Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z podvečerních rychlíků České Budějovice - Praha se stanou „couráky“

Cestující se musí připravit na mírné zdražení a změny v jízdním řádu na jihočeské železnici. Od 11. prosince bude také jezdit o něco méně vlaků. Dráhy v kraji vypraví denně v průměru 393 vlaků, které ročně najedou 5 192 073 kilometrů. Meziročně je to pokles o 0,67 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

romank3

nadpis

jak k tomu muzou dat tak blbej nadpis. kdyz se rekne rychliky Ceske Budejovice - Praha tak jsou to rychliky pres Tabor.. ano ty Pisecky jezdi taky z CB az do Prahy ale takhle je nikdo nepouziva hlavni trat je proste pres Tabor a tenhle nadpis teda dokonale mate

+2/0
23.11.2011 23:33

JackCZ

Re: nadpis

Typický diskutér, přečte si jen nadpis a pak je chytrej jak rádio! Kdyby jste si přečetl přečetla celej článek, tak vás nic nemate. Přesně takhle vznikaj zaručený hospodský informace, přečtu si nadpis a vim všechno.

0/0
24.11.2011 14:39

turista-

Re: nadpis

Jenže nadpis by měl vystižně shrnovat obsah článku, ne mást. Pro cestující ČB - Praha se totiž nic nemění.

+1/0
24.11.2011 15:17

Leinad

Re: nadpis

R^

0/0
24.11.2011 19:57

DusanT

Zrušení vlaků

Když se zruší další spoje nic se neděje. Vždyť se podívejte kolik těchto spojů z ČB d přes Píseko Prahy používá,

To by stačilo na malý mikrobus.

Je zbytečné a drahé.

To platí i pro o ostatní tratě v Jižních Čechách.

Je třeba šetřit a ne vyhazovat z našich kapes.

0/0
23.11.2011 20:21

kotec

Re: Zrušení vlaků

??? Jel jste někdy v poslední době vlakem? Já třeba zrovna tím rušeným (= 17.07), minulou sobotu, jelo z ČB 68 lidí. To by mne zajímalo, jak byste je dostal do mikrobusu. Oni lidi tím málokdy jedou celou trasu z ČB do Prahy, na to jsou samozřejmě jiné vlaky - přes Tábor...

+4/0
23.11.2011 20:23

Sociokulturně znevýhodněný (2)

Zase jsme to popletli, že?

"například v Praze dávají revizoři za jízdenky s "neaktuální" cenou pokuty."

Co je tohle za nesmysl????? To možná platí pro MHD, milí redaktoři, ale článek, který jste sesmolili, o MHD není.

+1/0
23.11.2011 19:49

Francisc

Re: Zase jsme to popletli, že?

No, u žurnalisty je normální, že srovnává hrušky s jablky (zde jízdenky ČD v ČB a jízdenky PID pro jenotlivou jízdu). Samozřejmě i v Praze je možné jet vlakem na jízdenku ČD a tu si koupit v 2 měsíčím předprodeji, jenže většinou se jezdí i vlakem na jízdenky PID a ty pro jednotlivou jízdu nemají expilcitně omezenou dobu platnosti, takže při zdražení přestanou platit a DP je vymění zpátky za peníze. V ČB u jednotlivých jízdenek ma trolejbus to je nepochybně obdobné. Problémem ČB je, že tam jsou 100 let za opicemi a jízdenky na trolejbus se nedají použít ve vlaku jako to jde Brně, Praze atd. Na vině je nepochybně KÚ, takže si za to mohou nepřímo jihočeští voliči, kteří si nezvolili, takové krajské zastupitele, aby to fungovalo.

0/0
24.11.2011 11:27

Leinad

Jenom couráky

Proč stát dotuje rychlíky?

0/0
23.11.2011 18:24

Mysel

Re: Jenom couráky

Stejny verejny zajem jako u couraku.

0/0
23.11.2011 18:28

Mysel

Re: Jenom couráky

PS: V praxi je to samozrejme chaby pokus jak predstirat, ze na zcela nevyhovujici trati lze konkurovat silnicni doprave. A pekne drahy pokus.

0/0
23.11.2011 18:33

Leinad

Re: Jenom couráky

R^ kdyby se peníze lily spíše do SŽDC, než do Černé Díry.

0/0
23.11.2011 19:01

Mysel

Re: Jenom couráky

SZDC je taky cerna dira. Mozna mensi, ale cerna je uplne stejne.

0/0
23.11.2011 19:04

Leinad

Re: Jenom couráky

Jenže svým způsobem smysluplnější.

