Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky mohou během oprav D1 převézt jen zlomek kamionů, varují dopravci

Automobiloví dopravci se obávají komplikací, které mohou příští rok provázet modernizaci dálnice D1. Jednou z možností, jak bránit zácpám, je přesunutí kamionů na železnici. K tomu ale chybí vlakové soupravy i překladiště, informovali zástupci Sdružení dopravců Česmad Bohemia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prngrr

železnice by kapacity měla .....

..... kdyby se postavila čtrnáctikolejná trať ;-D

střelil jsem to od boku, ale zkuste si to spočítat

0/0
2.1.2012 18:59

honza.f

Přesně jak říkají

Taktak, jak říkají. Měly by se lépe zorganizovat objížďky, osobáky vyhnat na okresky a dálnici nechat jenom pro kamiony. A možná už by to tak mohlo zůstat i po opravě - dálnice nadále stavět jenom pro kamiony, a nedovolit osobákům, aby se tam mezi nima pletly.

0/0
14.11.2011 19:47

Modrý a zelený blesk

Řekněme si to otevřeně

lidé z Carga se nebudou poflakovat s batůžkem bankovek Sněmovní ulicí. Tak jak u nás "nejde" vyřešit problém přetížených kamionů, tak samozřejmě "nepůjde" přesunout tranzit na železnici. Von by si toho nedejbože ještě někdo moh všimnout jakože to není až tak špatný a pak co? Pak by to snad fungovalo furt!!!

+2/0
14.11.2011 0:46

cod

Re: Řekněme si to otevřeně

když čd přebírali ti slavní kapitalističtí manageři,tak přeprava kamionů fungovala a měly tolik prostředků,že by to nebyl problém,ale když manageři chytře rozprodávali,aby měl žaluda a spol. na ten svůj luxus,tak se teď nedivte co jim na té železnici zbyloRv

0/0
14.11.2011 10:11

turista-

Re: Řekněme si to otevřeně

Houby tzv. RoLa byla dotovaná. Po dostavbě dálnice přes Krušné hory politici usoudili, že do již není třeba.

+2/0
14.11.2011 14:18

Bery

Re: Řekněme si to otevřeně

RoLa pritom v nekterych statech vesele funguji. Bohuzel ne u nas...

0/0
14.11.2011 16:11

Grossak

Re: Řekněme si to otevřeně

RoLa je nesmyslné vození balastu, ekonomicky neúnosné. Moderní systém je o kontejnerech, nástavbách a síti veřejných překladišť.

0/0
14.11.2011 22:30

109e

Re: Řekněme si to otevřeně

Stačí samotné návěsy.

0/0
14.11.2011 22:41

Bery

Re: Řekněme si to otevřeně

Ano, ale jako docasne reseni je RoLa vhodnejsi. Jinak je to vzdy neco za neco, protoze vystavba prekladist taky neco stoji...

0/0
15.11.2011 17:39

prngrr

Re: Řekněme si to otevřeně

a kde?

a za jakých podmínek, ty ynteligente

0/0
2.1.2012 19:01

Jablkon

njn kdyz nejsou vagony...

...halt dusledek podpory zeleznicni dopravy v CR v poslednich 20 letech...

+1/0
13.11.2011 22:59

danny47

Základní dotaz.....

Musí ty kamiony z Turecka, Rumunska a dalších států té oblasti opravdu jezdit tranzitem do Německa právě přes ČR ?

+1/0
13.11.2011 10:54

Jablkon

Re: Základní dotaz.....

ano, musi. kudy jinudy by podle tebe mely jezdit??

geograficky je jedina dalsi moznost Rakousko, ale zda se, ze tamni urady se dokazaly postarat, aby se jim tamtudy nechtelo.

snad leda ze by se v Cesku aspon o 200% zvedlo mytne? nebo zacli strilet ridici pretizenych kamionu??

