Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za špatnou dálnici nemůžeme, hájí se Eurovia a připravuje žaloby

Stavební obr Eurovia odmítá vinu za nekvalitní úsek dálnice D47, který chce stát reklamovat. Tvrdí, že stavební odpad pod dálnicí povoluje norma. Ta říká, že pod stavbou může být dřevo nebo cihly, neupřesňuje však, jaké množství takového materiálu není na škodu. Firma se brání žalobami na konkrétní zástupce státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Huckelberry Švédd 7

muhehe ... tohle jim může žrát akorát tak nějaký diletant ..

nebo podplacený úředník ..... podstatné totiž je, jaký je výsledný stav stavby ... a mimochodem ... i na rovinatost povrchu je norma ... a ta ZCELA JISTĚ žádné propadání či zvlnění vozovky nepřipouští :-/

0/0
28.11.2011 18:14

RomanL

Tak co, dá se to k soudu,

a za 10, 15 let to bude spravené? ;-D ;-D ;-D

0/0
28.11.2011 11:31

Já, Claudius

To je jak u blbejch na dvorečku

Dálnice je zvlněná, ale podle nich je všechno v pořádku. To mi připomíná jeden slavný český film - je to dobrý, ale neseje to.

0/0
27.11.2011 8:28

ddtx

a ja myslel ze

se u nas za ty miliardy stavi dalnice, a ony jsou to zatim jen poasfaltovane skladky odpadu.

Noja bych firme Eurovia nesveril ani vyasfaltovani parkoviste, to bych mohl najit auto na strome :)))

Tak oni chystaji zaloby, pritom uz maji sedet v base [>-]

+1/0
26.11.2011 13:26

vladino

Asi neumím počítat...

"Testy prý navíc odhalily, že rozpínavost použitého materiálu

není 1,5 procenta, což stavební firma deklarovala, ale zhruba 25

procent. Podle Poruby je to pětinásobné překročení platné normy."

Tzn, že 1,5 x 5 = 25 ? 8-o

0/0
26.11.2011 11:31

magdik

Re: Asi neumím počítat...

No oni už panáci jsou tak zpychlí, že si myslej, že národ už přestal i samostatně uvažovat a používat matematiku. Všechny bych je zavřela a do tepláků!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;-O

0/0
27.11.2011 8:50

Wikan

Re: Asi neumím počítat...

A co třeba: norma je 5 %, firma deklarovala 1,5 %, skutečnost je 25 %.

0/0
27.11.2011 14:01

MF DNES to jediná hraje s náma

No tak samozřejmě, že se brání, že

za nic nemůže. Kdyby šlo o takovýhle peníze, tak byste každej jednotlivej z vás hledali právní kličky, jak z toho svojí firmu vysekat. Podle toho, jak je to takhle podaný, mi to přijde ale docela jednoznačný a každej rozumně uvažující soudce by to měl tak zhodnotit: něco postavili, ale není to v náležitý kvalitě, která musela bejt ve smlouvě. pokud kvalita nebyla pevně stanovena ve smlouvě, tak v kvalitě obvyklé. sice dodrželi formálně nějaký kus papíru, ale kvalita tomu neodpovídá, tak prosím opravte to, anebo to nechá stát opravit na jejich náklady.

0/0
26.11.2011 9:46

fouly

Stavitel

silnice, nade vší pochybnost,  100% odpovídá za konečný výsledek, to je jednou jasné! Zodpovědnosti ho nemůže zbavit ani pánbůh, natož  nějaký soud! Co je na tom nejasného?

0/0
25.11.2011 14:14

grospic

zaplaťpánbů že to všechno příští měsíc skončí

jak říkal Nečas

0/0
25.11.2011 12:47

zdenanek

Re: zaplaťpánbů že to všechno příští měsíc skončí

Pan Nečas, to je takový údržbář.

0/0
25.11.2011 23:29

MIR80

Vitejte v Cesku

kde NIKDO, NIKDY za NIC nemuze.. At vytahne RSD cenovou nabidku s vykazem vymer a projekt. Pokud projekt povoluje takovy bordel, pak pujde brucet projektant. Pokud projekt mluvi o konkretnich materialech, jenz musi tvorit podklad a tyhle materialy nejsou dodrzene, AVSAK JSOU ZAPLACENE, pak pujde brucet zhotovitel a stavebni dozor.. Jasne jak facka...

