Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé před nákupem auta více přemýšlejí. Menší zájem může vozy zlevnit

Češi přestávají kupovat nová auta. Důvodem jsou jak obavy z dalšího ekonomického vývoje, tak očekávání nových modelů. Vozy by ale díky slabšímu zájmu mohly zlevnit. Prodejní čísla za září zachraňovaly firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LiborAxel

Pořád

jde o peníze,auto na úvěr pro firmu je levnější než pro občana.Stačí se dívat na reklamy na cokoliv-auta,telefony ,počítače.V podstatě stačí mít nefunkční sro a slevy se sypou.Mám známého má stavební firmu na papíře,ve skutečnosti ho živí půjčovna aut,auta dostal se slevou od škodovky,pojišťovna mu auta pojistila jako auta stavební firmy.Troška papírování a všichni jsou spokojení.Kdo by si dnes kupoval nové auto?Jenom to že si ho převezmu na prodejně a poprvé nastartuji mě stojí 20 procent kupní ceny.Hned vedle této stránky co píši je reklama-Škoda Octavia 2 CombiScout ve slevě 730 tis.Škodovka za ty peníze?Nehoráznost!Pokud budu mít jen třetinu tak si dovezu za ty peníze lepší,vybavenější,luxusnější auto odkudkoliv z evropy a nebude mít najeto víc jak sto tisíc se servisní knížkou.A nikdo mě nebude tlačit do předražených značkových servisů-kolik z nás už slyšelo větu-auto je v záruce ale na toto se záruka nevztahuje..

0/0
8.10.2011 3:16

Joe-cz

Tak si vyberte

0/0
7.10.2011 15:18

Joe-cz

Re: Tak si vyberte

nejdřiv řvou že stát nemá do ničeho zasahovat a teď čekaj od státu podporu prodeje aut. Co takhle podpora prodeje ledniček nebo praček

0/0
7.10.2011 15:26

expat47

Recept je jasný

.emisní norma...vyřadit z provozu všechny vozy, které nesplňují EURO 3. Nevím, jestli existuje politická vůle takovou věc prosadit. Učitě by to však trhu s novými vozy pomohlo a zároveň i ovzduší, že?.......;-)

0/0
7.10.2011 13:45

Bolldar

Re: Recept je jasný

A hlavně, sice můžete zakázat autobazarům tato auta prodávat, ale NIKDO nesmí zakázat lidem jezdit ve starých autech "jen" kvůli ekologii, pokud prochází STK a emisemi. Tedy bez patřičné náhrady a to nikoli dané v Kč, ale formou jiného automobilu zdarma.

PS: samosebou se mohou zvednout limity emisí, ale ne zas o tolik. ;-D

0/0
7.10.2011 14:07

expat47

Re: Recept je jasný

........klídek, pokud "staré" auto splní EURO 3, tak je v pohodě........R^

0/0
7.10.2011 17:07

Olds

Re: Recept je jasný

RvRvRv

Vyřadit z provozu moje tři veteránské miláčky s roky výroby 1977, 1978 a 1980? Nikdy! Za takový názor bych Vám nakopal. Jezdím s nimi dohromady jen pár tisíc km za rok, takže škoda na ovzduší je naprosto minimální.

Rozhodně menší, než u načipovaných sazometů TDI s odstraněným DPF "aby to jelo", které najedou desetitisíce km ročně.

Veteránské značky mít nechci, ježdění s nimi je zákonem hodně omezené.

+1/0
7.10.2011 14:21

Thor Steinar

Re: Recept je jasný

Tak to nesrovnávej demagogicky hned s naftou :-P

0/0
7.10.2011 14:22

Olds

Re: Recept je jasný

Musím, protože kdekdo kritizuje stará auta kvůli emisím, ale když vidíte, co se při akceleraci valí za sajrajt z výfuků dieselových aut, zejména těch načipnutých bez DPF, nebo s vyndaným DPF, to by člověk blil. Tyhle auta se začouzeným zadkem potkává každý z nás denně. V ČR se tédéíček prodá každý rok obrovské množství, prakticky jsou to téměř všechna služební auta s velkým ročním nájezdem kilometrů.

