Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na tratě Libereckého kraje vyjedou moderní švýcarské vlaky

Na koleje v Libereckém kraji nasadí České dráhy moderní švýcarské soupravy. Od 4. listopadu bude do hor jezdit zatím jedna souprava. Od Nového roku jí přibude 15 kolegyň. Nové vlaky zvládnou i nejstrmější trať v republice mezi Tanvaldem a Kořenovem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

saifo1

padám v úžasu

To jsou mi vymoženosti 8-o ovládací kabiny jsou na obou koncích vlaku ;-D;-D pisatel článku mně už na dnešek dosti pobavil R^

0/0
7.11.2011 10:15

turista-

Re: padám v úžasu

Ve srovnání např. s 810+010 to ovšem vymoženost je.

0/0
7.11.2011 10:23

saifo1

Re: padám v úžasu

ano, ale většinou jezdí dvě zasebou, takže celek vlaku má taktéž ovládací kabiny na obou stranách. Ovšem není to pravidlem na méně vytížených tratích

0/0
7.11.2011 10:38

aldik7

Re: padám v úžasu

no když zapojím dvě 810ky, tak mám taky kabiny na obou stranách a vyšší kapacitu než u jedné 810ky;-)

0/0
7.11.2011 16:29

Bery

Re: padám v úžasu

Az na tu drobnost, ze pripojeni 010 je levnejsi a ma pritom vyssi kapacitu nez 810, protoze je tam lavice pro cestujici i v miste, kde je na 810 stanoviste strojvedouciho. ;-)

+1/0
7.11.2011 17:09

Madness

Regio-Shuttle RS 1 Stadler versus Regionova

Nějak velká podobnost čela s Regionova. Teď babo raď. Kdo koho skopčil 8-o

0/0
6.11.2011 21:20

109e

Re: Regio-Shuttle RS 1 Stadler versus Regionova

Já se domnívám, že nikdo. U železničního vozidla moc možností není. Desiro je podobné mnoha jednotkám, dnešní auta (díky tomu, že je kvůli aerodynamice spolunavrhují počítače) si jsou často velmi podobná.

0/0
6.11.2011 21:54

Vifon

To je perla!!!!

"K dispozici má ovládací kabiny na obou koncích vlaku, který se tak nemusí na konečné otáčet."

Pan novinář viděl vlak asi naposled za první republiky!Rv

+5/0
6.11.2011 8:11

danny47

Re: To je perla!!!!

Já to napoprvé až tam tam nedočet... takže díky za upozornění na tuto journaslistikou PERLU ;-D ;-D hodnou zvláštní křišťálové lupy !! !!

+2/0
6.11.2011 14:48

turista-

Re: To je perla!!!!

Pojem "otáčet" je nesmysl, měli napsat "objíždět."

Ale samozřejmě koncept jednotek (a případně řídících vozů), kdy je řídící stanoviště v obou směrech, je vlastnost téměř všech moderních vozidel. Narozdíl od u nás ještě časté klasiky lokomotiva+vozy, která pozpátku jet nemůže.

0/0
6.11.2011 23:24

Jablkon

Re: To je perla!!!!

tenhle Stadler je samostatny motorovy vuz, zadna souprava.

takze i objizdeni je nesmysl - pokud by za nej neco priprahli, at uz 010, 043 nebo cokoliv jinyho, musel by na konecny objizdet.

jestli jsou vyhodnejsi klasicke lokomotivy + vagony, nebo lokomotiva + souprava s ridicim vozem, necht posoudi jini. oboji ma sve. klasicke vagony s lokomotivou (nebo motorovym vozem) jsou flexibilnejsi a urcite umoznuji nemalo usetrit v dobe nizsi prepravni poptavky

0/0
7.11.2011 0:10

Jablkon

Re: To je perla!!!!

jo, to je vazne hlod dne. Otacet se musely jen parni lokomotivy, vsechno ostatni, pokud vim, melo a ma vzdy stanoviste na obou stranach. Ale mozna si to pan redaktor jen popletl s lokomotivami (nebo motorovymi vozy) u klasickych vagon(k)u, ktere se musi na konecne prevezt na druhy konec vlaku... i kdyz to uz je taky relikt pretrvavajici v Evrope predevsim u CD :-P

.

jeste mi taky neni jasne, proc se porad pise o "soupravach", kdyz, pokud vim, jde vylucne o 15 motorovych vozu, ktere budou jezdit samostatne. anebo se na ne budou pripojovat 010? ;-D

+1/0
6.11.2011 18:40

Bery

Re: To je perla!!!!

