Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSA prodaly další letadlo, vrtulové převedou budoucí sestře

České aerolinie pokračují v rozprodeji své flotily. Ve středu definitivně zmizel z Prahy již druhý Boeing 737-500. Kupují ho arménské aerolinky Armavia. Prodej letadla potvrdila mluvčí ČSA Hana Hejsková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

no

"Prodeje letadel jsou pro ztrátové ČSA vítaným zdrojem

dodatečných příjmů. Například loni prodej šesti boeingů vynesl téměř 1,2

miliardy korun."

Prodám barák, protože mě topení a elektrika stojí moc peněz a půjdu pod most, to je stejná logika.

To budou lítat s dvojplošníkama nebo ty už taky prodali?Zlatý Tvrdík, sice to byl trochu hochštrapler ale tohle by se snad nestalo.

0/0
24.11.2011 23:08

Jablkon

Re: no

nestalo... protoze by Tvrdik vydupal 20 miliard od Sobotky - pokud by tedy CSA v tu chvili jeste existovaly.

ano, "prodam barak a pujdu pod most" je stejna logika - ziskate tim to, ze jeste nejaky cas budete mit aspon na jidlo. ono je to totiz tak nejak podivne napsane. prodeje letadel zlepsuji cash flow a tedy pokud je problemem likvidita, coz v pripade CSA je, muze to zabranit krachu (ve Vasi paralele smrti hladem) ze je to pouze prodlouzeni agonie... to je druha vec

0/0
24.11.2011 23:28

certik_bertik

Re: no

ČSA mají podle mě vcelku atraktivní spoje když se zbavily těch neperspektivních na kterých je zuřivá konkurence jako je Londýn a Dublin, tuhle jsem s nimi letěl a bylo prakticky plno a zpátky taky, takže bude asi problém někde jinde.

0/0
24.11.2011 23:44

Jablkon

Re: no

to vubec nepopiram, ze nema smysl bojovat bitvy, ktere muzou v lepsim pripade skoncit Pyrhovym vitezstvim.

zruseni nerentabilnich spoju a zamereni se na ty ziskove je samozrejme spravna cesta, po ktere by se meli snazit jit i statni dopravci. jen je otazka, nakolik CSA tyto sve prilezitosti dokaze vyuzit - politicky dosazeny management s minimem zodpovednosti vzdycky funguje hur, nez majitel ktery v tom ma furu vlastnich penez (kdyz uz ne uspor, tak aspon moznych budoucich zisku ;-))

jak to v soucasnosti vypada na tech 'zajimavych' spojich CSA vubec netusim. ja s nimi od revoluce letel jednou a to spis omylem - prebookovani zpozdeneho codesharoveho letu z Madridu. letadlo bylo poloprazdne.

krom toho si uz jen pamatuju, ze totozne letenky Pha - Lisabon pres Pariz, v ramci tehdy spolupracujicich CSA + AirFrance, staly u AF 4300 a u CSA asi 16000...

0/0
25.11.2011 22:16

certik_bertik

Re: no

ČSA jsou dneska zaangažovány hlavně na Východě, což je dneska celkem perspektivní trh, kam se takoví jako je Ryanair moc nehrnou, takže bych řekl že je to celkem správně. Letěl jsem s nimi na Ukrajinu do Doněcka v létě a letadlo bylo plný tam i zpět. Je jasný že nemá cenu létat do Londýna, když z ruzyně létá letadlo tam každých deset minut

0/0
25.11.2011 22:34

Jablkon

Re: no

ano, vychod je perspektivni, protoze diky male konkurenci jsou letadla plnejsi nebo prinejmensim letenky drazsi. podle me to neni ani tak o tom, ze by Ryanair a spol. nemel chut (ostatne musi nekam presunout vsechny ty kapacity z Nemecka apod., odkud ho vyhaneji danemi), ale predevsim neni to EU a neni liberalizovany trh. myslim, ze napr. do dneska existuje smlouva mezi CR a Ruskem, uzavrena snad jeste mezi CSSR a SSSR, podle niz kazdou linku mezi obema staty muze letat jen jedna firma z kazde strany. jak to vypada treba na Ukrajine netusim, takove Estonsko podle me uz pro tradicni dopravce vubec atraktivni neni, protoze ho ovladly ostrovni lowcosty.

sance CSA je ted predevsim v primem spojeni Prahy s misty v byvalem SSSR a Asii, ktere jsou zajimave pro business nebo pro prazske pristehovalecke komunity z techto oblasti

0/0
25.11.2011 23:02

certik_bertik

Re: no

tak jasně že ano, tak by manažeři ČSA měli vzít rozum do hrsti a pokusit se využít to co mají, ne dělat jako vyplašení králíci

0/0
26.11.2011 21:25

uran235

vytany zdroj penez to urcite je

horsi casy ale nastanou, az nebude co prodat...:-P

0/0
24.11.2011 20:39

Charles_Davy

Pane redaktore,

v Arménii žijí Arméni vy Arménče.

