Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozastavení dopravních staveb stojí stát miliony, mnohdy se nevyplatí

Častý nedostatek peněz na dopravní stavby způsobuje státu nemalé finanční škody. Pozastavení už rozdělaného projektu stojí ministerstvo dopravy miliony a mnohdy je dražší, než samotné dokončení stavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

999666999

A jsou tu ještě vedlejší ztráty.

Lidé kteří přijdou tím pádem o místo, neplatí daně, naopak, pokud jsou nezaměstnaní platí stát. Že méně nakupují je jasné tím zase padá HDP. To této vládě skutečně zůstane spálená země :-PRvRvRv

+3/0
23.10.2011 11:01

lojzo1

Ať se složí politici!!!

Všechny ministry kteří zastavili stavby bych postavil před soud a zabavil bych jim majetek a miliony v bankách.Zastavením staveb stát prodělává miliardy,neboť musí stavby stejně dodělat.Lepší by bylo si peníze půjčit aa to od poslanců a europoslanců,ti na to mají.Špidla si za spaní v EU naspořil 8 milionů.To je dobrý,ne?!

0/0
22.10.2011 17:45

Letní kráska

Re: Ať se složí politici!!!

Zastavení ale někdy smysl má, třeba když na to nejsou peníze, je lepší stavby zastavit, než aby se na nich zcela přestalo pracovat!

0/0
22.10.2011 20:45

229starec229

Re: Ať se složí politici!!!

ano například cesta opava ostrava.za tohle bych bártovi s chutí nafackoval.to jakým způsobem tuhle stavbu ukončili.

0/0
23.10.2011 8:25

oxon

Re: Ať se složí politici!!!

....co nedává smysl je budování dálnic z veřejných prostředků. Proč by jsme měli my, daňový poplatníci, přispívat na stavbu předražených dálnic, když nakonec ještě musíme platit za jejich používání? Nepřipomíná vám to situaci, kde Franta Lopata si za své postaví barák a pak po nastěhování začne platit státu nájem? Soukromý investor by postavil dálnici za peníze akcionářů, postavil by ji podstatně rychleji, bez korupce, tedy levněji a poplatky za použití dálnice by určil trh. Ze zákona by vlastnictví dálnice by po cca 30létech přešlo do majetku státu. Občané státu s vozy pod 3.5 t by byli osvobozeni od dalších poplatků. Údržba dálnice by se financovala z mýtného placeného domácími komerčními a zahraničními uživateli přímo krajům. O údržbu a kontrolu kvality odvedené práce by se staraly kraje. Firma provádějíci údržbu by vzešla z výběrového řízení. Smlouva by byla na 3 roky. Garance na provedenou práci by byla 10 let. Státní silniční správy by byly zprivatizovány.

0/0
23.10.2011 15:36

ježo

Re: Ať se složí politici!!!

A kde tam máte začleněny odměny pro zprostředkovatele,úplatky pro úředníky,všimné politikům?Jak k tomu příjdou firmy,které nebudou moci zašmelit materiál,Nejste vy nakonec nějakej ten komunista?

0/0
23.10.2011 16:18

pompo456

Další dementní rozhodnutí

Od této vlády, ale nic jiného ani čekat nemůžeme Rv

0/0
22.10.2011 15:31

mamsrb

Dobrá PR stavebních firem.

Jenže ne všichni čtenáři jsou blbí aby na ty kecy naskočili. Pokud Bárta pozastavil stavby a vyjednal nižší cenu jejich tzv. konzervace /viděl jsem Dobrovského tunely v Brně/ spočívající v odvezení techniky a pohození lopat do příkopu se bohatě zaplatí i když si firmy za demontáž zařízení stanoviště naúčtují v článku uvedené miliony.

0/0
22.10.2011 14:11

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Dobrá PR stavebních firem.

Být vámi, okamžitě zakládám stavební firmu.

0/0
22.10.2011 14:24

rqmark

Re: Dobrá PR stavebních firem.

Nesmysl. Žádné slevy Bárta nevyjdnal. Jediné "slevy" vznikly redukováním rozsahu díla. Něco ve smyslu - tento nadjezd nepostavíme a  ušetříme tím 5% ze stavby... A článek je blamáž, neboť v návrhu rozpočtu SFDI existovala položka na zakonzervování staveb, která se pohybovala v úrovni stamiliónů/rok ...