Nekdy si rikam, jestli na to autor prisel sam, nebo jestli mu to nekdo poradil. ;-D

0/0
6.11.2011 19:12

Jablkon

Re: To je perla!!!!

mimochodem - netusite, jak vlastne CD hodlaji u Stadleru resit prepravni kapacitu na vytizenych tratich/ve spicce? z Liberce do Frydlantu ani do Tanvaldu preci nemuzou poslat jeden samostatny vuz. nebo z Liberce na Frydlant budou vyrazet trojmo, v Raspenave odpoji jeden vuz do Bileho Potoka (koukal jsem, ze v novem JR jsou (skoro) vsechny spoje na 038 primymi vozy od Liberce) a ve Frydlantu zbytek rozdeli a poslou na Jindrichovice a Cernousy? No, dobre, to jsem asi prehnal, z Frydlantu to proste jede dal budto do Jindrichovic nebo do Cernous...

...a na 036 zustanou dal 843 + 043 nebo +010??

ostatne, u CD by me to vubec neprekvapilo, kdyby za Stadlery opravdu 010 zaprahaly...

0/0
6.11.2011 19:21

Bery

Re: To je perla!!!!

To bohuzel netusim.

0/0
6.11.2011 19:47

turista-

Re: To je perla!!!!

Měly by spojovat dvě RS1, které se v příslušné stanici pak rozdělí a pojedou samostatně.

0/0
6.11.2011 23:21

addalbert

Hezký vláčky,

něco jako Mercedes.Jen,jestli bude umět Mercedes jezdit v oraništi.Stav tratí na Frýdlantsku je katastrofální.Na trati N.Město pod Smrkem do Jindřichovic rukou z pražců pohodlně vytáhnete 80 % všech vrtulí.Tedy z pražců,pražce to byly,když je před desítkami let původní obyvatelé,tedy sudeťáci,ukládali.Rv

0/0
6.11.2011 6:57

109e

Re: Hezký vláčky,

Přání naprosté většiny lidí je, aby se peníze cpaly do silnic. A výsledek tomu odpovídá.

+2/0
6.11.2011 7:11

Jablkon

Re: Hezký vláčky,

...kdyz se krom tech poslednich 20 let, kdy se delaly jen nejnutnejsi opravy, predchozich 40 let neinvestovalo vubec - a kdyz navic mame tak hustou zeleznicni sit. popravde receno fakt nechapu, proc 038 a 039 uz davno nejsou zrusene. nahradit je autobusy by preci bylo mnohem levnejsi. a ted se vubec nechci hadat o to, ze vlaky jsou ekologictejsi, bezpecnejsi a kdo vi co vsechno - zkratka CR neni tak bohata, aby mohla masivne preferovat zeleznice jako Svycarsko nebo Rakousko. v Rakousku takovyhle vlak nejspis vubec nepotkate... protoze sit je mnohem ridsi a temer cela elektrifikovana. hold v Rakousku jde na narodni urovni na dopravni infrastrukturu absolutne zhruba stejny objem penez jako v CR - ale pomer mezi zeleznici a silnicemi je temer opacny! to se pak temi vlaky jezdi trochu jinak...

0/0
6.11.2011 18:48

109e

Re: Hezký vláčky,

Obecně. Ono je to těžké, zavřít trať podle poptávky. Na poptávku má vliv mnoho faktorů. Jak je vytvořen jízdní řád (mnoho tratí lze tak poslat ke dnu), nástupiště (zcela rozhodující pro staré lidi a matky s kočárky), použitá vozidla, ...... 

O ekonomice a financování drah. ČR je velmi bohatá země, pouze směřuje výdaje malinko jinam, než si přejeme. Na železnici by pochopitelně bylo peněz habaděj. Jen reálně a tvrdě zpoplatnit kamionovou dopravu, ale to je podle dopravních firem požadavek z jiného světa.

