Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Německo chce zavést fiskální unii pro celou EU. Pod dohledem by byl i český rozpočet

Německo by rádo dostalo pod kontrolu Unie rozpočty všech členských států včetně Česka. Informoval o tom německý ministr financí Wolfgang Schäuble. Podle něj by se zpřísnění rozpočtových pravidel takzvaného Paktu stability mělo odehrát v rámci změny nynější lisabonské smlouvy, připustil však i jiné řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepeechose

Ja, ja,

ein volk, ein reich, ein führer. Sieg ....Rv

0/0
30.11.2011 9:02

hlava.dvacetdva

Vítězství našich zbraní

je nevyhnutelné,  můj vůdče.

0/0
29.11.2011 21:43

Ioio

Hmm, nic překvapujícího

http://tinyurl.com/cegw99k

Profesor by si měl doplnit mezi ty zkratky EMU a EFU, pravda jen formálně, zkratku EDU (European Debt Union).

:-)V[>-]

0/0
29.11.2011 20:22

capellen

Kontrola kontroly

tam ať ukáže hausfrau Merkelová nebo pindik Šarkózy co umějí se svými rozpočty, a pak svá moudra přenášejí na "sprostý lid". Bohužel, každý jednotlivý z lidu prostého má více selského rozumu než všichni eurohujeři dohromady;-€

0/0
29.11.2011 17:32

davexd

Plácají to

jako vosí hnízdo

0/0
29.11.2011 15:11

Vedoucí kolotoče bez koček

Kazda velka unie se drive co pozdeji zhrouti sama do sebe...

...je to tak dano historicky. Zadne imperium, bez ohledu na to, zda-li bylo vystaveno na demokratickych ci totalitnich principech, nepretrvalo na veky. Posledni velky a stabilni projekt, ktery vydrzel, byla Osmanska rise. Diky zaostalosti, nevzdelanosti obyvatel, zkratka takovy model dnesniho Pakistanu. V dnesni dobe jsou veskere unie zalozene na jedinem prvku, hospodarskem rustu. A jelikoz ten neni nekonecny, neni nekonecna ani zadna unie, bez ohledu na to, jak skvele idealy staly na jejim pocatku. Eurozona neprezije, to je dnes jiz jiste. Dnes se hraje uz o udrzeni samotne Evropske Unie, protoze ta se dostala zavedenim Eura do spolecne pasti, kdy mena a EU jedno a totez jest, i presto, ze nektere zeme Eurem jeste neplati a neuvedomuji si, ze zde uz nejde jen o Euro menu, ale o samotne udrzeni Evropske unie. Multikulturalismus selhlal. Spolecna mena selhala. Spolecna ustava odmitnuta. Evropa se nechce integrovat nad ramec unie volneho obchodu a pohybu osob! To je realita!

+3/0
29.11.2011 14:07

ewl

Re: Kazda velka unie se drive co pozdeji zhrouti sama do sebe...

no, ono se to tak tedka tvari, ale verte, ze kdyby se to stalo...hledaly by jednotlive statecky  cesty, jak se rychle s nekym spojit, at hlavne nezustanu sam... dnesni svet solo hrace pozere rychleji, nez reknete svec... a dalsi veci jest jistou... investice v zemich EU, napr. u nas jsou ve vetsine pripadu nemecke a francouzske... nepredpokladam, ze si nekdo z techto dvou necha tyhle penize zdrhnout.... Kaddafi odesel z prosteho duvodu, ochrana investic a zavedeni novehou pseudoporadku... sami si muzete odpovedet, pod cim tlakem pudou nastupci Kaddafiho rozhodovat.. ze z jejich hlav to nebude, je jasne...cili rozpad EU nehrozi, to se nestane.. jeslti EURo a jake, to uvidime... ale rekneme si to jasne, neni nahodou ted EURo a vse okolo znamka toho, ze se blizime ke dnu? a to mne naplnuje optimismem...nejaky vysledek celeho tohoto kolotoce nepochybne bude...

0/0
29.11.2011 16:12

Walker-W3

Že by návrat roku 1939 a diktát Německa. ?