+5/0
25.11.2011 6:41

jakadlec

já to vidim jednoduše,

eurovia postavila šmejd, tak ať to opraví a je to, jenže je to takovej aušus, že by ji museli postavit celou znovu, drahá byla taky dost a tak ať požádají naše milé politiky, ať jim vrátí úplatky a budou mít prachy na dvě takový dálnice

+1/0
24.11.2011 23:11

denny2606

Re: já to vidim jednoduše,

ano,vidíš to jednoduše a to je právě tvůj problém!

0/0
25.11.2011 10:08

1xx

Silnice se vlní, ale nikdo za nic nemůže! Vše je OK.

Já vám ale voliči řeknu, kdo za to může. VY! NIKDO JINÝ, VY, A POUZE VY! Vy jste ty šmejdy, co nesou odpovědnost zvolili. Je jedno, zda na státní, či komunální úrovni, z které partaje. Vámi zvolení zastupitelé ochotně od dodavatele brali všimné, a výsledek je tady. Volební právo je především o odpovědnosti, ne o slevě v Kauflandu za 30. Tak teď pěkně mlčte a cvakejte, zadara se to nespraví, že? A to si pište, že 30Kč stačit nebude - za hloupost se platí...

0/0
24.11.2011 20:58

bla bla bla bla bla

Re: Silnice se vlní, ale nikdo za nic nemůže! Vše je OK.

Jo a ty jsi co, když ne volič?

0/0
25.11.2011 15:44

ddtx

Re: Silnice se vlní, ale nikdo za nic nemůže! Vše je OK.

Psssst, to byl sam NEJVYSSI

0/0
26.11.2011 13:30

magdik

Re: Silnice se vlní, ale nikdo za nic nemůže! Vše je OK.

Pane, já jsem toho upocence buranskýho Řebíčka nevolila, nevolila jsem ani Topola či Dalíka. Vy nemůžete vidět dovnitř těm šmejdům, jak si to rozhoděj potom mezi sebou. Mám na to jediný lék - jít na náměstí ale ne s klíčema. To že politici ovládli justici a policajty znamená, že se nikdy nic nevyřeší. Buz.na Pospíšil a všechny strany si dohodí  do justice takový lidi, který budou sloužit politikům a nikoliv nám. Proto se nikdy nic normální cestou nedořeší. Poslední výkřik je zrušení vr. zastupitelství. Udělají si svoji buňku, kam dohodí poslušné státní zastupitele a bude po ptákách. Takže co s tím?

0/0
27.11.2011 9:43

marpech

Diletanti? Zloději to jsou.

Všechny zainteresované tuneláře vystavit v klecích na náměstích a pak je to nechat hezky opravit - po staru rukama. [>-]Rv

+1/0
24.11.2011 13:16

vladino

Re: Diletanti? Zloději to jsou.

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
27.11.2011 10:01

Dukátštan

pravda

To není šlendrián,ale dnešní realita.!

0/0
23.11.2011 18:43

Sam666

Prostudujte a pak se omlouvejte

Doporucuji precist tento rozhovor vcetne vnorenych clanku. Pak se asi mili exekutori budete muset omluvit Eurovii a zacit ukrizovavat RSD.

http://byznys.ihned.cz/analyzy-a-komentare/c1-53779060-chyboval-u-d47-stat-nebo-zhotovitel-sef-eurovie-rika-podobny-problem-dnes-resi-i-dalsi-staty

0/0
23.11.2011 18:01

Vass

Dopadne to jako vždycky...

NIKDO ZA NIC NEBUDE MOCI. ;-€ Dokud nepřijde systém OSOBNÍ (a to zdůrazňuji) odpovědnosti pod hrozbou ne vězení, ale totálního zabavení veškerého movitého i nemovitého majetku, pak se nic nezmění. Prostě ti co rozhodují musí mít strach z postihu, že nebudou mít ani na chleba. !!;-O

0/0
23.11.2011 13:48

beanator

Můžou...

Můžou za to auta co po ní jezdí a basta fíky.:-/

0/0
23.11.2011 13:40

jardahorak

Opet slendrian RSD?

Nekdo tady keca.

"O složení části požadovaného podkladu se v dokumentaci píše, že jej "tvoří převážně šamotové cihly a stavební suť, v menší míře dřevo, PVC a pod." Šéf Eurovie Martin Borovka proto říká, že firma pouze plnila přání zadavatele."

