Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemůžeme vinit jen Řeky, někdo jim také půjčoval, míní Klaus

Zužovat debatu o nynější evropské krizi na Řecko je chybou, upozornil prezident Václav Klaus. Za dnešní krizi, a také v užším smyslu za krizi eurozóny, je podle něj odpovědná samotná Evropa - svým způsobem hospodaření v minulosti a tím, jak se rozhodla žít nad poměry. Krizi Evropy označil za fundamentální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

srst

já s klausem souhlasím

a myslím, že to měl říct už dávno.kdyby německé chamtivé banky řekli řecku už v roce 2004, že budou muset přidat na úrocích o několik procent víc než platí německá vláda, možná by řecký dluh byl mnohem nižší...na druhé straně žádný populistický politik nikdy neřekne "na důchody a sociální dávky si nepůjčíme, protože úroky jsou o procento vyšší".

0/0
3.11.2011 8:05

annalucie

Re: já s klausem souhlasím

říká to konzistentně stejně - stačí vzpomenout,jak ho před nedávnem vypískali z europarlamentu,kdy tamtěm dostatečně nelezl někam

0/0
8.11.2011 7:38

rcs-34

Vaclav Klaus

byl v minulosti osobou prinejmensim rozporuplnou. Nyni musim konstatovat, ze jeho vyroky a take chovani jsou zcela koherentni a vykazuji spravne nasmerovani. Nechybi mu racionalni pohled a take vedomosti. V soucasne dobe se da rici, ze na Jeho slova jiz mnohdy doslo. Avsak nekteri krupani si tohle nikdy nepriznaji.

+2/0
3.11.2011 6:48

bezdukátů II

takže

vlastně za to můžou věřitelé. To asi nebude Václave na modré planetě:-)

0/0
2.11.2011 22:31

Oerteplur

A proč je tedy na dně ČR ?

???

0/0
2.11.2011 17:18

rcs-34

Re: A proč je tedy na dně ČR ?

Mluvil o tom - protoze misto pracovani se cim dal vice diskutuje na Internetu, chodi na fotbal, lezi na wellnes a popiji pivo z mistnich pivovaru. Proste se zije nad pomery a na dluh. Fundamentalni znamena zakladni, tedy, ze problem krize je v samotnem zakladu ekonomiky, tedy ve spolecnosti, ktera si cim dal vice zvyka na to, ze lze zit i bez prace. Brzy se vsak prijde na to, ze nelze zit bez prace dlouhodobe a uz vubec ne trvale.

0/0
3.11.2011 6:44

horduch

Re: A proč je tedy na dně ČR ?

jak to ,že nejde ,cigáni dokazují ,že jde

0/0
3.11.2011 18:28

ppetr1

KLAUS

a zase ma pravdu.

jen nerekl natvrdo ze hlavnimi vyniky jsou banky v ruku v ruce s politiky EU !!!!!!!!jsem zvedav kdo to z politiku na TVRDO rekne.

to ,ze to bude bolet vsechny, jen ne politiky a bankere je snad vsem jasne - takovy Spidla si muze mnout  ruce jak dalece to s vyhodami EU uredniku dotahli ;-O;-€

danovy poplatnik  - BLBEC

0/0
2.11.2011 16:52

Dr.Download v.5

Re: KLAUS

Jste si jistý, že za fixlování státního rozpočtu můžou jiní než řeci samotní?

0/0
2.11.2011 22:33

holkazdaleka1

predevsim to byly recke banky, ktere reckemu statu pujcovaly

http://bazonline.ch/wirtschaft/unternehmen-und-konjunktur/Die-Banken-die-am-meisten-unter-dem-Schuldenschnitt-leiden/story/24781692

.

.

0/0
2.11.2011 16:41

Oerteplur

Když někomu půjčujete, máte si zjistit kolik dluží jinde ?

V tom případě se nedivím proč má ČR ekonomicky tak blízko Řecku. Jenomže - i po drastických škrtech a reformách půjdou Řekové pořád o 2 roky dříve do důchodu než občané ČR ! a nově zavedená domovní daň bude třetinová jako v ČR ! O cenách elektřiny a plynu ani nemluvě ! Takže kdo je na tom vlastně stále lépe ? Řecko nebo ČR ? 8-o

0/0
2.11.2011 16:34

ppetr1

Re: Když někomu půjčujete, máte si zjistit kolik dluží jinde ?

bohuzel smutne konstatovani ,tak si na ty jihoevropany jeste vice utahnem opasek aby se mohli mit jak prasata v zite.

