Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda zaplatila kauci v Rakousku, zabavenou lokomotivu veze zítra zpět

Po téměř půl roce může Škoda Transportation znovu jezdit se svou novou lokomotivou 109 E, kterou jí na konci května ve Vídni zabavil rakouský soud při testování na rakouské železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

houba_

prekvapuje me

ze naprosta vetsina prispevku se snazi hodnotit technickou uroven libovolnych vyrobku bombardier, v tomto sporu jde ale o patenty a poruseni obchodnich smluv udajne ze strany skody

0/0
9.11.2011 10:27

Zoro.Vomáčka

...uz jednou si jedna Skoda nechala vyfouknout patent....

X...a ty potvory nemecky to hnedka vyuzili....

X...z favoritu pak udelali novou felicii...a buh vi, jestli i ne trochu golfa...

X...takze dobre, ze mame tu lokomotivu doma, jinac by ji nam zas rakusaci vokopirovali...potvory...

X...este ze nejakej cizak nevokopiroval i patent podvazani rakoviny - a zustalo to v ceskych rukach...

0/0
8.11.2011 22:49

bartik09

Re: ...uz jednou si jedna Skoda nechala vyfouknout patent....

Golf se vyrabi od roku 1974, Favorit se vyrabel 1988-1995 a Felicie 1994-2001. Dokonce i Skoda 120 se vyrabela az od roku 1976. Takze jestli Nemci neco pri vyrobe golfa okopirovali, tak to muselo byt jedine ze Skody 100 ;-D

0/0
9.11.2011 8:05

Jiřik

Re: ...uz jednou si jedna Skoda nechala vyfouknout patent....

Můžeš konkretizovat, jaký patent Němci ukradli Škodovce tím, že výrazně zlepšili favorita (ročník 1993) a pak ho zmodernizovali na felicii? Škodovka z toho měla dost slušný zisk...

Jó, kdybys tak mluvil o Tatře a ukradení know-how T97 a V570 ve prospěch VW Käfer, to jo, to bych uznal. Taky za to v 60. letech Německo zaplatilo Československu (nikolv však přímo Tatře) pořádnou kompenzaci.

0/0
9.11.2011 8:25

vransen

Re: ...uz jednou si jedna Skoda nechala vyfouknout patent....

Třeba tu Tatru T97 dělal nějaký Hans Ledwinka (známý Ferdinanda Porsche), kterého po válce komunisti zavřeli a po propuštění a totální ztrátě iluzí šel dožít do Mnichova. Pokud se podíváte na jména šéfkonstruktérů Tatrovky, tak spíš můžete tvrdit, že ty nápady ukradli Rakušákům.

0/0
9.11.2011 9:50

tarten

Re: ...uz jednou si jedna Skoda nechala vyfouknout patent....

X...a Amíci při konstrukci Apolla okopírovali vynález bratří Veverků.

0/0
9.11.2011 9:28

yalma

Re: ...uz jednou si jedna Skoda nechala vyfouknout patent....

Tohle je nadsázka autora, a vy jste na to skočili......;-D

0/0
9.11.2011 13:45

schima

Rakušáci

Koukám, že si poslední dobou vyloženě říkají o 4 Temelíny 2 km od hranic s nimi

+4/0
8.11.2011 20:27

vransen

Re: Rakušáci

Bombardier je rakouská firma?

0/0
8.11.2011 23:04

Lemuz ze Sudet

Re: Rakušáci

Bombardier je kanadska firma se sidlem v Montrealu.

0/0
9.11.2011 7:55

vransen

Re: Rakušáci

Výborně! Teď tedy ještě rozvést, proč máme jako pomstu stavět Rakušákům jaderky rovnou na hranici. Třeba nějakou souvislost najdem ;-D

0/0
9.11.2011 9:52

cod

Re: Rakušáci

no přece za to,že si dovolili zabavit náš majetek a ještě požadovat výpalné;-O

0/0
9.11.2011 10:27

vransen

Re: Rakušáci

Vzhledem k tomu, že žalující strana požádala o předběžné opatření, neměli snad ani jinou možnost. Zrovna tak by se musel zachovat kterýkoliv stát západní Evropy, který je vázán mezinárodním právem.

Že u nás právo vymahatelné není a u jinde ano, není tak úplně problém Rakouska.

0/0
9.11.2011 11:12

bourbon

Bombardier bodoval i jinde

Tahle vypečená firma vyrobila i vládní letoun, kterým před pár lety letěl ministr zahraničí Cyril Svoboda do Jižní Ameriky. Začalo mu, tomu letounu, praskat přední sklo, takže pilot musel sestoupit níž a v půli Atlantiku obrátit a letět zpátky směrem do Evropy. Pokud se dobře pamatuju, Svobodův aeroplán pak nouzově přistál někde v Mauretánii. Přední sklo tomuto letounu od Bombardiera prasklo několikrát. Z vládní letky byl stažen.

