Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žluté vlaky mezi Prahou a Brnem jezdit nebudou, Dobeš nabídku odmítl

Ministr dopravy Pavel Dobeš odmítl nabídku šéfa společnosti Student Agency Radima Jančury na provozování vlakového spojení na trati Praha-Brno-Břeclav. Stát by tím ušetřil 100 milionů korun, kterými nyní dotuje provoz Českých drah. Ministerstvo vidí problém v tom, že by žluté vlaky musely nahradit významné mezinárodní spoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

RadekKKKKKKK

Spoj Brno Praha bych uvítal

No, při představě, že za chvíli rozkopou celou dálnici D1 a cestování Praha Brno bude ještě větší hrůza než dosud, ocenil bych slušnější vlak s klimatizací a možností zakoupit si občerstvení tak, aby to nebylo předražené jak slavné Pendolino nebo pomalé a s neuvěřitelným časovým skluzem jak všechny ostatní vlaky od ČD.

0/0
13.10.2011 20:06

Bery

Re: Spoj Brno Praha bych uvítal

Ja ani ne, protoze prave od roku 2013 na te trase maji CD zacit nasazovat RailJety, coz bude zcela jina liga. Pokud jde o casovy skluz, tak ten je tam nejcasteji z duvodu opozdeneho prijezdu ze sousedniho statu a s tim ani Jancura nema sanci neco udelat. Jinak pokud jde o cenu obcerstveni, tak prave kvuli tem cenam CD vypsaly nejake vyberko na noveho dodavatele sluzeb, takze to se, pevne doufam, taky zlepsi.

0/0
14.10.2011 12:53

Rado 71

Dávám Jančurovi měsíc,maximálně dva

Ano je zážitek sledovat nadšení cestujících,kteří by na základě tří,opravdu tří provozovaných vlaků,chtěli demontovat ČD,které provozují denně stovky,ale možná tisícovku vlaků.Myslím,že to je jasný důkaz o IQ českého občana.Nechá se zmasírovat médii,kafem a novinama zdarma.Ale podstatné věci ho nezajímají.Je fajn,že Jančura donutil ČD snížit ceny,ale jak se zdá,tak o to mu nešlo,protže proti tomu protestuje.Čili jeho zájem je spíše vytlačit konkurenci,tak jak to dělal na silnici a potom cenu patřičně dorovnat.ČD raději předem upozorní ,že zvedne ceny v důsledku vašší DPH,Jančura mlčí...tak nevím,buďto se rozhodne cenu dumpingem udržet,anebo zvedne taky,ale moc se mu to nehodí do médií...já mu prostě nevěřím.Raději bych chtěl,aby trasu mezi Brnem a Prahou provozoval Leo Express.Rozhovor s majitelem mně utvrdil v tom,že to je na rozdíl od Jančury člověk,který věci rozumí a konkurenci vidí jako výzvu a ne jako otloukánka pro svoje tupé mediální výboje.

+1/0
13.10.2011 8:38

jarda

Dobeš na Jančuru nemá a dlouho mít nebude.

Porovnejte provoz ČD s provozem a kulturou cestování s Jančurou a bude to 1000 : 1. ;-)

0/0
12.10.2011 10:45

109e

Re: Dobeš na Jančuru nemá a dlouho mít nebude.

Porovnávat roky zastaralý vozový park s několika vlaky? Co je to za koninu?

0/0
12.10.2011 20:22

Rado 71

Re: Dobeš na Jančuru nemá a dlouho mít nebude.

U tří vlaků ?No Pendolino je podle mne lepší a ČD jich má SEDM....ještě něco ?

0/0
13.10.2011 8:40

Vocko_tr

Re: Dobeš na Jančuru nemá a dlouho mít nebude.

Ano pane, ale nezapomínejte, že Pendolino jste platil i Vy ze svých daní. Zatímco Jančura od státu dostává leda pokuty, provoz ČD dotujeme miliardami z rozpočtu každý rok. Chápu, že pan Jančura protestuje proti ježdění ČD pod cenou - dotuje si on sám svou vlastní konkurenci, protože RegioJet platí daně, ze kterých jsou mimo jiné financovány ČD.

Tedy srovnání vlaků obecně je samozřejmě nepoměr (i ČD mají pěkné nové vlaky, nicméně mají tisíce vozů a to nelze obnovit za rok), na druhou stranu na trhu nejsou rovné podmínky a to je hlavní věc, proti které protestuje pan Jančura a v tomto s ním plně souhlasím.