0/0
2.11.2011 16:53

Oerteplur

Re: Když někomu půjčujete, máte si zjistit kolik dluží jinde ?

když se nezmůžeme na nic jiného....

0/0
2.11.2011 17:04

šelma6005

Klaus je všeobecně nepřítel EU

Na jedné straně to chápu, taky mi hodně věcí ohledně EU leze krkem a hodně věcí kritizuji. Nejhorší jsou ty ekologické zákazy, příkazy... Tam je pěkně vidět jak jde EU na ruku jistým lobistickým skupinám na úkor pracujícíh, kteří jsou stále víc daňově zatěžováni.

Jenže u Klause je třeba zamyslet se nad jeho motivem. Jemu vadí EU hlavně proto, že zavádí jisté regulace i kontroly investicí, které Klausovi nevoní. Jde hlavně o to, že jakákoliv kontrola hospodaření je pro Klause nepřijatelná - znemožňuje to nebo přinejmenším ztěžuje tunely. Dále by Klaus rád zrušil zákoník práce v jakékoliv podobě - jeho idolem je kapitalizmus 19. století, kdy i děti museli pracovat a pracovní doba i pracovní podmínky nebyly nijak regulovány. Tohle by v EU také nešlo. Pro Klause je ideálem binárně rozdělená společnost: extrémně bohatí a všemocní na jedné straně a pracující bez jakýchkoliv práv na druhé straně. Tvrdím, že Klaus (a s ním i celá pravice) považuje střední třídu za třídního nepřítele pravice.

+1/0
2.11.2011 15:46

ppetr1

Re: Klaus je všeobecně nepřítel EU

nesouhlasim s vasim nazorem.

vam by se libilo,kdyby jste musel dokladat veskere ucty vsude na uradech.co kdyby jste nahodou podvadel.

viz treba nezamestnani po dvou mesicich na nucene prace 20 hodin - misto aby se venovali intenzivnimu hledani prace.

odbory jsou skudcem vetsi nez socialsiti v cele se Sobotkou - pricina krize a mohutneho zadluzovani jsou prave ODBORY !!!! - ve finale vlastne danovy poplatnici ;-(;-(

0/0
2.11.2011 17:02

šelma6005

Re: Klaus je všeobecně nepřítel EU

No, to jste tomu dal! Je vidět že jste svou pravicovou ideologií zcela zaslepen pokud si vážně myslíte, že příčinou zadlužení jsou odbory. Většina populace celkem dobře pochopila co zapříčinilo dluhy - točení neexistujících peněz, nesmyslné půjčování nejen států. A státy si úpůjčovali ne na sociální doávky. Na ty jde mnohem méně peněz než konkrétně u nás na "nevýhodné státní zakázky" - nejčastějěí forma tunelů. Takže konkrétně v ČR lze soustavné zvyšování dluhů připsat jedině nenažraností politiků a zejména jejich kmotrů.

A v čem konkrítně odbory zapříčinili krizi? Máte na to konkrétní argument? Odbory pokud jednají, málokdy dosáhnou výraznějších ústupků ze strany vlád - celkově v evropě, ale zejména v ČR.

+1/0
3.11.2011 9:55

prajester4

Prezident má tentokrát pravdu.

Nejsem euroskeptik, ale přesto mě zaráží, že EU přijímá do svého středu státy, jež na to evidentně nemají. Ti, kdo přijímali Řecko, nějak "přehlédli" machinace s jeho ekonomickou situací a budoucí možnou výkonností - ty nesmyslné půjčky jsou pak jenom důsledek nezodpovědného jednání, a to nejen Řeků.

Jsem laik, a proto bych byl rád, kdyby mi někdo vysvětlil, jakým skutečným přínosem pro EU byl vstup Bulharska nebo dokonce Rumunska.

Proč si bruselští úředníci usurpují právo, rozhodovat téměř o všem (viz bizarní případ zakřivených okurek)?

Proč někteří významní členové EU sami neplní Maastrichtská kriteria, konkretně podíl deficitu na HDP ?

Obávám se, že takto vedená EU nebude mít brzy šanci

0/0
2.11.2011 15:36

šelma6005

Re: Prezident má tentokrát pravdu.

