Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za využívání nádraží by měli vlakoví dopravci platit, navrhuje Dobeš

Ministr dopravy Pavel Dobeš navrhuje, aby jednotliví vlakoví dopravci po otevření trhu platili za využívání nádraží. Ta totiž v současnosti vlastní a spravuje jediný dopravce - České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fakus333

Co návrh z řad vedení státu...

toť ukázka práce pacientů PL. A myslím si, že ani pacienty PL by taková volovina nenapadla.:-/Rv

0/0
15.11.2011 18:48

;-)

dráha má sloužit lidem a dopravě

ne zaměstnancům a aktivistům. Přestane li nádražíní budova vyhovovat potřebám dopravy, je třeba ho zbourat a nahradit novým.

0/0
11.11.2011 8:21

Bery

Re: dráha má sloužit lidem a dopravě

Jasne, nejlepe vse zbourat, oblibene heslo dnesni doby...

A to novy zaplati kdo ?

0/0
11.11.2011 8:43

AAA2

Re: dráha má sloužit lidem a dopravě

a kdo zaplati pamatkarsko-soutosske fantasmagorie na zachovani kazdeho "pamatkoveho" nadrazi?

+2/0
11.11.2011 10:13

p_n_2

Pokud budou platit všichni včetně ČD nemám s tím problém.

Mezitím převést veškerou infrastrukturu na SDŽC.

0/0
10.11.2011 23:25

[eT]

Všichni všechno outsourcujem

ble

0/0
10.11.2011 23:19

togu

Za využívání nádraží by měli vlakoví dopravci platit, navrhu

Až se bude platit za dobešovu hlavu to bude fofr.:-P

0/0
10.11.2011 18:27

prazakm

Dobrý,

je vidět, že se vždy najde cesta, jak nasypat nádražákům do Černé Díry další miliardy.

+1/0
10.11.2011 18:22

jajajajajajajajajajajajajajajaja

Autobusy:

Např.Florenc : Za vykládku cestujících 275,-Kč , za nakládku 275,-Kč ,1 kolo 550,- Kč.

AnL Liberec: Za vjezd 100,-Kč , za výjezd 100,- Kč , Kolo 200,- Kč.

atd......,tak proč ne vlaky?;-)

0/0
10.11.2011 18:04

petr____22

Vyber penez

No to je naprosto jednoduche - na vsechny elekrifikovane trate se umisti mitne brany (konstrukce pres koleje na el. vedeni tam uz je) a na ty ostatni se holt zavedou kontrolni body, kde strojvedouci zastavi u mitne budky nebo hodi penize do kasicky. Ted me napada - jeste by se dalo platit za prijezd mostnem (mytne) a tunelem (tunelne). Ne to tunelne, ktere napadne kazdeho jako prvni ;-D

0/0
10.11.2011 17:06

Majkyho_pupik

Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

kdy nadrazi prejdou pod SZDC. CD nemaji s provozovani nadrazi naprosto nic spolecneho. je to stejne, jako kdyby letecke nebo autobusove dopravce nekdo nutil vlastnit vsechna letiste nebo vsechna autobusova nadrazi...

0/0
10.11.2011 16:50

AAA2

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

prejdou pod SZDC = dalsi dosyp nekolika miliard do CD...

0/0
10.11.2011 16:57

Majkyho_pupik

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

proc?

0/0
10.11.2011 17:02

AAA2

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

"České dráhy se ale tohoto majetku nemohou zbavovat bezúplatně, ale musí jej prodat za odhadní cenu."

0/0
10.11.2011 17:04

Majkyho_pupik

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

takze zadny dosyp, ale platba za majetek, ktery se prodava...

0/0
10.11.2011 17:05

AAA2

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

ano, za majetek ktery predtim CD bezplatne ziskaly od statu.

0/0
10.11.2011 17:06

Majkyho_pupik

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

kdy CD bezplatne ziskala tento majetek od statu?

0/0
10.11.2011 17:08

AAA2

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

pri vzniku CD, a.s. ?

0/0
10.11.2011 17:10

Majkyho_pupik

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

pri vzniku CD prevzala CD majetek CSD...

0/0
10.11.2011 17:11

AAA2

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

ja mluvim o vzniku CD, a.s.

0/0
10.11.2011 17:17

Majkyho_pupik

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

To je uplne jedno. Kazda naslednicka firma CSD nebo CD operovala s tim majetkem, co mela firma predchozi... s vyjimkou deleni na CD a CD Cargo a prevodu majetku na SZDC pri jejim vzniku

+2/0
10.11.2011 17:19

AAA2

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

Ano a ten predchozi majetek byl ci? Ano, statni...

