Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O dluhopisy pro domácnosti je nečekaný zájem, hlásí banky

Zájem lidí o investici do státních dluhopisů, které dnes vydalo ministerstvo financí, předčil očekávání. Například ČSOB jen v prvních hodinách přijala na 300 objednávek v hodnotě dvou miliard korun. Česká spořitelna za první hodinu evidovala 330 objednávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

menesis

A kdyzž všichni peníze utratili

přišla měnové reforma

0/0
4.10.2011 20:47

Fred2

mám na každého jeden dluhopis

Je zbytečné si prskat na bradu!Když se rozdávay akcie,také byli různí sýčkové a nakonec jsem z některých vytahl,jak dobře investovali!Já teda neprohloupil a do smrti budu vděčný Klausovi !;-D;-D;-D

0/0
4.10.2011 17:15

masoreti

teda to je frkot

tušil jsem, že se to bude prodávat rychle, ale až tak... trochu mě zaráží ta průměrná hodnota objednávek okolo 5 mil, dost podezřelé, to spíš svědčí o nastrčených figurínách, zřejmě přes ty různé "neziskovky". docela by mě zajímala skladba investorů. o domácnostech to moc nesvědčí.

0/0
4.10.2011 13:21

Krycyptoris

Všechny výnosy nižší než inflace = ztráta. Nechápu, proč

jsou bohatší (myšleno kupci těchto dluhopisů) ochotní jít dobrovolně do ztrátového obchodu. Navíc během 5 let nebude možné, aby ekonomiky upadly do deflace, neboť by se nevyřešily státní dluhy. Takže se dá více předpokládat výraznější inflace (a tištěný nových peněz) a tedy i ztráta z investice do dluhopisů s nízkým výnosem.. Rv  Hotovostní peníze a nízkoúročené peníze = budoucí ztráta hodnoty.. ;-)

0/0
4.10.2011 11:10

-Komedie-

Re: Všechny výnosy nižší než inflace = ztráta. Nechápu, proč

Proč myslíš, že je ztrátový? Máš to něčím podložene, nebo jen hloupě žvaníš?

0/0
4.10.2011 11:11

Live_in_the_death

Re: Všechny výnosy nižší než inflace = ztráta. Nechápu, proč

očekáváná inflace díky navýšení DPH příští rok je okolo 3 - 4%!! Roční úrok tohoto pětiletého dluhopisu je 3,17%!!

0/0
4.10.2011 12:24

-Komedie-

Re: Všechny výnosy nižší než inflace = ztráta. Nechápu, proč

Krom toho, že nárůst inflace v důsledku zvýšení DPH o 3% je kapku nadnesený, tak se jedná jen o růst příští rok. Ne každý následující rok. Čili obava z toho, že by inflace zisky z tohoto zcela pohltila, je zcela lichá.

(samozrejme, nebavím se o roční variante dluhopisu ... nicméně bohužel místní diskutující v rámci sve protistátnií zaslepenosti nevidí nic, než ten nejkratší, a logicky nejméně výhodný).

0/0
4.10.2011 12:36

Fred2

Re: Všechny výnosy nižší než inflace = ztráta. Nechápu, proč

Ty tři až 4% si vytáhl z nosu!;-D;-D;-D!!

0/0
4.10.2011 17:16

šelma6005

Nemyslím, že jen tak žvaní

Ačkoliv neznámo přesně jaká bude inflace v nejbližších letech, vzhledem k očekávání dalšího růstu cen lze oprávněně věřit, že inflace bude nad 3 %, což je úrok za 1 rok. Za 5 let je to tuším 6% a za ten čas, nejspíš inflace naroste taky přes 6%. Proto jsou všechny rozumné důvody předpokádat, že reálná hodnota investic půjde taky dolů.

Jiná věc je, že pořád lepší tato investice, než jen nechat peníze na účtech, kde ztratí vklady ještě víc.

0/0
4.10.2011 12:29

-Komedie-

Re: Nemyslím, že jen tak žvaní

Ano. operuješ s tím, že bude meziroční inflace kolem 3%. Což je nesmysl - zejména, pokud uvážíme předpokládaný ekonomický (ne)vývoj. Inflace bude i v příštích letech, pokud se ekonomika nějakým zázrakem nezmátoží na růst 5% ročně, stále minimální, jako nyní.

Ano, příští rok stoupe o fous (vlivem DPH), ale o 3%? nenechte se vysmát. Na to jste přišel kde?

0/0
4.10.2011 12:31

Viktor N.

