Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poště zkolaboval systém, tři hodiny šlo vyřídit jen dopisy a balíky

Systém České pošty na tři hodiny zkolaboval. V celé zemi fungoval jen příjem a výdej listovních zásilek, tedy dopisů a balíků. On-line služby jako SIPO, výplata složenek nebo Czech Point nešly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Felipe

hardware ?

No že by to byl hardware se mi nezdá. Den předtím kolabovalo podání on-line, ráno po aktualizaci verze APOST /ano, to je ten hroznej sw co je vidět u přepážek a má základy v 90 letech na DOSu a nutíme ho běhat pod Aničkou a spolupracovat s Czechpointem, online přenosy na zásilky,SIPO,ČSOB atd...) neběhaly snímače bankovních karet a po opravném packu spadla na cca 3-4 hod celí síť....opravdu hardware ? Kdepak soudruzi z IT udělali chybu? btw, některé aplikace nešly ani 1.12....;-)

0/0
4.12.2011 22:15

picachu

Nebyl zastizen

Hodne si lidi se stezuje ze cekali doma balik a pak ve schrance nasli oznameni, ze nebyli zastizeni. Zkousel nekdo nalepit na schranku post-it listek ve zneni: "Pro postaka: Jsem doma cely den. Pokud uvidim ve schrance listek "nezastizen" tak na vas automaticky podavam stiznost". Treba by to mohlo pomoct, aspon tedy v pripadech kdy postak ten balik opravdu v aute ma.

0/0
1.12.2011 13:44

Alcatraz

Re: Nebyl zastizen

kdyz nezazvoni, myslite ze bude cist slozenou vetu?

0/0
1.12.2011 14:53

hnusil pátý

Re: Nebyl zastizen

Ja si uz stezoval dvakrat - jednou na nedorucovani dopisu a podruhe na predcasne zavrenou postu, obe moje stiznosti byly zamitnuty jako neopravnene, takze ruka ruku myje a socialisticky bordel vesele funguje dal.

0/0
1.12.2011 15:02

kamaraddodeste22

no boze

dyt se nic nestalo, tak to nahodej. jako letitej ajtak se ty hysterii mistnich diskuteru muzu jenom smat, absolutne netusite jak veci funguji.

0/0
1.12.2011 11:45

pletiplot

Re: no boze

Souhlasím s tebou, že se to může stát, ale osobně si myslím, že HW problémům by mělo být předcházeno tak, že jsou tam ty kritické prvky zdvojené. Ano, stojí to víc, ale pokud jde o klíčové služby, tak by to tam mělo být.

0/0
1.12.2011 13:27

Alcatraz

Re: no boze

ja jsem teda taky IT, ale musim se smat, jak nekterym prijde, ze znalost zduvodneni pouzivate jako omluvu proc to vlastne ani fungovat nemusi a dokonce ani nemuze :)

0/0
1.12.2011 14:55

í-mejlka

Jsem překvapena

Poště zkolaboval systém?? Ale já žádný rozdíl oproti "normálnímu" provozu nepozorovala!

+2/0
1.12.2011 9:09

pletiplot

Re: Jsem překvapena

Protože jsi posílala jen balíky a dopisy, nechtěla jsi poslat SIPO nebo udělat výpis z Czech pointu.

+1/0
1.12.2011 13:25

Scarlett from Scottland

no tak státe se to může

co si budem nalhávat...

0/0
1.12.2011 8:13

a-zas-ten-cenzor

Tsechise post ???

ja ja, to byt ta mala divize Deutche post, a ze by nemohla fungóvat?, mají ty bouchadla, teda jak se to rict, razitko, to nebyt na nic pojene ne??? ;-D

0/0
1.12.2011 7:38

seagate

A proč má Česká Pošta dva tiskové mluvčí?

Asi jednoho pro televizi a druhého pro tisk. A to je ta pošta platí? To musí stát peněz! A oni obvykle řeknou polopravdy, přikrášlené lži, nebo některé věci prostě zamlčí. A pochopitelně, zaměstnanci nesmí tu pravdu, co se děje v ČP vynášet mimo podnik. Těch zbytečných lidí mimo provoz  tam bude více, proto se také zvyšují ceny za služby pošty. A ti, co horují pro akciovou společnost ČP, tak tam už teď panuje tvrdý kapitalistický režim.

0/0
1.12.2011 7:32

sisemen

Re: A proč má Česká Pošta dva tiskové mluvčí?

kdo to zná zblízka, tak ví, že armáda je oproti ČP polovojenskou organizací Rv

A těch tiskových mluvčích je tam plný odbor na generálním ředitelství ;-€

0/0
1.12.2011 8:02

StG08

Nechápu, co poště mohlo zkolabovat.

