Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další zájemce o dotované rychlíky: Olomoucká dopravní

V soutěži o provoz rychlíkových tratí mezi Ostravou a Olomoucí přes Opavu a Krnov se může nakonec utkat až devět železničních dopravců. O provoz rychlíků projevil zájem další dopravce, o kterém se zatím nemluvilo: společnost Olomoucká dopravní, která dosud provozuje jen nákladní vlaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Santa1

Za pár let bude všem jasné,

proč to zákonitě musí být dražší. Pohádka o volné soutěži může zabrat leda tak na děti ze školy, nabušené poučkama o tržních principech. Zavedením konkurence nezlevnilo povinné ručení, ani elektřina nebo plyn. Tohle není nějaký krám, který se dá začít sekat ve velkých sériích někde v Číně. Je to služba, na kterou potřebujete zaplatit kvalifikované lidi, platit stále dražší palivo nebo energii a to ještě slibujou jezdit s nejnovějšími vlaky. Perpetuum mobile neexistuje, takže někde se ty prachy na to budou muset vzít.

+1/0
26.11.2011 23:37

Leinad

Re: Za pár let bude všem jasné,

Krátkodobě to bude levnější, jelikož to donutí ČD chovat se ekonomicky (neutrácet za blbosti jako Pendolino nebo třeba Regionova hlučnější než to před rekonstrukcí, neplatit manažery když jejich práce nenese, mít u platů provozních zaměstnanců více proměnné složky a méně tabulek). Faktem je, že už je vidět, že když se ČD přestanou proplácet IC z Prahy do Ostravy, tak tyto IC kupodivu jezdí ČD dál.

Z dlouhodobého hlediska nevím, jelikož moc podobných privatizací ve světě nebylo. V Británii byla chybka, že se prodávaly i koleje, což znamenalo praktický monopol majitele té trati.

0/0
27.11.2011 11:15

turista-

Re: Za pár let bude všem jasné,

--- "Faktem je, že už je vidět, že když se ČD přestanou proplácet IC z Prahy do Ostravy, tak tyto IC kupodivu jezdí ČD dál. "

Ovšem vyvedením techto spojů z objednávky Ministerstva dopravy vzniká na ně naopak nárok na kompenzace za zákonné slevy pro děti, studenty, důchodce, jako dostává každý komerční dopravce (i SA resp. RJ). Nedávno iDnes přece upozornila na fakt, že není vyloučeno, že to je zhruba stejně.

0/0
27.11.2011 14:14

Leinad

Re: Za pár let bude všem jasné,

Není to vyloučeno, ale jak to je ve skutečnosti? Pokud se dříve počet studentů na tratích průměroval a nyní vychází, že na Pha-Ova je studentů více, neznamená to, že na jiných tratích je studentů méně?

0/0
27.11.2011 14:53

Bery

Re: Za pár let bude všem jasné,

Ze by tam bylo studentu nejak vice se mi moc nezda. To si spise Jancura nafouknul statistiku. ;-)

0/0
28.11.2011 8:31

Leinad

Re: Za pár let bude všem jasné,

On sám? Požádal o více "slev" než na kolik má nárok?

0/0
28.11.2011 11:21

Bery

Re: Za pár let bude všem jasné,

Tak jak to probehlo v mediich, tak to na mne zapusobilo dojmem, ze asi vykazal vyssi cislo, nez kolik vykazuji na stejne trati CD. ;-)

0/0
28.11.2011 16:29

Leinad

Re: Za pár let bude všem jasné,

Pokud to udělal, kdo mu to proplatil? 8-o 

(Jinak pokud by šlo o pár drobných, nedivil bych se, že RJ má pro studenty lepší služby - na Pendolino nemá každý ani po slevě, IC Českých Drah je ve špičkách přeplněný)

0/0
28.11.2011 18:43

Bery

Re: Za pár let bude všem jasné,

Jestli to dostal proplaceno netusim...

Prave proto, ze IC/EC jsou ve spickach preplnene a udaje o poctu studentu se celkem logicky daji u CD dohledat, tak se da ten pomer studentu overit. Ale jestli o to ma nekdo na MD vubec zajem fakt netusim.

