Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moody's straší EU špatným ratingem a bankroty. Japonsko nabízí pomoc

Pokud eurozóna nenajde rychlé řešení krize, mohou přijít státní bankroty. Oznámila to jedna z trojice velkých ratingových agentur Moody's. Firma také pohrozila snížením hodnocení všem zemím eurozóny a také některým dalším státům z Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rubik1

Jestliže zhoršení ratingu nějakou zemi ohrožuje,

...tak je ta země už zralá na bankrot. Znamená to totiž, že nezná jiné řešení svého financování než půjčkama. Také to znamená, že novýma půjčkama v podstatě splácí starší půjčky a je tudíž na cestě k bankrotu. Země, která má zodpovědnou vládu, si půjčuje jen na investice, které jsou výhodné a samy se zaplatí. Taková země si může přestat půjčovat kdykoliv se jí zdají úroky nevýhodné a prostě jen splácí předchozí výhodné půjčky. Pouze zemi, která se předlužila, je možno vnutit nevýhodný úrok. Pokud jde o půjčku krátkodobou anebo rizika nese někdo jiný, je to pro věřitele velmi výhodný obchod (=lichva).

0/0
28.11.2011 23:40

Modrý a zelený blesk

Re: Jestliže zhoršení ratingu nějakou zemi ohrožuje,

Hm, a která země to je, ta zodpovědná...?

0/0
28.11.2011 23:42

Rubik1

Re: Jestliže zhoršení ratingu nějakou zemi ohrožuje,

To, že je tolik nezodpovědných vlád je důsledkem vady v demokratickém zřízení. Oprava je možná, ale znamenalo by to zakotvit změnu v Ústavách těch zemí. To nepůjde snadno, protože vyrovnané hospodaření je nevýhodné osobně pro všechny politiky, kteří jsou voleni na omezené volební období. Ke změně tedy může dojít jen pod hrozbou revoluce, což nenastane dřív než bude velmi zle.

0/0
29.11.2011 0:05

MrEx

Re: Jestliže zhoršení ratingu nějakou zemi ohrožuje,

S příspěvkem se dá souhlasit až na pár drobností - ve veřejných financích hraje velkou roli hospodářský cyklus, ne nutně musí být půjčování na půjčky cestou do pekel (např. na začátku cyklu hosp. konjunktury). Čímž neříkám, že v 90% to cesta do pekel skutečně je :) Půjčka s vysokým úrokem může být i za situace, kdy země prožívá hospodářský boom a investiční multiplikace je vysoká - převyšuje náklady z úroku. To však samozřejmě neplatí pro situaci současnou :) Jsem trochu rozpolcen v otázce teorie státní financí v jednotlivých cyklech ekonomiky (útlum - pumpování peněz státem do ekonomiky, boom - snižování státních výdajů), především vzhledem ke zpožděným projevům takových opatření v ekonomice a otazník také visí nad efektivitou státem alkovaných zdrojů.....

0/0
29.11.2011 18:41

tuana

a bude hůř

vidím to tak,že by se v Česku měl honem rychle obnovit potravinářský průmysl a koukat na to,abychom v energiích byli soběstačný

0/0
28.11.2011 22:01

Modrý a zelený blesk

Re: a bude hůř

Tak to bych rád věděl, jak to hodláte zařídit.

0/0
28.11.2011 23:38

Rubik1

Re: a bude hůř

Asi pěstovat řepu pod fotovoltaikou. ;-D

0/0
28.11.2011 23:41

Jurassick

Ratingové agentury v soukromém vlastnictví

Tyhle agentury diktují zbytku světa co je špatně a co dobře. Opravdu? Já myslel že státní instituce je vždycky víc než soukromý subjekt. Ale asi jsem naivka. Ovšem jako naivka říkám, že si tihle lidé zaslouží za své spekulace doživotní kriminál anebo ješte lépe deportaci na Sibiř.

+3/0
28.11.2011 20:54

vransen

Nejdřív batole,

teď holka metr padesát. Skoro čekám, kdy půjdou na (jednoho!) důchodce?

0/0
28.11.2011 19:38

vransen

Re: Nejdřív batole,

Sorry, patří jinam. ;-D

0/0
28.11.2011 19:40

gars

Re: Nejdřív batole,

co si nakoupíš tak to zaplať ... naše bábi to říká dobře

0/0
28.11.2011 20:18

jan.banos

Německo a další čtyři silné země s nejvyšším ratingem AAA

;-D

Pokud to není 100% kryté zlatem, je udělení "tří áček" mazání medu kolem pusy.