Re: Nemyslím, že jen tak žvaní

Tak nám podražil plyn a i když se to vykompenzuje slevou některých typů lokomotiv, tak stále to s inflací zamává. Jinak seriózní odhady průměrné inflace se u nás pohybují okolo 3,5 %. Reálná inflace je podle mého názoru ještě vyšší…

0/0
4.10.2011 14:16

Krycyptoris

Re: Všechny výnosy nižší než inflace = ztráta. Nechápu, proč

To je opravdu "komedie", co tady píšeš. Máš pomýlené některé souvislosti. Ty si myslíš, že inflace je pouze v obdobích hospodářského růstu a tedy že v příštích 5 letech nebude hospodářský růst a tedy ani vyšší inflace než výnos z dluhopisů.. ;-D  ;-D    Kdyby ses méně zajímal o holky a více o dění ve světě, tak bys viděl, že jedině silnější inflace (vyvolaná tištěním peněz) zbaví zadlužené státy tohoto břemene a že se za vytištěné peníze budou houfně na trzích nakupovat komodity, které značně inflaci podpoří. USA jinak Číně dluhy nesplatí. Ropa může stát klidně 200USD za barel a cena energií ( i po odstavení německých jaderných elektráren) může klidně stoupnout o 100% proti dnešním cenám. Riziko hyperinflace je vyšší, než si kdokoli z mudrlantů jako ty dokáže představit..

0/0
4.10.2011 13:41

Opričnik3

Re: Všechny výnosy nižší než inflace = ztráta. Nechápu, proč

Kdybys ze sebe nedělal blbce, tak bys pochopil, že pokud soupne cena ropy na $200, tak se jí prodá polovina objemu prostě jenom proto, že na její produkty spousta lidí nebude mít peníze, totéž s elektřinou, totéž s čímkoliv.

Množství produktů, které lze koupit závisí na objemu peněz v ekonomice a ten reguluje ČNB.

0/0
4.10.2011 14:05

Krycyptoris

Re: Všechny výnosy nižší než inflace = ztráta. Nechápu, proč

ČNB reguluje inflaci. Zároveň ČNB ani nikdo v ČR nemá vliv na cenu komodit ve světě. Pokud USA vytisknou další biliony dolarů ( a není o tom pochyb, že vytisknou - navíc se k tomu přidá i EU, už to dělají i v CHF a na začátku roku JPY), tak se opět zvýší cena komodit. A v žádném případě není pravda to co píšeš o vztahu cena ropy = 1:1 poptávka. Ten pokles poptávky není přímo úměrný rostoucí ceně. Jen se ohlédni pár let zpět, když ropa stála cca 150USD za barel a dnes stojí 75USD za barel. Myslíš si, že tehdy byla spotřeba 2x nižší, než dnes ? nebuď bláhový hochu.. ;-)

0/0
4.10.2011 14:21

-Komedie-

Re: Všechny výnosy nižší než inflace = ztráta. Nechápu, proč

Nedělej tu ze sebe ekonomického experta . Jen se ztrapnujes a mudrlantem jsi tu ty. Nejspíš jen závidíš těm, co si můžou státní dluhopisy koupit, protože sám máš tak maximalně ojetou škodovku.

0/0
4.10.2011 14:16

Krycyptoris

Re: Všechny výnosy nižší než inflace = ztráta. Nechápu, proč

doporučuji ti, aby ses občas podíval i za hranice ČR. Tam se tvoří hospodářský trend. ČR je dosti malá na to, aby cokoli v tomto dokázala ovlivnit. To, co přijde z USA do světa, jednoznačně určí trend i v ČR.. ;-)

0/0
4.10.2011 13:44

Opričnik3

Re: Všechny výnosy nižší než inflace = ztráta. Nechápu, proč

Hodnota měny a inflace je celkem plně v kompetenci ČR.

Při minulé likviditní krizi 2008-2010 byla inflace prakticky nulová, co vás vede k názoru, že teď bude naopak akcelerovat je nejasné.

0/0
4.10.2011 13:56

J.K. 4

"na úroveň běžnou ve vyspělém světě"

To je ten svět, kde státní dluh už překonává HDP ? ;-D;-D;-DRv

Proboha, lidi, kam jste dali mozek Rv

+2/0
4.10.2011 10:36

Opričnik3

Re:

Pokud tě to potěší, tak státní dluh Číny vzhledem k jejímu HDP je zhruba stejně vysoký jako ten český., dost přes 40%.

Navíc má Čína 24% HDP dluhu u regionálních vlád a dalších cca 140% HDP dluhů ve svých státních podnicích, které jsou vesměs velmi velmi prodělečné a dodnes tvoří zhruba 2/3 čínské ekonomiky.