Další ostuda: u vagónů amerického superexpresu Acela jezdícího mezi mezi Bostonem, New Yorkem a Washingtonem, taky začala praskat kola značky Bombardier. Firma Amtrak, která expresy provozuje, musela Acely na několik týdnů stáhnout z provozu. ;-O;-D;-O

+1/0
8.11.2011 20:27

Keni

Re: Bombardier bodoval i jinde

A ted se s jejich podvozkama vyrazuji nove soupravy prazskeho metra. Asi se umelci chteli podivat, jak ma vypadat podvozek.

0/0
8.11.2011 22:53

Hurdiska_Husklejt

Re: Bombardier bodoval i jinde

Ttrochu oleje do ohně: http://byznys.ihned.cz/c1-22314910 8-o

0/0
9.11.2011 0:27

tarten

Re: Bombardier bodoval i jinde

A to má být jako větší ostuda než mají jiné podobné firmy?

0/0
9.11.2011 9:22

akaša

Ve jménu peněz

Francouská cementárna  Čížkovice spaluje Ostravské kaly , vzdušnou čarou  i Praha dostane rakovinové šoky.!!!!!!

0/0
8.11.2011 20:03

mfVčera

No nevím,mohli tam poslat na to schvalování další lokomotivu

a nemuseli čekat půl roku, než jím vrátí tu zadrženou. :-) Přece nevyrobili jeden kus.

0/0
8.11.2011 17:31

Jajdulak

Re: No nevím,mohli tam poslat na to schvalování další lokomotivu

Možná by bylo fajn dohledat informace ohledně pokračování testů po zabavení 380.004 dřív, než tady začnete plácat hlouposti. Pak by pro vás jistě nebylo překvapení, že Škoda poslala v zápětí na testování další stroj, který vykonal všechny potřebné testy pro schválení na rakouských kolejích. Teď už úřaduje jen rakouský šiml a čeká se na jeho vyjádření.

+1/0
8.11.2011 20:47

0608

Re: No nevím,mohli tam poslat na to schvalování další lokomotivu

Konkrétně šlo o lokomotivu 380-006. Pro upřesnění v Polsku má být 380-020 R^

0/0
9.11.2011 14:42

Hnev lidu

Bombardier ?

to je ta skvělá firma, jak její podvozky praskají na soupravách v pražském metru ?

+1/0
8.11.2011 17:27

mfVčera

Re: Bombardier ?

Ano a u tramvají se rychle sjíždějí  kola.;-D

+1/0
8.11.2011 17:34

Fakus333

Re: Bombardier ?

Protože ještě nepřezuli zimní kola :-)

0/0
8.11.2011 17:44

TigerM

Re: Bombardier ?

U tohoto typu kol je problem v praskani obruci, diky pryzovym segmentum, a vyrobce neni Bombardier... uplne stejny problem meli vlaky ICE u ktereho doslo k prasknuti obruce, ktera projela az do kupe s cestujicimi, cast obruce pak prehodila vyhybku pred mostem u Eschede a vlak vykolejil ve 300km/h, vagony nasledne podtrhli sloupy u mostu ktery se na vykolejeny vlak zritil...

Tento typ kol je pouzivam pro snizeni vibraci a vyssimu pohodli cestujicich, ale problemy s temito koly maji i tramvaje. Problem je, ze Skoda nevzala v potaz narocny prazsky teren, kde tramvaje nejezdi jen po rovine pri soucasne rychlosti vozu az 60km/h.

Vyrobcem kol pro tramvaj 15T je nemecka firma GMT...

0/0
8.11.2011 18:04

slavex

Re: Bombardier ?

.  .  .  .  .  .  .  .  .vagony následně podtrhly>>>podtrhly  ! ! !  R^

0/0
8.11.2011 19:09

TigerM

Re: Bombardier ?

no jo no, taky jsem si vsiml...:-/

0/0
8.11.2011 20:52

tarten

Re: Bombardier ?

Tento typ kola se kvůli této nehodě u rychlejších vlaků pokud vím už nesmí používat.

0/0
9.11.2011 9:25

vransen

Re: Bombardier ?

Ta rychlost byla 200 km/h, ale jinak správně ;-)

0/0
9.11.2011 15:38

villík

A dělají i bezpečná letadla.....

http://work.letectvi.cz/foto/doprava/2007/07/cl415_gr.jpg

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQhBU4ByoWJQ2b46jqFSsRaG9apmdOfruS2Pbc12cfjVxnQHJN1vw

0/0
8.11.2011 17:53







Najdete na iDNES.cz