Souhlasím, prezident má tentokrát pravdu. A tentokrát je ve výhodě, že může EU oprávněně kritizovat. Jenže v jeho případě je třeba zamyslet se nad motivem, který popisuji v příspěvku "Klaus je všeobecně nepřítel EU".

0/0
2.11.2011 15:49

prajester4

Re: Prezident má tentokrát pravdu.

Váš příspěvek mi mluví ze srdce. Jen bych si dovolil maličko nesouhlasit v tom, že celá pravice považuje střední třídu za třídního nepřítele pravice, nemyslíte-li ovšem pravicí ty  nařvané ODS kmotry s tlustými doutníky ve špičatých botách a espézetkami s nápadným čtyřčíslím.

Pravice, to nejsou jenom tito lidé. R^

0/0
2.11.2011 16:11

Gandalf007

Re: Prezident má tentokrát pravdu.

Při poukazování na pochybné členy není třeba chodit daleko. Proč byla do EU vůbec přijata ČR? Ale tohle jsou jen plané řeči. Pokud by původní členové EU takto uvažovali, mělo se rozšiřování zastavit už v roce 1973 a k tomu ještě silně pochybovat o Itálii, jako jednom z původních členů...

0/0
2.11.2011 16:07

prajester4

Re: Prezident má tentokrát pravdu.

Všechny naše diskuze zde jsou ve skutečnosti jen plané řeči. A pokud jde o ČR, dovolím si ve vší skromnosti tvrdit, že ČR rozhodně není nějaké olověné závaží, které táhne EU ke dnu. To bych v otázce přijetí spíš opravdu uvažoval o Italii, i s jejím velkým ekonomickým potenciálem.

0/0
2.11.2011 16:16

swiss114-3

jako zodpovedny za prvni privatizaci v CR;

cti ukradeno 730 miliard korun (v tehdejsi hodnote), bych byl zticha...

0/0
2.11.2011 15:18

starej_vul

Re: jako zodpovedny za prvni privatizaci v CR;

Aby jste to s tím vysvětlováním neměl tak jednoduché chtěl bych podotknout, že i za dob vládnutí Klause byl to parlament, který schvaloval zákony ...

0/0
2.11.2011 18:00

Gandalf007

Klábol

...neboli další Klausův blábol. Jinak to bohužel nazvat nelze. Pokud začneme každý problém vnímat v rámci všech okolností a souvislostí, můžeme dojít také k tomu, že za vzestup nacismu nemohou Němci, natož Hitler, ale chybný postup "vítězných" mocností 1. světové války, který nastavil nesprávné parametry Versailleské smlouvy a tím uvrhl Německo do stavu, kdy ani nemělo příliš možností na výběr! Stejně tak by za nestability (a nezměrné násilí) na takřka všech kontinentech mimo Evropy byla zodpovědná politika evropských koloniálních mocností v minulých stoletích.

Ale kdo posoudí, kam až sahá odpovědnost jednotlivých účastníků v rámci historického vývoje?

0/0
2.11.2011 15:17

Homer _1

Tenhle "myšlenkový" pochod je jako tvrdit,

že vrah není jediný viník vraždy ale že za to úolně stejně může i oběť, protože si dovolila tu drzost nacházet se na určitém místě v určitou dobu.

0/0
2.11.2011 15:10

Glock Mark XIX

Re: Tenhle

Analogicky ... oběť znásilnění si za to může sama, protože šla v minisukni.

Tahle reverzní logika je odporná RvRvRv

0/0
2.11.2011 15:17

prajester4

Re: Tenhle

Trochu jiný příklad: Někdo si chce vypůjčit auto, a přesto, že jezdit neumí tvrdí, že je výtečný řidič. Majitel auta mu jej půjčí, i když ví, že to s  řidičským uměním dotyčného není valné. Řidič s vypůjčeným autem potom havaruje a způsobí  zranění nejen sobě, ale i jiným a značnou materiální škodu. Je ten nezodpovědný řidič jediným viníkem?

0/0
2.11.2011 15:53

GLUM-II

Re: Tenhle

ANO! Pokud má řidičské oprávnění a nemá papíry na hlavu tak jednoznačně ANO!

0/0
2.11.2011 17:52

Modrý a zelený blesk

Re: Tenhle

No samozřejmě že není.

