Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RWE opět zdraží. Většina rodin si od prosince připlatí za plyn 240 Kč

Dominantní obchodník s plynem v České republice RWE Transgas během krátké doby opět zdražuje. Po listopadovém zvýšení cen si od 19. prosince domácnosti připlatí v průměru dalších 9 procent. Pro zákazníky, kteří plynem topí, vaří i ohřívají vodu, to bude znamenat zdražení okolo 240 Kč měsíčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bbybonek

vyberte si dodavatele energií

http://www.energy.php5.cz/

0/0
27.11.2011 16:52

pětrandočepice

Nevěřím argumentům RWE

pro zdražení plynu. Koruna je jako na houpačce, jednou je na tom líp, jednou hůř. RWE se tváří, že koruna bude jen stoupat. Vědí, že bude i klesat. A vědí, že kvůli tomu zpětně nesníží cenu plynu k původní.

Na mluvčím RWE bylo vidět, že nemluví pravdu. Dokonce se mi zdálo, že je mu  trochu nepříjemné říkat tak očividnou LEŽ. ;-ORvRvRvRv;-€

0/0
24.11.2011 19:21

mi_golem

Re: Nevěřím argumentům RWE

Ano. Nikdo jim nevěří. Spíš je otázkou, kdo dovolil vstoupit těmto fašistům na naše území.

0/0
25.11.2011 11:21

mi_golem

Re: Nevěřím argumentům RWE

Pokud změní cenu, je to porušení podmínek smlouvy a  měla by být okamžitá možnost změny dodavatele bez průtahů.

0/0
25.11.2011 12:30

bbybonek

Re: Nevěřím argumentům RWE

http://www.energy.php5.cz/

máte pravdu

0/0
27.11.2011 16:53

chemba

Neviditelná ruka trhu vše vyřesí.

;-D

0/0
24.11.2011 14:53

horduch

Re: Neviditelná ruka trhu vše vyřesí.

žaden trh tu neexistuje ,všechno co  je života schopné je  regulované a co by normálně šlo do kytek ,tak je dotované

0/0
25.11.2011 11:52

hokejový expert von Kei II.

No hlavně že jsou ekodotace...

...na kdejakou fotokravinu a lidi ve městech kvůli cenám plynu rozjíždějí kotle na dřevo a nábytek. To bude vzdoušek Rv

+1/0
24.11.2011 9:46

hvkp

Tak jsem se podival do aktualniho ceniku...

.. a specialne u mne: spotreba 40000 kWh/rok, je zmena ceny za odebrany plyn z 0.98231 bez DPH na 1.1121 bez DPH.

At pocitam, jak pocitam, zdrazeni je mirne pres 13 procent, tak jakych 9 ? To se nekdo asi prepocital, a zajimalo by mne kdo ?

0/0
24.11.2011 9:12

ptakPB

Re: Tak jsem se podival do aktualniho ceniku...

to musíš brát listopadových 3,4% a 9% v prosinci, no a jak to pozoruji bude to 9% v lednu, 9% únoru ..... - 9% v prosinci 2012. Je potřeba z blbců vytřískat co nejvíc, to je heslo firem v této republice.

0/0
24.11.2011 9:37

hvkp

Re: Tak jsem se podival do aktualniho ceniku...

nenene, ta cena 0.98 bez DPH je uz listopadova, tzn. po zdrazeni temi 3.4% (ono to ale nakonec bylo 5.2%)

0/0
24.11.2011 10:02

on6.

Akorat RWE prijde o par zakazniku

0/0
24.11.2011 9:02

cod

Re: Akorat RWE prijde o par zakazniku

Bohužel jen o pár.Prostě nenažranost těchto firem nezná hranic,ale lidi nemají být ovce a mají jít jinam(já měním dodavatele a operátory jakmile se naskytne levnější,kterých je proti RWE několik, potraviny a benzín nakupuju v rakousku, udělám si výlet a ještě dostanu lepší kvalitu

+1/0
24.11.2011 9:04

ripper6

Re: Akorat RWE prijde o par zakazniku

Nevim mam prazskou plynarenskou a chtel jsem CEZ a ten me napsal ze na uzemi Prahy bohuzel ze tady je hlavni Prazska plynarenska a ze to nejde.