+5/0
28.11.2011 18:55

Larry Matejka

Re: Německo a další čtyři silné země s nejvyšším ratingem AAA

Lehman měl AA plus v době, kdy už měli hlavouni bouchačku u hlavy... Ratingovky jsou podvod století... AAA dostávaly úvěrové produkty a deriváty, které smrděly ještě dříve, než se dostaly na papír... Absurdnost finančního světa... Když někdo seděl v Dubaji a kupoval securities Fannie Mae nebo Freddie Mac za 100 mega bylo mu fuk, jestli polovina těch nemovitostí a hypoték byla jen na papíře, když to mělo AAA... ;-D

+2/0
28.11.2011 19:05

MirekBrab

Re: Německo a další čtyři silné země s nejvyšším ratingem AAA

Co furt mají všichni s tím zlatem? Proč to nekrýt třeba platinou, uranem, ropou? Zlato je sice stabilní látka. Cena zlata ale dost kolísá. Kdyby se v Africe zbláznili a těžili o sto šest, kde bude cena zlata?

0/0
28.11.2011 19:12

Ulrich

Re: Německo a další čtyři silné země s nejvyšším ratingem AAA

Jasně, ale kolega to jistě mínil tak, že evropské státní ( unijní ) dluhopisy jsou jen toaletní papír bez ohledu na osobu emitenta. Je šílené, že kromě ECB to vůbec ještě někdo kupuje za cenu, která je tam vytištěna.

0/0
28.11.2011 19:17

phdr_hroch

Re: Německo a další čtyři silné země s nejvyšším ratingem AAA

A proc ne ? :) Urok je tam vice nez solidni a kupujici pocita s tim, ze to po nem koupi ECB.

Nevite nekdo, jeslti se dluhopisy nedaji rozdelit podobne jako hypoteky na transe ? Jeslti jo, tak to je pak nejvyhodnejsi produkt na soucasnem trhu.

0/0
28.11.2011 22:33

wrah

Re: Německo a další čtyři silné země s nejvyšším ratingem AAA

I kdyby v africe zešíleli a nahnali do dolů polovinu obyvatel, tak jen na pár příštích let kompenzují růst ceny zlata. Máte představu kam (povětšinou mezi spekulanty) by vyhnala cena třeba 1500 dolarů za unci nákupy zlata? A až by za deset let došla většina těžitelných rezerv, tak co by to s cenou zlata udělalo? (přes noc nárůst ceny o 100%)Proč to nekrýt jinou drahou věcí? Ropa je pro tyto účely příliš levná, 1 barel (čili necelých 160 litrů) má cenu 100+ dolarů. Tedy skladovat v ropě jedinou miliardu dolarů je poměrně problém. Platina, diamanty a podobné se pro tyto účely již používá, ale tam je cena až příliš daná poptávkou. Která je kolísavá. Kdežto zlato, díky použití v elektrotechnice je cenné univerzálně.

0/0
28.11.2011 19:22

Modrý a zelený blesk

Re: Německo a další čtyři silné země s nejvyšším ratingem AAA

Platina se používá zase v automotive. Cena zlata spadne ve chvíli, kdy se zjistí, že se nedá jíst.

0/0
28.11.2011 23:42

Larry Matejka

Re: Německo a další čtyři silné země s nejvyšším ratingem AAA

Zlato jsou peníze... Ale nejde o to mýt krytou měnu, ale pevný objem a poctivé peníze... Dnes totiž většinu zlata vlastní ti samí banksters, co ovládají svět díky tomu dnešnímu shitu - ponzipenězům, které jejich soukromé centrální banky tisknou z čistého vzduchu a komerčky množí prostřednictvím částečné rezervy... Takové peníze jsou jen prostředek, jak okrást prosťáčka o poslední majetek... Systém nemůže skončit jinak než nesplatitelným dluhem... Ropa je asset, který v podstatě drží americkou měnovou politiku, jenže se kvůli tomu moc válčí a celková ekonomická návratnost je záporná... Jenže to je jen krytí pro možnost tisknout více bezcenného kreditu a více dluhu, nikoli skutečné krytí a ochrana před inflací a ochrana těch, co spoří proti těm, co spekulují...

