Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zeštíhlení flotily likviduje ČSA, stěžují si piloti. Chystají protesty

Pilotům ČSA se nelíbí vyvedení jedenácti letadel z flotily aerolinek do dceřiné firmy Holidays Czech Airlines. Sdružení dopravních pilotů tvrdí, že jde o známku přípravy likvidace ČSA. V reakci na to chystá protestní akce, které se mají dotknout provozu. Vedení aerolinek nevidí k protestům důvody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chi Chin

Řvát se musí

Ty výhody co tam máte, to by položilo i vola – 150 tis.plat, letenky kamkoliv do světa za pakatel, s ČSA zadarmo, pobyty v lázních, místo letu tam a zpátky hned, přespáváte v hotelích a zevlujete v lukrativních destinacích… A samozřejmě když jsou takto rozežraní zaměstnanci, nechci vidět ta koryta co z nich žerou ti nad vámi. Fakt nechápu, jaktože se to ještě nesložilo.

0/0
1.12.2011 5:52

halaker

vazeni piloti CSA, jdete uz do prd..e

uz jste zase dlouho nebyli na titulnich stranach, tak je vam to lito. Misto toho, abyste dreli od nevidim do nevidim a poslouchali svoje vedeni, zase budete remtat. Okamzite bych vam vsem dal fix 50tisic a bonus max 10 v zavislosti na vykonu spolecnosti a komu by se to nelibilo, tak by mel moznost jit zkouset stesti do Afriky nebo Asie, kde by si z vas udelali otroky, protoze v Evrope by vas zamestnali tak maximalne v letni sezone ...Rv

0/0
1.12.2011 0:01

yaack

piloti odboráři se bojí o zlatá koryta

Normální scénář, který proběhl i u jiných aerolinek v potížích. Prostě i ti piloti budou holt muset přejít na podmínky, které jsou více v souladu se současnou tržní realitou.

0/0
30.11.2011 21:03

dobrodej

Re: piloti odboráři se bojí o zlatá koryta

ne tak to není... u CSA cca 90 tis., u Travel servisu o trochu vic a u emiratu 300 tis. měsíčně. Spis jde o to, ze penize se opet ztraceji a je treba opet prodat nejakou vydelecnou cast spolenosti za ucelem "restruktualizace" lidove receno tunel. A to  nedelaji piloti, ale ti panove v dozorich radach a pod. zacalo to Tvrdikem a styl se ujal. Nevim, podle mne je treba vytvaret hodnoty a ne hrabat pro sebe nebo pro nekoho, pac to ma kratky efekt, do budoucna by korupnici vydelali vice, ale oni asi nechteji. :-((((

0/0
30.11.2011 23:41

froz3r

Re: piloti odboráři se bojí o zlatá koryta

bezostyšně lžete... piloti ČSA jsou s platy cca na 1,5násobku tržních mezd pilotů - druhý pilot u travelservice začíná na 70.000kč brutto na boeingu 737 (tj +- tržní mzda), 2. pilot u čsa na proudovém letadle začíná přes 100.000kč - a platy dále rostou úměrně základu - piloti čsa jsou nejlépě placení piloti (nejen) v Evropě, čili se na tunelu jednoznačně podílejí. přeci není možné aby krachující společnost paltila lépě než např. Lufthansa...

0/0
1.12.2011 0:08

Chamestekurel

To zrušte

vždyť ČSA už skoro nikam nelíta akorát co dovedou tak rušit spoje,pak se musi do Vídně a podobně!!!!

0/0
30.11.2011 21:03

mokrykcb

a což takto zlevnit

já sem tam létám a preferuji vždy nejlevnější cenu(využívám pouze klasické let.společnosti ne nízkonákladovky) a s čsa jsem ještě nikdy neletěl(vyjma jednoho letu přes clik4sky) jelikož konkurence vždy vyšla levněji!

