Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura pustí na koleje méně vlaků, než sliboval

Společnost RegioJet, která od konce září konkuruje na trase mezi Prahou a Havířovem Českým drahám, navýší od 11. prosince počet vlaků méně, než původně slibovala. A to i přesto, že devět vlaků v každém směru je už uvedeno ve vytištěných jízdních řádech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chamestekurel

Pane Jančuro

vy se zrušte protože vy budete jezdit pouze na lince Praha-Ostrava sem a tam,to jste o ničem,zlaté české dráhy!!!!

0/0
30.11.2011 21:06

Gróf

Myslím, že těch cestujících prostě tolik není.

Hlavně mimo špičku není nikoho, kdo by s tím jezdil. Neumím si představit ráno vyspávat, v 10 sednout na vlak, a ve 14 hodin být někde. To je celý den v čudu. Když jedu na služební cestu, tak také nikdy nevím, kdy pojedu zpět. Mnohdy se i o cestě tam dozvím teprve večer před odjezdem. To je samozřejmě u povinně místenkových vlaků docela problém. Proto jsou pro mne Jančurovy povinně místenkové vlaky docela nezajímavé. Jen z tohoto důvodu mu samozřejmě část cestujících nikdy nepřijde na jméno. Myslím, že to je také důvod, proč Jančura část svého záměru prostě skrečuje.

0/0
22.11.2011 18:24

Leinad

Re: Myslím, že těch cestujících prostě tolik není.

Pendolino je také povinně místenkové. V případě neobsazeného vlaku je možné koupit si místenku i minutu před odjezdem (na Pendolino je nutné u pokladny ČD a pak přeběhnout nádraží, na IC RegioJetu klidně i u stewardů při nástupu)

Je to jeho podnikatelské riziko, možná mu to nevyjde. Faktem zůstává, že autobusy Praha-Liberec také kdysi nebývaly povinně místenkové.

0/0
23.11.2011 13:26

Jirkoš

Dobrák Jančura

Ten pan Jančura je ale dobrák. Poté co nás "přesvědčil", že se dá i na železnici vydělávat i bez dotací se vzdává svého "údajného" většího zisku a přepouští ho Českým drahám. A nebo, že by za tím stáli nějaké problémy ? Vagóny vyrobeny k nim vždy pro jistotu dvě lokomotivy co kdyby, kávovary nakoupeny taktéž, hostesky připravené tož co teď s tím ?

+1/0
19.11.2011 18:36

Leinad

Re: Dobrák Jančura

Problémy má jako hodně začínajících podnikatelů, akorát by si měl dávat pozor na ústa. Tipuji, že se mu zpozdila dodávka vagonů (nebo něco podobného).

A jezdit se dvěma lokomotivami považuji za normální - narozdíl od ČD nemá RegioJet depa a pojízdné lokomotivy rozmístěné po trati. Když ČD chcípne lokomotiva nebo hnaný vůz(pár případů do měsíce je) tak si ČD dokáží soupravu nějak odtáhnout - když by se to stalo RegioJetu, tak kromě několika minut blokování trati (SŽDC) bude platit i ČD za odtah vlaku na nejbližší větší nádraží. A myslím si, že by sice ČD rády odtáhly nepojízdný vlak(aby samy neměly zpoždění), ale zadarmo by to nebylo.

0/0
21.11.2011 11:14

tarten

Re: Dobrák Jančura

Jančura není žádný začínající podnikatel. Je to starý mazák v autobusové dopravě a prohlašuje, že vlaky jsou jen autobusy na kolejích - rozuměj že v tom není nic složitého. Dodávka vagonů se mu zpozdila protože poučoval ČD, že nakupuje vagóny zbytečně draho a on že je koupí levněji. Jak dopadlo to "levněji" všichni vidíme. Jezdit se dvěma lokomotivami je ekonomický nesmysl a Jančura nic takového neplánuje. Jednak jich tolik nemá (9 kusů na 18 vlaků denně), jednak ty druhé už z vlaků mizí po přidání čtvrtého páru vlaků, jednak jsou tam kvůli záběhu a případná pomoc chcíplotině je jen bonus navíc (Jančura už nějak neříká, že jeho se technické problémy týkat nebudou, protože on je přeci nejlepší). A nakonec - jedna záložní lokomotiva někde na půl cesty hlídkovat bude, kromě toho odtáhnout chcíplý vlak do nejbližší stanice nemusí zajistit dopravce ale SŽDC.

