Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava dálnice D1 vyjde na 24 miliard, odhadl šéf ŘSD

Modernizace dálnice D1 bude stát zhruba 24 miliard. S opravou hlavní silniční tepny v Česku se začne příští rok v dubnu, uvedl pověřený šéf Ředitelství silnic a dálnic René Poruba. Oprava podle něj potrvá maximálně deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dalnice

ono to nepůjde tak rychle ...

... protože přijde ma řadu mnoho problémů během oprav. Při rozšiřování vozovky o půl či metr na každou stranu se najdou konflikty s majitely sousedních pozemků, kteří budou protestovat, že se k nim dálnice o metr přiblížila. Budou se dělat znovu posudky na hluk apod. Dále se zjistí, že ty některé až 70 let staré mosty jsou v "demoličním" stavu atd ...

0/0
14.10.2011 10:34

yrral

cena 24mld. je:

1) konečná cena včetně korupčního koeficientu

2) základní cena pro dodavatele pro vypočtení výše úplatků

3) výše úplatku se kterým mají dodavatelé počítat

0/0
14.10.2011 10:13

Centralní Mozek VeVerek Bartowyj

A co na to stavět dálnice z panelů - Bártova metoda

(nejlevnější by bylo rozebrat panelové domy vybydlené Romy).

„Ty panely tady, ty vozíte odkud?,"ptal se ministr Bárta při prohlídce stavby spoje rychlostní silnice R 49 a dálnice D 1. „To nejsou panely pane ministře, to je beton, který se pokládá finišerem," 

www.parlamentnilisty.cz   ;-D;-D;-D

0/0
11.10.2011 22:51

anfrene

Re: A co na to stavět dálnice z panelů - Bártova metoda

tobe ten Barta asi neda spat co?

0/0
14.10.2011 8:51

zrušený3x

No a co, ze 24 mld.

To nas ten chlapecek na ministerstvu chce ohromit cislem. Jen 22 mld. jste dali za porizeni zastaraleho a predrazeneho mytneho systemu. Uz nekolik let z nej nema Cesko nic, protoze vse jde na splatky a do zisku Kapsche. Takze mate dluh vuci obcanum a nemachrujte tady.

0/0
11.10.2011 17:59

D.E.S.

nechápu .

přeci frézovat silnice mohou v noci, tak jakých 17 hodin ???

0/0
11.10.2011 15:05

rytíř Smyl Flek z Nohavic

Re: nechápu .

asi by tě hodně překvapilo, že počítaj stím že budou pracovat HLAVNĚ v noci a v dopravní špičce bude dálnice plně průjezdná

.škoda že je to pohádka

0/0
11.10.2011 15:32

noorange

24 miliard.... jistě to bude málo

lze již předpokládat, že už se 8 mld. ztratilo

0/0
11.10.2011 13:52

Vsetín 1

Re: 24 miliard.... jistě to bude málo

jak ztratilo - to jsou provize pana Řebíčka;-D

0/0
11.10.2011 15:03

Equites Caesaris

minulý týden jsem jel autem přes celé Německo do NL

překvapilo mě, že jsem ve 3 hodiny ráno viděl jak silničáři makají na dálnici.  Proč se u nás pracuje  jen od 7 - 17 ?? Příklad sjezd na Vranovice -Kelčice směr prostějov se dělá snad 4 měsíce a když tam přes den jedu tak vidím jen ceduli musíme to opravit a smajlika .......

0/0
11.10.2011 8:26

HrubesaMares

Re: minulý týden jsem jel autem přes celé Německo do NL

Jisty pan z RSD to obhajoval v radiu, ze u nas se zase pracuje 7 dni v tydnu. Kdyz pominu zjevnou nesmyslnost tvrzeni (opustene stroje na dalnicich), tak porad 3 smeny v Nemecku nasobene 5 pracovnimi dny daji vice smen nez hypotetickych 7 smen v CR. Jen naprosta absence odpovednosti umoznuje temto statnim zamestnancum takto bezostysne lhat, aniz by byly vyvozeny dusledky Rv

0/0
11.10.2011 9:13

p555

Re: minulý týden jsem jel autem přes celé Německo do NL

prominte, jel jsem v cervenci trasu Praha - Koln, byl  den, A3 rozkopana  az to pekne nebylo, dlouhe kolony, a delalo se neco jen na asi polovine vsech uzavirek...

0/0
11.10.2011 17:07

je_to_jedno

Nebo to dejme Norum

Norsko nedávno otevřelo dvacetikilometrový úsek pobřežní dálnice E39. Ta se netáhne rovinou, ale fjordy, což je terén ještě složitejší než Krušné hory. Cena? 252 milionů Kč za kilometr, tedy méně než třetina. U moře, v Norsku, kde dělník bere plat „menšího” českého manažera.

