Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Personální otřesy u Českých drah: židle se třese i pod šéfem Žaludou

V Českých drahách se v příštích dnech chystá personální zemětřesení. Ve hře je kromě odvolání některých členů představenstva i odchod šéfa drah Petra Žaludy. MF DNES to potvrdily velmi dobře informované zdroje z ministerstva dopravy a Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

surucucu

Aspoň

Aspoň trochu se vyčistí GŘ od 4% úchylů.Místo 24 platů nakopat do řiti,u toho se Žaluda taky udělá.

+1/0
7.10.2011 11:55

e-mann

no...konecne....

0/0
6.10.2011 15:20

bourakznemanic

padák

ještě že nejezdím vlakem, to se bude snad muset zdražit jízdné, aby bylo na padák, to snad ani nabude zlatý padák, to bude zlatá vzducholoď

0/0
6.10.2011 14:38

Wigan

24 ředitelských platů...

Hm

+1/0
6.10.2011 14:07

zberanek

Jdou správným směrem

Pokud vyhodí Žaluda, pak je to správný krok.

+1/0
6.10.2011 13:04

Socca

Sejde

Jo v patek se sejde ta cerna dira v CD do ktere padaji penize

+1/0
6.10.2011 12:39

Karl Rove

copak je to zase za hru...

Takze Smerda pres Honzu Suru zacal vyhrozovat Zaludovi. No to se podivejme. Ten se na ten flek namestka pro spravu majetku klepe. Pul mega a ridic, to uz se pocita. Asi je potreba mit na ucte nejake legalni prachy. To nase utraceni musi byt necim podlozeno, jinak by nam na to mohl skocit NBU a ani nasi kamaradi na urade by nam tu nasi proverku nemuseli zachranit.

Neni se ale co divit Zaludovi, ze tam Smerdu nechce. Firmu ma celkem v cajku, a Smerda neni zrovna tazny kun a firmu mu spis rozjebe. Jo, to spis politikarit a sem tam neco, jak se to rekne, treba vzit?

No nic, ale ze si MFDnes nevsima pustoseni SZDC. V Praze po barech, tedy ve VV oblibenem baru Blue Light, se rika ze Pepa Jindra (kamarad Smerdy) to tam ovlada celkem slusne. Staci jen sedet na baru dat si pivko a poslouchat. Ty mlady kluci od VV maji po par panakach silacky reci.

Jo a tu Masarycku, tak ta je pane Suro pripravena "nove" pro Radima Passera. Ale tech zajemcu uz tady bylo, z toho nic nebude.

+2/0
6.10.2011 11:11

Jan Sůra

Re: copak je to zase za hru...

Můžete se případně ozvat, když máte takové zaručené informace? jan.sura@mfdnes.cz

0/0
6.10.2011 13:12

nonick

Božíčku...noale tomu zima stejně nikdy nebude.

+1/0
6.10.2011 10:57

aldik7

proč Žaludu?

první dobrý ředitel v ČD a ani se ho chtějí zbavit :-P zase hledají trafiku pro někoho jiného:-/

+1/0
6.10.2011 10:57

yalma

Re: proč Žaludu?

Dobrý ředitel ? 8-o

0/0
6.10.2011 13:02

tarten

Re: proč Žaludu?

A co chcete od ředitele jiného, než aby firmu postavil na nohy a z hluboké ztráty ji dovedl k mírnému zisku? To přesně Žaluda udělal.

0/0
6.10.2011 13:28

yalma

Re: proč Žaludu?

Měl jsem na mysli kvalitu vlaků a nádražních budov. Dojíždím denně 20 let na dosti dlouhé trase, a mohu zcela zodpovědně prohlásit, že kvalita vlakových čet ze st.stanice Děčín je špičková. Budovy a okolí stanic je otřesné(kromě několika špičkových stanic), kvalita vlaků(technické vlastnosti,bezpečnost,čistota) je zatím dost nízká.A tohle kladu za vinu zatím všem ředitelům(manažerům) ČD.

0/0
6.10.2011 13:33

aldik7

Re: proč Žaludu?

Ano! Co se vám na něm nelíbí? :-P

0/0
6.10.2011 20:26

jano63

odstupné

já chci taky odstupné 24 měsíců,navíc když je to  z mých daní !!!!!

0/0
6.10.2011 10:20

bebíčko

Re: odstupné

Není to z Vašich daní.

0/0
6.10.2011 10:42

al.mucha

Re: odstupné

Je to z jeho daní!