Bylo by potřeba i udělat pár změn u SŽDC, zrušit outsorcing a za každé vykolejení trestat místního traťováka,... ale postavit vyhovující síť železnice bych považoval za smysluplnější, než platit vlaky za jízdu po nevyhovující železnici.

Nemělo by se stávat, že je soukromý bus levnější, než dotovaný vlak.

0/0
23.11.2011 19:10

Mysel

Re: Jenom couráky

Svym zpusobem...

Je levnejsi dostavet 20km R komunikace nebo postavit novou trat Praha - Beroun - Pisek - Budejice? A to pokud mozno s prihlednutim k aspon trochu realnemu odhadu vyuziti...

Predne by mel nekdo konecne pochopit, ze ne vsechny koleje a zdaleka ne vsechen provoz na nich ma smysl.

A dokud se bude krast ve velkem a neodborne ridit (pripad CD i SZDC), tak nema smysl tam lit ani korunu.

0/0
23.11.2011 19:16

Leinad

Re: Jenom couráky

Kdo rozhodoval o stavbě současné R (bez těch 20 km) a proč jim dal vyšší prioritu, než železnici?

Tady chybí schopné vedení i dlouhodobá koncepce. Navíc i jednoduché úkony trvají úředníkům moc dlouho a jsou moc drahé. (viz D11 a Havránková, kdy stačilo reagovat na její nabídku - výměna za stejně velký pozemek jinde)

0/0
23.11.2011 19:48

kotec

Re: Jenom couráky

Té R silnice chybí trochu víc než 20 km. A 3 km železničního koridoru na 160 km/h stojí asi stejně jako 1 km dálnice. (U té železnice do Písku by klidně stačila cestovní rychlost do 120 km/h a jednokolejnost, čímž by náklady na celý úsek Zdice - Písek možná poklesly i pod cenu těch chybějících km rychlostní silnice.)

0/0
23.11.2011 19:55

Mysel

Re: Jenom couráky

34km

Ona by stacila i mnohem mensi cestovni rychlost nez 120km/h. Ale i tak by ta chybejici cast silnica byla vyrazne levnejsi. A to nemluvim o te REALNE pouzitelnosti, ktera je u R nesrovnatelne vetsi.

0/0
24.11.2011 1:36

Mysel

Re: Jenom couráky

A z tech 34km uz cast existuje v polovicnim profilu, proto ne zcela presny udaj napoprve...

0/0
24.11.2011 1:37

Bery

Re: Jenom couráky

Ano, konecne v necem musim skutecne souhlasit... Outsorcing by mel byt u statnich podniku trestnym cinem. Jak se nekde plati outsorcing z verejnych penez, tak je to snad vzdy tunel jako hrom.

0/0
24.11.2011 8:48

Sociokulturně znevýhodněný (2)

Re: Jenom couráky

Masový automobilismus je též černá díra. Nevyberete si.

+2/0
23.11.2011 19:52

Bery

Re: Jenom couráky

Mensi ? Mozna poctem zamestnancu... Ale pokud jde o odtok penez do predrazenych zakazek, tak si moc nezada s RSD. ;-D

0/0
24.11.2011 8:44

Leinad

Re: Jenom couráky

Také pravda. Ale aspoň to nemají ve svém názvu či zkratce. ;-D

0/0
24.11.2011 10:00

Bery

Re: Jenom couráky

To ale na veci prilis nemeni... ;-D

0/0
24.11.2011 19:14

Leinad

Re: Jenom couráky

Jaký zájem? Možnost lidí, kteří nemají finanční prostředky na komerční spoj (nebo třeba své auto), dojet do školy/práce? Courák by je taky dovezl.

0/0
23.11.2011 18:59

Mysel

Re: Jenom couráky

Realne by mohli jet 2x rychleji a o 1/4 levneji nedotovanym(!) autobusem. ;o)

(Lidi z couraku casto ostatne taky...)

Nastinil jsem, jake jsou casove parametry cesty PI-PHA courakem. Realne ten courak nikomu nepomuze.

0/0
23.11.2011 19:10

Leinad

Re: Jenom couráky

Souhlasím. R^

0/0
23.11.2011 19:28

kotec

Re: Jenom couráky

Jenže lidi nejezdí jen Písek - Praha...

0/0
23.11.2011 19:56

Mysel

Re: Jenom couráky

Ano. To jen zduraznuje nesmyslnost plytvani v megalomanskych zeleznicnich projektech a kolejove doprave provozovane bridily/zlodeji.

