Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policii čeká další propouštění, bachaři naopak posílí

Ve státní správě se bude nadále propouštět i škrtat. Stát ale ani tak neušetří. Platy porostou učitelům nebo soudcům. O 350 by měl stoupnout počet dozorců v českých věznicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nonick

Jen ať jdou, na bezpečnosti občanů se tím vůbec nic nezmění

a těch pár stovek týpků na zmlácení "extrémistů" pendreky se vždycky najde! EU Rv

0/0
3.10.2011 10:02

matys_st1

Re: Jen ať jdou, na bezpečnosti občanů se tím vůbec nic nezmění

Většina těch příspěvků je jeden velkej pšouk. Každej i se sebemenším prdem volá Policii ČR. Tak ji nedrbejte jeko nějaké slečinky a zamyslete se nad seboou. Mnozí z Vás ani neví co práce policisty obnáší. V zimě v létě být někde v terénu to  někdy  přemýšlíte zda by nebylo lepší vrátit se někam k mašině do tepla. Až pak budéte na každém rohu biti od kdejakého opilce nebo feťáka a nebo vám budou vandalové likvidovat majetek, tak se teprve  bedete divit-a jak to vypadá ten stav jednou nastane.

0/0
22.10.2011 16:48

romana123

ZRUŠTE RENTY

a bude každý rok 20 mld. ušetřených na darmožroutech ;-O

0/0
2.10.2011 21:42

newcoast

433000

úředníků? Půlka budou učitel aspol. To bych chápal.Co je ta druhá půlka?Kde se dá sehnat rozklíčování těch počtů úředníků?To si jdu sehnat.To by vyšlo cca 10 000 000:200000=50 úředníků na jednoho občana.Tam je snad chyba.Vláda ČR klidně dopustí 50 úředníků na jednoho občana?Ten údaj s těma úředníkama je opravdu 433000?

0/0
2.10.2011 13:44

Cenda22

Re: 433000

státních zaměstnanců, ne jen úředníků. To číslo cca odpovídá. 10% zaměstnanců pracuje pro stát - úředníci, učitelé, policisté, vojáci, hasiči, faráři ... až po politiky sedící v různých radách firem se státní účastí.

0/0
2.10.2011 21:42

LiborAxel

A

tak až propustíme časem všechny hasiče a policisty zůstaneme jenom mi v kancelářích a budeme v nebi.Funkce nám zůstanou,podřízení nás nebudou otravovat a občan se o sebe postará....a možná i občas dodržíme rozpočet,hmm občas;-D;-D;-D

0/0
2.10.2011 9:37

phi

až propustíme časem všechny hasiče a policisty

přijde čas na uvalení 100% daně na zbraně, bezpečnostní zámky a hasicí přístroje

0/0
2.10.2011 20:32

Joe-cz

Renty

Zrušte renty a bude dost peněz na výplaty.

0/0
2.10.2011 8:26

Nord.cz

Re: Renty

Spí sociální dávky kompletně.

0/0
2.10.2011 9:38

čtenář 1

Re: Renty

Těch pár korun na sociálních dávkách by Kalouska nespasilo, ovšem dokáže tuto myšlenku pěkně vtloukat do hlav nevědomých občanů. Odečteme-li důchody, pak ani škrt všech sociálních dávek k vyrovnanému rozpočtu nepovede.

0/0
2.10.2011 12:02

Radegast36

A co radši vyházet vojáky? Třeba všechny?

A majetek dát círky na restituce a je hotovo.R^

0/0
2.10.2011 8:26

laiquendi

Vážení

diskutující, zjistěte si prosím něco o strukturách policejních sborů ve světě, a pak teprve hovořte o počtu policistů na obyvatele...  Policie ČR je JEDNOTNÝ bezpečnostní sbor, to znamená, že zde nepůsobí žádné četnictvo, finanční policie, úřad vyšetřování je součástí kriminální policie a je rovněž součástí policie a není pod resortem ministerstva spravedlnosti, tak jak je tomu v jiných sborech ve světě... Dáme si slohovou úlohu... Když vás v krajském městě o více než 100.000 obyvatelích v noci chrání cca 20 policistů v přímém výkonu, tak to dělá kolik lidí na jednoho policistu?? A to nemluvím o tom, kolik mají vozidel a benzínu... Spěte sladce v těch svých demagogických počtech, ale pak se nerozčilujte, když na hlídku čekáte půl dne...

