Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy vymazaly žluté vlaky z jízdního řádu

Vlaky RegioJet přestanou od prosince existovat. Takový dojem může mít návštěvník webových stránek Českých drah, když začne zkoumat nové traťové jízdní řády platné od 11. prosince letošního roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

repulsive

koleje versus mobilní sítě

je to trochu mimo téma, ale myslím si, že by prospělo, když by se analogicky, jak je to s dráhama, postupovalo i u mobilních operátorů - máme tady několik redundantních mobilnách sítí, ty by se mohly sjednotit a spravovala by je jedna instituce (obdoba sždc)

0/0
4.11.2011 11:52

b1s1t

Re: koleje versus mobilní sítě

Tím by se pouze snížili náklady na propojování. Úspory na síťové infrastruktuře (BTS) by byly v řádu jednotek procent (určitá redundance musí zůstat, kapacity +/- odpovídjí využití a ve většině případů používají jednotliví operátoři společné vysílací věže).

Naopak by rapidně vzrostly náklady na billing a konkurenci, podobně jako je tomu u pevné telefonní sítě.

0/0
4.11.2011 11:59

repulsive

Re: koleje versus mobilní sítě

ale možná by ubylo pár vysílačů.. asi není nic zdravého, když ho má člověk v paneláku pár metrů nad hlavou..

0/0
4.11.2011 12:02

Leinad

Re: koleje versus mobilní sítě

Možná trošku jo - ale vzhledem k tomu, že se vysílací věže občas sdílejí, předpokládám tržně výhodné chování operátorů (mezi tím i nevysílat kde to není potřeba), tak asi o moc ne. Výpočty jsem neviděl.

0/0
5.11.2011 17:21

MFD to hraje s náma

Ony se snad na strankach

Studentagency daji najit spoje Ceskych drah??? Nejak jsem si nevsiml...

-

Mlada fronto, ja vim, ze to hrajete i s Jancurou, ale tady skandalizujete na spatnym miste.. Rv

+8/0
4.11.2011 11:43

MaC707

hmm

pro zajímavost jsem si našel na stránkách regiojetu jízdní řády. O spojích ČD tam není na trase Praha - Ostrava ani ťuk a tváří se, že na této trati jezdí pouze 4 spoje.

Kdy můžeme čekat křiš´tálové odhalení?

+6/0
4.11.2011 10:51

weneto

Co je na to zvláštního

Proč by měla jedna společnost informovat o nabídce druhé??? Dle mého je postup ČD naprosto pochopitelný

+2/0
4.11.2011 9:28

ODSCSSD 5

Re: Co je na to zvláštního

Takto to nemuzes brat.. protoze to bychom se pak mohli ptat.. jakto ze jedna spolecnost dostava dotace od statu a druha ne ?

0/0
4.11.2011 10:07

turista-

Re: Co je na to zvláštního

Dotace ČD (a desítky dalších dopravců) dostávají na provozování objednané dopravy na ztrátových linkách.

Vydání jízdního řádu ČD není dotované státem. Pokud chcete kompletní jízdní řád, pořiďte si vydání od SŽDC.

Vemte si třeba takový BusLine. Jezdi taky v závazku veřejné služby, takže je dotovaný. Najdete na jeho stránkách ( http://www.busline.cz/ ) jízdní řády ostatních dopravců?

0/0
4.11.2011 10:35

Leinad

Re: Co je na to zvláštního

Stát (možná někdy) vypíše konkurzy na rychlíky (měl to udělat dávno)

V krajích vyhrály volby hejtmani, kteří rozhodli, že dalších 10 let bude jezdit jeden dopravce. Během toho hejtmani prohlásily pár výroků, za které byli obžalováni.

0/0
4.11.2011 10:41

109e

Re: Co je na to zvláštního

Není pravda, že by nemohlo dojít během 10 let ke změnám. Je to ošetřeno ve smlouvách.

0/0
4.11.2011 17:46

MedvidekBobo

Re: Co je na to zvláštního

Naprosto souhlasím s tímto názorem. ČD v podstatě neudělali nic jiného, než že odstranili z knihy a z vlastního vyhledávače spojení, spoje nějakého konkurenčního dopravce. Ve článku zmínění ostatní dopravci, kteří v knize jsou, nejsou nic jiného, než smluvní dopravci (tzn. mají s ČD nějakou dohodu o uznávání jízdenek, jezdí na  tratích, které nejsou pro ČD zajímavé, apod. - tzn. nijak ČD nekonkurují).

+4/0
4.11.2011 20:09

Ehmuhm

pan redaktor

Nemám rád ani ČD ani ČSA, ale pan redaktor Sůra tyto dvě firmy evidentně nesnáší. Kromě PR článků pro Emirates a pro pan Jančuru se totiž věnuje pouze psaní negativních, a hlavně často velmi hloupých, článků o ČD a ČSA - viz. tento. ČD na svých stránkách nechce mít jízdní řád konkurence z důvodu, ehm, že je to konkurence.

+5/0
4.11.2011 9:22

Leinad

Re: pan redaktor

Tento článek (narozdíl od jiných) zrovna zmiňuje pravdivou skutečnost.