U nas realne, bez fjordu, bez tunelu a bez pobrezi by se v pohode dostali na 150 mega za kilometr NOVE DALNICE, za tyhle prachy tedy 160 km, a s beznym navysenim klidne 250 km;-D;-D

0/0
11.10.2011 8:19

Vsetín 1

Re: Nebo to dejme Norum

když se postaví do cesty farmářka, jsme v koncích i z miliardama;-D

0/0
11.10.2011 15:05

p555

Re: Nebo to dejme Norum

E39 v Norsku je dalnice??? je to normalni 2 proudovka... (leda tak kousek ve mestech Stavanger a Bergen)...

0/0
11.10.2011 17:12

je_to_jedno

24 mld, to je priblizne 100 litru za metr

rozpocet se prepiskne minimalne o 100%, za ty prachy nam mohli nemci postavit jeste jednu paralelni dalnici, a v jinaci kvalite;-D

0/0
11.10.2011 8:13

karel-wesely

-

Takže deset let omezení, uzavírek a kolon......skvělá práce. RvRv na co platíme úředníky, kterým nedojde, že nejprve  je třeba dostavět dálnici z Hradce do Olomouce a AŽ POTOM rozkopat D1?;-O

0/0
11.10.2011 7:55

Hanyz01Reloaded

Re: -

R^

0/0
11.10.2011 7:56

dalnice

Re: -

Nojo, jenže R35 se nedokončí ani za těch 10 let a to bychom nejezdili už vůbec po ničem.

0/0
14.10.2011 10:25

Hanyz01Reloaded

koukám, že Bárty se zbavili právě včas

aby nikdo nekecal do kšeftu za cca 50mld (že by se cena dodržela snad nevěří doopravdy ani pan ministr), který si rozdělí Skanska s Viamontem. Docela by mě zajímalo, kolik kapříků z těch miliard připlave do stranických pokladen...

+1/0
11.10.2011 7:38

Vass

Re: koukám, že Bárty se zbavili právě včas

R^ Ale těch miliard bude minimálně 75 spíše 100 :-/

0/0
11.10.2011 7:45

Hanyz01Reloaded

Re: koukám, že Bárty se zbavili právě včas

Já věřím v poctivost českého úředníka, takže předpokládám jen předražení o cca 100% se skutečně odvedenou prací v hodnotě maximálně pěti miliard, aby se neřeklo.

0/0
11.10.2011 7:56

HrubesaMares

Re: koukám, že Bárty se zbavili právě včas

vira v poctiveho ceskeho urednika je jako vira v boha - toho taky nikdo nevidel ;-)

0/0
11.10.2011 9:14

libedejroznec

za použití

..vězňů bude stát jen cenu materiálu a pronájem mašin..

+3/0
11.10.2011 7:17

MikeXH

Nebude lepší postavit vedle úplně novou?

Vyjde to nastejno, protože finální cena bude 2-3x vyšší.

+2/0
11.10.2011 7:16

Seventh son of a seventh son

Já bych to celé zastřešil a vyhříval.

0/0
11.10.2011 7:15

HoPPíK

Re: Já bych to celé zastřešil a vyhříval.

Tunel by taky nebyl marnej ;-D

0/0
11.10.2011 7:18

Hanyz01Reloaded

Re: Já bych to celé zastřešil a vyhříval.

buďte v klidu, tunel to stopro bude ;-)

+2/0
11.10.2011 7:25

stratus

konecna cena...

To pozname, schvaleny rozpocet je na 24 miliard, ten sa este zdvojnasobi a v konecnom dosledku prekroci a kde sa buduci rok zacne, tam sa bude za desat rokov znova zacinat, nehovoriac o tom, ze pre to mnozstvo aut ktore za tych desat rokov pribudne to uz kapacitne aj tak nebude stihat...

A ze sa bude pracovat denne 16 hodin? Tomu uveri mozno ten, ktoe chodi vlakom a dialnicu videl iba na mape! Malokedy videiet naplno vyuzite mechanizmi, nehovoriac o tom, ze napriklad v takom Rakusku sa neustale nieco opravuje a nie je prbolem to vidiet aj v noci...

+2/0
11.10.2011 7:01

Seventh son of a seventh son

Re: konecna cena...

Dovedete si představit, kolik by to u nás stálo, kdyby se dělalo i v noci? ;-D

+1/0
11.10.2011 7:16

MTW pašuje nanuky do Afriky

Re: konecna cena...

nechápu proč Maďar řeší naší dálnici..8-o

0/0
12.10.2011 0:47

stratus

Re: konecna cena...

Zda sa pepiku, ze si sa sekol, nie som madar a dialnicu riesim, pretoze na jej povodnu vystavbu prispievali aj moji rodicia a na jej opravu budem prispievat aj ja, kedze tu zijem, tvorim hodnoty a odvadzam dane a dokonca ju aj dost casto vyuzivam...

0/0
12.10.2011 6:04

kokino.bavor

VY-BRNO

Proč není v opravě zahrnut nejhorší úsek D1 a  to Vyškov-Brno??? Vybírat na tomto úseku dálníční poplatky je zločin prot lidskosti.;-O

+2/0
11.10.2011 6:16

pomocný učitel Václav Poustka

Re: VY-BRNO

Nejspíš proto, že tento úsek není D1.