Česká Pošta nikdy žádnej systém neměla.

0/0
1.12.2011 6:45

danny47

Několik hodin - slovy tři

No, asi měli lidi z pošty, vážení pisálkové, na práci něco důležitějšího, než obvolávat redachce NEJrůznějších tzv. zpravodajských médií... tj. odstranit závadu a omluvit se přímo zákazníkům....

+1/0
1.12.2011 0:17

Alcatraz

Re: Několik hodin - slovy tři

proto je ve firme tzv. tiskovy mluvci, ktery ani v pripade totalniho selhani firmy ve skutecnosti nemuze a neumi delat nic jineho nez promlouvat s tiskem. Rika se tomu delba prace. Vase predstava, ze kdyz se posklada server, tak pani od prepazky (tzv. "clovek z posty" vasimi slovy) prilozi ruku k dilu, aby zavada byla odstranena rychleji, neni uz asi ani usmevna.

0/0
1.12.2011 15:01

nemsi

f cesku

F takove male zemi jako Cesko posta bejt nemusi! Dys holt napises dopis, tak ho m;-Duzes sam odvest k adresatovi na kole!

0/0
30.11.2011 22:51

nemsi

kolabace!

posta zkolabovala...jenom co fungovalo byla posta!8-o

0/0
30.11.2011 22:49

Ravenek

No výdej aby nefungoval :)

Ještě aby výdej zásilek nefungoval, když používají systém, který běží snad ještě pod DOSem. Ten už na nic napojený nebude :D

0/0
30.11.2011 22:35

Luboš2005

Re: No výdej aby nefungoval :)

Je vidět, že o tom hodně víte :) Asi vycházíte z toho, co používáte doma či u vás ve firmě :) Vaše reakce svědčí o klasické vlastnosti většiny - nic o tom nevím, tak o tom budu alespoň zasvědceně povídat :)))[>-]

ČP používá centralizovaný systém běžící pod linuxem

0/0
1.12.2011 7:10

Ravenek

Re: No výdej aby nefungoval :)

Vychazim z toho, co vidim na poste. Snad 14" CRT monitory a zasilky vyhledavaji v necem, co vzhledem silne pripomina T602. Jestli to je cast toho centralizovaneho systemu nedokazu odhadnout, ale fakt, ze to fungovalo, zatimco centralni padl, spis podporuje teorii ze tam maji nejaky lokalni software, stary uz pekne dlouho. Jedine, co tam delaji, je to, ze dokazi podle jmena/adresy vyhledavat lokalne ulozene zasilky (nejake tracovani zasilek, co jsou jeste na ceste, neexistuje, ani kdyby jim clovek dal podaci cislo). A tim "vyhledat" myslim jen to, ze je tam zasilka ulozena. Skladovy system nepouzivaji, takze tam ani neni "kde" je ulozena. A to nemluvim o zadne vesnicke poste, ale o jedne z post v Brne :)

0/0
1.12.2011 7:48

MiroTR

Re: No výdej aby nefungoval :)

Kde je zrovna Váš balík si sám můžete najít na internetu, ne ? ;-)

0/0
1.12.2011 7:55

občan_z_předměstí

Re: No výdej aby nefungoval :)

Á, ozval se nějaký "klikoš", který zaslechl, že kdysi existoval nějaký DOS a o tom, že existuje textový terminál pro změnu vůbec neví... :-)

0/0
1.12.2011 10:18

občan_z_předměstí

Re: No výdej aby nefungoval :)

Ale abych si jen z někoho nedělal šprťouchlata, musím teda potvrdit, že systém hledání balíků ve skladu řečkovické pošty je dost šílený.

0/0
1.12.2011 10:21

petrph

a vzhledem k tomu

Že v 17 hodin stejně většina poboček pošty zavírá, tak když se konečně systém rozjel, zavřeli klientům před očima:-)

0/0
30.11.2011 22:01

hnusil VI. - věčný bojovník

Ja se ani nedivim ...

CP - klasicky socialisticky system - pocitace a systemy se nakupuji se 100% a vyssi prirazkou, konzultacni firmy berou za neuskutecnene projekty miliony korun a interni IT bych nezamestnal ani jako zametace - chcete pak po takovem bordelu redundantni system?

0/0
30.11.2011 21:48

Tomas P.

Stránky stále nefungují!

Tak stránky se sice načtou, ale polovina věcí nefunguje. Např. sledování zásilek, informace o poštách apod. Už to trvá ode dnešního poledne (resp. 12.15) a to je rozhodně víc, než tři hodiny.

