Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi už vyrobili milion aut. O dva měsíce dříve než loni

České automobilky už v říjnu pokořily hranici milionu vyrobených aut za rok. Během října podle statistik Sdružení automobilového průmyslu růst výroby ještě zrychlil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Divam se na Vas a zasnu

Vynikajici narod

Stesti je, ze Cesi maji jenom 19% korporatni dan. Takze nizka vychodni mzda pri vyrobe, auta se prodaji na Zapad a ze zisku nastesti jenom 19% zustane na Vychode. Kdyby Cesi neexistovali, tak by je musel nekdo vymyslet.

0/0
19.11.2011 16:02

kladivar2

Cesi uz zkompletovali a dodali na trh milion aut

autor clanku by si mel udelat jasno mezi vyrobou a kompletaci.

Vyroba je lidska cinost premenujici prirodni predmety na statky :-P

0/0
19.11.2011 14:02

J.K. 4

Hurá, všichni do plechovek!

Točením volantem vzhůru k lepší budoucnosti, všechno si vytočíme na volantech a vyšlapeme na pedálech ;-DRvRvRv

0/0
17.11.2011 8:42

KarelV

Tak vám řeknu... postavit ty LINKY, to je nádhera...

Jak ono to krásně funguje, navazuje, jaká krása a elegance... A pak z té linky sjede jen další popelnice, jakých už se po silnicích dnes prohání statisíce a miliony...  (jakoby jich už tak nebyo až až !!!) :-(

0/0
16.11.2011 15:49

J.K. 4

Re: Tak vám řeknu... postavit ty LINKY, to je nádhera...

Já už ne nebojím říkat, že každá další plechovka znamená nikoli vznik hodnoty, ale vznik škody. Dluhy rostou nevídaným tempem a my tady točíme volantem na asfaltě. Zatímco Čína vyrábí a postupně si nás kupuje. ;-€Rv

0/0
17.11.2011 8:44

skeptický

No a co!?!

Naše montovny sestavily milion stavebnic. K jejich výrobě není potřeba znalostí, jen se naučit bezchybně vykonávat několik úkonů. Takže příspěvek pro rozvoj průmyslu, technických odborníků, designérů a dalších profesí, které vyžadují inteligenci, tvořivost, znalosti je zcela nulový. Zřejmě jsou lidští dělníci v ČR levnější než výrobní roboti.

Podobně se radovali naši soudruzi z každého milionu vytavené oceli. A ekonomika vlastně šla do háje a vzhledem k mizerné nabídce v obchodech 99% občanů ČSSR od 17.11.89 chtěla změnu. Na nějaké pravdy a lásky se český člověk může akorát tak....pousmát.

0/0
16.11.2011 14:30

naroznej

Re: No a co!?!

Zase tak jednoduché to není. Jsou dodavatelé , u kterých je více robotů než lidských zaměstnanců. A ty roboty musí někdo udržovat a seřizovat , aby dělali , co se po nich chce. Taková ŠKODA má vývojové centrum , kde pracuje více než tisícovka lidí. Součástí takové ŠKODY je i velká nářaďovna , kde se vyrábí nástroje pro celý VW. Pracovat v takové nářaďovně je řemeslo. Člověk vyfasuje kus železa , výkres a už jede.

Ano výrobní linka je o "cvičených opicích". Ale jenom ta výrobní linka.

+2/0
16.11.2011 15:02

TVK

Re: No a co!?!

Problém je, že i naše firmy by zaměstnaly minimálně další stovky lidí z profesí 3D konstruktérů, odborníků na materiály, jejich tváření, simulace, CAD/CAM, obrábění atd., ale tihle lidé u nás prostě nejsou ....

0/0
17.11.2011 1:59

pingu1

..mam se radovat..

:-/  kam ,ze to posilame zisk...

0/0
16.11.2011 13:30

KarelV

Re: ..mam se radovat.. ?

Každopádně ZA HRANICE, za hranice ....  Rv Rv Rv

0/0
16.11.2011 15:50

heerer

krize

vazeni, to vubec nic neznamena ba naopak, o to driv prijde krize a obavam se toho aby nebyla horsi nez li ta prvni!

0/0
16.11.2011 13:20

J.K. 4

Re: krize

Bude.

0/0
17.11.2011 8:45

roghir

Nechci být považován za "extrémistu"

Nechci být považován za "extrémistu", ale opravdu to byli češi? Nebyla tato výroba/montáž dílem spíše rumunů, poláků a ukrajinců? (tím však nechci shazovat naše pracovníky).

Jestli to není označení jako "český horník", při tom na severní Moravě maká na šachtách přímo v rubání větší polovina cizinců...

