Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slováci posvětili rozšíření eurofondu, Sulík se obrátí na Ústavní soud

Slovensko přestalo napínat Evropu a schválilo jako poslední ze 17 států eurozóny rozšíření záchranného fondu. Evropský fond finanční stability, EFSF, tak bude disponovat kapitálem ve výši 780 miliard eur a bude moci úvěrovat zadlužené země až do výše 440 miliard eur. Bude mít také větší pravomoci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

orwelg

proti zákonu - proti demokracii

Toto rozhodnutí může být správné, užitečné, výborné, ale bylo přijato nezákonně a nedemokraticky. Pokud na Slovensku je jetě demokracie, tak to jejich ÚS musí uznat. Není možné, aby parlament přehlasoval ve stejné záležitosti svoje platné rozhodnutí, během jednoho týdně8-o

0/0
22.10.2011 9:31

josefl

Zajímavé

Eurozóna, ale i celá EU má problémy. Na Slovensku kvůli tomu padla vláda. Jenom ta evropská v čela s mokrým hadrem, jak někteří politici nazývají pana Barrosa, se drží. Neměli by jako prví odstoupit slavní nedotknutelní eurokomisaři a po nich celá evropská vláda i nenažraní poslaci europarlamentu? Potom provést revizi všech smluv o EU, poskytování dotací a nař´ízení, vytvořir EU na základě unie jednotlivých států, tedy celní a obchodní unie. Ponechat v pravomoci tvorbu zákonů v jednotlivých zemích na jejich parlamentech a společné mít jen zákony týkající se celé Evropy, jako např. dopravní pravidla, pohyb osob, stíhíní zločinců, technické normy apod.?

0/0
17.10.2011 8:54

Kracker

uz je koniec

http://www.youtube.com/watch?v=rGi9POj6bE8 ;-D

0/0
14.10.2011 22:19

Kaniokova

Sulíkova argumentace -

http://strana-sas.sk/file/532/cover_eurovalbrozura.pdf

http://richardsulik.blog.sme.sk/c/277667/Kto-zvalil-vladu.htmlhttp://www.lifenews.sk/content/cena-za-euroval

http://www.youtube.com/watch?v=QmErsKfWYbQ

http://www.novinky.cz/ekonomika/247289-zachranny-fond-eurozony-se-ma-rozsirit-az-na-tri-biliony-eur.html?ref=zpravy-dne

http://www.youtube.com/watch?v=RnpWKiF2Lx4

+1/0
14.10.2011 15:08

Kaniokova

Má vzniknout Evropská ratingová agentura, uff..

nemá se jmenovat "Evropská Racketeeringová Agentura" - European Racketeering Agency?

Němci nezlobí, dostanou za jedna, Řekové jedna mínus. Á, Finové (Slováci) chtějí splatit státní dluh ... holoubci, čeho se vám zachtělo.???  Malá krize v Karélii nebo na Ukrajině a už máme cé mínus, úroky letí vzhůru.

To bude žůžo. Skončí až to Němci nebo Francouzi přeženou a budou to využívat ve vnitropolitickém boji.

http://www.finmag.cz/cs/finmag/ekonomika/pavel-kohout-neklast-odpor-by-byla-hanba-slovensko-si-uzilo-24-hodin-svobody/    a      http://www.youtube.com/watch?v...

+1/0
14.10.2011 14:53

glockwien

Slováci

správně je Slováci museli posvětit rozšíření eurofondu.

Tak dlouho by se hlasovalo až by to prošlo.

Slovensko , stejně jako ostatní malé státy , je vazalem Bruselu.

+2/0
14.10.2011 13:11

Qlk2

Ne znamená Ano.

To je ten eurospeak...:-/

+1/0
14.10.2011 12:36

majkl761

PAKATEL

Bylo by třeba do toho fondu nalít cca 1.5 TRILIONU Éček sby to bylo co k čemu!!!