0/0
10.11.2011 19:17

Bery

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

A co tim chce basnik rici ? Vsechny firmy byly v jistou dobu statni ? To ale preci neznamena, ze kdyz to jsou dnes akciovky, tak ze musi statu odevzdavat majetek zdarma. ;-)

+1/0
10.11.2011 19:42

AAA2

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

A vsechny ty puvodne statni firmy, co jsou dnes akciovky, dostaly pri svem vzniku ten puvodne statni majetek do vinku od statu zdarma? Asi ne, vid.

0/0
11.11.2011 10:10

Bery

Re: Mnohem logixtejsi se mi zda varianta,

Aha, tak on si treba CEZ pri svem vzniku od statu kupoval elektrarny, ze ? Mensi firmy rozdal stat v ramci kuponovky... Pokud pak jedna firma od druhe ziskava nejaky majetek, tak te transakci se obvykle rika nakup-prodej. ;-)

0/0
11.11.2011 10:52

Majkyho_pupik

Re: Mnohem logictejsi se mi zda varianta,

jaky predchozi majetek? tady je citat pro upresneni... Československé státní dráhy (ČSD) byly založeny v den vzniku Československa 28. října 1918. Tato státní organizace se zabývala provozováním železniční dopravy

na vlastních tratích na území celého tehdejšího Československa, ale

provozovala také několik tratí v soukromém vlastnictví. V letech

1927–1948 (mimo období světové války) provozovaly též síť státní

autobusové dopravy.

0/0
10.11.2011 20:12

AAA2

Re: Mnohem logictejsi se mi zda varianta,

jaky predchozi majetek? - no treba ona zminovana nadrazi, ktere CD ziskaly pri vzniku zdarma od statu a stat by si je mel ted kupovat zpatky.

0/0
11.11.2011 10:12

Majkyho_pupik

Re: Mnohem logictejsi se mi zda varianta,

CD /resp. CSD/ zadna nadrazi od statu zdarma nedostala. Nevim, jestli je tak tezke to pochopit?

0/0
11.11.2011 10:22

Bery

Re: Mnohem logictejsi se mi zda varianta,

On asi zije v bludu, ze tehdejsi CSD byl stat, nebo nevim. ;-D

0/0
11.11.2011 11:00

tyraelid

Idnes zase perli.

Copak z Prahy do Decina se jezdi pres Cheb?????

0/0
10.11.2011 16:47

Majkyho_pupik

Re: Idnes zase perli.

taky me to pobavilo...:-)

0/0
10.11.2011 16:49

Pejsátko

Re: Idnes zase perli.

Sice to není nejkratší cesta, ale pokud jsou koleje, proč ne?

0/0
11.11.2011 13:14

mubu

To je úděsné,

jaké pitomosti si naši politici dokáží vymyslet. Nejdřív oddělili od osobní dopravy výdělečnou nákladní dopravu, ze které se dotovala osobní doprava, pak vyčlenili Správu železniční dopravní cesty. Všechny ty organizace mají svá ředitelství a administrativní aparát.

Je třeba otřesné, když lidé v Říčanech u Prahy musí kupovat lístky v obchodu s potravinami, přestože tam je teď nevyužitá budova nádtaží, kterou prý chtějí prodat.

Zlatí komunisti, tehdy alespoň tohle relativně dobře fungovalo.

0/0
10.11.2011 16:39

Majkyho_pupik

Re: To je úděsné,

oddeleni osobni a nakaldni dopravy neni zadna pitomost ale bezna praxe vsude v Evrope. Dojde k jasnemu oddeleni vydelecne a prodelecne casti jednoho podniku na 2 samostatne podniky, z niz jeden je schopny se o sebe postarat sam. Nevim, co je otresneho na nakupovani listku v obchodu s potravinami. Pro dopravce i cestujici je to vyhodnejsi nez z automatu... Komunisti nebyli zlati a nevim, co presne za nich fungovalo

0/0
10.11.2011 16:48

mubu

Re: To je úděsné,

oddělit výnosné od nevýnosného není žádné umění, tomu se říká tunelování. Nákladní doprava dotovala osobní dopravu. Teď se každý diví, když se osobní doprava musí dotovat o to vyšší částkou. A ty náklady na ten nabubřelý administrativní aparát jistě také nejsou zanedbatelné.