"Ministerstvo si to nejen vyžádalo, stavba také přesně odpovídala normám Ministerstva průmyslu (navážený odpad měl certifikáty zkušebních ústavů) a Ředitelství silnic a dálnic každou naváženou vrstvu schvalovalo. Eurovia má ke všemu dokumenty."

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-53760180-eurovia-ke-zvlnene-dalnici-d47-neni-to-nase-chyba-odpad-ve-vozovce-chtelo-rsd

0/0
23.11.2011 13:26

gars

O ty vaše moderní tankodromy za miliardy

už není zájem křišťálově čistí soudruzi objednatelé a zhotovitelé ...

0/0
23.11.2011 12:59

crocodileclip

Ta norma bude nejspíše ještě komunistická

Hlavně že naše vodní dálnice Labe má v sobě tolik navezeného kamení, že by to stačilo na celou dálniční síť. A voni pod silnici sypou bordel.

0/0
23.11.2011 9:38

Jan9002

Re: Ta norma bude nejspíše ještě komunistická

Ty budeš asi politik. Vozit šutr z Labe do Ostravy, to je na obrovský úplatek od přepravní služby. Timnul bych ho řádově na desítky mega.;-D

0/0
23.11.2011 10:10

bobrcobr

Re: Ta norma bude nejspíše ještě komunistická

a vozit z Ostravy bordel z lagun na sever je úplně normální a asi zadarmo.

0/0
24.11.2011 21:14

Jan9002

Postavili tu dálnici? Postavili.

Vlní se? Vlní. Tak za to můžou oni. Udělali nekvalitní výrobek, tak ať ho spraví. Že ho stavěli podle norem? No a?

0/0
23.11.2011 8:59

JarSkali

Re: Postavili tu dálnici? Postavili.

Souhlas, jasná zpráva. Koupím boty, za týden prasknou dostanu jiné nebo peníze zpět. Předražená dálnice a ještě nekvalitní, to je vrchol drzosti jak politiků tak stavební firmy.

+1/0
24.11.2011 14:41

aleale

tak na tohle

sem zvědavej....

0/0
23.11.2011 8:01

DISK

Je to smluvní vztah jako jiný.....

.... a v tomto případě to vidím na šlendrián státu a nějaké podivně cílené útoky s politickým pozadím - však ono se to vyjasní.

 Pokud jde o místní rady z hospody, co je a není povinností zhotovitele, chtělo by to více znalosti problematiky před urychlenými soudy - smluvní vztahy s ŘSD ČR mají spoustu specifik.

 Jako občan se pak nestačím divit - kde jsou ty armády dozorů a konzultantů, které se na straně státu na celé dálnici podílely? Tím nechci napsat, že je vlnitá dálnice v pořádku, ale rozhodně neplatí, že má pravdu ministr resp. pověřený ředitel ŘSD ČR, nějak to zasmrádá populismem VV, jež začal Bárta svou šikanou SKANSKA.

0/0
23.11.2011 7:52

Templ

Re: Je to smluvní vztah jako jiný.....

Není to smluvní vztah jako každý jiný....U zakázek většího rozsahu je zpravidla opravdu politické pozadí, které se promítá i do vlastního provedení stavby. Přeloženo: Technický dozor investora si nemůže moc vyskakovat, protože má své nadřízené politicky aktivní.:-/

0/0
23.11.2011 8:04

DISK

Re:

Jeho volba, tak jako investorova, koho si vybere.

A zmínkou o smluvním vztahu jsem narážel na postupy reklamace v něm určené.

0/0
23.11.2011 8:08

marpech

Re: Je to smluvní vztah jako jiný.....

Šikana skansky? A teď zkuste tu o červené karkulce.. Kolik jste na tom trhnul?

0/0
24.11.2011 21:54

Martin z HK

Proboha

Odkdy není v naší zemi za vadný výrobek odpovědný výrobce?  Ať si postaví dálnici z čehokoli, ale ať to drží...

0/0
23.11.2011 7:15

Sam666

Re: Proboha

Od te doby, co mu do vyroby muze nekdo prikazat vstupni suroviny. Tim prebira zodpovednost za skody surovinou zpusobene.

