Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levně vlakem z Brna do Prahy. Neplatí pro „ty z venkova“

Cestujte levně vlakem z Brna do Prahy. Pokud ale jedete z Břeclavi, zaplaťte plnou cenu. Takový vzkaz vyslaly České dráhy cestujícím prostřednictvím akce ČD Promo, kterou vyprovokovaly žluté vlaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Grossak

Zbytečný údiv

Úplně normální marketinkový tah. A tento článek je dobrou reklamou na něj. :)

+1/0
25.10.2011 10:56

-cis-

ČD

Nevím proč se, pane Tesaři, oháníte  venkovem. Pokud by místo Břeclavi byl Londýn a žluté vlaky jezdily na trase Ostrava - Praha,  cestující ČD v "Londýně" by ostrouhali stejně.

0/0
24.10.2011 13:38

zlatyrasty

Pěkně diskriminující hovadina českých drah

RvRvRv

+1/0
24.10.2011 11:28

jannes

Re: Pěkně diskriminující hovadina českých drah

Proč diskriminující? Navíc je to vymyšlené....

0/0
24.10.2011 13:37

danny47

Re: Pěkně diskriminující hovadina českých drah

Další mediálně tvárný volyč... ;-)

+1/0
24.10.2011 18:24

mamina2

Re: Pěkně diskriminující hovadina českých drah

Jaký mediálně tvárný volič? Dobře, akce může být jen na jedné trati, i když podle mě je to něco jiného než akce na jedno určité zboží. Ale když si můžete koupit lístek z Brna do Prahy kdekoli, tak by snad cena toho lístku měla být všude stejná. Ne, že na jedné konkrétní pokladně je nižší než jinde. 

Cenová politika ČD je mi nepochopitelná a cestující odrazuje. Například nechápu, proč dráhy účtují plnou cenu prakticky jen tehdy, když cestuje jeden člověk. Aby se už jednomu vyplatilo jet autem?

0/0
27.10.2011 8:24

Bery

Re: Pěkně diskriminující hovadina českých drah

"Ale když si můžete koupit lístek z Brna do Prahy kdekoli, tak by snad cena toho lístku měla být všude stejná. Ne, že na jedné konkrétní pokladně je nižší než jinde."

Mno, pred chvili jsem koukal na stranky Billa, kde maji letak na tydenni akce. Taky tam maji univerzalni letak platny pro celou sit prodejen a pak specialni letaky, kde se pise "Leták platný pro prodejny:" a vyjmenovany seznam prodejen. Takze pak muzete stejne zbozi koupit na vybranych prodejnach za jine ceny. Neni to nic neobvykleho. ;-)

0/0
29.10.2011 23:59

githaj

Re: Pěkně diskriminující hovadina českých drah

Prečo nejazdia žlté vlaky aj z Brna, alebo prečo nejazdia na odľahlých tratiach? Tam kde to nie je ekonomické? Nechcem brániť čd, ale oni zabezpečujú aj stratové trate. Nech to urobí aj podnik pána so žltými vlakmi.;-D

0/0
25.10.2011 11:15

ddtx

Re: Pěkně diskriminující hovadina českých drah

No spocitejte si skutecne naklady (ne ty tezce nadhodnocene) a pak by drahy byly OK. Ale s jejich predrazenym jizdnym se ve dvou vyplati jet kamkoli autem a drahy ostrouhaji. Priklad jiste "ztratove" trate : listek stal 10Kc, vlak byl nacpanej k prasknuti, listek stoji 80 (120), jede v nem 15 lidi. za ztratovost" si CD muze samo, nehoraznym zdrazenim jizdneho. Neni se cemu divit, kdyz nekteri "zamestnanci" musi mit 400 000 mesicne a milionove odchodne

0/0
31.10.2011 9:29

turista-

Re: Pěkně diskriminující hovadina českých drah

Máte konkrétné příklad, kde jízdné zdražilo z 10 Kč na 80 Kč?

0/0
31.10.2011 11:12

Ruler

minulý týden jsem byl v Bruselu

a řekl jsem si, že si přestanu stěžovat na ČD :-) koženkové roztrhané sedačky ve vlacích tam maj taky... komfortu si člověk moc neužije, jen ta okna byla čistá... a lístek z letiště do města (2 zastávky) stojí 5,20 €

+3/0
24.10.2011 11:27

duhovnik

Re: minulý týden jsem byl v Bruselu

asi si mal smolu, ja som cestoval z Brusselu do Oostende troma vlakmi a spokojnost :) Najdlhsiu cast trasy sme absolvovali klimatizovanym vlakom, bolo to ale par rokov dozadu.