Navíc jak jsem psal, stará auta většinou najíždějí minimum km / rok, takže nové auto s nájezdem 40.000 km ročně škodí životnímu prostředí víc, než moji tři veteráni dohromady.

+3/0
7.10.2011 14:36

IC2

Re: Recept je jasný

No já bych to upřesnil, blbě nachipovaných, protože já mám již asi 5. auto od firmy Sportmotor, a to teda má DPF a vůbec nekouří, takže klídek. EU[>-]R^

0/0
8.10.2011 11:08

řešení

Re: Recept je jasný

Píšeš pěknou hloupost. I auto s euro II může mít nižší emise, než auto s euro IV. Když vyřazovat, tak podle skutečných g/km.

0/0
7.10.2011 14:43

expat47

Re: Recept je jasný

.........ale ano. O to tu přece jde. Vozy, které splní na příští stk EURO 3 dostanou osvědčení. Ostatní budou vyřazeny. Tečka!

0/0
7.10.2011 16:42

řešení

Re: Recept je jasný

Auto podle současné legislativy nemůže mít emisní normu euro, která neexistovala v době výroby toho vozu, i když by ji fyzicky splnil. Což je samozřejmě pěkný nesmysl.

0/0
7.10.2011 21:29

expat47

Re: Recept je jasný

.......legislativa se upraví....no problem..........;-)

0/0
7.10.2011 21:37

TVK

Re: Recept je jasný

Upravit legislativu bude problém, protože pokud auto splňuje normu platnou při jeho uvedení do provozu (byla-li vůbec nějaká), tak je OK. Opačný postup by byl jasná retroaktivita a jak se všichni vztekali u zdanění  příspěvku stavebního spoření za rok 2010.

Druhou věcí jsou zase úřednické kličky typu poplatku za přepis auta, omezení vjezdu do center měst apod.

0/0
7.10.2011 22:05

Antonín, topič

Re: Recept je jasný

To je samozřejmě naprostá blbost.

Ovzduší pomůže pouze zákaz individuální dopravy. Ekonomika, která stojí na produkci tak nepotřebných výrobků, že jejich prodej musí dotovat stát, nestojí za podporu.

+1/0
7.10.2011 15:18

expat47

Re: Recept je jasný

Blbosti tu píšeš ty, kamarád fajka. Ale souhlas, že stát (daňový poplatníci) by neměli dotovat prodej automobilů......a to platí i o tzv. šrotovném.............:-/

0/0
7.10.2011 16:47

Antonín, topič

Re: Recept je jasný

A co vozidla, které EURO III splňují, ale nemají to v papírech, neboť v době jejich vzniku žádná norma EURO III neexistovala?

0/0
7.10.2011 15:20

expat47

Re: Recept je jasný

......o tom rozhodne příští STK...........

0/0
7.10.2011 16:49

Hroznej puberťák

Re: Recept je jasný

No ty máš řádně vymatláno. STK o ničem takovém nerozhoduje, ani nemá jak emise změřit. To ostatně nemá ani stanice ME, to, co auto plní za normu je schopna posoudit jen zkušebna.

0/0
7.10.2011 17:49

expat47

Re: Recept je jasný

.....STK budou zařízením na kontrolu emisí vybaveny. Není to nákladné zařízení............;-)

0/0
7.10.2011 21:23

Hroznej puberťák

Re: Recept je jasný

Splnění emisní normy se skutečně nedělá tím směšným měřákem, kterým se kontrolují emise před pravidelnou STK. Nemáš ani vzdálenou páru, o čem je vlastně řeč.

0/0
7.10.2011 22:02

net.Xtreme X

Ekologické auto

By bylo tohle http://hhokitsdirect.com/articles/tag/gms-new-thorium-concept-car

Už jen životnost sto let z něj činí mnohem ekologičtější produkt než auta, která je třeba každých maximálně 5 let měnit...