0/0
11.10.2011 6:29

prick

Re: VY-BRNO

A co to tedy je? 8-o

0/0
11.10.2011 6:29

pomocný učitel Václav Poustka

Re: VY-BRNO

Omlouvám se, reagoval jsem rychleji, než jsem četl. Je to pochopitelně úsek D1. Vyškov ve mě automaticky evokoval R46.

0/0
11.10.2011 6:33

pomocný učitel Václav Poustka

Re: VY-BRNO

Pardon, chyba.

0/0
11.10.2011 6:34

bijek

Re: VY-BRNO

Pražáci to znají maximálně po Brno, takže na tomto úseku se opravovat nebude. Jinak s Vámi souhlasím. Úsek Brno-Vyškov je jednoznačně nejhorší část celé dálnice.

+2/0
11.10.2011 6:31

DeathWillBeMyBride

Re: VY-BRNO

Jen abych byl v obraze, kde najdu informaci o tom, které úseky jsou zahrnuty a které nikoli?

0/0
11.10.2011 7:53

ajsemtuzas

hurá

za ty prachy ta dálnice bude dvouproudová a ještě k tomu dvoupatrová. ;-€

+3/0
11.10.2011 6:12

DISK

Zlepšováky.....

....to je opravdu velmi zodpovědný přístup stavitele, když neví, co chce, ale má na to celou armádu lidí. Měli by už to slavné ŘSD rozpustit.

 Socialisticky pracovat, socialisticky žít, viďte?

0/0
11.10.2011 6:02

Rafaelou

kdyby....

Kdyby se u nás pracovalo kvalitně,dodržovali se všechny normy a nevymýšleli zlepšováky nemuseli by se silnice a dálnice hned po dostavbě opravovat.Jenže se krade,hrabe pod sebe a pak není dostatek peněz na odvedení pořádné práce.Všichni to ví a divím se že to neustále zvláště naši politici nechápou.Nacpeme do D1 24 miliard a deset let si tam bude pár firem pěkně hrabat.Výsledkem budou kolony a po deseti letech stejný tankodrom jako teď.Nic se nezmění jen nás to bude stát další peníze.

0/0
11.10.2011 5:43

pomocný učitel Václav Poustka

Re: kdyby....

Výsledkem bude takový, že ze 24 miliard se do pěti let stane 35 a "opravy" budou v půlce. pak příjde nějaký druhý "Bárta"  a všechno stopne.

0/0
11.10.2011 6:05

Cowboy.from.hell

ta fotka zachytila ducha doby

Evropská šedivá, obyčejná automobilová konfekce...  vidím jen 3 auta :-)

0/0
11.10.2011 4:52

kostej_

a na jaký účet

mají firmy ty zlepšovací návrhy posílat?

0/0
11.10.2011 2:15

Pruit Igoe III.

Re: a na jaký účet

;-DR^

0/0
11.10.2011 2:27

chataricek

Ten telematik

by měl - za prvé - mluvit česky, neb žije v Čechách. Sice nabyl dojmu světáka tím, že komolí cizí slova - nicméně ať si to nechá večer k pivu... Za druhé - když už mluví, měl by míti co říci - což nebylo patrné... A k dálnici - měla mít vesměs tři pruhy v každém směru. Že opraví povrch, který do roka rozbijou kamiony - je k ničemu. Ta 40 let stará stavba nestačí svými parametry! Ne tím, že na ní není nový koberec... A k tranzitu u nás - stop zbytečným kamionům! Tak drahé mýtné - zejména za tranzit - až vyjde lépe železnice. Viz Švýcarsko. Toliko k těm plkům o D1...

0/0
11.10.2011 1:42

blikanec

Oprava dálnice D1 vyjde na 24 miliard, odhadl šéf ŘSD

Hmmm, a teďka ten o Karkulce.

+1/0
11.10.2011 1:29

kvetla

Proboha proč nejdříve nedostavíte to,co je teď rozšťourané a

zahajujete šťourání do něčeho, sice blbě,ale fugujícího??? Nebo snad to už bude spojení Prahy a Ostravy a dále do Polska přes Hradec hotovo? Bude hotová dálnice do Němec přes Ústí? Bude hotové spojení Praha-Budějovice ?

     Připadá mi to,že potřebujete urychleně zadat rakouským stavebním firmám obří zakázku, aby se zahojily tamní banky,zvláště po průšvihu s Řeckem a spol, jejichž dluhopisy drží . Vše okolo jsou jen líbivé kecy, které mají rozestavěnost  učinit pro veřejnost stravitelnější .;-€

+1/0
11.10.2011 0:47

MTW pašuje nanuky do Afriky

Re: Proboha proč nejdříve nedostavíte to,co je teď rozšťourané a

taky jsem nepochopil, proc se napred nedokonci D11 na Ostravu aby ulevila megakolonam na D1 a pak se nezacalo pracovat na rekonstrukci D1Rv

0/0
11.10.2011 0:59







Najdete na iDNES.cz