0/0
6.10.2011 10:46

aldik7

Re: odstupné

a jak víš co se platí z jeho daní? z jeho daní můžou jít peníze třeba jen na sociální dávky černým ;-)

0/0
6.10.2011 10:58

starej_vul

Re: odstupné

ČD je státání rozpočtová organizace.

To že si tam hrajou na vrcholové manažery a "progresivnímiů metodami řízení je druhá věc. Něco vyberou,  něco doplatí stát z našich daní ...

0/0
6.10.2011 16:08

tarten

Re: odstupné

ČD dávno není státní rozpočtová organizace. A proto tam platí jiná pravidla financování.

0/0
6.10.2011 16:26

uplnej_debil

No to se na nás ale hrne

růžovoučké neštěstíčko... :-/

0/0
6.10.2011 10:20

Draggo

Re: No to se na nás ale hrne

ve vedeno drah se ochladi navzdory globalnimu oteplovani!:-P

0/0
6.10.2011 10:22

Fanthom007

ze by se nekdo pokusil rozprasit tento drazni gejgeng?

i kdyby, pro spolecnost se nic k lepsimu nezmeni, protoze je vystrida gang jiny a gejgeng pouze presune svuj tym, rozumej kamarady, na jine pracoviste.

Vse za odstupne, za ktere by normalni clovek dokazal zit 20 let...

0/0
6.10.2011 10:00

jirka m

Tak jestli pracoval stejným stylem

jako když byl ještě ředitel penzijního fondu Winterthur (nyní AXA), tak se dráhy asi nijak výrazně nevylepšily. Ale určití jedinci rozhodně vydělali...:-)

0/0
6.10.2011 9:48

tarten

Re: Tak jestli pracoval stejným stylem

Dráhy se zjevně o dost vylepšily, to nevidí jen slepý - nebo ten kdo vlakem nejezdí.

+1/0
6.10.2011 10:32

Mychal.B.

Re: Tak jestli pracoval stejným stylem

Máš na mysli třeba tu 842 s na tvrdý podklad prosezenýma sedačkama, co jsem s ní jel teď v sobotu hodinu a půl až mě z toho bolely záda?

0/0
6.10.2011 10:44

tarten

Re: Tak jestli pracoval stejným stylem

Mám na mysli, že se podařilo ufinancovat stovky nových vozů a rekonstrukce navrh. Že se ještě nedostalo na tvou oblíbenou trať není divu, když to od desíti k pěti šlo tak dlouho. Jestli víte, kde sehnat na investice ročně ne 10 ale 100 miliard, tak se přihlaste.

+1/0
6.10.2011 13:35

starej_vul

Re: Tak jestli pracoval stejným stylem

Ufinancovat z fondů EU ...??? :-)

0/0
6.10.2011 16:09

tarten

Re: Tak jestli pracoval stejným stylem

S přispěním fondů EU se právě daří ufinancovat těch 10 miliard. Nedá se na to narazit všechno, a také na to EU samozřejmě nikdy nedá 100%.

0/0
6.10.2011 16:29

yalma

Re: Tak jestli pracoval stejným stylem

Já denně dojííždím do Prahy ze severu Čech přes 20 let. Souhlasím, zlepšilo se něco.Kvalita vlakového personálu je skutečně výborná. Ale otázka by měla znít,jestli bychom za jiného vedení ČD  neměli kvalitnější vlaky,dochvilné,čisté atd. A já říkám, že tohle vedení selhalo. Kvalita vlakových souprav a staničních budov je katastrofální(95%).Okolí stanic je znečištěno odpadky,a trvá to již léta.....Takže když vypadne Žaluda se svým ansámblem přátel, horší to už být nemůže.....

0/0
6.10.2011 13:09

tarten

Re: Tak jestli pracoval stejným stylem

Horší to může být velmi snadno. Mnohem horší. Mohl také pokračovat kanibalizace podstaty bez víceletých smluv, s podfinancováním a bez investic do nových vlaků. Prostě jako předtím.

0/0
6.10.2011 13:32

yalma

Re: Tak jestli pracoval stejným stylem

asi jo. Pak III světová...

0/0
6.10.2011 13:34

turista-

Re: Tak jestli pracoval stejným stylem

Horší to být může. Stačí se podívat do v podstatě libovolné postsocialistické země. Tedy kolem nás Polsko, Slovensko, Maďarsko.

Průměrný stav vlaků se u nás zlepšuje, což může potvrdit každý, kdo vlakem skutečně jezdí a nejen píše do diskuzí. Co se týká staničních budou, to je v civilizovaných krajích spíš věc města, než konkrétního dopravce. Přitom není ani tak důležité, komu to patří, ale kdo dá peníze. Proč vaše město na rekonsktrukci nepřispěje? Mnohá to dělají, autobusáky taky opravují.

