Diskuze
Pozastavení dopravních staveb stojí stát miliony, mnohdy se nevyplatí
Děkujeme za pochopení.
999666999
A jsou tu ještě vedlejší ztráty.
Lidé kteří přijdou tím pádem o místo, neplatí daně, naopak, pokud jsou nezaměstnaní platí stát. Že méně nakupují je jasné tím zase padá HDP. To této vládě skutečně zůstane spálená země
lojzo1
Ať se složí politici!!!
Všechny ministry kteří zastavili stavby bych postavil před soud a zabavil bych jim majetek a miliony v bankách.Zastavením staveb stát prodělává miliardy,neboť musí stavby stejně dodělat.Lepší by bylo si peníze půjčit aa to od poslanců a europoslanců,ti na to mají.Špidla si za spaní v EU naspořil 8 milionů.To je dobrý,ne?!
Letní kráska
Re: Ať se složí politici!!!
Zastavení ale někdy smysl má, třeba když na to nejsou peníze, je lepší stavby zastavit, než aby se na nich zcela přestalo pracovat!
pompo456
Další dementní rozhodnutí
Od této vlády, ale nic jiného ani čekat nemůžeme
mamsrb
Dobrá PR stavebních firem.
Jenže ne všichni čtenáři jsou blbí aby na ty kecy naskočili. Pokud Bárta pozastavil stavby a vyjednal nižší cenu jejich tzv. konzervace /viděl jsem Dobrovského tunely v Brně/ spočívající v odvezení techniky a pohození lopat do příkopu se bohatě zaplatí i když si firmy za demontáž zařízení stanoviště naúčtují v článku uvedené miliony.
pomocný učitel Václav Poustka
Re: Dobrá PR stavebních firem.
Být vámi, okamžitě zakládám stavební firmu.
KarelV
Zakonzervovat potřebují zbraně
neboť jsou ze železa... ... ale dálnice ?
sf56
Re: Zakonzervovat potřebují zbraně
Výraz "konzervace" se sice používá, ale na každé stavbě jde o velmi různé činnosti. Někdy stačí odvézt techniku a pár stavebních buněk, jinde to může být složitější - např. když tam jsou hluboké výkopy a je nutné zajistit stabilitu svahů, aby nedošlo k sesuvům a poškození okolních staveb.
pavsson
Omyl ŘSD
Některá stavební firma zjevně potřebuje přesunout volné kapacity, tak si zaplatila tenhle "objev roku". Problém totiž není v tom, že by na dopravní stavby bylo přesunuto málo peněz, jak se domnívá ŘSD, ale v tom, že ty stavby jsou několikanásobně dražší, než potřebujeme. Nesmyslné nájezdy, podjezdy a nadjezdy jsou skvělou prací pro dodavatele, ale obrovsky zdražují celou stavbu. Výběrové řízení by mělo probíhat obráceně. Investor by stanovil výši investice a způsob financování a dodavatel by řekl, co a v jakých termínech za to je schopen dodat.
pomocný učitel Václav Poustka
Re: Omyl ŘSD
To nejde, u takového systému by se špatně kradlo.
Muž se železnou maskou
Ten článek si laskawě označte jako PR.....
...aby to náhodou někoho neznalého nemátlo.....
pomocný učitel Václav Poustka
Re: Ten článek si laskawě označte jako PR.....
Z jakého důvodu?
Roumen
Pozastavení je mnohdy dražší, než samotné dokončení stavby
Proc v clanku chybi prehledna tabulka staveb, ktere se za "drahe" miliony pozastavily, pritom se za levnejsi peniz mohly dokoncit? Jednoduse proto, ze zadna takova stavba neexistuje. V clanku se nekonkretne mluvi o prodrazeni o deset milionu u jedne konkretni stavby, ale chybi cena cele stavby a kolik chybelo na dokonceni. Takova informace nevypovida vubec o nicem.
danny47
Re: Pozastavení je mnohdy dražší, než samotné dokončení stavby
iDnes....
papazian
Nic nového, ale nenašel jsem důkazy, že by to bylo levnější
okamžitě dodělat. Kromě toho je to jen fikce, když v peněžence, resp. v kase nic není. To je podobné, jako když si řekneme, že bez Klause a ODS by se nám žilo lépe, jenže realita je jiná, jsou tady a tak se kumulují škody. Obdobně u těch staveb, samozřejmě, že vzpomalení proti harmonogramu znamená škody, buď malé nebo velké. Ale jak je uvádět onen důkaz z Plzeňska, tak 10.000.000 Kč je v celkových nákladech stavby vlastně téměř nic. Proto hodnotím článek jako porvchní a zmatený. Proč nemá stát dost peněz? Proč Topolánkova vláda snížila bezhlavě daně pro velkokapitál? Proč Česko blokuje společný boj EU proti daňovým rájům? Proč nejsou na dálnicích automatické váhy vážící kamiony a pokuty nejsou likvidační nebo aspoň na úrovni jako v Německu? Otázek je více, ale článek jen klouže po povrchu problémů. Když hoří, tak se také minimalizují ztráty, ale ztráty to jsou, prostě propad. Jako tady, pláč nad rozlitým mlékem. Ale kdo ho rozlil? Poměry v Čechystánu?
DDTn1
Re: Nic nového, ale nenašel jsem důkazy, že by to bylo levnější
Pisete hlouposti, ta stavba je temer dokoncena, nechapu divod proc uz nebyla davno zkolaudovana, je to sypani penez do kanalu. Uz jen z principu se veci maji dokoncit a zacit je vyuzivat a pokud chcete usetrit tak nezacinat nove, nebo jen kriticke stavby!
echeso
bártovo geniální nápady
nechal by stavět číňany, to si pamatuji, jak tady spousta diskutérů "křičela", jak je to úžasný nápad. ale podívejte se, jak to dopadlo v polsku!!! a další geniální nápad jak snížit ceny je tohle, taky paráda ne...
monthy70
Re: bártovo geniální nápady
číňani udělali přesně to, co naše firmy. naúčtovali si vícepráce a jsou na ceně, kterou potřebovali
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Reportáž od zářivě modrého bazénu. Místo lidí se v něm „koupe“ jaderné palivo
Seriál Silnice vede mírně zvlněným terénem. Levou stranu lemuje zeleň, v dáli se zvedají kopce. Na...
Výrobce sektů Freixenet bude ve Španělsku masivně propouštět. Révu deptá sucho
Španělsko-německá společnost Freixenet, které je známá pro svá šumivá vína, oznámila masivní...
Tesla hlásí pokles tržeb i zisku, urychlí výrobu cenově dostupnějších vozů
Čistý zisk amerického výrobce elektromobilů Tesla v prvním čtvrtletí letošního roku klesl o 55...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...