Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

„Eurosmůla“ Slováků: místo růstu přišla krize

Slováci po přijetí eura zbohatli. Díky směnnému kurzu ze slovenské koruny na euro. Kvůli nástupu krize ale jen na chvíli a teď jsou rozčarovaní. Bouří se proti pomáhání měně, kterou většina z nich před třemi lety vítala. Stejně tak podpora Čechů euru klesla na rekordní minimum. Pocit, že nás koruna před problémy eurozóny uchrání, je ale jen falešný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BlackAnonym

HAAA:)

Češi v apetitu na přijetí měny úplně otočili. Zatímco v dubnu 2008, tedy před nástupem krize, chtělo euro 45 procent lidí, letos v létě to bylo jen 21 procent.

-----

To mi jdou smíchy slzy do očí ;-D

0/0
19.10.2011 11:22

ro.pro

Dokud o nás bude rozhodovat

diletantský Brusel, půjdeme všichni brzy ke dnu. Kdyby chtěli v EU rozhodovat demokraticky, tak maj členské země shodné podmínky. Člověk v Německu by si za stejnou práci vydělal stejně jako ve Španělsku nebo jiných zemích a neměli by několikanásobně vyšší platy než třeba u nás ve Škodě. To by pak skončila zbytečná migrace pracovních sil. Jenže němcům se nechce dělat a proto tak lákaj lidi z ostatních zemí aby je živili.EUEURvRv

0/0
19.10.2011 10:13

bluespirit

To je zase EUROHUJEROVINA

Rv

0/0
18.10.2011 16:44

mukr

Re: To je zase EUROHUJEROVINA

:-) Oni snad porad doufaji, ze Euro prezije... to je neuveritelne.

0/0
18.10.2011 23:14

Praotec

proste

Autor jiz vysel prvni tridu a muze psat opakovane az do nekonecna a pritom nic nerekne noveho.Proste NESCHOPAKOV na vitaminech.V[>-]

0/0
18.10.2011 16:32

papazian

Slováci nemají smůli kvůli euro, ale kvůli tomu,

že jsou Evropané, resp. euroatlantická civilizace, která prožívá prý světovou krizi, ve skutečnosti je to krize jen v této části světa. S eurem to žádnou souvislost nemá, my euro nemáme a krizi máme ještě větší jak Slováci, takto se argumentovat nedá. S eurem nebo bez něj, chudneme všichni a statisticky více chudnou ti, co euro nemají a jsou z této části světa. Článek démonizuje euro, uvádí mýty, nepravdy, kterými straší či uklidňuje české obyvatelstvo, které si následně má naivně myslet, jak je dobře, že má stále měnu minulosti, českou korunu, která je evidentně za svým zenitem. I my velmi doplácíme na krizi, Řecko je jen zástupný problém, problémy jsou zcela jinde... Řecko je malinkou zemí, je dnes módní tvrdit, že Řecko přivedlo celou planetu na buben, ale myslící tvorové vědí, že to je bblost, když porovnáme informaci, že na planetě žije 7 mld lidí a samotné Řecko má počet obyvatelstva v jednotkách miliónů.

0/0
18.10.2011 13:54

BlackAnonym

Re: Slováci nemají smůli kvůli euro, ale kvůli tomu,

Hezky psaný text - to je ale všechno.

0/0
19.10.2011 11:28

Aqua

"Pocit, že nás koruna před problémy eurozóny uchrání"

Já nevim, čteme článek, nebo komentář? Mám poslední dobou pocit, že idnes tyhle dva pojmy vůbec nerozlišuje. A tahle snaha šířit "osvětu" o tom, jak má poslušný euroobčan přemýšlet... Euro by nás snad ochránilo víc, než koruna? A že rozpad eurozóny nás smete? Kdybyste, pane autore, měl aspoň odvahu napsat, že si ze srdce přejete nekonečné "zachraňování" nefunkčních zadlužených zemí dalšími půjčkami. Pár let zpátky řeči o svatosti únie a eura působily aspoň moderně a pokrokově, teď nejsou ani to. Jen ať se nám to euro EU pokusí vnutit, to už by i našim občanům mohlo stačit k bouřlivějším projevům odporu.

0/0
18.10.2011 13:46

papazian

Re:

Vůbec jste nepochopil podstatu problému.

0/0
18.10.2011 13:56

Aqua

Re:

Ať žije argumentace!!!;-DRv

0/0
18.10.2011 14:35

želvaželva

Ale vždyť je to tak jednoduché

platit zas zlatými dukáty. A nebudou žádné měnové krize... Stejně k tomu svět spěje, není vyhnutí, tisíciletá osvědčená metoda se zas vrátí. Bankovky se jaksi neosvědčily a co teprve virtuální peníze dnešní doby ! Je to jen trápení...

