Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Jak zachránit euro? Nejlepším řešením je rozpad eurozóny

Ohledně eura radši držte hubu, řekl by mi asi za tento článek Nicolas Sarkozy. Jelikož jsem však na rozdíl od britského premiéra Davida Camerona pod jeho rozlišovací schopnost, dovolím si eurozóně s klidem mluvit do toho, o čem by dnes na summitu měla rozhodnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

skrbling

Vidím to stejně, ale ve federalizaci nevěřím

Nevěřím federální Evropě ne z důvodu nějakého nacionalismu, ale protože neexistuje na světě mnohonárodní stát, který by byl udržován bez násilí. Rakousko-Uhersko, Československo, Sovětský svaz, Jugoslávie, ty všechny se rozpadly. I ve vysvělých zemích se silnou národností menšinou dochází k neustálým tenzím. Jsem přesvědčen, že vznik Spojených států evropských povede nevyhnutelně k válce.

0/0
27.10.2011 13:33

Sladek

Re: Vidím to stejně, ale ve federalizaci nevěřím

S tim Rakouskem-Uherskem bych neprirovnaval Sojuz!  V rakouskych zemich byla v dobach monarchie docela svoboda a prosperita.  Take existovaly nevyhnutelne valky coz byl standard po cele Evrope.  Par cizku nemelo rado nemcinu, tak se nakonec trhli do minusu...  Spojena Evropa si myslim muze pouze existovat ekonomicky, ale ne vsak politicky.  Tam by mely mit staty absolutni svobodu realizace, ne centralni diktovani  z Bruselu.

+1/0
27.10.2011 22:57

skrbling

Re: Vidím to stejně, ale ve federalizaci nevěřím

Souhlasím, nenapsal jsem a nemyslím si, že by v R-U byl nějaký extrémní útlak. Na svou dobu to byla relativně svobodná země. To nic nemění na tom, že šlo o mnohonárodnostní stát a dříve či později by se rozpadlo stejně. Podívejme se na Belgii. To je svobodná země se vším všudy, ale pohromadě drží spíše silou vůle a jsem toho názoru, že se v horizontu 20 let stejně rozpadne.

0/0
28.10.2011 0:19

Sladek

Re: Vidím to stejně, ale ve federalizaci nevěřím

Existuji  nazory o tendencich zemi se spise delit nez spojovat - GB, Italie, Spanelsko...  Pokud se rozdeli Belgie (tam se to deli od zacatku), bude to pokracovat do CR? Cechy a Morava, tak jak to bylo nedavno?

0/0
28.10.2011 0:32

papazian

Zdá se mi, že se k problematice vyjadřuje neznalec

politické ekonomie, jen laik, který si něco přečetl v bulváru a cosi vyslechl v knajpě 4. cenové.

0/0
27.10.2011 11:12

děteněkam

Re: Zdá se mi, že se k problematice vyjadřuje neznalec

Tak spi dál, třeba se ti bude zdát něco hezkého.

0/0
27.10.2011 14:27

Ferin007

Pár komentářů

Nemůžu si pomoct, ale v komentáři pana Michla pár věcí docela skřípe:

1) Odchod 2-3 států z eurozóny neznamená "rozpad eurozóny". Naopak, ta z toho nakonec může vzejít posílena.

2) Proti eurodluhopisům není jen Německo, ale i Francie a většina "severních" států. Nijak se to ale nevylučuje s prohloubením integrace. Vtip je v tom, že tyto státy jsou proti eurodluhopisům právě z důvodu této nedostatečné integrace. V podstatě by dotovaly půjčky jiným zemím, aniž by ale mohli reálně usměrnit jejich fiskální, hospodářskou a jinou politiku. Německo naopak názor vůbec měnit nemusí, pač je jedním z největších zastánců prohlubování integrace a společné hospodářské/ho vlády/řízení. To vůbec neimplikuje nějaké Spojené státy evropské, a už vůbec ne to, že by někdo rozhodoval "o nás bez nás", natož nějakej "úředník". Spočívalo by to nejspíš v harmonizaci korporátních daní (v první fázi pouze harmonizaci daňovýho základu) a nepřímých daní, plud koordinaci hospodářské politiky.

0/0
27.10.2011 10:55

Ferin007

Re: Pár komentářů

Naopak státy by měly dále vlastní rozpočty, vlastní daňovou politiku v ostatních oblastech atd. Dokonce to nemusí vést ani k vydávání společných dluhopisů, nebo alespoň ne v rozsahu, který by zcela nahradil jednotlivý státní dluhopisy. A "společná europokladna" existuje už dávno.

