Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

D1 musí zůstat během oprav čtyřproudá, žádá policie

Dopravní policie žádá, aby během oprav dálnice D1 zůstal zachován provoz ve čtyřech pruzích. Plánovaná modernizace nejstarší české dálnice má stát 24 miliard korun a stavební práce na prvních úsecích by měly začít v průběhu léta příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dawe-san

no hlavne...

hlavne to neudelat moc poctive at za 2 roky po dokonceni oprav se muzou zahajit nove opravy za dalsi dva tucty miliard, cesky danovy poplatnik rad zaplati, bude drzet hubu a volit stejne. To ze tam umre kvuli tomu spousta lidi svedomi sefu statnich stavebnich firem a jejich kamaradu ve vlade netizi protoze je znacne odlehceno ciframa na ucte ktere z toho plynou, proc by je cokoli tizilo protoze kdyz se krade nad 100 milionu tak je to bez postihu.

0/0
15.11.2011 2:31

kotec

to se mi moc nezdá

jestli to opravy prodraží, zpomalí a ještě nejspíš dojde ke snížení kvality, tak je to podle mne špatné řešení. Spíš by se měly opravy soustředit tak, aby uzavírky jednoho pruhu byly jen v době nezbytně nutné a pokud možno mimo letní prázdniny, kdy je větší provoz...

0/0
14.11.2011 18:54

eQuido

Re: to se mi moc nezdá

Jestli budou na 3 nebo 4 pruhy nemá na kvalitu opravy žádný vliv...

Probíhat to má tak, že se na jedné straně dálnice udělá provizorní rozšíření na 11 metrů šířky, pak se tam namalujou 4 pruhy a protější směr se celý zavře, opraví a zároveň rozšíří. Pak se to svede na opravenou stranu a ta první se zavře, opraví a taky definitivně rozšíří.

0/0
14.11.2011 22:58

Agent-přisluhovač

Re: to se mi moc nezdá

Problém je, že těch 11 metrů dnes prostě někde není.

Takže 1 pruh bude muset zůstat na opravované straně a jen bude půl opravy vlevo a půl vpravo.

0/0
14.11.2011 23:10

eQuido

Re: to se mi moc nezdá

Ne. Tam kde těch 11 metrů není se začne tím, že se dálnice provizorně rozšíří.

+1/0
14.11.2011 23:34

masoreti

Re: to se mi moc nezdá

já mám pocit že se to dělá na trikrát. nejprve se udělají tři pruhy v jednom tělesu, z toho je jeden protisměr + jeden pruh z spravované půlky zbylá část, jakože dva pruhy se spravuje. pak se přejde s opravou zrcadlově na druhou stranu a nakonec zbudou dva pruhy nejblíž středového pásu, kde se oprava ukončí.

0/0
15.11.2011 0:45

eQuido

Re: to se mi moc nezdá

Nevím, potřebné školy nemám, ale v Rádiu Česko to vysvětloval nějakej projektant, že tady se to bude dělat tím provizorním rozšířením. To co popisuješ ty se dá použít jen pokud děláš menší opravu (např. opravu dilatačních spár na Nuseláku v Praze, kde to přesně takhle zorganizovali). Ale oprava D1 by měla být stylem "znova a lépe" - tj. sundat celý povrch, opravit podloží (teda spíš udělat znova) a znova zalejt. A to by šlo těžko, když ti tam bude muset 1 pruh zůstat.

0/0
15.11.2011 12:53

Fungy

kdyby byla alternativa

nemusel by byt okolo takovy hunbuk, jelikož dostavba R35 se odklada neustale na neurcito... neda se delat nic jinyho nez se s tim smirit:-/

0/0
14.11.2011 18:44

Fungy

Re: kdyby byla alternativa

*humbuk

0/0
14.11.2011 18:44

Richard Hardon

D4 ctyrprouda? Copak se pocitaky pruhy v obou smerech?

To je smesne... D1 ma na vetsine delky pro mne 2 pruhy a od Jihlavy k Brnu jen jeden, neb vpravo se da jet jen traktorem nebo - jak sjem se tu nedavno docetl - Rolls-Rocem...

A ty prazdne stavby s omezenim rychlosti jsou na vyliskani...

0/0
14.11.2011 18:21

mircxxx

Re: D4 ctyrprouda? Copak se pocitaky pruhy v obou smerech?

tak věz, že dálnice se 2 pruhy tam a 2 pruhy zpět se nazývá 4proudá komunikace. Tak to je

0/0
14.11.2011 18:22

wrah

Re: D4 ctyrprouda? Copak se pocitaky pruhy v obou smerech?

