Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Matka spořitelny Erste se zbavuje problémových dluhopisů. Čeká ztrátu

Rakouská banka Erste Group, která vlastní Českou spořitelnu, výrazně snižuje své podíly v dluhopisech Řecka, Portugalska, Španělska, Irska a Itálie z 1,9 miliardy eur na 0,6 miliardy. Některá svá aktiva banka přecenila nebo odepsala. Kvůli mimořádným krokům bude letos ve ztrátě až 800 milionů eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Žokej Balabán

Erste je v pohodě.

Pokud něco nevyjde, tak se nic moc neděje. V české spořitelně zvedneme poplatky o 10-20% a hned je o dalších pár mld za rok více zisk a převod Erste do Rakouska. ;-D

+1/0
10.10.2011 18:59

Generál Ugarte - vivido

Ne, tohle skutečně Erste ani žádná jiná větší evropská

banka nerozdýchají.

0/0
10.10.2011 18:36

Lokutus 14

....

sem klidnej...nedávno tu byl pochvalnej článek o svazákovi Kysylkovi, jak to prej v tý spořitelně dobře vede, jenže když si člověk vzpomene na ODSáka Salzmana, kterej to taky dobře ved (až do krachu) ....tak pro jistotu si zejtra přivstanu, abych byl u pobočky ČS první :-P....

+1/0
10.10.2011 17:37

starej_vul

:-) 2010 přesun 5 mld zisku ...

0/0
10.10.2011 16:55

ppetr1

ERSTE

me ba zajimalo kolik takovych toxickych aktiv ma v Portugalsku,Spanelsku,Italii,Belgii  - potazmio v cele EU.

ze by nam to sdelila pani Merkelova ci pan Sarkozy s Barrosem dohromady??????

to by byl nejspis kolaps cele EU;-O;-D!!

treba pan Spidla by jim to mohl s Paroubkem vysvetlit - ZDROJE JSOU A DLUHY SE NEPLATI ;-D;-D

JENZE SPIDLOVY TO MUZE BYT JEDNO KDYZ MA DUCHOD PRES 120 000KC MESIC - HOLT SOCIALISTA JAK REMEN !!!!!!!!!!!!!!!TEDY BUDE MIT,ABYCH TO NAPSAL PRESNE.

0/0
10.10.2011 16:20

Lokutus 14

Re: ERSTE

1.co maj Merky, Sarky a Barry společnýho s chamtivostí bankovních manažerů 8-o?.......

2. ZDROJE JSOU A DLUHY SE NEPLATI ....prosté a pravdivé konstatování skutečnosti, co se ti na tom nelíbí? kdyby za špidly zdroje nebyly, těžko by se za Topola mohly nakupovat 3 x předražený pandury a casy atd.

0/0
10.10.2011 17:43

ppetr1

JEN PREKOPIRUJI NAZOR ZENSKY :-)

Bára Tučková · Autor nejlepších komentářů

Pokud jste si toho nevšimli, tak právě majitelé právě přišli o 13-17% svého majetku a další peníze prodělají na tom, že nedostanou dividendy. Ve skutečnosti o mnohem víc, protože kdo by chtěl dnes prodat významný akciový podíl, pošle ceny logicky výrazně dolů. A tohle je jen čajíček proti tomu, až se začnou přeceňovat řecká a další toxická "aktiva" (dávám to schválně do uvozovek, poněvadž ve skutečnosti se jedná o nedobytná pasiva).

Že Erste jako první přestala schovávat hlavu do písku je ale dobře. Čím později to totiž všichni udělají, tím to bude dražší.

0/0
10.10.2011 15:59

ppetr1

Re: JEN PREKOPIRUJI NAZOR ZENSKY :-)

dovetek,

velice chytra zenska.

smekam.

0/0
10.10.2011 16:00

Kirken

Dobrý krok...

Baňka, která včas přizná skutečnou hodnotu svých aktiv, má dobrou čáku se z toho dostat pouze se ztrátou květinky. Do nablblých Rakušanů bych to tedy neřekl...R^

0/0
10.10.2011 14:43

Streit

Už vidím,

jak bohatá dcera chudnoucí matce pomáhá "v omezené míře". Asi ve Spořitelně v první fázi zdraží poplatky :-/

A v další fázi jde všechno stejně tlustým do tenkých:

http://streit.blog.idnes.cz/c/214907/EU-Prispivejte-bohatym-aby-zachranili-a-ovladli-chude-staty.html

0/0
10.10.2011 13:05

Kurri22 - III.