0/0
24.11.2011 9:06

on6.

Re: Akorat RWE prijde o par zakazniku

a co na to antimonopolni urad?

0/0
24.11.2011 9:14

cod

Re: Akorat RWE prijde o par zakazniku

antimonopolní úřad je u nás stejně na nic jako telekomunikační a mobilní operátoři v čechách rýžujou jak nikde[>-]Rv

+1/0
24.11.2011 10:40

evul

Re: Akorat RWE prijde o par zakazniku

Tak přejděte k někomu jinému...je přece tolik možností

0/0
24.11.2011 9:40

mamina2

Co je to za blábol?

Jaká většina? Snad lidi, co mají na plyn všechno. Ti, co plyn vůbec nepoužívají, ti pro změnu nezaplatí vůbec nic;-)

0/0
24.11.2011 8:43

l.mario

Když koruna posilovala,

tak se cena neměnila, když oslabuje, ke zdražení je důvod hned.

+2/0
24.11.2011 8:35

ryccardo

graf

Jinak aby bylo jasný proč se musí zdražovat plyn, tak tady je graf vývoje cen plynu. Z něho je jasně patrný, že zdražit se musí.

http://www.kurzy.cz/komodity/nr_index.asp?A=5&idk=43&od=24.11.2010&curr=USD

0/0
24.11.2011 8:21

on6.

Re: graf

;-D

0/0
24.11.2011 9:15

Vildaa

Re: graf

Z něho rozhodně není patrné, že se zdražit musí. Ale z vývoje kurzu koruny vůči euru a dolaru ano. Jestliže se 1 MWh plynu pohybuje okolo 26 EUR a u elektřiny to je 55 EUR, tak si spočítejte co to udělá. Pro ilustraci. Výrobní podnik malé velikosti, který spotřebuje 5 000 MWh elektřiny či plynu. Kurz koruny byl 24 Kč a teď je najednou 25,5 Kč. Na jedné MWh elektřiny vzniká ztráta cca 80 Kč. Ztráta za rok 400 000 Kč. Už to chápete, že ekonomie není věda jednoho ukazatele?

0/0
24.11.2011 9:27

Maxx IV.

Re: graf

a víte o tom, že poslední dobou koruna silně posilovala, že ano? Myslím tím před tím, než teď začala oslabovat...opět máte vysvětlení, proč se nezlevňovalo? Protože úspory byly v podobných řádech, jako uvádíte nyní při zdražování

0/0
24.11.2011 9:49

ryccardo

Re: graf

Vážený ekonomický odborníku. Čili tady je vývoj cen plynu za poslední 3 roky:

http://www.kurzy.cz/komodity/nr_index.asp?A=5&idk=43&od=24.11.2008&curr=USD

Z něho je jasně patrné, že se cena plynu pohybuje kolem svých dlouhodobých minim. Kurz EUR i USD býval i nižší i vyšší ale cena plynu jeho vývoj nikdy nekopírovala a soustavně pouze rostla i když byl dolar za 15 korun, čili motat do toho kurzové pohyby mi přijde jako irelevantní. Chápu, že ekonomie není věda jednoho ukazatele, ale na to abych pochopil, že si nadnárodní energetické firmy dělají ze spotřebitelů srandu, nepotřebuju vysokou ekonomickou.