+2/0
13.11.2011 23:02

prngrr

Re: Základní dotaz.....

chtělo by to snížit alespoň spotřební daň na naftu, aby ty kamiony u nás alespoň tankovaly

0/0
2.1.2012 19:03

Lev__z-__-Rožmitálu

zvýšit mýtne pro kamiony na všech silnicích

na 100násobek

a pak budou dopravci škrábat prstíčkem aby na tu železnici mohliR^

+1/0
13.11.2011 9:26

Jablkon

Re: zvýšit mýtne pro kamiony na všech silnicích

to by taky brambory mohly brzo stat 80 korun za kilo.

premrstene myto neni reseni, zvlast, kdyz ho musi platit i autobusy.

toto je hold dusledek ceske politiky a jejiho nepokryteho kamaradstvi s kamionovou lobby v poslednich 20 letech. autodopravcum vyjimecne musim dat za pravdu: vlaky nejsou pro nadchazejici rekonstrukci resenim, protoze vagony ani terminaly nejsou a kvuli 2 rokum je nikdo nebude porizovat.

kdyz uz se vsechno musi vozit po silnici, mela se v prvni rade dostavet R35 z Mohelnice do Hradce, aby D1 aspon bylo kudy objet, at uz pro kamiony nebo osobaky

+2/0
13.11.2011 23:09

Modrý a zelený blesk

Re: zvýšit mýtne pro kamiony na všech silnicích

Proč kvůli dvěma rokům? Je to ideální příležitost to vybudovat a pak už u toho zůstat. Skutečně netuším, proč by měly tranzitní kamiony v Česku smrdět, zavazet a bourat.

+2/0
14.11.2011 0:41

Jablkon

Re: zvýšit mýtne pro kamiony na všech silnicích

já taky ne. to se musíte zeptat Řebíčka, Schlinga a spol.

(až nucená) preference železnice je strategickým rozhodnutím vyžadujícím desetiletí budování a jistoty, že v ještě mnohem delším období politické garnitury neobrátí o 180°.

železniční infrastuktura je z tohoto pohledu v ČR skutečně velmi zanedbaná (či spíše vůbec neexistuje) a vybudovat ji by pár let trvalo, takže pro opravu D1 to skutečně není řešení. nehledě na to, že prvním - a za současné situace takřka nereálným - předpokladem pro využití této ideální příležitosti by muselo být drastické zvýšení mýtného, časové omezení jízdy kamionů, důsledná kontrola a nekompromisní postihování přestupků jejich řidičů

0/0
14.11.2011 22:50

109e

Re: zvýšit mýtne pro kamiony na všech silnicích

Radikální zdražení mýtného by pochopitelně dramaticky nezdražilo to, co se dá vyprodukovat u nás. Dalo by to příležitost místním firmám a práci lidem v regionech. Autobusy platí NĚKDE! mýtné, vlaky platí VŠUDE za dopravní cestu.

+1/0
14.11.2011 6:00

macarát

Re: zvýšit mýtne pro kamiony na všech silnicích

Brambory se zrovna ještě stále pěstují i u nás, tam bych velkou změnu ceny neočekával.

Samozřejmě, zdražilo by ovoce z Turecka. A víc Němcům, než nám.

0/0
14.11.2011 17:51

polpot1

Vlaky ...ČEsmad-...

je nevětší tunelář aut.dopravy a proto se brání uvalil by na něj10x větší poplatky;-D

0/0
12.11.2011 18:28

Flyer01

Re: Vlaky ...ČEsmad-...

co to ??

0/0
13.11.2011 0:10

Daňový soumar

Proč nemůže železniční doprava konkurovat?

Protože kamióny musí nedobrovolně a proti své vůli dotovat řidiči osobních aut. Ti zaplatí většinu oprav za poničené silnice a za stavbu nových. Jeden kamión poškodí silnici stejně, jako 17 000 osobních aut (nezávislý výzkum provedený ČVUT). Zaplatí snad kamion za ujetý kilometr 17 000x více, než osobák? Ne!!!