0/0
24.11.2011 17:10

Jablkon

Re: Pane redaktore,

tim bych si nebyl tak jisty - neni to ten samy "problem" jako Kazasi a Kazachstanci??

0/0
24.11.2011 23:31

lynxxx

Re: Pane redaktore,

No jedině Kazaši. To druhé slovo není česky.

0/0
27.11.2011 23:46

Jablkon

Re: Pane redaktore,

kdepak - oboji je spravne a znamena to ruzne veci: v jednom pripade prislusnika naroda (Kazach), v druhem obyvatele prislusneho statu (Kazachstanec)

v Cesku tenhle rozdil ponekud nefunguje - jak se bude nazyvat napr. cernoch narozeny v Nigerii, majici jako matersky jazyk cosi tamniho a hlasici se k tamni narodnosti, ale vlastnici cesky pas??? Nevim... ale v Kazachstanu to tak (v cestine) funguje a dost mozna to stejne muze byt s Armenem vs. Armencem

0/0
28.11.2011 0:06

abtb

Blábol

"Ve flotile ČSA je 19 airbusů a 7 turbovrtulových letadel ATR pro kratší tratě. Jejich životnost se pomalu chýlí ke konci, firma ale dosud neřekla, zda flotilu letadel na krátké lety obnoví, a pokud ano, jakým způsobem."

Průměrný věk 7 turbovrtulových letadel ATR42 je necelých 7 let, takže rozhodně se jejich životnost nechýlí ke konci...spíše končí jejich leasing a rozhoduje se, jestli se jejich pronájem prodlouží, nebo budou nahrazeny jiným typem letadel pro kratší tratě, anebo tyto lety úplně ukončí...

A jinak doufám, že IDnes bude objektivně informovat se stejnou úporností také o každém dodání nového letadla do flotily ČSA a zajistí si o ní přesnější informace...

0/0
24.11.2011 11:45

Jan Sůra

Re: Blábol

Omluva, popletl jsem si je s vyřazenými ATR72, opravíme.

0/0
24.11.2011 12:02

pivak

Pokracuje to zdarne

Cesta kterou nastoupil supermanazer tvrdej Jarda, z politickych duvodu dosazeny, pokracuje zdarne za svym cilem.

0/0
24.11.2011 11:32

Lvy

To je kšeft prodat letadlo za 200 mega :-D

Jen jsem vážně zvědavý co budou dělat až budou mít letadlo poslední a kolik pak bude stát letenka, protože ten úřednický moloch je stále stejně nenažraný a čím méně letadel tím větší náklady.

0/0
24.11.2011 11:28

jeen

Re: To je kšeft prodat letadlo za 200 mega :-D

Úřednický moloch ?!?!? 8-o Neměl jsi náhodou spíš na mysli managory?

0/0
24.11.2011 11:36

Lvy

Re: To je kšeft prodat letadlo za 200 mega :-D

A nemyslíš si, že to je jen jiné pojmenování toho samého? ;-D

0/0
24.11.2011 11:40

concubitusCZ

..........

Pořád se do toho lejou prachy nás všech, i když je to sakra ztrátoý Rv

Stačí se podívat na linku Praha-Abú Zabí - kolik je obsazenost 20?50? lidí ;-DA to ještě většina v Y, za nejlevnější knihovací třídy.

Ale pak přijde výroční zpráva a najednou jsou ČSA v kladných číslech, i když by tam mělo svítit červený číslo jako hrom. Jenže oni prodali zase pár letadel, tak tu ztratá trošku zamaskovali no.

Celý ČSA ať už jde do háje!!

