Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železniční přestup roku: šéf RegioJetu odchází do Leo Expressu

Rok před ostrým startem získal soukromý železniční dopravce Leo Express významnou personální posilu. Z RegioJetu Radima Jančury přechází jeho provozní šéf Jan Paroubek, který stál u rozjezdu žlutých vlaků. "Mohu to potvrdit, jsme již dohodnuti," říká majitel Leo Expressu Leoš Novotný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

yalma

Tak to asi bude velký odborník, když vystřídal tolik firem

Nová posila Leo Expressu má ve svém profesním životopise už celou řadu důležitých firem z oboru - působil v Českých drahách, na Správě železniční dopravní cesty, krátce i v dopravní společnosti Veolia TransportZdroj: http://ekonomika.idnes.cz/zeleznicni-prestup-roku-sef-regiojetu-odchazi-do-leo-expressu-p7u-/eko-doprava.aspx?c=A111110_125257_eko-doprava_fih

Docela by mě zajímalo, jestli odevšad odcházel dobrovolně, nebo......

0/0
16.11.2011 0:30

jural

No tedy!

Ze si nedaly u Alese Ondruje konkurencni dolozku CD a pretahl je RJ, to me neprekvapuje.

Ze si ji ale u Jana Paroubka nedal Jancura, to me udivuje. Jinak RJ bez Paroubka pujde ke dnu. Respektive je otazka, jak schopny bude jeho nastupce. Paroubek udelal RJ zeleznicnim dopravcem. Jancura na to jen dal penize a PR. Jancura o zeleznici nevi vubec nic.

+2/0
15.11.2011 8:49

yalma

Re: No tedy!

Ondrůjova profesní připravenost je kontakt s novináři.Pár hřejivých slov, a článek ve prospěch chlebodárce.Po odborné stránce ale nic moc.Je dost lidí, kteří ho znají...

0/0
16.11.2011 0:32

danny47

TOPmanager...

a nemá ve smlouvě "konkurečnění doložku" .... 8-o ? 8-o

0/0
13.11.2011 10:10

aldik7

Re: TOPmanager...

u Jančury asi ne;-D

0/0
14.11.2011 17:18

polpot1

Přestup...

ono se za pár roků pozná jací jsou to odborníci a jen,že hlupák dlouho nezůstane na jednom postě a o tom to je vymýšlet vymyšlené dokáže i hloupák.;-D

0/0
11.11.2011 12:06

tarten

Musím říct

že mě ten přestup na rozdíl od jiných lidí celkem překvapil. V každém případě to zvyšuje pravděpodobnost úspěchu LeoExpressu. A v nadcházejícím konkurenčním boji pravděpodobně i na úkor RJ.

0/0
11.11.2011 10:31

Bery

Re: Musím říct

Taky jsem to necekal. Ale uvidime...

0/0
11.11.2011 11:08

p_n_2

Re: Musím říct

S tím plně souhlasím, bude to ještě velmi zajímavé.

0/0
11.11.2011 13:37

FanFanTulipan

...

"chtěl jsem se posunout dál" ... ke konkurenci ... fakt dobrý ;-D

0/0
11.11.2011 7:26

MiroTR

Re: ...

U odborníků běžná věc.  Pokud nemají ve smlouvě konkurenční doložku, nic jim v tom nebrání.

+1/0
11.11.2011 8:30

René, já a Rudolf

vy zoufalci,

kteří o Jančurovi tvrdíte, že nikdy nic nedokázal a jen mlátí prázdnou slámu, tak se někdy svezte jeho žlutým busem - teď jsem s ním jel 4x za sebou a takový servis, služby a chování personálu najdete max. u leteckých společností (a to jen těch lepších)...

např. jeden kluk si omylem koupil jízdenku z Brna do Prahy místo z Prahy do Brna - stevardka ho samozřejmě nechala odjet, neboť bylo v buse volné místo... zkuste vysvětlovat průvodčí ČD, proč sedíte ve vlaku do Brna a máte jízdenku do Prahy...

0/0
11.11.2011 1:10

mushka.m

Re: vy zoufalci,

Hmm, zajímalo by mě, jak by to dopadlo, kdyby místo neměli...........!

