Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyjede RegioJet, začněte uklízet, nařídily České dráhy personálu

Když na konci září vyjel na trať mezi Prahou a Ostravou konkurenční vlak společnosti RegioJet, zaměstnanci Českých drah dostali podrobný manuál, co dělat, aby v jejich vlacích udrželi co nejvíc cestujících. Například je nabádá, aby udržovali rozprašovače vůně na toaletách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

1xx

Bolševici (odboráři) se nikdy nezmění...

I za totáče se uklízelo. Akorát před 1.májem. Je škoda, že lidi už zapomněli na tu špínu v obchodech, bordel na ulicích a v územích nikoho...

0/0
3.11.2011 12:14

EdisonCZ

Konkurence thumbs up

Určitě podporuju RegioJet.Ani ne tak jako pravidelný cestující, jakožto pozorovatel konkurenceschopnosti v ČR, monopol ČD se službami úrovně vlaků v indii mi opravdu už moc nevoní. Vlakem už sice moc nejezdím , ale po zážitcích s vlaky ČD vím o čem mluvím ;-D. Nezachrání to ani fakt, že i přes zákaz kouření v kupé , mi to milá průvodčí povolila ;-D . Ty koženkové dobytčáky sou v dnešní době opravdu k smíchu Rv

0/0
3.11.2011 9:23

TTG

:-D

Pochopil jsem to správně, že na linkách kde nejezdí spolu s ČD i konkurence se bude nově nasazovat více koženkových dobytčáků, aby byli na PHA Ostrava vždy jen ty nové:-D..dobré..moc dobře to zní:-D

0/0
2.11.2011 14:54

daBmV

Re: :-D

taky to tak chapu. fakt ulet :oD ale hlavne ze to CD nedelaj kvuli Jancurovi. voni se prece zlepsujou celkove...:oD

+1/0
2.11.2011 15:57

Tod Howado

/

mam rad clanky o vlakech protoze je tam vzdycky ta hezka slecnaV

0/0
2.11.2011 9:42

juggler

:-D

komunisticka komedie :-D jsou to proste profesionalove ti zamestnanci ceskych drah :-D

0/0
2.11.2011 7:43

Si0 po 4. zákazu

To je zvláštní, že do Jeseníku jezdí pořád koženková sedadla

0/0
31.10.2011 11:41

Leinad

Re: To je zvláštní, že do Jeseníku jezdí pořád koženková sedadla

Tam to totiž platí kraj nebo stát, cestující nemá moc velký výběr.

0/0
30.11.2011 10:37

cod

!

V pátek jsem jel EC vlakem do Břeclavy.Vysoce placený managment se asi věnoval teploušským hrátkám,protože vůbec neodhadl a ani nereagoval na naprosto přeplněné vlaky.Navíc jako EC přijel starý dobytčák, kde jsem se tlačil v uličce, kterou se už nedalo vůbec projít!! Posílám žádost o vrácení peněz za naprosto nevyhovující služby;-€.Začnu podporovat RegiojetR^

+2/0
31.10.2011 8:12

109e

Re: !

Jestli to není tím, že je málo vozů. ;-)

0/0
31.10.2011 8:18

109e

Re: !

Pokud se domníváte, že Jančura nakoupí tolik vozů, aby mu v pátek kapacitou stačily a celý týden budou v kopřivách, jste snílek.

+4/0
31.10.2011 8:20

cod

Re: !

Přesto je vidět, že konkurence je potřeba a že mohou být i lepší služby...

0/0
31.10.2011 8:43

Bery

Re: !

Tak o tom snad pochybuje malokdo. Vzdy je co zlepsovat. ;-)

0/0
31.10.2011 8:53

Bery

Re: !

No, Jancura by to vyresil tak, ze vezme jen ty s rezervaci a vse co by stalo v ulicce necha stat na nadrazi.

+6/0
31.10.2011 8:49

zorro_rojo

Re: !

Coz je naprosto v poradku.