0/0
29.11.2011 13:43

Kolokol

Kdysi se říkalo,

že v socialismu se umíme skvěle vypořádat s problémy, které by v normální společnosti nikdy nevznikly.

Takže i Evropa se určitě vypořádá s problémem, který nemusel nikdy vzniknout.

+4/0
29.11.2011 11:53

haes

Re: Kdysi se říkalo,

ano - stejně jako se s těmi problémy, které nemusely vzniknout, vypořádal socialismus.

0/0
29.11.2011 13:13

krultheking

fiskalni unie nic nevyresi, protoze to neni pricina problemu

pricinou dluhove krize jsou prekvapive... dluhy

az se vyresi dluhy, bude po krizi

za nejlepsi reseni dluhu povazuju dohodu - dluznika a veritele - jen tak maji sanci oba prezit se cti

ovsem to bude mozne az oba pochopi, ze se navzajem potrebuji

+6/0
29.11.2011 11:44

vejkyt

Re: fiskalni unie nic nevyresi, protoze to neni pricina problemu

pššš říkat pravdu je nebruselské 8-o;-D;-D v rámci politické korektnosti bys mohl být označen za duchem nemocného člověka;-D

0/0
29.11.2011 13:07

Petr-007

Konecne pochopili, ze jedina spravna cesta je federalizace.

Jednotna vlada v zasadnich vecech.

+2/0
29.11.2011 11:42

vejkyt

Re: Konecne pochopili, ze jedina spravna cesta je federalizace.

ale je rozdíl mezi federalizací vedenou dnešními neschopnými bruselskými politiky a kvalifikovanym vedením kterého se ale bohužel nedočkáme...:-/

0/0
29.11.2011 13:09

haes

Re: Konecne pochopili, ze jedina spravna cesta je federalizace.

Ano, jednotná vláda v čele s maoistou Barrosem a agentkou KGB Ashtonovou.

+1/0
29.11.2011 13:28

haes

Re: Konecne pochopili, ze jedina spravna cesta je federalizace.

"Ať žije Protektorát!" Teda nevím, zda toto provolání nelze kvalifikovat jako vlastizradu. Jestli by spouta níže diskutujících neměla být za vlastizradu popotahována.

0/0
29.11.2011 13:41

Larry Matejka

Re: Konecne pochopili, ze jedina spravna cesta je federalizace.

To je jen cesta k prohloubení problémů... Nebude to fungovat a skončí to ještě větším dluhem... Potom se bude volat po federálním světě,  jedné vládě a jedné centrální bance... Zase to povede k většímu dluhu. Nakonec možná umístí centrální banku do vesmíru...

Princip je jednoduchý... Na britském modelu centrálního bankovnictví a fiat měně nemůže žádná civilizace dlouhodobě prosperovat. Ale kolaps příjde dříve. ECB neutáhne příval bezcenných papírů PIIGS a zhroutí se. S ní se položí další centrální banky a je to dobře.

Centrální banka a fiat měna rovná se fašismus a vysoká míra zločinu a korupce nahoře a vysoká míra socialismu dole díky vysávání střední třídy, méně svobody a demokracie, války a tyranii...

Znělá - poctivá měna a decentralizované bankovnictví znamená poctivý systém, malou vládu, více svobody a prosperující střední vrstvu, mír spolupráci, nebývalý rozvoj vědy a kreativity... Mohu demonstrovat na historii...

+3/0
29.11.2011 15:28

blb

A co jiného chcete?

Paskvil, jako jednotná měna s různými fiskálními politikami nemůže nikdy řádně fungovat. V takovém případě slabší bude vždy zneužívat postavení silnějšího a silnější se tomu bude bránit. A co se měnové politiky týká - snad už nic nemůže být horšího, než Kalouskovo čarování. Proto si myslím, že Evropské ministerstvo financí (otázkou je s jakými kompetencemi) by mělo být zřízeno co nejdříve.

+3/0
29.11.2011 11:33

koutlosh

Re: A co jiného chcete?

Spíše by se ten spolek nové RVHP měl rozpustit, nefungovalo to tehdy, nebude ani teď...