0/0
17.10.2011 16:43

Dukátštan

pravda

V dnešní době by přijal EURO jen blázen. Česko má k tomu dobře nakročeno!

+1/0
17.10.2011 10:25

Pribinacek

A ještě konec pohádky

Princ si v boji s lítou saní krize  našel tu správnou princeznu, vzali se, opravili zámek, posílili královskou měnu a žili spolu šťastně až do skonání věků (nebo EU)....

0/0
17.10.2011 9:11

Zolty

blábol

Tak tenhle článek bohužel musím označit za blábol! Jsem přesvědčen o tom, že koruna je mnohem bezpečnější měnou než celé a před několika lety velmi prosazované euro, které prochází napříč několika naprosto rozdílnými ekonomikami. A případné hlasy ekonomických expertů, kteří jsou nám nabízeni přes televizy či např. přes idnes? Je vidět, že se jedná o lidi, kteří absolutně nezvládají svou práci a jen balamutí lidi. Stačí si vzpomenout na to jak p. Ševčík a jemu podobní před několika lety tvrdili, že euro nesmí spadnout pod 32 Kč, jinak čeští exportéři zbankrotují. Dnes je euro za 24 a funguje to. Tak jak mi to tito pánové vysvětlí?

+1/0
17.10.2011 8:51

mukr

Re: blábol

R^. Rekl bych to takhle. Jedine ten kdo ma vyrobu prevazne manualni a vyrabi z ciste tuzemskych surovin muze mit problem (neznam nikoho). Jinak je to sul nul. Jednou jste nahore, jednou dole a proto je nutne tvorit rezervy. Tot cele kouzlo.

Prusvih je to co nacvicuji Nemci s Frantikama s Eurovalem. Vrazi uspory svych lidi to nejakeho Recka...

0/0
18.10.2011 23:20

texík

miluji

Miluji články na objednávku. Kde na webu idnes najedu E-shop ? Jeden bych si rád taky zařídil.

0/0
14.10.2011 18:25

Ať žije Slezsko

Vláda pravice?

0/0
13.10.2011 22:54

Lionel 1

Pane Mašku, autore,

přečetl jste si po sobě ten výtvor? Pokud ano, přemýšlel jste u toho? Pokud taky ano, tak, prosím Vás, nechte přemýšlení a psaní odborníkům. Neboť Váš článek je odshora dolů pouze žákovská óda na euro plná nesmyslů a doměnek. No a poslední dvě věty hraničí až s utopií. Anebo je máme brát jako závěr pohádky "...a všichni žili šťastně až do smrti."?Rv

0/0
13.10.2011 22:40

MrEx

Re: Pane Mašku, autore,

Je to takové mudrování nad pivem v hospodě, dané do písemné podoby. Pobavilo ;-DR^

0/0
14.10.2011 1:41

mmmm1

Koruna nás ochrání je prý omyl...

ano koruna není všemocná..,a le je zajímavé jak Jahn a podobný lobisti za Euro někam zmizeli.... není všemocná, ale dává nám možnost mít vlastní úrokovou sazbu, když polevuje tak jsme  konkurence schopní.... když zpevňuje, tak brečej vývozci, ale co jim brání mít dva účty....kor škodě MB, která stejně nejvíce tlačí do dojče... co maj pak v MB za problém...a myslím, že se proti výkyvům uměj  pojistit ...

0/0
13.10.2011 19:14

mmmm1

Politici tady zaváděj něco...

co tady fungovalo již 1000 let před nima: volný trh, volný pohyb pracovní síly, to vše tady bylo už za Karla 4 ...akorát do toho nemohli frkat diletanti z Bruselu.....a banky... Globalizace dělá akorát z malých krizí velké... celé je tro nějaké pomatené...

+3/0
13.10.2011 19:08

Sladek

Re: Politici tady zaváděj něco...

Souhlas.  Vzdy bylo urcite vrchni veleni, ale nebylo to tak prehnane jako dnes z Bruselu nebo DC, protoze jeste neexistoval socialismus.  Zeme si drzely svou identitu ke prospechu vsech i pod vladami vetsich drzitelu.  Kdyz muze Praha zrusit Moravu, tak se nedivme co se jeste dnes muze stat.

0/0
14.10.2011 1:14

chmod_5777

Ano, mit nezadluzene a vychovane sousedy je idealni

napadne nekoho z analytiku poskytnout dotace ZE SVEHO sousedovi, kdyz upadne do dluhu?

napadne nekoho z analytiku poskytnout dotace Z CIZIHO sousenidmu statu, kdzy upadne do dluhu?