0/0
10.11.2011 16:54

AAA2

Re: To je úděsné,

a proc by mela nakladni doprava dotovat osobni dopravu?

to je asi jako kdyby prodej koblih mel dotovat prodej rohliku.

0/0
10.11.2011 16:56

Majkyho_pupik

Re: To je úděsné,

zrejme si budete muset v nejakem vykladovem slovniku osvezit vyznam slova tunelovat. nakladni doprava muze dotovat osobni dopravu jen castecne, zbytek se musi stejne dorovnat z dotaci. A varianta s oddelenou osobni dopravou je jednoznacne pruhlednejsi. a jak rikam, oddelene doprave maji vsude na zapade...

0/0
10.11.2011 16:58

mubu

Re: To je úděsné,

Kromě toho, je jistě zábavné pro někoho, kdo spěchá na vlak, čekat, až si fronta před ním koupí chleba. A automaty zdaleka nenabízí všechny druhy jízdenek. A také - kdo má pořád chrastit drobnými u případně nefungujících automatů?

0/0
10.11.2011 16:59

Majkyho_pupik

Re: To je úděsné,

tedy presne jak, pisu: prodejna je daleko lepsi nez automat:-)

0/0
10.11.2011 17:01

AAA2

Re: To je úděsné,

pokud hodla jet do Ciernej pri Cope, tak holt bude muset jti vcas aby si tu jizdenku koupil, jinak bych si tipnul ze tam vetsina lidi pojede na litacku PID nebo jinou predplacenou jizdenku

0/0
10.11.2011 17:07

Duke._._Nukem

a ja se ptam,

plati soukromi dopravci za provoz autobusovych stanovist...:-P

0/0
10.11.2011 16:24

-Komedie-

Re: a ja se ptam,

Ano, platí. Někde ne, někde ano.

0/0
10.11.2011 16:29

vejcednes

Re: a ja se ptam,

ako kde, ale mali by všade. Inak začnem vykonávať potrebu a toaletu u susedov a nech skúsia niečo pýtať! :-)

0/0
10.11.2011 16:31

ErikM

hmmm

no a neměl by třeba vlastník nádraží platit dopravci zato že mu tam zastaví vlak :-):-):-)

0/0
10.11.2011 16:23

aldik7

Re: hmmm

a to jako proč?:-P cestující z vlaku jdou přes nádraží nebo čekají na vlak na nádraží a vlastníkovi nádraží vznikají náklady, takže platí dopravce ;-)

0/0
10.11.2011 17:30

AAA2

Výkup budov od Českých drah považuje za jednu z možností

Takze stat opet nasype do CD, a.s. peknych par miliardicek za majetek, ktery predtim CD, a.s. dostaly zadarmo od byvalych statnich drah, tedy statu. Jedno kolecko takove transakce se koneckoncu uz v minulosti udalo. Ne aby si ovsem nekdo myslel ze je to dalsi skryte dosypavani penez do te Cerne Diry...

0/0
10.11.2011 16:23

e-mann

neco jako poplatky u bank....

ted za nadrazi, pak jednotlive sloupy, kolik jich vlak mine, pak za vyhybky, navestidla a nesmi hosik zapomenout take aby si priplatili za prejezdy...ty jsou narocne.... a blikajici svetla...

0/0
10.11.2011 16:17

petrph

předpokládá se tedy

Na těch nádražích kde vlaky konkurence staví,ne? A těch moc není a nebude když se budou držet jen hlavních lukrativních tras a ještě jezdit akurát start-cíl  bez mezizastávek.

0/0
10.11.2011 16:16

petr____22

Re: předpokládá se tedy

JHMD jezdi z Obratane do Jindrichova Hradce a Nove Bystrice, stavi v kazde zastavce. Zajimave je, ze tuhle uzkokolejku puvodne chtely CD zrusit.

0/0
10.11.2011 17:04

zrušený3x

a jéje chlapeček zase vyplodil nějaké moudro.

Takže už jsi nám zdražil dálniční poplatky (jen bych rád viděl ty dálnice) teď nám zdražíš dopravu (protože dopravci ty poplatky přenesou na cestující) zastavil jsi spolu se svým guru Bártou kdejakou stavbu a plácíš další blbosti. Bože ty to vidíš, tak s tím už něco udělej, než nám tihle kloučkové zpoplatní i vzduch a zavedou daň z práva na život.

0/0
10.11.2011 16:04







Najdete na iDNES.cz