0/0
7.10.2011 13:00

DISK

Krásná přání, ale spíše PR.....

....automobilek, které si zvykly na tučná sousta svých zisků. O dnu cen realit jsme však už četli častěji :-)

+3/0
7.10.2011 12:28

Lajtnant

prodej má podporovat vláda, myslí si obchodníci

Tak to by blbej neřek. Každý obchodník si myslí, že by vláda měla podporovat zrovna jeho obor. Bohužel když dojde na placení daní, ze kterých se ta podpora platí, tak se každý obchodník může přetrhnout ve vymýšlení kliček, jak se jim vyhnout.

+4/0
7.10.2011 12:02

řešení

Vyměnit auto za nové je srašně ekologické

;-D;-D;-DRv

+1/0
7.10.2011 11:50

J.K. 4

Re: Vyměnit auto za nové je srašně ekologické

To jste nevěděl, že své bohatství navýšíme tím, že zničíme fungující věci? Vítejte ve světě automobilů ;-D

0/0
7.10.2011 12:55

Bolldar

Re: Vyměnit auto za nové je srašně ekologické

noo.. pokud vám žere 20l/100km a na každých 1000km 2-4 litry oleje, pak by se o tej víceekologické výměně nechalo uvažovat oprávněně ;-D;-D

Ale souhlas :o)

+2/0
7.10.2011 14:11

Antonín, topič

Re: Vyměnit auto za nové je srašně ekologické

Škoda 1203?;-)

0/0
7.10.2011 15:19

Bolldar

Re: Vyměnit auto za nové je srašně ekologické

Ano to by sedělo ;-D

Naštěstí už se podařilo tátu přemluvit, aby jí dal před pár lety na dvůr za stodolu a vypustil z ní veškeré tekutiny. Sice je ve velmi dobrém stavu, ale ta spotřeba 8-o;-D

0/0
7.10.2011 16:03

Olds

Re: Vyměnit auto za nové je srašně ekologické

R^R^R^

0/0
7.10.2011 14:24

paiementenespeces

Asi jsem vyvrhel spolecnosti,

moje auto oslavilo letos dvacet let od ovedeni do provozu,ma 450000 najeto a pri slusne jizde si vezme necelych 6 litru nafty.Zatim nerezne a tak nevidim duvod,proc si kupovat neco noveho.Navic,kdyz se o motor clovek stara,tak i emise jsou na urovni dnesnich ekologickych modelu.

0/0
7.10.2011 11:37

masoreti

Re: Asi jsem vyvrhel spolecnosti,

to jste stará škola, ale ty staré doby, co už jsou dávno pryč, asi s tímhle netrumfnete. když si vzpomenu, co lidi byli ochotni udělat kvůli starému žigulíku... ceny aut tehdy téměř neklesaly. a když si někdo koupil "nové" auto, znamenalo to, ne že si ho koupil z továrny, ale že získal jiné auto než měl předtím. nikdo se tomuto názvosloví nepodivoval. auta se dědila, inzerce byla plná "vyměním auto A za auto B", člověk ho prodal, jen když ho už opravdu nepotřeboval, nebo se náhodou dostal k lepšímu. anebo to už byla taková plečka, že zbavit se ho byla výhra. ale kupec to s tím vědomím koupil, že pod tím bude ležet a spravovat, byl prostě rád, že získal nový společenský statut, jako majitel vozu.

+1/0
7.10.2011 11:50

paiementenespeces

Re: Asi jsem vyvrhel spolecnosti,

jenomze ja pod tim svym priblizovadlem zase tak casto nelezim a muj automechanik mu dava jeste tak 200000 tisic.Samozrejme s tim zigulem mate pravdu,presne to jsem si prozil.Kdysi (rok 86).