ČD ačkoli uvádí JŘ několika konkurenčních vlakových dopravců, neuvádí JŘ RegioJetu.

0/0
4.11.2011 10:26

turista-

Re: pan redaktor

Ehm, kterého konkurenčího dopravce že to uvádí jízdní řád ČD?

Viamont nebo snad Vogtlandbahn? To ovšem nejsou dopravci konkureční, ale spolupracující. Síť ČD totiž rozšiřují, jezdí tam, co ČD nejezdí, a ČD jsou schopné na jejich vlak vydat jízdenku. To o RJ neplatí.

+2/0
4.11.2011 10:38

Leinad

Re: pan redaktor

Viamont není konkurence? 8-o ČD nestály proti Viamontu v konkurzu?

+1/0
4.11.2011 10:44

b1s1t

Re: pan redaktor

Stály a dále často stojí. Jsou to konkurenti ve chvíli, kdy soupeří o monopol na některé trati a doplňující se organizace (jízdní řády, jízdenky, návaznost spojů, ...) v době provozu.

SA je přímý konkurent (nespolupracuje na tvorbě jízdního řádu, návaznosti spojů, prodeji jízdenek, ...). V této situaci je pro ČD uvádět vlaky SA v jízdním řádu a ve vlakových informacích pro cestující to samé, jako kdyby uváděli informace o zvláštních spojích, které si objednávají soukromé osoby nebo o jízdních řádech taxislužby.

+5/0
4.11.2011 10:57

turista-

Re: pan redaktor

Vydání jízdního řádu je pro cestujicí. Z hlediska prodeje služeb cestujícím Viamont není konkurentem ČD, protože jezdí do míst, kam ČD nejezdí (Kraslice, Krásný Jez, atd.).

+1/0
4.11.2011 11:13

Bery

Re: pan redaktor

Zjednodusene receno, v ramci konkurzu ano, ale pokud jde o prozakaznicky pristup, tak spolupracuji. ;-)

0/0
4.11.2011 12:12

Enti

Co je na tom divného?

Pokud hledám spojení, jdu na IDOS (a kdo ho nezná a použije Seznam,Google a zadá "jízdní řády", tak se stejně dostane většinou na IDOS). A v IDOSu vlaky RegioJet samozřejmě jsou.

A že je České dráhy vymazaly ze *svých* jízdních řádů? Přeci nebudou nabízet konkurenci. Nebo snad Student Agency na *svém* webu nabízí autobusy Asiany?

+10/0
4.11.2011 9:01

109e

Re: Co je na tom divného?

Naprosto přesně.R^

0/0
4.11.2011 9:03

aldik7

Re: Co je na tom divného?

to víš, na idnes potřebovali zase nějakou senzaci a ti méně inteligentní jim na to skočili ;-);-D

+2/0
4.11.2011 9:06

Pšenda

Re: Co je na tom divného?

To jde o to, kdo jizdni rady vydava. Jestli CD potom je to tak v poradku.

Podle me by ale mel JR vydavat spravce dopravni cesty, ktery jednak musi mit prehled kdo se kde pohybuje a potom je za ten prehled i placen.

0/0
4.11.2011 9:11

Leinad

Re: Co je na tom divného?

SŽDC jízdní řád "všech" vydává. Kromě toho SŽDC na zakázku od ČD vydává to, co si ČD objednaly. Obojí je podle mě v pořádku.

+2/0
4.11.2011 10:28

danny47

Re: Co je na tom divného?

Ale vysvětluj to pisálkům (resp. jednomu knkrétnímu) z redachce NEJlepčího zpravodajského serveru ČR. !!

+1/0
4.11.2011 10:08

turista-

Re: Co je na tom divného?

Redaktoři musí plnit 4 cíle:

- napsat alespoň něco (protože noviny mají každý den stejný rozsah a něčim se to zaplatit musí)

- napsat něco populárního, aby se to četlo

- napsat něco, co se bude líbit inzerujícím nebo nějakým způsobem spřáteleným firmám

- spokojit se s co nejnižším platem (to se sice projevuje na kvalitě pracovníků, ovšem českému čtenáři je to jedno)

0/0
4.11.2011 10:41

mta178

Nic nového pod sluncem

Zdá se, že ČD jsou na konkurenční boj připraveny jen částečně. Zatímco v kvalitě a vstřícnosti k zákazníkům silně pokulhávají, o špinavostech a bezpáteřních praktikách už pořádají školení a semináře.

Jestli ovšem někdo od Českých drah očekával cokoliv jiného, asi spadl z višně rovnou na hlavičku...

+4/0
4.11.2011 7:53

Mychal.B.

Re: Nic nového pod sluncem

R^

0/0
4.11.2011 7:57

ElLoco

Re: Nic nového pod sluncem

"špinavostech a bezpáteřních praktikách už pořádají školení a semináře" 8-o

Kde, kdy?

