvědav, co ČD udělají. Hlavně doufám, že tam nebude nesmyslně drahá místenka jako je teď v pendolinu. Mělo by se pár kravaťáků probrat a nepřemejšlet s režijkou v kapse, jinak budou dál přihrávat zákazníky konkurenci. :-P

0/0
1.10.2011 9:45

K. K. Rokossovskij

Zajímavý výrok Jančury:

http://hn.ihned.cz/c1-37374440-vlaky-se-pro-me-staly-otazkou-cti

HN:Jaké vlaky byste na českých tratích nasadil?

Jančura: Jsou to standardní západoevropské vlaky. I ty na regionální dopravu jezdí rychlostí 160 kilometrů za hodinu, jsou nízkopodlažní, mají klimatizaci a splňují veškeré evropské normy, a to i na brzdnou vzdálenost. Například pokud by nová souprava jela stejnou rychlostí jako ten vlak ve Studénce při loňské tragické nehodě, tak by zabrzdila.

0/0
1.10.2011 7:41

JK75

Re: Zajímavý výrok Jančury:

aspoň je vidět jaký je Jančura intelektuál. Asi nepochopil regionílní vlak o váze tak 50tun a soupravu mezinárodní o váze tak 10ti násobku. Jestli on nebude jako ti co si na silnici myslí, že fyzikální zákony pro ně neplatí. Pokud toto on opravdu řekl,tak je to opravdu člověk zralý do bohnic a nemá mluvit o věcech o kterých neví a vystudoval asi vysokou zemědělskou,tam se kov dává jen do země při orbě a nic víc nevím.  Co je účinnějsí než rychlobrzda na vlaku? Kdyby tam dal magnety,pokud by je vozy měli, tak zabrzdí dříve,ale lidi pomlácení,možná i mrtví z té rychlosti, a svršek zralý na obnovu :-/

+5/0
1.10.2011 8:00

Leinad

Re: Zajímavý výrok Jančury:

Celkem by stačilo Pendolino, to má také po aktivaci rychlobrzdy kratší brzdnou dráhu. Mimochodem, jaký je rozdíl v počtu vagonů, když každý z nich má vlastní brzdy?

Jinak souhlas, Jančura si na ten výrok zaplatit svého strojvedoucího - a věřím, že by se to Jančurovi _nepovedlo_. ;-D

+2/0
1.10.2011 12:59

Bery

Re: Zajímavý výrok Jančury:

Kazdy vagon ma sice vlastni brzdy, ale brzdny tlak v soustave je jen jeden a ten s poctem vozu klesa, zatim co hmotnost soupravy roste.

0/0
1.10.2011 13:09







Najdete na iDNES.cz