Do auta (autobusu) take vezmete jen tolik lidi, kolik je sedacek. Cokoli navic je takrikajic o hubu. V pripade nehody (pozaru vozu, vykolejeni, co ja vim i jen nahleho brzdeni) jsou vsichni, kteri nesedi ohrozeni podstatne vice. Nehlede na evakuaci vozu v pripade potreby.

0/0
31.10.2011 10:47

109e

Re: !

1. není to v rozporu s předpisy

2. i cestující stojící v uličce má mnohonásobně větší naději na přežití, než cestující v autě.

Tedy budu-li se chtít přepravit z bodu A do bodu B a budu-li si vybírat z hlediska bezpečnosti (ve vlaku jako stojící pasažér), volím vlak. Statistika je neúprosná.

+3/0
31.10.2011 11:40

zorro_rojo

Re: !

1. Pro vlak to v rozporu s predpisy neni, pro autobusy s vyjimkou MHD ano.

2. To zalezi na konkretni havarii, sjede-li auto ze silnice, mohou se vsichni zabit, ale take se nemusi stat vubec nic.

Vykoleji -li vlak, je zraneni cestujicich (zvlast stojicich) v podstate jiste.

Ja ovsem radeji pojedu vlakem, kde mam jistotu ze nebudu muset tri hodiny stat v ulicce, pripadne sedet na vlastnim zavazadle. Pripadne se pokouset levitovat i jen pri ceste na zachod..

I proto jsem na cesty po svatcich volil pendolino, jelikoz tam je mistenka povinna. Ted uz mam k nemu konecne i jinou volbu. Nerikam ze ji vyuziji, vzhledem k tomu ze uz nemam za kym do Ostravy jezdit.. ale jde o princip.

0/0
1.11.2011 11:39

Leinad

Re: !

Což je jeho podnikatelské riziko. Třeba bude mít vyprodáno.

Mimochodem na RegioJet si můžu koupit místenku(pokud je volno) i od stewarda na nástupiští. Na Pendolino je potřeba u pokladny ČD a následný "běh přes nádraží."

A takový detail, i stání v uličce je u RJ možné(mám přestupní jíztdenku SA/RJ, autobus má velké zpoždění a proto vlak nečeká. Můžu jet dalším vlakem RJ a dostat zpátky část ceny jízdenky. )

0/0
30.11.2011 10:44

Bery

Re: !

Coz je ovsem z pohledu cestujiciho, ktery zustane stat na nadrazi, samozrejme spatne. A takovemu cestujicimu je neci podnikatelske riziko vcelku logicky ukradene. ;-)

Jak je to u prestupnich jizdenek nevim. Priznam, ze jsem se o to prozatim vubec nezajimal. Diky za info.

0/0
30.11.2011 20:14

e-mann

manazeri a cele vedeni CD jsou tam jen od toho, aby si

hlidali svoje mzdy a pozitky...to je dalsi cerna dira naseho rozpoctu...

0/0
30.10.2011 17:28

yalma

Re: manazeri a cele vedeni CD jsou tam jen od toho, aby si

však taky ČD znamená - černá díra....

0/0
30.10.2011 23:07

no_body

Re: manazeri a cele vedeni CD jsou tam jen od toho, aby si

Ano, černou díru je třeba zacpat! Od A do Z (čili anální zátkou)...

0/0
31.10.2011 13:22

RayPall

Češi...

Typicky česká povaha. Všichni tu nadávají na špinavé staré vlaky ČD, roztrhané sedačky, odporné záchody, hluk a skřípot, nepříjemný personál a kdesi cosi. A když konečně přijde zlepšení, obrátí to proti nově příchozímu. Holt úspěch se tu neodpouští.

Já Jančuru plně respektuji. Vybudoval tu firmu od nuly, komfortní autobusy mu vesele převážejí stovky lidí denně a teď vlaky, na české poměry to nejlepší, co nyní jezdí po kolejích. Jezdím RegioJetem pravidelně Praha-Olomouc a i kdyby se ČD na hlavu stavěly, na žluté vagony prostě nemají.

Srovnání z mé zkušenosti - Vlezu do žlutého vagonu, kde pomalu ani nevím že jedu (řeči exministra Vondry o skřípání a hluku jsou jen vybájené kecy), uvelebím se na bohatě čalouněné sedačce, strčím si notebook do zásuvky a vesele brouzdám na wi-fi internetu. 