0/0
26.10.2011 15:37

turista-

Re: minulý týden jsem byl v Bruselu

Mluvíte oba o něčem jiném. Dálková doprava se od regionální obvykle liší. Jízdné je různé, jezdí tím různě situovaní lidi, v příměstské bývá víc vandalů.

A vlak z Bruselu na letiště je regionální vlak.

0/0
26.10.2011 17:53

MightyFucker

konkurence

Dokud budou ČD na trasu Praha - Brno dostávat dotace od státu, tak nemůže být nikdy řeč o konkurenčním boji a je smutný, že se něco děje, až když p. Jančura začal jezdit levněji... Vedení ČD by potřebovalo vypráskat, stejně jako Hušák ze Sazky... Vůbec nechápu, jak je možný, že firma, která ma na svůj obor monopol může být ve ztrátě a vedení ještě říká jaký jsou super manageři a businessmani...

+5/0
24.10.2011 8:35

buxus

Re: konkurence

R^ Souhlas. jen s tím vypráskání se to bude mít jako s odchodem Hušáka ze Sazky - bude to hodně dlouho trvat.

+1/0
24.10.2011 9:02

turista-

Re: konkurence

ČD má monopol? Nemá. Za železniční dopravu jsou na trhu použitelné substituty - totiž auta, busy či letadla, podle relace.

A ČD si jsou toho vědomy, ostatně nabídka SPoroTiket přes 2 lety vznikla právě kvuli busům, že ...

0/0
24.10.2011 10:14

Si0 po 4. zákazu

Re: konkurence

Má monopol spíše na ty dotace, nikdo jiný z vámi vyjmenovaných je totiž nedostává.

0/0
24.10.2011 10:53

turista-

Re: konkurence

Busy (ty regionální dotace dosátávají). Ty dálkové mají úlevy na silniční dani a byly tu rozsáhlé programy na obnovu vozového parku (až 50% z ceny nového busu).

A letadla? Neplatí spotřební daň z paliv a DPH z většiny letenek. To dělá cca 10mld Kč ročně, skoro 850 Kč na jednoho cestujícího v každém směru. To mi taky nepřijde málo.

+2/0
24.10.2011 10:58

majxik

Re: konkurence

Takze z toho vypliva ze vlastne RegioJet je utiskovany, protoze jako jedinej nema ulevy.... Rv

0/0
24.10.2011 11:14

Bery

Re: konkurence

Ale kdepak, ten dostava od statu kompenzaci slev na studenty a duchodce, kterou zase u dotovanych vlaku nedostanou CD. Vtip je v tom, ze ta kompenzace vychazi dost obdobne jako jsou soucasne dotace u CD. ;-)

http://ekonomika.idnes.cz/stat-zavedenim-konkurence-cd-neusetri-slevy-musi-proplacet-vsem-pho-/ekonomika.aspx?c=A111017_204840_ekonomika_brd

+2/0
24.10.2011 11:36

kuttna

Re: konkurence

Mám pocit, že směšujete jablka s hruškama.

0/0
24.10.2011 15:58

wercza

Re: konkurence

Jo tak pocit, jo? A co vám tedy říkají pojmy jako dotace a úhrada za dopravní obslužnost? To jsou pojmy, které většina zdejších "odborníků" na dopravu není schopna pochopit, a neustále tady plácá něco o jejich daních apod.:-P

0/0
24.10.2011 19:49

Bery

Re: konkurence

Ten pocit mit samozrejme muzete, nakonec mate na nej nezadatelne pravo. Nicmene to michani ovoce neni az takove, jak se na prvni pohled zda. Znamena to vsak trochu pochopit princip. Ono dost pomuze i proste vysvetleni pojmu. 

Kompenzace za statem narizene (a regulovane) slevy pro studenty, duchodce, ZTP... je predpokladam jasna. Dostava ji kazdy dopravce, ktery o ni pozada a neprovozuje dopravu v zavazku verejne sluzby. Tedy i Regiojet.

Uhrada prokazatelne ztraty za dopravu provozovanou v zavazku verejne sluzby, kterou zde umyslne nespravne nazyvam dotaci, protoze jsou na to ctenari od novinaru nauceni, se zklada jednak z vyse uvedene kompenzace za statem narizene slevy pro studenty atd. (proto ji CD, ale ani jiny dopravce v ZVS, nedostanou zvlast), ale take z kompenzace za statem regulovanou cenu "zakladniho" jizdneho. Na to, ze je cenovym vymerem MF regulovano i zakladni jizdne odkazuje tarif CD i Regiojetu, ale malokdo to cte, ze ? Pokracovani...