+1/0
28.11.2011 19:23

Více takových Kožených

Re: Německo a další čtyři silné země s nejvyšším ratingem AAA

Máš úplnou pravdu, ovšem myslím si, že tady na to fóru je to jako v tom evangeliu "Nedávejte psům, co je svaté. Nehažte perly před svině, neb je nohama zašlapou, otočí se a roztrhají vás".

0/0
28.11.2011 19:51

jan.banos

Re: Německo a další čtyři silné země s nejvyšším ratingem AAA

Tak třeba "obilím", sójou, rýží. Z toho se člověk nají, nicméně je tato komodita pro obchodování nevhodná!

Zlato uchová velkou hodnotu v malém objemu (narozdíl od diamantu nelze vyrobit uměle) a vzhledem ke své měrné hmotnosti lze "falšovat" pouze wolframem.

Platiny není dost pro ražbu mincí.

0/0
28.11.2011 22:14

Rubik1

Re: Německo a další čtyři silné země s nejvyšším ratingem AAA

Mince kryté být nemusí ze 100%. Takže platinu lze dát na stejnou hromadu se zlatem.

0/0
28.11.2011 23:26

Zirkon

bankrotáři zbankrotují

Bankrotáři zbankrotují a  život  půjde  dál.

Vymýšlet plány, jak se relativně  málo zadlužené země ještě  více  zadluží, aby  oddálily pád  bankrotářů (zachránit stejně  nejdou)  může  jen hodně  špatný hospodář.

Je to otřesné, jaké má  EU  politiky.

+1/0
28.11.2011 18:45

ewl

SCHVALNE, KDO DRZI PODIL V MOODY'S..?

nevite, nevadi... ale je to Berkshire Hathaway Inc, coz je to same jako WARRET BUFFET... Vazeni, Evropa je titulnich strankach z jednoho duvodu...Evropa neni jednotna, nema silneho lidra... Neustale schuzovani 17 resp. 27 statu, kdy se nikdo nechce dohodnout je idealni prostredi pro spekulanty, finanyni manipulatory a zskou skupinku lidi, kteri na koho ukazi prstem, ten se trese, aby je pod tihou mld. dolaru a negativni medialni masazi neprivedl k bankrotu...Samotna USA se topi v horsich problemech, ale v jednom maji vyhodu...Maji jednoho lidra, at uz je jakykoliv.. Evropa ne.... Znate  nekdo von Rumpaye? Nebo Rehna (komiser pro ekonomicke otazky)? Evropa potrebuje lidra, silneho hrace...A tim muze byt jen Nemecko s pomoci Francie...nikdo jiny na to nema...A je nutne, aby urychlene vytvorili bud nove euro nebo jiny format statu s jednotnou menou..nic jineho nezbyva...kdyz se rozpadne euro, vsichni to prezijeme...bude to bolet, ale tohle nikam nevede..je to slepa cesta...

+4/0
28.11.2011 17:25

ewl

Re: SCHVALNE, KDO DRZI PODIL V MOODY'S..?

omlouvam se, par preklepu...

0/0
28.11.2011 17:27

vransen

Re: SCHVALNE, KDO DRZI PODIL V MOODY'S..?

Existuje určitá teorie, že kdo se nedokáže vyjádřit bez překlepů, nedokáže se vyjádřit vůbec ;-)

0/0
28.11.2011 17:35

ewl

Re: SCHVALNE, KDO DRZI PODIL V MOODY'S..?

ano, je to mozne...

+2/0
28.11.2011 17:53

(gbd)

Re: SCHVALNE, KDO DRZI PODIL V MOODY'S..?

Řekl bych, že EUR nemá o moc víc problémů než USD, když měly stejně let věku...

0/0
28.11.2011 17:31

Larry Matejka

Re: SCHVALNE, KDO DRZI PODIL V MOODY'S..?

Volání po silném lídrovi... To mi připomíná situaci ve třicátých letech v Německu... USA vládne loutka a ne lídr - ovládaný šesti megabankami... Evropská krize je využívána zejména Goldman Sachs... Není to více centralizace, která by řešila problém... Naopak decentralizace a návrat k národním státům a měnám... V italském Fioritu začli tisknout lokální měnu, ekonomické oživení oblati přišlo okamžitě atd... Dát víc a víc moci centrálním celkům a bankám je cesta, která to celé jen zhorší, dokud banky nevysají z lidí poslední niklák... Co Evropské státy potřebují je val proti podvodným spekulacím, zákaz naked shortování státních bonds a zákaz některých derivátů zejména CDS...