0/0
22.10.2011 18:47

Letní kráska

Re: Dobrá PR stavebních firem.

To je pravda, ale i tím se ušetřilo, protože se škrtly stavby, které byly nadbytečné. Bohužel se ukázalo, že zrušit ty smlouvy nejde, ale zase se třeba konečně vyřešil spor s farmářkou Havránkovou, Galileo je v Praze a od silnic zmizí billboardy, to už docela jde, ne? :-)

0/0
22.10.2011 20:47

Upir_Spike

Re: Dobrá PR stavebních firem.

teda nevím od kdy je vyjednání slevy 0Kč celkem vyjednání nižší ceny

0/0
23.10.2011 0:21

KarelV

Zakonzervovat potřebují zbraně

neboť jsou ze železa... :-/ ... ale dálnice ?

0/0
22.10.2011 13:02

sf56

Re: Zakonzervovat potřebují zbraně

Výraz "konzervace" se sice používá, ale na každé stavbě jde o velmi různé činnosti. Někdy stačí odvézt techniku a pár stavebních buněk, jinde to může být složitější - např. když tam jsou hluboké výkopy a je nutné zajistit stabilitu svahů, aby nedošlo k sesuvům a poškození okolních staveb.

0/0
22.10.2011 14:16

pavsson

Omyl ŘSD

Některá stavební firma zjevně potřebuje přesunout volné kapacity, tak si zaplatila tenhle "objev roku". Problém totiž není v tom, že by na dopravní stavby bylo přesunuto málo peněz, jak se domnívá ŘSD, ale v tom, že ty stavby jsou několikanásobně dražší, než potřebujeme. Nesmyslné nájezdy, podjezdy a nadjezdy jsou skvělou prací pro dodavatele, ale obrovsky zdražují celou stavbu. Výběrové řízení by mělo probíhat obráceně. Investor by stanovil výši investice a způsob financování a dodavatel by řekl, co a v jakých termínech za to je schopen dodat.

0/0
22.10.2011 12:54

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Omyl ŘSD

To nejde, u takového systému by se špatně kradlo.

0/0
22.10.2011 13:04

sf56

Re: Omyl ŘSD

Odhad ceny podle projektové dokumentace má investor vždy k dispozici. Ve výběrovém řízení firmy velmi často nabízejí realizaci stavby za cenu nižší.

0/0
22.10.2011 14:11

Muž se železnou maskou

Ten článek si laskawě označte jako PR.....

...aby to náhodou někoho neznalého nemátlo.....

0/0
22.10.2011 11:50

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Ten článek si laskawě označte jako PR.....

Z jakého důvodu?

0/0
22.10.2011 13:02

Muž se železnou maskou

Re: Ten článek si laskawě označte jako PR.....

Hádej Ťuňťo....... Není to zase tak složité, to bys mohl zwládnout ;-);-D

0/0
22.10.2011 18:33

rqmark

Re: Ten článek si laskawě označte jako PR.....

Nesmysl... pokud by jste rozuměl stavbám dopravní infrastruktury z manažérského postu, tak by jste zajisté věděl, že PR nebudete plítvat před zimou (kdy se nestaví), ale začnete do toho bušit před začátkem jara...

0/0
22.10.2011 18:55

Muž se železnou maskou

Re: Ten článek si laskawě označte jako PR.....

iDnes dluží STRABAGu a SKANSKA hodně prostoru.....I w jarním čase bude píár zde w plném proudu....

0/0
22.10.2011 19:23

Muž se železnou maskou

Re: Ten článek si laskawě označte jako PR.....

Nehledě na to, že je třeba lidi masírowat stále a stále, před nowým rozpočtem i po něm......

0/0
22.10.2011 19:24

Roumen

Pozastavení je mnohdy dražší, než samotné dokončení stavby

Proc v clanku chybi prehledna tabulka staveb, ktere se za "drahe" miliony pozastavily, pritom se za levnejsi peniz mohly dokoncit? Jednoduse proto, ze zadna takova stavba neexistuje. V clanku se nekonkretne mluvi o prodrazeni o deset milionu u jedne konkretni stavby, ale chybi cena cele stavby a kolik chybelo na dokonceni. Takova informace nevypovida vubec o nicem. Rv

+1/0
22.10.2011 9:24

danny47

Re: Pozastavení je mnohdy dražší, než samotné dokončení stavby

iDnes....