0/0
24.11.2011 10:53

supich

OK

Před lety jsem někde četl, že jen označení letů CSA, které je OK je z reklamního hlediska velmi cenné (viz anglický výynam) a našimi aeroliniemi zcela nedoceněné. Tak třeba si ho někdo koupí a navíc dostane ještě trosky CSA. Jen se divím, že to nedotáhl tak schopný manager jakým byl Tvrdík...

0/0
24.11.2011 10:23

Neumětel

Re: OK

No jo, skvělý manažer Luft-Jarda. Na toho budou v ČSA ještě roky vzpomínat...

0/0
24.11.2011 10:41

Lemuz ze Sudet

Re: OK

Zacatkem sedmdesatych let jsem vidaval na frankfurtskem letisti-Ff/M- Tupolevy od CSA ktere meli na trupu "Ceskoslovenske Aerolinie" a dale na smerovce "OK JET". Pamatuji si tez povesti ze immatrikulaci OK chteli koupit USA.

0/0
24.11.2011 10:53

myskamiki

Re: OK

je rozdil volacka a imatrikulace. CSR vlastnilo imatrikulace OK, OL, OM (toto dostali po rozdeleni Slovaci). Vsechny civilni letadla v CR maji imatrikulaci OK, takze v te dobe se jednalo o odprodej volacky (oznaceni letu - CSA - OK, TVS - QS..)

0/0
24.11.2011 12:04

Damik

AIRBUS

Letos dorazil A319 a na dalších šest je ještě objednávka. Tedy Boeingy 737 budou nahrazeny těmito stroji a ČSA sjednotí celý park na jednoho výrobce. To je naprosto logická záležitost, většina menších leteckých společností se chová stejně.  Nevím proč z toho dělají novináři takové haló, když dorazila nová A319 nenapsali o tom ani slovo.

+1/0
24.11.2011 10:19

concubitusCZ

Re: AIRBUS

dělaj z toho halo, protože to jde do kytek a pořád se do toho lejou prachy :-P

0/0
24.11.2011 10:54

jeen

Re: AIRBUS

Ale kdeže! Pořád se nelejou, občas taky něco odteče. LuftJarda by věděl víc.

Nyní se ale budou ty melouny odklánět. ;-D

0/0
24.11.2011 11:35

TakNicNo

Re: AIRBUS

Nemám rád nic od frantíků, ikdyž je to vyráběno ve více zemích. Airbus neee :-(

0/0
24.11.2011 11:54

briza

Re: AIRBUS

Nastesti se spolecenosti rozhoduji podle toho co jim ta letadla prinesou a ne podle podobnych nesmyslu. Letosni skore objednavek Airbus vs. Boeing 1231:516

0/0
24.11.2011 12:48

+Moravian+

Re: AIRBUS

Ted jeste uved celkovou cenu zakazek a zjistis ze Boeing je natom podstatne lip..

0/0
24.11.2011 13:29

briza

Re: AIRBUS

No, kdyz to tvrdis, tak urcite budes mit ta cisla k dispozici a rad se s nami o ne podelis. ;-)

0/0
24.11.2011 13:40

Jablkon

Re: AIRBUS

Airbus jede hlavne na A320, kdezto Boeing prodava hodne obrich letadel - pritom A320 nestoji ani tretinu co B777. Nicmene Airbus je na tom porad lip - podle cisel, co jsem ted nasel, ziskal Airbus letos hrube objednavky na 1372 stroju, z toho 1257 A320 family v katalogove cene cca. 110 mld. USD, kdezto Boeing za 194 B777 + 412 B737 ma cca. 90 mld. Navic, Boeing ma temer stejny absolutni pocet zrusenych objednavek jako Airbus, obzvlaste bilance -26 na Dreamlineru ho asi mrzi hodne

0/0
24.11.2011 16:44

Narkotrafikante

Re: AIRBUS

uved jedine aerolinky ktere se specializuji jen na jednu znacku

0/0
24.11.2011 17:19

bellauwood

Re: AIRBUS

třeba Wizzair,Easy Jet,Ryanair,Germanwings

0/0
24.11.2011 19:34

Daun

Az prodaji posledni letadlo,

tak si uvedomi, ze bez letadel se jako letecky prepravce neuzivi.

0/0
24.11.2011 10:07

sandokan78

Re: Az prodaji posledni letadlo,

To je přece záměr, ne? Aby to pak někdo mohl celý koupit za hubičku....

0/0
24.11.2011 10:09







Najdete na iDNES.cz