0/0
27.10.2011 10:58

tajny agent

Muj nazor je ten ze naprosto logicky

mely byt hned na zacatku pro spolecnou menu vytvoreny obranne a kontrolni mechanizmy ... samozrejme nadnarodni kterym by se jednotlive zeme musely podridit nebo ukoncit sve clenstvi v Eurozone. To ze to tak nebylo mne prekvapilo a pak se jiste nedivim vysledkum ... .

0/0
27.10.2011 2:06

Pejsátko

Re: Muj nazor je ten ze naprosto logicky

To by moc nepomohlo. Vždyť se nedodržovala ani ta pravidla, která se schválila při vzniku, a nikomu (z odpovědných lidí) to nevadilo.

0/0
27.10.2011 10:03

Divam se na Vas a zasnu

Ceske blaboly o EU

Pane Michle, starejte se o sve problemy, Cesko Euro nema, zato ma kompletni bordel na vsech bojistich. Navic zrejme nemate, jako temer zadny Cech, poneti, jak vlastne EU funguje. 40 let komunismu se neda dohnat za 20 let. Dejte si pauzu.

0/0
27.10.2011 1:29

Kidkid

Re: Ceske blaboly o EU

Vy pane diskutující byste nás tedy měl poučit. Zřejmě jste žil 40 let v kapitalizmu, tak jen do toho. Zatím tady diskutující jen okřikujete a nějaký názor či myšlenka z Vás nevypadne,

0/0
27.10.2011 2:00

josef_spejbl, esq.

Re: Ceske blaboly o EU

EU funguje moc dobře a tvůrci tohoto ekonomického zázraku by měli mít v každé vesnici sochu R^

0/0
27.10.2011 7:30

janinavyky

Re: Ceske blaboly o EU

Tedy tak nevím jestli se mám smát a nebo brečet.

0/0
27.10.2011 8:14

Sladek

Pokud chce EU prezit, tak musi nechat veskerou svobodu

statum, minimalni centralni vladu v Bruselu, jednotnou menu a minimalne regulovany volny trh mezi zememi.  Je to vlastne velmi jednoduche, ale to by pak muselo od koryta hodne prasat.

0/0
26.10.2011 23:57

tajny agent

Re: Pokud chce EU prezit, tak musi nechat veskerou svobodu

1.Nyni se jedna o Eurozone a ne EU 2.To co popisujete je podle mne obycejna bezcelna zona takze EU podle vas se spolecnymi prepisy nemusi existovat jestli to spravne chapu ... no ja osobne si myslim ze pro ceske obcany je pord lepsi kdyz se o jeho zdravi posara EU nez polistopadovy cesky urednik ac v nedavne dobe mne EU celkem negativne prekvapilo umoznenim prodeje vyrobku s jednim jmenem ale jinym slozenim v ruznych zemich.

0/0
27.10.2011 2:10

Sladek

Re: Pokud chce EU prezit, tak musi nechat veskerou svobodu

1 navazuje na 2.  Souhlas s bezcelni zonou, mozna pro ceske obcany je lepsi ochrana z Bruselu ale to same neni dobre pro Brusel aby se stral o kazdy zapadakov.  V tom je diversita nadherna, takova laborator zemi, kde se prokaze co pracuje a co ne.  Nekonecne evropske spory o slozeni vyrobku je smesne.  Existuji vetsi problemy nez slozeni syrecku.

0/0
27.10.2011 4:06

tajny agent

Re: Pokud chce EU prezit, tak musi nechat veskerou svobodu

to hlidani slozeni vyrobku pokladam za dobre ... mel jsem na mysli to ze se mi nelibi kdyz EU schvali aby se nekde-ve Vych. Evrope prodavali mene kvalitni potraviny se stejnym pojmenovanim jako s kvalitnim slozenim jinde- na Zapade

0/0
27.10.2011 16:08

Sladek

Re: Pokud chce EU prezit, tak musi nechat veskerou svobodu

Takove veci normalne hlida patent a registrace.  Pokud ma Evropa problemy s tak malymi zalezitostmi, tak neni divu,  ze EU se nemuze rozjed.

0/0
27.10.2011 22:46

Jan Dvořák

Co má budoucnost - euro nebo marka?

Pokud se nepodaří vystrnadit z eurozóny jižní křídlo, je klidně možné, že se odtrhne Německo se všemi z toho plynoucími důsledky.  Sinály o tom, že takovýto krok není nemožný se množí - http://proinvestory.cz/euro-marka

0/0
26.10.2011 23:53

petrph

těch cest zase mnoho není

Například vytvoření "užšího jádra" několika nejbohatších států s eurem (nebo dokonce supereurem)  by nemělo moc smysl-společná měna má smysl právě pokud je společná pro skoro celou Evropu. Pokud by si v eurech platily jen tři čtyři státy,ale při transferech všude jinde by je měly měnit na něco jiného, by se to prostě nevyplatilo-pokud vezmeme náklady na eurozónu a její centrální úřady.