0/0
22.10.2011 10:11

Občan svobodný

Re: Pozastavení je mnohdy dražší, než samotné dokončení stavby

Protože je to reklama stavebních firem, kterým se zastavení samozřejmě nelíbí.

0/0
22.10.2011 11:44

Jan Sůra

Re: Pozastavení je mnohdy dražší, než samotné dokončení stavby

V textu je uvedeno, že ŘSD to neví, na toto jsme se ptali.

0/0
22.10.2011 14:28

Roumen

Re: Pozastavení je mnohdy dražší, než samotné dokončení stavby

Pak je otazkou, jak o tom mohou mluvit, kdyz to nemaji vycisleno. Pokud nekde chybi dodelat svodidla (nebo buh vi, co se da za 10 milionu u stavby za miliardu postavit), tak je urcite meli dodelat. To by jednoznacne byla chyba. Spis mi pripada realnejsi varianta, ze se pozastavily stavby, kde z milardy zbyvalo proinvestovat treba pulku a pak se vyplati to pozastavit do doby, kdy na to budou penize. Jenze kdyz to nema RSD vycisleno, cucame vsichni z prstu a oni jen mlzi.

Jinak dekuji za reakci! :-)

0/0
22.10.2011 17:07

papazian

Nic nového, ale nenašel jsem důkazy, že by to bylo levnější

okamžitě dodělat. Kromě toho je to jen fikce, když v peněžence, resp. v kase nic není. To je podobné, jako když si řekneme, že bez Klause a ODS  by se nám žilo lépe, jenže realita je jiná, jsou tady a tak se kumulují škody. Obdobně u těch staveb, samozřejmě, že vzpomalení  proti harmonogramu znamená škody, buď malé nebo velké. Ale jak je uvádět onen důkaz z Plzeňska, tak 10.000.000 Kč je v celkových nákladech stavby vlastně téměř nic. Proto hodnotím článek jako porvchní a zmatený. Proč nemá stát dost peněz? Proč Topolánkova vláda snížila bezhlavě daně pro velkokapitál? Proč Česko blokuje společný boj EU proti daňovým rájům? Proč nejsou na dálnicích automatické váhy vážící kamiony a pokuty nejsou likvidační nebo aspoň na úrovni jako v Německu? Otázek je více, ale článek jen klouže po povrchu problémů. Když hoří, tak se také minimalizují ztráty, ale ztráty to jsou, prostě propad. Jako tady, pláč nad rozlitým mlékem. Ale kdo ho rozlil? Poměry v Čechystánu?

+3/0
22.10.2011 8:42

DDTn1

Re: Nic nového, ale nenašel jsem důkazy, že by to bylo levnější

Pisete hlouposti, ta stavba je temer dokoncena, nechapu divod proc uz nebyla davno zkolaudovana, je to sypani penez do kanalu. Uz jen z principu se veci maji dokoncit a zacit je vyuzivat a pokud chcete usetrit tak nezacinat nove, nebo jen kriticke stavby!

0/0
22.10.2011 9:21

echeso

bártovo geniální nápady

nechal by stavět číňany, to si pamatuji, jak tady spousta diskutérů "křičela", jak je to úžasný nápad. ale podívejte se, jak to dopadlo v polsku!!! a další geniální nápad jak snížit ceny je tohle, taky paráda ne... ;-D;-D

0/0
22.10.2011 8:40

monthy70

Re: bártovo geniální nápady

číňani udělali přesně to, co naše firmy. naúčtovali si vícepráce a jsou na ceně, kterou potřebovali

0/0
22.10.2011 8:51

(s)něžná žena

Nejsem stavař

ani expert v oboru, ale článek na mě působí jako PR některé z postižených firem.

Rv

Nechtělo by to NEZÁVISLÝ objektivní stavební dozor včetně věci znalého finančního analytika?