Z titulku jsem pochopil, že ...

... spořitelna Erste má matku, která se zbavuje dluhopisů.

0/0
10.10.2011 12:51

Chudým bral, bohatým dával (13)

Run na Českou Spořitelnu začne zítra po ránu

;-D[>-]Rv!!!!!!!!!!!!!!

0/0
10.10.2011 12:42

mukr

Re: Run na Českou Spořitelnu začne zítra po ránu

A to jako proc? 2mld Eur je psouk do vetru a navic v tom neni CS jako takova. Spis bych to videl tak, ze kdyz chcete v dlouhodobem horizontu neco trhnout, tak bych dal run k makleri a koupil nejakou tu erste za prima cenu.

0/0
10.10.2011 12:55

bbybonek

Re: Run na Českou Spořitelnu začne zítra po ránu

mně je to fuk, mám tam jen menší hypotéku;-)

0/0
10.10.2011 12:59

michalpetr

a zase kšeftovat jinam...

Přecenění aktiv Erste v dceřiné společnosti v Maďarsku je logickým důsledkem příliš odvážného poskytování úvěrů maďarským fyzickým osobám v oblasti hypoték ve švýcarských francích, aniž by se bralo v úvahu podstatné riziko kolísavosti kurzu u těchto půjček splatných za 10 - 20 let. Co do kvantity poskytnutých úvěrů na bydlení zinkasovali příslušní maďarští a rakousští manažeři jistě slušné sumy. Zase je to jen otázka krátkodobých zisků, které se ovšem manažerům, kteří v Erste pobyli 2-3 roky, bohatě vyplatily. Jak je vše všude stejné...Kam asi půjdou zase dělat dobré obchody?

0/0
10.10.2011 12:33

expat47

Re: a zase kšeftovat jinam...

....výstižný koment. Poučení, které z této epizody plyne je, že stát selhal v oblasti regulace bankovnictví.....Rv

0/0
10.10.2011 12:59

michalpetr

Re: a zase kšeftovat jinam...

To nebylo selhání rakouského státu, ale selhání managementu Erste, odpovědného za poskytování úvěrů.

0/0
10.10.2011 13:15

dual_tip2

Re: a zase kšeftovat jinam...

a neni to take o tom, ze madarsky stat se nechova k bankam ferove? jako da se tomu rozumet, nechce nastvat vlastni poddane ... ale spravne by meli ti, co si vzali hypoteku a nemohou ji splacet, o svoji investici prijit.nemovitost by mela zustat bance a ta at si s ni poradi jak umi, napriklad se ztratou proda. to co udelal Orban, je sprosta loupez

+1/0
10.10.2011 13:46

michalpetr

Re: a zase kšeftovat jinam...

Naprostý souhlas.

0/0
10.10.2011 13:53

ppetr1

Re: a zase kšeftovat jinam...

souhlas R^

politik vse zmrsi jako vzdy;-O

0/0
10.10.2011 16:10

expat47

Re: a zase kšeftovat jinam...

............omyl. Jednak mluvíme o selhání maďarského státu a zadruhé managment Ernste nemohl předpokládat, že maďarská vláda pak přistoupí k tak drastiskému kroku a legislativně poškodí banky....krátkodobě si u voličů vláda polepšila, ale dlouhodobě poškodila všechny budoucí žadatele o hypotéku......

Vláda měla od prvopočátku varovat zájemce o hypotéky v nemaďarské měně o možném znevýhodnění hypotéky v případě změny kurzu. A to neudělala.Rv

0/0
10.10.2011 15:54

poznamka

Všechno je v pořádku,

ale akcie jdou dolu;-(  To tak někomu věřit;-D

0/0
10.10.2011 12:15

Kurri22 - III.

Re: Všechno je v pořádku,

Že jdou akcie dolů nic neznamená.

