Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidičům metra v Londýně nestačí dvojnásobek průměrné mzdy, chtějí víc

Britští odboráři železniční, námořní a silniční dopravy jsou při jednání o platech ostřílení hráči. V pondělí začali prosazovat čtyřletý "kontrakt", který by jim zajistil stabilní a výhodný růst mezd. Například řidiči londýnského metra by si za čtyři roky polepšili zhruba o pětinu. Nyní vydělávají 46 tisíc liber ročně, což je téměř dvojnásobek průměrné britské mzdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vrgf

-

srovnavat londynske platy s britskymi je chyba pane redaktore. nedelejte komentar ze spravy.

0/0
5.10.2011 16:06

Grimkin

Re: -

... ze zprávy. Ale o tom to není - nenapsal to redaktor, ale redaktorka, stačí se podívat... Nikdo není dokonalý, že?;-)

0/0
12.10.2011 22:54

gaDzin

Uz je cas

Zrejme nastal cas plne automatizovat Londynske metro.

0/0
5.10.2011 15:40

Prngr1

Odbory zakázat

Nebo pokud právo na stávku, tak také právo propustit za účast na stávce.

Současná situace je absurdní a nahrává jen menšině s vyděračským potenciálem

+1/0
5.10.2011 13:10

rafol

To je chytre!

Tim, ze se mzda odvodi od prumerne mzdy, kterou tim zase jejim navysenim automaticky zvysim vzhńikne vlastne takove ekonomicke perpetum mobile, jinak nazyvane inflace.Rv

0/0
5.10.2011 10:26

papazian

Tak to je správné, tak to má být!

A naši řidiči: Nebuďte hloupý! Probuďte se! Národ čeká!

0/0
5.10.2011 9:27

rafol

Re: Tak to je správné, tak to má být!

Uz se tesim, az to budu platit.

0/0
5.10.2011 10:27

Prngr1

Re: Tak to je správné, tak to má být!

jo, a my ostatní budeme přeplácet vodboráře s vyděračským potenciálemRv

+1/0
5.10.2011 13:02

gaDzin

Re: Tak to je správné, tak to má být!

Posledni stavka dopravaku byla fajn. Pro velky uspech jsem pro opakovani a muze to trvat i tyden R^

0/0
5.10.2011 15:41

pletiplot

Thatcherovou na ně

Srovnala by je do latě.

+1/0
5.10.2011 8:32

Supersocka

Nepochopitelné

To nechápu, dyk jen mačkaj nějaký čudlíky. A tabulka vybraných platů, to snad musí být špatně nebo co, aby bral řidič metra víc než programátoři a manažeři a víc jak dvakrát víc než obchodní manažer ? Leda by se tak říkalo i podomnímu prodejci.

+1/0
5.10.2011 8:10

vlastmá

S JÍDLEM ROSTE CHUŤ

A někteří jsou moc chamtivý. Průměr je magická hranice. Aby jeden měl nadprůměr, musí mít druhý podprůměr. Čím vyšší požadavek nadprůměru, tím více, těch co musí mít podprůměrnou mzdu. Pokud je těch, co mají málo hodně, krize je ve dveřích, protože nemá kdo kupovat.

+1/0
5.10.2011 7:05

cafe2

...

No kdo byl v Londynskem metru se ani nemuze divit :-/ nehlede na to ze si proste teto praci zrejme vazi a proto je tak plati. Kdyby to tak nebylo najmou si par čičmundů za pár šlupek ale Londyn bez metra by byl v koncich.

0/0
5.10.2011 0:11

killian

Re: ...

právě, že tito lidé spoléhají na to, že Londýn by byl v koncích pokud by začali stávkovat a proto mají také tak velký vydírací potenciál. Jinak vzhledem k ostatním profesím mi připadá neadekvátní, aby o hodně méně kvalifikovaná obsluha vlaku měla dvakrát vyšší plat. Navíc to není klasická obchodní společnost, kde by to bylo všem jedno, ale stát minimálně do tohoto podniku přispívá

0/0
5.10.2011 0:15

je_to_jedno

nj, jina moznost jako automaticke soupravy

asi neni, ta luza proste bude chtit porad vic, neco jako sebereflexe skutecne nehrozi :-)

0/0
4.10.2011 22:33

firer.diskuze

Jsem strojvedoucím pražského metra,

a v klidu mohu říct, že v Praze to nikdy automaticky (bez strojvedoucího) jezdit nebude, a pokud ano, tak to bude jen okrajová linka (a dohled nad provozem bude stát více, než obslužný provoz). Na Dejvické již přes rok funguje ve špičce bezobslužný obrat a stejně na vyjížděném čele sedí strojvedoucí, protože nikdo z papalášů nemá dost odvahy k tomu, aby podepsal, že tam sedět nemusí. I v Japonsku, který je podle jistého odborníka v těchto technologiích o 300 let před námi, sedí vpředu člověk. A plat (u nás)? Je potřeba uvážit zdravotní a odborné předpoklady, kterých běžná populace nedosahuje, a které jsou potřeba při řešení mimořádností.