+2/0
24.10.2011 22:09

kuttna

Re: konkurence

Mnoho slov a málo smyslu. Poučte mne - které vlaky jsou dotované a které ne. Ještě nedávno jsem četl, že IC a EC nejsou dotované.

0/0
24.10.2011 22:23

Bery

Re: konkurence

Je to potreba docist cele. Ale nejsem zrovna pedagog, takze to mozna neni snadno stravitelne. Jinak ano, IC/EC jiz rok nejsou dotovane a proto doslo k omezeni jejich poctu. ;-)

0/0
24.10.2011 22:34

kuttna

Re: konkurence

No vidíte, že to jde bez té zbytečné až matoucí omáčky. To jsou ty jablka a hrušky, o kterých jsem psal.

0/0
24.10.2011 23:03

Bery

Re: konkurence

Nejsem pokladnik CD, ani ucitel, takze ta omacka muze byt matouci... to uznavam. Nicmene z pohledu dotaci je vcelku jedno, jestli se usetri 100 milionu u vlaku objednanych v ZVS, kdyz se stejne vyplati 100 milionu u stejnych vlaku provozovanych bez tohoto zavazku. V obou pripadech se totiz vyplaci jen ta kompenzace studentskych (a dalsich statem narizenych) slev. Pokud jablkem a hruskou bylo mysleno neco jineho, tak jsme si jen nerozumeli. ;-)

0/0
24.10.2011 23:34

Bery

Re: konkurence

Pokracovani...

Dopravce tedy jezdi (dle smlouvy) na prodelecne trati, ale nemuze si na teto trati svevolne stanovit jizdne, ktere by mu ztratu pokrylo, protoze narazi na tento statem regulovany strop. Objednatel (stat, kraje) vsak takovemu dopravci uhradi takto vzniklou ztratu, tedy vykompenzuje statem regulovanou cenu zakladniho jizdneho i statem narizene slevy pro studenty v jednom. Do tohoto bodu doufam jasne a ted k tomu ovoci... :-)

V momente, kdy uhrada prokazatelne ztraty dosahne obdobne castky jako je samotna kompenzace slev pro studenty, tak to znamena, ze stat jiz nedorovnava regulovane zakladni jizdne, protoze trat je ziskova. Ale vyplaci jiz pouze tu kompenzaci za slevy pro studenty. Je pritom uplne jedno, jestli to nazveme kompenzaci slev, uhradou prokazatelne ztraty, nebo treba dotaci... jedna se o stejnou castku a to je rozhodujici. Stat proste zaplati totez, neni v tom rozdil a to bez ohledu na pojmenovani te platby.

+1/0
24.10.2011 22:28

PIsa.lek

Re: konkurence

>  slev na studenty a duchodce, kterou zase u dotovanych vlaku nedostanou CD

Nesmysl, kompenzace na státem nařízení slevy (studenti důchodci, ZTP) stát platí bez ohledu na to, jestli vlak dotovaný je, nebo není - už vzhledem k tomu, že dotováno je cca 98% všech vlaků ČD.

0/0
25.10.2011 6:51

Bery

Re: konkurence

Ale vsak jo, vzdyt se o tom celou dobu bavime. Akorat jsem to asi nenapsal uplne srozumitelne. Tedy tuto kompenzaci CD nedostanou navic, protoze je uz zahrnuta v te dotaci...

0/0
25.10.2011 8:09

mamina2

Re: konkurence

Tak když mu stát přikáže dávat někomu slevu, tak by mu ji měl kompenzovat, to je snad logické. Proč by soukromý dopravce měl dotovat důchodce nebo studenty? Ale ČD mají dotace celkově, stát jim teda už peníze dává, tam samozřejmě má logiku, že jim může určovat, komu mají dát slevu.

0/0
27.10.2011 8:27

Bery

Re: konkurence

Jasne, takova je politika statu a neni to jen u nas. Nicmene, kdyby nebyla statem narizena tato sleva, tak by byly i ty dotace pro CD o dost nizsi, ze... Tedy kdyz se na to podivame z druhe strany, tak se tu objevuje dost studentu, kteri vsemozne na dotace nadavaji, ale slevu na jizdnem chteji. ;-)

0/0
29.10.2011 23:52

-cis-

Re: konkurence

Ještě jste opomenul zmínit substitut chůze...

0/0
24.10.2011 13:43

badodmrtvereky

Jízdenky na internetu.