A když se zprůjezdní i odstavný pruh, tak lze v pohodě vést tři pruhy po jedné straně, čtvrtů po druhé a defakto dva pruhy zůstanou stavbařům.

0/0
14.11.2011 18:54

Agent-přisluhovač

Re: D4 ctyrprouda? Copak se pocitaky pruhy v obou smerech?

Tak to bude, ale oni asi zkoušeli plánovat že opravovanou půlku uzavřou komplet.

0/0
14.11.2011 23:11

ivoš

To bych bral:

4 jakékoliv pruhy s omezením rychlosti na - třeba i 60. A kdo spěchá a způsobí nehodu? Rozporkou přes vejce, jak říkal jeden zemitý jihočech.

+1/0
14.11.2011 18:07

danrek

R 35

A co kdyby za 2-3 roky byla otevřena R 35 (Hradec - Mohelnice), myslím si že je to realizovatelné, jen se musí českým lúředníkům a hlavně vládě chtít vydat všechna povolená (firmy jsou připoraveny stavět - vždyť škemrají o každou zakázku)  a dotace z EU jsou dosažitelná na tuto stavbu a veškerou, zejmena kamionovou dopravu lze následně odklonily na tuto trasu. A teprve po zprovoznéní této nezbytné stavyb začít opravovat D1 (stejně jí nemůžeme financovat  z EU prostředků).

0/0
14.11.2011 18:06

ivoš

Re: R 35

Není to realizovatelné. Tedy dokud někdo hodně nahoře nedostane pár desítek melounů.

0/0
14.11.2011 18:08

JardaM

Re: R 35

R^R^

0/0
14.11.2011 18:30

joscer

Re: R 35

Technická otázka. Jaké povolení nechce vydat vláda?

0/0
14.11.2011 18:45

kyk

Re: R 35

Tak ono by stačilo Opatovice - Holice (provizorně Časy), a obchvat Mýta a Litomyšle.

Nicméně za 2-3 roky to postavit nejde, 3roky dělá cca čistá stavba, k tomu je třeba připočítat archeol. průzkum, posouzení variant, lhůty pro procesní kroky, kterých je dost..., navíc Litomyšl nemá stabilizovanou variantu obchvatu. Takže kdyby se ihned začalo pracovat na dostavbě zmíněných úúseků (bez obstrukcí), dřív než za cca 6-7 let se po nich nepojede.

0/0
15.11.2011 9:44

FrantaKibyc

Re: R 35

Což je slušný výsledek vzhledem k tomu, jak dlouho se o přetíženosti D1 a potřebě její generálky ví.

0/0
15.11.2011 13:48

hph

4 pruhy.

3 v jednom směru a 1 v dalším...

0/0
14.11.2011 18:02

mircxxx

Re: 4 pruhy.

?

0/0
14.11.2011 18:20

Rafaelou

musíme to opravit ....

Ten požadavek je rozumný.V Rakousku je to naprosto běžné.Jeden pruh normální ve kterém jedou ti kamiony a ti co se bojí.Druhý úzký do kterého se musí trošku srdcem.Doprava i přes uzavírky funguje.Navíc se pracuje pokud to nevyžaduje technologie nepřetržitě a hlavně kvalitně.Něco čemu se ještě dlouho budeme učit.

+1/0
14.11.2011 17:53

mircxxx

Re: musíme to opravit ....

potvrzuju, v létě to leze krkem, když člověk jede v noci Vídeň-Graz půl cesty mezi bedonovými zdmi, ale lepší než stát, že

0/0
14.11.2011 18:21

javimjaktoje

A co kdyby

na tom makali ve dne v noci, nepretrzite? To by mohlo odsejpat ne?

0/0
14.11.2011 17:44

Ghost47

Re: A co kdyby

V noci ? Copak jsme v Německu ?

0/0
14.11.2011 17:47

dantex

Re: A co kdyby

u nás se to ještě nenaučili, Rakušáci a němci opravují 24 hod denně 6 dní v týdnu - v neděli se nepracuje.

0/0
14.11.2011 18:03

wrah

Re: A co kdyby

Což jen tak mimochodem dává 18 směn za týden, oproti českým 5. Respektive, oproti českým jich to je minimálně 36, protože se tam také maká. Dělníka opřeného o lopatu tam nezahlédnete, ani kdyby  v tom okamžiku opravdu neměl co dělat.