0/0
6.11.2011 19:10

Jablkon

Re: Hezký vláčky,

"velmi bohata" je pojem velmi relativni. ano, jiste, minimalne 90% obyvatel planety ma nizsi zivotni uroven, nez Cech s medianovym prijmem. nicmene s Rakouskem nebo Svycarskem se merit nelze a to uz vubec nemluvim o prepoctu na kilometr zeleznicni trate.

s tim, ze se penize utraceji jinde anebo ani neutraceji, ale proste strkaji do kapes vlastnich a kamaradu, samozrejme nelze nez souhlasit.

a to je o politicke kulture a lobby vsech moznych zajmovych skupin celkove. porad nejak nedokazu pochopit, proc TO v Rakousku a Svycarsku jde a v Cesku nikoliv. co by se stalo, kdyby se razantne zvysilo mytne? preci se nemuze stat nic, krom zdrazeni zbozi, protoze vnitrostatni dopravu nelze nahradit levnejsi dopravou napr. v Rumunsku. a to mirne zdrazeni vyrobku by za to podle me stalo. na rakouskych dalnicich temer nepotkate kamiony - prinejmensim o vikendu. zato pres Semmering frci jeden nakladni vlak za druhym, a to i pres to, ze je plny serpentin a hmotnost souprav je silne omezena. Jak to??

0/0
6.11.2011 19:32

109e

Re: Hezký vláčky,

S tím zdražením zboží vlivem zvýšení mýtného, naprosto nesouhlasím! Patřím totiž k lidem, kteří ani náhodou nepotřebují jogurt z Hamburku a vajíčko z Litvy. Právě razantně dotovaná a neuvěřitelně levná doprava poslala ke dnu domácí producenty a zatěžuje snad všechny kolem. Všechny krom betonářů a firem, které živí ropa. Z železnic mizí náklad a koleje i z tohoto důvodu začínají být drahé.

0/0
6.11.2011 19:48

Jablkon

Re: Hezký vláčky,

Od treti vety dal jste dukladne poprel to, co jste napsal v prvni.

Ceskemu spotrebiteli (nejde o Vas, jde o vetsinu, ktera determinuje chovani obchodnich retezcu) jde vylucne o cenu. V dusledku nastaveni dotaci v zemedelstvi a preprave (formou nikoliv adekvatniho zpoplatneni dalnic) je nejlevnejsi dovezt jogurty z Hamburgu a vajicka z Litvy. Pokud by Lidl nakoupil jogurty z jiznich Cech nebo si je z Hamburgu dovezl vlakem, musel by je o korunu zdrazit a lidi by je poslali do haje.

A pokud by se zvysilo mytne, zdrazilo by zbozi - i kdyz treba ne "o tolik", protoze by se najednou vyplatilo dovezt jen 80km misto 800 nebo dovezt vlakem misto kamionem. Ale to by znamenalo volbu alternativy, ktera nyni nema sanci, protoze neni nejlevnejsi.

Dokud pujde ceskemu spotrebiteli jen o cenu, nic moc se nezmeni. V Rakousku se temer vylucne (i v diskontech!) "bio z domaci produkce" neprodava proto, ze by to bylo levnejsi, ale proste proto, ze to lidi i pres vyssi cenu preferuji pred dovozem z Polska

0/0
6.11.2011 20:17

109e

Re: Hezký vláčky,

Nepochopil jsem, kde jsem něco, co jsem napsal, popřel. Zvýšením mýtného+zrušení dotací do potravin (pochopitelně ne o korunu a už vůbec ne dávat množstevní slevy, jak to navrhují někteří politici) by se z dlouhodobého hlediska pochopitelně nic dramatickéhoho nestalo. Znovu opakuji, domácí producent by dostal šanci, ale to není v zájmu určitých skupin. Pokud by se vyplatilo vozit po kolejích, taky super. V čem je problém?

0/0
6.11.2011 20:44

Jablkon

Re: Hezký vláčky,

V predchozim prispevku pisete, ze zdrazeni mytneho by ceny nezvedlo a hned vzapeti vyjmenovavate duvody (deformace trhu), proc jsou potraviny momentalne tak levne.