0/0
29.11.2011 9:26

Saint Vitus from ABL

Re: Za pár let bude všem jasné,

O nákupu Pendolina nerozhodovaly ČD, ale vláda Václava Klause.

0/0
27.11.2011 14:16

Leinad

Včera bylo pozdě

R^ Doufám, že konkurz bude objektivní a průhledný.

0/0
26.11.2011 13:30

plukovnikoneill

a co dát jako podmínku

že musí obsluhovat i nějakou trať na zrušení,či zrušenou? Když chtějí mít dotovanou trať,ať na nedotovaný ukážou dopravci co umí.;-O[>-]

0/0
26.11.2011 3:10

aldik7

Re: a co dát jako podmínku

to by mohl ukázat hlavně Jančura, že umí vydělávat i na lokálce.. zatím vyzobává drahám akorát rozinky :-P

0/0
26.11.2011 10:14

bkv

Re: a co dát jako podmínku

A už je tady znova"vyzobávání rozinek". A dotace, které ČD na tyto rozinky berou vím nevadí?

+4/0
26.11.2011 11:43

lucky_24

Re: a co dát jako podmínku

Vůl zůstane volem a soudruh z ČD soudruhem z ČD, s tím nic nezmůžeme, bohužel. Je zajímavý, že na tu rozinku náš skvostný osobní dopravce co nám tak horečně děkuje, že jezdíme s ním dostával dotace a bez nich tam neuměl až do dnes vydělávat.

0/0
26.11.2011 11:48

aldik7

Re: a co dát jako podmínku

dotace na vlaky IC, EC začali za Bazaly (to byl ten vůl před Žaludou) a naopak zrušil povinné příplatky na vlaky IC, EC .. a proč by dráhy sami od sebe chtěli ty dotace zrušit? to by byli sami proti sobě, at si je zruší (už je zrušilo) ministerstvo :-) Jančura by si sám sobě taky nevypustil rybník :D

0/0
26.11.2011 11:56

Hrabě Felix Teleke z Teleke

Re: a co dát jako podmínku

Takže jen pro upřesnění. I pan Jančura bere dotace, ale prostě říká, že ne! Stát mu platí za žákovské, důchodcovské a pro tělesně postižené do plné ceny jízdného. Jen pro zajímavost. Ať si každý jezdí, jak uzná za vhodné. Nevím proč to tady pořád řešíte. Ano Jančura má akorát plné ústa keců a ten jeho slavný personál je tragický. Že se mladé stevardky umí usmívat, no to není výhra.  Jinak přeji mnoho krásných kilometrů na českých železnicích.R^

0/0
26.11.2011 12:03

bkv

Re: a co dát jako podmínku

Felixi a tím chcete říci, že ČD to nikdo neplatí? Pokud si stát něco prosadí, tak je snad slušnost za to taky zaplatit a je jedno jestli RJ, ČD nebo např. Viamontu.

+2/0
26.11.2011 12:07

dantex

Re: a co dát jako podmínku

Takže pro upřesnění, studentské a žákovské slevy jsou sociální politikou státu, každý dopravce je musí poskytnout a stát pak rozdíl mezi nor,ální jízdenkou a slevovou dopravci doplácí.

+1/0
26.11.2011 12:52

bkv

Re: a co dát jako podmínku

Aha takže podle vás je "vyzobávání rozinek" ze strany RJ hrdelní zločin a to samé ze strany ČD naprosto normální věc. Opravdu skvělá logika, neměl byste s tím něco dělat?

+2/0
26.11.2011 12:04

Leinad

Re: a co dát jako podmínku

Proč? ;-D Kraj nechce platit nějakou trať, tak co. :-P Mimochodem třeba Veolia Transport Morava ukazuje, jak může jezdit Šumperk-Velké Losiny, když ČD nechtějí.