0/0
8.11.2011 12:13

Homer _1

Tak pod tohle se klidně podepíšu.

Sakra... kde mám propisku? Kam zmizela? Neviděli jste ji někdo? To je divný... teď tu byla???

:-P

0/0
2.11.2011 15:08

Klápště

Ano,

nabídky na půjčení peněz taky dostávám skoro na  "běžícím pásu" ale je na mojí zodpovědnosti, jestli tu půjčku přijmu a budu jí pravidelně splácet. Pakliže bych byl ducha prostého, tak nad možnými důsledky nesplácení bych nepřemýšlel a zabřehnul bych brzo do velkých problémů. To, že Řekové v minulosti podle Klause nabízené půjčky brali je to teď na jejich zodpovědnosti.

0/0
2.11.2011 15:06

Zirkon

Re: Ano,

A když s  vidinou zisku banka vědomě půjčí peníze  nemajetnému,

předluženému, hloupému, línému a  celkově  chabému  dlužníkovi,  tak 

se pak musí smířit  s tím, že nakonec se ji nevrátí ani to co půjčila. To má také logiku !

Vůbec se nezastávám bankrotářů, ale  každá mince  má dvě  strany.

0/0
2.11.2011 15:12

Bumbardon

A jéje. Propiska zase perlíl ... :)

Ten člověk snad nemá žádnou sebereflexi. Proč strká nos do cizích věcí a místo toho nevyřeší ty NAŠE?[>-]

0/0
2.11.2011 14:57

Vlada0091

Nemůžeme vinit jen Čechy,někdo jim také půjčoval, míní Klaus

z Vysočiny, kde tráví klidný důchod s panem Zemanem. Že by hudba budoucnosti?

0/0
2.11.2011 14:26

HiPe

To je co za nezmysel ???

... tak hadam greci si od niekoho poziciavali aby mohli platit svoj obrovsky aparat statnej spravy od vyhrievacov sedadiel az po bonusy za vcasny prichod do roboty !!!  v podstate celu EU odrbavali (prepacte za vyraz) cele tie roky a teraz sa niekto divi ze veritel chce svoje peniaze spat ? ;-€

0/0
2.11.2011 14:25

HiPe

Re: To je co za nezmysel ???

a este podotknem ze podla mna je uplne legitimne ked banky a veritelia davaju na spotrebne uvery vyssi urok lebo je to pre nich samozrejme ovela rizikovejsie

0/0
2.11.2011 14:27

Zirkon

Re: To je co za nezmysel ???

Ano.

A když s  vidinou zisku vědomě půjčí peníze  nemajetnému, předluženému, hloupému, línému a  celkově  chabému  dlužníkovi,  tak  se pak musí smířit  s tím, že naknec se jim nevrátí ani to co půjčili.

To má také logiku !

Vůbec se nezastávám bankrotářů, ale  každá mince  má dvě  strany.

0/0
2.11.2011 15:10

Vlada0091

Prosba

Pane prezidente, Řecko hodlá prodávat státní majetek a podíly ve státních firmách. Zabalte si, vemte kupónovou knížku a běžte jim poradit, jak to udělat. Pokud možno nepospíchejte a žijte tam v klidu a míru. Jenom se už nevracejte. :-)

+1/0
2.11.2011 14:22

Si0 po 4. zákazu

Klaus, tohle jdou říkat lichváři, co z lidí odírá kůži.

0/0
2.11.2011 14:08

petrph

to že si nerozumně půjčil

a teď nemůže splácet,to můžu omluvit u nějakého chudáka z Horní Dolní se základním vzděláním, že si nepřečetl a nepochopil všechny podmínky úvěrové smlouvy než jí podepsal.Těžko takovou omluvu můžu použít pro chování vládÿ evropského civilizovaného státu,člena EU, s ministerstvem financí plným ekonomických odborníků a analytiků..

+1/0
2.11.2011 13:54

Janhura

V socialistické EU jako za komunismu - neschopné vedení

na věčné časy!

Proč Barroso a další jsou pořád ve vedení EU nepostradatelní? V každé normální firmě by vedení s takovými výsledky už dávno nakopali.

.