0/0
29.11.2011 12:01

blb

Re: A co jiného chcete?

Za RVHP sice existovalo něco jako volně směnitelný rubl, ale to byla jenom účetnická kategorie. Euro je a mělo by i nadále být plněhodnotnou měnou. Chce-li Evropa konkurovat (a chtít by měla) jiným ekonomikám (USA, Čína, jihovýchodní Asie - dnes a zítra to mohou být Indie, státy Latinské Ameriky, Jih Afriky, Austrálie), tak ji nic jiného, než co možná nejtěsnější propojení ekonomik, nezbývá. Potom je jednotná měna velkou výhodou. S toho vyplývá, že i jednotná finanční politika je do budoucnosti nutná. A byla by velká škoda, kdybychm v tom vlaku my Češi nejeli.

+1/0
29.11.2011 12:44

haes

Re: A co jiného chcete?

Ekonomiky můžou být dobře propojeny i bez jednotné měny i bez jednotné fiskální politiky. Ekonomiky budou dobře propojeny, pokud EU zruší svoje cla, která propojení ekonomiky brání.

+1/0
29.11.2011 13:31

Alcatraz

Re: A co jiného chcete?

jo, jenze bez jednotne meny nema zadnou paku to prosadit, takze stejne jako jine svetove velmoci, si proste nekdo rekne, ze porusi pravidla. Kdyby vsichni dodrzovali jednotny postup, mohli sme vesele pouzivat zlaty standard a fungoval by. Jenze ejhle, nekdo prisel na zpusob jak ho zneuzit a ziskat vyhodu nad ostatnimi. To same nekryta mena, funguje vyborne, dokud se dodrzi jednoducha pravidla. Ale ejhle, nasel se nekdo kdo prisel na to, jak vyzrat na ostatni... a to same plati i pro vazi vizi nejednotne meny a podivneho predpokladu, ze vsechny zeme budou dodrzovat nejaka pravidla (napr. importni clo eurozony).

0/0
29.11.2011 13:47

blb

Re: A co jiného chcete?

Ale jděte... Různé měny omezují výměnu zboží mezi jednotlivými státy významně. Jednoduchý příklad: cestujete na dovolenou do zahraničí. Musíte jít do banky (ke směnárníkovi) pro peníze toho státu, do kterého jedete, potažmo potřebujete i peníze států, kterými jenom trazitujete. Později zjistíte, že jste si těch peněz vyměnil málo, nebo moc - další komplikace! Stejně se musí zachovat i cizinec, který cestuje k nám. K tomu je třeba připočítat náklady banky (směnárníka) - další komplikace. Další příklad: máte podepsaný dlouhodobý kontrakt se zahraničním partnerem a kurzy měn kolísájí a kolísájí. A proč má EU rušit svoje cla, když žádné nemá, to už vůbec nechápu.

0/0
29.11.2011 14:09

haes

Re: A co jiného chcete?

EU nemá vnější cla?

0/0
29.11.2011 14:17

blb

Re: A co jiného chcete?

Má (jednotná) a bohužel mít musí! Asi byste nebyl spokojený s Evropou, zaplavenou ještě levnějším zbožím z Číny!

0/0
29.11.2011 14:34

haes

Re: A co jiného chcete?

Aha. Tak se zeptejte lidí, jestli se jim líbí levné zboží.

0/0
29.11.2011 14:37

blb

Re: A co jiného chcete?

Zase vedle! Zeptejte se lidí, jestli chtějí platit daně! A bez výběru daní (cel, poplatků atd.) je celá fiskální politika a tím i fungování státu v pytli.

0/0
29.11.2011 14:43

haes

Re: A co jiného chcete?

Takže se blížíme do finále: k čemu potřebujeme stát? Murray N. Rothbard - Anatomie státu.

0/0
29.11.2011 15:01

blb

Re: A co jiného chcete?

Právě naopak - původní téma bylo o jednotné měně a (ne)jednotné peněžní politice ...

0/0
29.11.2011 15:40

haes

Re: A co jiného chcete?