0/0
4.11.2011 8:52

Bery

Re: Nic nového pod sluncem

V poslanecke snemovne a celkem pravidelne... ;-)

0/0
4.11.2011 10:00

turista-

Re: Nic nového pod sluncem

Tak třeba od 14.11. zavádějí ČD (po vzoru Němců) Ruhewageny - tiché vozy se zákazem mobilů a hluku obecně:

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-11796/

To mi jako zlepšení přijde.

0/0
4.11.2011 9:06

danny1

hehe

no koukam, ze v CD u vedeni je dost blbcu, havne v obchodnim. Lepsi negativni reklamu na svoji neschopnost si uz nemohli zaridit. Spravny obchodnik, pokud nemuze nabidnout svoje sluzby, posle zakaznika ke konkureci. Lepsi mit spokojeneho zakaznika i kdyz nevyuzije dane sluzby, ale s vidinou, ze se priste vrati. Zakaznik, ktery je obehlan a nebo mu jsou informace zatajovany umyslne, akorat odejde nasr*n a bude se snazit dane sluzby uz nikdy nevyuzit...

0/0
4.11.2011 7:12

109e

Re: hehe

Když jsem byl po revoluci v německém Chamu, sháněl jsem jisté zboží a když ho neměli, zeptal jsem se na jiný obchod. Česky hovořící podnikatel se mne zeptal: pane, víte, co je to konkurence?

Už vidím, jak Jančura doporučuje konkurenci;-D Kde žiješ?

0/0
4.11.2011 7:23

turista-

Re: hehe

Jenže ČD na lince, kde jezdí RJ, své služby nabídnout mohou. Je to přímá konkurence. To je ten rozdíl.

0/0
4.11.2011 9:12

Leinad

Re: hehe

ČD mají za den trošku méně přímých spojů Praha - Havířov a vesměs jsou pomalejší.

0/0
4.11.2011 10:29

jjyyyj

A zrovna dnes to vypadá, že další z chlapců, co spolu pečou,

skončí.

0/0
3.11.2011 23:49

emersonskej

Tak koukám...

... dnes měl za ČD v diskusi službu 109e... sice byl všude, ale argumenty nic moc..

+2/0
3.11.2011 23:30

109e

Re: Tak koukám...

Zato tato tvoje reakce je argument;-DR^R^R^

+1/0
4.11.2011 0:22

turista-

Re: Tak koukám...

Osobní útoky jako tento jsou trapné. Máte-li co konkrétního ke konkrétním argumentům, napište to prosím k nim.

+1/0
4.11.2011 0:27

wiki5

Re: Tak koukám...

tak jsem si ty jeho prispevky (a i vase) precetl a nevim co se vam nelibi, ten kometar presne vystihuje situaci

0/0
4.11.2011 1:30

109e

Re: Tak koukám...

Komentář koho?

0/0
4.11.2011 1:44

wiki5

Re: Tak koukám...

hadejte, koho asi? Asi snad toho, na koho reaguje, ne? Ze by to bylo pro pracovnika CD prilis slozite?

0/0
4.11.2011 1:56

109e

Re: Tak koukám...

Že někdo hájí obecné kecání, je pro mne dokonce VELMI SLOŽITÉ.

+1/0
4.11.2011 6:49

doktor_chocholousek

Re: Tak koukám...

A hádej kdo je skrytej pod 109e ? No Žaluda přece ;-D

0/0
4.11.2011 6:10

109e

Re: Tak koukám...

Přiznám se, že bych jeho plat bral.

A hádej kdo je skrytej pod doktor_chocholousek ? No Jančura přece ;-D

0/0
4.11.2011 17:54

bobecek173

:-)

Je až s podivem kolika lidem voní smradlavé a špinavé vlaky  ČD. Jezdícím  věčně se zpožděním a porouchanými lokomotivami. Není den, aby na trati Brno - Břeclav - Olomouc nebylo zpoždění. Jeden přijde domů a první co musí udělat je osprchovat se .

Jel jsem do Ostravy  s RJ a mohu potvrdit naprostou spokojenost. Žádné stání v uličce, pohodlné vagony a hlavně ČISTO!!!!!!

+3/0
3.11.2011 22:50

109e

Re: :-)

RJ nemá zpoždění. Kvůli tomu tahá 2 lokomotivy, tam má tři strojvůdce. Nečeká na ŽÁDNÝ SPOJ! Opravdu umění:-/

+1/0
3.11.2011 22:56

bobecek173

Re: :-)

Proč by také čekal když jede na čas ?:-)

+1/0
3.11.2011 23:16

109e

Re: :-)

Až budeš ve vlaku, který kvůli blbovi, který vjel do přejezdu, někdo zdržoval při nastupování, byl problém na trase..... budeš rád, že na tebe spoj počká.

+1/0
3.11.2011 23:22

Mychal.B.

Re: :-)

No, vzhledem k tomu, že v takovém případě se zpoždění počítá spíš na desítky minut až jednotky hodin, bude rád, když na něj počká první až druhý následující přípoj (podle četnosti odjezdu přípojů) a ne ten, kterým byl navazující přímo.

0/0
3.11.2011 23:32







Najdete na iDNES.cz