Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA 2012: méně zaměstnanců, letadel i destinací

České aerolinie čeká podle nového šéfa velmi těžké období. Firmu během několika měsíců opustí celkem jedenáct letadel, další redukce se týká i počtu destinací, stejně jako zaměstnanců. Vyplývá to z dopisu, který poslal zaměstnancům prezident společnosti Philippe Moreels.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zionupa

cena

csa je jedna z nejdrazsich prepravnich spolecnosti . meli by snizit ceny , a potom se uvidi . ale pri rizeni vladou a odborama to pude spise tak do ......

0/0
2.12.2011 14:06

certik_bertik

je

pravda, že když jsem tuhle letěl s ČSA na Ukrajinu a bylo plno sem i tam a letenka byla dost drahá, to by se asi při letu do Londýna nestalo

0/0
1.12.2011 14:26

vejkyt

Překlad

Překlad: namastit si kapsy a všechno prodat pod cenou taková je jejich (tajná) strategie pro budoucnost :-PRv

0/0
1.12.2011 14:22

ShogunPajin

CSA bych prodal Aeroflotu...

Kdyby tehda prodali CSA Aeroflotu, uz by bylo po starostech. Ale neeee... jedineho seriozniho ucastnika ze souteze vyradime, protoze tu nechceme, aby to meli rusaci.... Vlada je spise cirkus nez seriozni.

0/0
1.12.2011 11:27

minio

Co je špatně vědí skoro všichni

opustily se dálkové linky, které vydělávaly a zahájil se boj s nízkonákladovými společnostmi na krátké trasy, což ČSA nemohlo nikdy vyhrát. Jediný, komu to za celou dobu nedošlo je vedení...

0/0
1.12.2011 11:18

JUDr. Marek Kalina

Piloti jsou odborníci na řízení firmy???

Je nepochopitelné, co si piloti dovolují mluvit do strategie řízení firmy. Piloti jsou odborníci na řízení letadla, nikoli ekonomičtí experti. Firma má nějaké akcionáře, nějaký management a rozhodování je na nich. Piloti do toho nemají jedino kompetenci zasahovat. To je jakoby vedoucí Panny Marketů rozhodovali o strategie expanze společnosti, co se koupí, co se prodá, apod.. Přijde mi to jako neskutečná drzost... Jde jim spíš o to, že jich firma momentálně platí víc než potřebují a bojí se o dobře placená místečka...

0/0
1.12.2011 10:43

Stareye

A co to takhle nechat někomu, kdo to umí?

Je až s podivem, že některé firmy zvládnou letadla ziskově provozovat a některé ne. ČSA se prokazatelně zařadila do té druhé, takže je nejvyšší čas zavřít krám. Rozhodně to není nijak strategická firma, aby ji musel stát zachovat (na rozdíl od energetických firem, drah, LČR a podobných). Ono tu "díru" ve spojeních velmi ochotně zaplácne jiná forma, která to navíc možná zvládne i levněji.

0/0
1.12.2011 10:08

nexus99

ČSA 2015

Královsky placené vedení firmy, vychrtlá kantýnská a miliardové dluhy. Nic víc..;-DRv

+2/0
1.12.2011 9:57

Paa1

Re: ČSA 2015

R^ za tu vychrtlou kantýnskou!

0/0
1.12.2011 10:00

nexus99

Re: ČSA 2015

Páč má chuděra hlad, že by se o něj mohla opřít..;-D

0/0
1.12.2011 10:09

JohnyMAZ

no.

Dokud budou ČSA státní firmou, nemaj šanci. Protože vedení společnosti se tam mění po každých volbách, takže ČSA nemají dlouhodobou strategii. Je jedno, zda vladáne ODS, nebo ČSSD, protože stejně si tam dosadí kamarády. Jediná a rozumná cesta, k záchraně a efektivnímu vedení ČSA je privatizace, protože soukromník si bude hlídat, aby firma vydělávala, ale bohužel požadavky vlád a parlamentu na cenu jsou extrémně směšný. Krom ČEZu je každý státní podnik ztrátový (viz. ČD, které zachraňují dotace od státu). Nicméně tyto kroky ČSA jsou správným směrem (ikdyž by mohli být ještě lepší). Jinak pár faktů (psal jsem DP na ČSA), počet cestujících začal v roce 2008 klesat a klesá stále, ale počet letů stoupal až do minulého roku, obsazenost letadel se pohybuje okolo 55% a klesá od roku 2006, nikdy se obsazenost nedostala přes 65%. Zkrátka chce to efektivní řízení, to musí piloti pochopit.