0/0
10.10.2011 12:51

bbybonek

Re: Všechno je v pořádku,

znamená, pomalu je čas je nakoupit;-)

0/0
10.10.2011 13:00

ppetr1

Re: Všechno je v pořádku,

nakoupim az budou za 100kc ;-)

0/0
10.10.2011 16:11

Don Hemenex

Jáj, šáde!

Mít tak dostatek cash, hned bych vyrazil na nákup akcií Erste. Škoda no.

0/0
10.10.2011 11:58

Gašpo_2

Re: Jáj, šáde!

Mám rovnaký názor a bohužiaľ som na tom podobne.;-)

0/0
10.10.2011 12:29

ppetr1

Re: Jáj, šáde!

co vam brani v tom vzit si na nakup uver od ERSTE ;-D

nakup akcii za jejich vlastni penize je primo super - pokud ale neodhadnete riziko,tak do toho radeji nechodte.!!;-O

0/0
10.10.2011 16:14

newcoast

To se

firemní štít přemaluje na Letzte?

0/0
10.10.2011 11:44

masoreti

co mě překvapuje

že na ty saně s řeckem posadili i portugalsko, španělsko, irsko a itálii.

0/0
10.10.2011 11:11

Gašpo_2

Re: co mě překvapuje

A čo je na tom prekvapivého? Naopak.;-)

Pokiaľ je ešte niekto ochotný dnes odkúpiť dlhopisy štátov PIIGS aspoň za "zlámanou grešli", je blbosť sa ich nezbaviť.

0/0
10.10.2011 11:55

Gašpo_2

Mne sa krok tejto banky zdá rozumný

zvyšuje to jej šance na prežitie. Ak je schopná to "odpísať" a straty ju nepoložia, je lepšie ak to urobí.

Pokiaľ banka zostane v zajatí "povinnosti" dokladať akcionárom neustále zisky a robí to za každú cenu, nemá šancu na prežitie.

0/0
10.10.2011 10:48

masoreti

Re: Mne sa krok tejto banky zdá rozumný

erste to evidentně ustojí, jinak by do toho přece nešla. ale otevřela skříně s kostlivcema i všem ostatním bankám. v rámci konkurenčního boje, to je vlastně výborný krok. poukáže na všechny, mnoké banky zbankrotují a nakonec z toho vyjde jako vítěz.

0/0
10.10.2011 11:28

nejmenovaný zdroj z vlády

marne hledam JAK se jich zbavuje ???

o prodeji ani slovo, kupec zadny...skartovacka mohla pockat a topna sezona take jeste nezacala ? 8-o

0/0
10.10.2011 10:36

Mr_Hypra

Re: marne hledam JAK se jich zbavuje ???

Já jsem přesvědčenej o tom, že to zase taková senzace jak by autor článku rád viděl neni. Prostě to jsou účetní operace, ale fyzicky si ty dluhopisy nechávaj jen svejm akcionářům nalévají čistého vína a říkají jim ať nemaj přehnané očekávání, že aktuálně v sejfech banky leží cáry papíru které když to půjde dobře tak časem zase nějakou hodnotu budou mít. Zatím přece nikdo nepředpokládá, že by Řecko nesplatilo ani euro z dluhu. Nejčernější scénář hovoří o 50% odpuštění dluhu, ale prakticky se jim spíš prodlouží splatnost.

+2/0
10.10.2011 10:59

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: marne hledam JAK se jich zbavuje ???

Je možné, že problémové dluhopisy za sniíženou cenu prodávají nějakým spekulantům či rizikovým fondům.

0/0
10.10.2011 11:09

petrph

Re: marne hledam JAK se jich zbavuje ???

V podstatě to je otázka jak spekulací, tak i přístupu k inside informacím .Jestli má dneska někdo blízko k vysokým politickým kruhům a dozví se dost předem kdy ohlásí EU další půjčku Řecku, a zejména kdy ho snad někdy nechá skutečně padnout, tak na nákupech i prodejích těhle dluhopisů  slušně vydělá...

0/0
10.10.2011 11:57

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: marne hledam JAK se jich zbavuje ???

Ano, samozřejmě. Pro "finanční žraloky" a spekulanty to je příležitost, jak vydělat hodně peněz za krátkou dobu. Samozřejmě s velkým rizikem.

0/0
10.10.2011 12:18

michalpetr

Re: marne hledam JAK se jich zbavuje ???