0/0
4.10.2011 14:08

Larry Matejka

hezký píárek, nejspíš placený z kapes poplatníka:)))

Kupovat si v téhle době státní dluhopisy? To může snad jen vymytý člen nějaké okultní sekty nebo tak něco...;-DR^

měl bych investiční radu... nařežte obnos, za který si chcete koupit dluhopis na malé proužky a házejte z oken, ušetříte PHM za cestu do banky... ;-D;-D;-D

0/0
4.10.2011 10:33

J.K. 4

Re: hezký píárek, nejspíš placený z kapes poplatníka:)))

R^R^R^!!

0/0
4.10.2011 10:36

-Komedie-

Re: hezký píárek, nejspíš placený z kapes poplatníka:)))

No, ten vymytý člen jsi ty :)

0/0
4.10.2011 11:12

Opričnik3

Re: hezký píárek, nejspíš placený z kapes poplatníka:)))

Ale no tak Larry - prostě to nefunguje tak jak si představuješ, to je celé, proč dělat tak dramatická gesta?

Ty můžeš klidně svoje úspory nebo třeba dluhy probendit v žitné nebo spláchnout do záchoda, ale jsou tady i takoví, kteří to udělat nechtějí a shodou okolůností je to většina těch, kteří na rozdíl od tebe něco mají. :-)

0/0
4.10.2011 13:59

Larry Matejka

Re: hezký píárek, nejspíš placený z kapes poplatníka:)))

Naopak si myslím, že udělat konfety z dnešních fiat měn a házet je z okna, by mohla být docela dobrá forma protestu, proti absurnímu kultu monetarismu... a kupovat něco, co výnosem nepředběhne ani inflaci, natož očekávanou hyperinflaci, může opravdu jen slepě věřící, užitečný, neoliberální idiot.... Kdyby se Kalousek postavil před národ a řekl: lidi jsme v obrovském průseru, pomozte a kupte si tenhle ztrátový s.hit a apeloval u toho na naše vlastenectví a přitom slíbil, že končí s korupcí, neplavoucími Pandury a že za vydané dluhopisy znovurozjedem pár fabrik a zaměstnáme pár tisíc lidí asi bych do toho hodil své úspory a možná i zlaté rezervy...  ;-)

+1/0
4.10.2011 16:41

Larry Matejka

hezký píárek, nejspíš placený z kapes poplatníka

0/0
4.10.2011 10:24

odborářský papaláš na golfu

To je ale zklamání a rozčarování.

Bude potřeba vymyslet nějakou šikovnou konspirační teorii. :-)

0/0
4.10.2011 9:40

Satan 16 2

Re: To je ale zklamání a rozčarování.

musí to být dilema. Jak reagovat, buď ty lidi jsou úplně blbí, já bych si to nekoupil, protože o o ty peníze všichni přijdou anebo je to určeno jen pro těch horních deset tisíc a ti budou ještě bohatší a "obyčejní" lidé to těm boháčům zase zaplatí.

Kdo v tomto dilematu poradí tomu obyčejnému člověku, Bohouš? Co on mlčí, Tejc, odborář Zavadil, Filip...? Oni také mlčí a obyčejný člověk je zmaten a neví, co má dělat. Tedy ne že by měl dilema, zda nakoupit anebo nenakoupit, tak jsem to nemyslel. Ale má dilema jak PSÁT na diskuze a to je ještě horší.

0/0
4.10.2011 10:34

-Komedie-

Re: To je ale zklamání a rozčarování.

Ty jsi fakt konspírátor :) Spíš hlupák.

0/0
4.10.2011 11:13

bitkar

velky zajem

ochrne, az se proda tech prvnich par set kusu :) zadnej strach.

0/0
4.10.2011 9:27

odborářský papaláš na golfu

Re: velky zajem

Nominální cena dluhopisu je 1 Kč. Pokud je jich zamluveno za 5 miliard, tak je pro tebe pět miliard = pár set.

Tebe by chtělo mít po ruce, až začnou nepokoje na Čínsko - Polské hranici. ;-D

0/0
4.10.2011 9:33

strycek-Joe LLC

Znám desítky domácností, které si tyto dluhopisy

za průměrnou cenu 6,7 milionu koupily

0/0
4.10.2011 9:21

Bumbardon

O dluhopisy je zájem? HA HA HA :)

Tak tohle mne pobavilo. Pro velký zájem domácností bude muset Kalousek natisknout další emisi. Děkuji redakci za přijemný start do nešního dne.;-D

0/0
4.10.2011 9:18

-Komedie-

Re: O dluhopisy je zájem? HA HA HA :)

Jo, závist je hrozná věc.