0/0
7.10.2011 12:06

masoreti

Re: Asi jsem vyvrhel spolecnosti,

ne, to jsem tak nemyslel, že byste teď pod tím ležel. jaký byl ročník ten žigul? a kolik měl na tachometru? přípomínám pro neznalce, že měl jen 5 pozic, takže maximální nájezd byl 99.999 :-), takže i když byl 2x přetočený, ukazoval třeba 22.000, tak to měl najeto a o tom se nediskutovalo!

0/0
7.10.2011 12:16

paiementenespeces

Re: Asi jsem vyvrhel spolecnosti,

Uz ani nevim,jenom co si pamatuju,tak to bylo delany z nekolika zigulu a karburator ze skodovky,strasne to zralo a kdyz se mi to podarilo prodat,byl jsem stastnej jako blecha.Navic jsem za to dostal o dva tacy vic,nez jsem sam zaplatil.Pak jsem koupil noveho Favorita a to byla jeste vetsi katastrofa.Odchazela u nej nejaka civka v karburatoru,jednou se mi to stalo v Nemecku na dalnici a uz mne vezli.Spojka vydrzela 35 tisic a na prvni technicke mi sdelili,ze mam praskly podvozkovy ram,ale ze to nevadi,ze je to bezne!

0/0
7.10.2011 12:24

Hroznej puberťák

Re: Asi jsem vyvrhel spolecnosti,

Co je to pěkného?

0/0
7.10.2011 12:08

paiementenespeces

Re: Asi jsem vyvrhel spolecnosti,

Ja vam to reknu,a vy se budete smat,ze jo. Jeden z poslednich vyrobenych R 25 Tdx v plne vybave.

0/0
7.10.2011 12:18

Hroznej puberťák

Re: Asi jsem vyvrhel spolecnosti,

Nebudu, já jsem těm autům docela dlouho věnoval a velmi příležitostně věnuji dodnes, tak mě to prostě zajímalo.

0/0
7.10.2011 12:19

Thor Steinar

Re: Asi jsem vyvrhel spolecnosti,

Hezká pohádka, ale absolutní neznalost faktů. Hlavně jak to má po 450000 emise na úrovni dnešních vozů. Co se s námi podělit o jaký se to jedná zázrak ;-)

0/0
7.10.2011 14:22

Antonín, topič

Re: Asi jsem vyvrhel spolecnosti,

Co se naučit číst?

0/0
7.10.2011 15:16

masoreti

mám šestileté auto

od novoty a občas mě to chytne, že si koupím nové. ale vždycky tu myšlenku úspěšně zaplaším. auto solidně slouží, je akorát zajeté (180 tkm), bezpečné, mám k němu řadu accessories, které bych musel kupovat znova. pojištění je proti novému nižší o 3/5.

0/0
7.10.2011 11:37

masoreti

pan šípek se jako obvykle opět zesměšnil

snaží se účelově používat statistická data. stejně emotivně by mohl prohlásit, že ve vozech starších 1 roku zemře 95% všech obětí nehod.

pokusím se jeho "statistický" blábol uvést na pravou míru. průměrný věk vozů na českých silnicích je 14 let. znamená to, že pokud bychom rovnoměrně rozprostřeli množství všech vozů podle věku, nejstarší vůz na české silnici by měl 28 let. když to rozsegmentuji po 10 letech, znamená to, že přibližně 2/3 vozů jsou starší 10 let. tudíž je zřetelně vidět, že mortalita je na stáří vozu nezávislá, protože poměrově ve vozech do 10 let věku (je jich 1/3), zemře stejně lidí, jako u vozů starších 10 let. 

starší auta pochopitelně postrádají bezpečnostní prvky nových vozů. na druhou stranu se s nimi jezdí pomaleji a vysoká rychlost je hlavním atributem smrtelných nehod. zřejmě s nimi také jezdí méně riskující řidiči.

na druhou stranu je třeba uznat, že s novými auty se souhrně najezdí více km. takže příště, pane šípku, tu statistiku pojměte trochu jinak.

+3/0
7.10.2011 11:22

Antonín, topič

Stát NESMÍ

nic podporovat. Názory "odborníků" jsou naprosto směšné. Neustálá produkce nových a nových plechovek nemá s ekologií nic společného.