0/0
24.11.2011 11:49

medvidekponco

stačí nebýt konzerva

RWE spoléhá, že většina jejich stávajících zákazníků jsou konzervy a neodejdou jinam. Tohle je ale příliš. Nejdřív to zvedli o 5% a z té navýšené částky to zvedají ještě o dalších 9% což není ve finále 14%, ale mnohem více. Zisky má RWE astronomické a tudíž zvedat ceny nemusela. Je to stejné jako se supermarkety, které mají na některých potravinách až 120% marži(nepočítám ještě listovné atd.) a brečí jak budou muset zdražovat. Navíc zdražení už u některých potravin proběhlo a nikdo si toho moc nevšimnul. Po novém roce zdraží zas "kvůli DPH". ;-€

+4/0
24.11.2011 8:10

cod

Re: stačí nebýt konzerva

Prostě nenažranost těchto firem nezná hranic,ale lidi nemají být ovce a mají jít jinam(já měním dodavatele a operátory jakmile se naskytne levnější,kterých je proti RWE několik, potraviny a benzín nakupuju v rakousku, udělám si výlet a ještě dostanu lepší kvalitu!!;-O

0/0
24.11.2011 8:52

mi_golem

Re: stačí nebýt konzerva

ANO. Nenažranost těchto firem je šílená. Už jsem je kopnul do prdele ! Kdysi dávno to totiž byla Středočeská plynárenská, jenže parchanti , rozuměj RWE, je skoupila.

+1/0
24.11.2011 9:11

ryccardo

proč

Mě není jasný jak je možný, že za komoušů stál plyn, uhlí, elektrika, voda furt stejně a byly to zanedbatelný čátky defacto vůbec nezatěžující rodinnej rozpočet. Teď se začíná stávat přepychem mít doma teplo, rozsvíceno a mejt se v teplý vodě. Příští rok na vás pánové z RWE kašlu. Koupím si kamna a budu si topit dřevem a vyližte si s tím předraženým plynem co chcete.

+2/0
24.11.2011 8:06

jenikx

Re: proč

Vítejte v kapitalismu.Jsme moc malý trh(čechy) . Když vás mužou oškubat - proč by to nedělali.

0/0
24.11.2011 8:35

p393

360x12=4320

to je sakra skok za rok pro průměrnou 4-členou rodinu. No nic jdu naloupat nějaké dříví do panského lesa :-D

Jen tak dál [>-]Rv

+2/0
24.11.2011 8:06

evul

a co tak přejít k jinému dodavateli?

prostě se na RWE vykašlete a odebírejte plyn od někoho jiného

0/0
24.11.2011 7:57

ryccardo

Re: a co tak přejít k jinému dodavateli?

fakt myslíš, že zdraží jen RWE? Jak naivní představa ;-D

0/0
24.11.2011 8:07

evul

Re: a co tak přejít k jinému dodavateli?

jasně že zdraží i ostatní...ale RWE bude prostě vždycky jednoznačně nejdražší ze všech...takže nevidím jediný důvod, proč u nich zůstávat a jen si neustále stěžovat :-)

0/0
24.11.2011 8:13

passage

Klaus vám to vysvětlí

Klaus ve své geniální teorii o volném trhu, jak si se vším poradí, zapomněl dodat,že se jeho teorie  vztahuje pouze na ředkvičky a hlávkový salát. Na bydlení ,elektřinu,vodu,plyn,teplo, atd. jeho teorie neplatí.

+1/0
24.11.2011 7:48

newcoast

Re: Klaus vám to vysvětlí

Na to nemá čas.Vydává jednu knihu za druhou.

0/0
24.11.2011 7:53

babacek

Zdražování

Toto zdražování má zřejmě za cíl multikulturní obohacení aby lidé začali vařit na ohni ne na plynu.;-)

0/0
24.11.2011 7:33

newcoast

Re: Zdražování

;-D;-D Na kotlíku a trojnožce? Jenomže by se do doho určitě připletly české lesy a klacíky na ohínek by zdražily taky.;-)