+1/0
1.12.2011 9:36

Paa1

Re: no.

Ano, vláda ČSA zprivatizuje, za všimné kamarádovi, který je podle českého mustru obratem prodá nějakým globálním aerolinkám.

0/0
1.12.2011 9:52

hrcprcsalala2

Re: no.

Otázka spíš zní, proč by nějaké globální aerolinky měly mít o ČSA zájem. ;-)

0/0
1.12.2011 10:01

minio

Re: no.

No po tom, co tam provedlo několik posledních vedení, tak možná kdyby je dávali zdarma...

0/0
1.12.2011 11:19

Jigssaw

Re: no.

Vlastnil jste někdy smlouvu co by vám nakazovala platit každý rok 1000kč někomu jinému ? Chtěl byste takovou smlouvu nejen zrušit ale dokonce prodat ?

Já tedy ano .... ČSA je dlouhodobě ztrátová a tak za ní každý rok všichni musíme doplácet. A budu daleko raději když se jí stát zbaví nehledě na to že nevidím jediný důvod proč by stát měl provozovat aerolinky, pivovary autobusy nebo vlaky .....

0/0
1.12.2011 10:40

Leva

Piloti

ČSA má pilotů ve fešáckých uniformách nadbytek. Největší rebely by měla ihned jako nadbytečné propustit, většinou jsou to bývalí soudruzi armádní piloti, kteří z našich daní se vyučili a dnes mají dojem, že se stali bohy.

0/0
1.12.2011 9:33

noboty666

Re: Piloti

Njn, reknete to rovnou - vystudovali za delnicky penize. At hned vime, s kym mame co do cineni ...

0/0
1.12.2011 12:53

j12345

tahle strategie ma naprosto krasny anglicky nazev ...

"Shrink to glory" Rv

0/0
1.12.2011 9:18

;-)

mrtvá společnost

Společnost, která je schopna dosáhnout zisku pouze na likách se státem zaručeným monopolem je v podstatě mrtvá. Přesuny majetku z manažerského hlediska sice chápu, ale velmi zavání poškozováním věřitelů a s tím souvisejícími trestnými činy.

Spojování s druhým monopolistou, i když ziskovým (letiště Ruzyně) nepovažuji rozhodně za vhodné z hlediska zájmů občanů, spotřebitelů a trhu. A nejsem si jist ani jeho správností z hlediska ekonomiských zájmů státu.

Snad nedopadnou jako Sazka.

0/0
1.12.2011 9:07

žirafičí krabice

takového "managera"

bych mohl dělat taky. no co je to za byznys plán? přežít 2012... a co dál? jaký mají výhled dál... konkurz a likvidace v r. 2013??

0/0
1.12.2011 9:06

xKikous

Re: takového

;-D Rv

0/0
1.12.2011 13:58

fackadluhouska

cim mene budeme letat

tim vice vydelame

az nebude ani jedna destinace a vsecky letadla budou vlastnit dcerinky vladou jmenovanych odporniku, tak bude csa uplne bez dluhu (a prijmu)

+1/0
1.12.2011 9:00

hrcprcsalala2

Re: cim mene budeme letat

Ty pojmu dceřiná společnost moc nerozumíš, viď? ;-)

0/0
1.12.2011 9:04

Modrý a zelený blesk

Re: cim mene budeme letat

To nebohé dítě nerozumí prakticky vůbec ničemu. Ale má "sociální cítění."

;-D

0/0
1.12.2011 11:43

držte si klobouk

běžte s tím lítáním do Paďous

+1/0
1.12.2011 8:59

newcoast

V CSA

jsou neuvěřitelný komici. Nejdřív mi zrušili z jakýchsi pohnutek let ,aby ho asi po týdnu zase do letového řádu zařadili.Bode´d by s nima někdo lítal.

0/0
1.12.2011 8:51

good_luck!