0/0
24.11.2011 1:26

tarten

Re: Jenom couráky

Ne. To jen zdůrazňuje, že neznáte rozdíl mezi rychlíkovým a couravým autobusem.

0/0
24.11.2011 9:20

Keni

Re: Jenom couráky

Spis je otazka, proc stat dotuje mezikrajskou bus dopravu. Je blbina, aby vlak jezdil do kazde vesnicky, i kdyz na obsluznost ma plno vyhod oproti busu (neni problem vzt lyze, kola, vetsi skupina atd). Ale rusit dalkove rychliky proto, ze je bus neefektivni je blbina. Ale kdyz je dotace (minimlane na porizeni) na bus i na techto trati, nelze se divit.

Zde by to chtelo udelat nejakou koncepci, ze kazda poverena obec musi byt spojena s krajsky mestem pravidelnou zeleznicni elektrifikovanou dopravou. To same krajske mesto se sousednim krajskym mestem. Bude to jiste stat miliardy, ale jiste ekologictejsi a levnejsi, nez treba dotace solarnich elektraren a jine zhovadilosti.

Na druhou stranu je za tim neschopnost CD. O vikendu jsem jel ze Slovace Zilina-Praha, mistenky vyprodany a lide stali jiz ze Slovenska. CD nebylo schopne nikde pripojit par vagonu, na totalne precpany vlak. Od Ceske Trebove jiz ani pruvodci nechodil, nemel kudy projit.

0/0
23.11.2011 19:03

phi

spatny napad

Rv

0/0
23.11.2011 17:44

Mysel

Re: spatny napad

Proc?

30 min v Pisku na nadrazi + 180min cesta vlakem PI-PHA + 60min do cilove destinace v Praze

To cele za 190Kc za vlak a 32Kc za MHD v Praze.

Nezda se Vam to byt atraktivni nabidka, kdyz to cele za cca 250Kc zmaknete autem za cca 90-120min? :o)))

0/0
23.11.2011 18:00

Keni

Re: spatny napad

Nedivte se, kdyz kazdy manager ma bonusi statisice mesicne k platu a tech manageru je tam tak 10x vice. Ja CD fandim a s ancurou jezdit nehodlam. Ale toho, ze bude u nas cena verne dopravy adekvatni se asi nedockame.

A o tom, ze jedit autem je vestsinou ekonomictejsi a casove jedine mozne reseni.

V Cechach by to potrebovalo, aby nekdo udelal nejakou koncepci. Kolik Prazaku jezdi s kolama na Sumavu a jine hory. A jet za pouziti CD to opravdu nejde a kolikrat byla i ochota. Ale treba vlak do Zelezne Rudy popraci jede jiz v 17hod (docela brzo) a v Zelezne Rude je az za 4hod. A to je to jen tesne pres 200km po zeleznici.

Praha -Volary e jeste horsi situace. A neverim tomu, ze by o vikendove vlaky nebyl zajem. Ale muselo by byt kvalitni a ryche spojeni na nejaky uzel a tam poradne pripoje za rozumne ceny.

0/0
23.11.2011 19:14

Mysel

Re: spatny napad

A ty astronomicke naklady k dosazeni cile "rodinka s koly z Prahy na Sumavu za dve hodinky" by Vam nevadily?! Jen kvuli tomu, aby jeli ausgerechnet vlakem? (A to neresim, ze pro tyhle lidi se v Praze za stovky milionu staveji cyklostezky, z nichz vetsina ma nulovy dopravni vyznam.)

0/0
23.11.2011 19:20

Mysel

Re: spatny napad

PS: Samozrejme nic proti vlaku tam, kde ma skutecny smysl pro "normalni lidi", nejen pro ortodoxni fandy zeleznic vseho druhu.

0/0
23.11.2011 19:21

Leinad

Re: spatny napad

Neříkám, že na vaší trase jede SA/RJ, a pokud tam jede, neříkám, že levněji, ale není trošku paradoxní nehodlat jezdit s Jančurou a divit se platům manažerů u jedné z jejich konkurence? Proč by ČD snižovaly své náklady, když jejich zákazníci neuvažují o konkurenci?

0/0
23.11.2011 19:35

Mysel

Re: spatny napad

V systemu, kde jakakoli ztrata CD je nakonec statem kompenzovana, neni ZADNY duvod snizovat naklady. Ikdyby 110% cestujicich o konkurenci uvazovalo dnem i noci. Cestujici neni pro CD dulezity a CD mu to davaji znat na kazdem kroku.