0/0
14.10.2011 11:16

vikikikitek

půlka jejich rozpočtu

Sulíkovi držim palce tahle zlodějna kdy slováci odvedou půlku svého ročního rozpočtu na líný řeky je obludné svinstvo:-P:-P

+3/0
14.10.2011 11:00

Jan9002

Re: půlka jejich rozpočtu

Pár řeků z Řecka znám. Líný rozhodně nejsou... (jinak máš pravdu)

0/0
14.10.2011 11:13

Kaniokova

proboha.... to není pro Řecko..... to je pro něm a fr. BANKY

0/0
14.10.2011 14:56

gars

To není euroval proti nějaké dluhové krizi ...

to je euroval pro politiky protože se nechutně pakují ze společného a s jídlem roste chuť ...

0/0
14.10.2011 10:27

Hrochomut

Euroval v přirovnání

Celý tento způsob řešení mi přijde asi tak:

17 kamarádů v práci chlastá. Opilí jsou všichni. Ale jeden z nich už tak, že není schopný ani dojít si na záchod, natož pracovat. I někteří další sice ještě pracují, ale dělají zmetky, hrozí, že si ublíží.. V tom jeden z nich prohlásí: "Chlapi, měli bysme přestat chlastat nebo nás z té práce vyhodí a skončíme na dlažbě. Jenže je okamžitě umlčen dvěma z kamarádů, kteří zároveň vydělávají na tom, že ostatním ten chlast do práce vozí (vždycky si za ten dovoz něco nechají): "Ty ses nasi zbláznil, chceš nám tady tu naši partu úplně rozvrátit? Musíme naopak chlastat víc, protože pak nám bude jedno, že děláme zmetky!" .. no a to se ostatním líbilo, protože už jsou všchni tak trochu alkoholici a ta vidina, že se zase napijou byla tak nějak bližší, než možný vyhazov z práce, tak svého pomíleného kolegu umravnili a začali se skládat na další rundu :-)

+3/0
14.10.2011 10:22

gars

Re: Euroval v přirovnání

ano je to podobné .... žádný z příběhů nemá happiend

0/0
14.10.2011 10:25

gars

Merkozi si mne spokojeně ruce ....

to se zase politici a jejich strany napakují při rozdělování peněz ovčanů vyvoleným podnikatelům ...:-/

0/0
14.10.2011 10:20

dolda1

pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

Řecko: pr. plat - 1710 Eur / 51522 Sk.....důchod 1636 Eur / 49302 Sk

Slovensko: plat - 578 Eur / 20443 Sk......důchod 311 Eur / 9 368 Sk....

divíte se Slovákům, že jsou proti? !!Rv

+2/0
14.10.2011 9:49

milujemadmina

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

môžem ti potvrdiť, že je to tak ako píšeš

+1/0
14.10.2011 10:01

gars

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

brát vážně nějaké statistické údaje od země která nemá ani katastr nemovitostí je nerozvážné

0/0
14.10.2011 10:23

milujemadmina

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

katastr nemovitosti je kataster nehnuteľností ?  Pretože práve som sa odtiaľ vrátil a pokiaľ viem tak stojí v našom meste už desiatky rokov, tak neviem o čo plácáš vole

0/0
14.10.2011 10:35

doktor_chocholousek

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

nerozčiluj se kvůli blbci, co neumí jazyky :-)

0/0
14.10.2011 11:56

Lucifer 16 2

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

mám pocit, že gars nemluvil o Slovensku. Tak nechápu tvoji vztahovačnost a podrážděnost.

0/0
14.10.2011 11:59

Jan9002

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

Máš to blbě. Možná  je to průměrný plat ve státním sektoru a důchod důchodce ze státního sektoru. Ikdyž i o tom bych pochyboval. Neznám nikoho v Řecku, kdo má důchod vyšší, než 700 euro, a to jich znám dost.

0/0
14.10.2011 11:16

majkl761

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

Tak mi řekni kolik znáš důchodců v ČR co má důchod 700eur(17500Kč)

0/0
14.10.2011 11:19

Jan9002

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

Samozřejmě, že neznám nikoho u nás s takovým důchodem. Já se opřel do Tvé nepravdivé informace, kterou sis vycucal z prstu. Já nezpochybňuji to, že Řekové mají vyšší důchod a vyšší platy, než Slováci, nebo my. Jenomže mají taky vyšší ceny. Například jejich chleba, který jsem předloni kupoval za 0,60 Euro, stál letos 1,80 euro. S 500 Ečkamy by tam umřeli hlady.