0/0
13.10.2011 10:53

falda

Byl by to úplný nesmysl,

mezi Prahou a Břeclaví jezdí prakticky výhradně mezistátní spoje, které jsou na územích jednotlivých států provozovány českými, slovenskými, maďarskými, rakouskými a německými státními drahami, z nichž každé (snad kromě slovenských) na tyto vlaky na základě vzájemných dohod nasazují své vozy. To by se pan J. patrně musel napřed dohodnout se všemi těmito společnostmi, což pochybuji, že udělal. Zase se zde píší polopravdy, ostatně jako vždy. Nehledě k tomu, že by jistě nejezdil bez dotací, jen by se možná nazývaly jinak.

+3/0
12.10.2011 8:45

Antonín, topič

Re: Byl by to úplný nesmysl,

Co konkrétně vám brání přečíst si a pochopit obsah článku?

0/0
12.10.2011 11:01

turista-

Re: Byl by to úplný nesmysl,

Pokud je mi známo, tak to, že vedou určitá jednání s Jančurou, potvrdily jen DB. Jen, to že "vedou jednání", nic o výsledku nebo závěrech.

Ale ty vlaky jezdí i do Rakouska, Maďarska, na Slovensko, dokonce až do Srbska.

Navíc je tu "drobný problém". Jančura chce dostat kapacitu ČD jen tak. Ale to se dnes již bez soutěže nesmí. ČD by okamžitě čelila arbitráži od ostatních soukromých dopravců.

+1/0
13.10.2011 0:40

Bery

Re: Byl by to úplný nesmysl,

S DB jednali snad o nejakem vlakovem spoji, ale tam se s vysledkem jeste nepochlubili. Takze zatim ma s DB domluveno jen nejake autobusove spojeni a prodej nejakych jejich jizdenek. Sam jizdni doklady DB zatim neuznava. Dokonce stale nema ani smlouvu o uznavani jizdnich dokladu CD... 

Jelikoz se s kdejakym prdem chlubi v mediich, tak to vypada, ze pro mezinarodni dopravu nema predjednano absolutne nic. ;-)

+2/0
13.10.2011 7:50

mak1_re

A tak je to správné -

však on to daňový poplatník zatáhne ....

0/0
12.10.2011 7:34

109e

Re: A tak je to správné -

Nečti pouze nadpis, ale celý článek.

0/0
12.10.2011 8:30

starej_vul

:-) ... prosím diskutující

Prosím diskutující aby:

1/ si zjistili za co dopravce platí SŽDC

2/jak se provozují vlaky mezi státy a jak se platí (to aby jste na hranicích nemuseli přestupovat)

0/0
12.10.2011 5:13

Gróf

Proboha, lidi, co blbnete.

Tady nějakému cirkusákovi pendlují tři vyřazené soupravy tam a zpátky, a vy z něj padáte na zadnici. Mějte trochu soudnosti. Přes den jezdí v síti tisíce vlakových spojů. Ministerstvo  nemůže ohrozit dopravu na mezinárodní trati jen proto, že cirkusák napíše dopis.

+8/0
11.10.2011 22:52

starej_vul

Re: Proboha, lidi, co blbnete.

Nějak se začít musí, ne?

0/0
12.10.2011 5:07

Bery

Re: Proboha, lidi, co blbnete.

To mu nikdo nebere. ;-)

0/0
12.10.2011 8:50

pepa_praha

A co je zajímavého v Brně nebo Praze?

...že se o to, převážet mezi nimi lidi, všichni tak perou? Mě to připadne obojí stejná díra.

Nebo se někdo někam stěhuje? Pražáci do Brna nebo Brňáci do Prahy?

0/0
11.10.2011 21:15

Jardajar

Re: A co je zajímavého v Brně nebo Praze?

Asi je pro ně zajímavé, že tam jezdí substrát, který platí. Mimoto nejsou zastávky jen v Praze a Brně...;-)

0/0
11.10.2011 21:24

pepa_praha

Re: A co je zajímavého v Brně nebo Praze?

To máš jedno. U žlutých nenakupuji, nevím proč bych měl s nimi jezdit.:-/

0/0
11.10.2011 22:15

Antonín, topič

Re: A co je zajímavého v Brně nebo Praze?

Někdo tě snad nutí?