+4/0
2.10.2011 7:31

čtenář 1

Re: Vážení

Ale, ale, vláda se prostě rozhodla, že je policistů hodně, média použijí potřebné statistiky aby vládu a její nesmysly podpořily a už se to veze. Občané tleskají a tak nějak si neuvědomují, že státní rozpočet přesto půjde do kytek, ovšem s výrazně ostříhanými veřejnými službami. Přeloženo, budou stále více platit - odvádět daně - a tyto penízky se budou rozpouštět úplně jinde.

0/0
2.10.2011 7:53

newcoast

Re: Vážení

Policajti bez obč pracovníků cca 43 500 t.j. cca 230 policajtů na občana při 10 000000 milionech.Že by každá vesnice měla svých deset policajtů?

0/0
2.10.2011 14:03

laiquendi

Re: Vážení

Pro pochopení psaného textu je nutná schopnost jej umět analyzovat a nutno dodat, že naší zejména mladé generaci tato schopnost chybí...

0/0
2.10.2011 17:29

HrubesaMares

Re: Vážení

Presto prosim o vysvetleni, jak je mozne, ze zhruba stejne lidnate Rakousko si vystaci s cca 30 000 policisty, a se stejnym poctem si vystacilo i CSSR pri 15 milionech obyvatel. Nepocitejme bandu ozbrojenych simpanzu z MP ani jeji ekvivalenty. To vsechno pri nesrovnatelne objasnenosti hovorici v neprospech PCR.Rv

0/0
3.10.2011 0:47

laiquendi

Re: Vážení

Já se opravdu domnívám, že sem dostatečně vše vysvětlil ve svém původním příspěvku, ale pokud opravdu máte problém s jeho pochopením... dovysvětlím. Tak jak je velmi jednoduché manipulovat s míněním lidí u čísel z ekonomiky, a to od běžných občanů až po velké investory. Je toto možné i u čísel o počtech policistů. V ČR máme jeden ozbrojený jednotný bezpečnostní sbor, který čítá v současné době něco kolem 40400 policistů, po novém roce to bude méně... V jinýc státech je pod pojmem policie zahrnuta pouze státní policie, tudíž např. v Německu je k tomu nutné připočítat rovněž policii spolkových zemí atp. Ve Francii na vesnicích vykonává policejní činnost četnictvo, které je zahrnuté pod ministerstvem obrany, tudíž nepatří do celkového počtu. V USA je složitý systém metropolitních policií, šerifů, státních policistů a federálních agentů. U nás toto vše patří pod jeden resort, jednu vládu a jednu policii. Tímto mohou být údaje zkreslené...

0/0
3.10.2011 14:16

laiquendi

Re: Vážení

ČSSR není možné s ČR srovnávat, jelikož s jednalo o totalitní stát, který aparát SNB doplňoval jinými organizacemi, vojenským složkami atp., navíc se jednalo o totalitní stát... V mnoha zemích je rovněž složka útvarů kriminální policie a vyšetřování zahrnuta pod resort ministerstva spravedlnosti, stejně tak jako státní zástupci. Úřad vyšetřování však byl reformou zrušen, sloučen s kriminální policií, a tak dnes máme SKPV pod resortem ministerstva vnitra, tak jako všechny složky policie. Všechny mé informace nemusí být naprosto formálně přesně, ale v končeném důsledku jsem se pokusil vysvětlit, že v ČR máme jednu policii, v zahraničí tomu je jinak, proto nelze vše naprosto srovnávat. Nepopírám, že u PČR jsou všichni lidé na správných místech a všechny složky jsou potřeba, ale uniformovaných z ulice a i neuniformovaných ze složek kriminální policie, je dnes aŤ se to komu líbí neodstatek. A brzy to každý z nás pocítí v běžném životě...

0/0
3.10.2011 14:22

HrubesaMares

Re: Vážení

ptal jsem se na Rakousko, protoze tam je system srovnatelny s nasim (statni vs. mistni jednotky), navic Rakousko je i srovnatelne lidnata zeme a vychazi ze srovnatelneho pravniho ramce. Presto je tam pocet strazcu zakona vyrazne nizsi. Co se tyka CSSR jakozto totalitniho statu, cekal bych ze policie bude mocna a rozsahla organizace. Presto mela (pokud vim) cca 30 000 lidi, a to i po zapocitani obavane StB. Nekde nam ty pocty nesedi. Je to zrejme paradox nasi republiky, ze prestoze je lidi dostatek (ne-li primo prebytek), odvedena prace tak nejak neni videt (opet srovavam bezpecnosti situaci CR a Rakouska). V policii to holt po vsech tech reformach vypada podle prislovi "samy nacelnik , zadny indian". Bohuzel, propousteni se opet bude tykat spise tech indianu :-/

