Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy poprvé nasadily moderní motoráky, Vysočinu jich bude křižovat 17

Nový vlak od firmy Stadler v barvách Českých drah vyzkoušeli první cestující. Motorových vozů RegioShuttle RS 1, které také usnadní cestování handicapovaným, bude do roka jezdit po kraji sedmnáct. Dohromady přijdou na téměř 900 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aldik7

hmm

akortá nevím, jestli by nebylo levnější a lepší koupit polské motoráky z Pesy nebo jak se továrna jmenuje ;-) nějaké už dráhy koupili a byli příjemně překvapeni nízkou cenou, tak tam toho rovnou mohli koupit víc :-)

0/0
29.10.2011 10:30

0608

Re: hmm

Jel jsi někdy v Dřevolínu? To je taky polský levný vlak a zážitek z jízdy je na celý život. Ve vysokých rychlostech (asi 40 km/hod.) jsem měl pocit, že souprava opustí koleje a pojede vlastní trasou, jak říkám zážitek na celý život ;-D

0/0
29.10.2011 10:44

turista-

Re: hmm

Nové vlaky od PESy jsou trochu neco jiného. Jinak 40 km/h souhlas, ale to je spíš polskými tratěmi ...

0/0
29.10.2011 11:19

pavel.n

proč nejezdím vlakem !

Jezdím každý den do práce - vlak stojí 24kč , autobus 16kč.

Ráno jede autobus na 6:00 - vlak jede o více jak hodinu dříve , odpoledne jede autobus po 14:00 - vlak jede v 16:50.

Na odpolední směnu ani zpět již nejede nic , o noční nemluvím - mimochodem  - za komančů jezdil vlak každou hodinu  - dnes jedou 4 za den !

0/0
29.10.2011 5:41

aldik7

Re: proč nejezdím vlakem !

ad časy- to si vyřiď s objednatelem dopravy, t.j. svojim krajem

ad ceny- a to píšeš obyčejné jízdné nebo něco jiného? IN25, traťové jízdenky...

0/0
29.10.2011 10:28

pavel.n

Re: proč nejezdím vlakem !

takže mám na krajském úřadě prosit o to , co tu před 20ti lety fungovalo ???

Já myslel , že vlak jezdí pro lidi , jenže oni mají své dotace a tak jim to stačí !!!

0/0
29.10.2011 12:15

Bery

Re: proč nejezdím vlakem !

"Já myslel , že vlak jezdí pro lidi"

To platilo drive. Dnes vlak jezdi podle toho jak urednici na krajskem urade rozhodnou... ;-)

+2/0
29.10.2011 20:52

turista-

Re: proč nejezdím vlakem !

Dokážeš nám sdělit konkrétní relaci?

Že bych si ve starém JŘ (jsou na netu) ověřil ten výrok "za komančů jezdil vlak každou hodinu". O tom totiž silně pochybuju. Tak to nebylo skoro nikde.

0/0
29.10.2011 11:19

pavel.n

Re: proč nejezdím vlakem !

ale bylo to tak

0/0
29.10.2011 12:13

turista-

Re: proč nejezdím vlakem !

Řekni trať nebo mlč. Já rád diskutuju věcně.

0/0
30.10.2011 1:47

jirka-zlin

Re: proč nejezdím vlakem !

pavel.n je bolševický klozet.Od toho se ničeho nedočkáš.Rv

0/0
30.10.2011 15:53

PepaK

Re: proč nejezdím vlakem !

Kdo jezdí denně ať již busem či vlakem na jednotlivé jízdenky, tak je blbec...

+2/0
29.10.2011 16:18

turista-

Re: proč nejezdím vlakem !

Nebo lže. Nejezdí vůbec a jen píše do diskuse.

0/0
30.10.2011 1:48

Funso

Re: proč nejezdím vlakem !

Ono taky nekteří dopravci tyhle služby nenabízí, ale to je asi mimo tvůj obzor

0/0
30.10.2011 20:51

Bery

Re: proč nejezdím vlakem !

Hmm, asi si nekteri dopravci moc nevazi svych stalych zakazniku... ;-)

0/0
31.10.2011 7:54

Funso

Re: proč nejezdím vlakem !

No jo, co s tim nadelam, zrovna s jednim takovym jezdim :-( a kupovat si týdenník u vlaků se mi nevyplatí, protože jím nejezdím každý den a někdy různé tratě (ráno 4zas., odpoledne 3 nebo 6). Takže každý den na studentskou, alespoň něco

0/0
31.10.2011 14:40

Bery

Re: proč nejezdím vlakem !

Jasne, s tim se mnoho nadelat neda. Horsi bude, az se vlada rozhodne zkrouhnout i ty studentske slevy. Naznak uz tu byl...