0/0
21.11.2011 19:53

Dr_Dami

Re: Dobrák Jančura

Zpoždění dodávky je, když je něco objednáno, případně i zaplaceno a nedodáno. Ale kde má firma s ručením omezeným Student Agency nějaké vlaky, nebo aspoň vagóny objednány? O takových objednávkách se vždy hlasitě mluví. A tady je ticho. A že v zimě nevyjedou, protože by neudrželi vysokou kvalitu? Já spíše slyším: nejsme schopni to zvládnout, jako ČD, tak si najdeme výmluvu a počkáme na léto. Když jsem se svezl do Prahy, překvapil mně nefunkční záchod.  Uvidíme v zimě. Nebudeme hodnotit slova, výmluvy nebo sliby, ale jen a pouze činy. ;-)

0/0
23.11.2011 13:18

Leinad

Re: Dobrák Jančura

Jedním z faktů a činů je, že nevozí vzduch. :-P

Dalším faktem je, že na Liberecku jezdí novější vagony a levněji, než na Brněnsku. (v LBC totiž ČD musely vyhrát konkurz)

0/0
23.11.2011 13:31

turista-

Re: Dobrák Jančura

Na trase Praha-Ostrava ČD taky vzduch nevozí.

A v Liberci? Jančura se do tam přece do konkurzu přihlásil, ale sám odstoupil.

0/0
23.11.2011 14:43

Leinad

Re: Dobrák Jančura

Nevozí, ale kdyby služby jednoho z dopravců byly výrazně horší, tak by vzduch vozil. Jinými slovy, služby pár let starého molochu nedokážou překonat služby začínajícího podnikatele.

Jojo :-P to se nevylučuje s tím, co jsem řekl.

0/0
23.11.2011 17:01

Bery

Re: Dobrák Jančura

Nevozit vzduch na trati, kde jezdi soupravy CD s mnohem vetsi kapacitou a jsou stejne casto tak plne, ze cestujici stoji v ulicce, asi nebude az takove hrdinstvi, ze ? ;-)

0/0
23.11.2011 17:09

Leinad

Re: Dobrák Jančura

A jezdit na tratích, kde jiný dopravce dostává dotace, by už bylo trošku hrdinství. :-) (Kromě Liberecka potencionálně všechny kraje. Uvidíme jak dopadnou konkurzy na rychlíky. )

Když na té trati mají ČD za stejnou cenu jízdenky dotované i nedotované spoje (R/IC), je to trošku zajímavé. ;-) (Nechci říkat, že to je dumping - na žaloby má RJ svoje právní oddělení a na pravdu je soud. Ani nechci říkat, že ČD berou dotace na spoje, které vydělávají - to by jim přeci nikdo neplatil, stejně jako nikdo neplatil Praha-Ova. )

A pokud by Jančura nenabízel nic zvláštního, proč by se cestující nemačkali dál ve vlacích ČD?

0/0
23.11.2011 17:27

Bery

Re: Dobrák Jančura

Vtip je v tom, ze ty rychliky tam tak precpane nejsou. A proc ? Duvod je celkem jednoduchy... proc jet obycejnym zastavkovym rychlikem, kdyz EC/IC jede mnohem rychleji a je za stejne penize ? Takze rychliky na te trase vyuzivaji jen cestujici z obci, kde EC/IC nestavi... Napr. z Prelouce do Pardubic a tam prestoupi na EC.