0/0
26.11.2011 13:20

JK75

cena

jaká bude cena jízdenek? Čím víc dopravců tím hůř. Jedna cesta jedním dopravcem je nejlevnější než jedna cesta mnoha dopravci. Možná služby budou lepší,ale vodu nebo kafe nepotřebuji,jídlo mám radši vlastní, vím co mám a co jím a kde to bylo než jsem to začal jíst. Takže co lepšího? Sedadla a místo? Ale vzhledem ke stoupaní trati na Krnov z Olomouce to bude asi málo motorů a vozů nebo lokomotiva a vozy na vlaku. V dieselové trati docela problém zařadit hodně vagónů aby bylo pohodlí,býť lidí tam jezdí dost. Nejvíc asi jako všude pátek/neděle. No snad budou mít lepší strojvedoucí než RJ, protože tam je podzim hodně problematický v lesních úsecích,což je skoro půlka úseku do Krnova. Aby nebylo moc mrtvých po pár vlacích rychlokvašek na mašině

+6/0
25.11.2011 17:50

AAA2

Re: cena

neboj, horsi nez u CD to nebude :)

+2/0
25.11.2011 18:55

xKikous

Re: cena

Aha... a s tou cenou jste vydumal sám??? ;-D

+1/0
25.11.2011 19:00

turista-

Re: cena

Jízdné je obvykle funkce závislá na vzdálenosti. Ale neprotíná bod (0,0), má v sobě určitou konstatní složku. Proto je ve většině případů tzv. lomené jízdné, složené ze dvou tarifů , dražší než jeden, kilometricky degresivní tarif.

Příklad prodražení cesty více jízdenkami přímo ze Švýcarska máte tady: http://www.voev.ch/dcs/users/117/FaktenArgumente_2010_e.pdf

Je tam vysvětleno, proč tam lidi tolik používají veřejnou dopravu. A jeden z důvodů je právě jednotný tarif.

0/0
25.11.2011 23:59

xKikous

Re: cena

OK. Ale pokud máme na jedné trati více dopravců povede to za a) k zlepšení služeb a za b) zlevnění jízdného. Za této situace je totiž možné, že cestující budou jezdit více s jedním dopravcem, zatímco druhý by mohl zkrachovat. Tudíž všichni dopravci budou vymýšlet nějaká lákadla pro zákazníky.

Zároveň si uvědomme, kdo jezdí vlakem. Zpravidla studenti, důchodci a nižší příjmové skupiny (vyjma několika tratí), pro které je cena obvykle důležitá.

0/0
26.11.2011 12:12

Leinad

Re: cena

I při více různých dopravcích je teoreticky možné udělat integrovaný dopravní systém nebo aspoň je nějaká pravděpodobnost, že si sami dopravci vyjednají uznávání jízdenek, zejména u navazujících spojů. 

Neříkám, že úřadování okolo IDS je levné, ale mohlo by být levnější, než outsorcing uklízeček a další odklony peněz z ČD.

0/0
27.11.2011 16:12

p_n_2

Re: cena

S ČD na věčné časy a nikdy jinak!  A to s tou cenou, kolik jste toho vypil?

+1/0
25.11.2011 21:05

mim7

Re: cena

A hlavně ti nebude platit ve všech vlacích režijka. ;-(

+1/0
25.11.2011 22:53

yalma

Re: cena

no a vo tom to je. Ajznboňák/ne ovšem každý, sorry) by chtěl, aby mu režijka platila na všechny vlaky, včetně soukromých,ale že ČD vyškrtaly z nového JŘ časy RJ, to je v pořádku ? Proč by nemohl existovat JŘ,kde by byly všechny vlaky všech dopravců?

0/0
27.11.2011 13:52

turista-

Re: cena

Takový JŘ existuje - je jím JŘ, který vydává SŽDC - máte ho na IDOSu, máte ho tady: http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady-111211.html

Pokud jde o JŘ na www stránkách ČD, nevidím důvod, proč by tam měla být konkurence. Na stránkách alza.cz taky nenajdete nabídky Mironetu. Na stránkách RJ taky není ani slovo o vlacích ČD.

0/0
27.11.2011 14:09

bkv

Re: cena

No hlavně, že za tu dobu co jezdí RJ stačili strojvedoucí od ČD rozmlátit min. dva vlaky. Jednou dokonce i se zraněním cestujících. Ale to ty přes svoje modrý brejle nevidíš.

+1/0
26.11.2011 11:47

turista-

Re: cena

Jaký je poměr počtu těchto mimořádných událostí k počtu vlaků?