0/0
24.11.2011 1:40

turista-

Re: spatny napad

Neni pravda, ze "jakakoli ztrata CD je nakonec statem kompenzovana". Uz nejakou dobu se tak nedeje. CD si vystaci s penezi za objednavku MD a kraju, ktere jsou dohodnuty pevne na cely rok na konci roku predchoziho.

+1/0
24.11.2011 2:32

Leinad

Re: spatny napad

Jsou úseky s konkurencí (Praha - Ostrava) a jsou místa, kde proběhly konkurzy (Liberecko)

Pro ČD je výhodnější vozit vzduch a nechávat si to proplácet, než vozit cestující R^ Je věcí kaje, aby si to ohlídal. Mimochodem, není náhodou z jízdenky trošku vyšší zisk, než z prokazatelných ztrát?

0/0
24.11.2011 9:57

kotec

Re: spatny napad

Nevím, odkud berete ty časy. Jezdím vlakem ze Strunkovic nad Blanicí do Prahy. Jízdenka mne stojí jedním směrem 109 Kč, protože mám In kartu (ta sice stojí asi 330 Kč na rok, ale to je fakt pakatel, když jedete vícekrát). Vlak to jede celé 3,5 hodiny (takže z Písku to těžko pojede 180 minut, ve skutečnosti to jede jen necelých 2,5 hodiny) a nevím, kam chcete v Praze cestovat, že vám to bude trvat z hlavního nebo ze Smíchova za 60 minut... (to snad leda někam do Hrnčířů nebo na Ruzyni...), já to zvládám ze Smíchova za 20 minut pěšky. Autem by mne ta cesta bez parkovacích poplatků stála asi 350 Kč jen na benzínu...

0/0
23.11.2011 19:36

Mysel

Re: spatny napad

Courak tri hodiny.

Hodina po Praze neni mnoho.

Inkartu a debilni cenovy system CD nema smysl komentovat, malokdo by chtel pak cist ty vulgarity.

0/0
24.11.2011 1:30

turista-

Re: spatny napad

To sice ano, ale courak taky neni urcen pro spojeni Pisku a Prahy, ale pro obsluhu tech svych zastavek. Takze z Pisku do Prahy rychlikem za necele 2.5 hodiny - a ze jich bude min? To si vyridte s Kalouskem. A ze i 2.5 hodiny je moc? Ano, je. Ale muzeme si za to sami . Za cenu bezne dalnice muzete totiz mit VRT na 280 km/h.

Hodina po Praze, pokud zacnete na Hlavaku nebo na Smichove, je sakra mnoho. Do naproste vetsiny rozumnych cilu se dostanete rychleji - ostatne viz IDOS.

A koncept InKarty neni zas tak spatny. Podobne karty maji i tri staty s nejlepsi zeleznici v Evrope - Nemecko, Rakousko, Svycarsko. Ten koncept "zaplatim fix price, abych pak jezdil levneji" se snazi konkurovat IAD - tam taky musite investovat urcitou castku, abyste vubec mohl jezdit.

0/0
24.11.2011 2:30

Leinad

Re: spatny napad

Nevím, zda komerční slevy mají patřit k dotovaným spojům - není to náhodou tak, že si dopravce snížní příjmy z jízdenek, aby měl vyšší "prokazatelnou ztrátu"?

Jinak u InKarty by mi asi vadily občasné změny (důsledků) podmínek. Osobně jí chápu jako snížení ceny jízdenky o X% - ale nedávno došlo ke zmenšení ceny "Praha - Ostrava bez InKarty", aniž by se změnila cena "Praha - Ostrava s kartou."

0/0
24.11.2011 20:12

Bery

Re: spatny napad

Nene, prokazatelna ztrata se pocita na plne jizdne, takze pokud se udela komercni sleva, tak uz to jde ciste na vrub dopravce.

0/0
25.11.2011 9:36

Bery

Re: spatny napad

Hodina po Praze ? To je ale pocitana cesta tam i z5, ne ? Jinak metro ma v rychlosti proti autu hodne navrch, takze pokud nemusim, tak se ceste autem po Praze rozhodne rad vyhnu. ;-)

0/0
24.11.2011 8:59

mamina2

Re: spatny napad

Každý nejede vícekrát.

0/0
24.11.2011 13:00

tarten

Re: spatny napad

Takže i vy počítáte jen benzín a ostatní náklady na auto jakoby neexistují? Přinejmenším amortizace?

0/0
24.11.2011 9:18







Najdete na iDNES.cz