Vlezu do ČD vagonu, když mám štěstí, je tam nefunkční zásuvka (když smůla, nejsou vůbec), vozík vozí nevábně vypadající obtloustlý maník, hluk, otřesy záchody odporné a o wi-fi si mohu nechat jen zdát.

0/0
30.10.2011 11:16

Majkyho_pupik

Re: Češi...

Tak to uz je trochu moc;-Dkoukam, ze PR oddeleni obou dopravcu jedou na plno;-D"bohate calounena sedacka" je myslim hlod dne;-DR^

+5/0
30.10.2011 11:22

RayPall

Re: Češi...

Odkdy je můj názor vystavěný na základě mých reálných zkušeností PR? x) Když srovnám sedadla v ČD a v RJ, tak v RJ mi to fakt připadá jak vodní postel ve srovnání s koženkami ve starších a nebo těmi sice lepšími, ale pořád příliš tvrdými sedadly v ČD x)

Jinak vidím, že zastáncům ČD dochází argumenty, když se ohání PR x)

+1/0
30.10.2011 11:32

Bob-an

Re: Češi...

Ja mel dojem ze jancura ma sedacky kozene a ne calounene.... neni dobre si plest calouneni a polstrovani :-D Jinak s tebou souhlasim...

0/0
30.10.2011 11:39

jantee

Re: Češi...

PR oddělení to určitě nebude, protože to by se nepřekleplo ve slově "exministr Bárta" na "exministr Vondra". A jinak souhlas

0/0
1.11.2011 15:26

Jirkoš

Re: Češi...

Tak to nevím kterým spojem jste jel , ale že by to brouzdání na internetu bylo veselé ? Internet ve vlaku skoro pořád nefunguje (ani se nedivím kapacitně a pokrytím to zatím ani nejde zabezpečit a je pořád lepší když se aspoň občas načte sem tam stránka než ve vlacích ČD nic) Toho exministra Vondru jste trochu také popletl jednalo se o p. Bártu. Několik desítek let starým a přestříkaným vlakům říkáte to nejlepší co nyní jezdí po kolejích to jste trochu upadl ne ?

0/0
30.10.2011 11:36

RayPall

Re: Češi...

Za záměnu jmen se omlouvám, už se mi ti gauneři pletou.

Jinak jel jsem před týdnem a více jak polovinu cesty byl net stabilní, pak už to začalo vypadávat. Proti tomu žádná, jsem si vědom technických obtíží, ale pořád lepší než nic.

A na železnici jsem toho sjezdil na výpravách se skauty už leccos a opravdu jsem se s lepšími vagony ještě nesetkal. Až se setkám, nemám problém názor změnit, do té doby u mě RJ nemá konkurenci

0/0
30.10.2011 11:41

Korich-2010

Re: Češi...

No, on předřečník napsal na české poměry to nejlepší, co jezdí po kolejích. Což je bohužel pravda, pokud nepočítáme Pendolino, ale tam je to spíš o rychlosti, než o komfortu pro běžného cestujícího, a z určitého pohledu je RJ pohodlnější. Pendolino je navíc za podstatně vyšší peníze.

Nicméně předřečník má pravdu v tom, že pan Jančura, resp. SA udělalo pro úroveň cestování opravdu hodně. Mám v živé paměti společnosti jako Český národní expres nebo Čebus, co jezdily Praha Brno za stejné peníze jako SA starými vraky a nic lepšího nebylo prý za ty peníze možné. Pak přišel Jančura a ukázal, že to možné je. Když sem s ním prvně jel, připadal jsem si jako v jiném světě.

Navíc co se nedá panu Jančurovi upřit je skutečnost, že na jeho linkách dovedl přesvědčit cestující, aby přesedli z aut do autobusů. Což je záslužné a ukazuje to, že je i jiná cesta, jak omezit individuální dopravu, než šikana řidičů jak by si to mnozí "ekologové"přáli.

+1/0
30.10.2011 11:57

mim7

Re: Češi...