.

Ano, idealni je mit kolem sebe lidi, kteri jsou zodpovedni, maji dobre placenou praci. A to v blizkem i sirokem okoli. Proc hloupi sluknovaci teda nepomohou neprizpusobivym s jejich problemy? Kdyby jim pohohli uklidit dvorek, nebyl by kolem jejich baraku bordel. Kdyby jim koupili lednici a zaplatili dluhy, nebyli by v kolotoci lichvaru. Proc nikdo neposkytuje penize jen tak sousedum,  kdyz kazdemu je jasne, ze je lepsi bydlet vedle nekoho, kdo ma svuj zivot usporadany (vzdycky je lepsi sporadana rodina s upravenym plotem, nez naky pobuda, co dela bordel a dluzi na najmu).

Proc tenhle genialni napad trasferovat penize tem co s nimi neumi zachazet prezentuji akorat financni teoretici? Ze by proto, ze nikde mimo teorii to nefunguje? Ano pro CR bude vyhodne, kdyz EURo bude fungovat a SR to zaplati.

+4/0
13.10.2011 18:52

mmmm1

Re: Ano, mit nezadluzene a vychovane sousedy je idealni

nekřič tady frajere nebo budeš obviněn z propagace komunismu ;-D a to je tajný program v bruselu, myslím že už jsi v hledáčku, protže jsi prokoukl celý tenhle konpirační program... Moskvě se podařilo oživit Lenina a všem namluvili, že ho museli zakopat... zatímco on je v Bruselu;-D

+1/0
13.10.2011 19:17

mmmm1

Slovenský daňový poplatník

by měl okamžitě zahájit generální stávku: požadavky minimální mzda 600Eček... Důchod minimálně 600 Eček... ....a nebo ať to tam posílá radičová a ostatní ze svého.... jsem rád že demokraticky je možné hlasovat tak dlouho až se všehno odhlasuje jak chce brusel...

+1/0
13.10.2011 18:40

Zirkon

hezká agitka pro hlupáčky

Pan novinář dostal za  úkol sepsat  EROagitku.

Téma: Kdo nechce poslat své peníze   Francouzským a Německým

bankám, které rejžují desetiletí na  Řecké rozhazovačnosti,  ten je 

proti společenskému pokroku, EURU, Evropské unii,  nacista, xenofob a  idiot !

+3/0
13.10.2011 17:01

Pavel Brno po smazání

Re: hezká agitka pro hlupáčky

R^ ten článek - četl jsem ho s čímdál víc otevřenou hubou. To je tak, když si někdo hraje na ekonoma. Ani jedna zmínka o tom, že by se měla tvrdě řešit příčina a teprve potom možná mírnit následky.

0/0
13.10.2011 21:11

energetik22

My všichni východňáři s 30% platy dotujeme život sousedů

Kvůli ničemu jinému tam nejsme, kdo jiný by kupoval odpadkové potraviny, pracoval za 30% plat a platil 120% ceny....??? A když nebudeme držet h.bu, tak prosadí hlasování většiny a malé země si rozdělí k zavezení horami odpadků....demokracie jak od Adolfa ...;-€

+2/0
13.10.2011 16:50

Oerteplur

Oni měli Slováci v historii vždycky smůlu

jestli ono to nebude spíš tou smrtící kombinací nacionality a vypočítavosti ;-D

+1/0
13.10.2011 16:46

davexd

Je

prilis draha ropa, v tom je ten problem. Kdyby stala 40 dolaru jako v roce 2004 to byjste videli jak by ekonomika frcela, a zajimave je ze o tom nikdo nemluvi a zastanci ropneho zlomu jsou povazovani za pomatence, budiš ale budoucnost ukaze kde lezi pravda.

+1/0
13.10.2011 15:15

Oerteplur

Re: Je

a k tomu ještě ta 20% daň z PHM, že ? ;-)

0/0
13.10.2011 16:41

Generál Ugarte - vivido

Re: Je

Ono je to možná tím, že zastánci ropného zlomu pomatenci jsou.