V tomto prispevku navrhujete odstranit stavajici dotace a soucasne rikate, ze by se nic (dramatickeho) nestalo.

Stalo: potraviny by zdrazily!

Jednoduchy priklad (cisla jsou samozrejme smyslena): jogurt se vyrobi v CR (100km daleko) za 6 Kc, v Polsku (500km) za 4 Kc. Marze obchodnika cini 2 Kc. Soucasna cena prepravy kamionem je 0,20Kc/100km, vlakem 0,50Kc/km. Cesky jogurt kamionem 8,20, vlakem 8,50, polsky kamionem 7, vlakem 8,50. Doveze se polsky kamionem za 7. Zdrazime-li kamiony na 0,40, porad vyhraje polsky kamionem, ale uz bude za 8. Zdrazime kamiony na 0,70 a vlaky na 0,60: uz nevyhraje polsky kamionem ptze bude za 9,50, ale cesky vlakem za 8,60. Podporime ekologii i domaci zemedelce a mlekare, ale produkt bude v obchode skoro o ctvrtinu drazsi. Asi jako jiz nyni v Rakousku, kde to ale spotrebiteli ocividne nevadi

0/0
6.11.2011 21:15

109e

Re: Hezký vláčky,

Ani náhodou netvrdím, že jsou levné potraviny(-levná je dopravní cesta pro kamiony, které dopravní cestu devastují), tvrdím, že zpoplatněním dopravní cesty nemůžeme prodělat !Získáme na daních, dáme práci lidem v regionu a tito lidé ušetří na dojíždění za prací-se všemi důsledky. Pochopitelně, že ruku v ruce razantního zdražení mýtného NA VŠECH TRASÁCH, musí přijít odbourání dotací. To je snad jasné.

0/0
6.11.2011 21:37

Jablkon

Re: Hezký vláčky,

O.k., pojato globalne se vsemi spolecenskymi, zdravotnimi, danovymi a kdo vi jakymi jeste dusledky, opravdu prodelat nelze. To jsem nikdy netvrdil. V tom pripade jsme si nerozumeli. Nicmene tvrdim, ze primy a citelny dopad do cen zbozi by to melo.

Ty spolecenske, a pritom mnohdy neprilis hmatatelne a financne nevycislitelne dusledky, jako napr. smysluplne vypadajici krajina (rozumej: na polich neprevlada repka, solarni panely a plevel) nebo socioekonomicky funkcni venkov, jsou na druhe strane evidentni.

Ja se porad ohanim tim Rakouskem, ale nemuzu jinak: potraviny vetsinou mnohem drazsi nez v CR (vajicka 25 az 50 centu / kus, syry a maso od 10 eur / kg, lahvove pivo kolem 80 centu atd.), ale temer vse je "z domaci bio produkce". A diky tomu venkov vypada co k cemu, temer nezna nezamestnanost a na silnicich se clovek (prinejmensim o vikendu) nemota neustale mezi kamiony (mnohem casteji mezi traktory, ty se ale predjizdeji mnohem snaz nebo brzo nekam uhnou)

0/0
6.11.2011 22:02

109e

Re: Hezký vláčky,

Vypadá to, že oba tvrdíme to podobné, ale trochu jiným způsobem. V tom vlivu na cenu se neshodneme.

Malinko jsme odbočili od tématu, ale to neva.

0/0
6.11.2011 22:14

danny47

Včera bude

Moc hezké od pisálků z NEJlepčího zpravodajského serveru v ČR, když 5. listopadu uveřejní aktuální ;-D  informaci, že od 4. listopadu BUDE jezdit jezdit jedna souprava..... ;-D

To je skoro jako kdysi ta sotěž školáků "O zemi kde zítra znamená již včera"...  rtady by se chtělo říct Zprávy včera vám přineseme zítra... !!

+1/0
5.11.2011 22:33

Bery

Re: Včera bude

Taky me to pobavilo. Soudruzi z NDR asi nekde udelali chybu. ;-D

0/0
6.11.2011 18:45

Politicky nekorektni Artaban v01

Hezke vlaky

Hezke vlaky. Obavam se, ze v peci bolsevickeho Ceskeho draha se z toho po roce stanou dobytcaky stejne jako ze vsech ostatnich vlaku.