0/0
12.10.2011 10:59

Premiant

Juchuuuuu

Jupiiiii a jde se to zapit :-D Jancura nebude jezdit do Brna :-D Uz sem se bal ze se mi zvednou drasticky naklady za cestovani :-)!!!![>-]EU

0/0
11.10.2011 20:56

Bery

Hezky PR clanek... :o)

Je jasne o co Jancurovi jde. Za rok ma zacit jezdit dalsi konkurencni dopravce a jak tu v jinem clanku bylo velmi okrajove zmineno, tak oproti puvodnimu planu tento dopravce pravdepodobne planuje zacit jezdit prave mezi Prahou a Brnem. Proto Jancura tak specha... vi, ze za rok by si uz nemusel skrtnout. Takze preventivne rozehrava medialni hru. Hru plnou fantazii a polopravd. ;-D

+9/0
11.10.2011 20:47

danny47

Re: Hezky PR clanek... :o)

R^ !!

0/0
11.10.2011 21:31

je_to_jedno

hele, 608 ko, co to pletes o nejakych 3 mld.

o ktere by stat prisel, co jsou to za penize?? 8-o8-o

0/0
11.10.2011 19:56

je_to_jedno

stejne to vypada tek, ze soutez se sice vypise

ale podminky budou splnovat jen a jedine CD, i kdyz tomu vubec nehovim :-/

0/0
11.10.2011 19:53

Honza1205

Soutěž

Pan Jančura ještě nedávno bojoval za to, aby byly všechny spoje objednávané kraji a MD ČR řádně a transparentně vysoutěženy. A najednou se chce stát monopolním dopravcem na lukrativní trati bez soutěže?

+7/0
11.10.2011 19:00

je_to_jedno

Re: Soutěž

to nerekl, rekl, ze bude jezdit to same co CD ale bez dotaci, to byla nabidka, o soutezi nepadlo z jeho strany ani slovo pokud vim :-)

0/0
11.10.2011 19:55

Honza1205

Re: Soutěž

Ta trať není z mého pohledu nic moc. Vede značnou oklikou a v mnoha místech je rychlost snížená i na 70 km/h, což moc cestujících nepřiláká. Tudíž vlak zde nedokáže konkurovat autobusům a už vůbec ne individuální dopravě, ačkoliv D1 není také v nejlepším  stavu. Není divu, že ČD zde pobírají dotace, taková trať prostě zisková není. Jančura nejspíš zamýšlel po převzetí tratě zrušit nebo výrazně omezit svoje autobusy v této trase (kde má velmi výrazný podíl na trhu) a své zákazníky šikovně "přesvědčit", aby přesedli do jeho vlaků. S vyšší obsazeností by se provoz začal vyplácet a dotací by již nebylo třeba. Českým drahám v současnosti konkurují Jančurovo busy, vlakům RJ by již nic takového nekonkurovalo.

+1/0
11.10.2011 20:15

Dr_Matrace

Re: Soutěž

..no me napadlo to same a ptam se: co je na tom spatneho? v zasade by dokonce prispel ke zlepseni stavu na D1 a jeste by provozoval dopravu ekologicteji..

0/0
11.10.2011 20:20

Honza1205

Re: Soutěž

Snad jen to, že chtěl skrze stát donutit protivníka, aby mu bez boje vyklidil hřiště. Jinak za jakýkoli přesun dopravy z D1 na trať bych byl rád. Dvě největší města v republice si totiž zaslouží mít lepší spojení než tankodrom D1.

+1/0
11.10.2011 20:44

wtf?!

Re: Soutěž

Hm, autobusu Student Agency to z Brna do Prahy trvá cca 2 hod 40 min, vlak EC je tam za 2 hod 44 min...

0/0
12.10.2011 11:43

Vocko_tr

Re: Soutěž

Toto všechno by vyřešila rekonstrukce paralelní tratit Havlíčkův Brod-Jihlava-Třebíč-Brno, která je momentálně asi nejpřímější tratí Praha-Brno, jenže pouze jednokolejná a v katastrofálním stavu. Oprava by zde stála miliardy a protože na to máme a dáváme množstevní slevy na mítném, tak se asi nejen nedočkáme oprav železničních tratí, tak aby byly konkurence schopné s silniční dopravě, ale navíc ještě i dorasujeme dálnice, protože jezdit víc se víc vyplatí...

+1/0
13.10.2011 11:02

Vocko_tr

Re: Soutěž

Pardon, mýtném samozřejmě

0/0
13.10.2011 11:03

Bery

Re: Soutěž

Ten argument "bez dotaci" je placnuti do vody. IC/EC maji byt bez dotaci na teto trati tak jako tak. Takze jen v mediich kali vodu. ;-)

0/0
11.10.2011 20:38

jaroslav-s

Re: Soutěž

a čím je ta trať pro ČD lukrativní? Asi tím, že na ní dostává dotace z našich kapes, které pak utrácí jiným (dosaďte jednu z desítek možností) způsobem....