Samozřejmě mi nepřijde na tom nic neobvyklého, pokud ho stewardka nechala jet za tu jízdenku. Já nevím, jak to v Student Agency chodí s jízdenkama, ale určitě mu ji nenechala ještě na druhou jízdu. :-P

0/0
11.11.2011 1:27

Scout_duck

Re: vy zoufalci,

No já ti povím co se stane, když není volna nazbyt. Taky se mi jednou povedlo koupit opačný směr, v autobuse byly 4 volný místa a asi 10 lidí chtělo jet. Jelikož jsem měl lístek na opačný směr, tak jsem (ač jsem přišel z těch 10 poslední) mohl jet - když jsem si samozřejmě koupil u řidiče lístek na správný směr.

0/0
11.11.2011 2:03

Gróf

Re: vy zoufalci,

Asi jsme každý z jiného těsta. Svez se někdy klimatizovaným EC, a už v životě bys do té Jančurovy plechovky nenasedl. To, že se na Tebe usmívá mladá holka a dá Ti kafe, tak to neznamená, že to nahradí komfort toho vlaku. Pro mne je tedy podstatné to pohodlné sezení. V jeho autobuse je to doslova utrpení. Do malého prostoru narval co největší počet sedadel. Taky je podstatné, že vlak jede každou hodinu a můžu nasednout do kteréhokoliv vlaku bez místenky. Když jedu na služebku, nikdy dopředu nevím, kdy skončí jednání. Na kafe si rád zajdu za své do restauračního vozu.

0/0
11.11.2011 11:29

tarten

Re: vy zoufalci,

Dobře postavený vlak má samozřejmě výhodu komfortu už tím, že má 4 nebo 3 sedadla + uličku na cca 3 metry šířky, kdežto v autobuse se musí vmáčknout 4 sedačky + ulička do 2,5 m. S tím autobusák těžko něco udělá.

+1/0
11.11.2011 13:07

p_n_2

Re: vy zoufalci,

No vidíš, já jezdím jak klimatizovaným EC, tak busy SA a nestěžuju si ani na jedno. Ne všude, kde jezdí SA jezdí taky EC a naopak. A než jet s ČD nějakým normálním vlakem mimo hlavní trasu, kam se necpou lepší vagony, tak to radši i místním čsad.

+1/0
11.11.2011 13:40

vencac

Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

ČD uhybat a pod taktovkou vládních nařízení přenechávat za hubičku nejvídělečnější linky.

No jak vidno stačí mít pana Paroubka a vlůiv na stát je hned zaručenRv

0/0
11.11.2011 0:55

Posel z Liptákova IV.

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

No, ono by hlavně bylo fajn, zopakovat si pravidla českého pravopisu pro 3. třídy ZŠ :-P

+6/0
11.11.2011 8:30

Bery

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

R^

0/0
11.11.2011 8:33

honzik_janulik

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

No, podle času příspěvku bych to spíš šacoval na nějaké to promilko v žíle...;-D

0/0
12.11.2011 19:19

PatrikChrz

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Pred prichodem konkurencnich dopravcu CD tvrdily, ze je linka ztratova a pobiraly na ni dotace. A to ji provozovaly za cenu vyssi a s horsim standardem sluzeb.

Tak jaka nejvynosnejsi linka? :)

+3/0
11.11.2011 9:01

stefi_ul

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

vynosna je jen za ty miliardy priplatku, ktere CD pobira... Soukr dopravci maji prd...

0/0
11.11.2011 9:44

tarten

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Na tuhle linku ČD žádné miliardy nebere. Dostává na ni kompenzace za zákonnou slevu na studentské a důchodcovské jízdenky. Tato kompenzace je možná vyšší, než "dotace", které na to byly předtím. Jančura je bere také. Takže Praha - Ostrava mají ČD a Jančura dotované stejně.

0/0
11.11.2011 10:28

PrezdivkaJizExistuje

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

To, co rikate, zacne platit az letos v prosinci! Hadejte diky komu....

Ale do tohoto prosince ministerstvo dopravy objednavalo od CD vlaky na lince Praha-Ostrava....

http://ekonomika.idnes.cz/stat-prestane-dotovat-vlaky-z-prahy-do-ostravy-necha-je-konkurencnimu-boji-164-/eko-doprava.aspx?c=A110425_203617_eko-doprava_jan

+1/0
11.11.2011 12:48

tarten

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Ten dubnový článek je trochu starý, a z dnešního pohledu je napsán jako nepřesné proroctví. Mělo by to od pololetí být cca tak, že EC a IC na Ostravsko nejsou placené podle smlouvy ale je tam "jen" ta kompenzace. Podle smlouvy jezdí na Ostravu Ex a ještě ty pomalé R. Zatímco za měsíc od nového jízdního řádu už by žádný spoj placený podle smlouvy neměl jet Praha - Ostrava. Tedy buď budou ze smlouvy vyjmuté, nebo nedojedou do Ostravy - například ty komečně méně šikovné spoje Praha - Žilina budou odbočovat už v Hranicích n.M.

