Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pokud Itálie požádá o pomoc jako Řecko, bude to katastrofa pro Evropu

Itálii se neúnosně prodražují půjčky a šeptání o její záchraně se mění v otevřený strach. Pokud země na Apeninském poloostrově požádá o pomoc Evropskou unii, otevře Pandořinu skříňku. Řetězová reakce by mohla strhnout Španělsko, Francii nebo Belgii a Evropa by stála nad hlubokou propastí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lady Humussprey

Nesvádějte pravičáci nic na Řecko a Itálii

Obchodníci se zbavují koruny po prosazení nových zákonů trojkoalicí, jak smradlavých ponožek. Za jediný měsíc koruna devalvovala o 6% a letí stále dolů.

0/0
12.11.2011 3:43

Ctitel Giuseppe Verdiho

Re: Nesvádějte pravičáci nic na Řecko a Itálii

Vážená, to, že koruna jde dolů, je jen a jen pozitivní zpráva. Stojíme na vývozu a ten by se silnou korunou byl znesnadněn.

A ta Vaše logika je ohromující: Investoři se zbavují koruny poté, co vláda prosadila úspory!!!  V8žená, úspory vlády se možná nelíbí těm, kteří žijí na podpoře nebo kteří si mají hradit pobyt v nemocnici apod., ale investorům musí vyhovovat. Na co by jim byla koruna, která by měla před sebou ještě větší perspektivu rozhazování a inflace?

0/0
15.11.2011 7:37

Beham Bosky

Slovensko

utahuj si opasky!

0/0
12.11.2011 1:48

J.K. 4

Pěkně se to sype

EURv

0/0
11.11.2011 19:59

yalma

Předpokládám, že chudé státy EU budou pomáhat i Itálii.

Tohle je tedy paradox........Opěvovaný Západ je ve sr....čkách ,a bývalé postkomunistické země,téměř s holými zadky, budou se uskromňovat,aby se páni multimilionáři v Itálii(a nejenom tam), měli lépe a lépe...

0/0
10.11.2011 11:32

Maxxan

Re: Předpokládám, že chudé státy EU budou pomáhat i Itálii.

Dobrý. A jak to funguje ? Konkrétně jak se bývalé postkomunistické země,téměř s holými zadky, budou se uskromňovat  ?  ;-)

0/0
11.11.2011 18:27

ucetni54

Je obvyklé

že mladí pravičáci hned za vším vidí krvavý spár Kremlu. Pravda je až na konci článku. kde je napsáno, že v Itálii je nízká zaměstnanost. Ale jak a v čem ty lidi zaměstnat, to nám odborník neporadí. Že by každý šel dělat poradce? Základ této  krize je v tom, že veškerá výroba se přesunula do Čín, Pakistánů a podobných nizkopříjmových oblastí a teď zde je velký počet nezaměstnatelných lidí. Rady typu ať na sobě pracují si Vy, čtenáři Nečasových myšlenek, laskavě strčte za klobouk. Tím pádem se totiž rozsypal trh práce za chvíli bude každý kopáč inženýr (zatím jsou to pouze vysokoškolsky vzdělaní Ukrajinci).

+2/0
10.11.2011 0:37

__XXXX___

Re: Je obvyklé

Je to tak, jak píšete. Dneska je mnoho oborů na vysokých školách a nyní na každou pozici, kde v minulosti stačila maturita, musí mít uchazeč titul. Jako příklad dám učitelky v mateřských školách, či řadovéhu úředníka na městkém úřadu. Je to tak jak říkal Švejk: každej nemůže být chytrej, protože kdyby každej byl chytrej, tak bude na světě tolik chytrosti, že z toho bude každej druhej úplně blbej...

A že dáme všem titul, tak tím chytrost národa nepozvedneme :-P

0/0
10.11.2011 10:19

Maxxan

Re: Je obvyklé

Pkud se nesnažíš, tak se nediv. A pokud se divíš, tak to sem nepiš. A když už to píšeš, co čekáš ?

0/0
11.11.2011 18:35

Paveljan

Re: Je obvyklé

Ptáte se jak ty lidi zaměstnat. To půjde těžko, ve sloupku u článku si přečtěte, že jednou z příčin je ztráta konkurenceschopnosti.