Podobně politicky by to asi moc neklapalo -tyhle velké státy se mohou dohodnout právě a jen v rozhodování o "společné unii kde spousta těch malých a slabších států poslouchá".Těžko se dá předpokládat, že by se na něčem dokázala dohodnout Merkelová a Sarkozy na věcech,na kterých by jeden  z jejich států stát něco vydělal a druhý prodělal,jak by si třeba rozdělovali dotace, stanovovali podmínky výhodné pro ty či ony podnikatelské subjekty, rozdělovali si funkce v orgánech EU, atd...

0/0
26.10.2011 23:40

www.mises.cz

Jediná cesta

Řekněte to pane Michle natvrdo!! Prostě jediná možná cesta je zrušit všechny ty regulace, dotace a směřovat k minimálnímu státu. Když to nepůjde hned po dobrém, půjde to pak po zlém. Jiná cesta neexistuje. Vámi navrhovaná řešení nic neřeší.

+3/0
26.10.2011 23:26

Kaniokova

Ano, máte pravdu !

EU  JE resuscitovaný SSSR

0/0
26.10.2011 23:33

masoreti

ideální

by bylo, dostat z emu řecko a jiné slabé. to ale dobrovolně nepůjde leda na základě nějaké dohody, třeba o výrazném odpuštění dluhů. jenže to by se pak muselo aplikovat i na ostatní slabé a je otázka, kdo by to chtěl platit. varianta o odchodu německa jako hegemona a jeho nabídka pro jiné silné a vytvoření jejich nové měnové unie je pravděpodobnější. pak se euro rozpadne samovolně na národní měny, protože kdo by chtěl zůstat v unii s řeky.

ale nakonec to dopadne tak, že vše zůstane při starém, protože dohody nebudou schopni.

+1/0
26.10.2011 23:26

vítek z prčice

žádný rozpad nebude

Místo "analytiků" je lépe poslechnout si evropské politiky, pokud ovšem v TV zrovna nejde typický český pořad o vaření. Mnozí uvaří guláš, ale nebudou vědět, co se v Evropě, natož ve světě děje. Možná je to záměr.

Měl jsem dnes to štěstí, že jsem mohl vyslechnout skvěly projev Angely Merkelové. Bylo tam všechno a pochybovači vyšli na prázdno. Jaký rozdíl od českého euroskeptického žvanění. !!

+1/0
26.10.2011 23:19

www.mises.cz

Re: žádný rozpad nebude

Kde jsi viděl ten projev Merkelový?

0/0
26.10.2011 23:28

MaC707

Re: žádný rozpad nebude

takový hezký pořad z roku 2006

0/0
26.10.2011 23:30

Fred2

Já si myslím,že peníze jsou dobré!

Kdysy dávno byl směnný obchod a ti,kteří neměli co vyměnit,museli se starat jak přežít!Teď,když jsou peníze,vymyslí se nějaká agenda na přepisování směrnic,přesuny tiskovin z jedné,druhé třetí kanceláře,patřičný počet úředníků,spoustu složitých zákonů a těch,kteří se věnují jejich obsluze,ochraně,vytisknou se peníze,když nejsou další, Na to se vytisknou dluhopisy,kdo má sdmůlu,ten jich koupí,kdo má ještě větší,ten jich zaplatí,a kdo má úplně největší smůlu,ten na to kouká,jak tele na nová vrata a vymýšlí fantasmagorie,ale mu to nic nepomůže,jelikož se stejně musí starat,aby přežil!;-DV!!

0/0
26.10.2011 23:19

marat12345

Analytici...

Koukám, že v každý bance sedí "analytik" co rozumí řízení EU, ale nebýt brutálních poplatků, tak jim zkrachuje jejich slavná banka pod zadkem....!

+1/0
26.10.2011 21:55

enthusiatist

Re: Analytici...

To je presne!!! :)

0/0
27.10.2011 0:12

josefl

Co můžeme od Bruselu čekat

Vždyť:

Pythagorova věta má: 24 slov, Otčenáš: 66 slov, Archimedův zákon: 67 slov, Deset přikázání: 179 slov, Americká deklarace nezávislosti má 1 300 slov Ústava USA se všemi 27 dodatky:7 818 slov, Vyhláška EU o prodeji zelí: 26 911 slov

:

:

+2/0
26.10.2011 21:43

Benito Juarez II.

Re: Co můžeme od Bruselu čekat

Prosím o odkaz na tu vyhlášku.