+1/0
11.11.2011 13:04

PrezdivkaJizExistuje

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

"Podle smlouvy jezdí na Ostravu Ex a ještě ty pomalé R."

Tak vidite...

0/0
11.11.2011 13:41

Bery

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Pravdu mate svym zpusobem oba. V kategorii, kterou jezdi Jancura, tedy IC a vyssi uz tam dotace nejsou. Ale plati se tam (Jancurovi i CD) kompenzace za duchodce a studenty. Pro EX a R tam jeste dotace jsou. ;-)

0/0
11.11.2011 13:57

tarten

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Ano, a v Ex a R se neplatí tyhle kompenzace, takže narozdíl od skřeků některých nepříliš informovaných nakonec ty Ex vyjdou státo pravděpodobně levněji naž ČD IC/EC a Jančura.

+1/0
11.11.2011 14:20

Bery

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Jenze tohle teprve nedavno doslo i urednikum na MD, takze diskutujicim na Idnes bych to asi nevycital... ;-)

0/0
11.11.2011 16:46

Leinad

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

To je zvláštní - počet studentů ani jízdné se nezměnilo.

Předpokládám, že ze ztráty počítaly stylem (cena jízdy)-(zisky z jízdného)=(cena jízdy)-(cena plné jízdenky)*(počet nestudentů)-(cena studentské jízdenky)*počet studentů. nyní to je ((cena plné jízdenky)-(cena studentské jízdenky))*počet studentů. Něco mi tu nevychází.

0/0
11.11.2011 18:25

turista-

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

To je jednoduché, předtím to prostě nikdo na MD nepočítal. Prostě v balíčku objednávky dálové dopravy bylo: "zákonné slevy hradí dopravce".

Takže ten výpočet znaly jen ČD (stačilo si vyjet statistiku prodaných jízdenek za žákovské jízdné). A pokud statistiku nikdo od MD nepožadoval, holt jim je nedaly ...

+1/0
11.11.2011 18:35

Bery

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Presne tak. Bohuzel na MD se probudi vzdy pozde a pak jsou prekvapeni. :-)

0/0
12.11.2011 22:31

tarten

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Nevím, co myslíte tím "tak vidíte", ale je to jiná "linka" a dost se liší.

0/0
11.11.2011 14:18

PrezdivkaJizExistuje

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Me jednoduse nebavi to, ze pokud tuto linku provozuje CD, tak knuci, ze potrebuje dotaci...byt treba na EX...A kdyz to provozuje Jancura, tak stejna CD a jejich fanousci knuci, ze je to nejvydelecnejsi trasa. A to je take prvni prispevek tohoro vlakna....

0/0
12.11.2011 0:25

turista-

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Že vy nevidíte rozdíl mezi linkami, neznamená, že neexistuje.

Na takovéto vytížené relaci platí, že čím více má vlak zastávek, tím méně vydělává. Frekvence mezi konci linky (zde Praha a Ostrava) je totiž dost na to, aby zaplnila v postatě celý vlak v celé délce. To je samozřejmě vede k nejvyšší průměrné obsazenosti a ja to tak nejvýnosnější. Navíc každá zastávka po cestě vám na takto rychlé trati prodlouží jízdní dobu nejméně o 5 minut, což má za následek jak potřebu více souprav, tak úbytek těch lidí, které delší jízdní doba odradí.

Jančura to dobře ví a svou rezervační i cenovou politikou lidi na delších relacích preferuje. Navíc jeho vlaky jsou dimenzované na sedlovou poptávku na úkor nepobírání ve špičkách. Právě TYTO VLASTNOSTI dělají z jeho produktu vlak, který se pravděpodobně sám zaplatí.

Tahle opatření ale ČD u spojů v závazku veřejné služby dělat nemohou. Musí vozit i úsekovou frekvenci, přičemž zastavení určuje objednatel. V podmínkách smlouvy je i dostatečná kapacita.

