Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSA létají do Emirátů poloprázdné. Navzdory mohutné reklamě

České aerolinie se necelý měsíc po startu nové linky z Prahy do Abú Zabí potýkají s malým zájmem cestujících. V některé dny neletělo více, než patnáct lidí. Nová linka tuzemského dopravce je zatím spíše ekonomickým propadákem a letadla létají v průměru obsazená méně jak z třetiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Majkyho_pupik

Je to opravdu diletanstvi

pritom tam linka mela sanci byt skvelou konkurenci Emirates. Ale let pouze 4x tydne a ne denne a nevhodne letadlo ji odsoudily k zaniku

0/0
25.10.2011 10:02

Antikodex

Jsou to diletanti

A jejich diletantství se ukázalo už v době, kdy ČSA zrušila linky do Hanoje. Přitom by to byl mnohem atraktivnější byznys než Emiráty - vzhledem k početné vietnamské komunitě v ČR:-P

0/0
25.10.2011 8:58

Emannn

vzork pomatenosti

Pomatená firma ČSA. Pomatená vedení (zejména Lašákovo). Pomatený personál / "odboráři", zejména piloti.

Jak se rvali o ty své velký platy, teď nemají kam lítat. Neuvěřitelné, jak promrhat tuto původně velmi dobrou firmu se super reputací.

0/0
24.10.2011 7:15

klokan1978

V 21. stoleti CSA zrusily..

...lety do Londyna, New Yorku a Dubaje. Do Londyna ted leta nekolikrat denne British Airways a Wizzair a Easy Jet. Do Dubaje denne leta jednim z nejvetsich letadel sveta Emirates. Do New Yorku leta denne americka Delta Airlines.... kde udelali soudruzi chybu??? NEKDO BY MEL ZA TO NEST ZODPOVEDNOST, tohle uz neni ani nekompetentnost, ale zlocin! Jedna z nejstarsich aerolinek sveta s domovskou bazi v jednom z nejatraktivnejsich mest sveta, proste nemuze skomirat tak jako CSA. Kez uz by se to prodalo do soukromych rukou a ty statni radobymanazeri pujdou nicit a rozkradat neco jineho.

0/0
23.10.2011 12:55

Fidina

kdo koupí neprohloupí

ČSA neprodali jako celek, tak to dělají po kouskách a toto je jedno z manažersky příznivých rozhodnutí, jak prodat ještě levněji.;-)

0/0
22.10.2011 9:30

AlBunda

abu zabí??

a to je co? Asi Abu Dhabi.Tam se masivně nelétá a létat nebude.

0/0
21.10.2011 23:11

Lendule1

Re: abu zabí??

No, Asi Abu Dhabi. Může to prosím pan Sůra či redakce opravit??? Tohle je fakt hrůza....

0/0
22.10.2011 6:33

Modrý a zelený blesk

Re: abu zabí??

Novinářská móda posledních 6 měsíců asi. Něco jako Al-Kajda -> Al-Kajdá -> Al-Kájda.

Prostě Změna je Život.

0/0
22.10.2011 10:41

dino_na_idnes

Re: abu zabí??

Abú Zabí je alternativní transkripce k Abú Dhabí, diskuse o "správnosti" připadá možná akademikům, tady v tomto případě působí dosti směšně.

0/0
22.10.2011 15:09

oracle29

To asi udělali linku speciálně pro Gaspara

;-D

0/0
21.10.2011 23:02

vlabra

Super plánování státního podniku ČSA

Hlavně že zrušili spoj Oslo > Praha v sobotu 7:50 který byl skoro pokaždé plný

+2/0
21.10.2011 20:43

oudy

šašci

hlavně že zrušili linku do Damašku, kde byla obsazenost 80%. Někdo to zkouší tvrdě vykrást a pak koupit OK za pár kaček ;-O

+1/0
21.10.2011 19:58

lucky_24

No ale to je luxus větší než u Emirates

kde jinde má cestující pro sebe celou řadu, můžu si během letu sednou k oknu zprava, k oknu zleva, do uličky zprava, do uličky zleva :-)))))))

0/0
21.10.2011 19:49

prngrr

Re: No ale to je luxus větší než u Emirates

business za cenu economy? Ležet na trojsedačce?

