Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA „oblékly“ boeing do nátěru 50. let

Cestující Českých aerolinií může při nástupu do jednoho z boeingů čekat mírný šok. Letadlo vypadá podobně jako v padesátých letech, i když je to ve skutečnosti stroj podstatně mladší a modernější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JuraT

Arménský sekáč :

Takže my letadla vyřadíme - a ještě že máme ty Arménce, co od nás ty plechovky koupí. Nedejbože abychom museli využít služeb firmy Armavia - ani ten armaňak v rámci palubního cateringu za to nestojí.

0/0
29.11.2011 10:30

quagaar

Re: Arménský sekáč :

Armagnac má něco společného s Arménií? Zajímavá myšlénka.;-D

0/0
29.11.2011 22:38

legnaw

provokace?

jak priznacna provokace...

do evropy toho z bratislavy moc nenaleta kdyz csa proste 3 linky ze sesti jiz neletaji....  nemluve o trpke prichuti vysporadani csa po rozdeleni republiky.... Rv

0/0
29.11.2011 8:33

ricpic3

Ano, budu mít šok

ze dvou barevných proužků, to jste na to kápli.;-D

0/0
29.11.2011 8:18

Rafaelou

tradice zavazuje...

Je pěkné,že aerolinky nechali natřít letadlo v tomto krásném designu padesátých let.Je to skvělá připomínka  výročí.Co mi však vadí je to, že pro tuto presentaci zvolili starý křáp a ne to nejlepší letadlo své flotily aby také presentovali růst a světlé zítřky.I u něj by náklady byly nulové neb šlo v předstihu při koupi objednat nátěr jaký chtěli.Takhle to spíše vypadá,že firmu nemá lepší stroj.

0/0
29.11.2011 5:55

McTuzemák

Re: tradice zavazuje...

Rozhodně lepší než současná červená pseudomoderna. Mohli by překabátit všechny své létající old-timery.

0/0
29.11.2011 8:06

b-blue

Tu 104ky byly červeny, modry byly Štrndy (IL /AV-14)

+3/0
29.11.2011 5:01

Hufo

Re: Tu 104ky byly červeny, modry byly Štrndy (IL /AV-14)

ne všechny, ta s jménem Brno byla modrá.

0/0
29.11.2011 7:30

Yesname

Re: Tu 104ky byly červeny, modry byly Štrndy (IL /AV-14)

Nevím, jestli Brno, ale rozhodně některá modrá byla. Přesně v tomto stylu.

0/0
29.11.2011 7:57

b-blue

Re: Tu 104ky byly červeny, modry byly Štrndy (IL /AV-14)

.. je to mozny, ale vetsina litala v cervenym zbarveni, ja hned vidim OK-LDA, co je ve Kbelich

0/0
29.11.2011 9:18

Yesname

Re: Tu 104ky byly červeny, modry byly Štrndy (IL /AV-14)

Většina nejsou všechny. :-P

0/0
29.11.2011 11:38

Yesname

Re: Tu 104ky byly červeny, modry byly Štrndy (IL /AV-14)

... tedy právě tahle byla jednou z těch, které původně létaly v onom modrém provedení.

0/0
29.11.2011 11:49

b-blue

Re: Tu 104ky byly červeny, modry byly Štrndy (IL /AV-14)

jo jo presne tak.. OK-LDA (Praha) a OK-LDC (Brno) byly puvodne modre. po tom, jak uz tady nekdo pise, byly premalovany na červeno..

0/0
29.11.2011 12:55

Yesname

Re: Tu 104ky byly červeny, modry byly Štrndy (IL /AV-14)

Vůbec bych se nedivil, kdyby to tak bylo i s OK-LDB Bratislava. ;-)

0/0
29.11.2011 13:47

krakra

Re: Tu 104ky byly červeny, modry byly Štrndy (IL /AV-14)

http://www.planes.cz/cs/photo/1020796/tu104a-ok-lda-czechoslovak-airlines-csa-csa-ok-praha-ruzyne-prg-lkpr/

0/0
29.11.2011 22:25

b-blue

Re: Tu 104ky byly červeny, modry byly Štrndy (IL /AV-14)

kdyby sis precetl predchozi prispevky, tak uz jsme se o tom bavili a vedel bys, ze po roce 1960 doslo k prebarveni do cerveneho vzhledu.