+1/0
16.11.2011 13:01

snoopee

Re: Nechci být považován za

nechci být považován za extrémistu, ale ... neexistuje "větší polovina", tak isto ako neexistuje "menší polovina" a stále to väčšia polovica z vás nechápe

0/0
16.11.2011 13:26

Fungy

Re: Nechci být považován za

a to je tak kolik, ta větší polovina?

0/0
16.11.2011 13:41

mr_bodo

Jen tak mimo řeč...

Aygo, vyráběné v Kolíně, má japonský VIN. Začíná na JTD... No tak nevím, kolik těch dílů je v tom případě českých, když to může mít japonský VIN...

0/0
16.11.2011 12:57

whitepawn

Splnili jsme pětiletku

a naše země havlovsky vzkvétá.

+1/0
16.11.2011 12:44

horác

tyky mi to připomíná

vytěžili jsem 30 mil. tun uhlí a 100 mil. ocele a lokomotivy zlevnily ;-D

+1/0
16.11.2011 13:09

Jolika

a prodat je?

O vyrobu ani nejde, spis o to, jak a kam se preodaji. To je ten problem.

0/0
16.11.2011 12:20

mr_bodo

Re: a prodat je?

to už ale není problém výrobce... to je problém importéra a následně dealera, jestli jeho prodejce nějakou kavku chytí...

0/0
16.11.2011 12:56

iheojte

Re: a prodat je?

kdyby se neprodaly tak se ani nevyrobí, automobilky nedělaj na sklad :-)

0/0
16.11.2011 14:46

J.K. 4

Re: a prodat je?

Problém taky je, kolik peněz z eráru se bude muset vysypat, aby měly po čem jezdit. Rv

0/0
17.11.2011 8:45

tobino

auta auta

vydím to v nejbližší době na krach autoprůmyslu a megapropouštění jako

v roce 2009......skoro v každém městě se děla něco do aut

0/0
16.11.2011 11:55

madry

Re: auta auta

Tak to jsem klidný když to vydíš...Ta čeština dostává co proto...

0/0
16.11.2011 12:00

Jolika

Re: auta auta

;-) jo jo. Ale to neni k danemu tematu. Svoboda pisemneho projevu plati pro kohokoliv.

0/0
16.11.2011 12:21

mi_golem

Příliš vznesený význam slova vyrobili.

Správně smontovali v montovnách. Se divím, že tam jsou ještě nejací lidé. Většinou je vše plně automatizované. Max. tam lítají seřizovači a opraváři.

+3/0
16.11.2011 11:31

jazzjimmy

Re: Příliš vznesený význam slova vyrobili.

Je kouzelný kolik lidí je vždycky totálně mimo...viděl jste někdy i jiné části výroby auta, než jen konečnou montáž?

+1/0
16.11.2011 11:59

mi_golem

Re: Příliš vznesený význam slova vyrobili.

Ano viděl. Jako absolvent ČVUT obor průmyslové roboty a manipulátory.

+2/0
16.11.2011 12:06

cckk

Re: Příliš vznesený význam slova vyrobili.

Všim sis toho češi? ona je otazka kolik dilu se tu vyrobylo

0/0
16.11.2011 12:31

pouyt

Re: Příliš vznesený význam slova vyrobili.

"Vyrobili";-D

0/0
16.11.2011 12:29

cckk

Re: Příliš vznesený význam slova vyrobili.

jdi prvnackum znamkovat sesity tam si taky zvednes sebevedomi;-D

0/0
16.11.2011 12:32

držte si klobouk

bravo češi - za to máte tak zaneřáděnou republiku smogem

0/0
16.11.2011 11:08

neandrtálec

České automobilky ?

Vzpomeňte si přeci. Nejsou vaše. (Petr Bezruč ... no hezky sei těmi říkankami vydělal)

:-)

Patří vám již jen půlka ČEZu a holina na Šumavě.

:-)

Všechno ostatní šlo za provizi na Kajmanské ostrovy.

0/0
16.11.2011 10:43

Lokutus 14

Re: České automobilky ?

to je dobře že škodovka nepatří čechům, představa že by ji řídili (vykrádali) ňáký Romanové, Klausové jr. je dost děsivá

+1/0
16.11.2011 11:07

Duke._._Nukem

Re: České automobilky ?

tak nejak,veskery zisk i vetsina dani je za kopecky.No hlavne,ze nam ti politici tak boubelati,to je dulezite..:-)

0/0
16.11.2011 11:08

neverleft

Re: České automobilky ?

ty ses uplne mimo. tobe uz nic nepomuze;-D

0/0
16.11.2011 12:13

Lokutus 14

....

ale Kalousek poudal, že je strašná krize, aproto musí dělat stamiliardový dluhy :-/.....jiní pravicoví experti říkali, že po šrotovným přijde hrůznej propad autovýroby :-/ .....apropos: Volkswagen příští rok přijme dalších 50000 nových zaměstnaců R^

0/0
16.11.2011 10:10

1911hajduk

Re: ....

ale kdepak 50000, oni prijmou rovny milion a vsem zvednou o 100% platy:-P

0/0
16.11.2011 10:27

naroznej

Re: ....