0/0
12.11.2011 22:32

janzlatousty

To bylo křiku

když Kalus varoval, že společná měna má být  založená na ekonomickopolitických a nikoli pouze ekonomických parametrech. No a tak to tady máme....Euro umožnilo ekonomikám čurbesáckých států vydávat dluhopisy  neadekvátní jejich ekonomickému výkonu a struktuře ekonomiky. Takř´že se nerestrukturalizovalo a peníze se prošustrovaly....

a ten ješitný Vašek měl zase pravdu (nejen on, výhrady měli i skuteční ekonomové, VK byl jen víc vidět)

+2/0
9.11.2011 18:26

Jurassick

A je to tu zase

0/0
9.11.2011 16:18

Scarlett from Scottland

jděte s tím všichni do prčic

s vašimi žádostmi o pomoc..... 8-o

0/0
9.11.2011 14:02

ephemeroptera

Pro mě je zajímavé, že v souvislosti s "krizí"

jsem nikdy neviděl nadpisy typu "dělníci pracují méně", "klesla produktivita práce", "efektivita práce je na bodu mrazu", "výkonnost obyvatelstva nejnižší za 100 let" apod. ... ale místo toho čtu něco o úrokových sazbách, akciích, hypotékách a vůbec bankovních produktech a spekulativním kapitálu. Je vidět, co je příčinou "krize" a kde je vrostlý nádor. Ale obávám se, že při odstranění nádoru (současný ekonomický systém) zemře i pacient...

+2/0
9.11.2011 13:42

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Pro mě je zajímavé, že v souvislosti s

a co třeba neustále se rozrůstající státní aparát?

0/0
9.11.2011 15:06

Richard Fuld

Re: Pro mě je zajímavé, že v souvislosti s

To je jen zástupný problém, hledání "nepřítele". Produktivita roste a tak si ekonomika může dovolit i rozměrnější neproduktivní sféru.

0/0
9.11.2011 16:59

Paveljan

Re: Pro mě je zajímavé, že v souvislosti s

Zatím to vypadá tak, že si ji dovolit nemůže.;-)

0/0
12.11.2011 22:36

Richard Fuld

Re: Pro mě je zajímavé, že v souvislosti s

Ono je to tím, že ona "dluhová" krize je zcela umělá a záměrně vyvolaná bublina.

0/0
9.11.2011 16:57

stan999

Bratři Slováci

budou tentokrát zachraňovat Itálii.

Je to výzva.Určitě je to naplní národní hrdostí R^

0/0
9.11.2011 13:19

tomtop

za vším je politika

a její levicově přehnané populistické tendence ... soukromá firma by se takto chovat nemohla, zkrachovala by po chvíli.

+3/0
9.11.2011 12:22

tomtop

Re: za vším je politika

přirovnal bych to k chlapovi, co drží obrovský hrnec plný sra...k a padají mu tam další ... čím déle bude čekat, tím víc se toho rozplácne na něm a po okolí až to neudrží a spadne mu to

0/0
9.11.2011 12:30

macarát

Re: za vším je politika

To je velmi barvité přirovnání. Až se divím, jak vás napadlo. Taková profese historicky existovala?

0/0
9.11.2011 23:24

robirob

Re: za vším je politika

rekl bych ze je to spis mnohem hlubsi otazka konzumu nez levice / pravice. Produkujeme spoustu bastlu, kupujeme spoustu bastlu a tezko z toho jako normalni clovek vykrocite. Veci se nedelaji efektivne, bezudrzbove, ale vynosne a co nejmene trvanliveji (resp. s co nejvetsim polapenim odberatele), nezodpovedne z pohledu udrzitelnosti.

Jedna vec je, ze naprosto neefektivne vyuzivame prirodni zdroje (spoustu bastlu nikdo nidky nekoupi), druha vec je, ze zadluzovani ani rust spotreby nemuzou jit donekonecna a nejspis to cele cim dal rychleji konverguje k bodu kdy se to polozi.

Otazka je, jaky smysl ma do nekonecna zaplatovat, placat se v krizi a mit se pomalu porad o neco hur.