0/0
11.10.2011 22:12

falda

Re: Soutěž

Vždyt je to typický český podnikatel. Sice se kasá, že bude jezdit bez dotací, ale ony se k němu ty státní prachy dostanou jinými cestami, o to bych neměl strach. Má tam nahoře moc dobré známé!

0/0
12.10.2011 8:48

Davin.H

:-(

"Mým cílem jsou transparentní a férové soutěže vedoucí ke kvalitní a efektivní dopravě," popsal ministr Dobeš

Tim ze to zakazal? Ten chlap je naprosto zkorumpovany a nebo neumi do 5 napocitat...

Ach jo.. tahle vlada umi akorat tak zvysovat dane... a vyhazovat miliony zbytecne oknem...

uz aby to tem papalasum nahore nekdo s vidlema v ruce vysvetlit jak se ma hospodarit ... Rv;-€

0/0
11.10.2011 18:21

Anton Semjonovič Makarenko

Re: :-(

četl jsi článek?

+2/0
11.10.2011 18:35

0608

Re: :-(

Ač nemám ministra dopravy v lásce v tomto případě se ho zastanu. Pokud Vám pro ČR přijde výhodnější dát někomu trať, kde stát získá zhruba 3 miliardy a za státní peníze (Sždc) mu opravovat koleje, aniž by musel na údržbu tratě cokoli přispět je podle mého názoru krajně nevýhodné. To jen pro stádo tupých ovcí je takový člověk hrdina. O tohle panu Jančurovi jde, všimněte si, že nepíše nic o údržbě tratě, pouze o provozu a to je setsakra rozdíl!!!;-O

0/0
11.10.2011 18:47

je_to_jedno

Re: :-(

nevim, ja tam cetl ze stat usetri 100 mega rocne, udrzba trati s preci plati zvlast, a s tim patrne Regio Jet pocita, stejne jako na Ostravske trati, nebo se v necem pletu?? :-)

0/0
11.10.2011 18:53

0608

Re: :-(

Pokud by pan Jančura neplatil Sždc žádné poplatky za použití kolejí stát by "UŠETŘIL" 100 milionu ročně ale PŘIŠEL by o ony zhruba 3 miliardy, navíc by se musel starat o údržbu tratě další zhruba 1 miliarda. Ještě stále se Vám zdá, že je to výhodné? Už tomu začínáte rozumět? :-)

0/0
11.10.2011 19:03

p_n_2

Re: :-(

A on na Ostravě neplatí poplatky? Asi těžko.

0/0
11.10.2011 19:05

0608

Re: :-(

Platí, ale evidentně se mu platit nechce. :-)

0/0
11.10.2011 19:08

Dr_Matrace

Re: :-(

..ale a kdepak jsi zjistil ze se mu platit nechce co? to bylo v prirucce od CD co jsi nasel v kantyne reditelstvi CD nebo kde?

0/0
11.10.2011 19:13

Dr_Matrace

Re: :-(

..jooo jasne..a kde presne jste se docetl ze on RJ nebude platit poplatky SZDC za uzivani drahy co?? Ten argument co pouzivate je lez a vy to vite akorat jste za to lhani na diskuzich holt placenej co?;-D

0/0
11.10.2011 19:07

0608

Re: :-(

Četl sis jeho poslední výroky? Je to tady na Idnesu, kdo hledá najde .... Mě nikdo platit nemusí i když nějaká ta koruna se hodí vždycky. viz. zde cituji z článku: Společnost RegioJet Radima Jančury přišla s nezvyklou nabídkou pro ministerstvo dopravy. Ministra Pavla Dobeše firma vyzvala, aby přestali objednávat dálkové spoje Českých drah a dotovat jejich provoz na několika tratích a místo nich nechali na trati ZADARMO jezdit žluté vlaky RegioJetu.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/jancura-dobesovi-vyhodte-cd-my-budeme-pro-stat-jezdit-bez-dotaci-p8c-/eko-doprava.aspx?c=A110929_101549_eko-doprava_hro

+1/0
11.10.2011 19:12

p_n_2

Re: :-(

Aha, to že nechápeš psaný text ale není můj problém. To zadarmo znamená, že nechce dotace od MD, ne že nechce platit za koleje, víme?

0/0
11.10.2011 19:14

Dr_Matrace

Re: :-(

..Sherlok je navedenej to je cele..:-)

0/0
11.10.2011 19:17

0608

Re: :-(

Podívej, věř si klidně dál panu Jančurovi. On to nedělá proto, aby stát ušetřil :-)

0/0
11.10.2011 19:24







Najdete na iDNES.cz