0/0
14.10.2011 12:09

Jan9002

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

ŘECKÉ DŮCHODY

Podle studie MMF dosahoval v roce 2004 průměrný důchod v Řecku zhruba 530 eur měsíčně, tedy při současném kurzu 13 500 korun. Fond tehdy ale zároveň upozorňoval na skutečnost, že přibližně dvě třetiny důchodců pobírají minimální penzi. Ta je v současné době 463 eur, v přepočtu tedy necelých 12 tisíc korun.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/hitparada-reckych-nesmyslu-zemi-potopily-vladni-experimenty-pu8-/eko_euro.aspx?c=A100506_123319_eko_euro_fih

0/0
14.10.2011 12:26

Jan9002

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

http://3w.zvedavec.org/komentare/2010/05/3713-svobodni-lzou-recku-jsme-nepujcili-ani-1-.htm

0/0
14.10.2011 12:47

jfb

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

Vyšší ceny ovšem nemají se splácením dluhu nic společného. Ano, celkově je cenová a, důchodová atd. hladina posazená mimo jejich skutečnou ekonomickou realitou, proto jsou na tom tak , jak jsou.

0/0
14.10.2011 13:57

Jan9002

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

Panní (pane) Já nereagoval na to, zda je řecký důchod a plat přiměřený, já reagoval na lež, že řecký důchodcě bere víc, než 1000 euro. To ostatní je jenom doplněk. Já rovněž nezpochybňuji, že si řecko žije nad poměry, že se celá evropa uskrovňuje kvůli nim a oni se uskrovnít nechtějí, já reaguji jenom na tu lež.

0/0
14.10.2011 14:22

doktor_chocholousek

Re: pardon, ale toto přišlo jako doplněk...ověřeno ještě nemám..

dovolil bych si upřesnit, že reálný plat na Slovensku je 450 Eur čili něci přes 13.500,- Sk. Na průměrný plat většina slováků nedosáhne. To je stejné jako v čechách. Ten důchod odpovídá.

0/0
14.10.2011 11:55

Streit

Doufám, že tam nemají Rychetského

http://streit.blog.idnes.cz/c/216743/Ten-euroval-je-nejaka-blbost.html

0/0
14.10.2011 9:46

komentator-1

všechny státy eurozóny hospodaří s deficitem

tzn. celý slavný eurofond bude financován z půjčených peněz, které on sám bude dále půjčovat. Absurdita.

+2/0
14.10.2011 9:43

dolda1

tam dole s Vámi z části souhlasím...ale...

35 let jsem pracoval, nemarodil a "spořil" do státního důchodového fondu na stáří..., nyní, když byl rozkraden, už to nějak nestihnu si takovou novou částku naspořit...a pokud ano, zas to nastrkaj do těch, co nepracovali nikdy???-----co s tímto???

0/0
14.10.2011 9:41

zmm

Re: tam dole s Vámi z části souhlasím...ale...

do důchodového fondu jste nespořil. To jste platil důchod svým předkům. Na Váš důchod spořili ti (možná tím pádem i Vy), kteří vychovali další daňové poplatníky. 

Takže řešení je jednoduché, ti co nemají děti, by jaksi průběžně měli více a ti co mají děti méně. Jenže to by všichni kvičeli jak mláďata od prasátek a tak dítě pro ekonomicky aktivního znamená brutální propad životní úrovně a tak halt se  množí hlavně ti ekonomicky neaktivní, protože pro ty dítě naopak znamená zvýšení životní úrovně.

0/0
14.10.2011 9:49

majkl761

Re: tam dole s Vámi z části souhlasím...ale...

to by se ty netáhla přičmoudlý měli v důchodu ještě lépe než teď :-)

0/0
14.10.2011 11:20

zmm

Re: tam dole s Vámi z části souhlasím...ale...

já hovořil o výchově daňových poplatníků, pokud ten jehož jméno se nesmí vyslovit vychová řádného daňového poplatníka ( a nemyslím tím daň z lihovin) tak ať se má v důchodu dobře.