ČSA

ty mohou klidně zkrachovat. Vždy šlo o regionální podnik, bez nějakého většího významu. Sice po sametu je politici (od modrých po oranžové) využili k rozvoji pražského letiště, ale dnes už si letiště žije vlastním životem a ťyto aerolinky nepotřebuje.

Více je mi líto značek Zbrojovka, Poldi atd.

0/0
1.12.2011 8:42

vladino

Tomu říkám totální likvidace Českých aerolinií

:-(

0/0
1.12.2011 8:25

good_luck!

Re: Tomu říkám totální likvidace Českých aerolinií

no a co, zlikvidovalo se toho za těch 20 let tolik, proč zrovna na ČSA by nám mělo záležet?

0/0
1.12.2011 8:43

WebFilozof

Otázka je, jestli to vůbec jde.

Já mám dojem, že buďto lze být klasickou aerolinkou, tj. létat dálkové lety a mít navazující lety po Evropě, nebo nízkonákladovou, čili lítat odevšad všude bez přestupů. Ale klasické aerolinky které létají jen po Evropě podle mě nemůžou fungovat, ať se management staví třeba na hlavu, a platí to úplně obecně. Doba se zkrátka změnila.

0/0
1.12.2011 8:12

Gróf

Re: Otázka je, jestli to vůbec jde.

Bohužel, ČSA nejsou ani to první, navazující lety prostě nemají. A nejsou ani to druhé, jsou daleko od regionů a jsou extrémně drahé. Odpudivá nabídka i odpudivá cena.

0/0
1.12.2011 9:17

Pro patria V.

takhle to dopadá

Jj, tak takhle to vypadá, když se řízení firmy ujmou trafikanti z politiky. Nebudu daleko od pravdy, když napíšu, že stará Blažková by to řídila lépe.

+3/0
1.12.2011 8:08

sandokan78

Klasika

Dyť to je evidentní záměrná devastace firmy, aby si ji pak někdo mohl za hubučku koupit... Nejsem si jist, nejsem právník, ale v zákoně je uvedeno, že podnikatelská činnost se koná za účelem zisku. Pokud někdo záměrně chová opačné postoje a jedná tak, aby firmu položil, tak je to přeci porušování zákona. Tím tuplem, pokud se jedná o většinově státní podnik...

0/0
1.12.2011 7:53

hrcprcsalala2

Re: Klasika

Tržní hodnota ČSA byla 1 Kč už při posledním pokusu o privatizaci. Dále snížit její hodnotu jaksi objektivně není možné. :-P

+1/0
1.12.2011 7:57

vladino

Re: Klasika

To říkal kdo?

0/0
1.12.2011 8:27

hrcprcsalala2

Re: Klasika

No to jaksi vyplynulo z posledního výběrového řízení. I když je samozřejmě otázkou, kolik a za jakých podmínek by dal Aeroflot, pokud by ho do řízení pustili.

0/0
1.12.2011 8:36

Barton631

Kde jsou ty penize?

Letadla na linkách Praha-Ostrava,Amsterdam,Kodan,Oslo,Frankfurt jsou porad plna (letam pracovne 1x tydne) i přes to kolik letenky stojí. Ceny na letišti v Praze jsou taky přestřelené, najem obchodů na letišti taky, tak kudy ty peníze odtékají...???

ceny letenek ve skandinavii,polsku a podobně jsou několikanásobně nižší a létají bez problémů....

+1/0
1.12.2011 7:49

lojzicekodvedle

Re: Kde jsou ty penize?

zkus letet do Bruselu obsazenost max 25%

0/0
1.12.2011 19:21

TYGR.NET

Redukce zaměstnanců,

kolikpak z toho bude managerů? ČSA je škoda, přeci jen mají nějakou historii, ale na to se dnes už nekouká.

0/0
1.12.2011 7:48

Gróf

ČSA nemají žádnou obchodní politiku. Žádnou nevnímám

Jako Brňák létám zásadně z letiště Brno. Nechci se trápit několikahodinovými transfery na letiště vzdálené 250 km. Např. letos z Brna letěla nově zavedená linka jiné společnosti do Alicante, tak jsme se s rodinou rozhodli letět na dovolenou do Alicante. Musím s politováním konstatovat, že firmu ČSA neznám, a už vůbec neznám žádné její destinace. Myslím, že to o obchodní politice ČSA vypovídá nejlépe. ČSA odmítají klientelu, která odmítá létat z Prahy. Letadla prodávají proto, protože tito zákazníci ČSA neznají. Zákazníci znají ty společnosti, které jsou jim časově i cenou letenek blíže, a létají do atraktivních destinací.