Jízdenku o které se pisatelka zmiňuje,že nejde koupit jinde než ve výchozí stanici lze zakoupit v prodejním automatu jízdenek ve stanici,kde tento automat je a nebo v e-shopu Českých Drah. ale platí ze stanice kde tento vlak staví.

0/0
24.10.2011 8:07

danny47

Re: Jízdenky na internetu.

Proč by to dělala? Když je zajímavější hned s takovou "kauzou" běžet do média, kde po tom journalisti chňapnou jak ryba po mouše... ;-D ? ;-D

+1/0
24.10.2011 8:36

kuttna

Re: Jízdenky na internetu.

To řekněte především pokladní ve stanici Břeclav. Nebo snad když chci jet vlakem, tak mám předem 14 dní studovat ceníky, neboť pokladní ČD jsou zcela neinformované?

0/0
24.10.2011 16:00

casey_ryback

Re: Jízdenky na internetu.

A cos myslel, ty bláhový? Že si prostě jenom koupíš lístek a pojedeš? ;-D

0/0
24.10.2011 19:49

kuttna

Re: Jízdenky na internetu.

Přesně tak, aspoň u nás to tak funguje.

0/0
24.10.2011 22:24

Gróf

Já jezdím kvalitně a rychle.

Pendolinem.

+1/0
24.10.2011 0:05

JAG3

Re: Já jezdím kvalitně a rychle.

Kvalitně???? Kvalitně jedině vozy klasické stavby, jaké jezdí např. na vlacích EC......Pendolínem kvalitně určitě neee

+1/0
24.10.2011 6:45

Gróf

Re: Já jezdím kvalitně a rychle.

Naštěstí o tom, co považuji za kvalitní, jestli dovolíte, si rozhoduji sám.

0/0
24.10.2011 8:00

anžto

Re: Já jezdím kvalitně a rychle.

:-)

0/0
24.10.2011 14:10

kuttna

Re: Já jezdím kvalitně a rychle.

Tak to jo. Možná i bryčku byste považoval za kvalitní. To já tak spokojený nejsem.

0/0
24.10.2011 16:02

Vaclav Hanus

Re: Já jezdím kvalitně a rychle.

Vazeny zamestnance ČD, k cemu takove 'kvalitne' a 'rychle', kdyz je to predrazeně! To si strc za klobouk. Nejdulezitejsi atribut sluzby ktery zohlednuje pravazna vetsina spotrebitelu je - LEVNE, A NEBo ALESPON NE DRAZE.

0/0
24.10.2011 10:10

turista-

Re: Já jezdím kvalitně a rychle.

Pendolínem můžete jet Praha-Ostrava klidně za 317 Kč, to je 89 haléřů na kilometr.

A ani nemusíte být zaměstnanec. Stačí mít Inkartu co stojí nějakých 90 haléřů denně (mladé do 26 let 30 haléřů denně) a nakupovat v eShopu ...

Případá vám to drahé?

0/0
24.10.2011 10:21

Vaclav Hanus

Re: Já jezdím kvalitně a rychle.

jedu li tedy jednou za 2 mesice z Ostravy do Phy muzu si rovnou pripocist k cene 50 korun. Pak je kompletni cena 367. Jo, pripada mi to drahe. A krom toho ani za mak neverim ze k ziskani lnkarty nebo co to je neni potreba splneni dalsich skrytych podminek ktere jste i vy schvalne zamlcel...jak uz jsem u zamestnancu zvykly a to v masivnim meritku od dob reditelovani Zeleneho...odkdy sluzeb CD neuzivam

0/0
24.10.2011 14:21

turista-

Re: Já jezdím kvalitně a rychle.

Potřebujete akorát občanku a 1 fotku. A pokud si In-kartu objednáte v eShopu, tak ani tu fotku ne - nahrajete ji tam jako JPG soubor.

0/0
24.10.2011 14:28

Bery

Re: Já jezdím kvalitně a rychle.

Marna snaha... Za tech cca 18 let co delam v IT jsem se o lidech naucil, ze kdyz nekdo nema zajem, tak mu ani 10 rad a navodu nepomuze. ;-)

0/0
24.10.2011 15:50

danny47

Re: Já jezdím kvalitně a rychle.

R^ !!

0/0
24.10.2011 18:25

wercza

Re: Já jezdím kvalitně a rychle.

Jo tak další přeborník, pardon "odborník", který ví o drahách všechno, ač jejich služeb vůbec nevyužívá.... Tak co tady obtěžujete svými kydy, člověče, vždyť o tom nemáte šajn!

+1/0
24.10.2011 19:55







Najdete na iDNES.cz