+1/0
12.11.2011 2:10

slatin

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Tartene,než něco vypustíte, ověřte si to.Takže ČD bere dotace na všechny vlaky, včetně EC IC, do konce tohoto grafikonu.V novém grafikonu bude  ČD  i nadále pobírat dotace na ostatnní vlaky(ne tedy už EC IC). RJ nedostává žádné dotace už od nyní, a nebude je dostávat ani v budoucnu.JJ.

0/0
13.11.2011 13:47

turista-

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Jestli je nějaká změna od pololetí, nebo od 10.12. (takže za 4 týdny) je celkem jedno. Z dlouhodobého hlediska je to nepodstatné. Však do 10.12. je RJ jen v omezeném zkušebním provozu (a pravděpodobně ztrátovém, 2 mašiny apod., mají více fírů ve prac. poměru než je třeba).

Každopádně vyjmutím spojů ze závazku veřejné služby MD vzniká ČD nárok na kompenzace zákonných slev, které byly předtím zahrnuty v objednávce. A tuto kompenzaci budou mít oba - RJ i ČD. A protože zvláště na této trati je počet studentů dost vysoký, existují náznaky (viz média v poslední době), ža tyto kompenzace budou větší než částka. o kterou se snížuje objednávka MD. Tím by by padl mýtus, že "ČD si nechaly dotovat i trať Praha-Ostrava", který médiím vnutilo žluté PR.

0/0
13.11.2011 14:29

turista-

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

Mimochodem, tím padne i možnosti MD ovlivnit tyto spoje - ČD nyní - u komerčních spojů - mohou jak volit kapacitu těchto vlaků, tak jejich zastávky. Uvidíme jak to dopadne, konkurenční boj totiž může vést k tomu, že budou reagovat drakonnickými "jančurovkskými" regulacemi (povinné místenky, omezení úsekových rezervací, nízká kapacita). Ostatní občané (ti co se nevejdou, přestupující, mezi malými městy na trase) pojedou pomalým (zastávkovými) dotovanými R a budou křípat zubama ...

0/0
13.11.2011 14:30

Leinad

Re: Takže zde máme další soukromou firmu, které budou

ČD uhýbat nemusí, ČD akorát nedostávají zaplacené ztráty za spoje, které můžou být ziskové (IC Praha - Ostrava)

ČD mají dost možností, jak nalákat cestující do svých IC (přestupní jízdenky koupené klidně u jiného vlakového dopravce, navazující přestupy s ostatními vlaky, množství spojů a jméno ČD...) ale nějakou záhadou vlaky RegioJetu nevozí vzduch, protože někomu připadá RJ výhodnější.

0/0
11.11.2011 18:09

Posel z Liptákova IV.

Paroubek už letos jeden přestup roku udělal...

...z ČSSD do ČSNS :-P

0/0
11.11.2011 0:13

mim7

nechtěl být za šaška

Nejspíš ho taky nutili nosit červený nos.

+2/0
10.11.2011 22:42

xdriver1

Tak k tomu profesnímu životopisu:

ČD, SŽDC a Veolia jsou stejně tak dobře klady jako zápory. Pán zná obor o tom není pochyb, ví co a jak funguje a proto může pomoci rozjet dopravce, ale "Měl plné zuby nesystémových zásahů vedení a špatného systému řízení," - to se dá u bývalého pracovníka ČD a SŽDC chápat i jako hluboké nepochopení principů konkurenčního prostředí ;-)

0/0
10.11.2011 22:21

zeli156

Re: Tak k tomu profesnímu životopisu:

;-D

0/0
11.11.2011 0:46

balanta

dotaz na autora

zkusil jste se zeptat přímo H. Paroubka, minulý týden se o tomto zmínil na http://www.k-report.net/discus/messages/28/224646.html?1320316273 (poznáte ho podle avataru)

0/0
10.11.2011 21:30

Mitas24

Re: dotaz na autora

Šmarjá, nečekejte, že vám bude někdo říkat pravé důvody na potkání. Paroubek není z těch, kteří kolem sebe kopou a kydají. Prostě si svůj problém vyřídí po svém a jde makat dál...

0/0
10.11.2011 21:34

Big-M

Re: dotaz na autora

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
10.11.2011 21:50

Jan Sůra

Re: dotaz na autora

v textu je citován, takže vidíte, že jsem to zkusil:)

+2/0
10.11.2011 21:51

dantencl

Re: dotaz na autora

R^

0/0
10.11.2011 22:55

tarten

Re: dotaz na autora

Což se cení. R^

0/0
11.11.2011 12:48







Najdete na iDNES.cz