Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žaluda křeslo šéfa drah uhájil, rada odvolala Matzenauera a Blažka

Petr Žaluda ustál další snahu o odvolání z čela Českých drah. Dozorčí rada nakonec dnes o jeho odvolání vůbec nehlasovala. MF DNES to sdělili po více než tříhodinovém jednání dozorčí rady její dva členové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

minolt

veslař Bail

Rusové ho z Evrazu vyrazili kvůli "odklonění" kontraktů a peněz na zpřízněnou firmu, Amíci to udělali po 5 měsících v Tatrovce

0/0
10.11.2011 9:02

JBetak

Skončil také šéf osobní dopravy

"...Skončil také šéf osobní dopravy Antonín Blažek,... ... kteří zůstávají Žaludovými náměstky..."

Nešlo by to napsat tak, aby se tomu dalo rozumět na první přečtení?

0/0
10.11.2011 6:48

jjyyyj

Klucí pořád drží při sobě. Jinak mi nevadí. Jen je jich někd

e moc najednou.

0/0
9.11.2011 23:47

lol

Re: Klucí pořád drží při sobě. Jinak mi nevadí. Jen je jich někd

Mantrain?

0/0
10.11.2011 0:49

jjyyyj

Re: Klucí pořád drží při sobě. Jinak mi nevadí. Jen je jich někd

Mantrain? neznám.nemohu znát FŠE.

0/0
10.11.2011 1:17

jjyyyj

Klucí pořád drží při sobě. Jinak mi nevadí. Jen je jich někd

e moc najednou, Co je Mantrain?

0/0
10.11.2011 1:26

alex2111

Gratulace

Jsem rád, že si pan Žaluda obhájil své místo generálního ředitele. Je to schopný manažer a ekonom, obnovuje nám vozový park a nebojí se nakupovat i jiná vozidla než od Škodovky. :-) Gratulace :-)

+3/0
9.11.2011 22:20

Kytlinsky indulonovy mejdan

Re: Gratulace

Jsme nevýslovně rádi, že jste na výtečnou obstál při penetračních testech Péti Žaluda. Graulace! ;-)

0/0
9.11.2011 23:30

1000101111010000

Re: Gratulace

Určitě mu pohohl i kámoš Lubri Kant. R^

0/0
9.11.2011 23:42

Marťan

Další ukázka toho, jak stát "hospodaří"!

Tady v tomto státě ve státním sektoru nikde nejde o to, udělat něco dobře, ale jen hodně narýžovat! Každý státní Úředníček se snaží vydržet ve funkci co nejdéle, nahrabat si do vlastních (nebo maminčiných) kapes a pak s využitím kontaktů dál vysávat stát prostřednictvím zakázek. Od Igora Němce, přes nejrůznější Kocourky a Palase,  po vzoru onehdá nejpopulárnějšího Grosse. A až jednou dojde na Kalouska, tak se budeme všichni divit...

Za co, panebože za co?

+2/0
9.11.2011 20:32

alenuska

šéf drah

neštěstí tento člověk,ale vše mu bohužel procházíRvRvRv

+2/0
9.11.2011 19:55

109e

Re: šéf drah

Pokud mu budou procházet dobré věci, např. obnova vozového parku R^R^R^

0/0
9.11.2011 20:53

Kytlinsky indulonovy mejdan

Jo, obnovu lubrikačního parku zvládnul na výtečnou.

0/0
9.11.2011 21:28

1000101111010000

Re: Jo, obnovu lubrikačního parku zvládnul na výtečnou.

Tohle mašinka 109e neřeší. Toho zajímá jen jestli odborářské špína bude mít režijky a kolika penězi řidiči přispějí na provoz toho železničního candrbálu. :-/

0/0
9.11.2011 23:46

109e

Re: Jo, obnovu lubrikačního parku zvládnul na výtečnou.

Ubožáčci tvého typu neustále připomínají (opakování matka moudrosti), že jsou v této zemi stále závistivci, kteří nesnesou, že někdo něco má. Závist je špatná vlastnost, ale má i svoji výhodu - spravedlivě dusí na správném místě.

+2/0
10.11.2011 6:02

turista-

Re: Jo, obnovu lubrikačního parku zvládnul na výtečnou.

Nemyslím si, že by svými příspěvky 109e nějak ukazoval, že ho "zajímá jen jestli odborářské špína bude mít režijky". Myslím dokonce, že o nich vůbec nepsal.

+1/0
10.11.2011 10:21

Leinad

Re: šéf drah

Jediná dobrá věc je výhra v konkurenčním prostředí. (konkurzy na dotovaných tratích, hodně cestujících)

Co když kraje chtějí staré vlaky, jak některé(kromě Liberecka) předvedli v "konkurzech"?