Komunisti měli svého času heslo Dohnat a předehnat! A totéž v EU - před několika lety vyhlašovali cíl předhonit USA. Dopadli (jsme) stejně. :-(

+1/0
2.11.2011 13:43

net.Xtreme se nevzdává

Re: V socialistické EU jako za komunismu - neschopné vedení

Komunisti okradli živnostníky a šlechtu a vůbec všechyn o to, co měli, ale dnešní establishment jde dál, díky dluhům nás okrádá o to, co jsme ješti ani nestihli vydělat...

+1/0
2.11.2011 13:47

kecálek reloaded

Ne, že bych nesouhlasil

EU v budování bolševismu navazuje tam, kde RVHP zkončila.

Ale ti, kdo Řecku půjčovali a dnes tlačí na politiky, aby za Řecko zaplatili jeho dluhy z kapes daňových poplatníků, to nejsou komunisté, ale kapitalisté - spekulantni na finančních a kapitálových trzích - ti se bojí opakování Islandského scénáře.

Nikdy bych nevěřil, že se budu vracet k ideologii marx-leninismu, kterou jsem jako všichni VŠ studenti musel povině studovat - ale bohužel, opět se ukazuje, že Marx s Engelsem nebyli tak zcela mimo mísu ve svých doktrínách - zejména Engels, jako potomek bohatého průmyslnického rodu. A pokud tehdy tvrdili, že vše je otázkou vlastnictví "výrobních prostředků", tvorby "nadhodnoty" či podložení "zisků" prací -ukazuje, že měli pravdu.

Dnešní ekonomická krize je důsledkem nepoučení se z chyb díky nimž vzikla velká krize 1929 (zdaleka te tak drtivá jako tato - díky globalizaci) - která vznikla zejména díky spekulantům snažícím se dosahovat zisků nepodložených žádnou prací...

0/0
2.11.2011 13:57

net.Xtreme se nevzdává

Re: Ne, že bych nesouhlasil

Já ti nevím, jestli se spekulanti dají označovat jako kapitalisté...podle mě monopol, spekulace apod. do kapitalismu tak úplně nepatří, "typický" kapitalista je pro mě řemeslník, který si se zákazníkem dohodne co udělá a za kolik případně nějaký podnikatel, co má vlastní firmu, zaměstnance, snaží se levně nakoupit suroviny a draze prodat finální výrobek (přičemž kromě marketingu zvyšuje poptávku po něm tím, že vymýšlí, jak jej udělat lepší než konkurenční produkty)...možná je to trochu naivní představa, ale podle mě spekulanty kapitalismus k životu nepotřebuje, dokonce si myslím, že v řadě případů škodí a to právě proto, že vydělávají na ostatních, ale přitom jejich práce je v podstatě nulová...

+1/0
2.11.2011 14:03

Bad Ass

Aj keď tu niekoho možno

rodrapí do jedu, Vašek má recht. Zachraňujeme tých čo im Gréci dlžia a nie Grékov !!! Banky, investorov, ktorí svojou hlúpou nenažranosťou rozdávali úvery, europolitikom, ktorí prehliadli ich bublinu pri vstupe do € zóny. To či sú Gréci lajdáci a nechce sa im makať s tým nič nemá.8-o

+4/0
2.11.2011 13:30

garii v7.0

Re: Aj keď tu niekoho možno

Má, ale ne tak nějak počátek. Vašek má recht.

0/0
2.11.2011 13:39

Andreejks

Re: Aj keď tu niekoho možno

Vzdyt jiz ted nejde o Grecko, nybrz o predevsim francouzske a pak nemecke a dalsi banky. Jenom ne kazdy to pochopil. A objektivne zato - za bankroy recka muze predvsim Grecko samo a pak agentury, banky i politici, nebo proste vsichni. Ale je jiz na case potrestat odpovednych za rozkradani a tam by samoliby Vasek sedel mezi prvnimi.

+1/0
2.11.2011 15:28

newcoast

Nemohl

by tento pán, který stál u ekonomického zázraku kuponové privatizace, občanům ČR, laskavě vysvětlit proč v ČR stále schází peníze na základní potřeby.Vůbec mi nezajímá jeho mínění o Řecku.

0/0
2.11.2011 13:30

BMG

Re: Nemohl

Co jsou to základní potřeby?

0/0
2.11.2011 13:38

net.Xtreme se nevzdává

Re: Nemohl

iPhone 4S?

0/0
2.11.2011 14:06







Najdete na iDNES.cz