A výpadek měli asi i doručovatelé. Čekal jsem dnes dvě zásilky, které měly být doručeny odpoledním doručováním (dokonce přišly i dvě sms od ČP oznamující, že budou dnes doručeny). Ale samozřejmě se nikdo neobtěžoval zastavit. Ale za to asi nemohou dnešní problémy, protože tenhle výpadek v nedoručování a ukládání zásilek rovnou na poštu trvá u mne už přes rok a půl.

A samozřejmě na oficiálních stránkách není ani slovo o výpadku a poloviční funkčnosti stránek. Já bych se i spokojil se slovy "víme o tom, pracujeme na obnovení služeb". Ale asi jsem moc náročný.

+2/0
30.11.2011 20:40

hammerhead

Re: Stránky stále nefungují!

Však pošty jsou už zavřeny, tak proč se omlouvat,   A stejné lživé informace od mluvčího pošty ve zprávách

+1/0
30.11.2011 20:50

Tomas P.

Re: Stránky stále nefungují!

Tak jen jsem dopsal příspěvěk a už fungují i informace o poštách i sledování zásilek. A přišly mi i sms s aktuálním stavem doručování. A jako obvykle je v nich text: "...při doručování baliku OV0000000000F" dne 30.11. jste nebyl zastizen...". Ach jo, já už ani nemám sílu se rozčilovat. Asi budu dělat balíkáře, ráno naložím zásilky, dopoledne je rozvezu na pošty a pak budu mít volno.

+2/0
30.11.2011 21:12

RumFighter

Re: Stránky stále nefungují!

Jinak pojď to zkusit. R^ Takových s tímhle názorem se tam ročně protočí... ;-) Víš, já chápu, že třeba tobě desetkrát nedoručí balík. Ale ten člověk za ten den jich klidně 100-150 doručí. A s vynálezem pošty- žádné přesčasy se neplatí, pánové. Takže lidé, pokud rádi pracujete do večera zadarmo, máte silné nervy, protože kolikrát se třeba vyhádáte s někým, kdo prý "celý den čekal doma," až se dostanete k tomu, že v těch jedenáct jel vlastně do Kauflandu, přijďte na vánoční brigádu na poštu. 90 hrubého na hodinu ;-D

+1/0
30.11.2011 21:25

Tomas P.

Re: Stránky stále nefungují!

Trvá to už přes rok a půl. A rohodně to bylo několika násobně více, než deset balíků. Dobře, nebudu jim křivdit, tak deset jich opravdu doručili osobně.

Chápu, že mají asi těžkou práci, ale na druhou stranu mne to vůbec nemusí zajímat. Když si někdo objedná službu, tak čeká, že ji taky obdrží.

Když už nestíhají min. poslední rok, tak jak to budou dělat od nového roku s balíkama "Do ruky"? Nově půjde podat (na rozdíl od obchodního balíku, který nahrazuje) na všech poštách a mělo by být garantováno doručení přímo do rukou adresáta již následující pracovní den. To asi přijde sms s textem "sorry, dneska to nestíháme, balík Do ruky byl změněn na typ Na poštu, kde si ho můžete vyzvednout zítra od ...".

+1/0
30.11.2011 22:02

pletiplot

Re: Stránky stále nefungují!

Pokud je mi známo, státem garantovaný monopol na balíky už skončil. Začni využívat jiné firmy pro doručování balíků.

0/0
1.12.2011 13:31

Luboš2005

Re: Stránky stále nefungují!

100-150 balíků za den? kdeže... většinou o dost víc... alespoň tady u nás ve městě. Například jen za odpolední, nebo-li večerní doručování, musí balíkář během dvou hodin doručit až 100 zásilek. Jinak stopro souhlas.

0/0
1.12.2011 7:14

RumFighter

Re: Stránky stále nefungují!

Che, doručovatel odpovídá: Já na dnešek hlásím 240 balíků. Tak jsem to napsal a honem pryč, nebo mi zas vyleze tlak, jak tu pitomci budou psát, že: "mě to nezajímá, já si něco zaplatil," "to není můj problém, to máš říct svý nadřízený..." (Ne, ona si fakt nevšimla, že její doručovatelé na Prahu 3 a 10 vyfasovali cca 7000 zásilek ;-D) ap.

Jo a ještě jednou pro všechny- současná legislativa neumožňuje to slavné "odpolední doručování." Jednak smí pošťáci ze zákona zvonit pouze do 16.00, jednak je zákonem dáno, že doba řízení motorového vozidla při zaměstnání nesmí přesáhnout 9 hodin, včetně hodinové přestávky.

0/0
30.11.2011 21:19

Tomas P.

Re: Stránky stále nefungují!

Tak když to odpolední doručování není možné, jak ho teda pošta může nabízet? I když teda je fakt, že jsem se s ním osobně nikdy nesetkal (jen jsem o něm četl v sms od pošty a při výpisu pohybu zásilky), takže možná ani neexistuje.

