Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žaluda nejspíše zůstane v čele drah, o jeho osudu rozhodne dozorčí rada

Petr Žaluda nejspíš opět přežije několikátý pokus o odvolání z čela Českých drah. O jeho osudu má dnes odpoledne jednat dozorčí rada a podle informací MF DNES je nyní nejpravděpodobnější varianta setrvání Žaludy a výměna jeho náměstka Milana Matzenauera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bery

Trochu mimo tema...

Ale kdyz vidim toto... (od 0:30)

http://www.youtube.com/watch?v=g11qWro1LzQ

tak asi u nas nemame zase tak spatny stav trati... ;-D

0/0
9.11.2011 20:06

Jakov Michajlovič Sverdlov

Nechápu, proč by měl být odvoláván nejschopnější ředitel ČD,

jaký kdy ve firmě pracoval. ;-)

+9/0
9.11.2011 12:25

vransen

Re: Nechápu, proč by měl být odvoláván nejschopnější ředitel ČD,

Protože jako majoritní provozovatel železniční dopravy nebyl stavu vytvořit prostředí odpovídající současným nárokům na přepravu. V momentě, kdy na trh vstoupila konkurence už dokázal pouze kopírovat její kroky. Řekl bych, že od majoritního provozovatele se očekává víc a proto by bylo dobré se s vedením ČD rozloučit.

0/0
9.11.2011 13:45

Jakov Michajlovič Sverdlov

Re: Nechápu, proč by měl být odvoláván nejschopnější ředitel ČD,

Jen a právě Žaluda na české železnici začal vytvářet "prostředí odpovídající současným nárokům na přepravu". Až za Žaludy se začaly masivně rekonstruovat železniční vagony a nakupovat nové.

Ale pokud si myslíš, že lze ihned mávnutím kouzelného proutku koupit 3000 nových vagonů, které nahradí koženková béčka, tak jako většina fanoušků žlutého kašpárka, nemá se cenu dál bavit. ;-)

+6/0
9.11.2011 14:48

michal.0.8

Re: Nechápu, proč by měl být odvoláván nejschopnější ředitel ČD,

Já fandím konkurenci. Zákazníkům se to vyplatí. Je škoda, že je konkurence na málo tratích.

0/0
9.11.2011 18:20

109e

Re: Nechápu, proč by měl být odvoláván nejschopnější ředitel ČD,

Výměna vozů na regionálních tratích je kopírování? Koho nebo čeho?

0/0
9.11.2011 17:53

michal.0.8

Re: Nechápu, proč by měl být odvoláván nejschopnější ředitel ČD,

Možná kvůli pozemkům kolem Masaryčky.

0/0
9.11.2011 18:13

Mychal.B.

Jen ho nechte, ať si tu trafiku ještě užije

Takhle by chudinka shrábnul 24 platů odchodného a co pak...

+1/0
9.11.2011 11:47

Bery

Re: Jen ho nechte, ať si tu trafiku ještě užije

Presne to me napadlo pri cteni clanku taky. ;-D

0/0
9.11.2011 12:08

tarten

Re: Jen ho nechte, ať si tu trafiku ještě užije

Jasně, nechápu, proč to nebere... :-D

0/0
9.11.2011 17:29

turista-

Re: Jen ho nechte, ať si tu trafiku ještě užije

Asi ho nějakých 12m nevytrhne. Nebo myslíte, že v pojišťovnách AXA a Winterthur dělal šéfa zadarmo?

0/0
9.11.2011 17:39

vransen

Totální nekompetence a selhání,

jinak si nelze jeho fungování vysvětlit. Co za poslední dva roky dokázal kromě toho, že pustil nejlukrativnější tratě ČD konkurenci a teď se leda snaží, aby mu neutekla?

Vyhodit na hodinu, dát mu ten jeho miliardový padák a obratem požádovat náhradu ztrát.

0/0
9.11.2011 10:46

tarten

Re: Totální nekompetence a selhání,

Vždyť je to úplně jinak, konkurenci nemá právo zablokovat, jen ji přitlačit ekonomicky, a to je přesně to, co právě dělá. Za jeho fungování se ČD ekonomicky i technicky dost zvedly, myslím že si vysoký plat zaslouží. Jestli přesně tak velký jako opravdu má, to nevím, možná ne, a dvouleté odstupné vypadá divně. Rozhodně je za ním vidět ale úspěšnější období, než aby ho zvládl někdo, kdo se SPOKOJÍ měsíčně s padesátkou. Jistě by to šlo dělat i lépe, ale pochybuji, že v našem politickém prostředí.

+2/0
9.11.2011 11:01

vransen

Re: Totální nekompetence a selhání,

Pokud vy si hodláte z daní platit takového panáka, tak já třeba tuhle potřebu nemám. Do příchodu Vančury se  na dráze od roku 1989 prakticky nic nezměnilo. Předražené zakázky, obrovská nerentabilita a otřesné služby. Za těchto okolností je snad jasné, že je úplně jedno, jestli je v čele milionový Žaluda nebo třeba invalidní důchodce z Horní-Dolní.

0/0
9.11.2011 11:27

Bery

Re: Totální nekompetence a selhání,

Tak to urcite. V tomto bode souhlasim s tartenem. Ale i kdyby tomu bylo jinak, tak vyhazovat ho posledni rok a platit to silene odstupne je dost nesmysl. ;-)

+1/0
9.11.2011 12:11

Jirkoš

Re: Totální nekompetence a selhání,

Kterého Vančuru myslíte pane odborníku ? :-)

0/0
9.11.2011 15:54

tarten

Re: Totální nekompetence a selhání,

Toho romanopisce? :-D

0/0
9.11.2011 17:28

tarten

Re: Totální nekompetence a selhání,

Z daní platíte stovky mnohem horších panáků. Tenhle předvedl aspoň něco. Předpokládám, že by se našel i lepší, ale za kolik?