0/0
30.11.2011 10:25

Konte

Re: Tu 104ky byly červeny, modry byly Štrndy (IL /AV-14)

4 kusy Tu-104 byly modré a po roce 1960 se přemálovávaly na červeno...modré livery mělo ČSA na několika desítkách letounů a byl to standardní nátěr od roku 1947 do roku 1960....první letoun, který už byl od začátku, od nakoupení v červeném provedení byl Il-18....a retro provedení používá řada leteckých společností v mnoha zemích světa a z evropských společností Lufthansa, Tarom, Malév, Austrian, Finnair, SAS, Iberia, British airways, Aer Lignus, Air France, KLM, Martinair, Hapag-Lloyd....například

0/0
29.11.2011 12:05

Yesname

Re: Tu 104ky byly červeny, modry byly Štrndy (IL /AV-14)

Dost dobře popsáno. Jenom bych hnidopišně řekl, že ty modrý 104-ky byly 3. ;-D

0/0
29.11.2011 13:50

Jan Gutbayer

Design: palec nahoru, zbytek: palec dolů

Ten design je opravdu nádherný a boeingu sluší. Ale to provedení je tak nějak v duchu ČSA. Místo na novém letadle, které by ukazovalo, že aerolinka nejde do kopru, to prezentují na starém krumplu, který tu ani nebude moc lítat. Jakoby se styděli, co dělají s druhdy slavnou a kvalitní aerolinkou dnes. Ten design tu byl poprvé na prvním proudovém letadle u ČSA! U novinky!

.

Navíc tvrzení o nenavýšených nákladech krapet nekoreluje s dřívějším tvrzením, že ten současný indiferentní "wankel" design byl vymyšlen proto, že je levnější než ten předchozí. Pakli stojí podle nynějšího tvrzení nalakovat letadlo slušivě, proč volili design s trsátkem na ocase?

+1/0
29.11.2011 1:12

Hrabě Teleke z Toloko

vypadá to líp než ta

současná grafická onanie, nejhezčí létali v 80. letech ale R^

0/0
29.11.2011 0:37

Posel z Liptákova IV.

Re: vypadá to líp než ta

zas tak měkký nebylY, ale máš pravdu ;-)

0/0
29.11.2011 1:34

KájaMařík

Takže zkratka ČSA znamená ...

... stále "Československé aerolinie"?

0/0
29.11.2011 0:29

katano

Re: Takže zkratka ČSA znamená ...

To znamená ČESKÉ Aerolinie ! ! ! :-P

0/0
29.11.2011 0:36

KájaMařík

Re: Takže zkratka ČSA znamená ...

Díky, pane Katano, za vysvětlení.

Takže logicky: CSA znamená Czech Airlines?

0/0
29.11.2011 0:51

Rafaelou

Re: Takže zkratka ČSA znamená ...

Značku s tradicí je škoda měnit.Musí se jen najít vhodné vysvětlení významu písmen.....;-D

0/0
29.11.2011 5:57

McTuzemák

Re: Takže zkratka ČSA znamená ...

A on by někomu vadil název Československé aerolinie?

0/0
29.11.2011 8:08

legnaw

Re: Takže zkratka ČSA znamená ...

jen tolik ze v registru takove aerolinky neexistuji

0/0
29.11.2011 8:44

Yesname

Re: Takže zkratka ČSA znamená ...

Ano a SS znamená Spojené Státy. Rv

+3/0
29.11.2011 7:53

Fungy

Re: Takže zkratka ČSA znamená ...

stejně jako ČeSADy;-)

0/0
29.11.2011 16:41

Fikus 1

no naštěstí se jim vyhýbám

Zruší Boeingy a vymění je za Airbusy, které hážou i za klidného počasí :-/

+1/0
29.11.2011 0:26

rezerva

Pokud někdo nelítá dnes a denně

od svého útlého věku a není mu více jak 70, tak je mu to jedno...

0/0
29.11.2011 0:18

Forza_Atleti

originalni...

...napriklad aerlingus prisel se stejnym napadem o par mesicu driv.....

http://www.examiner.com/transportation-headlines-in-national/happy-75-years-aer-lingus

Rv

0/0
29.11.2011 0:17

jakub7

Re: originalni...