0/0
30.11.2011 22:07

Pejsátko

Re: Stránky stále nefungují!

Tátovi se to zrovna stalo: nechal si poslat balík do práce, protože doma dopoledne, kdy pošta obvykle doručuje, není. Pošta pro změnu doručovala odpoledne, kdy v kanceláři už nikdo není.

0/0
1.12.2011 10:59

hammerhead

prý už funguje!

0/0
30.11.2011 20:27

hammerhead

Re: prý už funguje!

bohužel ne!  chci se podívat na Tracking balíku  a nic

0/0
30.11.2011 20:28

asdasd

Rok 2012 se blíží!

Mnooo, nedávno lehly servery (tedy hlavní i záložní) ve zpravodajství České televize, teď zas nějaký HW udělal hačačá České poště a bude to pokračovat. Čím víc techniky, tím víc poruch. Prostě pokud se něco může pokazit, tak se to taky pokazí. A pokud se to pokazit nemůže, pokazí se to stejně. A když už se to pokazí, tak v nejnevhodnější čas. Inu za rok tady máme prosinec 2012 a to prý bude konec civilizace (neplést si s koncem světa). Takže tohle jsou asi přípravy.

Jinak pokud jde o zálohování dat, nepochybuji o tom, že je ČP zálohovaná má kvalitně. Horší je, když ta data nemají na čem běhat. Pamatuji, že kdysi v jednom městě praštil blesk a shořel pěkný kus vední SPT Telecomu. A i když makali jak mravenečci, trvalo dost dlouho poruchu odstranit. Mít záložní HW taky není samospasitelné.

Jinak já s ČP zatím mám mnohem lepší zkušenosti, než s různými přepravci. Zásilky mi doručuje spolehlivě a když nejsem doma, mám si je vždy kde vyzvednout.

+1/0
30.11.2011 20:21

sisemen

Re: Rok 2012 se blíží!

civilizace, která je apriori založena na fungování jakýchsi elektrických krabic je nemocná a nezaslouží si nic jiného, než erupci na Slunci a osud Atlantidy Rv

Zkuste se někdy zamyslet nad tím, jak dlouho byste byli schopni fungovat bez dlouhodobého výpadku elektrického proudu. A kolik z vás by se bylo schopno za těchto okolností uživit.

A porovnejte to s tím, že standardní přístup k této energii máme cca 100 let. Jakpak to ti naši předci vlastně dělali, že dokázali přežít i bez elektřiny?

+2/0
1.12.2011 8:13

člověk z půdy

Ach jo

Bože bože to ste celý vy. Nejde sipo,nějakej problém, nezaplatim složenku,tak co no tralala. A takhle ten kapitalismus nerozbijete přátelé a Vy Blaničtí rytíři spěte dál. Tohle lidské plémě zdejší slepé vrány jsou :-)

0/0
30.11.2011 20:03

Přišel jsem, abych tu zvracel.

No vida!

a já si myslel, že od ničeho jinýho stejně nejsou.:-)

0/0
30.11.2011 19:12

mixle_v_pixle

Při tempu a systému práce

České pošty, socialistický podnik takový výpadek snad klient ani nemůže poznat. ;-D

0/0
30.11.2011 18:54

voloda44

čp

jsem měl nějakým omylem rád a obhajoval. 3měsíce mě už jen se.re

0/0
30.11.2011 18:53

.@.

Byl jsem na jedné pražské obvodní poště kolem 16h,

neuvěřitelný chaos, fronty... Nikdo nikoho o ničem neinformoval. Já naštěstí potřebobval vyřídit jen banalitu a bylo za 5 minut hotovo, ale ty davy a nervozita mě zarazily. Tak díky za zprávu. Jsou to paka. Nemohli by si na poštách pořídit nějaké info tabule a vůbec, udělat vše pro to, aby tam člověk vůbec nemusel běhat? ;-D

0/0
30.11.2011 18:45

trapper

a pořád ještě nejde sledovat zásilky...

0/0
30.11.2011 18:40

Spytihněv Pidlomotejl v rauši

A proto hurá!

To maj za to zdražení šupácí! ;-D;-D

0/0
30.11.2011 18:05

Henri von Losaria

Re: A proto hurá!

zamestnance cp rada nevyvede z miry, je to jeho bezne pracovni prostredi

0/0
30.11.2011 18:07

Hufo

si zvykejte

jak se sítě a systémy rozrůstají, bude to běžný všude, u státu i u soukromé společnosti.

0/0
30.11.2011 18:01

Henri von Losaria

Re: si zvykejte

soukroma spolecnost nesetri na zalohovani, aby si neodehnala klienty

0/0
30.11.2011 18:03







Najdete na iDNES.cz