Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlevňování podle Českých drah: Z Ostravy do Kolína dráž než do Prahy

České dráhy zlevnily některé druhy jízdenek. Reagovaly tak na vstup konkurence na trh. Paradoxně se teď ale může stát, že cestující zaplatí za cestu na kratší vzdálenost víc, než kdyby jeli o šedesát kilometrů dál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jenda3

Ať žije Žaluda

Koho jiného by to napadlo? Hlavně když také levně pronajímá drážní pozemky v Praze

0/0
9.10.2011 17:57

mfVčera

Ale s tím měl Jančura počítat.

Jediná možnost je, přidat další vagony a výrazně snížit cenu.

0/0
9.10.2011 14:46

Anonym152

hm

ČR je jeden velký kocourkov... Pro 1 milion Pražáků a 311 000 Ostraváku se vpusti na dráhy konkurence, aby pro zbytek republiky se zdražilo jízdné(ČD chtějí zdražovat, proč asi? Když na jediné výdělečné trati přišly o peníze díky konkurenčnímu boji)... Tím neříkám konkurence ne... Jenom je mi na blití, že se tu uvede a zakoření monopol za souhlasu státu a pak se to teprv řeší... A to ještě takovým divným způsobem, kdy na to doplatí 80% zbytku ČR...

Proč stát nechává vzkvétat monopoly jako byly Telecom, jsou ČEZ, ČD a pak až mají dominantní postavení tak teprv vpouští konkurenci? To aby zaměstnal UOHS?

0/0
9.10.2011 14:23

ElLoco

Re: hm

1) ČD zdražuje, protože se zvyšuje DPH, ČD ty peníze navíc jenom přesune státu

2) Nemůžete počítat jenom Ostravu, celá ostravská aglomerace má kolem 1 milonu obyvatel, ti všichni spoje Ostrava - Praha využijí

0/0
9.10.2011 16:22

109e

Re: hm

Ona má dráha nějaký monopol? Kdyby si nemohl cestující vybrat, ale máme tady autobusy auta a konkrétně do Ostravy i letadla.

0/0
9.10.2011 17:02

Gróf

Hrubě zkreslená skutečnost.

Tvrzení autora článku, že, cituji "Jízdenka ČD mezi Prahou a Ostravou koupená na pokladně je teď o 135 korun levnější než u RegioJetu." je nepravdivé.  Ceny RegioJetu jsou včetně rezervace místa. Jízdneka ČD je bez rezervace místa. Nejlevnější jízdenku ČD lze zakoupit jen na základě věrnostní In karty, která však sama o sobě stojí 999 Kč, atd.

0/0
9.10.2011 13:55

TigerM

Re: Hrubě zkreslená skutečnost.

inkarta stoji 900,- na 3 roky... + levnejsi tarif od vodafone...

0/0
9.10.2011 21:22

ray.doyle

Re: Porušení hospodářské soutěže...

No bohužel jsem většinu roku v zahraničí, tak to mi v tom docela "brání"...

0/0
8.10.2011 11:23

semelik

to je podobná ptákovina, jako když stála kdysi jízdenka

pro čtyři lidi míň než pro dva, takže se vyplatilo koupit si skupinovou a průvodčímu tvrdit, že dva z vlaku někde vypadli.

Případně se to řešilo jako v Rusku při koupi lahve vodky - u pokladny stáli lidi a čekali až dojdou další, aby cestovali ve skupině.

Takový akce snad nemůže vymyslet jeden stodukát, na to musí mí ČD nějaký tým.

0/0
8.10.2011 10:55

P.spk

Ekonomická úvaha

Pak nezbývá, než že si cestující do Kolína koupí jízdenku do Prahy a vystoupí v Kolíně.......

+3/0
8.10.2011 8:31

Funso

Re: Ekonomická úvaha

Taky mě to napadlo ;-)

0/0
8.10.2011 9:20

danny47

Re: Ekonomická úvaha

Pro journalistu zřejmě příliš složité.... a halvně pak by si ve jménu SA nemohl kopnout do ČéDé...

+1/0
8.10.2011 9:28

honza.f

Re: Ekonomická úvaha

Spíš jde o to, že cestující jedoucí pouze do Kolína nemusí vědět, že ho jízdenka do Prahy vyjde levněji.