+2/0
12.11.2011 12:43

Flyer01

Re: Proč nemůže železniční doprava konkurovat?

ty už to nepij.... třeba, v pátek kolem 15:00 kolik ty platíš za ujetý km po dálnici ???????? až to spořítáš, řeknu ti kolik platí kamion....

0/0
13.11.2011 0:12

109e

Re: Proč nemůže železniční doprava konkurovat?

Napsal to naprosto správně. Kamion rozhodně nezaplatí 17000 x více.

+2/0
13.11.2011 2:40

Jablkon

Re: Proč nemůže železniční doprava konkurovat?

tomu rozhodne nechci odporovat.

nicmene podle me to takto nelze pomerovat. u osobaku jde proste o jeden z verejnych statku poskytovanych statem svym obyvatelum - danovym poplatnikum. maximalne se lze bavit o tom, zda konzumace ma byt zdarma (kdyz uz platim dan z prijmu a spotrebni dan + DPH z paliva), zpoplatnena pausalem jako nyni nebo vykonove - pokud rekneme, ze dalnice je nadstandardem, za niz si musi vyznamne priplatit vsichni.

kdezto u kamionu jde jednoznacne o poskytnuti prostredku pro komercni cinnost, coz by melo byt zpoplatnene tak, aby to poskytovateli, tedy statu, prinaselo zisk. takze (protoze komunikace jsou likvidovany temer vylucne kamiony) mytne by melo byt nastaveno tak, aby pokrylo 100% nakladu na udrzbu paterni site a navic dejme tomu 80% investic do rozvoje. bez ohledu na to, jak jsou zpoplatnena auta chaluparu.

jestli se i potom vyplati vse vozit kamiony nebo ty budou proti zeleznici najednou zcela mrtve je ted vedlejsi - to by ferove zpoplatneni vyresilo samo

+1/0
13.11.2011 23:21

109e

Re: Proč nemůže železniční doprava konkurovat?

Mám tomu rozumět tak, že individuální automobilismus je věc ve veřejném zájmu? Pokud si to z Vašeho příspěvku tak vykládám správně, potom 8-o!Rv Doufám ale, že jsem to pochopil špatně.

+1/0
14.11.2011 6:06

Jablkon

Re: Proč nemůže železniční doprava konkurovat?

Ne, tak tak to rozhodně myšleno nebylo :-) Chtěl jsem tím říct toliko to, že nelze říci, že když kamiony silnice zatěžují X-krát víc než osobáky, měly by taky X-krát víc platit. Protože zatímco v případě kamionů jde o prostředek pro komerční činnost a měly by tedy platit přinejmenším cenu odpovídající nákladům, Kdežto v případě osobáků jde o veřejný statek poskytovaný daňovým poplatníkům. Což ovšem neznamená, že ho nelze prohlásit za nadstandard, významně jej zpoplatnit a podpořit raději ekologičtější dopravu. To už je o (dlouhodobém!) rozhodnutí státu, zda se vydá cestou Švýcarskou, či Americkou.

Individuální doprava má bezesporu své místo i např. v onom Švýcarsku - ovšem v ideálním případě pouze za účelem toho, aby se člověk z vesnice odvezl na nejbližší nádraží a tam auto nechal na P+R parkovišti

0/0
14.11.2011 22:43

drevak_patlak

Felix je demagog

Vždycky, když čtu nějaké vyjádření pana Felixe, tak čekám, jaká perla z něj zase vypadne. A vždycky se nezklamu. Je to hrozný demagog a nesnaží se to ani nijak zakrývat. Nápad nechat objíždět dálnici osobními auty je zcela absurdní. A 5 vlaků denně je zase málo. Když jezdila Rola z Lovosic do Drážďan, jezdila každé dvě hodiny. Pokud by se vypůjčily další vagóny, může to jezdit klidně po půl hodině, na modernizovaný koridor se tato doprava krásně vejde. Jen se obávám, že pro železniční dopravce to nebude kdovíjaký kšeft, takže by tu dopravu mělo ministerstvo objednat (nemusí u ČD) a případné ztráty zadotovat.