0/0
1.12.2011 7:31

hrcprcsalala2

Re: ČSA nemají žádnou obchodní politiku. Žádnou nevnímám

Myslím, že na počet letu schopných a letu ochotných lidí má ta vaše vesnice letů až až. :-P Zvlášť když to máte hodinu do Vídně, což je pomalu jako jet z Prahy na Ruzyň.

+1/0
1.12.2011 7:54

Gróf

Re: ČSA nemají žádnou obchodní politiku. Žádnou nevnímám

Ovšem. To nezpochybňuji. Vesnické letiště bez ČSA, zapomněl jste podotknout. Do Brna létají společnosti, které, na rozdíl od ČSA, v současné době oznámily nákup nových strojů. Některé v počtu mnoha desítek strojů. Nebavíme se o Brnu jako letišti pro ČSA, ale jako o dobré příležitosti pro ty dopravce, kteří neutlumují, nýbrž rozvíjí své aktivity.

0/0
1.12.2011 8:16

hrcprcsalala2

Re: ČSA nemají žádnou obchodní politiku. Žádnou nevnímám

Slušná demagogie. Počet linkových letů z Brna se dlouhodobě nijak zásadně nerozvíjí, taky pro koho, když je za rohem Vídeň a třeba i Bratislava (x linek Ryanairu). Že aerolinky, co tam lítají, nakupují nové stroje, nemá s Brnem vůbec nic společného. "Příležitost" ;-D;-D;-D

0/0
1.12.2011 8:22

vladino

Re: ČSA nemají žádnou obchodní politiku. Žádnou nevnímám

Pan Podrždeštník se ozval?

0/0
1.12.2011 8:34

Gróf

Re: ČSA nemají žádnou obchodní politiku. Žádnou nevnímám

Vy si prostě vymýšlíte. Ještě před 20 lety bylo Brno jen vojenským letištěm. Jen letos byly zavedeny zcela nové linky do Alcante, Říma, Bergama, a další linky nových dopravců do Londýna a Moskvy. Nelétá se tedy jako dosud jen na Stansted a Domodevovo, ale také do Lutonu a Vnukova. Na zimu je otevřena nová linka do Eindhovenu. Podstatné je, že žádnou z těchto linek neprovozují ČSA, které likvidují svůj letový park, nýbrž společnosti, které svůj park letadel rozvíjí.

0/0
1.12.2011 8:39

hrcprcsalala2

Re: ČSA nemají žádnou obchodní politiku. Žádnou nevnímám

Vy s tou ublíženeckou demagogií nepřestanete, že? Srovnávat s dobou před 20 lety je samozřejmě demagogický nesmysl, to byla v letectví úplně jiná doba. Linky se v Brně různě zavádějí a ruší už hodně let. Pokud je mi známo, tak všechny linky provozují lowcosty, což je principiálně úplně jiný byznys, než ČSA.

0/0
1.12.2011 8:45

Gróf

Re: ČSA nemají žádnou obchodní politiku. Žádnou nevnímám

Můžete držet cenu vysoko tak dlouho, dokud to nezabalíte úplně. To jste tím chtěl říci?

0/0
1.12.2011 8:50

hrcprcsalala2

Re: ČSA nemají žádnou obchodní politiku. Žádnou nevnímám

Ne. věty, které nedávají smysl, nepoužívám.

0/0
1.12.2011 8:55

Modrý a zelený blesk

Re: ČSA nemají žádnou obchodní politiku. Žádnou nevnímám

Před 20 lety bylo Brno civilním letištěm. Stejně jako desítky let předtím.

0/0
1.12.2011 11:44

myskamiki

Re: ČSA nemají žádnou obchodní politiku. Žádnou nevnímám

a jsem opet u problemu, proc by Morava mela dotovat CSA, kdyz krom Ostravy, kterou beztak osekaji na minimum, nema pro tuto cast CR absoltne zadny prinos. Takove Prazske aerolinie

0/0
1.12.2011 8:18







Najdete na iDNES.cz