+3/0
8.10.2011 9:36

semelik

to ovšem budou ČD kontrolovat a tvrdě postihovat

0/0
8.10.2011 10:52

Funso

Re: to ovšem budou ČD kontrolovat a tvrdě postihovat

Už vidím ten bloček: "Pokuta za předčasné vystoupení."

+1/0
8.10.2011 11:00

Bery

Re: to ovšem budou ČD kontrolovat a tvrdě postihovat

Jo to urcite... kazdeho kdo vystoupi driv rovnou na miste zastreli... ;-D

0/0
8.10.2011 11:23

ntafra

Re: Ekonomická úvaha

A jde to?Zastavuje tam vlak?

0/0
8.10.2011 9:45

JK75

Re: Ekonomická úvaha

jízdneka u ČD naní vázána na konkrétní spoj jako u SA. Takže stačí najít spoj,který mi tam zastaví

0/0
8.10.2011 10:11

Bery

Re: Ekonomická úvaha

Ne, Kolinem se zasadne projizdi... neni tam ani nadrazi, tak proc by tam zastavoval vlak... ;-D

Jiste, ze to jde. ;-)

0/0
8.10.2011 11:22

Politicky nekorektni Artaban v01

Ceske draho

Prezamestnanost u Ceskeho Draha lze demonstrovati i poctem prispevku od ajzponaku a placenych diskuteru typu Turista -.

Ceske Draho rozpustit a management podle antimonopolniho zakona radne potrestat.

0/0
8.10.2011 8:03

109e

Re: Ceske draho

Drahý kníže! Spinkej dál, máme tak jistotu, že nic nezkazíš! Dobrou.

0/0
8.10.2011 10:23

turista-

Re: Ceske draho

Nejsem placený diskutér. Přesně naopak, jsem PLATÍCÍ zákazník ČD.

Narozdíl od většiny diskutujících, u kterých je z jejich příspěvku vidět, že vlakem dlouho nejeli.

0/0
8.10.2011 19:47

RodoDendron0005

Když tu čtu za kolik se jezdí, tak jedu raději autem.

i s vedlejšími náklady.;-D;-D;-D

0/0
8.10.2011 7:03

109e

Re: Když tu čtu za kolik se jezdí, tak jedu raději autem.

Tak to máte něco s kalkulačkou.:-/

+3/0
8.10.2011 7:21

ray.doyle

Porušení hospodářské soutěže...

Jsem zvědavý, co s tím Antimonopolní úřad udělá, tohle je podle mého případ jako z učebnice... Já osobně už bych ČD kvůli jejich politice a kvalitě služeb z principu přestal na trase Ostrava-Praha využívat a jezdil jen se SA...

0/0
8.10.2011 1:13

Gróf

Re: Porušení hospodářské soutěže...

Myslím, že Antimonopolní úřad nemá jinou možnost, než případnou stížnost SA zamítnout. ČD mají dlouhodobě propracovanou cenovou politiku, a prodej omezeného kontingentu levnějších jízdenek je v dnešní době běžný ve všech druzích dopravy. Dopravci zajišťuje alespoň částečné vytížení spojů. Tuto cenovou politku Č známe z dob, kdy SA ještě nezačala neuvažovat o vstupu na železnici. Rozhodně nelze jízdenky Sporotiket vztahovat k novému produktu SA. Existovaly i před tímto produktem. Vůbec nejvyšší slevy jsou pak jen pro stálé zákazníky, kteří prokazují věrnost Českým drahám In kartou, kterou, aby na ni dosáhli, si ovšem předplatitelsky museli, tuším za 990 Kč zakoupit. Je to naopak SA, které na tomto slevovém systému parazitují, a poskytují slevy cestujícím s touto kartou, aniž by tito byli prokazatelně jeho věrnými zákazníky. Pokud k jízdnému připočítáme i cenu karty, pak ČD prodávají jízdu dráž, než SA, které kartu neprodávají, a tedy cenu karty do jízdného kalkulovat nemohou.

0/0
8.10.2011 1:53

Leinad

Re: Porušení hospodářské soutěže...

RegioJet dal nějakou stížnost nebo to plánuje?

Jinak "ČD mají dlouhodobě propracovanou cenovou politiku" => turista- včera 17:47 Tak to není. Prostě se řeklo "teď relaci Praha - Ostrava vyjímáme z objednávky a proto vám dáme o X miliónů míň". To X se určilo spíš podle toho, jak to potřeboval Kalousek do rozpočtu, než že by to někdo přesně počítal. To je prostě politika. Pokud by měli protestovat, museli by ty náklady vyčíslit.