0/0
14.10.2011 11:25

Hrochomut

Re: tam dole s Vámi z části souhlasím...ale...

nespořil, máme průběžný systém.. a ten je díky demografickému vývoji neudržitelný..

0/0
14.10.2011 9:54

zmm

Re: tam dole s Vámi z části souhlasím...ale...

buď budete platit důchody průběžně přímo, nebo budete průběžně dotovat organizace spravující prostředky budoucích důchodců. Tak velké množství financí se nedá kvalitně investovat. Pokud je demograficky neudržitelný průběžný penzijní systém, jak by sakra mohl být průběžně udržitelný investiční penzijní fond. Ten přeci svá aktiva také prodává snadno nebo obtížně (tj poptávka nabídka a vliv na cenu) v závislosti na demografickém vývoji

0/0
14.10.2011 10:04

Hrochomut

Re: tam dole s Vámi z části souhlasím...ale...

jistěže je neudržitelný.. proto budu do této černé díry dávat jen povinnou část a budu se snažit zajistit se sám. Zejména je třeba se snažit vést své děti tak, aby se o mě mohly (a chtěly) postarat, až já sám nebudu moct :-) ještě nikdy se nestalo, aby peníze udržely svou hodnotu tak dlouho, aby je člověk vložil někam na začátku svého produktivního věku a něco z nich ještě zbylo, když pak jde o 40 let pozděj do důchodu..

0/0
14.10.2011 10:28

zmm

Re: tam dole s Vámi z části souhlasím...ale...

no to máte pěkné předsevsetí. Jenže už teď jsou na tom rodiny s dětmi v průměru dost blbě a Vaše děti budou ze svých daní zasypávat tolik děr, že nevím, jestli jim stát nechá tolik, aby jim zbylo i pro vás. Ale pokud rezignujete na vnoučata, třeba to klapne.

No a poslední větou pouze potvrzujete proč je průběžný systém nenahraditelný. Ono je to vždy o tom, že současní pracující nějakým způsobem živí současné důchodce a na tom nic nezmění způsob jakým se to uskutečňuje. A průběžný systém je odolný proti inflaci, tunelování  atd a proto je nejúčinnější. Pokud demografické složení neumožní mladým uživit staré (proboha při dnešní produktivitě práce???) pak na tom způsob jakým jsou peníze od mladých ke starým nic nezmění, ať už je průbežný nebo spořící.

0/0
14.10.2011 10:42

jfb

Re: tam dole s Vámi z části souhlasím...ale...

Průběžný systém defakto inflaci nepřímo vyvolává ...

0/0
14.10.2011 14:03

zmm

Re: tam dole s Vámi z části souhlasím...ale...

no jistě, tak si představte jak by musel ten Eurovál vypadat, kdyby důchodci byli ze 100% závislí na svých úsporách v bankách a ve fondech.

0/0
14.10.2011 15:25

Satan 16 2

Re: tam dole s Vámi z části souhlasím...ale...

jak může být rozkradeno něco, co není. Žádný státní důchodový fond ve kterém by se kumulovaly prostředky není. Těch 35 let jste platil důchody těm, kteří v té době důchod pobírali, sobě jste neplatil nic. A nyní čekáte, že budete dostávat důchod z odvodů těch, kteří pracují.

Mě by bylo také stokrát milejší, kdybych nemusel platit průběžný důchodový systém, ale ty peníze použil jinak na zajištění jen mých osobních potřeb ve stáří. Určitě bych to udělal efektivněji.

Je ale pravda, že alespoň 2/3 ldií by díky své finanční negramotnosti, chcípli hlady.

0/0
14.10.2011 9:55

st.1

Re: tam dole s Vámi z části souhlasím...ale...

ale nechcípli rychle by se naučili hospodařit , možná bychom se divili jak jsou češi chytří ,když jim nikdo nebude organizovat život a budou si muset poradit se vším sami ! historicky jsme zatím všechno přežili !