0/0
13.10.2011 16:42

neverleft

jak to rekl Necas

neni k cemu pristupovat. Jakou ekonomickou nevyhodou je ceska koruna? Vy jste nikdy neslyseli o tom, ze v bance muze firma vest ucet v EURech? ja mam uz takovych 8 let cesky ucet a priradili mi knemu i EUR ucet. nikdy jsem ho nepotreboval, nikdy jsem tam nemel ani cent. Vysvetlete mi, k cemu je EURo. Aby frantici a nemci rikali zbytku evropy co maji ostatni staty delat, jak se chovat, jak hlasovat - viz lisabonska smlouva a irsko, ci soucasny slovensky problem. to se bude tedy porad hlasovat, dokud se nedohlasuje to spravne rozhodnuti. co je to potom za hlasovani, kdyz to neplati na poprve, na podruhe, ale tak tedy na potreti ano, kdyz jinak nedate. To se rovnou muze cela unie rozpustit a nechme tedy rozhodovat sarkozyho a merkelovou. tohle je jak zly sen. Ja uz to tu psal nekolikrat, proste navrat k volnemu pohybu osob a zbozi a tecka.

+1/0
13.10.2011 14:53

šelma6005

Re: jak to rekl Necas

Ano, přesně tak. EU si vynucuje výsledky hlasování od členských krajín.

Nemluvě o tom, že celá ta pomoc Euru je ve skutečnosti jen pomoc Francouzským a Německým bankám. Tyto banky shrábli, nebo chtěli shrábnout tučné zisky a daňoví poplatníci EU se jim na to musí skládat.

A novináři jak za totáče se drží mainstreamu.

0/0
13.10.2011 15:06

velky bratr

Zelinar pise o ekonomice, pohrebak o medicine

To nam ta mafra pekne pada do definitivniho zapomneni. Takovou sbirku nesmyslnych plku v jedinem clanku jsem tu ale uz vazne dlouho nevidel:

- pad eura byl zrejmy uz jen z principu jeho vzniku. Se slovenskem nijak nesouvisi

- koruna nas neochrani protoze je kryta eurem a protoze je to stejne bezcenny car papiru, jehoz CNB natiskla mnohem vic, nez bylo zdravo

- pad eurozony prezit muzeme uplne v klidu - staci tu mit vcas tvrdou menu, ktera nam umozni stabilni vnitrni trh.

+2/0
13.10.2011 14:37

Antonín, topič

Re: Zelinar pise o ekonomice, pohrebak o medicine

Hm, stabilní trh exportní ekonomiky? To nebude jen tak... stoupnou ceny potravin a zlevní auta... ;-D

0/0
13.10.2011 14:47

šelma6005

Hlavní průser € je že ho mají zcela odlišné ekonomiky

Myslím tím ekonomiky na zcela odlišné úrovni i životních standardů jejich obyvatel. Kdyby měli € jen vyspělé evropské státy se srovnatelnými ekonomikami i cenami v obchodech a platy, nebyla by žádná krize Eura. Tak nevákonné ekonomiky s tak mizernou produktivitou i životní úrovni neměli vůbec zavádět €. Platí to o Slovensku, Řecku a dalších.

Proto je projekt společné evropské měny napříč celou Evropou výplod chorých mozků, euroHujerů a nemá šanci na bezproblémový chod.

0/0
13.10.2011 14:37

velky bratr

Re: Hlavní průser € je že ho mají zcela odlišné ekonomiky

Nikoliv, prvni evroska spolecna mena, floren, platila skoro po celem svete a rozdilnost ekonomik nikoho netrapil. Floren byl totiz zlaty - mel realnou hodnotu a jeho natisteni tak umoznila az prvni svetova valka, ktera byla zaroven koncem teto spolecne meny.

PRoblemem eura je bezcennost, nikoliv to, ze se jedna o spolecnou menu.

0/0
13.10.2011 14:38

šelma6005

Re: Hlavní průser € je že ho mají zcela odlišné ekonomiky

Možná že máte pravdu, nejsem ekonom. Jak je ale potom možné, že individuální měny dokážou s jistými výkyvy ale přesto fungovat? Individuální měna podle mně nutí k větší rozpočtové odpovědnosti. Asi se tedy poopravím: Hlavní problém společné měny není rozdílná úroveň ekonomik, ale rozdílný přístup k rozpočtovým schodkům.

Nevím, ale jižanské národy mi přišli jaktěživ flákačské a tak i dost neodpovědné. Bylo chybou brát do eurozóny jižní krajiny EU.

0/0
13.10.2011 15:00

chmod_5777

Re: Hlavní průser € je že ho mají zcela odlišné ekonomiky

Optimum Monetary Area

vysvetluje proc nelze efektivne provadet menovou politiku v oblastech s strukturou ekonomiky

.

Pokud jde o realne penize (zlato, zlaty standard), tak navazani meny na cokoliv automaticky zlikviduje menovou politiku statu. Menova politika prestane existovat. Pokud bychom platili ve zlate, tak ceny by byly urcovany zlatem.