Jinak receno, ikdyz se sice jedna o lukrativni vydelecnou trat z pohledu dalkove dopravy, tak zastavkovy rychlik a osobni vlak jedouci na te trati se stejne bez dotaci asi nezaplati... Prepravni kapacitu a vubec ziskovost na te trase plni predevsim koncove body. To vi moc dobre i Jancura a proto vymezuje pro predprodej mnohem nizsi pocet mist na nacestne stanice, ze. ;-)

+1/0
23.11.2011 18:47

Leinad

Re: Dobrák Jančura

;-)

0/0
23.11.2011 19:05

trox22

Regiojetu fandím,

ale Jančura už by si konečně mohl dávat pozor na pusu, protože ta velkohubost a následné neplnění slibů mu jenom škodí. Mimochodem jak to vypadá s těmi novými vagony které měly začít jezdit tuším že od prosince?

+2/0
19.11.2011 16:07

ptc

Re: Regiojetu fandím,

Vypadá to, že to vypadá hodně špatně.. Už babička říkávala laciný.. Dvakrát placený..Rv

0/0
19.11.2011 17:11

Politicky nekorektni Artaban v01

Re: Regiojetu fandím,

Tak, tak, ja mu take fandim. Jeho vlaky jsem videl jen na obrazcich, ale zda se, ze i v kulture cestovani vlakem se blyska na lepsi casy. Ceske Draho se vzpamatovava a zacina bojovat ne fair prostredky. Tim vice mu fandim.

Sliby by ovsem mohl ponekud zredukovat. Zbytecne si ublizuje.

0/0
20.11.2011 13:07

Dr_Dami

Re: Regiojetu fandím,

No ty vlaky, co jsi viděl na obrázcích, tady stejně nejezdí, je to jen reklamní kampaň. Ve skutečnosti jezdí se starýma, z Itálie dovezenýma lokomotivami české výroby a repasovanými starými vozy. Bohužel. A jak to tak vypadá, jeho nových vlaků se nikdy nedočkáme. Brzy nejspíše přijdou výroky, jak mu český stát nepřeje a jak musí skončit a dát republiku k arbitráži. To je lehčí způsob, jak vyděla prachy.  :-/

0/0
23.11.2011 12:51

tarten

Re: Regiojetu fandím,

To jako od minulého prosince? Zatím ani vidu ani slechu. Takže budeme doufat, že příští rok...

0/0
20.11.2011 23:59

Leinad

Re: Regiojetu fandím,

Ono mu to ve výsledku moc neškodí.

1) Cestující si nakonec stejně vybere to, co odpovídá jeho požadavkům (čas/doba jízdy, přestupy, služby na palubě...) a je levné. Kdo nemá režijku, byl by pro něj spoj SA/RJ výhodnější, ale nejede s ním?

2) Více se o něm mluví. Negativní reklama je taky reklama.

0/0
23.11.2011 13:36

- antimultikulturista -

lol, tady se snad sešlo celý

vedení ČD (čekej dlouho) a píše komentáře ;-D;-D;-D

0/0
18.11.2011 13:45

blekekeke

Re: lol, tady se snad sešlo celý

Ani tak ne vedení ČD, ale spíše jen slepá závist, že je někdo úspěšnější než oni ...

+1/0
18.11.2011 14:56

honzik_janulik

Re: lol, tady se snad sešlo celý

Úspěšnější...;-D V čem konkrétně, tragická postavo diskuzí?

0/0
18.11.2011 19:47

blekekeke

Re: lol, tady se snad sešlo celý

Tak stopro je na tom lépeji než vy a to i duševně.

0/0
18.11.2011 19:55

Leinad

Re: lol, tady se snad sešlo celý

Myslíte si, že on prodělává a dělá SA+RJ jako lidumil? :-P

Nebo že služby v SA IC, které jsou u ČD jenom v SC (WiFi, bezplatné pití,...) dělá Jančura jentak?

0/0
21.11.2011 11:25

tarten

Re: lol, tady se snad sešlo celý

Na "zaváděcích jízdách" samozřejmě RJ prodělává. Zisk se čeká později, až budou vlaky jezdit ekonomičtěji - tedy v plné délce a ne o 3-4 vagónech. Pravděpodobně také už nebudou tak drastické akční slevy.

+1/0
21.11.2011 20:02

tarten

Re: lol, tady se snad sešlo celý

V prodeji letenek...