Ani Aer Lingus nebyl prvni, pred nim uz to udelalo asi 100 aerolinek ;)

0/0
29.11.2011 6:52

katano

Boeingů je ŠKODA

Airbus moc nemusím. :-P

+1/0
29.11.2011 0:14

Hrabě Teleke z Toloko

Re: Boeingů je ŠKODA

Airbusů je škoda. Boeing moc nemusím :-P

0/0
29.11.2011 0:38

McTuzemák

Re: Boeingů je ŠKODA

747 je jednička, za ním ovšem airbusy, pak dlouho nic a 777

0/0
29.11.2011 8:09

KdysiBedlam

Re: Boeingů je ŠKODA

Je zajimave, ze prave Boeing 777 nema konkurenci....a je daleko za Airbusem.:-)

0/0
29.11.2011 9:18

Hufo

v jednoduchosti je krása

design měl kdysi duši. a přitom nebylo tolik marketingových, designových apod. specialistů a analytiků zákazníků. což bylo asi často plus

+2/0
29.11.2011 0:10

Gróf

Je to nádherné.

Mně se to líbí. To byla předzvěst zlaté éry slavného československého designu, tzv. Brusel.

0/0
28.11.2011 23:46

treboř

Zajímavé retro, řekl bych,

i když je to samozřejmě subjektivní..B737 je sice o dost jiný letadlo než TU-104A, ale dle mého názoru mu to celkem sluší..na A320 by to mohlo vypadat ještě líp, páč je taková o něco štíhlejší..Ale takhle dobrý, proč ne..

0/0
28.11.2011 23:45

Mack

Natirani je hrozne drahe

...jedna znama Skadinavska spolecnost s tim novo-natiranim zacala , nekdy kolem 1995 a barvy nebylo do dneska ....stoji prebarveni jednoho letadla majlant , po Cesku ! Nedovede si predstavit, co je to za vydaje ....holt vyhodi nekolik tisic zamestnancu a maj prachy na stetec ???8-oRv

0/0
28.11.2011 23:15

froz3r

Re: Natirani je hrozne drahe

Předpisy EU určují po kolik odlétaných hodinách se musí letadlo opatřit novým nátěrem, tohle letadlo limitu právě dosáhlo a tak šlo do lakovny (toto je okrajově zmíněno i v článku, ale proč si nezapindat, že?). Jestli se lakuje normálně trsátko nebo retro livery už na cenu nemá zásadní vliv.

+6/0
28.11.2011 23:19

Logic

Re: Natirani je hrozne drahe

Nevim jak to je dnes, ale driv byla na Ruzyni v Hangaru F lakovna ČSA, takze nechapu proc to delaj se slozitym preletem az v Anglii, kdyz to je mozny udelat temer na plose....

0/0
29.11.2011 0:51

marat12345

Re: Natirani je hrozne drahe

Komplet lak na letadlo stojí kolem 200tis! Nedávno to tu psali, kvůli oevření nové lakovny. Přelakování auta stojí 50tis...!

0/0
29.11.2011 5:34

KdysiBedlam

Re: Natirani je hrozne drahe

Tak to se mi nezda, ze by letadlo stalo jen 4 krat vice nez auto.....?

0/0
29.11.2011 9:21

tondalicious

No fuuuuuuuuj. A co kladivo a srp???

No fuuuuuuuuj. A co kladivo a srp???

0/0
28.11.2011 23:03

profesor Ikebara neutopitelný

Re: No fuuuuuuuuj. A co kladivo a srp???

Nevzpomínám si,že by letadla ČSA na sobě někdy měla srp a kladivo a to jsme tátu každý týden doprovázeli na letiště v Brně v sedmdesátých letech,když lítal za prací do Prahy,to bylo ještě staré letiště v Medlánkách,Tuřany tehdy byly vojenské....letenka tenkrát vyšla na stejné peníze jako vlak.

0/0
28.11.2011 23:12

Yesname

Re: No fuuuuuuuuj. A co kladivo a srp???

Jo, zase částečná pravda. Takže na tuřanské polovojenské letiště se jen tak někdo nedostal, srp a kladivo měly ruský letadla (Aeeroflot). Voni si to lidi moc nepamatujou a pak to míchají dohromady. A pak ještě k tomu říkají, jak to bylo všecko fajn, když jsme byli zadrátovaný.

0/0
28.11.2011 23:34

pirna

Re: No fuuuuuuuuj. A co kladivo a srp???

S tou cenou to zase až tak pravda není. V 70.-tých letech stála letenka Brno - Praha 120,- Kčs, v sobotu a něděli 90,- Kčs. Vlak do Prahy 2.třídou stál 56,- Kčs

0/0
29.11.2011 0:20

Joseph Hallenbeck

Re: No fuuuuuuuuj. A co kladivo a srp???

Už vidím, jak tryskový Tupolev startuje z travnatého letiště v Medlánkách... ;-D

0/0
29.11.2011 1:28







Najdete na iDNES.cz