0/0
4.10.2011 21:56

Mithril

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Opravdu by mě zajímaly ty zdravotní a odborné předpoklady. ;-D A mimořádnosti v metru? Jednou za půl roku se někdo pokusí skočit pod metro a jednou za rok vběhne do tunelu pes...

+2/0
4.10.2011 21:59

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Nemá smysl polemizovat s laikem.

0/0
4.10.2011 22:00

Mithril

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Ano, laciný způsob, jak se vyhnout odpovědi. Laik tomu samozřejmě rozumět nemůže, že?

+1/0
4.10.2011 22:01

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Zkrátka se přihlašte do kurzu (v lednu se bude otevírat) a pakliže jím zvládnete projít, tak po pár letech "nicnedělání" mně sám povíte, jak malý plat by vám stačil ke spokojenosti.

0/0
4.10.2011 22:21

je_to_jedno

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

paklize je potreba odbornost na urovni vysoke skoly tak se ani nedivim, akorat ze tomu jaxi neverim ;-D;-D

0/0
4.10.2011 22:35

killian

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

jaký byl vlastně Váš nástupní plat. Když je Vaše odbornost taková, že na ni dosahuje zlomek populace, tak bych uvedl komparativní příklad. Já nastupoval na Zamini s nástupákem přes 10 tisíc čistého a abych se mohl přihlásit do výběrového řízení, tak jsem musel mít magisterský titul, dva jazyky jeden stupeň pod překladatelskou zkoušku a brali 28 lidí z 780. Pokud jste měl vyšší nástupní plat, což se dá předpokládat, mohl by jste mi říci v čem je Vaše kvalifikace větši? Myslím jestli jste Ph.D a hovoříte 5 jazyky a psychologicky jste vyrovnaný jako buddhistický mnich?

0/0
4.10.2011 22:40

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

VŠ není třeba, stačí technická maturita (elektro, strojní, dopravní), absolutorium zdravotních zkoušek na úrovni cca pilota, během kurzu (většinou 3 + 3 měsíce) malé a velké státnice. (Dříve potřebná zelená vojenská knížka již dnes neplatí.) Nástupní plat si opravdu nepamatuju, je to už delší čas. Úspěšnost ve zdravotních prověrkách je tak 35 %, úspěšnost v kurzu asi 50 až 75 %.

0/0
4.10.2011 22:52

je_to_jedno

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

na urovni pilota ceho, propana, mate clovece predstavu o cem mluvite?? A uspesnost 50-75%?? Co myslite, jaka je uspesnost na technicke vysoke skole, treba strojni?? ;-D, rovnou vam reknu ze tech 50% by byl zazrak ;-D;-D

0/0
4.10.2011 23:08

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Ano, vím, o čem mluvím. Smyslovka a psychotesty na úrovni pilota d. letadel. Jaká je úspěšnost na strojní fakultě, vím dost přesně z vlastní zkušenosti.

0/0
5.10.2011 7:26

sipecek

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

A ja si do ted myslel, ze ridic metra jen slape na plyn a brzdu a ze vrcholem jeho tvorivosti a talentu je otevreni dveri na spravne strane soupravy. Ano, pak tam urcite budou vyzvy typu" Zabrzdit na cervenou a rozjet se na zelenou", ale nikdy bych nerekl, obzvlaste pri pohledu do kabiny ridice, ze tam sedi elita naroda :-)

0/0
5.10.2011 8:15

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Máte dost zkreslenou představu o naší práci. Nic z toho, co popisujete, strojvedouci nedělá. Navštivte nějaký den otevřených dveří v depu a zkuste se poptat.

0/0
5.10.2011 8:58

sipecek

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Takze vlakovou soupravu nerozjizdite a dvere neotvirate? A co tedy delat??????? Krom toho, ze vypinate dalkovy svetla pred vjezdem do zastavky?

0/0
5.10.2011 9:01

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Dálková světla se přepínají automaticky.

0/0
5.10.2011 9:06

rubiq

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

A to si jako myslite, ze tam muze kterejkoliv Pepik z ulice s 3 dipotriema a podprumernou fyzickou a zdravotnim stavem? Zkuste nad tim trochu popremejslet. Prijimaci pohovor a nasledna priprava na tohle povolani urcite nebude typu - Dobry den, jako malej jsem si rad poustel vlacky, tak ted jdu delat strojvedouciho metra - jasne, jste prijat.

0/0
5.10.2011 10:08

sipecek

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Tak uz me nenapinejte a pochlubte se co sofistikovaneho dela ridic metra. S tim co tady kolem toho vytvarite za myty, tak mam pocit, ze ridic metra muze z fleku nahradit kohokoliv na ISS. Jakej je rozdil mezi tramvajakem a ridicem z metra?:)

+1/0
5.10.2011 10:24

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Nějaký rozdíl asi mezi nimi je, když za celou dobu, co tam pracuji, jen tři tramvajáci dokázali projít kurzem a ukončit výcvik úspěšným vykonáním odborné zkoušky před komisí.