Problém, kdyby to zrušili - to by pak business u EK mohl být už vyprodaný

0/0
22.10.2011 11:19

loupeživý baron

Cirkus jde ke dnu ještě rychleji než jsem očekával

Celý moloch (Letiště Praha + ČSA) nepřežije rok 2012.

0/0
21.10.2011 16:10

BobTheSinc

Re: Cirkus jde ke dnu ještě rychleji než jsem očekával

Ale prezije. Statnimi uredniky tragicky vedene CSA podrzi statni urednici a politici a napumpuji do ztratove spolecnosti nekolik miliard, zase se to nejak zaobali, ze za to vlastne nikdo nemuze, resp. muze ale vinikem bude tradicne nejaky virtualni a imaginarni cinitel, neco jako "propad trhu" apod.

Takze nasi "chloubu" si ponese hrde spolu dal.... :-/

0/0
21.10.2011 16:57

Monte Santos

Linky

Hlavně že zrušili linky do severní ameriky a UK. I do Montrealu byly plnější než do Emirátů.

0/0
21.10.2011 15:18

hrcprcsalala2

Re: Linky

Bez dálkových letadel se do severní ameriky létá špatně. ;-)

0/0
21.10.2011 15:19

krakra

Re: Linky

Byl tu Airbus A310

0/0
21.10.2011 20:53

Emannn

Montreal -Re: Linky

Aby člověk mohl v létě do Montrealu, musel si letenku rezervovat již v únoru. Nikdy na Montreal nebyly slevy, žádné "akce". A to bylo 1. spojení, které zrušili. Myslím ze smysluplných. Kdo rozhodl o zrušení Montrealu, měl by jít bručet. Navíc to byla klasická, zavedená linka, lítala dávno. S obrovskou historií.

+1/0
24.10.2011 7:20

jakobin

důvod?

Řekněte mi někdo, proč lítat do Abú Zabí :D ČSA čeká, že si tam každý vyrazí na víkendový nákup?

+2/0
21.10.2011 15:17

hrcprcsalala2

Re: důvod?

Protože přestup na dálkové linki Etihad? Viz reklamní kampaň i článek samotný.

0/0
21.10.2011 15:18

hrcprcsalala2

Re: důvod?

LinkY, safra.

0/0
21.10.2011 15:18

vlasta78

Re: důvod?

leti se tam asi 6 hodin. CSA nabizi servis, ktery byl na tak dlouhy let vhodny pred 20 lety... Napr letenka do Sydney je o 4000 Kc drazsi nez s BA, kde vam obycejny let na Heathrow zabere 1 a 1/2 hod a pak si muzete divat na filmy, serialy, ktere vas bavi, hrat hry... (in-flight entertainment) a ani to mezipristatni nebude tak bolestive.

0/0
25.10.2011 11:02

Krell

Re: důvod?

Asi moc nelétáte, že ne? Jinak byste věděl, že vždy záleží na cílových destinacích této přestupní stanice a návaznost spojů, kterých pokud jsou desítky, může se tato linka vyplatit. Bohužel konkurovat Emirates do Dubaje je opravdu celkem nereálné, protože jejich služby jsou nepřekonatelné.

0/0
21.10.2011 15:20

Cocik

Re: důvod?

Servis Emirates se da prekonat pomerne snadno - staci premluvit Singapore Airlines, aby zavedli linku SIN-PRG :-)

0/0
21.10.2011 16:03

stryke

Re: důvod?

...nebo Cathay Pacific...

0/0
21.10.2011 19:45

mato.z

Re: důvod?

R^

0/0
22.10.2011 19:50

Chudým bral, bohatým dával (14)

No tak aspoň že můžou prodávat majetek po Tvrdíkovi a jsou

tak v plusu ti manažeři z ODS ;-D[>-]Rv!!

0/0
21.10.2011 15:14

Venca1

Se nedivím

Řebíček má určitě soukromé letadlo :-P

0/0
21.10.2011 15:02

clara2

jo

No to je teda překvapivé!

0/0
21.10.2011 14:56

Skřejpek Urfus

CSA

necht letaji HODNE a LEVNE po EVROPE

0/0
21.10.2011 14:04

papazian

Kdyby raději létali do Rumunska a to nejen do Bukurešti!