Jinak je zajimave, ze firma, ktera je permanentne v minusu - letos priblizne 6 miliard, muze v takove mire investovat do vozoveho parku. Cim to asi je?

0/0
5.11.2011 21:15

109e

Re: Hezke vlaky

Dal bych je do péče tobě. Působíš velmi důvěryhodně.;-)

0/0
5.11.2011 21:37

Politicky nekorektni Artaban v01

Re: Hezke vlaky

Ajznpone, misto placene placani po internetu vezmi stetku a frc drhnout vagony. Nezapomen na WC.

0/0
5.11.2011 22:14

109e

Re: Hezke vlaky

Plácáš ty, když dráhy nic nekoupí, budeš plácat, když koupí, budeš plácwat. Seber se trochu, soudruhu!

+4/0
5.11.2011 22:46

Politicky nekorektni Artaban v01

Re: Hezke vlaky

Soudruhu placeny diskutere. Prici se mi predstava, ze danovy poplatnik plati konkurencni boj Goliasovi v boji proti nepatrnemu mrnavemu Davidovi. David predvedl, ze se lze v nasich podminkach provozovat se ziskem a bez dotaci dopravu na rozumne urovni. Nemusime uz zavidet Turecku, nebo Peru.

0/0
6.11.2011 9:01

109e

Re: Hezke vlaky

Asi jste nepostřehl, že podmínky pro dotace se zásadně mění. Ale Vám ty starší informace evidentně budou stačit desítky let.

Já placený nejsem, jen nesnáším, když někdo, komu evidentně chybí informace používá silná slova. Proto jsem je použil taky.:-/

0/0
6.11.2011 12:31

Jablkon

Re: Hezke vlaky

a v cem? ze se opet prestanou dotovat EC/IC? (btw. doufam, ze to CD donuti obnovit priplatky - davy lidi, kteri ECckem Berlin - Viden jedou Praha - Kolin, me fakt s***u) a ze se ty EC/IC pak prevedou na Ex a tim se dotace zachovaji??

hlavni problem je, ze kdyz CD kvuli dumpingovym cenam prodelaji o 50 milionu rocne vic, management nad tim proste mavne rukou - v tech desitkach miliard, ktere kazdorocne pres CD protecou, se to ztrati (CD preci navic s oblibou rikaji, ze vyber jizdneho a tedy i ztraty nelze prirazovat k jednotlivym vlakum) a managementu je to stejne jedno, protoze ten je dosazeny vladou za tabulkovy plat - takzre radsi budou jezdit se ztratou, nez aby priznali (castecnou) porazku a zredukovali spoje...

0/0
6.11.2011 18:59

109e

Re: Hezke vlaky

Každý, úplně každý by na konkurenci reagoval naprosto stejným způsobem a právě ve srovnání s panem Jabnčurou mi nepřipadají podobné kroky jako něco nového.

Ale. Cokoli hodnotit po jednom měsíci je předčasná věc.

0/0
6.11.2011 19:40

Jablkon

Re: Hezke vlaky

tak samozrejme, ze pan Jancura se svym zpusobem nema moc co vztekat.

ponechejme nicmene stranou, zda takovyto zpusob konkurencniho boje pripustime ci nikoliv.

podstatne je to, ze kdykoliv se do takoveho boje pustil pan Jancura, investoval do nej VLASTNI penize. kdezto managementu CD je naprosto ukradene, jake ekonomicke nasledky takove kroky budou mit za pul roku ci za 5 let! riskuji maximalne sve odvolani a prerazeni na o trochu hure placene misto a tak radsi zaslepeni svym egoismem radsi udelaji cokoliv (rozumej: libovolne velkou diru v eraru), nez aby priznali porazku!

.

ale zpet k puvodnimu: jak ZASADNE se zmenilo dotovani trasy Praha - Ostrava? vzdyt krome Pendolina tu mame vlastne uz jen dotovane vlaky, ktere pritom tvori primou konkurenci tem zlutym! v novem JR jsem na 270 nasel dohromady 4 EC a ani jedno IC CD! a z tech EC 3 pokracuji z Prerova na Breclav a dal, jedine do Prahy!