0/0
28.11.2011 18:54

wrah

Re: SCHVALNE, KDO DRZI PODIL V MOODY'S..?

Silný vůdce. Bohužel Evropa směřuje k situaci z třicátých let, kdy byl v německu zvolen silný, charismatický vůdce. A byl z toho největší průšvih v historii lidstva. Ale všem zájemcům doporučuji si prostudovat jeho projevy k lidu, ono pozoruhodně odpovídají. Stylem jako: Dovolili jsme cizákům a lumpům ovládnout naši ekonomiku. průmysl neslouží našemu obyvatelstvu, ale zahraničním zájmům. Za cenu ničení našich dělníků a naší země. Byty ve městech nepatří nám, ale těm stejným vyžírkům, kteří dělníka napřed nutí pracovat za minimální mzdu a pak jej propustí a ještě navíc i vyhodí z bytu. Oni mají miliardy, ale jak se jim někdo pokusí sáhnout na podíl ze zisku, tak jsou ublížení. (A nikoho tak moc nezajímalo, jestli ti vykořisťovatelé mají názory levé či pravé, jestli mají drahá kvádra či pejzy.)

+2/0
28.11.2011 19:31

Larry Matejka

Re: SCHVALNE, KDO DRZI PODIL V MOODY'S..?

A z velké části to byla jen rétorika, protože moc dobře věděl, kdo ho financuje... Jinak souhlas, paraler je tolik, že je to až děsivé... Na iďěsu je dnes článek o tom, že lékař bude povinen práskat na své pacienty... Tohle se dělo v tenkrát Německu... Díky sběru dat databázím IBM byl Holocaust tak precizně proveden... Systém kontroly a informací je v dnešní době neuvěřitelně sofistikovaný a zneužitelný... Ekonomický kolaps, a hyperinflace ve stylu Výmarské republiky je záležitost matematické jistoty... Už teď je možné ve společnosti pozorovat řadu znepokojivých fašizujících prvků, jako nenávist k sociálně slabým skupinám, stavba koncentráku pro bezomovce jako námět volební kampaně atd... Mrazí z toho...

+1/0
28.11.2011 19:46

P.spk

Dvě otázky pro ekonomy

Hlavouni, odpovězte prosím:

- proč klesá koruna vůči euru, když eurozóna má problémy, zatímco ČR nikoliv...?

- Statistika uvádí podíl zadlužených bank v Itálii, ovšem je pravda, že vlastně problémy má i "česká"  KB?

+1/0
28.11.2011 16:46

DIVIX

Re: Dvě otázky pro ekonomy

ČR nemá problémy?

0/0
28.11.2011 16:52

(gbd)

Re: Dvě otázky pro ekonomy

To je docela jednoduché - investoři se koukají na Evropu jako na celek a zjednodušeně uvažují: "Euro nekupovat a Koryny už vůbec ne". V podstatě korunu sráží jednak prodeje "evropských měn", druhak i prodej koruny samotné...

Ono to zafunguje i naopak, jakmile se evropa stabilisuje, začne to být "dobrou investicí je Euro a ještě lepší Koruna".

0/0
28.11.2011 16:58

vransen

Re: Dvě otázky pro ekonomy

A to je na tom ta zvláštnost, že Koruna padá i vůči Euru - tedy vůči celku, jak vy tady oduševněle tvrdíte...

0/0
28.11.2011 17:19

(gbd)

Re: Dvě otázky pro ekonomy

Jak píšu: zbavují se koruny více než Eura = proto oslabuje i vůči EUR.

0/0
28.11.2011 17:29

(gbd)

Re: Dvě otázky pro ekonomy

Kdyby měla s oslabujícím eurem výrazně posilovat koruna, dalo by se z toho odvodit, že euro oslabuje právě kvůli sílící koruně = nějakej českej maxivexlák mění eura za koruny víc než je zdrávo. ;-)

0/0
28.11.2011 17:44

Ulrich

Re: Dvě otázky pro ekonomy

Koruna: Padá proto, že ji ( respektiva korunová aktiva, např. vládní dluhopisy ) drží někteří lidé je ( jak to říci? ) příležitostně, spekulativně, v rámci proměnlivé investiční taktiky. Tito investoři se v iracionální rozhodli od koruny utéci, protože je to malá měna, u níž mají víceméně neodůvodněné obavy, že se stane obětí nějakých turbulencí. Až aktiva prodají, situace se otočí a naše měna půjde zase nahoru.