0/0
14.10.2011 10:06

zmm

akorát mě zaráží

ta očividná schizofrenie zdejších pravicových komsomolců. Na jedné straně nadšení z přesunu peněz z průběžného důchodového systému do penzijních fondů a na druhé straně kvičení proti neustálému zachraňování krachujících bank.

Měli byste mít chlapci trochu pochopení pro ubohé bankéře. Tak ohromné prostředky, které si mají dle Vašich doporučení budoucí důchodci ve fondech našetřit se jaksi dost obtížně investují, protože dobrých investičních příležitostí je jaksi omezené množství. Navíc se nakoupená aktiva jaksi mají logicky pustit na trh v době až tu bude důchodce dle tvrzení některých "expertů" každý druhý. Takže se jaksi budou obtížně hledat hejlové, kterým aktiva prodat dráž naž za kolik byly pořízeny.

Berte to tak, že penzijní fondy jsou takový "lepší" průběžný systém. Vy máte pocit že spoříte na své stáří a aktuální daňoví nevolníci budou průběžně zachraňovat krachující fondy. Co s toho mají bankéři je mi jasný, ale co z toho budete mít Vy moc nechápu.

0/0
14.10.2011 8:56

Athos

Re: akorát mě zaráží

na penzijnich fondech neni nic pravicoveho. skutecne pravicove by bylo, kdyby stat do zajisteni na stari nestrkal nos - to je vec kazdeho jednotlivce, aby si behem produktivniho veku nejakou formou zabezpecil stari.

+5/0
14.10.2011 9:10

zmm

Re: akorát mě zaráží

svým způsobem s Vámi souhlasím. Ale raději bych byl, kdyby pravice hledala řešení, která fungují. To co navrhujete má dvě základní úskalí:

1)z průběžného systému se vystupuje jen velmi nákladně

2) jak můžete vidět všude okolo, minimálně 70% obyvatel by na stáří nenašetřilo ani korunu, bo část by na to hodila bobek a druhá část by byla podvodníky okradena.

Tzn tímto řešení byste získal minimálně statisíce lidí bez prostředků a to by předpokládám přineslo značné problémy.

0/0
14.10.2011 9:17

jfb

Re: akorát mě zaráží

Když člověk odevzdá do státní černé díry až 70 % pvšech příjmů, tak je jasné, že se na stáří šetří velmi špatně.

0/0
14.10.2011 14:02

zmm

Re: akorát mě zaráží

koukám, že tento názor má již 5 souhlasných bodů. To je skutečně síla. Pokud by tedy po Vašem stát přestal strkat do důchodů nos, tak by od zítra

1) buď přestaly chodit důchody a důchodce bychom nechali asi pojít hlady a zmrznout.

2) anebo by se odvody pro současné plátce nezměnily, ale současní plátci by se z toho (censored) co teď většina z nich má, museli zajistit na důchod a to by mě zajímalo jak by to dokázali. a až pak někdy v hodně daleké budoucnosti by odvody na důchod poklesly na nulu a lidé by měli šanci ze zajistit . Ten aplaus nad tak nereálným návrhem ukazuje jaké má většina lidí schopnosti zajistit se do budoucna bez průběžného systému.

Navíc celá ta měnová krize ukazuje, jak je obtížné, přenést peníze do budoucna .

0/0
14.10.2011 12:37

Hrochomut

Re: akorát mě zaráží

pravicový penzijní fond? 8-o Čistě pravicové řešení by bylo, kdyby si každý zajistil stáří sám. Jenže protože je svět plný nesvéprávných troubů, kteří by si stáří nezajistili a pak by se divili, máme tady levici.. :-)

+1/0
14.10.2011 9:16

zmm

Re: akorát mě zaráží

no ještě před volbami tu bylo spoustu pravicových TOPhujerů, takže předpokládám, že penzijní reforma je dílem pravice. Se zbytkem tvrzení máte pravdu, ale to říkaj i bolševici,  kdyby lidi byli jiní, tak by komunismus fungoval a podle toho co říkáte to platí i pro to, co si představujete pod pojmem pravice.

0/0
14.10.2011 9:21







Najdete na iDNES.cz