0/0
30.11.2011 20:06

pompo456

Blíží se krize

Tak ČSA zaútočí zrušením linek. ;-D;-D;-D

0/0
30.11.2011 19:09

froz3r

Fakta

Jsou dvě možnosti, proč managment k tomuhle rozhodnutí dospěl:

- optimistická varianta - přesunutí letadel (a tím logicky i posádek) umožní snížit platy pilotů, které jsou momentálně v čsa úplně mimo tržní realitu a bez souhlasu pilotů není možné je snížit

- realistická varianta - další, a pravděpodobně jeden z posledních, kroků k definitivnímu pádu dopravce a tím vynucenou "privatizaci"

0/0
30.11.2011 18:42

Cortez

tvrdě do nich

na druhou stranu, co o tom co maji vedet zamestnanci ci rozhodovat zamestnanci? zas takova freewill u nas teda neni!

0/0
30.11.2011 18:29

pavel-s-68

Re: tvrdě do nich

Taky se mi rozsirily zornice, kdyz jsem cetl: "ČSA tak činí bez předchozí diskuse se zaměstnanci". Pro jistotu jsem se mrknul na kalendar abych se ujisti, jaky se pise rok.

0/0
30.11.2011 18:59

Jiřik

Re: tvrdě do nich

Tak se koukni do ZP. Zaměstnavatel je povinen se zástupci zaměstnanců projednat ekonomickou

situaci zaměstnavatele a pravděpodobný hospodářský vývoj, a je povinen je informovat o zamýšlených strukturálních změnách, organizačních nebo racionalizačních

opatřeních, v důsledku kterých dojde k uvolňování zaměstnanců.

.

 Protože zaměstnanci o podniku zpravidla vědí víc než ředitel.

0/0
1.12.2011 7:54

yaack

Re: tvrdě do nich

Asi neznáte realitu státní firmy s odbory, to nemá s tržním prostředím normální komerční firmy nic společného. Najděte si, jakým způsobem zákony odbory podporují. Dílo pana Jičínského a spol. Podle toho také velké státní firmy dodnes vypadají. Jsou to firmy, kde si management bez odborů ani nepr. Ale o tom novináři nepíší, protože to nechápou a v životě sami nic neřídili.

0/0
30.11.2011 21:06

_Moravian_

Nechte je protestovat!!

At udelaji stavku, alespon ten dotovany moloch konecne zkrachuje. Uz aby to bylo!

0/0
30.11.2011 18:23

velkypete

Ne piloti, ale odboráři

Stěžují si funkcionáři odboráři. Otázkou zůstává, zda hájí zájmy pilotů, resp. všech pilotů, nebo pouze zájmy pilotů - odborových funkcionářů. Někdy to vypadá, že se starají pouze o svá korýtka. Ale odbory měly původně hájit práva všech zaměstnanců, nejen předáků. Ale, v tomto případě bohužel, jsme zase na té malé české hroudě... notně prohnilé. Příkladem může být propouštění pilotů v minulosti dle senioritního listu, bez ohledu na kvalifikaci (kapitán, kopilot či jak se dříve říkalo druhý pilot, kategorie A či B) a dokonce bez ohledu na typ, se kterým pilot létá. Odboráři nalezlí na 737 nebo Airbusu v klidu sledovali propouštění na ATR. jich se netýkalo. Vyvedení ATR k Holiday je v budoucnu múže ohrozit, tak brojí. Hnus velebnosti, z odborů chce se mi zvracet...

0/0
30.11.2011 18:05

Jiřik

Re: Ne piloti, ale odboráři

Četl jsi Zákoník práce?

Zaměstnavatel je povinen se zástupci zaměstnanců projednat ekonomickou situaci zaměstnavatele a pravděpodobný hospodářský vývoj, a je povinen je informovat o zamýšlených strukturálních změnách, organizačních nebo racionalizačních opatřeních, v důsledku kterých dojde k uvolňování zaměstnanců. Což management zřejmě neudělal.

0/0
1.12.2011 7:55

kengura

Možná piloti považují ČSA za společnost, kterou vlastní...