0/0
9.11.2011 13:31

tomtop

Re: za vším je politika

ano, máte pravdu - politika v tom ale figuruje a to tak, že nemá zájem o trvalou udržitelnost, ale jen o své funkční období a voliče .... i proto není zájem o přírodní zdroje a podobně - znamenalo by to totiž různá omezení v životě voličů ...

0/0
9.11.2011 13:41

gars

Je to katastrofa pro evropu chovat se takovým způsobem ....

život nad poměry je dočasný a ty konce .... myslím že si lidé ani nedokáží představit co takový pád na ústa obnáší

+1/0
9.11.2011 10:29

Baarten

Už se to blíží

Nelze prostě žít dlouhodobě na dluh a rozežraný sociální stát, říznutý zelenými nesmysly, je cesta do pekel. Čím dříve to krachne, tím méně to bude bolet ....

+3/0
9.11.2011 9:23

stan999

Re: Už se to blíží

Zdroje jsou

:-)

0/0
9.11.2011 13:16

svarak_z_krabicaku_nesmazatelný

Re: Už se to blíží

Už jen na chvíli.

0/0
11.11.2011 15:25

Turner

Je dobře, že máme rozpočtově zodpovědnou vládu

Ať se klidně socani vztekaj. Vláda má ještě tři roky aby držela výdaje na uzdě. Do té doby se to snad všechno nějak přežene a logický nástup levice snad nebude takovou pohromou. Nemohu se dočkat jak se pak budou cvhástat vyrovnaným rozpočtem jak to je jejich zásluha ;-D

+5/0
9.11.2011 9:20

TarasBulba

Mladý Ital v létě nepracuje a v zimě tančí

+1/0
9.11.2011 9:14

vintrlik

Re: Mladý Ital v létě nepracuje a v zimě tančí

vy tu žijete v itálii? já ano, v římě žiju už půl roku... střídavě s brnem.. a musím říct že nemáte pravdu. a to platí jak při manuální práci, tak při kancelářské, většina italů dělá od rána do večera, když mají malé děti, musí si najmout opatrovnice, nebo chůvy, nebo au-pair, aby je hlídali, jelikož nemají opravdu přes týden čas, mnoho jich má i domácí uklízeče, kteří jim v týdnu parkrát uklidí domácnost, inu pracují až až, reputaci jim kazí jako všude jinde cizinci, kteří se tu přiživují na všem, většinou rusové, poláci, filipínci a taky arabové, a také je rozdíl mezi jihem a severem, který itálii ekonomicky táhne, jak říkají severní Italové a římané, my se bez jihu obejdem, jih bez nás ne...

+1/0
9.11.2011 10:40

Georgik-I

Re: Mladý Ital v létě nepracuje a v zimě tančí

ale houby, každá paušalizace je špatná, ale pověstná siesta snad sere každého, kdo byl někdy v itálii a chtěl si něco koupit nebo zařídit po obědě;-D

0/0
9.11.2011 12:36

stan999

Re: Mladý Ital v létě nepracuje a v zimě tančí

Jezdil jsem služebně do Itálie.

Teď už chápu.V těch firmách to byli Filipínci a Poláci.

0/0
9.11.2011 13:27

briza

Re: Mladý Ital v létě nepracuje a v zimě tančí

Nemas pravdu. Spravne to je obracene (tanci se v lete). ;-)

0/0
9.11.2011 12:39

doktor22

Dluhopisy

Tak to Kalousek si mne ruce jak výhodně české dluhopisy prodal.

0/0
9.11.2011 9:04

rbkfan

Viník

Fantozzi má někde chybu v papírech a tady se z toho kácí celá ekonomika :-P

+1/0
9.11.2011 8:59

Fakus333

Čert nám byl dlužen EU

EURvEURvEURv

+1/0
9.11.2011 8:17

Turner

Re: Čert nám byl dlužen EU

Jenže EU za špatné hospodaření Itálie nemůže. Naopak. EU je v problémech kvůli svým členům a né naopak. Ale  hrozně snadno se to na někoho hodí, to je jasné

0/0
9.11.2011 9:11

-Komedie-

Re: Čert nám byl dlužen EU

Bohužel .. nebejt EU, tak řecko padlo už před pár lety a itálie by už taky dodýchávala z posledního...