0/0
24.11.2011 7:39

babacek

Re: Zdražování

... začíná se parketami. ;-D

0/0
24.11.2011 7:41

newcoast

Re: Zdražování

;-D;-D;-D;-D;-DR^R^

0/0
24.11.2011 7:42

newcoast

Pražská

plynárenská oficiální ceník: cena leden 2011 743,29 kč/MW cena prosinec 1277,28 kč/MW. To si z nás dodavatelské panstvo plynu dělá neuvěřitelnou srandu.Tohle být v Německu tak plynárny mají od amtu peněžního uvalenou speciélní dodatečnou daň ve 100%.Kolik je infalce v ČR pokud do toho nepočítám lokomotivy?;-D

+1/0
24.11.2011 6:57

do100a

to víte

taková chytrá zásuvečka, snadno, rychle a úplně zadarmo

0/0
24.11.2011 6:23

Azreael

ach ten cesky kapitalismus...

Opravdu horsi kapitalismus snad neni nikde na svete...

U nas se vzdycky hledaji duvodu ke zdrazovani, ovsem duvody ke snizeni ceny se nenajdou prakticky nikdy :-))

0/0
24.11.2011 1:21

Pazdrát

Re: ach ten cesky kapitalismus...

Třeba by vás zajímalo, čím jsme topili za "českého socialismu"?!?!

0/0
24.11.2011 5:12

bože

Re: ach ten cesky kapitalismus...

....mě donutili, abych topil plynem a nyní se asi budu muset vrátit ke klasice- uhlí, dřevo.;-D

0/0
24.11.2011 7:07

mi_golem

Re: ach ten cesky kapitalismus...

Stačí topit složenkama. ;-D;-D;-D

0/0
24.11.2011 10:22

babacek

Re: ach ten cesky kapitalismus...

´´ Nejraději mám odůvodnění, že se musí zdražovat protože se již několik let nezdražovalo.´´

+2/0
24.11.2011 7:35

pida31

NO což...

Lidi koupíme kamna,solární panely,krby uděláme a at si pánové z RWE vylížou......je nechutný poslouchat,že dolar jde nehoru bla bla a když jde dolu tak se nám jaksi zapoměli ozvat NE!! Vedení RWE si asi stále myslí, že českej člověk je totální idiot jinak si to nedokážu vysvětlit čím nám argumentují neustálé zdražování. Jde jim jen a jen o větší peníze nic jiného a možná to že zima začala mírněji a netočí se jim kolečka jak si představovali, ale na to má dobrý hospodář pamatovat a nechat si rezervy, což tady neplatí a prostě se to zdraží a lidi to nějak skousnou, řekněte jim třeba, že je to kvůli dolaru je to jedno blbcům!!!!;-O

0/0
24.11.2011 0:22

Kwak Kwakovič

Přepis z jiné diskuze

Dividenda vzrostla u dvou (Východní Čechy a Severní Morava) ze tří

regionů, kde plyn dodává (za třetí ve výroční zprávě není info) od roku

2008 do roku 2010 o 327 % respektive o 352 % (pro přesnost z 248kč na

813kč a z 304kč na 1072kč);-€

0/0
24.11.2011 0:05

Kwak Kwakovič

Re: Přepis z jiné diskuze

Jinak plyn je nejlevnější za posledních několik let viz http://www.kurzy.cz/komodity/index.asp?A=5&idk=118&od=24.11.2010&do=22.11.2011&curr=USD

0/0
24.11.2011 0:20

sochus

Kecy, kecy

Je to komické. Když dolar půl roku oslabuje až na 16,50, je cena vysoká, protože se prý ceny dohadují dlouho dopředu, když byl dolar vysoko - kolem 19 korun, jako přesně před rokem. Pak se pak ze 17 korun dostane zpět na těch 19, tak týden na to je potřeba rychle upravit ceny vzhůru. Je to jako s benzínem - při poklesu ropy se ještě měsíce musejí vyprodávat staré zásoby, ale jak se rope pohne o cent nahoru, musí se zdražit okamžitě, protože asi zrovna nikdo žádné zásoby nemá.

Konec konců je to prostě realita a věc (ne)konkurence, ale ty řeši kolem jsou už docela stupidní.

+3/0
23.11.2011 23:13







Najdete na iDNES.cz