Kvůli současné nízké bonitě např. řeckých dluhopisů musí povinně banka vytvořit tzv. opravné položky v zákonem stanovené výši, což je nákladová položka a proto ten propad očekávaného zisku. To nelze obejít i s ohledem na bankovní dohled rakouské centrální banky. Kdyby snad v budoucnu, ale pouze teoreticky, tyto dluhopisy zíkaly na bonitě, jak říkáte, byl by to mimořádný výnos, ale krok tvorby opravných položek jednou provždy tyto ztráty zohlednil v účetnictví. A to může Erste udělat jedině proto, že očekávaní ztráta v důsledku těchto operací není závratná, resp. Erste v důsledku toho nevyplatí dividendy.

0/0
10.10.2011 12:43

Mr_Hypra

Re: marne hledam JAK se jich zbavuje ???

Tak tak - je to především moudrý krok, aby nevykázali zisk, zbytečně neplatili daně  a zbytečně nerozdávali dividendy a pak se nedivili že zkrachovali :-)

0/0
10.10.2011 22:03

masoreti

Re: marne hledam JAK se jich zbavuje ???

jak jak. nijak. přeceňuje je a odepisuje. probírají se těma papírama a dělí to na kupky. tady ten nominál má hodnotu nula (to je odpis), tady ten 10%, tento 20% (to je přecenění) a tak dále.

0/0
10.10.2011 11:35

masoreti

kostky jsou vrženy

jestli se odvážně připojí ještě další dvě tři velké banky, fakticky se spustí proces řeckého oddlužení/ bankrotu a posílat další pomoc bude zbytečné.

0/0
10.10.2011 10:29

TTRX - bratranec děda Vševěda

Re: kostky jsou vrženy

Obávám se, že to je vymyšlená EU konstrukce, Dexia jako návnada, tento a příští týden se objeví pár zpráv jako Erste i o dalších bankách (DB, SG atd.) a pěkně polehoučku se rozjede takový řízený bankrotíček a za měsíc nám Brusel oznámí, jak to pěkně s tím Řeckem vyřešil a celá Evropa (a hlavně ovčané) budou pěkně sice nepřímo cálovat na popíječe ouza a jejich další kamarády. Rád bych se mýlilRv

0/0
10.10.2011 10:34

nejmenovaný zdroj z vlády

Re: kostky jsou vrženy

uz to pisou - 60% dluhu Recku bude "odpusteno" ...ztraty zaplati euroval, ten zazrak za penize poplatniku

0/0
10.10.2011 10:38

Gašpo_2

Re: kostky jsou vrženy

Tak schválne, myslíte že to niečo vyrieši?

Pokiaľ sa odpíše 60% Gréckeho dlhu, bude mať Grécko dlh 56% HDP. Možeme len diskutovať koľko rokov bude trvať, než sa dostane tam, kde bolo. Ale to je irelevantné, pretože prídu ďaľší z PIIGS a bublina splasne.

:-P

+2/0
10.10.2011 10:56

masoreti

Re: kostky jsou vrženy

no předně se vyřeší to, že jim nikdo už opravdu nepůjčí. řecko zbankrotuje vnitřně, pod tíhou okolností. to co po nich chce mmf a ecb prostě udělají chtě nechtě. nižší nebo žádné důchody, místo výplat naturálie (pamatujete rusko v devadesátých letech?), propouštění státních zaměstnanců.

0/0
10.10.2011 11:23

masoreti

chválím

to je fér. ztráty mají jít na bedra akcionářů. sice nevím, kolik řeckých dluhopisů erste držela před dvěma roky (ty jsou nyní v ecb a efsf), ale důležité je, že s tím někdo začal.

+1/0
10.10.2011 10:24

tommy008

Re: chválím

Akcionari nesou ztraty jen snizenim ceny akcii.

0/0
10.10.2011 10:25

masoreti

Re: chválím

a na dividendách. samozřejmě a jak jinak? chtěl byste jim sekat ruce? vždyť jde jen o peníze, nejde o život.

0/0
10.10.2011 10:31

airwar

Re: chválím

A ty stovky milionů zaplatí asi kdo, akcionáři? :-)

0/0
10.10.2011 10:42







Najdete na iDNES.cz