Já radši nejednotnou měnu, nejlépe bez státního monopolu emitenta a nejednotnou fiskální politiku odrážející ekonomiky jednotivých zemí,

0/0
29.11.2011 16:06

blb

Re: A co jiného chcete?

Boží prostoto! Potom se vraťte o x století zpátky! Ale pozor - i v době, kdy peníze razil kdejaký vyšší šlechtic, nebo město (a ty peníze měly m.j. i své vlastní krytí - byly zlaté, nebo stříbrné), tak na jejich ražbu dohlížel stát.

0/0
29.11.2011 16:35

haes

Re: A co jiného chcete?

Nejdůležitější podle mě je

a) každý může razit svoje peníze

b) nikdo nesmí mít povinnost určitou měnu přijmout

http://libinst.cz/etexts/hayek_penize.pdf - a vůbec to není X stolení zpátky. Nositel Nobelovy ceny F.A.Hayek to vydal poprvé 1976, pokud se nemýlím.

0/0
29.11.2011 16:54

blb

Re: A co jiného chcete?

Ad a) vydáte-li si vlastní peníze (asi to zákony zakazují) - kdo si od vás takové peníze při směně vezme. Ony ty peníze musí být něčím podložené. V současné době už to není ani zlatem, ani jinými, ale většinou ekonomickou silou emitenta. A kdo má větší ekonomickou sílu? Franta Vonásek z Horní Dolní, nebo Auto-Škoda, nebo Česko? Asi EU jako taková, ne? A jsme na začátku, ale i na konci naši diskuze. Silná a jednotná evropská ekonomika + silná a jednotná evropská měna (aby byla měna silná, musí mít i jednotnou měnovou politiku) = konkurenceschopnost Evropy ve světě. A o tom je ten článek.

Ad b) drobná příhoda ze života - před zavedením Eura na Slovensku tam byla velice žádána naše koruna. A to nejen v bankách, ale i v obchodech, restauracích a pod. Prostě kam Čech přišel a měl za něco platit, tam se ptali po Kč. Od zavedení Eura vám všude řeknou "iba Euro". I to něčem svědčí.

0/0
30.11.2011 0:05

haes

Re: A co jiného chcete?

bitcoin?

0/0
30.11.2011 9:22

nibor

Re: A co jiného chcete?

Proč by mělo být "nejtěsnější propojení ekonomik", tj. jednotná měna i fiskálníé politika, nutně výhodou. Vyhraje nějaký ekonomický blouznivec a celá Evropa půjde do kopru. Stačí odstranění bariér v pohybu zboží , služeb a pracovních sil.

+1/0
29.11.2011 14:09

blb

Re: A co jiného chcete?

Právě nejednotná měna je při pohybu zboží a dalšího jednou z bariér!

0/0
29.11.2011 14:13

Rhino

Podle Daily Telegraph

se Velká Británie připravuje na pád Eura. Nemůžu se dočkat, až se utopistický sen experimentátorů z EU rozpadne. Chvíli to bude bolet, ale pak bude lépe než dnes.

+4/0
29.11.2011 11:28

Worff

Re: Podle Daily Telegraph

Myslím, že Británii to může být docela fuk.

0/0
29.11.2011 13:05

xKikous

Re: Podle Daily Telegraph

Myslíte špatně... okolo 40% exportu UK jde do EU.

0/0
29.11.2011 13:07

Worff

Re: Podle Daily Telegraph

A co se změní? Kvůli rozpadu EU tam snad přestanou vyvážet? Navíc mají zaručený odbyt v bývalých koloniích, tam jsou pořád hospodářskými pány.

0/0
29.11.2011 13:09

Modrý a zelený blesk

Re: Podle Daily Telegraph

To jako kde? V Indii? Kanadě? USA? Austrálii? ;-D;-D;-D

0/0
29.11.2011 13:39

student006

Česko se bohužel k této léčivé aktivitě EU nepřidá ...

... protože by to silně omezilo dojení státních peněz VVKKK (Velkou Vládnoucí Korupční Klientelistickou Klikou).