Problem je, ze dnesni socialnisticka ekonomika neumoznuje provadet plnou hospodarskou politiku (napr.s snizit mzdy a ceny - jsou rigidni smerem dolu). Tudiz kdyz je potreba lidem (kratkodobe) snizit platy, tak se provadi monetarni politika znehodnocenim meny. U zlata tato politika neexistuje a lide musi byt ochotni prijmout vykyvy mezd i nezadoucim smerem (zlato je k tomu donuti, CNB by zbourali).

0/0
13.10.2011 19:01

mukr

Re: Hlavní průser € je že ho mají zcela odlišné ekonomiky

No vy jste dobry manik. Tak az se bude zase platit zlatem, tak chci videt, jak si pujdete koupit rohlik a sudlat cihlicku aby jste odrbal kousek zlata v jeho cene. Nahrada a vyuziti jinych kovu je pase, protoze to by ve finale skoncilo jako mince ve stredoveku, kdy se devalvovalo tak ze se pridavalo cim dal mene drahych kovu az to byl pouze plisek.

0/0
18.10.2011 23:28

Karel_dnes

Bože, bože proč's dal dušu do barana.

Teď ještě článek o tom, jak vypouštěním skelníkových plynů ovlivňujeme rozpínání vesmíru a je to.

+4/0
13.10.2011 14:16

Strikehawk

Slovenský přístup

Slováci udělali tu nejlepší věc, že přistoupili k euru i když to teď zrovna tak moc nevypadá. Budoucnost dá tomuto kroku zapravdu, protože opakem může být jen naprostá ekonomická katastrofa po zhroucení Eura a propad zemí jako Slovensko nebo Česko na ekonomickou úroveň afrických států.

Jediná věc co může zhatit Slovensku vzestup díky Euru je jejich národní povaha. Evidentně se v eurozoně chovají jako k federaci. Výhody samozřejmě hrozně rádi přijímají, nevýhody a náklady by měl podle nich platit někdo jiný , bohatší apod. Když vlezli do VIP klubu bohatých museli počítat , že občas je útrata drahá. Jejich argumenty, že si mysleli, že budou jenom brát a nic nedávat jsou vrcholem trapnosti. Myslím, že jejich průtahy při schvalování eurovalu budou po zásluze oceněny přesměrováním německých a francouzských a holandských investic do ČR. Tak asi tolik k Slovákům ( přes to všechno je mám rád ) a Euru.

0/0
13.10.2011 14:01

Antonín, topič

Re: Slovenský přístup

Vy si myslíte, že euro nezkrachuje?

.

.

.

;-D

0/0
13.10.2011 14:10

Karel_dnes

Re: Slovenský přístup

Ha Eurohujer...z čeho to čteš?

0/0
13.10.2011 14:17

Strikehawk

Re: Slovenský přístup

na rozdíl od tebe dokážu zformulovat rozvité věty do několika souvětí a vytvořit tak souvislý text s argumenty a nemusím se omezovat na primitivní výkřiky jako ty ...............

+1/0
13.10.2011 14:23

velky bratr

Re: Slovenský přístup

At to ctu z kretehokoliv smeru, argumenty postradam. Je to soupis nepodlozitelnych zboznych prani.

+1/0
13.10.2011 14:40

Pavel Brno po smazání

Re: Slovenský přístup

R^R^ Jeden skrytý argument tam ale je: když zkrachuje ten nesmysl jménem EURo, zkrachujete taky, i když jste si to nevymysleli.   Pán se možná rád babrá v peněžnictví, ale ekonomika je víc o práci - té smysluplné, nikoliv na úřadu, v prázdném obchodu nebo v poradenské firmě dotované z fondů EU.

0/0
13.10.2011 21:30

pivoaborovička

Re: Slovenský přístup

Nedokážeš myslieť to stačí, ani jeden rozumný argument, ako poslané peniaze pomôžu euru.

0/0
13.10.2011 14:50

marthin.m

Co je toto za vetu ?

"Bouří se proti pomáhání měně, kterou většina z nich před třemi lety vítala." Pan novinar ste v poriadku ?! Proti euru vacsina slovakov nic nema a myslim, ze sme radi, ze ho mame. Keby euroval bola skutocna pomoc euru tak by sa ta vacsina ludi za neho aj patricne postavila! Problem je, ze vacsina ludi si nemysli, ze napchat peniaze do bezodnej diery je to co euru skutocne pomoze !

Cely clanok je obycajna pseudo analyza ... ocividne potreboval pan novinar nieco zo seba vysukat ... tak vypadlo toto ...

+2/0
13.10.2011 13:46







Najdete na iDNES.cz