+2/0
22.10.2011 8:40

ulkik

Re: Nejsem stavař

zbytecne, tuto praci ma delat RSD, a pokud nedela, neco je spatne. Nema cenu spatnou praci statu nahrazovat dalsim  statnm uradem.

0/0
22.10.2011 15:19

danny47

Naúčtoval si peníze navíc...

To se autor článku jako diví, že si stavební firma naúčtovala střežení, odvoz a opětný návoz techniky ? ? ?

+1/0
22.10.2011 8:19

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Naúčtoval si peníze navíc...

Neřekl bych, že se autor přímo diví, asi na to pouze poukazuje. DIví se asi jen pan Bárta.

0/0
22.10.2011 8:34

danny47

Re: Naúčtoval si peníze navíc...

Možné to je, ale na mne to působí tak nějak "tak i tak"...

0/0
22.10.2011 10:11

RaPel

Re: Naúčtoval si peníze navíc...

Tomu bych se ani nedivil, ale divím se, že jim to někdo zaplatí....

0/0
22.10.2011 10:40

sf56

Re: Naúčtoval si peníze navíc...

no, když někdo poruší smlouvu, tak to obvykle pro něj znamená nějakou sankci. V řadě případů k zastavení stavby došlo ze strany zadavatele a z důvodů na jeho straně. Takže vlastně přebírá zpět staveniště a uhradí firmě náklady spojené s předčasným skončením stavby. Pokud chce zadavatel stavbu znovu zahájit, tak to prostě něco stojí.

0/0
22.10.2011 14:25

cebátko

SKANSKA se nechá proplatit všechno

například na nové dálnici R6 mezi Sokolovem a Březovou si nechala proplatit příplatek za vibrující auto poskakující na vlnitém povrchu jako "erotický příplatek".

+3/0
22.10.2011 8:00

pomocný učitel Václav Poustka

Re: SKANSKA se nechá proplatit všechno

Zajímavá historka.

0/0
22.10.2011 8:18

sun.alex

Neblázněte...

Před 20 lety se říkávávalo - my se to teď teprve učíme, tak mějte chvilku strpení...Zatím to ale vypadá na to, že jediné, co se naučili dobře, je krást...:-P

+2/0
22.10.2011 7:58

petrolhead

zastavíme rozdělané

i kdyby to zastavení stálo víc než dokončení, ono to kamarádům ve stavebních firmách nevadí .. silnice sice nebudou, ale dálniční známku zdražíme

0/0
22.10.2011 7:52

Pravicový Liberál

Námět.

Radši se zamyslete, proč se pořád k těm tendrům na stavbu silnic vždy oslovují vždycky tři firmy vybrané ministerstvem a ještě tomu říkají výběrové řízení.

0/0
22.10.2011 7:51

www.mises.cz

Překvapení

Stát plýtvá... To je mi ale překvapení ;-D.

0/0
22.10.2011 1:52

229starec229

Re: Překvapení

co to meleš.jakej stát.za vším jsou jen a jen naprosto hloupá rozhodnutí bárty.je něco jinýho chytat někoho kdo ukradne deli tyčinku nebo stavět dálnice.nadělal více škody než užitku.

0/0
22.10.2011 7:13

www.mises.cz

Re: Překvapení

Co to meleš ty? Hned v úvodu článku se píše o roce 2009. A to ještě nebyl Bárta u vesla.

0/0
22.10.2011 15:02

Stanicio

Barta

To co vedeli temer vsichni proste SuperVeVerka BArta udela pobracen. takze kdyz si dohazoval zakazky s 10% provizi pro VeVerky, tak ty co nechteli zaplatit zastavil.

0/0
22.10.2011 1:27

podhurka

Příklady vyčíslené i-dnes jsou starší, než byl Bárta

ve funkci!

 Jinak u ostatních staveb by se měli redaktoři s důvěrou obrátit na pana Kalouska, který omezil finance pro ministerstvo dopravy!!!

 To je zase křišťálový i-dnes hlod!!Rv

0/0
22.10.2011 1:17

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Příklady vyčíslené i-dnes jsou starší, než byl Bárta

Jak starší? Kdy se pan Bárta narodil?

0/0
22.10.2011 5:51







Najdete na iDNES.cz