0/0
3.10.2011 14:48

laiquendi

Re: Vážení

Musím přiznat, že Rakousko neznám. Jestli tam mají také spolkové policie a co jejich policie vykonává za činnosti to taky nevím. Ale musím souhlasit s tím přirovnáním k indiánům, to jsme opravdu my... Problém je i v přebujelé administrativě, jelikož se dělá na všechno milion zápisů, poučení a jiné spisové práce, takže na tu pravou policejní, tedy chytat zloděje, už moc času nezbývá... a pak to tak vypadá...Nad tím by se měli politici zamyslet, a pak by bylo u PČR lépe, není to jenom o penězích...

0/0
3.10.2011 16:05

stryke

To mi hlava nebere

Tak po dlouhých letech konečně začala kriminalita podle statistik klesat... dokládají to i počty odsouzených. Přece jen se naše policie, která byla ještě před 10ti lety člověku spíš nepřítelem než ochranou, lepší. Je to hlavně proto, že pomalu vymírá ten komunistický skanzen, který se tam držel (a ještě pořád drží) a který reprezentoval (a prosazoval!) to, jak se to dělalo "postaru". A budou se zase propouštět policajti... momentálně je policie presonálně na hraně toho, co studie považují za "uhlídatelné" a i ve srovnání se zahraničím. Já vidím celou řadu nepotřebných státních zaměstnanců úplně jinde - na úřadech. Tam jich je jako psů a přístup k lidem "běžte obtěžovat někoho jiného" je taky super. Možná by je menší personální čistka motivovala k přehodnocení přístupu ke klientům - jak se dnes říká!

+1/0
1.10.2011 22:42

JAR-47

Re: To mi hlava nebere

R^

+1/0
1.10.2011 23:06

dogi3

Re: To mi hlava nebere

To, co jsi napsal o policii, je naprosto hloupé a je jasné, že to psal člověk, který o této problematice ví jen to, co se dočetl v Blesku či v iVčera. Není možné ti to vyčítat, neb právě nejrozšířenější média tvoří názory velké většiny lidí. Ono totiž nejde o žádné vymírání nějakého skanzenu, ale o docela normální generační výměnu. Ale to ty jen těžko pochopíš, že? Zkus si třeba zjistit, kolik z odcházejících policistů v současné době je lidí, kteří sloužili před rokem 1989 a kolik těch, kteří nastoupili už za tzv. popřevratového režimu. Já osobně nemám nic proti tomu, že se stavy policistů snižují. Jiný názor ovšem mají starostové v regionech, kde mají velké problémy s kriminalitou, t. j. např. ba severu Čech či  Moravy, ale i jinde. A pokles kriminality? jestli to také není způsobeno tím, že lidé, než by jeli mnoho kilometrů na nejbližší odd. PČR a tam ještě řadu hodin čekali, než na ně přijde řada, raději spoustu věcí neoznámí?

0/0
2.10.2011 6:12

kiv

Re: To mi hlava nebere

Obáváám se, že Vám toho hlava nebere více ..

- kriminalita (ostatně dopravní nehodovost též)  neklesá poslední roky  zásluhou naší čacké policie, ani neustále se utahujcím šroubům legislativním, ale prostým demografickým vývojem posledních 20 let. Nemám náladu to zde rozepisovat, nastudujte si, je  dostupné v hafo sociologických studiich, knihovnách,  na netu ..

- policistů zde máme bezkonkurenčně nejvíce na hlavu z celé EU, snad jen některé jihoamerické  diktatury a Severní Korea  nás trumfnou,  ...

- komunistický skanzen sice "vymírá"  ( přesněji řečeno odchází do "výsluhy" po 20-25  letech služby s částkou výslužného 18 - 30 K/měs doživotně a směje se nám do kxichtu) ale nemám pocit , že by ti dnešní  "mladící" byli o něco lepší - viz dostupná videa a osobní zkušenosti s jejich arogancí, hloupostí a leností ... Nějak mají špatně to heslo na dveších, mělo by tam být spíše  BUZEROVAT A ŠKODIT

0/0
2.10.2011 6:53

kiv

Re: To mi hlava nebere

-  s nadměrnými počty státních zaměstnanců., o tom žádná ..  Platí pravidlo, že každých 100 K představuje nákklad pro rozpočet 100 mld Kč. Jinými slovy propuštěním  pouhých 25% stáních zaměstnaců (což by nikdo ani nepocítil  vzhledem k jejich  současné zcela směšné  produktivitě)  bychom měli rázem přebytkový rozupočet o 50 miliard ročně ..