0/0
12.11.2011 9:38

Leinad

Re: Felix je demagog

R^ ale jo, kšeft pro dopravce by to byl.

Pokud by nemusely platit SŽDC takovou částku za vlakokm, jako se platí nyní,... pokud by se priorita vlaků na trati určovala podle jiných pravidel(zip, kdo dřív přijede, ten dřív odjede, tedy jako klasická kolona a ne priorita osobních vlaků)

0/0
12.11.2011 10:12

turista-

Re: Felix je demagog

--- "kdo dřív přijede, ten dřív odjede, tedy jako klasická kolona a ne priorita osobních vlaků"

To je taky nápad. Takhle to někde na světě dělají? Všude je na železnici grafikon (jak pro nákladní, tak pro osobní vlaky). Kdybyste realizoval na kolejích bordel jako na silnici, bylo by potom, jak větší zpoždění, tak i více mrtvých (protože tento systém láká k riskování).

+1/0
12.11.2011 11:35

Leinad

Re: Felix je demagog

Myslel jsem reakce výpravčích/dispečerů při narušení grafkonu a velkých zpožděních (pojedou pouze osobní vlaky, zatímco se nákladní někam odstaví nebo pojede "vše") ;-D A kdo by byl mrtvý, on zabezpečovák dovoluje něco jako dva vlaky na jedné koleji,....?

0/0
13.11.2011 21:18

turista-

Re: Felix je demagog

Pokud by platilo váš nápad "kdo dřív přijede ten dřív odjede", pak by měli strojvůdci nařízeno jet "co to dá" a porušovat předpisy, aby byli v uzlové staic nejdřív a mohli tak nejdřív jet dál. Stejně jako mívají kamioňaci (neoficiálně) od šéfů nařízeno porušovat bezpečnostní přestávky, atd. jen aby to bylo co nejrychleji.

A váš názor že nákladní doprava by měla mít prioritu je ještě horší. Osobní dorpava je postavena na přestupech - a to dosti těsných, nad 10 minut už je to pro pasažéry dost otrava. Jakékoliv zpoždení je tu větší problém než přeprava zboží, kterému zpravidla nevadí, ani když řidič na 8 hodin kamion odstaví a spí ...

+1/0
14.11.2011 0:18

123fila

Odklon?

Všechen tranzit na vagóny a zbytek přes rakousko a polsko i kdyby tam něli jezdit po okreskách. Oni si je tam místní vycepují. ;-D

+1/0
12.11.2011 4:49

Qesospi Cobigan

Přemýšlím, proč se Česmad stará o Hungarocamiony...:-)

;-D

0/0
11.11.2011 23:48

Culeto

Kdyby

se Česmad nestaral jen o to jak podojit fondy EU, ale i zároveň o to co živí dopravce tj. kvalita infrastruktury, tak by teďka Felix nemusel vypustit takový obláček,jako že kamiony po dálnicích ano a osobáky pouze po okreskách.Více méně je mi to jedno, protože současná pravidelná jízda po D1 hlavně v pravém pruhu okolo Mezříče vyžaduje kvalitního zubaře,bo si člověk musí znova nechat udělat polmby, což mě přivádí k tomu, že by se někdo mohl seriozně zabývat tím, proč přes nás tranzitují kamiony s východoevropských zemí, které by za normálních okolností tranzitovali jinudy. Možná je na čase, aby se naše čacká policie konečně začala na dálnicích a hraničních přechodech zabývat tím, čím se zabývají kolegové v rakousku a německu, chápu, že to má k ideálu Kobry 11 daleko, ale třeba je i to důvod proč si je platíme.