Vláda před r. 1989 investovala do budování silniční sítě, vybudování pražského metra, do školství a zdravotnictví, do odvozu odpadků a TV vysílání, měla na poměry tohoto malé státečku obrovskou armádu i policejní a úřednický aparát, peníze měly proti dnešní době zlomkovou hodnotu a přesto byl státní rozpočet vyrovnaný. VVKKK převzala v r. 1989  státní rozpočet s nulovým deficitem a v zájmu svých zlodějen placení většiny dříve státem zajišťovaných služeb převedla či stále převádí přímo na občany a přesto je státní pokladna obrovsky zadlužená. A všichni ti zločinci z VVKKK se nám veřejně vysmívají, spokojení jak VK, když se mu propiska zadřela za nehet. Utáhněme si opasky, dobře již bylo.

+4/0
29.11.2011 11:11

Já rád játra

Re: Česko se bohužel k této léčivé aktivitě EU nepřidá ...

Policejni aparat byl v minulem rezimu mensi nez je ted a to se k nim dnes nepocitaji vsemozne soukrome ochranky.

I uredniku bylo tehdy mene.

+1/0
29.11.2011 11:28

student006

Re: Česko se bohužel k této léčivé aktivitě EU nepřidá ...

Za totáče Vás na silnici zastavili policajti i 4x za jedinou cestu. Dnes přejedete republiku 10x a policajti nikde, dokonce ani při vyhlášené celostátní akci. Podle toho vypadá ta anarchie na českých silnicích. Dříve Vás policajt pokutoval ve městě, že jste nezastavili na Stopce nebo nedali blinkr. Dnes se alespoň polovina řidičů nějakým blinkrem neobtěžuje, ve špičce policajta při řízení dopravy nezahlédnete a město je zašpuntované, protože se každý snaží do křižovatky vklouznout ještě na červenou. K nehodě přijeli policajti do 20 minut, dnes ani za 4 hodiny a ještě mají uzákoněno, že ani jezdit nemusí.

STB je prý podle dostupných informací zrušena, celý státní sledovací aparát byl rozprášen. Kriminalisté z vyšetřování klíčových kauz odcházejí na druhou stranu barikády.

Kde tedy ti policajti jsou? U MP to asi nebude, ta to zrovna 2x nevytrhne. Aby mohli zasáhnout policajti v Rumburku, tak musí vzít příslušníky z celé republiky. Dříve takovou jednotku mělo každé menší okresní město.

+2/0
29.11.2011 11:58

Larry Matejka

Re: Česko se bohužel k této léčivé aktivitě EU nepřidá ...

nedejte na pocity a zkuste statistiky... 33 policistů bylo na ČSSR... , Dnes na dvotřetinovou ČR je na 100.000 lidí  430 příslušníků... K tomu 30 tisíc měšťáků a bezpečnostní agentury... Jen kamerový systém Velkého bratra převyšuje rozpočet na celý policelní aparát ČSSR (přepočteno)...  Ale když sem u pocitů... mám 27 plus let řidičák. Jezdím pořád stejně... Všechny pokuty, co jsem kdy zaplatil byly uloženy za posledních pět let...

0/0
29.11.2011 20:59

Kolokol

Re: Česko se bohužel k této léčivé aktivitě EU nepřidá ...

To jsi vymyslel sám, nebo vás dalo víc hlavy dohromady?

0/0
29.11.2011 11:56

student006

Re: Česko se bohužel k této léčivé aktivitě EU nepřidá ...

To sis přečetl sám, nebo Ti to někdo předčítal?

+1/0
29.11.2011 11:59

Worff

Re: Česko se bohužel k této léčivé aktivitě EU nepřidá ...

Vždyť stručně, trefně i celkem přehledně vysvětlil, co se nyní děje. To by měl pochopit i pravičák.R^

0/0
29.11.2011 13:08

koutlosh

Re: Česko se bohužel k této léčivé aktivitě EU nepřidá ...

;-D;-D;-D

0/0
29.11.2011 12:02

Marpes

José Manuel Durão Barroso

Předseda Portugalské komunistické strany pracujících - Revoluční hnutí strany proletariátu.

Je to zločinec. Jako kdyby si Evropané zvolili do čela Brežněva 8-o

0/0
29.11.2011 11:09







Najdete na iDNES.cz