0/0
10.11.2011 3:10

109e

Re: šéf drah

1. Když se dělaly konkurzy, nikdo neměl kapacitu na zajištění obslužnosti. Jančura sám z Liberce vycouval.

2. Dopravce lze vyměnit až v 55ti procentech.

+1/0
10.11.2011 5:50

Leinad

Re: šéf drah

Jasně, že by konkurzy vyhrály ČD, ale rozdíl mezi obsluhou v Libereckém a v Jihomoravském kraji jsou vidět.

Mimochodem separátní konkurzy by byly zajímavé - stejně jako kdyby si hejtmani nevymýšleli teorie o vyzobávání rozinek (jako by ČD jezdily zadarmo)

0/0
10.11.2011 9:51

turista-

Re: šéf drah

Pokud byla objednávka dálkové dopravy od MD jako jeden balíček (ziskové a ztrátové linky dohromady), pak je skutečně vyvedení ziskových linek z tohoto balíčku příslovečným "vyzobnutím rozinek".

Podmínky pro zákazníka na ziskové trati se sice zlepší, ale ostatní linky v balíčku to nutně zdraží.

+1/0
10.11.2011 10:23

Leinad

Re: šéf drah

1) Taková nebyla nabídka RegioJetu pro Jihomoravský kraj.

2) Já se naopak obávám, že pokud došlo ke snížení částky pro ČD při vyjmutí trati Praha - Ostrava z objednávky, to vše bez odporu managerů ČD, tak konkurence vážně dokázala změnit ceny. Pokud ČD na trati Praha - Ova vydělávaly, proč neprotestovaly proti snížení částky?

0/0
10.11.2011 10:39

turista-

Re: šéf drah

Myslím, že ČD proti snížení částky protetovaly, a to hodně. Kvůli tomu omezení peněz v balíčku se vedly ty boje o rychlíky na linkách do Tanvaldu, Příbrami/Písku, či Rumburka.

Rychlíky do Rumburka nakonec zůstaly zachovány (asi proto, že se tam je ten medializovaný "sociální problém"), ovšem občané v Tanvaldu či Písku přijdou o velkou část spojení se světem. A ano, přijdou o to i kvůli konkurenci na trati 010+270.

+1/0
10.11.2011 11:05

vransen

Doufám, že náměstci

dostali standardní smlouvy. Nechápu, jak ve státním podniku někdo může mít víc, jak prezident.

0/0
9.11.2011 19:48

dr.Dvojka

je vtipné, že vyhodili Blažka, kterej jedinej něco na

ČD dělal.. Žaludu drží mafie a pár lidí ví, kdo další je členem této rodinky a kam sahají chapadýlka..

+1/0
9.11.2011 19:28

aldik7

Re: je vtipné, že vyhodili Blažka, kterej jedinej něco na

prd do toho vidíš, ale remcat budeš :-P

0/0
9.11.2011 19:30

vransen

Re: je vtipné, že vyhodili Blažka, kterej jedinej něco na

Ty vyše argumenty, to fakt žeru. Víc konkrétní ani být nemůžete...

0/0
9.11.2011 19:53

yalma

Re: je vtipné, že vyhodili Blažka, kterej jedinej něco na

tohle byl poslední kvalitní ajznboňák, teď už to budou řídit pojišťováci..

0/0
9.11.2011 19:46

Mitas24

Re: je vtipné, že vyhodili Blažka, kterej jedinej něco na

Blažek vyrazil dech i mně a napadá mě jedině pozice obětního beránka, protože osobně mohu potvrdit, že to byl skutečně velmi solidní člověk na svém místě...

+1/0
9.11.2011 19:46

vransen

Re: je vtipné, že vyhodili Blažka, kterej jedinej něco na

A teď si představte, že ČD pojedou dál úplně stejně blbě. Jedno, jestli tam je náměstek X nebo třeba makak. Prostě budou brát dál dotace a nechají se válcovat konkurencí, které tak maximálně budou umetat cestičku.

0/0
9.11.2011 19:52

1000101111010000

Re: je vtipné, že vyhodili Blažka, kterej jedinej něco na

... chapadlíška ... :-/

0/0
9.11.2011 23:46

PepaK

Re: je vtipné, že vyhodili Blažka, kterej jedinej něco na

Blažek podle všeho skončil naštěstí jen v představenstvu, svoji práci ale bude dělat dál...

+1/0
9.11.2011 23:48

aldik7

super

nejlepšího ředitele za celou dobu ČD přece nemůžou bez důvodu odvolat! a důvod nebyl! ;-)

+1/0
9.11.2011 19:22

vransen

Re: super

Za Žaludy:

- vstoupila konkurence na železnici a dokázala, že je možné provozovat spoje levněji (i bez dotací) a komfortněji. Odpověď ČD byl tak leda nevěřícný údiv.

- Nakoupila desítky předražených lokálek, které si na sebe nikdy nevydělají.

- Vlajková loď ČD Pendolíno přestala jezdit do Vídně a vozí lidi výhradně z Prahy do Ostravy. Banik *yčo! (jedna souprava snad zajíždí jednou denně do Bratislavy)

0/0
9.11.2011 20:19

109e

Re: super

-za dva měsíce na jednom spoji je nesmysl cokoli hodnotit

-lokálky nikdo nekupoval

+1/0
9.11.2011 20:57

vransen

Re: super

- Si děláte kozy, ne?