0/0
6.11.2011 20:05

turista-

Re: Hezke vlaky

Myslím, že vaše rozhodnutí nepočítat Pendolína, je docela podstatná chyba. Bude jich více než letos a je zcela zřejmé, že je to míněno jako krok v konkurečním boji.

ČD samozřejmě investují do vozového parku vlastní peníze, jaké jiné. Něco dostaly je od objednavatelů za závazek veřejné služby (cena za vlkm obnovu vozového parku zahrnuje), něco málo od EU jako dotace (které samozřejmě mohou čerpat i jiní dopravci, podmínky jsou shodné), něco jako komerční úvěr (což dělá téměř každá větší firma).

Mimochodem, pokud RJ nebude vydělávat, Jančura taky nic platit nebude. RJ prostě zkrachuje a zůstanou po něm nesplacené úvěry. Proto je byl RJ taky založen jako samostatná firma, aby jakožto riskantní podnik neohrožoval stabilitu SA.

0/0
6.11.2011 23:36

Jablkon

Re: Hezke vlaky

CD je statni firma rizena politicky dosazenymi spravci, kteri maji na hospodarskem vysledku zanedbatelny zajem a cokoliv firma prodela, musi nejakym zpusobem zalatat stat.

Kdezto Jancura riskuje vlastni zisk - a i kdyz RJ zkrachuje a na SA "to nebude mit vliv", par set milionu uz v tom utopil a o reputaci by nejspis prisel taky.

Zkratka - motivace Jancury je diametralne odlisna od te, kterou nesou manazeri v CD! Ti totiz, stejne jako politici a urednici si jedou sve "z ciziho krev netece"!

0/0
7.11.2011 0:15

danny47

Re: Hezke vlaky

A kdy a kde to předvedl ?

0/0
6.11.2011 14:49

danny47

Re: Hezke vlaky

A co takhle péče "kulturní" cestující veřejnosti ?  Nebo patříš mezi ně?

+2/0
5.11.2011 22:34

Politicky nekorektni Artaban v01

Re: Hezke vlaky

Zda se, ze konkurence dokaze svuj vozovy park udrzet v dobrem stavu i pres "kulturni" cestujici. Ceske draho vydalo prikaz zamestnancum, aby zacali uklizet dobytcaky potom, co nastoupila konkurence. Nicmene nezpochybnuji, ze nekteri neporadkumilovni jedinci by meli byt vylouceni z prepravy za jizdy v rychlostech vetsich nez 100km/h.

0/0
6.11.2011 8:56

danny47

Re: Hezke vlaky

A která, prosím ?

0/0
6.11.2011 12:29

turista-

Re: Hezke vlaky

Taky by mě to zajímalo. Nemyslím si, že např. Viamont nebo Železnice děsná má vlaky výrazně čístší než ČD. A Jančura? Těžko nyní hodnotit, když vozy po rekonstrukci jezdí teprve cca měsic.

0/0
6.11.2011 23:38

Anahir

To

jsem zvědavá, za jak dlouho to lidi zničí, posprejují a znečistí a pak budou řvát, jak je to všechno zničený.

+2/0
5.11.2011 17:11

Leinad

Re: To

Na WC dojde papír/voda/mýdlo krátce po té, co se ČD rozhodnou neposílat tam uklízecí četu (dobře, na Liberecku je konkurence). Podlaha bude znečištěná, jakmile SŽDC v zimě nebude odklízet nástupiště. Existuje i psychologický výzkum na to, že lidé v čistějším prostředí spíše čistotu udržují (odhození bordelu v místě, kde už něco je)

Sprejovat na vlaky se bude, dokud ochranka dep a právní oddělení ČD nebudou dělat svojí práci.

0/0
5.11.2011 17:29

109e

Re: To

1. uklízí soukromé firmy

2. tak přemluvte lidi, ať s tím bordelem ani nezačínají

3. znáte nějakou ochranku, která uhlídá tisíce vozů? Proč podobná ochranka nebyla schopna uhlídat ani nově zrekonstruované Janské lázně?

+2/0
5.11.2011 18:39

bkv

Re: To

1. uklízí soukromé firmy

A ČD to po nich nepřebírá 8-o Ta tedy jenom platí ;-D

0/0
5.11.2011 18:49







Najdete na iDNES.cz