0/0
9.11.2011 13:46

Dluhy se neplatí!

Italská lež!

:-)

0/0
9.11.2011 3:25

vintrlik

ITÁLIE

oni byli zadlužení už odjkaživa, pamatujete Lyry? vždyť měli inflaci jak blázen, už to je problém eura, jednotlivé ekonomiky se chovají rozdílně a mají stejnou měnu, je to hokus-pokus co nemůže ani dopadnou jinak než katastrofou... to by muselo věčně německo dělat na italy (kupříkladu) jelikož svoje chování nezmění během jednoho dvou let... je dost možné ,že se to sesype jak domeček z karet, mělo se to promyslet více... :-/EURv

0/0
8.11.2011 23:31

Dluhy se neplatí!

Re: ITÁLIE

Pokus mohl dopadnout dobře, ale vyžadovalo to:

1. nekončící se růst HDP, pak by se dluhy percentuálně nevyšoval.

2. vůli EU politiků k dodržování vlastních dohod ohledně paktu stability

3. soudnost socialistických politiků a jejich odborářských bossů.

:-)

0/0
9.11.2011 3:33

vintrlik

Re: ITÁLIE

jenže ty dva posl body jsou právě dost velké sci-fi :-) dohody jsou bohužel od toho, že se vždy jednou poruší, vůle politiků? Politici mají velkou vůli pokud jde jen o jejich vlastní prospěch, jinak jsou většinou upláceni a prosazují jen co je v jejich zájmu z velké většiny, a nejrhorší na tom je, že eurosocialisté ovládají brusel, přesto že nyní je v EP většina pravicových politiků, vidíte, že se nic valného neděje, oni totiž nic moc nezmůžou, ten systém se měl propracovat dříve než byl zpuštěn, za běhu je to nebezpečné jak vidíme, jestli padne Řecko, moc se neděje, ale jestli padne Itálie - tak jak se píše v článku, evropu už nezachrání nic, jedině že by si nás koupila čína ;-)

0/0
9.11.2011 9:14

katano

€URO-POKUS míří do pekel ............

PS : to je - REALITA. :-P

+8/0
8.11.2011 23:22

369L

Re: €URO-POKUS míří do pekel ............

A SLAVIA PRAHA - MISTR LIGY! Zdravím Katana!

0/0
9.11.2011 9:05

kvetla

A proč by EU měla pomáhat jen někomu? neměří se snad všem

stejným metrem.;-€ Či snad podvodníkům ano, tedy pomůže, aby se aféra zametla pod koberec a Italii , která nepodváděla nepomůže ???

0/0
8.11.2011 23:19

Gamehoror

Re: A proč by EU měla pomáhat jen někomu? neměří se snad všem

Jak to víš že itálie nepodvádí a nepodváděla ?

Nebo že nepodvádí třeba německo ?

Hádám že český politik asi nepodvádí taky ... že jo :-)

0/0
8.11.2011 23:23

Dluhy se neplatí!

Re: A proč by EU měla pomáhat jen někomu? neměří se snad všem

Co sem taháš Německo? To snad má potíže s refinancováním a udržením svého dluhu?

To snad má problémy s refinancováním a udržením Řeckeého a Italského dluhu! ;-D

0/0
9.11.2011 3:31

katano

Re: A proč by EU měla pomáhat jen někomu? neměří se snad všem

ANO, stejným metrem.

       Objem dluhů Řecka je jedna desetina ITALSKÉHO dluhu.

PS :  Řecko je nicotný problém €urozóny = Itálie a Španělsko - to je problém. :-P

+1/0
8.11.2011 23:25

petr.n_22

Re: A proč by EU měla pomáhat jen někomu? neměří se snad všem

Reálná ekonomika Itálie je na tom pořád výrazně lépe než Řecko. Nebýt dluhů, jsou schopní na sebe fungovat dokonce v přebytku. To Řecko ne.

+3/0
9.11.2011 0:05







Najdete na iDNES.cz