- Řada 840. Nebylo by od věci si k tématu něco dopředu zjistit.

0/0
9.11.2011 21:20

109e

Re: super

- ani náhodou, pouze neumím soudit ukvapeně

- která trať má číslo 840 ? Na mapě jsem tak vysoké číslo nenašel.

+1/0
9.11.2011 21:56

vransen

Re: super

Nejsem si úplně jist, že tratě se označují jako řada. Čili asi se to nedá hledat na mapě http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A9_vozy_840_a_841

Víc k tomu asi nemá cenu co dodávat. Jste skutečně IN...

+1/0
9.11.2011 22:21

Leinad

Re: super

840 bude jezdit na rychlících, stejně jako (při nedostatku vlaků) jezdil City Elefant.

0/0
10.11.2011 3:37

109e

Re: super

"Nakoupila desítky předražených lokálek, které si na sebe nikdy nevydělají."

0/0
10.11.2011 19:08

turista-

Re: super

RS1 (řada 840) je jedno z nejlevnějších vhodných vozidel na trhu.

Jejich nákup je dotován z EU a tuto modernizaci si vyžádal Liberecký kraj v podmínkách VŘ.

0/0
10.11.2011 10:26

aldik7

Re: super

jasně, cokoliv udělají ČD je špatně, že? a kdyby to samé udělala soukromá firma (třeba Jančura) tak je to najednou tak super:-P jděte se už bodnout...

+2/0
9.11.2011 20:59

vransen

Re: super

Kdyby to samé udělala soukromá firma, tak zkrachuje. Máte problém?

0/0
9.11.2011 21:23

vlakvedouci

Re: super

A tohle jste slyšel všechno kde? Tady na diskusi a nebo v těch tendenčních článků rádoby novinářů? Čím konkurence podle Vás dokázala jezdit levněji? Žvásty pana J.? Jaké lokálky dopravce nakoupil? Pendolíno je hlavně přehmat dost starý, který je jen dědictvím, velmi drahým.

+1/0
9.11.2011 21:01

vransen

Re: super

Stav 22.9.2011, bez dotací.

http://img.mf.cz/868/872/1-cenik_RJ.jpg

Jste opravdu tak hloupý, nebo se jenom rád předvádíte?

+1/0
9.11.2011 21:35

turista-

Re: super

a) Tento ceník je dlouhodobý stav?

b) Jak víte, že je RJ v plusu? Počkejte si na výroční zprávu.

c) Akční jízdné na 230 Kč (bez Inkarty) mají i ČD. S InKartou 220 Kč a InKartu mají cestující na této relaci skoro všichni.

+1/0
10.11.2011 10:20

turion1

Re: super

Ano- díky Žaludovi

z čeho je financován provoz Jančury? Ví to někdo?

- Lokálky? Fakt?

Pendolino do Vídně - zjistěte si podbrobnosti

A už konečně otevřete oči!!!

+3/0
9.11.2011 21:10

vransen

Re: super

A fakta by byla?

0/0
9.11.2011 21:21

109e

Re: super

A Vy jste nějaké dal?

+1/0
9.11.2011 22:00

PepaK

Re: super

-Myslíš konkurenci, co jezdí  "bez těch dotací" kdy poplatek za použití DC je silně dotován z daní (vybraný poplatek za DC u osobních vlaků tvoří ani ne 1/3 skutečných nákladů), láká studenty, kterým počítá cenu ze silně předraženého "základního jízdného" (420 vs 230 normálně) protože stát jí to musí ze zákona doplatit do té "plné ceny"? Tu konkurenci, co zaměstnává výhradně studenty, kterým platí stát sociální a zdravotní, tedy opět to hradí daňoví poplatníci? Tu konkurenci, co pro ní jezdí důchodci, ze stejného důvodu jako u studentů...?

- Která lokálka si nasebe kde vydělá čistě na základě komerčního provozu? Tohle netvrdí ani tvůj polobůh Jančura, když na slovensku bude od března provozovat lokálku s dotací přes 140 Kč na km...

- Ano, přestala jezdit do Vídně? Víš vůbec proč? Víš vůbec, že vídeňské hlaavní nádraží je totálně rozkopané a není dostatečná dopravní kapacita?

+2/0
9.11.2011 22:05

vransen

Re: super

- Ten první odstavec teda fakt nedávám, kdybyste mi to předžvýknul. DC je stejnosměrný proud?

- Proč nezaměstnává studenty a důchodce ČD? Neschopnost?

- Slovensko má Kč?

- Nejezdily ty vlaky z Brna náhodou na Südbahnhof? Má vůbec Vídeň Hauptbahnhof? Co teď dělají ostatní EC z Brna? Dojedou do Břeclavi a konec?

0/0
9.11.2011 22:46







Najdete na iDNES.cz