0/0
31.10.2011 21:44

Premiant

dopadne to stejne...

takovou radost meli lide i z Regionovy par mesicu a potom,kdyz s tim jezdili porad,tak fuj fuj fuj,urcite to dopadne i s timto vlakem,az se jim prestane libit,tak budou kritizovat

0/0
29.10.2011 3:28

MUDr. madqwert

jancura nasadi na trat humpolec - havl. brod

sve zcela nove soupravy regiojet, ktere budou obsahovat 5 trid, pricemz ta nejhorsi bude na urovni 2. tridy nemeckeho ICE ;-D

+1/0
28.10.2011 23:37

aldik7

Re: jancura nasadi na trat humpolec - havl. brod

a samozřejmě v každém vagonu stevardka a občerstení za ceny jako v Lidlu;-) a polofunkční wifi ;-D

+1/0
29.10.2011 10:29

Gróf

Jančura se z toho zblázní. Proč mu to děláte?

17 nových souprav, tolik on nemá ani repasovaných starých vagónů.

+1/0
28.10.2011 22:03

lucky_24

Re: Jančura se z toho zblázní. Proč mu to děláte?

Nejsou to soupravy, ale jen jeden vůz v počtu 17 kusů

0/0
28.10.2011 23:44

vransen

Re: Jančura se z toho zblázní. Proč mu to děláte?

Jančurovy vlaky si na sebe musí vydělat. On si nemůže dovolit namyslet deset Pendolín, odebrat jen sedm za stejnou cenu a ještě dva roky navíc čekat na zprovoznění.

+1/0
29.10.2011 9:07

turista-

Re: Jančura se z toho zblázní. Proč mu to děláte?

Penodlína byl politicky mitovivaný nákup. ČD dostaly prostě rozkaz to koupit od ČKD. Teď už je to lepší - viz nákup RailJetů.

0/0
29.10.2011 11:20

vransen

Je to fajn,

ale není mi jasné, jak si na sebe motorák za 53 mil Kč může vydělat? Neříkám, že se mi ty Stadlery nelíbí, ale dráha má výhody spíš ve velkokapacitní přepravě.

0/0
28.10.2011 21:59

lucky_24

Re: Je to fajn,

Vlak je to hezkej, ale ten interier mi nepřijde nejšťastnější. Jinak jsem zvědav jak dlouho zůstane kabina strojvedoucího oddělena tím průhledným sklem bez závěsů, plakátů či jiného "vylepšení".

0/0
28.10.2011 23:45

Jiřik

Re: Je to fajn,

Proč by nemohl?

Výhody oproti autobusu: dvojnásobná životnost, o polovinu vyšší kapacita a poloviční spotřeba nafty.

Nevýhody oproti autobusu: nutnost používat jednu a tu samou trasu za desetinásobný poplatek správci dopravní cesty.

0/0
30.10.2011 10:11

turista-

Re: Je to fajn,

Životnost je více než dvojnásobná.

0/0
30.10.2011 12:19

qvido31

Hlavně že!!!

Kapánek to bude vypadat od věci,ale:V jedné stanici na severní Moravě se již páty den jezdí proti zdravému rozumu.Nefunguje totíž sdělovací a zabezpečovací zařízení,tak jak by mělo fungovat!Pání kmeti kompetentní si s tím neví rady a výpravčí se z toho může osypat!Hlavně ať jsme zdraví,že ano vašnosto"myšleno tím,těch system.spec.a jinýho ..... co dráhy zaměstnnávaj")8-o

0/0
28.10.2011 20:19

Jiřik

Re: Hlavně že!!!

Trať včetně zabzař patří Správě železniční a dopravní cesty, ten vláček na kolejích patří Českým drahám (nebo komukoliv jinému) - lidi mají na modrých uniformách jiné logo a pracovní smlouvu s jiným zaměstnavatelem. Unitární železnici se státní službou jsme úspěšně zničili, musíš plakat na jiném hrobě...

0/0
30.10.2011 10:14

mim7

měli štěstí

Nové motoráky jen díky tomu, že šlo o jednu z mála skutečných soutěží, které kraje stihly vyhlásit dřív, než se socanští hejtmani usnesli, že to všude zatrhnou a přiklepnou to ČD na deset let bez soutěžení. Jinak by byly i na Vysočině tak maximálně hlučné repasované Regionovy.

0/0
28.10.2011 16:36

a8nn

Re: měli štěstí

Na Vysočině se samozřejmě nic nesoutěžilo (čekat soutěž od zřejmě dopravně nejimpotentnějšího kraje ČR by bylo bláhové). To si pletete s Libereckým krajem.

+4/0
28.10.2011 16:46

mim7

Re: měli štěstí

A nejsou Stadlery na Vysočině v podstatě vedlejší produkt soutěže v Libereckém kraji? Pochybuju, že bez soutěže tam by byly nakoupeny jen na samotnou Vysočinu.

0/0
28.10.2011 20:39

PepaK

Re: měli štěstí

S Libercem to opravdu nemá nic společného. ČD se při uzavírání dlouhodobých smluv zavázaly k obnově vozového parku u všech krajů. Doporučuji si sehnat Železniční Magazín 5/2011 kde to je podrobně popsáno včetně všech uvažovaných variant co který kraj měl dostat za nová vozidla a co nakonec bylo dohodnuto. Například Pardubický kraj by měl dostat mimojiné i 9 motoráků obdobného typu jako jsou ty RS1 a pro Liberecký kraj se budou dokupovat ještě další 4...