0/0
14.11.2011 18:25

Rafaelou

Re: A co kdyby

jsou technologické přestávky a přes ně vlak nejede...;-D

0/0
14.11.2011 17:48

rytíř Smyl Flek z Nohavic

Re: A co kdyby

přestávky jsou nutné, leta spíme

+1/0
14.11.2011 17:53

Richard Hardon

Re: A co kdyby

Ano, hlavne od pate vecer a pres vikendy :)

Zeby soudruzi v AT a D meli technologie nejake jine, pokrokovejsi? Nebo jen nevedi neco, co nase socialisticke stavitelstvi ma zmaknute mnohem lepe?

+1/0
14.11.2011 18:23

wrah

Re: A co kdyby

Mají to zmakané dobře. Ne, že by technologie byly jiné, ale pracuje se. Když je uzavírka na kilometru dálnice, tak tam nonstop pracuje x desítek lidí, současně, ne za sebou. TJ na povrch najede jedna fréza, jakmile ujede 20 metrů nastupuje zametací vůz, 10m po něm pokladač nového povrchu, současně lezou elektrikáři na světla, ukazatele a sos budky, současně další lidé mění oplocení proti zvěři atd atd. A kdyby německý šéf viděl dělníka, opřeného provokativně o lopatu, jak svačí, tak si tu svačinu dokončí již jako klient úřadu práce. Neříkám, že i tam nedojde k přestávce, třeba, když se čeká na přistavení nového auta, ale nesmí se přitom vypadat, že nemám co dělat.

0/0
14.11.2011 18:52

Richard Hardon

Re: A co kdyby

Vzdyt ja vim, na to to prakticky vidim dost casto. Proto je s podivem, ze v CR vymysli 1000+1 oduvodneni proc to tak nejde (Hluk! - ten asi v Nemecku nevznika a lide se kvuli nemu nesoudi!, BZP - v Nemecku urcite nikdy neslyseli...) apod.

0/0
14.11.2011 18:54

ivoš

Re: A co kdyby

Budeš makat v noci za stejný plat jako ve dne? Zaplatí někdo příplatky za noční práci? Jak říkají jehovisti: probuď se.;-D

0/0
14.11.2011 18:05

Leinad

Re: A co kdyby

Co by nezaplatil, jenom by to dělňasové museli vracet úředníkům - to je těžší, než když to vrací jeden manažer. ;-D Ale kdyby to nějaké odbory zorganizovali...

0/0
14.11.2011 18:31

Richard Hardon

Re: A co kdyby

Jisteze zaplati - to v tom AT a D znaji take, neboj.

0/0
14.11.2011 18:56

Agent-přisluhovač

Re: A co kdyby

Kolik % nákladů na opravu tvoří mzdy dělníků?

0/0
14.11.2011 23:14

k.marco

No jako vždy kecy a skutek utek

No jestli to bude jako tento rok tak se máme na co těšit celý rok žádné uzavírky a na konci roku hurá musíme to utratit příklad viz kolony na dálnicích v současné době to jim ten beton a asfalt v těch současných teplotách dobře bude držet.

0/0
14.11.2011 17:17

205

Re: No jako vždy kecy a skutek utek

Já teda přes rok vídám dost uzavírek a dost často byla oprava rychle hotová. Letošní rok byl v tomhle oproti těm předchozím výjimečně dobrý.

0/0
14.11.2011 17:37

wrah

Re: No jako vždy kecy a skutek utek

Na asfalt zatím není příliš zima, navíc ten se dá pokládat snad i při mínus xy, hlavně když je suchý podklad. Ale na beton již trochu chladno je, hlavně se dá očekávat, že teploty půjdou dolů a že do nějakých 14 dnů, než by beton alespoň nějak rozumně vyzrál bude celodeně pod nulou. Což znamená, že bez přísad proti přemrznutí (velmi, velmi drahých) bude na jaře zralý k vybrání lopatami. Sbíječka netřeba, "beton" bude vypadat jako štěrk. Ano, též nechápu, proč se u nás opravy komunikací nedělají hlavně od května do konce října, tedy dokud je slušné počasí.

0/0
14.11.2011 18:38

Praotec

Zase jenom

ceske keci a zadna akce.;-([>-]

+1/0
14.11.2011 17:13

Karel Infeld Prácheňský, osobně

...

Můžeme se začít sázet, za jak dlouho se opravené úseky D1 budou zase uzavírat kvůli odfláknuté práci:

tyden.cz/rubriky/domaci/doprava/dalnice-u-ostravy-se-mozna-bude-muset-prestavet_217302.html

+1/0
14.11.2011 17:06







Najdete na iDNES.cz