... jinak si neumím vysvětlit větu: "Vyvedení sedmi letadel ATR a čtyř airbusů do společnosti Holidays Czech Airlines představuje více než třetinu letecké flotily a vedení ČSA tak činí bez předchozí diskuse se zaměstnanci," uvedl mluvčí sdružení Filip Gaspar.

Proč by o tom mělo vedení ČSA diskutovat se zaměstnanci? Když se to vedení snaží zachránit krachující firmu, musí něco hodit přes palubu.

Samozřejmě rozumím, že pilotům je jasné, že převod letadel i s posádkami na jinou společnost povede k úpravě platů i jiných požitků, ale jinak to asi s odboráři nejde. Po dobrém už to s nimi zkoušeli několikrát a nikdy to nevyšlo.

Na druhou stranu mi to od pilotů přijde celkem sebevražedné, protože jako jinou možnost vidím pouze krach a likvidaci ČSA a to by se potom ze pilotů stali nezaměstnaní piloti...

+1/0
30.11.2011 17:55

Jiřik

Re: Možná piloti považují ČSA za společnost, kterou vlastní...

Vedení by o tom mělo diskutovat se zaměstnanci proto, že to je jeho zákonná povinnost. Tečka.

0/0
1.12.2011 7:56

OskarPokorny

ČSA

Tady se zase plive jed na ČSA ale 1) ČSA se kvalitou obsluhy plně vyrovnají dalším "národním" společnostem. 2) většina "národních" leteckých společností je přímo nebo skrytě dotována svými vládami protože existují ekonomické studie co tvrdí, že v současné době je na trhu pouze je o 1 velkou leteckou společnost navíc a až jedna zkrachuje tak se "vše v dobré obrátí" takže všichni se drží zuby nehty (včetně státních podpor) a doufají, že oni to zrovna nebudou.

0/0
30.11.2011 16:52

_Moravian_

Re: ČSA

Ohledne tzv "dotaci" jinych firem uved specificke zdroje, v opacnem pripade zavri zobak..

0/0
30.11.2011 18:25

certik_bertik

ještě

budou prosit Tvrdíka na kolenou aby se vrátil

0/0
30.11.2011 16:38

topič elektrárenský

Re: ještě

Tvrdík snad s tou postupnou likvidací ČSA začal, nebo ne? ČSA byla celkem fungující letecká společnost s dobrým hodnocením a velmi dobrou bezpečností. Měla jednu chybu, byla to česká společnost, nežádoucím způsobem konkurovala na trhu, takovou konkurenci je třeba zlikvidovat za každou cenu. Stejně jako jsme například  zlikvidovali výrobu tramvají - T trojky jezdí stále padesát let a místo nich teď za šílené peníze kupujeme šunt, který po dvou měsících  provozu musí na generálku a kvůli kterému se musí speciálně brousit koleje.

0/0
30.11.2011 17:20

certik_bertik

Re: ještě

ČSA nikdy nebyly v dobrém finančním stavu, už několikrát před Tvrdíkem je musel zachraňovat stát před krachem a teď už holt prachy na to nejsou, všichni ti "manažeři" (včetně Tvrdíka) se na tom setsakra podepsali. První kdo začal likvidovat ČSA byli ti chlapci co dotáhli ČSA do holportu s Air France, což musel tenkrát stát zasanovat několika miliardami, od té doby to s nimi jde z kopce. A ty nové tramvaje, já si na ně nestěžuji když s nimi jedu. To jen skuhrají pražáci na všechno a ti by skuhrali i kdyby jezdili na růžovém obláčku

0/0
30.11.2011 17:34

_Moravian_

Re: ještě

Tak tak - nez doplacet na statni firmu s nafouknutymi platy a neikdy nekoncicimi dotacemi danovych poplatniku kterych se nikdo nepta, tak at radeji konecne zkrachuje - cim driv tim lip. Ohledne tramvaji - pokujd je tramvaj kvalitne vyrobena jinde (a lacinejsi), je mi cesky vyrobek naprosto lhostejny.