+3/0
29.10.2011 16:22

K. K. Rokossovskij

2x jsem se musel ujistit, že jsem na IDnesu.

Pozitivní článek o Českých Drahách jsem tu ještě neviděl. Taktéž článek o Českých Drahách bez vyjádření pracovníka RegioJetu nebývá častým zjevem. ;-)

+5/0
28.10.2011 15:43

trasprd

Teď ještě zainvestovat trošku do kolejí,

nové motoráčky jsou hezká věc, fakt, že na mnohých tratích se jezdí tak padesátkou, je ale možná podstatnější argument.

+1/0
28.10.2011 15:35

ref

Hezký vlak to bezesporu je,

ale já jsem nejspíš zpátečnicky založený a nechci takovouto souparvou jezdit. Správný regionální motoráček podle mne totiž nemusí mít klimatizaci, ale především stahovací okna, aby se člověk v létě mohl osvěžit čerstvým vzduchem a kochat se vykloněn z okna krajinou. V tomto Stadleru si připadám jak v městském linkovém autobuse...

+4/0
28.10.2011 13:42

Sociokulturně znevýhodněný (2)

Re: Hezký vlak to bezesporu je,

Na tom něco bude, ovšem lidí jako jste vy je menšina. Aby železnice nevyhynula ve prospěch automobilového moru, je nutné jít vstříc většině.

0/0
28.10.2011 13:47

Toranoko

Re: Hezký vlak to bezesporu je,

neni jich mensina... zatim neznam nikoho, komu by ty neotviraci okynka vyhovovaly, a to treba i v mestkych dopravach. To je jen medialni masaz, lidi si nestezujou na okynka, ale na spinu, coz je rozdil

+3/0
28.10.2011 14:02

Sociokulturně znevýhodněný (2)

Re: Hezký vlak to bezesporu je,

Souhlasím s vámi v tom směru, že klimatizované vlaky na Vysočinu, kde se ta klimatizace využije 10 dní v roce, jsou vyhozené peníze. Jenže tohle (a nejen tohle) je průšvih všech nákupů z dotací. Prostě bez klimatizace by to nějakému ouřadovi přislo špatné, příp. by se přidělené peníze nespotřebovaly v plné výši, a tak máme i věci, o které vlastně nestojíme.

0/0
28.10.2011 14:11

Typhoon

Re: Hezký vlak to bezesporu je,

Tak to je opravdu průšvih míti v 2012 klimatizaci8-o

+1/0
28.10.2011 14:33

Sociokulturně znevýhodněný (2)

Re: Hezký vlak to bezesporu je,

Zaplatil byste ji do toho vlaku ze svého? No tak vidíte....

0/0
28.10.2011 15:55

Typhoon

Re: Hezký vlak to bezesporu je,

Proboha co to tu melete,proč bych měl kupovat do vlaku klimatizaci za své - platím daně a jízdné ,jinak do svého auta za své určitě .

p.s -klimatizace neznamené,že to jen chladí ,ale také to topí a zajišťuje výměnu vzduchu v uzavřeném prostoru a automaticky to reaguje na vnější i vnitřní změny teploty-tudíž to na vysočině využijí po celý rok.

0/0
28.10.2011 20:51

Grossak

Re: Hezký vlak to bezesporu je,

By mě zajímalo, jestli třeba i motoristé na Vysočině nechtějí klimatizaci do aut, když by jí využili tak 10 dní v roce. :)

+1/0
28.10.2011 15:29

KOČÍ -> jenom přesmyčka ÍČKO

Re: Hezký vlak to bezesporu je,

Mě to taky pěkně s... štve! V MHD, a i ve vlaku, jestli na to narazím, nechápu co je to za tragický trend totok.. ;-€;-O

0/0
28.10.2011 16:04

Benito Juarez II.

Re: Hezký vlak to bezesporu je,

Nostalgie je bezva ale tak dvakrát do roka.

+1/0
28.10.2011 16:02

Pšenda

Re: Hezký vlak to bezesporu je,

A uplne nejvic nejlepsi je, kdyz se ta klimatizace poroucha a ani okna otevrit nejdou. Jako treba v elefantovi. Nechapu jak to ze v elefantech neni ani nejake nouzove odvetrani, treba jen naporove na pohyb vlaku.

0/0
28.10.2011 18:50

noorange

ale auto je auto, koleje rovnou ud baráku

0/0
28.10.2011 13:34

Sociokulturně znevýhodněný (2)

Re: ale auto je auto, koleje rovnou ud baráku

Zřejmě jste invalidní, pak s vámi soucítím.

+4/0
28.10.2011 13:46

černej oes

Re: ale auto je auto, koleje rovnou ud baráku

K nejbližšímu nádraží to mám přes patnáct kilometrů. Musím povinně užívat vlak i když jedu tam, kam koleje nevedou?

0/0
28.10.2011 14:00







Najdete na iDNES.cz