0/0
23.11.2011 7:53

Velko Vezír

Re: Proboha

Ano máte pravdu, ale stát musí reklamovat dálnici jako chybný výrobek a posléze výrobce může přenést vzniklou škodu na dodavatele. Jinak by to nešlo. To by jste mohl u televize např reklamovat tištěné spoje ne u výrobce televize, ale u počátečního dodavatele tištěných spojů, což by bylo neřešitelné.

0/0
23.11.2011 8:59

Sam666

Re: Proboha

Tak to take je. Stat reklamuje u Eurovie a Eurovia reklamuje u RSD.

To se tahne od roku 2009. Nechapu, proc nyni RSD najednou rozjizdi novou akci. Je to uz 2 roky stara zalezitost.

0/0
23.11.2011 10:30

Sam666

Re: Proboha

http://zpravy.idnes.cz/pod-ostravou-bobtna-velky-problem-ocelarenska-struska-v-podlozi-phr-/domaci.aspx?c=A110806_1630657_ostrava-zpravy_dmk

zde je to popsano do detailu: Eurovia koupila strusku predepsanou RSD od dodavatele predepsaneho RSD se vsemi certifikaty. Dodavatel jiz neexistuje, takze bude pravni bitva :-)

V kazdem pripade to nevypada na slendrian ze strany dodavatele, jak tu mnozi diskutujici plamene uvadi.

0/0
23.11.2011 10:38

marpech

Re: Proboha

A kdopak jim přikázal aby podloží bylo z takového materiálu o kterém každý stavebník ví, že se nehodí?8-o Prostě se předem dohodli a opraví to eurovia za peníze státu a část si opět rozdělí ti samí grázlové.

0/0
24.11.2011 13:18

DISK

Re:

Tak to je v průhledném a právním státě - u nás je to asi trochu jinak, ale proč je třeba se ptát i u objednatele.

0/0
23.11.2011 7:53

Sam666

Jak to je?

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-53760180-eurovia-ke-zvlnene-dalnici-d47-neni-to-nase-chyba-odpad-ve-vozovce-chtelo-rsd

stale budete kamenovat Eurovii, nebo se zamerite na RSD? Uvidime jak na to dnes ve 1400 zareaguje rsd.

0/0
23.11.2011 6:15

doktor_chocholousek

Neuvěřitelná drzost

Eurovie ;-€Rv A co dělá policie ??? Jak to, že manažeři Eurovie nejsou ve vazbě ? Důvod je, ovlivnování svědků a maření vyšetřování. Ona by je přešla chuť podávat nějaké žaloby. Fakt tohle není republika. To je kocourkov.;-O

0/0
23.11.2011 6:09

DISK

Re:

Nerozumím Vašemu postesku, zatím se zdá, že pokračují Bártovy manýry a objednatel nerespektuje reklamační postupy stanovené smlouvou.

 A pak, myslím, že po včerejší tiskovce je jasné, že se řešení zhotovitel nevyhýbá.

0/0
23.11.2011 7:59

Alinič

Pravdepodobne

to tady uz nekdo v diskuzi psal, ale presto . Prece je uplne jedno, jestli je dalnice spatna kvuli drevu, nebo kvuli struzce . Dulezite je, ze JE SPATNA . Hotovo. Reklamace a firmo, ty se starej . Kdyz si koupim boty, je me jedno, jestli se rozpadaji kvuli materialu, nebo lepidlu . Je to pokazene, tak reklamace . Ja proste zadny problem nevidim .

+5/0
22.11.2011 23:36

Bariq

Re: Pravdepodobne

Už jsem to tady taky několikrát psal, pokud se Vám budou rozpadat boty, u kterých při výrobě bylo použito Vámi předem zvolené lepidlo od zvoleného výrobce s patřičným certifikátem, tak zodpovědnost nesete Vy.

+1/0
23.11.2011 7:43

cernobila_televize

Re: Pravdepodobne

ty odpady jsou certifikovanym materialem ? :-)

+1/0
23.11.2011 9:00

kodrcalek

Re: Pravdepodobne

pokud bych obuvnikovi prikazal to lepidlo pouzit, tak ano, je to ma chyba. Ale pochybuju, ze jim nekdo prikazall ten bordel tam navazet, pokud jim to jen povolili, stale nese vinu stavitel

+2/0
24.11.2011 12:24







Najdete na iDNES.cz