0/0
9.11.2011 17:32

tarten

Re: Totální nekompetence a selhání,

Pokud si zaslouží vyhazov, tak leda by šlo o něco úplně jiného než provoz ČD - třeba že přihrál část Masaryčky nesprávným lidem (pokud to mohl doopravdy ovlivnit právě on)...

0/0
9.11.2011 11:03

aldik7

Re: Totální nekompetence a selhání,

Hmm, vidím, že o drahách prd víte :-P za Žaludy se dáhy velmi zlepšili... a dostali se i do zisku...

a konkurenci nepustil na trat on, nýbrž SŽDC  a pustit jí museli když všechno potřebné splnili:-)

+2/0
9.11.2011 11:41

vransen

Re: Totální nekompetence a selhání,

Nebojte se být konkrétní a klidně to trochu víc rozveďte.

0/0
9.11.2011 12:26

turista-

Re: Totální nekompetence a selhání,

Že se dráhy pod Žaludovým vedením stabilizovaly (dostaly mezinárodní rating Baa1) a dostaly do zisku (byť velmi mírného) je fakt.

A ta věta "pustil nejlukrativnější tratě ČD konkurenci", to je opravdu blábol. Vedení ČD na tohle nemá vliv.

0/0
9.11.2011 13:27

vransen

Re: Totální nekompetence a selhání,

No nevím, jestli Baa1 je něco, čím by se mohl někdo chlubit. Je to prostě jenom lepší, než Baa2, do štítu si to ale dát nemůžete.

ČD byly v zisku už v roce 2007, tedy před Žaludou.

A ohledně té konkurence, kdyby byla s ČD spokojenost, to spojení Praha-Ostrava by nikdo nedostal.

0/0
9.11.2011 13:38

turista-

Re: Totální nekompetence a selhání,

--- "kdyby byla s ČD spokojenost, to spojení Praha-Ostrava by nikdo nedostal."

O tom, kdo smí jezdit po kolejích, nerozhoduje nějaká "spokojenost", ale zákonné podmínky. Když je splníte, můžete jet taky. Soukromých dopravců (osobních i nákladních) tu je spousta a nikdo je na koleje nepouštěl na základě "spokojenosti".

0/0
9.11.2011 15:04

tarten

Re: Totální nekompetence a selhání,

Baa1 je především mnohem lepší než "vůbec nic", co bylo předtím.

0/0
9.11.2011 17:34

yalma

Re: Totální nekompetence a selhání,

Nikdo nic konkurenci nepustil !!!!!!  O tom nerozhoduje Žaluda.....Každý dopravce má právo provozovat dopravu na žel.trati v ČR, pokud splní zákonné podmínky(Drážní úřad),a dohodne se se SŽDC, která mu nabídne volné čas.sloty JŘ k provozování dopravy.A ten to buď vezme, nebo nevezme. Jinak nevidím žádná pozitiva, v tom s vámi souhlasím, pod vedením pana Žaludy, teprve až s nástupem Regiojetu byl Žaluda donucen něco udělat,aby neztratil cestující.Kdyby nebylo RJ, nestalo by se nic u ČD. Proto se ho nyní Pejša a ostatní odboráři zastávají,protože  slíbil udržet zaměstnanost na stejné úrovni, a to se odborům líbí....

0/0
9.11.2011 13:44

pepe83

Re: Totální nekompetence a selhání,

Já tedy nesouhlasím s tím, že od nástupu p. Žaludy nejsou vidět žádná pozitiva. Už dřív se zlepšila čistota, začaly se nakupovat ve větší míře nové vlaky a vagony a konečně také nejenom od výhradního dodavatele (Škodovky, pro kterou je prakticky nesplnitelné dodat plně funkční spolehlivý výrobek ve stanoveném termínu). Samozřejmě můžeme se hádat, co mohlo jít udělat ještě líp apod. Na druhou stranu je nutné si uvědomit, že jeden člověk sám o sobě těžko může všechno ovlivnit, zvlášť pokud se jedná o podnik, v jehož dozorčí radě sedí politici a každý prosazuje svoje zájmy, takže si dokážu představit, že je nutné dělat kompromisy a kličkovat tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

Spíš mám strach při tom množství nákupů a rekonstrukcí, aby to nezpůsobilo velkou zadluženost a v budoucnu z toho nebyl průšvih...

+2/0
9.11.2011 16:41

ODSCSSD 5

no brat milion mesicne ve firme

ktera ma co delat aby vyzila s dotacema... to je docela ulet.

+1/0
9.11.2011 10:33

tarten

Re: no brat milion mesicne ve firme

Úlet je váš názor. Jezdit za peníze ze smluv se státy nebo kraji je v západní Evropě samozřejmý standard.

0/0
9.11.2011 11:05

aldik7

Re: no brat milion mesicne ve firme

on nebere mega, ale půl mega měsíčně ;-)

0/0
9.11.2011 11:40

turista-

Re: no brat milion mesicne ve firme

On právě zařídil, že ČD dnes z peněz z objednávek vyjde - přivedl čísla ke kladné nule.

0/0
9.11.2011 12:18







Najdete na iDNES.cz