0/0
2.10.2011 6:54

čtenář 1

Re: To mi hlava nebere

Taky tvrdím, že těch státních učitelů a lékařů je hodně. A hodně je i úředníků na obcích, magistrátech a krajích, ti však nejsou státní, tedy asi mohou zůstat?

0/0
2.10.2011 7:01

HrubesaMares

Re: To mi hlava nebere

pokud na krajske a magistratni uredniky nebude polozka v rozpoctu, proc ne. Ale porad jeste je nemala cast rozpoctu obci ziskana z kapitol rozpoctu statu :-/

Jinak pokud se podivate na organizace zrizovane jednotlivymi ministerstvy a zaroven na jejich produktivitu, je jasne, kde by bylo potreba zacit mohutne skrtat. Napr. jenom vycet uradu zrizovanych ministerstvem zemedelstvi ma 3 stranky, coz je vzhledem ke stavu potravinarskeho trhu v cesku spise vysmech :-/

0/0
3.10.2011 0:51

DRJ

lumpkracie - FUJ

předpokládá se, že vzroste množství vězňů

nebylo by lepší, kdyby trojkolka dala udělat ostnatý drát okolo republiky

zkušenosti tu jsou z totáče a bylo by to mnohem levnější

stejně už teď jsme si všichni rovní a někteří opět rovnější

slušní lidé do kriminálů, lumpové do vaty!

0/0
1.10.2011 21:56

taktaktak

Stačí

Stačí když se škrtnou mzdové náklady na černé duše z kterých se vyplácí jak sami mocní prohlašují a hválí seže proto mají na tučné mimořádné odměny a hned přibudou finace,ale propouštět lidi a mzdové náklady nechávat ve stejné výši se opravdu neušetří!!

0/0
1.10.2011 15:42

čtenář 1

Re: Stačí

Jó,to takové úřady práce měly k 1.1.2011 8500 zaměstnanců,v průběhu roku se spousta propustila, další se propouští nyní a zbude jich k 1.1.2011 zhruba 6500,pak převezmou další agendy z obcí a ze zhuba 4 tisíc zaměstnanců, kteří to tam nyní vykonávají, vezme asi 1500. Velmi krásné, pro občany líbivé, ale co nastane,až se budou muset vyplácet nějaké dávky,ono to logicky tímto způsobem asi nepůjde a občané zvyklí 20 let žít pouze z dávek najednou nedostanou ani kačku. Navíc to budou muset počítat ručně, protože skvělí pantátové na ministerstvu vypověděli smlouvu dodavateli a provozovateli současného software.Tak se šetří!! To je skvělé!! A nějakých ztracených 90 milionů mzdových prostředků, ušetřených propouštěním a nevysvětlených ani představiteli úřadu práce,ani ministerstva je pouhá drobnost.Takže zdecimujme ještě policii, zrušme armádu a ponechme domobranu na občanech, až nastane ta divočina způsobená skvělými Drábkovými reformami a jisté skupiny občanů nedostanou najednou ani korunu.

+2/0
1.10.2011 17:23

arniie

Re: Stačí

Když se přesune milion darmošlapů ze státního sektoru do výrobního,pak se budeme mít relativně dobře.Tři miliony lidí ve výrobní svéře by tu zem už měla uživit,jinak se to zhroutí,otázka času:-(

+1/0
1.10.2011 20:57

dogi3

Re: Stačí

No, ještě mi ukaž to tebou uváděné množství volných míst ve výrobní sféře. Tak hop!

0/0
2.10.2011 5:52

stryke

Re: Stačí

No já vidím ten fofr na úřadu práce a na sociálce, když jdu náhodou kolem. Fronta až ven, jedna úřednice pracuje a zbytek sedí v kanclu, vykecává a chlemtá kafe... ;-)

+1/0
1.10.2011 22:45

čtenář 1

Re: Stačí

No a o tom to právě je. Propouštění se týká především lidí z přepážek ale ostatních darmošlapů a darmožroutů, kteří na úřadech nemají téměř co dělat, ne.