0/0
4.10.2011 11:13

makingmachine

...

Jen ať si je boháči nakoupěj. Až se dostaneme k moci, tak jednoduše řekneme, že dluhopisi jsou nekryté a pápá ;-D

0/0
4.10.2011 9:17

strycek-Joe LLC

Tak vida, místo oživení hospodářství

vláda vydává dluhopisy. Takto jsem si šetření nepředstavoval, myslím, že podruhé již dědu a bábu přemlouvat nepůjdu, bojím se, že bych dostal pár facek !

+2/0
4.10.2011 9:16

leonard 2

Kupujte Dluhopisy

.....kALOUSEK již tiskne druhou emisi.:-/

0/0
4.10.2011 8:48

ti_povidam

Re: Kupujte Dluhopisy

co? demisi?

0/0
4.10.2011 9:09

ptakPB

No jo , pětileté, ty se vyplatí

jen státu při řízeném státním bankrotu. To bude jako v jedné zemi v Lat. Americe, kdy představil nové vlády řekl, že ho státní dluhopisy, co vydaj jeho předchůdce vůbec nezajímají a že si s nimi mohou banky a lidé vytřít zadek. No a bylo vymalováno, všichni pak byli rádi, když dostali 8% nominálu.

0/0
4.10.2011 8:46

odborářský papaláš na golfu

Re: No jo , pětileté, ty se vyplatí

A kdo vám potom bude půjčovat na váš blahobyt, až prohlásíte státní dluhopisy za bezcenné a všichni investoři se od vás stáhnou jako z Leprostánu?

V Řecku vy ruďásci když máte vyhodit 30000 státních příživek, tak kvičíte jako střelení a špatně trefení a tady vyhrožujete akcemi, které by způsobily naprostý kolaps a konec státních zaměstnanců a státních důchodců během jediného dne, jako by to byla pro vás maličkost.

Trochu psychicky nevyrovnaní ne?  :-)

0/0
4.10.2011 9:36

kibl96

nechapu o cem se bavite

300 objednavek za 2mld. to znamena investice v prumeru 6.5M. tak proc se tady ohanite sporicim uctem (mbank ho ma myslim do 5M)? to nejsou lidi co berou 20-30k mesicne.

+2/0
4.10.2011 8:45

Larrax

Re: nechapu o cem se bavite

přesně tak, to není produkt pro drobné střadatele, pro ty je lepší pojištěný vklad na spořící účet, kdo počítá ve desítkách milionů, ten nákupem dluhopisů za část peněz  neprohloupí

0/0
4.10.2011 8:51

Ardan

Re: nechapu o cem se bavite

Přesně. Průměrný nákup dluhopisů momentálně činí kolem 1,5- 1,6 mil. Kč . To si nekupují lidi s průměrným platem.

0/0
4.10.2011 9:16

Opričnik3

Re: nechapu o cem se bavite

Ano, představa, že lidé s průměrným platem, nemůžou mít majetky v milionech, třeba z dědictví, restitucí, odškodnění, náhrad a jiných zdrojů, je mezi "obyčejnými" lidmi hodně rozšířená. :-)

0/0
4.10.2011 10:07

ti_povidam

nekupuju

a důvodů je víc...btw. 9 let makám ve financích...

0/0
4.10.2011 8:38

Larrax

Re: nekupuju

asi tak, také pracuji v bankovnictví, mám eko vzdělání a také nekupuji

0/0
4.10.2011 8:44

macarát

Re: nekupuju

Ekologické vzdělání? Je  vám líto stromů? Bojíte se, že kdybyste koupil 10 000 dluhopisů, tak kvůli nim potisknou 10 000 papírků?

0/0
4.10.2011 8:53

ti_povidam

Re: nekupuju

;-D;-D to má ze školy, tam se prostě psalo obor eko....ale dobrej vtípekR^;-D

0/0
4.10.2011 9:08

-Komedie-

Re: nekupuju

Je to vidět. Tipuju 9 let na pozici "uklizečka v openspacu".

0/0
4.10.2011 11:15

greifer7

A proč

Kalousek pořád zadlužuje? Nemektá pořád,že nechce zadlužovat? A ještě se s tím chlubí a plno hlupáků mu to pořád ještě žere!:-/

0/0
4.10.2011 8:32

glockwien

dluhopisy

finanční negramotnost je v Česku dostatečně známa. Jinak si ten zájem  nedovedu vysvětlit.... Leda tím že jde o legalizaci peněz. ak přemýšlím kde asi peníze od občanů skončí....Prohraná arbitráž, předražené nákupy ?

+2/0
4.10.2011 8:31







Najdete na iDNES.cz