0/0
6.10.2011 19:50

Gróf

Re: Tak jestli pracoval stejným stylem

Přesně tak. Některé tratě už jsou navíc soukromé (např. úzkorozchodky, či místní lokálky). Na některých jezdí více dopravců (ČD, ČD Cargo, Regio Jet, atd.). Jinde je nádraží srdcem centra města včetně veřejných podchodů, kde cestující jsou v menšině a pod. (Brno), nebo se změnilo ve velký moderní obchodní dům (Praha). Rozhodně to tedy není věcí jedné firmy. To spíše někteří čtenáři mají ještě hodně zastaralé představy.

0/0
7.10.2011 8:05

lachimek

Nahradi jednoho "smejda" za druheho a bude to stat statni

kasu jeste vice penez. Co je v pozadi takoveho tahu muzeme jen spekulovat, ale urcite to nepomuze vetsine z nas. Ale urcite to pomuze dane skupince osob, ktere v tom jsou tezce zainteresovani a samozrejme to nebude zdarma, ze?! To by nebyla CR bez podvodu/uplatku a podobnych levaren! Preji hezky den a co nejmene neprijemnych situaci

+1/0
6.10.2011 9:47

certik_bertik

tomu

žlutému komikovi by měl už někdo pořádně vyprášit kožich

0/0
6.10.2011 9:39

proost

Re: tomu

Fajn a platit miliardy dotací například za 24 platů pro Žaluda ti nevadí?

+2/0
6.10.2011 9:41

certik_bertik

Re: tomu

skoro všechny tratě na světě jsou dotované, kdyby jančura jezdil po lokálkách tak by musel brát taky dotace

+1/0
6.10.2011 9:44

Mychal.B.

Re: tomu

Ale dotaz zněl jinak :-P

0/0
6.10.2011 10:18

certik_bertik

Re: tomu

já nevím jak se ty dotace rozděljí, vyžádejte si účetnictví a najděte si to

0/0
6.10.2011 10:38

Mychal.B.

Re: tomu

Vzhledem k tomu, že ČD mají jen 2 zdroje peněz: 1. co utrží za lístky, 2. ze státní/krajské kasy jako dorovnání prokazatelné ztráty za objednanou dopravu, tak je zřejmé, odkud že se berou peníze na platy vedení ČD včetně onoho skromného odstupného.

0/0
6.10.2011 10:47

certik_bertik

Re: tomu

ono je těch zdrojů víc. Ještě reklama, pronájmy apod. Já nevím skutečně jak se tam hospodaří, pokud to víte a máte to ověřené řekněte

0/0
6.10.2011 10:53

starej_vul

Re: tomu

Myslíš za pronájmy lokomotiv OBB ...???

0/0
6.10.2011 16:11

tarten

Re: tomu

Nikdy jste neslyšel o pronájmech nemovitostí? Hlavákem počínaje?

+1/0
6.10.2011 16:24

Gašpo_2

Žeby rozpad

růžovoučkého týmu?:-)

Ale pozor, to je diskriminace menšin.8-o

+1/0
6.10.2011 9:27

dvanáctý vyšehradský jezdec

bude dělat provozního

v baru Modrá ústřice

0/0
6.10.2011 9:26

naroznej

V tom má prsty Jančura

Bez pomoci "ze shora" by se trpaslík typu Jančury nikdy nemohl na českých kolejích mezi Prahou a Ostravou etablovat . Mohl by konkurovat dotovaným motoráčkem někde na lokálce a to je asi tak vše.

0/0
6.10.2011 9:25

Lukas1000

Re: V tom má prsty Jančura

a ted tu o karkulce

+1/0
6.10.2011 9:33

proost

Re: V tom má prsty Jančura

A nebo na druhou stranu - proč tedy ČD, které nyní podstatně zlevnily jízdné na této trati jenom aby dumpingovými cenami odrovnali konkurenci v předchozích letech na tuto trať pobírali masívní dotace a vůbec jim to nevadilo? Privátním dopravcům by vůbec nevadila normální konkurence - ale podrazy se strany ČD nemůže unést nikdo. Vůbec se Jančurovi nedivím, že nadává.

+3/0
6.10.2011 9:40

tarten

Re: V tom má prsty Jančura

Kolik z těch "dotací" padlo přesně na tuto trať nevíte. (Neví to ani Jančura.) Nedivil bych se, kdyby se po uřezání těch slev před určitou dobou ukázalo, že to bylo zbytečně moc, a že příjem bude po další slevě větší.

0/0
6.10.2011 10:30







Najdete na iDNES.cz