A také více letů do Bulharska, nejen do Sofie a k moři.

0/0
21.10.2011 13:38

Dusan321

To je taky napad

Cim asi tak chteji konkurovat mnohem vetsim a statem subvencovanym Emirates? CSA maji sance na destinacich kam letaji standardni komercni spolecnosti a ne statni podniky dotovane petrodolary. Takovy konkurecni LOT to zkousi agresivni cenovou politikou na americkych linkach ze kterych se CSA pro jistotu dobrovolne stahla. Potencial maji i lety do mene vyznamnych destinaci byvaleho SSSR, kam sice nikdo nechce, ale ani tam nikdo moc neleta, litat do Emiratu je ekonomicky nesmysl.

0/0
21.10.2011 13:22

hrcprcsalala2

Re: To je taky napad

Oni ale lítají do Emirátů právě proto, aby se svezli na navazujících linkách petrodolary dotovaných Etihad.

0/0
21.10.2011 13:52

skrbling

Re: To je taky napad

Emirates jsou především jednou z nejprofitabilnějších aerolinek, protože to dělají dobře. Což se o ČSA hovořit nedá. ČSA potřebují privatizovat jako prase drbání.

0/0
21.10.2011 14:26

naroznej

Re: To je taky napad

ČSA je firma , kterou dnes již pomalu není možné zprivatizovat. Ta firma je už totálně out.

Upřímně řečeno pochybuji o tom , že Emirates jsou na tom ze své provozní činnosti  nějak finančně dobře. Dle mého názoru ta obrovská spousta linek , kterou provozují (pomalu z každého milionového evropského města do Dubaje ), nemůže být optimálně zaplněná.

0/0
21.10.2011 14:30

hrcprcsalala2

Re: To je taky napad

Emirates mají takovou vnější podporu, jakou jim u nás resp. v EU nikdo nikdy nedá. Nezávidím, konstatuji. Dává jim to v konkurenci velkou výhodu.

0/0
21.10.2011 14:34

Damik

Re: To je taky napad

Emirates vydělávají za a) proto, že se jim nepočítají investice do obratu, jelikož tam tečou prachy přes jinou firmu. za b) mají vlastní zdroj paliva na svém největším hubu

0/0
21.10.2011 14:41

naroznej

Re: To je taky napad

Souhlas. Ty Emiráty jsou nesmysl. Potenciál bych viděl v JV Asii (Thajsko,Vietnam) , případně třeba Čína či Kuba . To by ale na takové destinace musely mít ČSA odpovídající letadla.

0/0
21.10.2011 14:26

skrbling

Re: To je taky napad

Na tři mezipřistání to dáte kamkoliv. ;-D

0/0
21.10.2011 14:29

REMET

Re: To je taky napad

Tak to je fajn plan pro Masochist Airlines ;-)

0/0
21.10.2011 18:55

oudy

Re: To je taky napad

R^;-D

0/0
21.10.2011 19:59

krllo1

Co vede ČSA za amatéry .

Ale amatérské platy jistě nemají . A není Řápková stále v jejich dozorčí radě ?

0/0
21.10.2011 13:03

p_n_2

A proč by taky někdo měl letět s ČSA? Když za stejné

i lepší peníze dostane daleko lepší služby jinde. ČSA by bylo nejlepší prodat, teda jestli by to někdo chtěl.

0/0
21.10.2011 12:56

ucetni54

snad

i luftjarda a Lašák byli lepší manažeři než ta sebranka co je tam teď

+1/0
21.10.2011 12:25

Eda.Hans

Proč ČSA opustily Londýn ?

Může mi to někdo vysvětlit ?

0/0
21.10.2011 12:19

p_n_2

Re: Proč ČSA opustily Londýn ?

Prý velká konkurence tak budou raději létat na východ...

0/0
21.10.2011 12:57

-Komedie-

Re: Proč ČSA opustily Londýn ?

A co v londýně? Pro ČSA v podstatně nevýznamná destinace. Žádný alianční partner zde nemá hub, k tomu přidejme i vysokou anglickou odletovou taxu, která znevýhodnuje londýn jako tranzitní letiště samotný ...

0/0
21.10.2011 15:10

krakra

Dle očekávání

Dle očekávání.

0/0
21.10.2011 12:17







Najdete na iDNES.cz