+1/0
11.11.2011 22:12

Bery

Re: Kdyby

R^

0/0
11.11.2011 23:00

Gróf

Po roce 1989 se zrušila podpora kombinované dopravy.

Politické strany neměly zájem na ničem, kam by bylo třeba dávat peníze. Nyní sklízíme ovoce toho nešťastného kroku. Jistě si každý umí představit, že vlak je výhodný jen na dlouhé vzdálenosti, Česko je příliš malé. Vyžaduje to na začátku i v cíli jízdy vlaku parkoviště, nákladiště, jeřáby i dostatek vagónů. Dopravci by, měli vlastnit odpovídající techniku, například dostatek výměnných nástaveb, aby nemuseli nakládat celé návěsy, či dokonce celé soupravy i s kamionem. Relace navíc obsluhují nyní již zavedení autodopravci. případné dotace na již realizovanou přepravu po železnici by měli dostávat oni, nikoliv nějaký zprostředkovatel. Bez dotací by to nešlo, protože je nutno uhradit přepravu po železnici, vlečkové poplatky, překladištní poplatky. Je to i organizačně náročné z důvodu ztráty času při čekání a delší jízdě vlaku.Rv

0/0
11.11.2011 22:11

10 nových životů 11-20

A co dělal celou dobu Žalud???

0/0
11.11.2011 22:00

109e

Re: A co dělal celou dobu Žalud???

Nevím co Žalud, ale Žaluda je v ČD. Tady se jedná o nákladní dopravu.

0/0
11.11.2011 22:02

10 nových životů 11-20

Re: A co dělal celou dobu Žalud???

Podílel se na rozdělení...

0/0
11.11.2011 23:45

turista-

Re: A co dělal celou dobu Žalud???

A jak se na tom podílel?

Společnost ČD Cargo vznikla 1. prosince 2007.

Žaluda nastoupil do ČD 1. února 2008.

0/0
12.11.2011 2:15

macarát

Ona by dráha ty kapacity měla

jenže muselo by se chtít a muselo by se do ní investovat. A Česmad by z toho nic neměl. Ten radši dál bude přetíženými kamiony za směšné mýtné ničit silniční komunikace.

+4/0
11.11.2011 21:39

109e

Re: Ona by dráha ty kapacity měla

Napsal jste to krátce, ale naprosto přesně!

0/0
11.11.2011 21:41

Bery

Re: Ona by dráha ty kapacity měla

R^

0/0
11.11.2011 22:59

Nahlas se ti směju 2

Vlaky by měly převzít VEŠKERÝ transit

Na tranzitní přepravu na silnicích uvalit mýtné 50 tisíc Kč za jedno vozidlo.

+5/0
11.11.2011 19:14

Modrý a zelený blesk

Re: Vlaky by měly převzít VEŠKERÝ transit

Přesně tak R^R^R^

0/0
11.11.2011 19:29

Mychal.B.

Re: Vlaky by měly převzít VEŠKERÝ transit

No, by měly... ale nejsou toho nějak schopny...

0/0
11.11.2011 20:15

109e

Re: Vlaky by měly převzít VEŠKERÝ transit

Vlaky mají být schopny? Není to čirou náhodou nastavením podmínek, dopravní politikou?

+2/0
11.11.2011 20:18

Mychal.B.

Re: Vlaky by měly převzít VEŠKERÝ transit

Na koridoru Praha - Ústí nad Labem projede průměrně okolo 200 vlaků denně. Děleno dvěma na směr je cca 5 vlaků za hodinu, tj. jeden každých 12 minut. O kolik víc souprav do toho grafikonu nacpu, když se mi tam budou motat náklady 60 - 80 km/h, osobáky, které sice dají 120 (já vím, ešusy mají 140, ale zastávkový vlak to na 140 nerozjede), ale staví na každé zastávce a R/EC/IC?

0/0
11.11.2011 20:28







Najdete na iDNES.cz