0/0
2.10.2011 7:04

HrubesaMares

Re: Stačí

at se prihlasi ten, komu urad prace nekdy nasel praci :-P

0/0
3.10.2011 0:52

bara.obava

to se pak neni cemu divit

ze mukl stoji na den 1000-1200kc kdyz na jednoho mukla pripadaji tri darmozrouti-bachari a civilni pracovnici

+2/0
1.10.2011 13:28

mázaušima

Re: to se pak neni cemu divit

Běž dělat "bachaře" a pak si teprve udělej názor. :-)

+3/0
1.10.2011 18:28

karel19

Re: to se pak neni cemu divit

ten poměr je právě opačný - na tři zločince připadá jeden zaměstnanec VS * stačí si prolistovat veřejně přístupnou výroční zprávu a nepsat bludy...

0/0
1.10.2011 18:42

stryke

Re: to se pak neni cemu divit

No tak bachařům bych teda zrovna do darmožroutů nenadával...to je hodně tvrdě vydělanej chleba... potýkat se tam s těma zmetkama den za dnem... kteří jen vymýšlí, jak propašovat, fet a prachy dovnitř a v mezičase se věnují tomu, jak tu práci bachařům pokud možno co nejvíc znepřijemnit. Super zábava třeba je, když po tobě HIV pozitivní pomocí nějakého home made stříká svoji krev atp.

+1/0
1.10.2011 22:48

nestačimsedivit

Re: to se pak neni cemu divit

R^!

0/0
2.10.2011 0:11

al.mucha

Re: to se pak neni cemu divit

Kvalita lidí na obou stranách barikády je víceméně totožná

0/0
2.10.2011 13:23

Ion Tichy

Jo, a až budete sedět

po bouračce zaklínění v autě nebo vám bude hořet byt a hasiči nikde, tak vás jistě utěší skutečnost, že Kalousek pár mega na hasičích ušetřil a ještě se tím chlubí. :-P Konec koncu jeho přátelé své peníze potřebují třeba na církevní restituce nebo na ekotendr..... 

Asi by si všichni měli uvědomit a požadovat po vládě plnění toho, co stát má za vybrané daně pro své občany (všechny) plnit má a ne privilegavat jen úzkou skupinku svých vyvolených a na ostatní kašlat.....Rv

+13/0
1.10.2011 13:00

Ion Tichy

Jo, a ažnudete sedět

0/0
1.10.2011 12:54

terezav

tak hlavně, aby nepropustili to zanedbatelné procento

inteligentních, které v policii zbývá; těch podprůměrných je tam víc než dost

+8/0
1.10.2011 11:48

Theuniversal2

Re: tak hlavně, aby nepropustili to zanedbatelné procento

Od známého jsem se dozvěděl, že na jednom okrese si podalo žádost do civilu celé vední kriminálky. Pro kriminálníky velmi dobrá zpráva, pro obyčejného občana hodně znepokojující. Samozřejmě čekám reakce, že každý je nahraditelná, ale začínám si v některých situacích myslet pravý opak.

+3/0
1.10.2011 12:34

bob52

Re: tak hlavně, aby nepropustili to zanedbatelné procento

Každý je nahraditelný. A ti co nastoupí po nich se za pět let určitě taky zapracují.Bohužel je nebude mít asi kdo učit.

0/0
1.10.2011 16:02

Achille Volfoni

Re: tak hlavně, aby nepropustili to zanedbatelné procento

jak můžou nastoupit,když jsou zastavené nábory?

+2/0
1.10.2011 16:13

stryke

Re: tak hlavně, aby nepropustili to zanedbatelné procento

Situace v policii je teď taková, že top vedení se snaží dělat co může, aby lidem práci znechutili tak, že sami odejdou...aby nebylo třeba propouštět a nevyvolávalo to negativní mediální obraz.

0/0
1.10.2011 22:51

laiquendi

Troufám si tvrdit

že tento článek je tak trošku o ničem. Kdyby vyšel letos o prázdninách, tak by možná byl aktuální, ale jinak nic moc... Navíc ministerstvo vnitra již několikrát tato čísla o propouštění, které je ze zákona doposud prakticky nemožné, dementovala... Pokud policisté odejdou, tak sami a bude to možná něco mezi 2 a 3 tisíci...

+2/0
1.10.2011 11:38

podhurka

Doufám, že u Policie ČR se bude propouštět jen z kanceláří!

Pochůzkářů je už teď velmi málo. Jsem na to zvědavý.

+1/0
1.10.2011 11:21







Najdete na iDNES.cz