0/0
21.11.2011 19:55

nickless

Re: lol, tady se snad sešlo celý

Spíš železniční odboráři, kteří zjistili, že je steward od Jančury s jejich režijkou vykopne z vagónu. A taky mají vzteka, protože ještě nedávno si vyhlásili generální stávku, kdykoliv se jim nechtělo makat, a paralyzovalo to celou republiku. Teďka se z toho už nikdo nepodělá, aspoň na této páteřní trati bude jezdit Jančura a ten ještě připojí 5 rezatých vagónů, co někde sežene a bude jezdit tam a zpět jako drak.

+1/0
18.11.2011 17:19

PepaK

Re: lol, tady se snad sešlo celý

Neboj, stávkouvat budou i odboráři u Jančury. http://odborysa.cz/ ;-D

0/0
18.11.2011 17:47

honzik_janulik

Re: lol, tady se snad sešlo celý

Evidentně se domníváte, že inteligence pracovníků drah je na vaší úrovni... Vy jste evidentně paralyzovaní lehkou mentální nedostatečností, a navíc kecáte do něčeho, o čem nemáte ponětí. Upozorňuji, že pracuji v provozu, takže je mi jedno, jestli po kolejích jede RJ nebo ČD a pokud mi bude vyhovovat spojení, klidně pojedu s Regiojetem, ale na rozdíl od vás tlachalů o provozu na železnici vím něco víc, než to, že vlak jede po kolejích, ichtylové...

+4/0
18.11.2011 19:43

109e

Re: lol, tady se snad sešlo celý

Ano, režijka je pro závistivce problém. Vidím, že tě to dusí pořádně. Jen tak dálR^

+1/0
18.11.2011 20:07

Angis

Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

Za prvé je mi blivno z těch růžových košil a za druhé cestuju jen na trase Praha - Ostrava a zpět. Důležitý je pro mne čas, RegioJet - jak říkala známá co s tím už jela - stojí v každé díře. Takže si za to Pendolino klidně připlatím, hlavně, když budu cestovat v klidu a rychle.

+1/0
18.11.2011 13:38

Leinad

Re: Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

R^ Pendolino je spoj bez konkurence. Mimochodem silně zadotovaný(nákup jednotek 680 financoval stát)

IC RegioJetu konkuruje IC/EC Českých Drah.

0/0
18.11.2011 14:46

turista-

Re: Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

Pendolina stát nedotoval. Naopak, objednaly si je ČD a na popud politiků musely zakázku zadat ČKD, které vzápětí, jak bylo tehdy v Česku obvyklé, zkrachovalo a 2 mld. se ztratily. Následky nesou ČD dodnes, Pendolina jsou kvůli vysoké pořizovací ceně drahá, jinak by si na sebe provozně vydělaly.

0/0
22.11.2011 0:20

Petr Tenzor

Re: Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

Pendolino je horsi, nez EC/IC soupravy s modernimi vagony, to vidi kazdy, kdo ma aspon 3 mozkove bunky a jel aspon jednou jak v Pendolino, tak EC. Pendolino je mene pohodlnejsi, je tam malo mista, misto jidelnaku bufet, postavene je to na zaklade zastarale koncepce ze zacatku 80. let. Chybi zasuvky v druhe tride a dalsi veci. Jedina vyhoda je kratsi jizdni doba, kterou by ale obycejne vlaky skoro zvladly taky.

0/0
22.11.2011 18:27

PrezdivkaJizExistuje

Re: Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

Fajn, tak si priplat.

A az bude nekdo z Prahy opovrhovat ostatnimi mesty, napr Ostravou, ze je to dira, tak si vzpomen na svuj prispevek.

0/0
18.11.2011 15:16

Angis

Re: Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

Jsem z mnohem mensiho mesta, nez je Ostrava. Ale smysl nebyl urazit nekoho, proste cokoliv, co mne zdrzuje od dosazeni cile me cesty je dira, ikdyby to stavelo v Paříži, nebo Pekingu. Jsem totiž značně netrpělivý člověk, ikdyž si to někdo může zaměňovat s arogancí. :-)

0/0
18.11.2011 15:46

PrezdivkaJizExistuje

Re: Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

Ok, ale ja jsem naopak rad, ze Jancura stavi v kazde "dire", do jedne z nich dojizdim.