0/0
27.11.2011 14:10

Leinad

Re: cena

Bude hůř, SŽDC už nyní ráda vyhazuje vlaky z kolejí (nedotažené šrouby,...). 

Jinak souhlasím, chybující strojvedoucí jsou i u ČD.

0/0
27.11.2011 16:16

aldik7

hlavně

aby se k lidem nechovali jako k běžnému nákladu, když ted provozují jen nákladní vlaky :-/ nebo aby nevozili cestující ve vagonech na uhlí, ty se hodí akorát pro fotbalové "fanoušky";-D

0/0
25.11.2011 17:36

Leinad

Re: hlavně

Mno to ČD totiž vůbec nedělá, že by průvodčí občas neměl dobrou náladu při komunikaci s cestujícími. ;-D Nebo že by zapomněly informovat o výluce či o zpoždění.

0/0
26.11.2011 13:17

kaksikymmenta

Jedině dobře...

...ale pokud ČD zruší ten dvouhodinový takt rychlíků mezi Olomoucí a Krnovem, asi nebudu moc rád.

0/0
25.11.2011 15:51

aldik7

Re: Jedině dobře...

ČD jsou jen dopravce, vlaky si objednává buď MD nebo kraj, takže brečíte na špatném místě;-)

+2/0
25.11.2011 17:34

kaksikymmenta

Re: Jedině dobře...

Milý pane, není potřeba mě poučovat, kdo co objednává a kde mám brečet. Dopravou, zejména tou železniční a městskou, se zabývám od útlého věku. Takže dobře vím, že vlaky vyšší kvality a rychlíky objednává Ministerstvo dopravy, osobní a spěšné vlaky kraj či obce. Dál to rozpatlávat nebudu, jistě víte, o čem je řeč. Napsal jsem prostě jen svůj názor jako většina tady.

0/0
25.11.2011 17:46

aldik7

Re: Jedině dobře...

Tak když to víte, tak jste to neměl psát blbě.:-)

+3/0
25.11.2011 17:48

xKikous

Re: Jedině dobře...

R^R^R^

0/0
25.11.2011 19:00

Leinad

Re: Jedině dobře...

Záleží na kvalitě objednávky a požadavcích v konkurzu. Interval a návaznost spojů by měl být součástí požadavku.

Mimochodem třeba na trati Olomouc-Uničov-Šumperk žádný interval nefunguje, protože jej kraj nechce.

0/0
26.11.2011 13:27

Duke._._Nukem

a co papa mazanek leosek...

:-P

0/0
25.11.2011 15:36

Vanguard

Re: a co papa mazanek leosek...

Má zájem, neumíš číst?

0/0
25.11.2011 15:44

109e

Re: a co papa mazanek leosek...

Chová se na rozdíl od Jančury jako chlap.

0/0
25.11.2011 18:46

AAA2

Re: a co papa mazanek leosek...

jasne, nechal si jako spravnej chlap koupit od tatinka vlacky ;-D zatimco Jancura si vsechno zbabele vydelal od piky.

0/0
25.11.2011 18:57

109e

Re: a co papa mazanek leosek...

Asi neumíte číst, psal jsem o chování, nikoli o tom, kdo jak co získal. A  vystupování Leoše je naštěstí někde jinde.R^ Zbabělost Jančury není v jeho podnikání, ale v jeho brekotu.Rv

0/0
25.11.2011 19:30

hasil.lokotka

Re: a co papa mazanek leosek...

S tím souhlasím, Novotný aspoň nemá potřebu někoho pomlouvat a když slíbí nové vlaky, tak budou nové vlaky. A to, že někdo má hodně peněz, protože měl továrnu... Hamé taky musel někdo vybudovat.

Já se nechci nikoho zastávat, ale když jsme jenom četl, co ten člověk má za vzdělání, reference apod., tak to mu závidím.

0/0
25.11.2011 23:17

OBČAN NIKOLIV OVČAN

Kéž bychom se dočkali Arrivy.....

V

0/0
25.11.2011 14:10

AAA2

Tak substrat asi uz vozit umi

ale lidi? ;-D

+1/0
25.11.2011 13:45







Najdete na iDNES.cz