0/0
8.10.2011 7:20

Bery

Re: Porušení hospodářské soutěže...

Stiznost podal. Nakonec proc ne, kdyz ho to nic nestoji a v tisku se o tom bude chvili psat... Je to reklama zdarma, ze ? A to se pocita...;-D

0/0
8.10.2011 11:35

turista-

Re: Porušení hospodářské soutěže...

Pletete si dvě věci, cenovou politiku ČD (tedy jízdenky), a dotační politiku MD (tedy státu).

0/0
8.10.2011 19:49

Politicky nekorektni Artaban v01

Re: Porušení hospodářské soutěže...

Propracovanou maji akorat likvidacni politiku pro konkurenci. Ajznpone, Ceske Draho pokud jezdi Ostravu se ziskem pri 200 Kc jizdnem by melo jako monopolista za ty penize jezdit furt!  Regulovano vyhlaskou.

0/0
8.10.2011 8:07

Postman75

Re: Porušení hospodářské soutěže...

Dovolím si upozrnit na maličkost. SA-RJ neposkytují slevu na základě aplikace in-25/50/100, ale na základě RAILPLUS která je na součástí jakékoliv in-karty. proto bez ohledu na druh in-aplikace nabízí 25% slevu. Takže zde bych RJ neobviňoval. Protože na základě této karty by vm měli poskytnou stejnou slevu i DB nebo ÖBB. Pominu li záležitost sporotiketu, pak jde o to, že když si koupim jízdenku s in kartou u RJ tak čc s ČD promo ji o 30kč,- podstřelili. JAk jsem na to přišel? ČD promo z Ostravy do Prahy stojí v základním jízdném 295, tedy tolik kolik u RJ jízdné se zmiňovanou in-kartou v rámci slevy railplus nebo s kreditovou jízdenkou (pominu li omezený kontongent na internetu za 230,-) . Když k tomu přičtu že při slevě in/25 nebo rail plus tedy získám zakaznické jízdné za 265,-, k tomu na delší trasy zrušili příplatek za místenku.

A navíc prostá matematika obyč. jízdenka pro bežného smrtelníka stojí 420,- u RegioJEt, u ČD s ČDpromo 295,-

a zde je těch 30% páně Jančury.

0/0
11.10.2011 8:10

turista-

Re: Porušení hospodářské soutěže...

Proč? Zaregovat cenově na konkurenta je naopak známkou fungující soutěže a Jančura se chová podobně, když svoje akční ceny nasadil přesně stejnou jako již dlouho existující SporoTiket ČD (230 Kč).

Co se nesmí, je nasadit tzv. likvidační ceny hluboce pod náklady (třeba 10 nebo 50 Kč) za účelem odstarnění konkurence. To ale ceny, ktery je téměř stejná jako u Jančury, fakt nejsou.

+2/0
8.10.2011 2:11

Politicky nekorektni Artaban v01

Re: Porušení hospodářské soutěže...

Ceske Draho, ktere je masivne dotovane statem a dopousti se v tomto pripade cross financingem konkurecniho boje dotovanymi aktvitami, hraje maximalne spinavou hru a pouze spinavi ajznboni to obhajuji.

U Ceskeho Draha ta cena 230 Kc je hluboce pod naklady, kdyz byla jeste loni dvojnasobna cena ztratova.

Proc? Protoze Ceske draho je komunisticky moloch trpici prezamestnanosti a neschopnymi a neochotnymi zamestnanci.

0/0
8.10.2011 8:10

JK75

Re: Porušení hospodářské soutěže...

jenže u ČD není jeden zaměstnanec na jednom voze jako u SA. Takže logicky je dražší nákladově. Jaká tedy přezaměstnanost u ČD? Když tak mají na vlaku IC/EC dva lidi na deset vozů.

0/0
8.10.2011 10:15

AAA2

Re: Porušení hospodářské soutěže...

hmm ... ze  by na teplych misteckach manazeru? s platy jako cely vagon stewardek?

0/0
8.10.2011 10:36

Bery

Re: Porušení hospodářské soutěže...

Mno, ti co presli od CD k Jancurovi, tak to asi za mene, nez meli na reditelstvi CD neudilali, ze ? A vzhledem k tomu kolik spoju ma Jancura a kolik CD, tak prozatim ma tech manazeru na spoj podstatne vice nez CD. Pokud tedy srovnavame aktualni situaci, tak na mzdovy naklady to proste vychazi v neprospech Regiojetu. ;-)

0/0
8.10.2011 11:40

ray.doyle

Re: Porušení hospodářské soutěže...