Je dobre, ze i vy mate moznost jet necim pro vas vyhodnejsim, ale tezko se Jancura zavdeci jednim druhem vlaku vsem zakaznikum.

0/0
18.11.2011 15:49

Angis

Re: Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

Jo, já jsem tím jen myslel, že to není vhodný spoj pro mne. Uričtě je vhodpro spoustu jiných lidí. Rozhodně jsem rád, že existují a snad jednou příjdou i s alternativou k Pendolinu.

+1/0
18.11.2011 16:00

tarten

Re: Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

S alternativou k Pendolinu přijde za rok Leo Express Leoše Novotného. Nebude to klopit, ale pomalejší to ve výsledku bude jen minimálně.

0/0
21.11.2011 19:57

femmefatalegia

Re: Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

Tím líp :) alespoň zůstane místo pro ty, kteří RJ jet chtějí ;-D

0/0
18.11.2011 21:16

Politicky nekorektni Artaban v01

Re: Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

Ajznpone, ty jezdis beztak na rezijku a s tou te poslou v RJ akorat vis kam...

0/0
20.11.2011 13:04

109e

Re: Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

A jestlipak víš, kam tebe pošle tvoje závist?:-/

0/0
20.11.2011 19:51

Angis

Re: Chtěl jsem Regio Jet vyzkoušet, ale ani jim nedám šanci.

Co to meleš? To musí každý, komu z nějakého důvodu vyhovuje zůstat u spojů s kterými jezdí zaměstnanec ČD??? Nejsi trochu paranoidní? Nejsem placeny z daní, ikdyž by se mi to líbilo. Jezdím na inkartu.

+2/0
21.11.2011 10:18

horác

dražší jízdé přes Inet od ČD

to mi hlava nebere, většinou je nákup přes net levnější, ale ČD to mají dražší o dvacku.

0/0
18.11.2011 13:16

TigerM

Re: dražší jízdé přes Inet od ČD

...to je nesmysl, pres internet kupuju jizdenku vzdy levneji, a za koupi o nekolik dni drive, jeste levneji...

...regiojet je cca o 20,- levnejsi, tak jak je psano v clanku...

0/0
18.11.2011 14:19

PepaK

Re: dražší jízdé přes Inet od ČD

Je (bude) levnější o cca 20 Kč JEN v případě akčních jízdenek, kterých bude ale jen pár... navíc pokud někomu nedělá problém si v eshopu ČD koupit na tu trasu 2 jízdenky, tak se může dostat ještě pod těch akčních 390 u regiojetu.

0/0
18.11.2011 17:59

mortisqqo

iDnes opet nejduveryhodnejsi :D

viz clanek: RegioJet se tak vstupem na Slovensko stane prvním osobním dálkovým dopravcem v Evropě

A co takhle Eurostar International? 40% vlastni soukroma LCR (UK), o zbytek se deli Francie (55%) a Belgie (5%)

A to ani nezminuji, ze v te vete zapomeli slovicko soukromy. Protoze osobnich dalkovych dopracu existuje v Evrope hromada. Proberte se iDnesaci!!

+1/0
18.11.2011 11:26

tarten

Re: iDnes opet nejduveryhodnejsi :D

Vypadá to, že tuhle větu už z článku vypustili. Aniž by ho označili za aktualizovaný, pochopitelně.

Jinak je to ale složitější, je celkem zvykem jezdit na území cizího státu pod hlavičkou nějakého místního dopravce.

+1/0
18.11.2011 11:33

mortisqqo

Re: iDnes opet nejduveryhodnejsi :D

Pravdu mas ;-D Uz je to vymazano. Zacinam premislet o kariere novinare pro iDnes. Napisu jakykoliv blabol a pak jenom pockam na to, az mi to diskuteri opravi a upresni. No, pak pozmenim clanek a sup! Vydelano ;-)

+1/0
18.11.2011 11:39







Najdete na iDNES.cz