0/0
26.10.2011 21:50

www.mises.cz

Re: Co můžeme od Bruselu čekat

;-DR^

0/0
26.10.2011 23:30

Ferin007

Re: Co můžeme od Bruselu čekat

Až na to, že žádný "vyhlášky EU" neexistují. ;-)

0/0
27.10.2011 11:01

tnx

To je neuvěřitelné

Ve všech zemích Evropy (snad) jsou pyramidové hry zakázány. Ovšem na úrovni vedení EU se hrají jako by se nechumelilo. Člověk nestačí žasnout.

+1/0
26.10.2011 21:19

TrueRobos

Re: To je neuvěřitelné

No, když se koukneš na film Inside Job o kořenech poslední krize, budeš se safra divit, jak divné hry to banky hrajou (jsou tak bizarní, že smrtelníkům nejsou vysvětlovány. protože jsou "na ně příliš složité"). Autoři nových derivátů by měli jít normálně sedět, protože to co vymysleli, je jen naprosto choromyslné kasino beze vztahu ke skutečné ekonomice.

0/0
26.10.2011 21:37

Benito Juarez II.

Re: To je neuvěřitelné

Co to tady plácáš? Být občanem tohoto státu, kde každý druhý je zadlužený a spoustě hrozí exekuce, není zrovna ten co by měl kritizovat ostatní.

0/0
26.10.2011 21:48

Kidkid

Re: To je neuvěřitelné

Vážený pane. Diskutovat může zde kdokoliv. Já se Vás také neptám, zda náhodou nedlužíte státu daně. Je to o svobodném názoru. Tak uberte plyn nebo na diskuse nechoďte!!!!!

0/0
27.10.2011 1:58

Šulivajda

Spojené státy evropské

Nejlepší řešení pro civilizovanou Evropu!!

0/0
26.10.2011 21:03

2mmmm_2

Re: Spojené státy evropské

Nemožno: jakékoliv odstřihnutí české byrokracie od českých výběrových řízení by bylo příliš velkou ztrátou pro špatné mravy...

+1/0
26.10.2011 21:10

tnx

Re: Spojené státy evropské

Vy jste spadl z višně. Už těď je zhůvěřilost bruselských politiků do nebe volající. Představa, že nějaký takový trouba bude rozhodovat o tom, jaké kdo má mít daně je šílená.

+1/0
26.10.2011 21:14

2mmmm_2

Re: Spojené státy evropské

Jak vidím, dáváte přednost těm tuzemského původu...

0/0
26.10.2011 21:16

Benito Juarez II.

Re: Spojené státy evropské

Ještěže ti naši jsou o mnoho lepší!

0/0
26.10.2011 21:29

TrueRobos

Re: Spojené státy evropské

Aby ses nedivil. Až ti německý eurozelený úředník zavře Temelín, nebude proud a když bude, bude za pětinásobek dnešní ceny, ještě v pláči budeš volat ducha Klause a Kalouska :-/

+2/0
26.10.2011 21:39

Benito Juarez II.

Re: Spojené státy evropské

Zato teďmi proud opravdu zlevňuje.

+1/0
26.10.2011 21:40

2mmmm_2

Re: Spojené státy evropské

nezavře, protože kdy by jim ten proud dodával? Pro ně je to výhoda: vlastní atomovky zavřeli, zbavili se jakéhokoliv rizika, ale proud dostanou...

+1/0
26.10.2011 21:44

tajny agent

Re: Spojené státy evropské

Vzdyt je tady proud v podstate  za stejnou cenu jako na zapade ... spis by EUrourednik naridil vyssi minimalni mzdu a to by se pak podnikatele museli jinak ohanet aby zacali platit sve realne naklady na podnikani.

0/0
27.10.2011 2:19

vítek z prčice

Re: Spojené státy evropské

Ano, třikrát ano. Jen tak to bude fungovat. R^

0/0
26.10.2011 23:21

2mmmm_2

Článek je to jasný,

nic nezamlžující. Nepochopil jsem ovšem, co by mělo Řecko exportovat. Tamní průmysl = 0. Zemědělství = nic extra. Loďaři plují už desetiletí pod panamskou či jinou podobně profláknutou vlajkou. Tady je to tedy hodně sporné...ale jinak pane autor díky a R^

+1/0
26.10.2011 20:58

fr-mottl

nejvice se mi libi nazory, ze vystoupenim Recka

a znovuzavedenim drachmy bude mit Recko vyhodnejsi pozici v exportu. Tenhleten blabol je skutecne usmevny, ty zhruba 3 recke firmy co pracuji na export to ted vytrhnou. Ale uprimne receno, od banovniho analytika vlastne ani nic jineho necekam.

0/0
26.10.2011 20:47







Najdete na iDNES.cz