Na žluté vlaky tu nadávají jen zaměstnanci ČD - tuší totiž, že jim s nástupem konkurence pomalu končí sladká léta nicnedělání ve firmě, co poskytuje dvacet let po revoluci katastrofální služby na úrovni reálného socialismu a "zákazník" je pro ní sprosté slovo.

0/0
30.10.2011 16:12

109e

Re: Češi...

Roky se na diskusích ptám, jak může pracovník jízdy (v provozu) nicnedělat. Doufám, že toto pravidlo prolomíš!;-D

+1/0
30.10.2011 19:26

yalma

Re: Češi...

nejspíš měl na mysli ty kvanta úřednických flákačů z ředitelstev.Jinak klobouk dolů před těmi, co skutečně makají...

0/0
30.10.2011 23:11

RayPall

Re: Češi...

Taky bych to pochopil jako narážku na přebytek úředníků, co se za naše peníze v podstatě jen válí v kanclu u kafe a skutečně nedělají nic, nebo dělají jen tak aby se neřeklo.

0/0
31.10.2011 8:56

radaumacher

Samozřejmost

To je ten problém státních podniků, že věci v konkurenčním prostředí běžné se zavádí do praxe až když je to nutné. Tohle nařízení by mělo fungovat všude bez výjimky, na všech spojích. Stejně tak Česká pošta, téměř všechny úřady apod. V rámci své práce navštívím týdně nějaký úřad alespoň pětkrát a upřímně? Tak minimálně 80% úředníků, kteří přicházejí do styku s občany, si nejen nezaslouží svoji výplatu, ale rovnou nakopat do pozadí... Kdybych se choval jen z desetiny tak neslušně a neochotně k zákazníkům, tak jsem do čtvrt roku o chlebu a vodě.

+4/0
30.10.2011 8:35

Metla Nebes

no

jedno je jisté - až dotované ČD s podporou státu odrovnají nechutnou kapitalistickou konkurenci na trase Ostrava - Praha, bude poté opět jezdit špinavý pomalý humus vlak s kyselým ksIchtem personálu a standardním smrádkem na záchodech - bude se opět šetřit i na WC vůni - určitě to všichni chtějí a konkurenci je třeba odrovnat ať se vrátí staré Zlaté časy - let´s go ! - VETŘELCE VYŠTÍPEME - VAŠE KAPITALITICKÉ BOHATĚ DOTOVANÉ ČESKÉ DRÁHY R^

+2/0
30.10.2011 8:15

Gróf

Evidentně objednaný promo článek,

...navíc, plný nepravd. Věta o snížení jízdného Českými drahami je nepravdivá. Jízdné Sporotiket (předtím E-liška) mezi Ostravou a Prahou existuje už mnoho let předtím, než Jančura vyjel se svými vlaky. Zřejmě "kdo chce psa bít, hůl si najde". Rovněž různá opatření nejvyšších potentátů k úklidu vagónů se periodicky opakují, problém je starý, jako dráhy samy. Úkol zkvalitnit kulturu cestování obsahoval např. i některý ze závěrů sjezdů KSČ za totáče, a čtenář jistě nepochybuje o tom, že se takové úkoly promítaly i do nejnižších pater řízení drah. Problém je, že vlak projede jen pár stanic, a už je plný bordelu, protože Ćeši jsou jedni z největších čuňat. Přesto jedno pozitivum. Chvályhodné je, že na uvedený stranický úkol KSČ svazák Nečas nerezignoval.

+4/0
30.10.2011 7:48

zorro_rojo

Re: Evidentně objednaný promo článek,

Sporotiket je jen pro drzitele zakaznicke karty, ktera vyjde temer na tisicovku na tri roky.

Kreditova jizdenka (se kterou je jizdne u "zlutych" levnejsi) je zdarma..

atd.

0/0
30.10.2011 12:18

PepaK

Re: Evidentně objednaný promo článek,

ČD Promo bez InKarty stojí 230, u RegioJetu se musím napřed někde registrovat a pak je ještě počet jízdenek za 230 omezený...