Těch 50.000 lidí je s otazníkem ,ale může být.

0/0
16.11.2011 10:29

Lokutus 14

Re: ....

na doložitelný argument zareagovat totálním blábolem....to je pro Klausofily typický :-P

0/0
16.11.2011 10:36

neverleft

Re: ....

no blabol je uz ten prvni prispevek. 50000 zamestnancu;-D, leda tak v case sto let.

0/0
16.11.2011 12:17

naroznej

Re: ....

Ono to bylo myšleno celosvětově.

0/0
16.11.2011 15:03

naroznej

Re: ....

Jiní pravicoví experti zase říkali , že šrotovné je nesmysl a že je to rozhazování peněz. A výsledek ?  Díky šrotovnému celý automobilový byznys takřka nepropuštěl , takže státy díky krizi v automotive nevydaly takřka žádné peníze do podpor v nezaměstnanosti a navíc do státních kas přitekly obrovské sumy z daní z příjmů automobilek , které šrotovné převyšovaly několikanásobně.

0/0
16.11.2011 10:29

jesterkasploutvema

Re: ....

Mohu poprosit o odkaz na nejakou studii, ktera vami uvedena tvrzeni potvrzuji?

Dekuji

0/0
16.11.2011 10:55

jesterkasploutvema

Re: ....

a pak si můžete přečíst třeby tyto články

http://ekonomika.idnes.cz/evropske-automobilky-teskni-po-srotovnem-jejich-prodeje-dal-klesaji-1jj-/ekoakcie.aspx?c=A100715_092904_ekoakcie_spi

http://ekonomika.idnes.cz/evropske-automobilky-zazivaji-kocovinu-po-srotovnem-prodeje-aut-klesaji-15p-/ekoakcie.aspx?c=A100615_191423_ekoakcie_vel

http://ekonomika.idnes.cz/srotovne-nemelo-pro-slovensko-vyznam-tvrdi-ministr-hospodarstvi-109-/eko_euro.aspx?c=A090428_172638_eko_euro_pin

0/0
16.11.2011 10:58

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: ....

Šrotovné mělo dva efekty:

1. V první fázi podrželo evropské automobilky (mj. drcené na druhé straně tvrdou evrospkou legislativou) výrobou MALÝCH aut.

2. Ve druhé fázi po skončení šrotovného prodej malých aut drasticky poklesl, neb byl trh nasycený - malý auto si díky "slevě" koupili i ti, kteří by případně nákup odložili do dalších let.

Ale že by mělo šrotovné "několikanásobný" efekt na výběr daně z přímu? Pochybuju. Z vlastní zkušenosti vím, že malá auta automobilkám přináší v porovnání s vozy vyšších tříd jen minimální zisk. Fabie např. kolem 500 Eur. Jestliže tedy šrotovné činilo 30.000 a zisk bratru 15000, činí daň z příjmu bajvoko 3.000. Něco jiného je DPH, to mohlo u malého podpořeného auta činit tak do 60.000. Nicméně zde se projevil efekt dle bodu 2. - zvýšený výběr v roce A, propad v roce B, kdy se auta neprodala.

A pokud jde o tu nezaměstnanost - konkrétně ve škodovce existuje tlustý polštář agenturních zaměstnanců, kteří jdou jako první - bez vlivu na statistiku (PL, SK)

+1/0
16.11.2011 10:59

jesterkasploutvema

Re: ....

http://ekonomika.idnes.cz/v-nemecku-prislo-behem-ledna-o-praci-nejvic-lidi-za-ctyri-roky-ptg-/eko-zahranicni.aspx?c=A090129_114751_eko-zahranicni_vem

http://ekonomika.idnes.cz/nemecko-je-lepsi-lidi-drzet-na-kratke-uvazky-nez-propoustet-pqv-/eko-zahranicni.aspx?c=A100707_200543_eko-zahranicni_abr

0/0
16.11.2011 11:04

xKikous

Re: ....

Aaaah.. Zakládat takováto tvrzení na vlastní představivosti je zajímavé...

0/0
16.11.2011 11:22

skeptický

Re: ....

Z kterého zdroje máte tohle číslo, navíc nepíšete v které zemi onen nábor pracovníků bude probíhat (v Číně, Brazílii nebo kde vlastně)

Krize poptávky v autoprůmyslu se týká socialistických států v EU a  Obamových předlužených USA.

0/0
16.11.2011 14:38

J.K. 4

Re: ....

Jojo, však všude je nedostatek aut!!! Rv

0/0
17.11.2011 8:48







Najdete na iDNES.cz