KB: Nevím, kolik italských dluhopisů má KB, ale nejspíš hodně. Jejím vlastníkem je totiž francouzská Société Générale, která je doslova otrávěna obrovským množstvím toxických dluhopisů zemí PIIGS ( GIPSI ). Lze očekávat, že KB na tom bude o mnoho lépe, ale že těchto jedovatých papírů bude mít rozhodně mnohem více než české dcery německých či rakouských bank.

0/0
28.11.2011 17:10

vransen

Re: Dvě otázky pro ekonomy

A neříkal náhodou Klaus něco jiného? Nemáme náhodu suverenní ČNB a další atributy svrchované státnosti, které ještě nestihla EU "poničit"?

0/0
28.11.2011 17:24

Ulrich

Re: Dvě otázky pro ekonomy

Nerozumím. nevím, proč by mělo záležet na tom, co říká Klaus.

0/0
28.11.2011 19:08

Vaclav Hanus

Re: Dvě otázky pro ekonomy

Protoze je to prézidént! A cesky lid ho miluje!

0/0
29.11.2011 7:25

PetrPraha

Re: Dvě otázky pro ekonomy

Dneska koruna posiluje k euru o 1,4% :-)

0/0
28.11.2011 17:25

vransen

Re: Dvě otázky pro ekonomy

Klaus bouchl na hradě šampáňo ;-D

+2/0
28.11.2011 17:39

Více takových Kožených

Re: Dvě otázky pro ekonomy

No to je jednoduché jak facka: v eurozóně se zastavilo úvěrování, splátek je víc, než nově otevřených úvěrů. Tím ubývá množství Eur v oběhu a toho, čeho je málo a je po tom poptávka zákonitě zdražuje. Takže: koruna si drží pozici, Euro a USD posilují.

0/0
28.11.2011 19:55

epow

Soukromá firma pohrozila Evropě?

Může mi někdo vysvětlit, co opravňuje Moodyho agenturu, která bude nepochybně v soukromém vlastnictví, soudit svět a tím mu házet klacky pod nohy? Kdo dovolil, že má takovou moc sebrat státům miliardy, kvůli odchodu investorů? Vždyť je to jedna jediná hloupá společnost v USA, tak co se do nás montuje?!

+3/0
28.11.2011 16:26

Králík Roger

To celé je o důvěře a pokud má agentura větší důvěryhodnost,

než vlády některých zemí EU (což myslím není až tak těžké), budou se investoři rozhodovat podle ní. O Itálii se třeba jeden úspěšný podnikatel vyjádřil že "cokoliv na jih od Říma je zcela nedůvěryhodné."

0/0
28.11.2011 16:56

chruyeager

Re: Soukromá firma pohrozila Evropě?

Nikdo jim nedal tu moc. Investoři ratingovkám nemusí důvěřovat. Nikdo jim nemusí důvěřovat. Ale z nějakého důvodu jim investoři věří víc než politikům, byrokratům, eurokratům. Pokud bude mít snížení ratingu nějaké země za následek, že si tá země dokáže půjčit jenom za vyšší úrok, nikdo tu zemi nenutí půjčovat si.

.

S ratingovkama je to jako s kontrolkou benzinu v autě. Zakážeme ji a odpadne nepříjemný problém s tankovaním?

Ratingovky jenom komentují skutečný stav věcí, nic víc, nic míň

+3/0
28.11.2011 17:05

MirekBrab

Re: Soukromá firma pohrozila Evropě?

Také se divím. Ratingovky prokázaly svou nedůvěryhodnost, poskytovaly kvalitní ratingy za úplatu. Pro spekulanty, kteří spekulují s cizím majetkem je rating takové alibi. "Já jsem přeci investoval do AAA, nemohl jsem vědět, že to krachne." Místo použití mozku si stačí předčíst hodnocení. Poslední dobou mám dojem, že vypukne-li požár, agentura nám druhý den oznámí, že vypukl požár.

0/0
28.11.2011 18:33

Rubik1

Re: Soukromá firma pohrozila Evropě?

Pořád lepší hasit druhý den než vůbec.

0/0
28.11.2011 23:30

gars

Re: Soukromá firma pohrozila Evropě?

váš názor je nezajímá ... jsou služnou pro investory a ti je berou vážně ... takže plácání nějakých politiků jim může být ukradený

0/0
28.11.2011 20:17







Najdete na iDNES.cz