0/0
30.10.2011 13:10

zorro_rojo

Re: Evidentně objednaný promo článek,

Zas to mate i s mistenkou a s jistotou, ze vam to misto nejaky houmlesak neobsadi. (a nezasvini)

Coz je presne ten duvod, proc radeji jezdim s SA, kde pachnouciho a podnapileho cloveka do vozu nepusti. (v cemz maji moji plnou podporu)

0/0
31.10.2011 10:50

turista-

Re: Evidentně objednaný promo článek,

SporoTiket je už přes 2 roky pro každého, i bez Inkarty ...

0/0
30.10.2011 22:00

zorro_rojo

Re: Evidentně objednaný promo článek,

Ano, to je. Avsak za cenu vyssi, nez pro drzitele in-karty.

Jinak receno, je to klasicky pripad "nechci slevu zadarmo" :]

Coz z pohledu zakaznika neni zrovna idealni.

0/0
31.10.2011 10:43

p_n_2

Prosím PR oddělení na nábřeží, jestli by nemohli poskytnout

jinou fotku, tahle už je trapná.

0/0
29.10.2011 23:22

turista-

Re: Prosím PR oddělení na nábřeží, jestli by nemohli poskytnout

Tiskové oddělění ČD má pro novináře (jako každá velká firma) spoustu fotek:

http://www.ceskedrahy.cz/cs/tiskove-centrum/fotogalerie/lide/default.htm

Že je na iDnes nepužívají, jejich problém ...

+2/0
30.10.2011 1:18

vencac

JAnčura je jen kecal nic víc

Po té co si v OVM stěžoval na snížení cen ČD na tratích kde vyrazil . Jeho slovy jak je možné= že mohou dráhy zlevnit jízné o 30% pod naše ceny jako státní podnik by si tohle neměli dovolit. Mi bylo jasné jak je zvykem v České kotlině podnikat. Ostatně přesně takto začínaly jeho Autobusy, když díky dotacím z EU jezdil pod nákladovou hodnotou celý rok aby odrovnal konkurenci. Dnes patří jeho služby k řekl bych nehorázně předraženým a ten konfort no nevím ale stačí aby musel nasadit druhý autobus a kvalita jde rázem o 100% dolů viz doparava v neděli kole 18:00 do Brna.

+4/0
29.10.2011 21:02

HrubesaMares

Re: JAnčura je jen kecal nic víc

spatny na tom je, ze CD od nas vsech chteji dotace, aby mohly bojovat s Jancurou, ktery zadne dotace nechce. Takze de facto nedovolena podpora statu Rv

+5/0
29.10.2011 21:56

109e

Re: JAnčura je jen kecal nic víc

Vlaky se dotují všude. Je třeba vědět, které spoje jsou ve veřejném zájmu a které ne a tyto věci do sebe nemontovat.

0/0
29.10.2011 22:05

Leinad

Re: JAnčura je jen kecal nic víc

Veřejný zájem však neimplikuje nutnost platit ty spoje. Pokud se spoj obsadí a "neprodělá", nevidím moc důvodů k tomu, aby na něj stát/kraj něco připlácel.

+1/0
29.10.2011 23:57

Bery

Re: JAnčura je jen kecal nic víc

U nas se plati tzv. prokazatelna ztrata, neplati se vsak za konkretni spoj, ale prumerem za trat. Kdyby to bylo na spoj, tak by bylo jiste par spoju u CD bez dotaci, ale na zbyvajici spoje by byla dotace o to vyssi. Coz by ve finale mel byt cca stejny vysledek. ;-)

+2/0
30.10.2011 0:43

p_n_2

Re: JAnčura je jen kecal nic víc

Co bereš? Dotace z EU? Likvidace konkurence, kde? Předražené jízdenky na autobusy, kde (není nejlevnější) ale jestli někomu přijde 165 Kč z Brna do Prahy moc, když před několika lety se jezdilo za 145 Kč, tak mě teda ne.

Druhý autobus nasadit nemusí, je to jeho dobrá vůle, navíc když jde o posilu, tak logicky se servis negarantuje.

0/0
29.10.2011 23:25







Najdete na iDNES.cz