+3/0
7.10.2011 11:18

rokop

Nové auto je "výhodné" jen pro firmy a důchodce

Firma si může odečíst nové auto z daní, důchodci mají radost, že se v tom nemusejí pořád šťourat. Ale pro ostatní uživatele těchto předražených přemísťovačů z A do B je určitě finančně výhodnější pořízení nějakého slušně ojetého velkého auta. Zejména to platí o cca 10 let starých automobilů se vznětovým motorem. Auta z této doby mají jednoduchý vstřikovací systém, a náhradní díly jsou na ně velmi levné (především to platí pro německé/české vozy). Spotřeba paliva je u motorů TDi nižší než u novějších motorizací pumpe-dyse, nebo common-rail, takže s tou ekologií to také nebude tak horké. Dát veškeré peníze z průměrného zaměstnání za dobu dvou let za nové auto střední třídy může opravdu jen fanda.

0/0
7.10.2011 10:42

Antonín, topič

Re: Nové auto je

Jakej je rozdíl mezi starším TDi a pumpe-düse?

0/0
7.10.2011 11:13

Hroznej puberťák

Re: Nové auto je

V čerpadle :-P

0/0
7.10.2011 11:48

Three

Re: Nové auto je

Ostatní uživatelé kupují ojetá auta - ale i tato byla nová a někdo je jako nové musel koupit. Pokud tedy ojeté vozy nejsou od firem a důchodců, od koho tedy? Nejspíš dovezená z Německa s pochybnou minulostí a s přetočeným tachometrem. Není to tak dlouho co jsem kupoval sám vůz a po projití řady autobazarů jsem raději koupil vůz menší, dražší, ale nový. Je asi pravda, že kvalitou jsou současné vozy víc "spotřebák" než ty před deseti lety, alo co je dnes opravdu kvalitní? A to mám jak průměrné zaměstnání, tak i rodinu. A fanda značky rozhodně nejsem. Ušetřit na nové auto i z průměrného platu JDE, pokud nejste pravidelný návštěvník náleven všeho druhu a pokud nepotřebujete svoji "dvacítku" startek denně. Trvá to déle než z platu poslance, ale jde. Auto používám pro cestu do zaměstnání, na to nepotřebuji SUV ani A8 z bazaru. A přesně vím, jakou historii bude mít auto se kterým jezdím a že jsem udělal něco málo i pro ekonomiku, což při bazarových nákupech jaksi neplatí.

0/0
7.10.2011 11:32

acpu

Re: Nové auto je

Přesně tak, ta ojetá auta se musí někde brát a auto staré deset let je už hodně staré auto... I když je to na první pohled dražší si koupit nové, tak ho přece jen prodáte za vyšší cenu, když je udržované, servisované než auto z druhé ruky. Ten propad ceny není pak tak velký, jak se traduje (samozřejmě propad tam je). Ale na druhou stranu máte auto s čistou minulostí, bez problémů, takové jaké chcete. Nové auto je nové auto a myslím že se nechá utáhnoutz běžného platu, včetně kompletního pojištění.

0/0
7.10.2011 12:00

Hroznej puberťák

Re: Nové auto je

No a já to mám úplně přesně opačně. Auto mám ojeté z Německa s jasnou minulostí a nepřetočeným tachometrem - pravda, nebyla sranda jej najít, orvaných přetočených slepenin jsem už podle fotky nebo prověrky servisní historie vyřadil dost a pár lépe namaskovaných při osobní prohlídce také. Nepotřebuji jej na cesty do práce, kam s sebou nic nevozím, naopak jej potřebuji na občasné převážení nákladu a obecně více věcí, takže malé by mi bylo úplně na ho... a solidní nové a takto velké stojí milión nebo ještě víc, což je pro soukromé účely totální zbytečnost. Holt každý musí posoudit, co potřebuje a na co má, a podle toho si vybrat.

+2/0
7.10.2011 12:00







Najdete na iDNES.cz