0/0
30.11.2011 18:30

certik_bertik

Re: ještě

nikdy jsem tedy o těch laciných a superkvalitních tramvajích neslyšel, dneska je to všechno šunt o se sype jen se na to člověk podívá

0/0
30.11.2011 18:41

jano63

další tunel

bud ods anebo vv

0/0
30.11.2011 16:23

Doktor Jandera

Nejvíc

křičí ti, kteří byli s Tvrdíkem největší kamarádi a kteří svými přehnanými finančními požadavky k současnému stavu významnou měrou též přispěli.

0/0
30.11.2011 16:10

graifer123

Re: Nejvíc

Proč to svádíš na Tvrdíka ten tam už dávno není?8-o

0/0
30.11.2011 16:16

kengura

Re: Nejvíc

Tvrdík už tam sice dávno není, ale nastavení platů u pilotů je z jeho doby. Sice se obhajoval, že jim přidal v okamžiku, kdy byl v Evropě pilotů nedostatek, ale později, kupodivu přiznal, že to byla chyba. Bohužel v ČSA to funguje tak, že chce-li jakýkoliv šéf ČSA sáhnout na piloty (platy, počty letadel apod.), piloti začnou vyhrožovat stávkou a toho šéfa smetou... A pak někdo vymyslí, jak dalšími státními penězi zacelit díry v rozpočtu ČSA;-(

Je otázkou, zda vůbec Česko za ty peníze nějaké ČSA, tedy národního leteckého dopravce potřebuje?

0/0
30.11.2011 17:47

kengura

Re: Nejvíc

Navíc, do kolika destinací a jakých se s ČSA normální smrtelník za normální peníze dostane? Nabídka letů ČSA do západní Evropy rok od roku slábne, do střední Evropy se většinou vyplatí použít jiný způsob dopravy nebo jinou aerolinku a lety jsou tak určeny většinou tranzitujícím cestujícím a na východ, na který se nyní ČSA orientují asi zase tolik lidí z Česka nelétá... Nebo jsem alespoň neslyšel o turistickém boomu z Česka do destinací jako jsou Jerevan, Baku, Tbilisi, Minsk, Almaty, Biškek, Jekatěrinburg, Kazaň, Rostov, Samara, Doněck nebo Taškent. A myslím, že ani pracovních cest z Česka tam nebude až tak moc.

0/0
30.11.2011 17:48

naroznej

Potřebujeme dnes ještě vůbec ČSA ?

Ať zkrachují , nikdo to už nepocítí.

0/0
30.11.2011 15:54

yaack

Re: Potřebujeme dnes ještě vůbec ČSA ?

Letiště je potřebuje, je to jeho hlavní zákazník.

0/0
30.11.2011 21:10

milan111cz

Piloti

Je hezké, že protestují Ti, kteří se na kondici ČSA také svým dílem podíleli. A protestují způsobem, aby její likvidaci ještě přiblížili. Pro existenci ČSA ve stávající podobě nejsou už žádné ekonomické důvody. Nechal bych jí projít očistným krachem. On by se svět nezbořil, vzpomene si někdo na Swisair, Panam????

0/0
30.11.2011 15:49

(gbd)

Re: Piloti

Ale ano, vzpomene. Obvykle zkrachovaly společnosti, se kterými byla radost létat - když je začaly vést manažeři, kteří se snažili škrtat, outsorcovat, snižovat náklady...

Ti nikdy nepochopí, že "být nejlevnější na trhu" neznamená automaticky "mít dost zákazníku na to, abychom přežili".

+1/0
30.11.2011 16:15

AP1

...

prosim vas, vyvedte z te nestastne divadelni spolecnosti  vsechno a poslete ji do likvidace. Cim driv to bude, tim mene bude trpet danovy poplatnik ;-)

0/0
30.11.2011 15:42

untermenschvonsocdem005

konečně , neni nic otřesnéjšiho jak využívat služeb ČSA

konečně !!

0/0
30.11.2011 15:35

(gbd)

Re: konečně , neni nic otřesnéjšiho jak využívat služeb ČSA

Letěl jste v poslední době s BA? Zlaté ČSA!

0/0
30.11.2011 16:19







Najdete na iDNES.cz