0/0
5.10.2011 11:04

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Nějaký rozdíl tam asi je. Za celou dobu, co zde pracuji, jen tři tramvajáci dokázali projít kurzem a vykonat závěrečnou odbornou zkoušku. Na ISS si opravdu netroufám.

0/0
5.10.2011 11:09

je_to_jedno

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

vy se za to clovece stydite nebo co, kdyz odmitate rict, co je vase napln prace a jen mlzite?? :-)

0/0
5.10.2011 11:15

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Tak pokud někdy jezdíte metrem, tak asi tušíte co dělám.

0/0
5.10.2011 11:17

je_to_jedno

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

prave ze tusim, proto me fascinuje, ze z toho delate nejakou vyjimecnost, proto se ptam, CO je tak vyjimecne na teto praci ze si zaslouzi tak nesmyslne vysoke ohodnoceni :-)

0/0
5.10.2011 11:56

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Nějak jste to popletl, nadprůměrný plat mají strojvedoucí v Londýně, nikoliv v Praze.

0/0
5.10.2011 12:02

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Mezi námi, výjimečná práce to je, vzhledem k tomu, že v ČR je cca 500 strojvedoucích vlaků metra.

0/0
5.10.2011 12:05

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

S tím řidičem to ale nebude tak horké, ve smlouvě mám ještě pořád napsáno "strojvedoucí vlaků metra".V

0/0
5.10.2011 11:16

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Tak nějak to je!

0/0
5.10.2011 11:34

Králík Roger

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Můžete mi říci, kolik by se ušetřilo tím, že by vozy Metra neměly řidiče i kdyby se nemuselo platit nic navíc. Řekl bych, že se tak moc neušetří.

0/0
4.10.2011 21:59

Paeris Kiran

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

No já osobně mám lepší skušenosti s rozhodováním strojů než s lidským rozhodováním.

Takže máte štěstí že tam nesedím já protože já bych to podepsal s chutí.

0/0
4.10.2011 23:21

firer.diskuze

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

Věřím vám, pokud se stroj rozhoduje mezi ano či ne, může být lepší. Pokud je to něco mezi, pak je lepší ten strojvedoucí. Vykřikovat u klávesnice budovatelská hesla o podpisu zřejmě zvládnete, ovšem kdybyste měl udělit podpis a kulaté razítko z pozice drážního úřadu a jiných institucí, a převzít tím zodpovědnost za bezpečnost provozu, možná také budete váhat.

0/0
5.10.2011 7:44

djrhedy

Re: Jsem strojvedoucím pražského metra,

jj na netu jsou všichni velký frajeři asi jako v hospodě po čtvrtým pivu ...

0/0
5.10.2011 8:33

killian

.....

Myslím si, že mzda by měla být úměrná kvalifikaci a náročnosti povolání. V tomto případě nějak nechápu proč řidičům nestačí takto nadstandardní výdělek. Navíc je pravděpodobně metro finacováno ze státních peněz, takže se mi to zdá celkem nechutné, že vydíracím potenciálem si vymůžou takto vysoké mzdy. Pokud by jim to dala soukromá společnost, do které stát nepřispívá ani korunu, tak by to byla jiná

0/0
4.10.2011 21:41

Králík Roger

Leckde je to složitější, v USA například kdysi mocné odbory

v automobilkách bránily automatizaci výroby cca 10-20 let. Nakonec Japonci, kteří automatizované továrny dávno měli, začali stavět pobočky v USA a tamním odborářům, ač se o to také snažili, se nepodařilo tomu zabránit. Tím pádem japonské firmy získaly nemalou část amerického trhu. Ale v tradičních amerických automobilových firmách jsou odbory pořád mocné jak je vidět z toho, že Obamova vláda jim nechtěla pomoci státními penězi s tím, že napřed musí snížit platy na úroveň japonských automobilek v USA.

0/0
4.10.2011 21:56

Leinad

Řidiči metra

Co to je za pozici? Je to něco podobného strojvedoucímu vlaku metra? ;-D Už se na trhu práce neorientuji.

0/0
4.10.2011 21:01

opportunity

Re: Řidiči metra

Je to jenom o něco výš, než řidič výtahu.

0/0
4.10.2011 21:03

Rubik1

Re: Řidiči metra

Ve znalosti dopravních značek se tuším požaduje stejná úroveň.

0/0
4.10.2011 23:46

piters44

inteligentni cesi zavidi stravenky

natoz takovy plat..jsem z vas opravdu hodne vesely jak prskate ze berou tolik.Sami by jste chteli ale do ulic neumite jit..jen sedet u pocitace a psat nesmysly...jen diky tomu mate tak malo !!!! tak tady nebrecte a vytahnete do ulic..kdyz odejdou zlodeji tak bude dost penez na vse..na zdravotnictvi, na silnice , na skoly a i na vase smesne male platy...

+2/0
4.10.2011 20:27







Najdete na iDNES.cz