Já bych to označil za silně likvidační politiku a zneužívání svého dominantního, státem dotovaného, monopolu. Tím, že sníží cenu tímto způsobem řirou náhodou na stejné trati, se snaží zničit svou konkurenci... U SA tento problém neexistuje, jelikož oni nejsou dotovaní a nemají dominantní místo na trhu...

0/0
8.10.2011 11:27

Gróf

Re: Porušení hospodářské soutěže...

Jen kalíte vodu. Pendolina jsou povinně místenková, místenka na kategorii SuperCity je téměř stejně drahá, jako jízdenka Sporotiket. Zatímco Regio Jet  má cenu již v ceně jízdenky. Doprava pendolínem ČD je pořád zhruba dvakrát dražší, než doprava Regio-Jetem.  Cestující dají přednost výrazně vyšší kvalitě a rychlosti, dle mého názoru, tedy pendolinu. Mladé stewardky RegioJetu na tom nemohou nic změnit, ani kdyby poskytovaly další služby.

0/0
8.10.2011 20:09

danny47

Re: Porušení hospodářské soutěže...

A co ti v tom brání..... ? ?

0/0
8.10.2011 9:28

ray.doyle

Re: Porušení hospodářské soutěže...

brání mi v tom to, že se bohužel nenacházím v ČR...

0/0
8.10.2011 11:29

Gróf

Cestující do Kolína je prostěm z hlediska nákladů, dražší.

Ať se to někomu líbí nebo ne, cestující, který jezdí běžnými vlakem, který zastavuje na mnoha zastávkách, je z hlediska finančních nákladů, které musí železnice vynaložit na jeho přepravu, prostě dražší. Každý rozjezd vlaku stojí energii, čas strávený na každém jednom kliometru přepravy je delší, a pokud dokonce přestupuje, tak i jeho odbavení zaměstná více průvodčích. Nedivím se tedy Českým drahám, když cesty mezi 114 stanicemi v republice zvýhodňuje. Je to způsob, jak motivovat cestující do vlaků, které nikde nezastavují, a které jsou z pohledu dopravce nákladově levnější.

0/0
8.10.2011 0:54

student006

Re: Cestující do Kolína je prostěm z hlediska nákladů, dražší.

Nastoupit do vlaku, který nïkde nestaví, může jedině šílenec. Většina cestujících je určitě raději, když dostanou také příležitost k výstupu.

0/0
8.10.2011 8:56

Gróf

Re: Cestující do Kolína je prostěm z hlediska nákladů, dražší.

Většina pendolin zastavuje v Pardubicích. Tam lze přestoupit. To je podstata jízdenek Sporotiket. V síti levnějších jízdenek Sporotiket je 114 stanic.

0/0
8.10.2011 20:14

sanvean

to je fór lupy ?

...tak snad si koupím "akci" do Prahy a v Kolíně vystoupím, ne? Kde je problém? Pokud tam vlak nestaví, tak je mi "akce" stejně k prdu, trošku tomu nerozumím....:-P

+2/0
7.10.2011 21:38

Bery

Re: to je fór lupy ?

A v Koline muze tu jizdenku jeste prodat cestujicimu do Prahy... ;-D

0/0
7.10.2011 23:12

TigerM

Re: to je fór lupy ?

samozrejme ;-D

0/0
9.10.2011 21:27

Gróf

Re: to je fór lupy ?

Vlakem skutečně nemůže cestovat každý. Zejména to nedoporučuji lidem, kteří neumí přestupovat.

0/0
8.10.2011 20:16

zitraidnes

Je dobrý Regio

protože, ty nenažraný dráhy by snad za chíli učovali i hajzlík ve vagonu....[>-]

0/0
7.10.2011 20:55

Leinad

Re: Je dobrý Regio

Aby minimalizace nákladů nedopadla jako u RynAir, tedy poplatky za použítí WC.

0/0
7.10.2011 21:34

P.spk

Re: Je dobrý Regio

budou dobrý až tehdy, až budou provozovat dopravu v Zapadákově a budou ochotni vést i deset lidí z odlehlého venkova do města.......

0/0
8.10.2011 8:34







Najdete na iDNES.cz